open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 травня 2021 року місто Чернігів

Справа №751/2581/21

Провадження №2/751/922/21

Н о в о з а в о д с ь к и й р а й о н н и й с у д м і с т а Ч е р н і г о в а

в складі: головуючого - судді Ченцової С. М.

секретаря судового засідання Пожилової О. В.

учасники справи:

позивач ОСОБА_1 (не прибула)

представник позивача адвокат Дасюк Світлана Володимирівна

представники відповідача Чернігівського обласного центру зайнятості Чаус Марина Валентинівна та ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Чернігові цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Чернігівського обласного центру зайнятості про визнання незаконним та скасування наказу про оголошення догани

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду із позовом до Чернігівського обласного центру зайнятості про визнання незаконним та скасування наказу про оголошення догани, у якій просить визнати незаконним та скасувати наказ Чернігівського обласного центру зайнятості від 18.03.2021 року № 35 «Про порушення в роботі Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості» в частині застосування дисциплінарного стягнення у вигляді догани та не здійснення преміювання за березень 2021 року до ОСОБА_1 директора Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості за неналежну організацію роботи щодо надання послуг клієнтам служби зайнятості відповідно до вимог чинного законодавства, відсутність дієвого контролю за правомірністю прийнятих рішень в добових наказах, виконанням фахівцями своїх посадових обов`язків.

06.05.2021 року на адресу суду надійшов відзив Чернігівського обласного центру, згідно якого відповідач просить відмовити у задоволенні позову.

06.05.2021 року на адресу суду надійшла заява директора Чернігівського обласного центру зайнятості Падалка Л. про закриття провадження у справі, оскільки зазначений спір є публічно-правовим та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

У судовому засіданні представники відповідача підтримали письмове клопотання про закриття провадження у справі, посилаючись на обставини викладені у заяві. Представник відповідача ОСОБА_3 пояснила, що позивач перебуває у трудових відносинах з Чернігівським обласним центром зайнятості та обіймає посаду директора Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості, є уповноваженою особою на виконання функцій держави в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, тому цей спір не є трудовим спором приватного характеру, а стосується проходження позивачем публічної служби, тому даний позов не підлягає розгляду у порядку цивільного судочинства.

Представник позивача у судовому засіданні заперечила щодо заявленого клопотання.

Вислухавши учасників справи, дослідивши матеріали справи, зокрема заяву про закриття провадження у справі, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що на підставі наказу директора Чернігівського обласного центру зайнятості № 55-к «Про переведення» від 05.03.2018 року, ОСОБА_1 , провідного фахівця з питань зайнятості відділу організації профнавчання Чернігівського обласного центру зайнятості, 06 березня 2018 року призначено за переведенням на посаду керівника Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості.

16.03.2020 року директором Чернігівського обласного центру зайнятості Падалка Л. винесено наказ № 38 «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 », відповідно до якого ОСОБА_1 , директору Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості, оголошено догану за неналежну організацію роботи Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості, суттєві порушення законодавства про зайнятість населення та загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, відсутність дієвого контролю за діяльністю фахівців та правомірністю прийняття рішень у добових наказах (а.с.18).

Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» функції виконавчої дирекції Фонду виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи, що здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" та цього Закону. Керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, входить до складу правління Фонду.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 21 Закону України «Про зайнятість населення» діяльність центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, спрямовується і координується Міністром - керівником центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи.

Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах є юридичними особами публічного права.

До сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, можуть належати підприємства, установи та організації.

Відповідно до Положення про державну службу зайнятості, затвердженого наказом № 2663 від 16.12.2020 року, державна служба зайнятості є централізованою системою державних установ, діяльність якої спрямовується та координується Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства.

Державна служба зайнятості складається, зокрема, з Державного центру зайнятості, Центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольських міських центрів зайнятості, міських, районних і міськрайонних центрів зайнятості.

Державний центр зайнятості, регіональні та базові центри зайнятості є юридичними особами публічного права, мають самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України та банківських установах, кутові штампи та печатки із зображенням Державного Герба України, своїм найменуванням та кодом за ЄДРПОУ, інші печатки та штампи (за наявності).

Тобто, Чернігівський обласний центр зайнятості є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції відповідно до законодавства України та є державною установою у централізованій системі державних установ, діяльність якої спрямовується та координується Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

Частина перша та друга статті 19 ЦПК України передбачає, що у порядку цивільного судочинства суди розглядають справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових відносин та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства. Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами

У відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби.

Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 4 КАС України публічна служба - діяльність на державних політичних посадах, у державних колегіальних органах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, інша державна служба, патронатна служба в державних органах, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.

У даному випадку, ОСОБА_1 перебуває у трудових відносинах з Чернігівським обласним центром зайнятості та обіймає посаду директора Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості, є уповноваженою особою на виконання функцій держави в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції та є юридичною особою публічного права.

У постанові від 05.06.2019 року Велика Палата Верховного Суду у справі № 754/15544/17-ц зробила висновок, що оскільки публічна служба є різновидом трудової діяльності, відносини публічної служби як окремий різновид трудових відносин існують на стику двох галузей права трудового та адміністративного, то правовідносини, пов`язані з прийняттям на публічну службу, її проходженням та припиненням, регламентуються нормами як трудового, так і адміністративного законодавства, а спори, які виникають з таких правовідносин, підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Такий же висновок Верховний Суд у складі колегії суддів Третьої судової палати Касаційного цивільного суду виклав у постанові від 20.11.2019 року у справі № 757/32235/17-ц.

Враховуючи, що позивач обіймає посаду в центральному органі виконавчої влади, зазначений спір є публічно-правовим, суд дійшов висновку що спір не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 255 ЦПК України, суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

За таких обставин, клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі підлягає задоволенню.

У відповідності до вимог ч. 2 ст. 256 ЦПК України у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду з приводу спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.

Керуючись статтями 4, 19 КАС України, статтями 19, 255, 256, 259, 260, 261, 268, 354, 355 ЦПК України, суд

УХВАЛИВ:

Провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Чернігівського обласного центру зайнятості про визнання незаконним та скасування наказу про оголошення догани закрити.

На ухвалу суду може бути подана апеляційна скарга безпосередньо до Чернігівського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Повний текст ухвали суду складено 24 травня 2021 року

Позивач: ОСОБА_1 (місце проживання зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач: Чернігівський обласний центр зайнятості (14000, м. Чернігів, вул. Коцюбинського, 40, код ЄДРПОУ 03491464)

Суддя С. М. Ченцова

Джерело: ЄДРСР 97203584
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку