open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

Справа №293/997/21

Провадження № 3/293/1478/2021

20 травня 2021 рокусмт Черняхів

Суддя Черняхівського районного суду Житомирської області Проценко Л.Й.

з участю секретаря судового засідання Тишкевич К.Б.

прокурора Ткачука В.М.

правопорушника ОСОБА_1 ,

розглянувши адміністративні матеріали, що надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Житомирській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , одруженого, військовозобов`язаного, працюючого фізичним терапевтом відділення реабілітації №1 в м.Житомирі, за ч.1ст.172-6 КУпАП

ВСТАНОВИВ:

06.05.2021 до Черняхівського районного суду Житомирської області від Управління стратегічних розслідувань в Житомирській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України надійшли три адміністративні матеріали про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених частиною 1 статті 172-6Кодексу України про адміністративне правопорушення.

Згідно протоколу від 27.04.2021 №148 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, ОСОБА_1 , будучи у період з 17.11.2015 по 04.12.2020 депутатом Черняхівської селищної ради Житомирської області та відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за корупційні правопорушення, в порушення вимог частини 1 статті 45 Закону несвоєчасно без поважних причин подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік, чим порушив вимоги, передбачені чинним законодавством України (а.с.5-9).

Відповідно до протоколу №149 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 27.04.2021, ОСОБА_1 , будучи у період з 17.11.2015 по 04.12.2020 депутатом Черняхівської селищної ради Житомирської області та відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за корупційні правопорушення, в порушення вимог частини 2 статті 45 Закону несвоєчасно без поважних причин подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка припиняє свої повноваження, за період не охоплений раніше поданими деклараціями, чим порушив вимоги, передбачені чинним законодавством України (а.с.43-48).

У відповідності до протоколу №150 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 27.04.2021, ОСОБА_1 , будучи у період з 17.11.2015 по 04.12.2020 депутатом Черняхівської селищної ради Житомирської області та відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (надалі - Закон), суб`єктом відповідальності за корупційні правопорушення, в порушення вимог частини 2 статті 45 Закону несвоєчасно без поважних причин подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка припинила діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за 2020 рік, чим порушив вимоги, передбачені чинним законодавством України (а.с.82-87).

Зазначені адміністративні матеріали постановою суду від 11 травня 2021 об`єднані в одне провадження та об`єднаній справі присвоєно № 293/997/21 (а.с.117).

ОСОБА_1 в судовому засіданні вину визнав. Однак, просить суд суворо не карати, вказавши, що він працює лікарем - фізичним терапевтом відділення реабілітації №1 в м. Житомирі, а тому через фізичне навантаження не міг вчасно оформити електронний ключ та подати декларації.

Прокурор вважає, що в діях ОСОБА_1 вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 172-6 КУпАП, а тому просить накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у мінімальному розмірі та відповідно до ч.2 ст.36 КУпАП. Також звернув увагу на те, що зазначені особою, відносно якої складені протоколи про адміністративне правопорушення, підстави, не можуть бути визнані судом поважними. Вказав, що сайт НАЗК працює цілодобово, а особа повинна виконувати обов`язки, які покладає на неї держава. Зайнятість особи на роботі не звільняє від відповідальності.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , прокурора, дослідивши письмові матеріали справи, суддя дійшов наступних висновків.

За змістом ст.ст.252, 280 КУпАП Українипри розгляді справи про адміністративне правопорушення суд має повно, всебічно та об`єктивно дослідити всі обставини справи в їх сукупності та з`ясувати, чи було скоєно адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Диспозиція ч. 1 ст.172-6КУпАП передбачає відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Встановлено, що ОСОБА_1 , будучи в період з 17.11.2015 по 04.12.2020 депутатом Черняхівської селищної ради Житомирської області, відносився до суб`єкта, на якого поширюється дія вказаного Закону ( підпункт "б" п. 1 ч. 1ст. 3 Закону).

Згідно ч. 1 ст.45Закону особи, зазначені упункті 1,підпунктах "а"і"в"пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентствадеклараціюособи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до ч. 2 ст.45Закону особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.

Особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену упідпунктах "а"і"в"пункту 2 частини першої статті 3, зобов`язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Пунктом 5 частини 1статті 12Закону передбачено, що Національне агентство з питань запобігання корупції з метою виконання покладених на нього повноважень має приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти. Частиною 5 вказаної статті визначено, що нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції № 2 від 10.06.2016 «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 958/29088) визначено, що система подання та оприлюднення відповідно доЗаконудекларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розпочинає свою роботу в два етапи:

1) перший етап - з 00 годин 00 хвилин 01 вересня 2016 року для таких типів декларацій (повідомлень) та суб`єктів декларування:

щорічні декларації за 2016 рік службових осіб, які станом на 01 вересня 2016 року займають згідно зістаттею 50 Законувідповідальне та особливо відповідальне становище. Зазначені у цьому абзаці декларації подаються протягом 60 календарних днів з дати, визначеної у цьому абзаці;

декларації, передбачені абзацом першим частини другої статті 45 Закону (декларації осіб, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), службових осіб, які 01 вересня 2016 року чи пізніше цієї дати припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, та станом на день такого припинення займають згідно зістаттею 50 Законувідповідальне та особливо відповідальне становище.

2) другий етап - з 00 годин 00 хвилин 01 січня 2017 року для всіх інших суб`єктів декларування та декларацій (повідомлень), передбачених Законом.

Статтею 5 рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 3 від 10.06.2016 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 959/29089) в редакції від 12.12.2019, декларація перед звільненням - декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другоїстатті 45 Законуне пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах «а», «в» пункту 2 частини першої статті 3 Закону.

Така декларація охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб`єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день припинення діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави. Під раніше поданими деклараціями розуміються декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону.

У відповідності достатті 68 Конституції Україникожен зобов`язаний неухильно додержуватисяКонституції Українита законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Отже, відповідно до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 12.12.2019 року №168/19, ОСОБА_2 повинен був подати електронну декларацію суб`єкта декларування, який припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення повноважень.

Згідно рішення першої сесії Черняхівської селищної ради Житомирській області від 04.12.2020 року повноваження депутата ОСОБА_1 було припинено, проте електронна декларація ним була подана лише 06.04.2021 року, тоді як повинна була бути подана 24.12.2020.

Крім того, згідно даних з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, ОСОБА_2 подав деклараціюособи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування,за 2019рік тадекларацію особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування,за 2020рік, 06.04.2021 року, тобто з порушенням строків, передбачених чинним законодавством.

Вказані обставини підтверджуються дослідженими в судовому засіданні матеріалами справи, зокрема протоколами про адміністративне правопорушення, роздруківками з офіційного сайту Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, повідомленнями про виявлення факту порушення, копіями рішень селищної ради від 17.11.2015 та від 04.12.2020 року, поясненнямиособи, відносно якої складені зазначені протоколи.

За викладених обставин, суддя дійшов висновку, що у діях ОСОБА_1 наявні склади адміністративних правопорушення, передбачені ч. 1ст. 172-6 КУпАП, а саме: несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік; несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка припиняє свої повноваження, за період не охоплений раніше поданими деклараціями; несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2020 рік, чим вчинив адміністративні правопорушення, передбачені частиною 1 статті172-6Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ч.2ст.36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Вирішуючи питання про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 , судом враховується характер вчиненого правопорушення та його наслідки, особа правопорушника, який раніше до адміністративної відповідальності не притягувався, на час розгляду справи судом не є особою, уповноваженою на виконання функцій держави, його відношення до скоєного та його майновий стан, подання декларації з затримкою, обставини, що пом`якшують (щирерозкаяння винного)та обтяжують покарання (судом не встановлено). Отже, суд вважає за необхідне та достатнє для виховання особи, запобігання вчинення нових правопорушень застосувати до останнього адміністративне стягнення відповідно до ч.2 ст.36 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення в межах санкції частини 1 статті172 -6Кодексу України про адміністративні правопорушенняу виді штрафу.

Відповідно до ст.40-1, ч. 5 ст.283 КУпАПсудовий збір у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Керуючись ст.ст.33,36,ч.1ст.172-6,283-284КУпАП,суд

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП та відповідно до ч.2 ст.36 КУпАП накласти на нього адміністративне стягнення в межах санкції статті у виді штрафу в розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень на р/р UA968999980313090106000006823, отримувач ГУК у Житомирській області/ТГ смт.Черняхів/21081100, код отримувача 37976485; Банк отримувача Казначейство України (ЕАП); Код класифікації доходів бюджету 21081100.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 454 (чотириста п`ятдесят чотири) гривні на користь держави (адреса: вул.Липська, 18/5, м.Київ, 01601; код ЄДРПОУ 26255795); отримувач - ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106 "Судовий збір (стягувачем є Державна судова адміністрація України)".

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

На постанову суду протягом 10 днів з дня її винесення може бути подана апеляційна скарга до Житомирського апеляційного суду через Черняхівський районний суд Житомирської області.

Роз`яснити особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, що штраф має бути сплачений добровільно не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу після набрання нею законної сили, а в разі оскарження постанови, не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати штрафу у добровільному порядку у встановлений строк, копія постанови буде направлена до відділу державної виконавчої служби для примусового виконання.

Згідно ст.308 КУпАП, у порядку примусового виконання постанови, про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення, з порушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та витрати на облік правопорушення.

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з моменту набрання нею законної сили.

Повний текст постанови виготовлено 24.05.2021.

Суддя Л.Й. Проценко

Джерело: ЄДРСР 97119752
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку