open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

СОЛОМ`ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

03037, м. Київ, вул. Максима Кривоноса, 25; тел. (факс): 249-79-28; e-mail: inbox@sl.ki.court.gov.ua

03113, м. Київ, вул. Полковника Шутова, 1; тел.: (044) 456-51-65, факс: 456-93-08

_____________________________________________________________________________

Справа №760/12925/21

Провадження: 3/760/5732/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 травня 2021 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Коробенко С.В., за участю представника Київської митниці Держмитслужби Келеберденко В.В., представника особи, що притягується до відповідальності - адвоката Кононенко О.С.,розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 471 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В :

19.05.2021 року до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби України надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил, передбачених ст. 471 МК України.

Зі змісту протоколу про порушення митних правил № 0073/10000/21 від 22.01.2021 року вбачається, що 22.01.2021 року громадянин України ОСОБА_1 відлітав з України до ОАЄ рейсом PS № 373 авіакомпанії «МАУ», сполученням Київ-Дубай.

Митний контроль громадянин України ОСОБА_1 проходив у залі «Відліт» терміналу «D» ДПМА «Бориспіль» по «зеленому коридору».

Під час проходження контролю у багажному відділенні залу «Відліт» терміналу D із застосуванням технічних засобів контролю САБ ДП МА «Бориспіль» на рентген-апараті, який знаходиться в багажному відділенні терміналу D ДП МА «Бориспіль» у багажі громадянина ОСОБА_1 , а саме: у дорожній валізі темно-синього кольору (багажна бирка № 489348, виписана на ім`я ОСОБА_1 ) було виявлену речовину природного походження жовто-коричневого кольору з різними відтінками, що за зовнішнім виглядом має ознаки дорогоцінного каміння органогенного походження, а саме: бурштину в необробленому вигляді каміння різного розміру та форми, а також вироби з бурштину, а саме: 13 штук каменів та 1 кабушон, 17 шт. браслетів та 8 шт. намиста різних кольорів. Дорогоцінне каміння було загорнуте кожен з 13 штук в окрему поліетиленову плівку білого кольору, вироби з бурштину в окремих прозорих поліетиленових пакетах та все це містилось в особистих речах пасажира в його валізі.

Загальна вага виявлених каменів та готових виробів становить 3,022 кг.

Відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0073/10000/21, зазначені вироби переміщувались без ознак приховування. Також Громадянин України ОСОБА_1 пояснив походження каменів та виробів з них - придбав у ТОВ «КИЇВ -КОМІ» та мету переміщення його до ОАЕ: віз для сувенірів друзям в ОАЕ.

Відповідно до п. 3 ст. 1 Закону України «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними» від 18.11.1997 № 637/97-ВР, бурштин в сировині, необробленому та обробленому вигляді є дорогоцінним камінням органогенного утворення.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними», суб`єкти господарювання, незалежно від форми власності, та фізичні особи в установленому порядку набувають у власність дорогоцінні метали в зливках та виробах, дорогоцінне каміння, дорогоцінне каміння органогенного утворення та напівдорогоцінне каміння на ринках дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння за договорами купівлі-продажу, дарування, іншими цивільно-правовими договорами, а також за правом спадкоємства.

Порядок вивезення (пересилання) за межі митної території України громадянами дорогоцінного каміння та виробів з нього встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 448 «Про порядок вивезення (пересилання) за межі митної території України громадянами дорогоцінних металів (за винятком банківських металів, пам`ятних та ювілейних монет України із дорогоцінних металів), дорогоцінного каміння та виробів із них, а також культурних цінностей з метою їх відчуження».

Відповідно до п. 1 Постанови КМУ № 448, при вивезенні громадянами дорогоцінного каміння та виробів із них з метою їх відчуження здійснюється у разі, коли сумарна фактурна вартість дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та виробів з них:

-не перевищує суму, еквівалентну 10 000 євро (крім заборонених до вивезення за межі митної території України), декларування переміщуваних товарів здійснюється шляхом вчинення дій, усного або за бажанням власника таких товарів чи на вимогу посадової особи контролюючого органу - письмового декларування.

-перевищує суму, еквівалентну 10 000 євро (крім випадків переміщення дорогоцінних металів, товарів заборонених до вивезення за межі митної території України, та особистих речей) - на умовах поміщення товарів у митний режим експорту.

Відповідно до ч. 3 ст. 371 МК України товари, сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 10000 євро при вивезенні (пересиланні) їх громадянами за межі митної території України підлягають письмовому декларуванню з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств, зі сплатою вивізного мита у випадках, встановлених законами України.

Згідно із статтею 49 Митного кодексу України митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари. Заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку встановленому Кодексом.

Відповідно до частини першої статті 66 Кодексу, митною вартістю товарів, що вивозяться за межі митної території України, є ціна товару, зазначена у рахунку-фактурі чи рахунку-проформі.

Митний орган має право упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості (п.1 частини п`ятої статті 54 Кодексу).

Перелік документів, які підтверджують митну вартість товарів, визначений частиною другою статті 53 Кодексу.

На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації пасажир не надав. До моменту перетину ним «зеленої лінії» для отримання довідкової інформації в інформаційній зоні та роз`яснення митних правил, а також порядку використання двоканальної системи до інспектора митниці не звертався.

Таким чином, як вважає митний орган, своїми діями громадянин України ОСОБА_1 під час проходження митного контролю в залі «Відліт» терміналу «D» ДП МА «Бориспіль» порушив встановлений ст. 366 МК України порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю.

Зазначені дії, що полягають у переміщенні через митний кордон України громадянином України ОСОБА_1 , який формою проходження митного контролю обрав проходження через «зелений коридор» товарів, що підлягають обов`язковому письмовому декларуванню у повному обсязі для фізичних осіб, відповідно до ч. 3 ст. 371 МК України, та мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст. 471 МК України.

За даним фактом посадовою особою Київської митниці Держмитслужби України 22.01.2021 було складено протокол про порушення митних правил № 0073/10000/21 відносно громадянина ОСОБА_1 за ознаками правопорушення, передбаченого ст. 481 МК України.

Під час розгляду справи представник Київської митниці Держмитслужби підтримав обставини, викладені в протоколі та просив суд застосувати до громадянина ОСОБА_1 санкції, передбачені ст. 471 МК України - штраф з конфіскацією предметів правопорушення.

Представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності - адвокат Кононенко О.С. заперечувала проти наявності в діях громадянина ОСОБА_1 ознак порушення митних правил, передбаченого ст. 471 МК України, наполягала на закритті провадження по справі за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення. На підтвердження сказаного надала письмові пояснення. Посилається на те, що диспозицією статті 471 МК України передбачено відповідальність за порушення встановленого цим Кодексом порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, тобто переміщення через митний кордон України особою, яка формою проходження митного контролю обрала проходження (проїзд) через «зелений коридор», товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, або товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України.

Адвокат наголосила, що жодної з дій, передбачених диспозицією ст. 471 МК України, громадянин ОСОБА_1 не вчинив, оскільки загальна вартість переміщуваних товарів становить 290 402,3 грн, тобто не перевищувала 10000 євро.

А відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок вивезення (пересилання) за межі митної території України громадянами дорогоцінних металів (за винятком банківських металів, пам`ятних та ювілейних монет України із дорогоцінних металів), дорогоцінного каміння та виробів із них, а також культурних цінностей з метою їх відчуження» від 21.05.2012 № 448, встановлено, що вивезення (пересилання) за межі митної території України дорогоцінних металів…, дорогоцінного каміння та виробів із них з метою їх відчуження здійснюється у разі, коли сумарна фактурна вартість дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та виробів з них не перевищує суму, еквівалентну 10000 євро (крім заборонених до вивезення за межі митної території України), шляхом вчинення дій, усного або за бажанням власника таких товарів чи на вимогу посадової особи митного органу письмового декларування.

Відтак, враховуючи, що ОСОБА_1 обрав «зелений коридор», вважається що він подав заяву про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території та свідчить про факти, що мають юридичне значення.

Таким чином, дії ОСОБА_1 , на думку адвоката, у повній мірі відповідають законодавству, оскільки ним фактично задекларовані переміщувані ним товари вартістю до 10000 євро «шляхом вчинення дій».

Викладене, з позиції сторони захисту, свідчить про те, що товари (каміння бурштину та вироби з нього), вилучені у громадянина України ОСОБА_1 за протоколом про порушення митних правил № 0073/10000/21, та які останній вивозив за межі митної територію України, не є товарами, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, а отже, не підлягають конфіскації. Дана обставина також свідчить про відсутність події і складу правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України в діях ОСОБА_1 .

Дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Згідно статті 471 Митного кодексу України передбачено відповідальність за порушення встановленого цим Кодексом порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, тобто переміщення через митний кордон України особою, яка формою проходження митного контролю обрала проходження (проїзд) через «зелений коридор», товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, або товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю .

Об`єктивною стороною правопорушення становить

?переміщення через митний кордон України товарів, що заборонені до такого переміщення;

?переміщення через митний кордон України товарів, що обмежені законодавством України до переміщення;

?переміщення через митний кордон України товарів в обсягах, що перевищують неоподатковану норму переміщення через митний кордон України.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується як умислом, так і необережністю.

Судом встановлено, що 22.01.2021 року громадянин України ОСОБА_1 відлітав з України до ОАЄ рейсом PS № 373 авіакомпанії «МАУ», сполученням Київ-Дубай.

Митний контроль громадянин України ОСОБА_1 проходив у залі «Відліт» терміналу «D» ДПМА «Бориспіль» по «зеленому коридору».

Під час проходження контролю у багажному відділенні залу «Відліт» терміналу D із застосуванням технічних засобів контролю САБ ДП МА «Бориспіль» на рентген-апараті, який знаходиться в багажному відділенні терміналу D ДП МА «Бориспіль» у багажі громадянина ОСОБА_1 , а саме: у дорожній валізі темно-синього кольору (багажна бирка № 489348, виписана на ім`я ОСОБА_1 ) було виявлено речовину природного походження жовто-коричневого кольору з різними відтінками, що за зовнішнім виглядом має ознаки дорогоцінного каміння органогенного походження, а саме: бурштину в необробленому вигляді каміння різного розміру та форми, а також вироби з бурштину, а саме: 13 штук каменів та 1 кабушон, 17 шт. браслетів та 8 шт. намиста різних кольорів. Дорогоцінне каміння було загорнуте кожен з 13 штук в окрему поліетиленову плівку білого кольору, вироби з бурштину в окремих прозорих поліетиленових пакетах та все це містилось в особистих речах пасажира в його валізі.

Загальна вага виявлених каменів та готових виробів становить 3,022 кг.

Зазначені вироби переміщувались без ознак приховування, про що зазначено в самому протоколі про порушення митних правил № 0073/10000/21. Також Громадянин України ОСОБА_1 пояснив походження каменів та виробів з них - придбав у ТОВ «КИЇВ -КОМІ» (код ЄДРПОУ 16469644, м. Київ, вул. Чистяківська 2-А, оф. 526), надав документи, що підтверджують вартість товарів, а саме: договір купівлі-продажу № 21/01-2021 від 21 січня 2021та видаткову накладну № 5 від 21.01.2021. Також громадянин ОСОБА_1 пояснив мету вивезення таких товарів до ОАЕ - в якості сувенірів для друзів, які проживають в ОАЕ.

Суд встановив, що загальна вартість переміщуваних товарів становить 290 402,3 грн. (277 203,30 грн вартість каменів - бурштин частково ошкурований та 13 199,00 грн. вартість виробів з бурштину), що підтверджується відповідними документами, копії яких містяться в матеріалах справи. Курс гривні до євро за даними НБУ станом на день перетину кордону - 22.01.2021 становить 34,3651 грн за 1 євро. Отже, вартість переміщуваного товару в перерахунку на євро становить 8 450,5 євро.

Відповідно до висновку № 1420003302-0200 від 21.04.2021, загальна вартість вилученого по протоколу про порушення митних правил № 0073/10000/21 бурштину та виробів з нього становить 270 265.20 грн, що в перерахунку на євро за курсом НБУ на день перетину кордону становить 7 864.53 євро.

Умови вивезення товарів за межі митної території України регулюються ст. 371 МК України. Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 371 МК України:

- товари, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 10000 євро (крім зазначених у частині другій цієї статті), не підлягають письмовому декларуванню при вивезенні (пересиланні) їх громадянами за межі митної території України;

- товари, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 10000 євро та на які законом встановлено вивізне мито та/або якщо відповідно до закону державними органами видаються документи, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення таких товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України громадянами, підлягають письмовому декларуванню в порядку, встановленому для громадян, із сплатою у випадках, визначених законами України, вивізного мита та з поданням відповідних документів, виданих державними органами.

Відповідно до п. 3 ст. 1 Закону України «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними» від 18.11.1997 № 637/97-ВР, бурштин в сировині, необробленому та обробленому вигляді є дорогоцінним камінням органогенного утворення.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними», суб`єкти господарювання, незалежно від форми власності, та фізичні особи в установленому порядку набувають у власність дорогоцінні метали в зливках та виробах, дорогоцінне каміння, дорогоцінне каміння органогенного утворення та напівдорогоцінне каміння на ринках дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння за договорами купівлі-продажу, дарування, іншими цивільно-правовими договорами, а також за правом спадкоємства.

Відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок вивезення (пересилання) за межі митної території України громадянами дорогоцінних металів (за винятком банківських металів, пам`ятних та ювілейних монет України із дорогоцінних металів), дорогоцінного каміння та виробів із них, а також культурних цінностей з метою їх відчуження» від 21.05.2012 № 448, встановлено, що вивезення (пересилання) за межі митної території України дорогоцінних металів (за винятком банківських металів, пам`ятних та ювілейних монет України із дорогоцінних металів), дорогоцінного каміння та виробів із них з метою їх відчуження здійснюється у разі, коли сумарна фактурна вартість дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та виробів з них, не перевищує суму, еквівалентну 10000 євро (крім заборонених до вивезення за межі митної території України), шляхом вчинення дій, усного або за бажанням власника таких товарів чи на вимогу посадової особи митного органу письмового декларування.

Статтею 196 Митного кодексу України визначено, що не можуть бути пропущені через митний кордон України товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено законом або міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або відповідно до закону чи міжнародного договору України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України; товари (крім товарів для власного споживання, що ввозяться громадянами в обсязі та порядку, встановлених статтями 376 і 378 цього Кодексу), на пропуск яких відповідно до закону потрібні документи державних органів, установ та організацій, уповноважених на їх видачу, - в разі відсутності таких документів.

Обмеження, щодо переміщення окремих товарів через митний кордон України визначені статтею 197 Митного кодексу України.

Так, відповідно до статті 197 Митного кодексу України у випадках, передбачених законом, на окремі товари встановлюються обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України. Пропуск таких товарів через митний кордон України та/або їх випуск залежно від вимог відповідного закону здійснюються митними органами на підставі отриманих від державних органів, інших установ та організацій, уповноважених на здійснення дозвільних або контрольних функцій щодо переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, з використанням механізму "єдиного вікна" відповідних дозвільних документів та/або відомостей про включення (виключення) товару до (з) відповідного реєстру у формі електронних документів, засвідчених електронним цифровим підписом, які підтверджують дотримання встановлених обмежень щодо переміщення таких товарів через митний кордон України, якщо використання таких дозвільних документів та/або відомостей для здійснення митних формальностей передбачено законами України. У випадках, передбачених цим Кодексом, для здійснення митних формальностей можуть використовуватися паперові примірники таких документів, надані декларантом або уповноваженою ним особою.

Аналіз частини першої статті 197 Митного кодексу України дає підстави стверджувати те, що для визначення товару таким, що обмежений до переміщення через митний кордон України, необхідна наявність такої ознаки, як вимог про отримання відповідних дозволів уповноважених органів державної влади, які виконують відповідні контролюючі функції.

Суд прийшов до висновку, що виходячи з норм законодавства з питань митної справи щодо вивезення бурштину та виробів з нього вартістю до 10 000 євро, при наявності підтвердження такої вартості, відсутні будь-які заборони та обмеження на переміщення, не встановлено законодавством і отримання відповідних документів будь-якими державними органами.

Судом встановлено, що громадянин ОСОБА_1 діяв відповідно до вимог законодавства. Формою декларування обрав «шляхом вчинення дій», що в даному випадку не заборонену законодавством.

Відповідно до частини другої статті 366 Митного кодексу України канал позначений символами зеленого кольору («зелений коридор») призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню.

Абзацом 14 пункту 2 Розділу V «Порядку виконання митних формальностей на повітряному транспорті», затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 03.08.2018 № 671, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 року за № 1036/32488, визначено, що перетин громадянином зеленої лінії, яка позначає початок «зеленого коридору», вказує, що для проходження митного контролю ним обрано «зелений коридор», і декларування здійснюється шляхом вчинення дій.

Одночасно, частиною п`ятою статті 366 Митного кодексу України визначено, що обрання «зеленого коридору» вважається заявою громадянина про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території та свідчить про факти, що мають юридичне значення.

При цьому, відповідальність за порушення, передбачене ст. 471 МК України настає у разі:

1) переміщення через митний кордон України товарів, що заборонені до такого переміщення;

2) переміщення через митний кордон України товарів, що обмежені законодавством України до переміщення;

3) переміщення через митний кордон України товарів в обсягах, що перевищують неоподатковану норму переміщення через митний кордон України.

Відповідно до ч. 1 ст. 368 МК України, для цілей оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) громадянами через митний кордон України, застосовується фактурна вартість цих товарів, зазначена в касових або товарних чеках, ярликах, інших документах роздрібної торгівлі, які містять відомості щодо вартості таких товарів.

Фактурна вартість товару - ціна товару, що переміщується через митний кордон України, та зазначена в рахунку-фактурі (фактурі-проформі, касових або товарних чеках, ярликах, інших документах роздрібної торгівлі, які містять відомості щодо вартості таких товарів) (Порядок справляння митних платежів при ввезенні на митну територію України товарів громадянами, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 22.05.2012 № 581).

Судом встановлено, що на виконання даних вимог законодавства, громадянин України ОСОБА_1 формою декларування обрав «шляхом вчинення дій» та переміщення обрав по «зеленому коридору». На вимогу посадової особи Київської митниці Держмитслужби пред`явив договір купівлі-продажу № 21/01-2021 від 21 січня 2021, лист ТОВ «Київ-Комі» від 21.01.2021 № 05/21 та видаткову накладну № 5 від 21.01.2021. Про що заначено в самому протоколі про порушення митних правил та поясненнях громадянина. Додатково факт придбання та вартість каміння бурштину та виробів з нього підтверджується і листами ТОВ «Київ-Комі» від 24.03.2021 № 05/03.2 та ТОВ «ЦЕНТР БУРШТИНОВИХ ІННОВАЦІЙ» № 4 від 24.03.2021 з додатками. Копії містяться в матеріалах справи. Відповідно до висновку № 1420003302-0200 від 21.04.2021, загальна вартість вилученого по протоколу про порушення митних правил № 0073/10000/21 бурштину та виробів з нього становить 270 265.20 грн.,

Судом звернуто увагу, що законодавство з питань митної справи, будь-яких обмежень щодо переміщення каміння бурштину та виробів з нього вартістю до 10 000 євро через митний кордон України фізичними особами, тобто необхідності і обов`язковості отримання будь-яких дозволів для переміщення через митний кордон України, не містить.

Суд дійшов до висновку, що встановлення граничної вартості товарів дозволених до переміщення через митний кордон України за умови їх усного декларування або шляхом вчинення дій, з урахуванням положень частини першої статті 197 Митного кодексу України, не є тотожним встановленню обмежень щодо переміщення товарів вартість до 10 000 євро через митний кордон України, оскільки при цьому, не вимагається надання будь-яких дозволів на таке переміщення, що є однією із ознак, якими характеризуються товари, обмежені до переміщення через митний кордон України.

Викладене свідчить про відсутність як події так і складу правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України в діях громадянина України ОСОБА_1 .

Згідно з ч. 3 ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Суд прийшов до висновку, що виходячи з вищевикладеного, та матеріалів справи, Київською митницею Держмитслужби не надано жодних належних та допустимих доказів наявності в діях громадянина України ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України, а саме: об`єктивної сторони - неправомірного діяння, що виражається у порушенні встановленого Митним кодексом порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, суб`єктивної сторони - вини у будь-якій формі, - умислу або необережності, спрямованого на вчинення дій направлених на переміщення через митний кордон України особою, яка формою проходження митного контролю обрала проходження (проїзд) через «зелений коридор», товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, або товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до Митного кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до правил п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, в разі відсутності події та складу адміністративного правопорушення.

Відтак, провадження у справі про порушення митних правил № 0073/10000/21 щодо притягнення громадянина України, ОСОБА_1 за вчинення порушення митних правил, передбаченого ст. 471 МК України підлягає закриттю на підставі п. 1 ч. 1 ст.247 КУпАП України.

Керуючись ст.ст. 9, 247, 280, 283, 284 КУпАП України, ст.ст. 3, 235, 236, 257, 265, 266, 268, 458, 465, 467, 471, 487, 495, 527-529 МК України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Закрити провадження в справі про притягнення громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , до адміністративної відповідальності за ст. 471 МК України у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення та події адміністративного правопорушення.

Повернути громадянину ОСОБА_1 вилучені згідно з протоколом про порушення митних правил № 0073/10000/21 від 22 січня 2021 року товари: бурштин в необробленому вигляді - каміння різного розміру та форми, а також вироби з бурштину, а саме: 13 штук каменів та 1 кабушон, 17 шт. браслетів та 8 шт. намиста різних кольорів, загальною вагою 3,022 кг.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 97189458
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку