open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 308/5902/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25.05.2021 м. Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Сарай А.І., за участю представника Закарпатської митниці Держмитслужби Селеша О.Я., розглянувши справу про порушення митних правил, що надійшла із Закарпатської митниці Держмитслужби, відносно ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина Угорщини, що проживає за адресою: АДРЕСА_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 від 09.10.2018 року, виданий ОСОБА_3 , за ст. 472 Митного кодексу України,

В С Т А Н О В И В:

16.04.2021 року, о 23 год. 58 хв., в зону митного контролю на ділянку «В`їзд» митного поста «Лужанка» Закарпатської митниці Держмитслужби заїхав легковий автомобіль марки «Audi» модель «A6», реєстраційний номерний знак Угорщини НОМЕР_2 , у якому в якості водія слідував громадянин Угорщини ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ), який повертався з Угорщини в Україну.

ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) було запропоновано заповнити митну декларацію, в якій він вказав свої паспортні дані, а також заявив про наявність у нього багажу з особистими речами в кількості 4 місця.

При усному опитуванні Orosz Tibor ( ОСОБА_4 ) підтвердив відомості, заявлені у митній декларації та заперечив наявність будь-яких інших товарів, в тому числі таких, що підпадають під обмеження.

В ході митного контролю зазначеного транспортного засобу та речей ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) були виявлені не заявлені при усному опитуванні медичні препарати іноземного виробництва «Frontin» 1 mg, діюча речовина «alprazolam» (алпразолам) у кількості 90 пігулок в одній фабричній упаковці (по 15 пігулок у одній конвалюті), фірма виробник «Egis Gyogyszergyar Zrt.» - Budapest Kereszturi ut. 30-38. Вищезазначені медичні препарати знаходилися в поліетиленовому пакеті на передньому сидінні транспортного засобу. Рецепт на медичний препарат іноземного виробництва «Frontin» 1 mg, на момент перетину в ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) був відсутній.

Доступ до виявленого нічим не утруднювався та став можливим після відкриття дверей салону автомобіля. Зазначені медикаменти, згідно з наданим поясненням, ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) мав перевезти через митний кордон України на прохання свого батька.

Загальна вартість виявлених лікарських засобів згідно зі слів Orosz Tibor ( ОСОБА_4 ) становить 1200 угорських форинтів, що згідно з курсом НБУ станом на 16.04.2021 року складає 111,85 грн.

Діюча речовина «alprazolam» (алпразолам) віднесена до переліку наркотичних засобів та психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 року № 770 Таблиці № ІІІ Списку № 2 «Психотропні речовини, обіг яких обмежено і стосовно яких допускаються виключення деяких заходів контролю».

Згідно з ч. 1 ст. 197 МК України у випадках, передбачених законом, на окремі товари встановлюються обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України. Відповідно до ч. 2 даної статті переліки таких товарів (із зазначенням їх опису та коду згідно з УКТ ЗЕД), а також порядок видачі відповідних дозволів та їх обігу з використанням засобів інформаційних технологій затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Переліку товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 року № 436, на лікарські засоби, що містять наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, які визначено постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 року № 770, необхідний дозвіл на право ввезення (вивезення) чи на право транзиту наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів.

Згідно зі ст. 26 Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» від 15.02.1995 року № 60/95-ВР фізичні особи мають право перевозити наркотичні засоби і психотропні речовини, придбані за призначенням лікаря, за наявності та на підставі рецепта, виданого закладом охорони здоров`я відповідно до вимог статей 27 і 28 цього Закону.

Таким чином, громадянин Угорщини ОСОБА_2 ( ОСОБА_4 ) не заявив митному органу точні відомості про переміщувані ним через митний кордон предмети, які підлягають обов`язковому декларуванню та обмежені до переміщення через митний кордон України

Представник Закарпатської митниці Держмитслужби у судовому засіданні вважає, що ОСОБА_4 винний у вчиненні адміністративного правопорушення, його вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому його необхідно притягнути до адміністративної відповідальності за ст. 472 МК України та застосувати до нього стягнення відповідно до санкції вказаної статті.

ОСОБА_4 у судове засідання, призначене на 25.05.2021 року о 10.00 год., не з`явився, хоча про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується відповідним записом та його підписом у протоколі про порушення митних правил про те, що розгляд справи відбудеться 25.05.2021 року о 10.00 год. в приміщенні Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області, копію протоколу ним одержано 17.04.2021 року (а.с. 4), про причин неявки не повідомлено.

Разом з тим, згідно з наявною у матеріалах справи заявою ОСОБА_4 від 16.04.2021 року, адресованою голові Ужгородського міськрайонного суду, йому повідомлено, що розгляд справи про порушення митних правил, запровадженої відносно нього, відбудеться 25.05.2021 року о 10.00 год. в приміщенні Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області. Крім того, ОСОБА_4 просить розглянути зазначену справу у його відсутності (а.с. 13).

Відповідно до положень ст. 526 МК України вважаю за можливе провести розгляд даної справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не з`явилася в судове засідання, хоча належним чином повідомлялася про час і місце розгляду справи.

При цьому слід зазначити, що Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях зазначає, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Статтею 68 Конституції України регламентовано, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Статтею 458 МК України визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

За приписами ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Заслухавши представника Закарпатської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, вважаю, що в діях ОСОБА_4 є склад правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Вина ОСОБА_4 увчиненні правопорушення,передбаченого ст.472МК України, стверджується зібраними у справі доказами: протоколом про порушення митних правил № 0506/30500/21 від 16.04.2021 року; фотоматеріалами до протоколу; власноручно заповненою ОСОБА_4 митною декларацією для письмового декларування товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов`язаних з провадженням підприємницькою діяльністю від 16.04.2021 року; письмовими поясненнями ОСОБА_4 від 16.04.2021 року; копією акту про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 17.04.2021 року, фотоматеріалами до протоколу; доповідною державного інспектора митного поста «Лужанка» Закарпатської митниці Держмитслужби Товтина М.М. від 16.04.2021 року; висновком експерта № 1420003800-0124 від 29.04.2021 року.

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, обставини справи, особу порушника та ступінь його вини, вважаю, що на ОСОБА_4 слід накласти адміністративне стягнення, передбачене санкцією ст. 472 МК України, яка є безальтернативною, у виді штрафу в розмірі ста відсотків вартості товарів, що були безпосередніми предметами порушення митних правил (111,85 грн.), з їх конфіскацією на користь держави.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_4 підлягає стягненню судовий збір у сумі 454 грн.

Керуючись ст. ст. 283, 284 КУпАП, ст. ст. 472, 527-529 МК України,

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 472 Митного кодексу України, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі ста відсотків вартості товару безпосереднього предмету порушення митних правил, що становить 111 (сто одинадцять) гривень 85 коп., з конфіскацією на користь держави безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме: медичний препарат іноземного виробництва «Frontin» 1 mg, діюча речовина «alprazolam» (алпразолам) у кількості 90 пігулок в одній фабричній упаковці (по 15 пігулок у одній конвалюті), фірма виробник «Egis Gyogyszergyar Zrt.» - Budapest Kereszturi ut. 30-38, у кількості 1 упаковка (90 пігулок).

Стягнути з ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 ,на користьдержави 454 (чотириста п`ятдесят чотири) гривні судового збору.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі, до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців.

Суддя Ужгородського міськрайонного суду

Закарпатської області А.І. Сарай

Джерело: ЄДРСР 97226343
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку