open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 686/10675/21

Провадження № 3/686/3987/21

ПОСТАНОВА

21 травня 2021 року

Суддя Хмельницького міськрайонного суду Чевилюк З.А., з участю секретаря Перун А.М., особи, що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , захисника Бабюк І.М., прокурора Леськів Л.А.розглянувши в відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Хмельницькому справу про адміністративне правопорушення відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою АДРЕСА_1 , тимчасово непрацюючого, за ч.1 ст. 172-8 КУпАП,

В С Т А Н О В И В:

23.04.2021 року оперуповноваженим Хмельницького управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України старшим лейтенантом поліції Маматченком Б.І. складено протокол про адміністративне правопорушення № 9-21 за ч.1 ст.172-8 КУпАП відносно ОСОБА_1 ..

За цим протоколом ОСОБА_1 ставиться у вину те, що він, перебуваючи на посаді старшого оперуповноваженого в особливо важливих справах відділу протидії хабарництву та організованим формам злочинності у сфері економіки Управління захисту економіки в Хмельницькій області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, будучи відповідно до підпункту «з» пункту 1 ч.1 ст.3 ЗУ « Про запобігання корупції » суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, маючи доступ до інформації з обмеженим доступом, яка зберігається та оброблюється в автоматизованих системах Національної поліції України, в порушення ст.43 ЗУ « Про запобігання корупції », 25.06.2019 року та 29.07.2019 року незаконно використав у своїх інтересах інформацію, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових повноважень, шляхом передачі такої інформації особі, яка не мала доступ до такої інформації, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172-8 КУпАП.

Вказане правопорушення ОСОБА_1 допустив за наступних обставин.

Так, 25.06.2019 ОСОБА_1 , будучи старшим оперуповноваженим в особливо важливих справах відділу протидії хабарництву та організованим формам злочинності у сфері економіки Управління захисту економіки в Хмельницькій області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою м. Хмельницький, вул. Зарічанська, 7, будучи обізнаним з відповідними нормативно-правовими актами в сфері обігу та захисту інформації, усвідомлюючи протиправний характер своєї дії, передбачаючи її шкідливі наслідки та свідомо допускаючи їх настання, попередньо вчинивши активні дії зі збирання інформації в Інтегрованій інформаційно-пошуковій системі НП України, прагнучи задовольнити своє бажання в укріпленні дружніх позаслужбових стосунків, за допомогою месенджера « WhatsApp » зі свого абонентського номера НОМЕР_1 надіслав текстове повідомлення ОСОБА_2 , із яким перебував в дружніх стосунках на мобільний телефон останнього з абонентським номером НОМЕР_2 та повідомив останньому інформацію про власника автомобіля «Форд» державний номерний знак НОМЕР_3 ОСОБА_3 , а саме число,місяць та рік народження останнього, та його адресу проживання, незаконно використавши у власних інтересах інформацію з обмеженим доступом, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових повноважень.

В подальшому, 29.07.2019 року ОСОБА_1 , будучи старшим оперуповноваженим в особливо важливих справах відділу протидії хабарництву та організованим формам злочинності у сфері економіки Управління захисту економіки в Хмельницькій області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою м. Хмельницький, вул. Зарічанська, 7, попередньо вчинивши активні дії зі збирання інформації в Інтегрованій інформаційно-пошуковій системі НП України, прагнучи задовольнити своє бажання в укріпленні дружніх позаслужбових стосунків, за допомогою месенджера « WhatsApp » зі свого абонентського номера НОМЕР_1 надіслав текстове повідомлення ОСОБА_2 , із яким перебував в дружніх стосунках на мобільний телефон останнього з абонентським номером НОМЕР_2 , в якому повторно повідомив останньому інформацію про ОСОБА_3 : його число, місяць та рік народження, адресу проживання, а також інформацію про родинні зв`язки ОСОБА_3 , а саме інформацію про дружину - ОСОБА_4 , та матір - ОСОБА_5 .. Таким чином ОСОБА_1 незаконно використав у своїх інтересах інформацію з обмеженим доступом, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових повноважень.

Відповідно до ст.1 Закону України « Про Національну поліцію » Національна поліція України - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

Положенням ч.1 ст.17 Закону України « Про Національну поліцію » визначено, що поліцейським є громадянин України, який склав Присягу поліцейського, проходить службу на відповідних посадах у поліції і якому присвоєно спеціальне звання поліції.

Згідно ст. 18 Закону України « Про Національну поліцію » до основних обов`язків поліцейського, окрім інших, належать: неухильне дотримання положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції, та Присяги поліцейського; професійне виконання своїх службових обов`язків відповідно до вимог нормативно-правових актів, посадових (функціональних) обов`язків, наказів керівництва; повага та обов`язок не порушувати права і свободи людини; зберігання інформації з обмеженим доступом, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків.

Відповідно до ст.25 Закону України « Про Національну поліцію » поліція, для реалізації своїх повноважень, здійснює інформаційно-аналітичну діяльність, в рамках якої формує бази (банки) даних, що входять до єдиної інформаційної системи МВС України.

Положенням ч.1 ст.26 Закону України « Про Національну поліцію » визначено, що поліція, окрім іншого, наповнює та підтримує в актуальному стані бази (банки) даних, що входять до єдиної системи Міністерства внутрішніх справ України, зокрема стосовно осіб, щодо яких поліцейські здійснюють профілактичну роботу; виявлених кримінальних та адміністративних правопорушень, осіб, які їх учинили, руху кримінальних проваджень; обвинувачених, обвинувальний акт щодо яких направлено до суду

Постановою Кабінету Міністрів України № 1024 від 14.11.2018 року затверджено « Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ », якою визначено її структуру, загальні засади функціонування, порядок її формування та використання.

Так, відповідно до п. 2 « Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ » Єдиною інформаційною системою МВС визначено багатофункціональну інтегровану автоматизовану систему, що безпосередньо забезпечує реалізацію функцій її суб`єктів, інформаційну підтримку та супроводження їх діяльності і становить сукупність взаємозв`язаних функціональних підсистем, програмно - інформаційних комплексів, програмно-технічних та технічних засобів телекомунікації, які забезпечують логічне поєднання визначених інформаційних ресурсів, обробку та захист інформації, внутрішню та зовнішню інформаційну взаємодію.

Відповідно до п. З « Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ », власником і розпорядником Єдиної інформаційної системи МВС є держава в особі МВС. Користувачами ЄІС МВС визначено фізичних осіб та уповноважених посадових осіб, суб`єктів єдиної інформаційної системи МВС, яким в установленому порядку надано відповідні права доступу до інформації в ЄІС МВС.

Пунктами 17-20 Положення визначено засади функціонування та використання ЄІС МВС.

Так, доступ до відкритої інформації ЄІС МВС реалізується через сервіси на офіційних веб-сайтах суб`єктів єдиної інформаційної системи МВС без електронної ідентифікації особи.

Доступ уповноважених працівників до сервісів ЄІС МВС здійснюється з використанням засобів електронної ідентифікації, що відповідають вимогам законодавства, у межах реалізації своїх повноважень.

Користувачі ЄІС МВС зобов`язані дотримуватися визначеного МВС порядку роботи з інформаційними ресурсами єдиної інформаційної системи МВС та використовувати отриману інформацію відповідно до законодавства.

Згідно п. 12 « Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ », функціональною підсистемою Єдиної інформаційної системи МВС, зокрема, є Інформаційний портал Національної поліції України.

В свою чергу, згідно п. 1 розділу II « Положення про інформаційно - телекомунікаційну систему « Інформаційний портал Національної поліції України», затвердженого наказом МВС України № 676 03.08.2017 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.08.2017 за Уо1059/30927, основними завданнями системи ІПНП, окрім інших, є: інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності Національної поліції України; забезпечення наповнення та підтримки в актуальному стані інформаційних ресурсів баз (банків) даних, що входять до ЄІС МВС.

Згідно п.2 розділу III « Положення про інформаційно - телекомунікаційну систему « Інформаційний портал Національної поліції України», в інформаційних ресурсах системи ЕПНП обробляється інформація, яка належить до державних інформаційних ресурсів. Така інформація не підлягає поширенню та передачі іншим особам, крім випадків, передбачених законодавством.

Відповідно до п. З розділу IV Положення, користувачами системи ІПНП є посадові особи органів (підрозділів) поліції, яким в установленому порядку надано право доступу до інформації в цій системі.

Згідно п. 4 розділу IV Положення, ідентифікація користувача та підтвердження цілісності даних, що обробляються в системі ІПНП, забезпечуються застосуванням електронного цифрового підпису або інших програмно-технічних засобів авторизації користувачів та забезпечення дійсності даних.

Окрім цього, відповідно до п. 6 розділу IV Положення, користувачі системи ІПНП зобов`язані не розголошувати у будь-який спосіб інформацію, яка їм стала відома у зв`язку з виконанням посадових обов`язків та зобов`язані дотримуватися законодавства у сфері захисту інформації.

Відповідно до п. 17 наказу Національної поліції України від 12.10.2018 № 945 « Про затвердження переліку відомостей, що складає службову інформацію в системі Національної поліції України» інформація, яка міститься в ІІПС відноситься до категорії службової інформації.

Відповідно до ст. 21 Закону України « Про інформацію » інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб`єктів владних повноважень.

У відповідності до положення ст.3 ч.1 п.1 «з» поліцейські є особами, на яких поширюється дія Закону України « Про запобігання корупції ».

Статтею 43 Закону України « Про запобігання корупції » передбачено, що особи, зазначені у п. 1 ч. 1 ст. З Закону України « Про запобігання корупції » (в тому числі поліцейські), не розголошують і не використовують в інший спосіб конфіденційну та іншу

інформацію з обмеженим доступом, що стала їм відома.

В судовому засіданні особа, що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 показав, що проходячи службу у Національній поліції мав доступ до системи ІІПС для вирішення службових питань. Вхід до даної системи здійснював за допомогою логіна і пароля. Даний логін і пароль були у відкритому доступі зафіксовані на аркуші паперу, що знаходився на робочому столі та був доступний невизначеному колу осіб. На свого робочому місті впродовж цілого дня не знаходився та будь-хто міг скористатись паролем та його мобільним телефоном. ОСОБА_2 є його колишнім керівником, з яким усталені дружні стосунки. Ніякої інформації йому не передавав, а той не запитував. Адвокат Хруща І.Б. зазначив, що є підстави для закриття провадження у справі по строкам. Датою виявлення правопорушення є 27.03.2020 року, дата відкриття кримінального провадження.

Представник прокуратури, прийшов до висновку про правомірність та підставність притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-8 КУпАП.

Заслухавши пояснення особи, що притягається до адміністративної відповідальності, прокурора, захисника, вивчивши матеріали справи, приходжу до висновку, про доведеність вини ОСОБА_1 у інкримінованому йому правопорушенні, яка підтверджується сукупністю зібраних по справі доказів.

20.07.2017 року ОСОБА_1 взяв на себе письмове зобов`язання не розголошувати персональні дані, які йому було довірено або стали відомі у зв`язку з виконанням професійних чи службових або трудових обов`язків під час використання інформаційних ресурсів Інтегрованої інформаційно-пошукової системи ОВС України, про що розписався у Зобов`язанні щодо нерозголошення персональних даних.

Згідно заявки про надання доступу до ІПС від 20.07.2017 року, 21.07.2017 року працівнику УКР ГУНП ОСОБА_1 надано доступ до ІІПС ГУНП України та присвоєно ім`я користувача 0680008НІВ.

Згідно Наказу заступника голови - начальника Департаменту Захисту Економіки Національної поліції України № 42 о/с від 26.02.2018 року підполковника поліції ОСОБА_1 призначено старшим оперуповноваженим в особливо важливих справах відділу протидії хабарництву та організованим формам злочинності у сфері економіки управління захисту економіки в Хмельницькій області.

Як видно із наявних в матеріалах справи фото таблиць (скріншоти з переписки між абонентом НОМЕР_4 та абонентом НОМЕР_2 датованої 25.06.2019 року № 45-46) на прохання про надання інформації від абонента НОМЕР_2 , абонент НОМЕР_4 передає шляхом відправлення смс-повідомлення інформацію відносно ОСОБА_3 , а саме дату народження останнього та адресу місця його проживання.

Як видно із наявної в матеріалах справи фото таблиці (скріншот з переписки між абонентом НОМЕР_4 та абонентом НОМЕР_2 датованої 29.07.2019 року № 49) на прохання про надання інформації від абонента НОМЕР_2 , абонент НОМЕР_4 передає шляхом відправлення смс-повідомлення інформацію відносно ОСОБА_3 , а саме дату народження ОСОБА_3 , адресу місця його проживання, інформацію про членів сім`ї останнього.

Згідно висновку судового експерта Хмельницького НДЕКЦ МВС України Малушина В. № СЕ-19/123-21/159 КТ від 14.01.2020 року, у вилученому в ході проведення обшуку у ОСОБА_2 мобільному телефоні марки «Samsung Galaxy A5 » з IMEI1 НОМЕР_5 , з IMEI1 НОМЕР_6 в телефонній книзі міститься контакт « Ігор Хрущ » з абонентським номером « НОМЕР_1 ». Окрім цього, у вилученому в ході проведення обшуку у ОСОБА_2 мобільному телефоні марки «Samsung Galaxy A5 » з IMEI1 НОМЕР_5 , з IMEI1 НОМЕР_6 присутня переписка за допомогою інтернет-месенджерів «Viber», «WatsApp» з абонентським номером « НОМЕР_1 ».

За таких обставин, вина ОСОБА_6 є доведеною у встановленому порядку. На думку суду матеріали адміністративної справи містять в собі переконливі докази, які отримані у встановленому законом порядку та повністю підтверджують факт використання ОСОБА_1 в своїх інтересах інформації, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових повноважень.

Суд дослідивши виключно письмові докази додані на підтвердження винуватості правопорушника приходить до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення оскільки він, будучи оперуповноваженим в особливо важливих справах відділу протидії хабарництву та організованим формам злочинності у сфері економіки Управління захисту економіки в Хмельницькій області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, в порушення ст.43 Закону України "Про запобігання корупції", незаконно використав в своїх інтересах інформацію, з метою підтримання дружніх стосунків, яка стала йому відома у зв`язку з виконанням службових повноважень тобто адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-8КУпАП.

Зважаючи на викладене ОСОБА_1 є таким, що підлягає адміністративній відповідальності та нього слід накласти стягнення у виді штрафу в межах санкції ст.172-8 ч.1 КУпАП.Накладення адміністративного стягнення відбувається в строки передбачені ст.38 ч.4 КУпАП-шість місяців з дня виявлення, але не пізніше двох років з дати вчинення. Підстави для закриття провадження у справі відсутні. Датою виявлення правопорушення є дата з`ясування всіх необхідних даних та складання протоколу про адміністративне правопорушення.

Керуючись ст.ст. 283, 284, 294 КУпАП,

П О С Т А Н О В И В :

Визнати винним ОСОБА_1 у вчинені адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.172-8 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі сто неоподаткованих мінімумів, що складає 1700 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 454 грн.

Постанова бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником до Хмельницького апеляційного суду через Хмельницький міськрайонний суд протягом 10 днів з дня винесення постанови.

Суддя

Джерело: ЄДРСР 97087243
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку