open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.05.2021 справа № 914/12/21

За позовом: Кам`янка-Бузької міської ради, м. Кам`янка-Бузька, Львівська область,

до відповідача: Львівської районної ради Львівської області, м. Львів

за участі у справі в якості третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Добротвірської селищної ради Львівської області, селище Добротвір Львівської області

за участі у справі в якості третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Жовтанецької сільської ради Львівської області, село Жовтанці Львівської області

за участі у справі в якості третьої особи-3, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Новояричівської селищної ради Львівської області, селище Новий Яричів Львівської області

про визнання незаконними та скасування рішень

Суддя Манюк П.Т.

За участю секретаря Чорної І.Б.

Представники сторін:

від позивача: Квасніцький О. В. представник.

від відповідача: не з`явився;

від третьої особи-1: не з`явився;

від третьої особи-2: Шульган В.П. заступник сільського голови;

від третьої особи-3: не з`явився.

На розгляд Господарського суду Львівської області надійшов позов Кам`янка-Бузької міської ради до Кам`янка-Бузької районної ради Львівської області про визнання незаконними та скасування рішень.

Ухвалою суду від 06.01.2021 позовну заяву Кам`янка-Бузької міської ради було залишено без руху та надано позивачу строк, до 10 днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху, для усунення недоліків, а саме, надання суду належних доказів доплати судового збору за дві позовні вимоги немайнового характеру. Ухвалою суду від 27.01.2021 відкрито провадження у справі № 914/12/21 за правилами загального позовного провадження, оскільки 25.01.2021 до суду надійшло клопотання представника позивача про долучення до матеріалів справи копій платіжних доручень від 20.01.2021 про доплату судового збору на загальну суму 4 204, 00 грн. Підготовче засідання призначено на 15.02.2021 та вирішено заяву про забезпечення позову розглядати в судовому засіданні з участю представників сторін. Ухвалою суду від 15.02.2021 підготовче засідання відкладено на 01.03.2021. Ухвалою суду від 01.03.2021 замінено у справі № 914/12/21 відповідача Кам`янка-Бузьку районну раду Львівської області на її правонаступника Львівську районну раду Львівської області, залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Добротвірську селищну раду Львівської області, Жовтанецьку сільську раду Львівської області, Новояричівську селищну раду Львівської області, підготовче судове засідання відкладено на 22.03.2021. Ухвалою суду від 22.03.2021 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів, підготовче засідання відкладено на 05.04.2021. Підготовче судове засідання, яке було призначене на 05.04.2021, не відбулося у зв`язку з перебуванням судді П.Т. Манюка з 31.03.2021 на лікарняному. Ухвалою суду від 19.04.2021 підготовче засідання призначено на 26.04.2021.

Ухвалою суду від 26.04.2021 в задоволенні заяви позивача про забезпечення позову відмовлено повністю, закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті в судовому засіданні на 13.05.2021.

В судове засідання, яке відбулося 13.05.2021, представник позивача з`явився, позовні вимоги підтримав, просив їх задоволити з підстав викладених у позовній заяві та усних поясненнях.

Представник відповідача в судове засідання, 13.05.2021, не з`явився, у поданому відзиві позовні вимоги заперечив та просив розгляд справи здійснювати за наявними у ній матеріалами.

В судові засідання представник третьої особи 1 не з`явився, причин неявки не повідомив, вимог ухвали суду не виконав.

В судові засідання представник третьої особи-2 з`явився та зазначив про те, що проти позову не заперечує.

В судові засідання представник третьої особи 3 не з`явився, у поданих письмових поясненнях позовні вимоги заперечив, просив відмовити у їх задоволенні, а також просив здійснювати розгляд справи без участі уповноваженого представника.

Враховуючи те, що зібраних в матеріалах справи доказів достатньо для з`ясування обставин справи і прийняття судового рішення, в судовому засіданні 13.05.2021 справу розглянуто по суті та оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення у справі.

Позиція позивача.

Кам`янка-Бузька міська рада (надалі позивач) звернулася в Господарський суд Львівської області з позовом до Кам`янка-Бузька районної ради, правонаступником якої є Львівська районна рада Львівської області (надалі відповідач) про визнання незаконними та скасування рішень.

В обґрунтування своїх позовних вимог, позивач посилається на те, що відповідно до ст. 11 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад», розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 № 624-р «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області», затверджено Перспективний план формування територій громад Львівської області, та відбулися вибори на новій територіальній основі. На даний час триває процедура децентралізації, в результаті якої відбувається укрупнення районів та передача майна від районних рад громадам.

Відповідно до рішень 36 сесії Кам`янка-Бузької районної ради Львівської області від 16.10.2020 № 6 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Добротвірської селищної ради основних засобів, нематеріальних активів і інвентарю закладів та установ, що знаходяться на території Добротвірської селищної ради» та № 9 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Новояричівській селищній раді майнових комплексів, основних засобів, нематеріальних активів і інвентарю закладів та установ», передано безоплатно із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Добротвірській селищній раді майнові комплекси, основні засоби, нематеріальні активи та інвентар закладів освіти, зокрема автобуси АТАМАН, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , рік випуску 2018, автобус БАЗ-А079, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 , рік випуску 2011; автобус БАЗ-А079, державний реєстраційний номер НОМЕР_3 , рік випуску 2008; автомобіль ВАЗ-21079, державний реєстраційний номер НОМЕР_4 , рік випуску 2002 та Новояричівській селищній раді також автобуси ЕТАЛОН, державний реєстраційний номер НОМЕР_5 , рік випуску 2020, І-VАК, державний реєстраційний номер НОМЕР_6 , рік випуску 2012; БАЗ-АО 81, державний реєстраційний номер НОМЕР_7 , рік випуску 2015.

Вищезазначеним рішеннями від 16.10.2020 № 6 та № 9 Кам`янка-Бузькій міській раді не передано жодного шкільного автобуса, проте рішенням 36-ої сесії районної ради від 16.10.2020 № 8 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Кам`янка-Бузькій міській раді майнових комплексів, основних засобів, нематеріальних активів і інвентарю закладів та установ» передано 3 заклади загальної освіти - навчально-виховні комплекси, довіз до яких дітей здійснював один із вищезгаданих автобусів, які передали іншим громадам. До складу Кам`янка-Бузької територіальної громади входитиме 29 населених пунктів, у яких розташовані 9 навчальних закладів, де навчається 2490 учнів. Підвезення потребуватиме більше 650 учнів та 52 працівники.

Крім цього, підпунктами 1.1, 1.2, 1.4 пункту 1 рішення 37 сесії районної ради від 16.11.2020 № 5 «Про внесення змін та доповнень у рішення 36-ої сесії Кам`янка-Бузької районної ради» безоплатно передано із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Добротвірській селищній раді нежитлове приміщення кабінет № 109, загальною площею 17,0 кв.м. будівлі адмінбудинку, бокс № 1 гаражу по вул. Незалежності, 27, м. Кам`янка-Бузька, Львівської області; безоплатно передано із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Жовтанецькій сільській раді нерухоме майно кабінет № 108, загальною площею 15,2 кв.м. будівлі адмінбудинку по вул. Незалежності, 27, м. Кам`янка-Бузька, Львівської області; безоплатно передано із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Новояричівській селищній раді нерухоме майно кабінети № 112, 113, загальною площею 10,6 кв.м., 10,7 кв.м. будівлі адмінбудинку по вул. Незалежності, 27, м. Кам`янка-Бузька, Львівської області.

Згідно з приписами чинного законодавства, вказане нерухоме майно, що знаходиться на території позивача, підлягало передачі позивачу, а не третім особам.

Зазначені обставини, на думку позивача, свідчать про порушення його прав та підставою для їх захисту у судовому порядку, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з цим позовом.

Позиція відповідача.

Заперечуючи позовні вимоги відповідач у відзиві посилається на те, що підняті в позові питання було винесено 02.03.2021 на розгляд постійної комісії з питань комунальної власності Львівської районної ради Львівської області, де заслухавши представників Кам`янка-Бузької міської ради, Добротвірської селищної ради, Новояричівської селищної ради, комісією було прийнято рішення не скасовувати рішень 36 сесії Кам`янка-Бузької районної ради від 16.10.2020 № 6 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Добротвірської селищної ради основних засобів, нематеріальних активів і інвентарю закладів та установ, що знаходяться на території Добротвірської селищної ради» та № 9 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Новояричівської селищної ради майнових комплексів, основних засобів, нематеріальних активів і інвентарю закладів та установ» в частині передачі автобусів. Львівська районна рада Львівської області, на сьогоднішній день, володіє інформацією, що в Львівському обласному бюджеті, закладені кошти для придбання Кам`янка - Бузькій міській раді нового автобуса.

Позиція третьої особи 1.

Третя особа 1 письмових обґрунтованих пояснень суду не представила.

Позиція третьої особи 2.

Представник третьої особа 2 у судовому засіданні зазначив, що проти позову не заперечує.

Позиція третьої особи 3.

Заперечуючи щодо позовних вимог третя особа 3 зазначає, що відповідно до пункту 10 Розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст.

Майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні та обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу.

За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об`єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад.

Шкільні автобуси, передані Кам`янка-Бузькою районною радою Новояричівській селищній раді з метою перевезення дітей шкільного віку, яких у Новояричівській територіальній громаді є 2 224 дитини. Вказані перевезення були необхідними у осінньо-зимовий період і затягувати дану передачу було б безвідповідально по відношенню до життя та здоров`я дітей, яким безпосередньо і заради яких надаються послуги перевезення.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд прийшов до висновків про те, що позовні вимоги підлягають до задоволення частково виходячи з таких мотивів.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини другої статті 4 Господарського процесуального кодексу України, юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Судом встановлено, що відповідно до ст. 11 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад», розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 № 624-р «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області», затверджено Перспективний план формування територій громад Львівської області, відбулися вибори на новій територіальній основі. На даний час триває процедура децентралізації, в результаті якої відбувається укрупнення районів та передача майна від районних рад громадам. Кам`янка-Бузький район включено до складу утвореного Львівського району Львівської області.

Відповідно до рішення 36 сесії Кам`янка-Бузької районної ради Львівської області від 16.10.2020 № 6 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Добротвірської селищної ради основних засобів, нематеріальних активів і інвентарю закладів та установ, що знаходяться на території Добротвірської селищної ради» (надалі рішення № 6) передано безоплатно із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Добротвірській селищній раді майнові комплекси, основні засоби, нематеріальні активи та інвентар закладів освіти, зокрема автобуси АТАМАН, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , рік випуску 2018, автобус БАЗ-А079, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 , рік випуску 2011; автобус БАЗ-А079, державний реєстраційний номер НОМЕР_3 , рік випуску 2008; автомобіль ВАЗ-21079, державний реєстраційний номер НОМЕР_4 , рік випуску 2002.

Рішенням Кам`янка-Бузької районної ради Львівської області від 16.10.2020 № 9 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Новояричівській селищній раді майнових комплексів, основних засобів, нематеріальних активів і інвентарю закладів та установ» (надалі рішення № 9), передано безоплатно із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Новояричівській селищній раді автобуси ЕТАЛОН, державний реєстраційний номер НОМЕР_5 , рік випуску 2020, І-VАК, державний реєстраційний номер НОМЕР_6 , рік випуску 2012; БАЗ-АО 81, державний реєстраційний номер НОМЕР_7 , рік випуску 2015.

Рішенням 36-ої сесії Кам`янка-Бузької районної ради від 16.10.2020 № 8 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Кам`янка-Бузькій міській раді майнових комплексів, основних засобів, нематеріальних активів і інвентарю закладів та установ» позивачу передано 3 заклади загальної освіти, довіз до яких дітей здійснював один із автобусів, переданих Добротвірській та Новояричівській селищним радам.

Підставою звернення позивача з відповідним позовом до суду стало те, що в процесі територіальної реформи, формування об`єднаних територіальних громад району, передачі навчальних закладів на баланс громад, у позивача виникло питання про ефективний розподіл шкільних автобусів і забезпечення підвезення учнів, вчителів району до навчальних закладів та додому.

Також, підпунктами 1.1, 1.2, 1.4 пункту 1 рішення 37 сесії районної ради від 16.11.2020 № 5 «Про внесення змін та доповнень у рішення 36-ої сесії Кам`янка-Бузької районної ради» (надалі рішення № 5) безоплатно передано із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Добротвірській селищній раді нежитлове приміщення кабінет № 109, загальною площею 17,0 кв.м. будівлі адмінбудинку, бокс № 1 гаражу по вул. Незалежності, 27, м. Кам`янка-Бузька, Львівської області; безоплатно передано із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Жовтанецькій сільській раді нерухоме майно кабінет № 108, загальною площею 15,2 кв.м. будівлі адмінбудинку по вул. Незалежності, 27, м. Кам`янка-Бузька, Львівської області; безоплатно передано із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Новояричівській селищній раді нерухоме майно кабінети № 112, 113, загальною площею 10,6 кв.м., 10,7 кв.м. будівлі адмінбудинку по вул. Незалежності, 27, м. Кам`янка-Бузька, Львівської області.

Позивач вважає, що рішення № 5 в цій частині не відповідає вимогам законодавства, оскільки вказане нерухоме майно, що знаходиться на території позивача, підлягало передачі позивачу, а не третім особам.

Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України від 05.02.2015 року № 157-VIII "Про добровільне об`єднання територіальних громад" , об`єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об`єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об`єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.

Згідно з ч. 3 ст. 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" від 05.02.2015 року № 157-VIII, об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.

Відповідно до ст. 80 Закону України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту», до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать, зокрема, транспортні засоби. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 року № 31 "Про затвердження Державної цільової соціальної програми "Шкільний автобус" затверджено Державну цільову соціальну програму "Шкільний автобус", метою якої стала організація безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах до місця навчання, роботи і додому, поліпшення освітнього рівня населення, що проживає у такій місцевості, та раціонального використання кадрового потенціалу зазначених закладів.

Згідно завдань і заходів з виконання даної Програми (додаток 2) відповідальними за придбання шкільних та спеціальних шкільних автобусів для поповнення і оновлення існуючого парку шкільних автобусів визначено, у тому числі, обласні державні адміністрації.

Законом України від 17.11.2020 № 1009-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» передбачено, що районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, з дня набуття нею повноважень є правонаступником всього майна, прав та обов`язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, території яких включені до складу новоутвореного району, якщо інше не передбачено цим Законом. Також, нормами вказаним законом встановлено, що правонаступник районної ради району, ліквідованого Верховною Радою України, після припинення відповідних районних рад як юридичних осіб, але не пізніше 1 липня 2021 року, зобов`язаний передати у комунальну власність територіальних громад усі об`єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України.

Судом досліджено, що автобус АТАМАН, державний реєстраційний номер НОМЕР_8 , рік випуску 2018, автобус БАЗ-А079, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 , рік випуску 2011; автобус БАЗ -А079, державний реєстраційний номер НОМЕР_3 , рік випуску 2008; автомобіль ВАЗ-21079, державний реєстраційний номер НОМЕР_4 , рік випуску 2002, автобус ЕТАЛОН, державний реєстраційний номер НОМЕР_5 , рік випуску 2020, автобус І-VАК, державний реєстраційний номер НОМЕР_6 , рік випуску 2012; автобус БАЗ-АО 81, державний реєстраційний номер НОМЕР_7 , рік випуску 2015 були передані безоплатно з балансу сектору освіти Кам`янка-Бузької районної державної адміністрації на баланс Добротвірської та Новояричівської селищних рад.

Як зазначив відповідач у своїх письмових поясненнях оскаржувані питання було винесено 02.03.2021 на розгляд постійної комісії з питань комунальної власності Львівської районної ради Львівської області, де заслухавши представників Кам`янка-Бузької міської ради, Добротвірської селищної ради, Новояричівської селищної ради, комісією з питань комунальної власності Львівської районної ради Львівської області було прийнято рішення не скасовувати рішень 36 сесії Кам`янка-Бузької районної ради від 16.10.2020 № 6 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Добротвірської селищної ради основних засобів, нематеріальних активів і інвентарю закладів та установ, що знаходяться на території Добротвірської селищної ради» та № 9 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Новояричівської селищної ради майнових комплексів, основних засобів, нематеріальних активів і інвентарю закладів та установ» в частині передачі автобусів. Львівська районна рада Львівської області зазначила, що на сьогоднішній день в Львівському обласному бюджеті закладені кошти для придбання Кам`янка-Бузькій міській раді нового автобуса.

Прийняття рішення № 6 та рішення № 9 здійснено з метою раціонального та ефективного розподілу шкільних автобусів. Шкільні автобуси, призначені для обслуговування шкіл, розташованих на території відповідної громади, мають бути передані цій громаді. Якщо ці шкільні автобуси обслуговували кілька шкіл, частина з яких має перейти у власність однієї територіальної громади, а частина - до іншої територіальної громади, комісія з реорганізації відповідної районної ради має вирішити це питання, і або поділити автобуси з урахуванням кількості учнів та територій, яких обслуговуватимуть відповідні школи, або надати одній з громад інші компенсації.

Позивачем у позовній заяві не вказано норм законодавства, яким не відповідають рішення № 6 та рішення № 9.

Спір у даній справі фактично стосується дискреційних повноважень органу місцевого самоврядування щодо оскарження його рішення у ситуації, коли він має право обирати один з декількох варіантів поведінки.

Поняття дискреційних повноважень наведене, зокрема, у Рекомендаціях Комітету Міністрів Ради Європи стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, відповідно до яких під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин. Отже, дискреційні повноваження це можливість діяти за власним розсудом, в межах закону, можливість застосувати норми закону та вчинити конкретні дії (або дію) серед інших, кожні з яких окремо є відносно правильними (законними). Дискреційним є право суб`єкта владних повноважень обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких є правомірною.

Таким чином, Кам`янка-Бузька районна рада, виходячи із своїх дискреційних повноважень, здійснила розподіл шкільних автобусів у спосіб, що зазначений у рішеннях № 6 та № 9.

Щодо доводів представника позивача, що спірні автобуси були придбані за рахунок дотації з коштів державного бюджету, тому могли бути розподілені між територіальними громадами лише відповідними розпорядженням голови районної державної адміністрації, то вказані твердження жодними доказами не підтверджені. Крім цього, позивач, як орган місцевого самоврядування, не є тим органом, що наділений повноваженнями щодо звернення до суду в інтересах місцевих органів державної влади, зокрема обласної чи районної місцевих державних адміністрацій.

Посилання представника позивача на приписи Закону України від 17.11.2020 № 1009-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» суд не вважає обгрунтованими, оскільки вказаний Закон набрав чинності 06.12.2020, тобто після прийняття оскаржуваних рішень.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що у задоволенні позовних вимог в частині скасування п. 1.3 рішення 36 сесії Кам`янка-Бузької районної ради від 16.10.2020 № 6 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Добротвірської селищної ради основних засобів, нематеріальних активів і інвентарю закладів та установ, що знаходяться на території Добротвірської селищної ради» та п. 1.3 рішення 36 сесії Кам`янка-Бузької районної ради від 16.10.2020 № 9 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Новояричівській селищній раді майнових комплексів, основних засобів, нематеріальних активів і інвентарю закладів та установ» слід відмовити.

В частині позовних вимоги щодо скасування підпунктів 1.1, 1.2, 1.4 пункту 1 рішення 37 сесії районної ради від 16.11.2020 № 5 «Про внесення змін та доповнень у рішення 36-ої сесії Кам`янка-Бузької районної ради» щодо безоплатної передачі із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Добротвірській селищній раді нежитлового приміщення кабінет № 109, загальною площею 17,0 кв.м. будівлі адмінбудинку, бокс №1 гаражу по вул. Незалежності, 27, м. Кам`янка-Бузька, Львівської області; в частині безоплатної передачі із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Жовтанецькій сільській раді нерухомого майна кабінет № 108, загальною площею 15,2 кв.м. будівлі адмінбудинку по вул. Незалежності, 27, м. Кам`янка-Бузька, Львівської області; в частині безоплатної передачі із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Новояричівській селищній раді нерухомого майна кабінетів № 112, 113, загальною площею 10,6 кв.м., 10,7 кв.м. будівлі адмінбудинку по вул. Незалежності, 27, м. Кам`янка-Бузька, Львівської області, суд вважає за необхідне їх задоволити, оскільки вищевказане нерухоме майно знаходиться на території Кам`янка-Бузької міської ради, відтак не може бути передано іншій територіальні громаді.

Відшкодування витрат, пов`язаних зі сплатою судового збору, відповідно до ст. 129 ГПК України, покладається на відповідача пропорційно до задоволених вимог.

Керуючись ст. ст. 2, 13, 74, 76, 77, 78, 86, 129, 236-241, 327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

вирішив:

1. Позовні вимоги задовольнити частково.

2. Скасувати підпункти 1.1, 1.2, 1.4 пункту 1 рішення 37 сесії Кам`янка-Бузької районної ради від 16.11.2020 № 5 Про внесення змін та доповнень у рішення 36-ої сесії Кам`янка-Бузької районної ради в частині безоплатної передачі із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Добротвірській селищній раді нежитлового приміщення кабінет № 109, загальною площею 17,0 кв.м. будівлі адмінбудинку, бокс № 1 гаражу по вул. Незалежності, 27, м. Кам`янка-Бузька, Львівської області; в частині безоплатної передачі із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Жовтанецькій сільській раді нерухомого майна кабінет № 108, загальною площею 15,2 кв.м. будівлі адмінбудинку по вул. Незалежності, 27, м. Кам`янка-Бузька, Львівської області; в частині безоплатної передачі із спільної власності територіальних громад Кам`янка-Бузького району у власність Новояричівській селищній раді нерухомого майна кабінетів № 112, 113, загальною площею 10,6 кв.м., 10,7 кв.м. будівлі адмінбудинку по вул. Незалежності, 27, м. Кам`янка-Бузька, Львівської області.

3. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

4. Стягнути з Львівської районної ради Львівської області (79000, м. Львів, вул. Винниченка, 18, код ЄДРПОУ 44101442) на користь Кам`янка-Бузької міської ради (80400, м. Кам`янка-Бузька Львівської області, вул. Шевченка, 2, код ЄДРПОУ 04056196) 2 102, 00 грн судового збору.

5. Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 241 ГПК України, та може бути оскаржено до Західного апеляційного господарського суду в порядку та строки, визначені статтями 256, 257 ГПК України.

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/.

Повне рішення складено 24 травня 2021 року.

СуддяП.Т. Манюк

Джерело: ЄДРСР 97133728
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку