open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 161/3485/21

Провадження № 2/161/1900/21

ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

(заочне)

24 травня 2021 року Луцький міськрайонний суд Волинської області

в складі:

головуючого судді Рудської С.М.

при секретарі Чигринюк В.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Луцьку цивільну справу за позовом Департаменту соціальної політики Луцької міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів житлової субсидії,

В С Т А Н О В И В:

23.02.2021року Департаментсоціальної політикиЛуцької міськоїради вособі директора(далі Департамент)звернувся досуду звищевказаною позовноюзаявою вобґрунтування зазначивши,що 30.01.2017року ОСОБА_1 звернулась доДепартаменту іззаявою пропризначення їйжитлової субсидії.Разом іззаявою відповідачкоютакож поданодекларацію продоходи івитрати осіб,які звернулисяза призначеннямжитлової субсидії.На підставіподаної ОСОБА_1 заяви Департаментомбуло призначенота наданоостанній субсидіюна періодз січня2017року поквітень 2017року,виходячи ізрозрахунку навідповідачку,яка зареєстрованата проживаєза адресою: АДРЕСА_1 .Крім того,у поданійдекларації ОСОБА_1 зазначила,що здійснювалапідприємницьку діяльністьта булаплатником податкудругої групи,яку вгрудні 2016року діяльністьприпинила.У серпні2019року відповідачподала заяву,в якійзначила,що з01.10.2017року вонавідновила підприємницькудіяльність якплатник єдиногоподатку першоїгрупи.Також просилаздійснити перерахунокпопередньо призначеноїсубсидії.Переплату зобов`язуваласьповернути.Таким чином,внаслідок несвоєчасногоповідомлення Департаментупро обставини,які безпосередньовпливають навизначення розмірусукупного доходуза попереднійперіод зміну групиплатника єдиногоподатку, ОСОБА_1 були надмірновиплачені коштиу виглядіжитлових субсидійза періодз жовтня2018року поквітень 2019року. На підставі проведеного перерахунку суми призначених субсидій відповідачці визначено обсяг надміру виплачених коштів у вигляді житлових субсидій в розмірі 8469,73 грн. На адресу ОСОБА_1 Департаментом направлено повідомлення про повернення надміру виплачених коштів у добровільному порядку в термін до 25.11.2019 року, однак відповідач таких коштів не повернула. Враховуючи викладене, просить суд стягнути з ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь Департаменту надміру виплачені кошти житлової субсидії в сумі 8469,73 грн., а також судові витрати по справі.

До початку судового засідання від представника позивачки на адресу суду надійшла заява, у якій він просить розгляд справи проводити у його відсутності, заявлені позовні вимоги підтримує та просить їх задовольнити. Щодо постановлення заочного рішення не заперечує (а.с. 30-31).

Відповідач в судове засідання повторно не з`явилася, причини неявки суду не повідомила, про день, час, місце слухання справи повідомлялася належним чином, клопотання про відкладення розгляду справи, відзив на позовну заяву від неї на адресу суду не надходили.

Статтею 280 ЦПК України закріплена можливість ухвалення заочного рішення на підставі наявних у справі доказів, у разі належним чином повідомленого відповідача про дату, час та місце судового засідання.

Враховуючи вищезазначені обставини, суд вважає провести заочний розгляд справи на підставі наявних у ній матеріалів.

Відповідно до вимог ч. 2ст. 247 ЦПК Україниу разі неявки в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до наступного.

Судом встановлено, що 16.11.2016 року ОСОБА_2 звернулася до Департаменту соціальної політики Луцької міської ради із заявою про призначення їй житлової субсидії. Разом із заявою відповідачем також подано декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії (а.с. 7-8).

Згідно п. 3 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.09.1997 року № 1050), зі змінами та доповненнями, які діяли на момент виникнення спірних правовідносин (далі Положення), призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад.

У місті Луцьку призначення та припинення призначених житлових субсидій здійснюється Департаментом.

Пунктом 2 Положення, - визначено, що право на отримання адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива поширюється на громадян, які проживають у житлових приміщеннях (будинках), в частині оплати ними користування житлом; утримання житла; управління багатоквартирним будинком, комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Відповідно до п. 7 Положення, - субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, у тому числі осіб, призваних на строкову військову службу.

Згідно п. 14 Положення, - субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців, і розраховується: на неопалювальний сезон з 1 травня по 30 вересня; на опалювальний сезон з 1 жовтня по 30 квітня.

На підставі поданої ОСОБА_1 заяви Департаментом відповідно до Положення та постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 року № 1156 «Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії», із змінами та доповненнями (далі Постанова № 1156), було призначено та надано відповідачці субсидію на період з січня 2017 року по квітень 2017 року, виходячи із розрахунку на ОСОБА_1 , яка зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 9).

Відповідно до п. 14 Положення, - після закінчення строку отримання субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді. Для цього структурні підрозділи з питань соціального захисту населення збирають необхідну інформацію у порядку, передбаченому пунктом 13 цього Положення, без звернення громадян і протягом десяти днів після отримання зазначеної інформації приймають рішення про призначення (непризначення) субсидії та письмово інформують про прийняте рішення громадян.

Відповідно до вищезазначених вимог п. 14 Положення, - Департаментом здійснено розрахунок субсидії відповідачу на наступні періоди без його звернення та призначено її на періоди: з травня 2017 року по квітень 2018 року, з травня 2018 року по вересень 2018 року та з жовтня 2018 року по квітень 2019 року.

Згідно п. 13 Положення, для призначення субсидії громадянин подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації (орендарі за місцем проживання) заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами. Громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вилинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.

Відповідно до п. 12 Положення, для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку першої групи, незалежно від отриманих (неотриманих) доходів до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи, для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку другої групи, трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. Система оподаткування та група платника єдиного податку для спрощеної системи оподаткування визначається на початок місяця, з якого призначається субсидія.

Як вбачається із декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії в її Розділі II ОСОБА_1 зазначила, що здійснювала підприємницьку діяльність та була платником податку другої групи. Підприємницьку діяльність припинила в грудні 2016 року (а.с. 10).

В серпні 2019 року відповідач подала заяву, в якій значила, що з 01.10.2017 року відновила підприємницьку діяльність як платник єдиного податку першої групи. Також просила здійснити перерахунок попередньо призначеної субсидії. Переплату зобов`язувалась повернути (а.с. 11).

Згідно п. 14 Положення особа, що не згодна з рішенням про проведення розрахунку субсидії на наступний період та має додаткові обставини, які безпосередньо впливають на визначення розміру сукупного доходу за попередній період, повідомляє про це структурний підрозділ з питань соціального захисту та подає відповідні підтвердні документи для проведення перерахунку субсидії в межах строку призначення.

Таким чином, внаслідок несвоєчасного повідомлення Департаменту про обставини, які безпосередньо впливають на визначення розміру сукупного доходу за попередній період зміну групи платника єдиного податку, ОСОБА_1 були надмірно виплачені кошти у вигляді житлових субсидій за період з жовтня 2018 року по квітень 2019 року (а.с. 12).

На підставі проведеного перерахунку суми призначених субсидій Відповідачу визначено обсяг надміру виплачених коштів у вигляді житлових субсидій в розмірі 8469,73 грн. Зазначене підтверджується відповідним рішенням про визначення обсягу надміру виплачених коштів у вигляді житлових субсидій від 09.08.2019 року № 1/22-9 (а.с. 13).

Згідно з абз. 11 п. 20 Положення, у разі коли громадянин добровільно не повернув надміру виплачену суму субсидії, питання про її стягнення органи, що призначають субсидії, вирішують у судовому порядку.

На адресу Відповідача Позивачем направлено повідомлення про повернення надміру виплачених коштів (листи № 11.6-5/1529/2019 від 09.08.2019 року та № Пр-11/56268 від 20.11.2019 року), відповідно до яких ОСОБА_1 пропонувалось добровільно повернути зазначені кошти в термін до 25.11.2019 року.

Однак, як встановлено судом, в добровільному порядку відповідач не повернув Департаменту надміру виплачені кошти.

Відповідно до ст. 16 ЦК України, сторони вживають заходів для досудового врегулювання спору за домовленістю між собою або у випадках, коли такі заходи є обов`язковими згідно із законом. Особи, які порушили права і законні інтереси інших осіб, зобов`язані поновити їх, не чекаючи пред`явлення претензії чи позову.

Згідно ч. 1 ст. 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Таким чином судом достовірно встановлено, станом на день розгляду даної справи, ОСОБА_1 надміру виплачені кошти за житлову субсидію в розмірі 8469,73 грн на рахунок Департаменту не повернула.

Доказів іншого суду надано не було, а судом в ході розгляду спору не здобуто.

Таким чином, з ОСОБА_1 на користь Департаменту слід стягнути надміру виплачені кошти житлової субсидії в розмірі 8469,73 грн.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Із наведеного слідує, що з відповідачки на користь позивача слід також стягнути судовий збір в розмірі 2270 грн.

За наведених обставин, суд вважає заявлені позовні вимоги Департаменту до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів житлової субсидії обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.

На підставі ст.ст. 1212-1215 ЦК України, Положення та постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 року № 1156 «Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії», із змінами та доповненнями, керуючись ст.ст. 10,12,27,77,81, 141, 247, 263-265, 280 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовні Департаменту соціальної політики Луцької міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів житлової субсидії задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Департаменту соціальної політики Луцької міської ради (код ЄДРПОУ 03191963) надміру виплачені кошти житлової субсидії в розмірі 8469 (вісім тисяч чотириста шістдесят дев`ять) гривень 73 копійки.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Департаменту соціальної політики Луцької міської ради (код ЄДРПОУ 03191963) судовий збір в розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) гривень.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Волинського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення вповному обсязіскладено 26травня 2021 року.

Суддя Луцького міськрайонного

суду Волинської області С.М. Рудська

Джерело: ЄДРСР 97164116
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку