open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

17.05.2021

Справа № 664/2838/19

Провадження № 2/664/51/21

РIШЕННЯ

IМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 травня 2021 року Цюрупинський районний суд

Херсонської областi

в складі: головуючого судді Яценка О.М.,

секретар судового засідання Брустман О.М.,

розглянувши у судовому засіданні в м. Олешки в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом Херсонської (до ліквідації - Олешківської) районної ради Херсонської області до Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, ОСОБА_1 , про визнання недійсним контракту та про визнання незаконним та скасування наказу,-

в с т а н о в и в:

Херсонська (до ліквідації - Олешківська) районна рада Херсонської області звернулася до суду з позовом до Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, ОСОБА_1 , в якому просить визнати недійсним контракт з директором комунального закладу «Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка» Олешківської районної ради Херсонської області від 19.10.2018р., що укладений між ОСОБА_1 та Олешківською районною державною адміністрацією Херсонської області в особі голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко-Скалозуб Олени Валентинівни терміном на 5 років з 31.10.2018р. по 31.10.2023р. та визнати незаконним та скасувати наказ начальника управління освіти, культури, сім`ї, молоді, та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Зарівного Олександра Григоровича від 22.10.2018р. № 51К «Про призначення ОСОБА_1 », в якому зазначено, що відповідачі при укладенні спірного контракту та виданні наказу про призначення ОСОБА_1 на посаду директора комунального закладу «Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка» Олешківської районної ради Херсонської області порушили права позивача щодо управління об`єктами комунальної власності в частині призначення та звільнення директора комунального закладу оскільки призначення директора зазначеного вище комунального закладу є виключною компетенцією позивача, крім того, позивач не делегував відповідних повноважень ні Олешківській районній державній адміністрації Херсонської області, ні управлінню освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, та не визначала їх уповноваженими органами з питань призначення чи звільнення директора комунального закладу. Зазначені відповідачі не являються ні власниками, ні роботодавцями чи уповноваженими органами з питань призначення директора зазначеного комунального закладу. Статутом комунального закладу Олешківська РДА взагалі не визначена як будь-який орган управління та не наділена жодними повноваженнями щодо управління КЗ «Олешківський РЦКД».

Позивач вказує, що оскільки Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області в особі її голови, а також Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області в особі його начальника Зарівного О.Г. , не мали компетенції на призначення директора комунального закладу «Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка» Олешківської районної ради та укладення з ним контракту, відповідачі не мали необхідного обсягу дієздатності в розумінні ч. 2 ст. 203 ЦК України, а тому контракт з директором комунального закладу «Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка» Олешківської районної ради Херсонської області від 19.10.2018р., що укладений між ОСОБА_1 та Олешківською районною державною адміністрацією Херсонської області в особі голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко-Скалозуб Олени Валентинівни підлягає визнанню недійсним, а наказ начальника управління освіти, культури, сім`ї, молоді, та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Зарівного Олександра Григоровича від 22.10.2018р. № 51К «Про призначення ОСОБА_1 » є протиправним та підлягає скасуванню. Позивач посилається на положення ст.ст. 21, 24 КЗпП України, ст.ст. 17, 18, 43, 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст. 2, 9, 16, 21, 169, 172, 203, 215 ЦК України, п.п. 5.1. - 5.4. Статуту комунального закладу «Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка» Олешківської районної ради Херсонської області, затвердженого рішенням XXVIII сесії Олешківської районної ради VII скликання від 16.02.2018р. № 551.

Відповідачем Олешківською районною державною адміністрацією до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області діяла в межах своїх повноважень керуючись, зокрема, положеннями Закону України «Про культуру» та «Про місцеві державні адміністрації» де зазначено, що призначення керівника закладу культури здійснює орган управління, яким відповідно до положень вказаних законів є саме Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області, крім того, Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області зазначена в ЄДРПОУ як орган управління комунального закладу «Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка». Тому вважають позовні вимоги необґрунтованими та у їх задоволенні просять відмовити.

Представник позивача у судове засідання не з`явився, до суду надав клопотання про проведення судового засідання за його відсутності, позовні вимоги підтримують, просять їх задовольнити.

Представники відповідачів та відповідач ОСОБА_1 у судове засідання не з`явилися, до суду надали клопотання про проведення судового засідання за їх відсутності, позовні вимоги не визнають, просять у їх задоволенні відмовити.

Дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що 19.10.2018 року між ОСОБА_1 та Олешківською районною державною адміністрацією Херсонської області в особі голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко-Скалозуб Олени Валентинівни укладено контракт з директором комунального закладу з «Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка» Олешківської районної ради Херсонської області (далі - контракт), терміном на 5 років з 31.10.2018р. по 31.10.2023р.. 22.10.2018 року начальником управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Зарівним Олександром Григоровичем видано наказ № 51К «Про призначення ОСОБА_1 » відповідно якого ОСОБА_1 призначено на посаду директора комунального закладу «Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка» Олешківської районної ради Херсонської області на контрактній основі терміном на 5 років з 31.10.2018р. по 31.10.2023р.. Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 20.02.2019 року у справі №540/2346/18 за позовом Голови Олешківської районної ради Херсонської області Потоцького П.Б. до Голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко-Скалозуб О.В., третя особа - Олешківська районна рада Херсонської області про визнання протиправним та розпорядження від 13.08.2018 р. № 435 «Про проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу «Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т. Г. Шевченка» Олешківської районної ради визнано протиправним та нечинним розпорядження голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області від 13.08.2018 року №435 «Про проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу «Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т. Г. Шевченка» Олешківської районної ради.

Згідно ч.1 ст.19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Відповідно до постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №3 від 01.03.2013 року "Про деякі питання юрисдикції загальних судів та визначення підсудності цивільних справ" якщо орган державної влади та/або орган місцевого самоврядування (суб`єкт владних повноважень) бере участь у справі не на виконання своїх владних повноважень, а з інших правових підстав; не здійснює владних управлінських функцій щодо іншого учасника спору (наприклад, надання згоди іншому співвласнику житлового будинку на виконання переобладнання та перепланування), то залежно від змісту вимог і суб`єктного складу сторін справа підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства відповідно до вимог статті 15 ЦПК.

Відповідно до постанови Пленуму Вищого адміністративного Суду України №8 від 20.05.2013 року "Про окремі питання юрисдикції адміністративних судів" згідно з підпунктом 3.1.6 пункту 3.1 розділу 3 Державного класифікатора України "Класифікація організаційно-правових форм господарювання" комунальне підприємство - підприємство, що діє на основі комунальної власності територіальної громади.

Комунальна організація (установа, заклад) утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління (підпункт 3.4.5 пункту 3.4 розділу 3 цього Класифікатора).

З огляду на викладене комунальні підприємства, установи чи організації не є суб`єктом владних повноважень у розумінні положень КАС України, а діяльність директора комунального підприємства, установи чи організації не належить до публічної служби, визначеної цим Кодексом.

Відносини з приводу призначення чи звільнення директора комунального підприємства, установи чи організації є трудовими.

Видання відповідного акта органом місцевого самоврядування не змінює правової природи цих відносин.

Суди повинні враховувати, що спори, які виникають з приводу призначення чи звільнення директора комунального підприємства, установи чи організації, не належать до юрисдикції адміністративних судів (п.34).

Відповідно до ст. 18 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» орган місцевого самоврядування може бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції, зокрема, звертатися до суду, якщо це необхідно для реалізації його повноважень і забезпечення виконання функцій місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 4 ст. 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи та посадові особи місцевого самоврядування мають право звертатися до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, інших органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад, повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Відповідно до пп. 2 та 10 ч. 2 ст. 16 ЦК України - способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання правочину недійсним; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 118 Конституції України, яка частково кореспондується з положеннями ст. 1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» (далі - Закон № 586-XIV) - виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації. ...Склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій.

Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.

Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою. (ч.3 ст.1 Закону № 586-XIV).

До основних завдань місцевих державних адміністрацій віднесено серед іншого - реалізацію інших наданих державою, а також делегованих відповідними радами повноважень.(п.7 ч.1 ст.2 Закону № 586-XIV).

Відповідно до ч.1 статті 6 Закону № 586-XIV - на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази.

Голови місцевих державних адміністрацій, зокрема, очолюють відповідні місцеві державні адміністрації, здійснюють керівництво їх діяльністю, несуть відповідальність за виконання покладених на місцеві державні адміністрації завдань і за здійснення ними своїх повноважень. (п.1 ч. 1 ст.39 Закону № 586-XIV)

З викладеного слідує, що Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області є місцевим органом виконавчої влади, вповноважена, серед іншого, на здійснення делегованих відповідними радами повноважень. Керівництво діяльністю державної адміністрації здійснюється її головою шляхом видання розпоряджень.

Судом встановлено, що 26.06.2017 року проведена державна реєстрація Комунального закладу «Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка» Олешківської районної ради Херсонської області.

Статтею 17 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Пунктом 20 ч. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників.

Особливості призначення керівника державного чи комунального закладу культури передбаченні ст.ст.21-2, 21-5 Закону України «Про культуру» які передбачають, що конкурсний добір керівника державного чи комунального закладу культури складається з таких етапів:

оголошення органом управління конкурсу на посаду керівника державного чи комунального закладу культури;

формування складу конкурсної комісії;

подання документів кандидатами на посаду керівника державного чи комунального закладу культури;

добір кандидатів на посаду керівника державного чи комунального закладу культури;

призначення органом управління керівника державного чи комунального закладу культури.

Організацію та проведення конкурсного добору, а також роботу конкурсної комісії забезпечує орган управління.

Орган управління оголошує конкурс на посаду керівника державного чи комунального закладу культури не пізніш як за два місяці до завершення строку повноважень керівника державного чи комунального закладу культури відповідно до контракту або впродовж семи днів з дня дострокового припинення його повноважень.

Керівник органу управління зобов`язаний призначити переможця конкурсу керівником державного чи комунального закладу культури не пізніше двох місяців з дня оголошення конкурсу. Підставою для видання наказу про призначення керівника державного чи комунального закладу культури є підписання контракту. Істотні умови контракту публікуються на офіційному веб-сайті органу управління не пізніше наступного дня після його підписання.

З наведеного слідує, що оголошення конкурсу на посаду керівника державного чи комунального закладу культури, організація та проведення конкурсного добору, призначення керівника державного чи комунального закладу культури здійснюється органом управління. Призначити переможця конкурсу керівником (видання наказу, підписання з ним контракту) віднесено до повноважень керівника органу управління.

Отже, спірні правовідносини врегульовані Законом України «Про культуру», «Про місцеве самоврядування в Україні», при цьому, положення ст.ст.21-2, 21-5 Закону України «Про культуру» щодо призначення керівників закладів культури в даному випадку є спеціальними по відношенню до положень ч. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Тобто, вирішення питання про визначення суб`єкта, що вправі призначати керівника комунального закладу культури залежить безпосередньо від того, який суб`єкт є органом управління КЗ «Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка» Олешківської районної ради Херсонської області».

Щодо діяльності КЗ «Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка» Олешківської районної ради Херсонської області суд приходить висновку, що він є комунальним закладом - комунальним унітарним підприємством в розумінні Господарського кодексу України.

Статтею 78 ГК України встановлено, що комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

Частиною 5 зазначеної статті Кодексу передбачено, що найменування комунального унітарного підприємства повинно містити слова «комунальне підприємство» та вказівку на орган місцевого самоврядування, до сфери управління якого входить дане підприємство.

З назви дослідженого закладу вбачається, що воно входить до сфери управління Олешківської районної ради Херсонської області.

Найменування суб`єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом, зазначається в установчих документах суб`єкта господарювання. (ч.2 ст. 57 ГК України).

Частинами 1,4,5 ст. 57 ГК України також передбачено, що установчими документами суб`єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб`єкта господарювання.

Статут суб`єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного капіталу та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб`єкта господарювання, а також інші відомості, пов`язані з особливостями організаційної форми суб`єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству.

Положенням визначається господарська компетенція органів державної влади, органів місцевого самоврядування чи інших суб`єктів у випадках, визначених законом.

Статут (положення) затверджується власником майна (засновником) суб`єкта господарювання чи його представниками, органами або іншими суб`єктами відповідно до закону.

Таким чином, затверджений статут суб`єкта господарювання є установчим документом, що містить відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного капіталу та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб`єкта господарювання, а також інші відомості, пов`язані з особливостями організаційної форми суб`єкта господарювання, передбачені законодавством.

З наявних у справі матеріалів вбачається, що установчими документами КЗ «Олешківський ЦКД» є його статут, затверджений рішенням Олешківської районної ради №551 від 16.02.2018 року.

Згідно Розділу 5 зазначеного статуту заклад має два органи управління з розмежованою між ними компетенцією: структурний підрозділ Олешківської районної державної адміністрації у галузі культури та Олешківська районна рада.

Пунктом 5.1 статуту передбачено, що управління закладом здійснюється Олешківською районною радою як засновником. Пунктом 5.3 передбачено, що призначення на посаду за результатами конкурсу на контрактній основі та звільнення з посади директора закладу належить до компетенції Олешківської районної ради.

В свою чергу повноваження структурного підрозділу Олешківської районної державної адміністрації у галузі культури викладені п.5.4 Статуту. Повноваження щодо призначення на посаду директора закладу, підписання з ним контракту відповідним пунктом не передбачені.

З викладеного слідує, що згідно чинного статуту комунального закладу повноваження щодо призначення на посаду за результатами конкурсу на контрактній основі та звільнення з посади директора закладу належить до виключної компетенції Олешківської районної ради.

Щодо наявної в Єдиному державному реєстрі інформації стосовно того, що органом управління КЗ «Олешківський ЦКД» є відділ культури Олешківської районної державної адміністрації, суд зазначає наступне.

Так, ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» передбачено, що відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:

1) відповідних заяв про державну реєстрацію;

2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;

3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Тобто, державна реєстрація відомостей про юридичну особу має декларативний характер, джерелом зазначених відомостей є документи та інформація подана до реєстрації. Отже, при визначенні органу управління КЗ «Олешківський ЦКД» мають враховуватись відомості, зазначені в установчих документах - Статуту закладу, а не відомості з Єдиного державного реєстру, які в даному конкретному випадку зазначені в неповному вигляді, а саме, в відомостях про органи управління юридичної особи зазначений лише відділ культури Олешківської райдержадміністрації, тоді як Статут закладу містить повний перелік органів управління та розмежовує їх компетенцію.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що призначення на посаду за результатами конкурсу на контрактній основі та звільнення з посади директора КЗ «Олешківський ЦКД» не входить ані до безпосередніх, ані до делегованих повноважень Олешківської районної державної адміністрації та Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, разом з тим, вказане не може бути підставою для визнання спірного контракту недійсним виходячи з наступного.

Відповідно до положень ч. 1, 3 ст. 21 КЗПП України - трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов`язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Сфера застосування контракту визначається законами України.

Частиною 3 ст. 24 КЗПП України визначено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі ст. 24 КЗпП укладення трудового договору оформляється наказом чи розпорядженням власника підприємства, установи, організації чи уповноваженого ним органу. Фактичний допуск до роботи вважається укладенням трудового договору незалежно від того, чи було прийняття на роботу належним чином оформлене, якщо робота провадилась за розпорядженням чи відома власника або уповноваженого ним органу (п. 7 Постанови Пленуму ВСУ №9 від 06.11.92 «Про практику розгляду судами трудових спорів»).

Судом встановлено, що з 22.10.2018 року відповідач ОСОБА_1 здійснює повноваження директора комунального закладу «Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка» Олешківської районної ради Херсонської області та є фактично допущеним до виконання посадових обов`язків. Позивач просить визнати контракт із відповідачем ОСОБА_1 недійсним з підстав, передбачених цивільним законодавством, через відсутність у іншої сторони цього контракту (Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області) необхідного обсягу цивільної дієздатності.

Частиною 2 ст. 203 ЦК України встановлено, що особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності.

Відповідно до ч. 1 ст. 215 ЦК України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 92 ЦК України юридична особа набуває цивільних прав та обов`язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону. Порядок створення органів юридичної особи встановлюється установчими документами та законом.

У випадках, встановлених законом, юридична особа може набувати цивільних прав та обов`язків і здійснювати їх через своїх учасників.

Орган або особа, яка відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступає від її імені, зобов`язана діяти в інтересах юридичної особи, добросовісно і розумно та не перевищувати своїх повноважень.

Слід зазначити, що відносини відповідача ОСОБА_1 у справі з комунальним закладом «Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка» за своїм характером є трудовими і врегульовані нормами трудового законодавства, при цьому, оспорюваний трудовий контракт не є цивільно-правовим договором, а є формою укладення трудового договору. Єдиною правовою підставою для визнання недійсним умов трудового договору (в т.ч. в контрактній формі) є ст. 9 КЗпП України, згідно з якою умови договорів про працю, які погіршують становище працівників порівняно з законодавством України про працю, є недійсними, при цьому, застосування аналогії закону в т.ч. цивільного законодавства КЗпП України не допускає.

За таких обставин суд приходить до висновку, що не зважаючи на відсутність в відповідачів відповідних повноважень, правові підстави для визнання недійсним спірного контракту - відсутні, відповідно, відсутні й підстави для визнання недійсним наказу від 22.10.2018р. № 51К «Про призначення ОСОБА_1 » так як цим наказом оформлені трудові відносини з працівником на підставі контракту, і ці відносини фактично тривають.

Таким чином, суд приходить висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та у їх задоволенні належить відмовити.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат між сторонами суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Відповідно до ч. 6 ст. 141 ЦПК України якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з другої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, які їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо обидві сторони звільнені від оплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Судові витрати по сплаті судового збору слід віднести на позивача так як в задоволенні позовних вимог відмовлено в повному обсязі

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 13, 81, 82, 141, 259, 263, 265 ЦПК України, суд -

у х в а л и в:

У задоволенні позовних вимог Херсонської (до ліквідації - Олешківської) районної ради Херсонської області до Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, ОСОБА_1 , про визнання недійсним контракту та про визнання незаконним та скасування наказу - відмовити.

На рішення протягом тридцяти днів з дня отримання його копії може бути подана апеляційна скарга до Херсонського апеляційного суду через Цюрупинський районний суд.

Позивач: Херсонської (до ліквідації - Олешківської) рада Херсонської області, код ЄДРПОУ 44047192, знаходиться за адресою: м. Херсон, пр.-т. Ушакова, буд. 47.

Відповідач: Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області, код ЄДРПОУ 04059823, знаходиться за адресою: Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, 24.

Відповідач: Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, код ЄДРПОУ 02146647, знаходиться за адресою: Херсонська область, м. Олешки, вул. Віктора Гошкевича, 22.

Відповідач: ОСОБА_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

Суддя О.М. Яценко

Джерело: ЄДРСР 97152565
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку