open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 127/8826/21

Провадження № 3/127/2764/21

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" травня 2021 р.м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області

у складі:

головуючого судді Каленяка Р.А.

при секретарі судового засідання Шмирової О.М.,

за участі:

представникаПодільської митниціДержмитслужби Вихристюк В.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли з Подільської митниці Держмитслужби відносно громадянки України:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_2 , паспорт громадянки України НОМЕР_1 , виданий 29.05.2012 Київським РВ ДМС ГУ МВС України в Донецькій обл., ІПН - НОМЕР_2 ,

щодо порушення ним митних правил, передбаченого ч. 6 ст. 470 МК України.

ВСТАНОВИВ:

27.01.2021 до Подільської митниці Держмитслужби звернулася гр. України ОСОБА_1 з заявою, щодо продовження терміну тимчасового ввезення на митну територію України транспортного засобу «MERCEDES-BENZ А190», VIN - код НОМЕР_3 .

Під час проведення перевірки, на підставі інформації АСМО «Інспектор» встановлено, що гр. України ОСОБА_1 , 16.10.2017 через пункт пропуску «Могилів-Подільський - Отач» митного поста «Дністер» Вінницької митниці ДФС, ввезла на митну територію України транспортний засіб - легковий автомобіль марки «MERCEDES-BENZ А190», державний реєстраційний номер НОМЕР_4 . Польща НОМЕР_5 , VIN - код НОМЕР_3 , в режимі «транзит», з метою особистого користування.

Станом на 02.02.2021 року інформація щодо вивезення вказаного транспортного засобу за межі митної території України або поміщення його в інший митний режим відсутня.

Згідно ст. 90 МК України, транзит - це митний режим, відповідно до якого товари та/або транспортні засоби комерційного призначення переміщуються під митним контролем між двома митними органами України або в межах зони діяльності одного митного органу без будь-якого використання цих товарів, без сплати митних платежів та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно п. а) ч. 2. ст. 91 МК України, митний режим транзиту застосовується до товарів, які переміщуються від пункту ввезення (пропуску) на митну територію України до митного органу, розташованого на митній території України.

Відповідно до п. 2, п. 3 ч. 1 ст. 93 МК України, товари, транспортні засоби комерційного призначення, що переміщуються у митному режимі транзиту, повинні не використовуватися з жодною іншою метою, крім транзиту, бути доставленими у митний орган призначення до закінчення строку, визначеного статтею 95 МК України.

Відповідно до ст. 95 МК України строк транзитних перевезень для автомобільного транспорту становить 10 діб (у разі переміщення в зоні діяльності однієї митниці 5 діб).

Відповідно до ч. 6 ст. 379 МК України, строки тимчасового ввезення громадянами товарів на митну територію України (крім випадків, передбачених статтею 380 МК України) встановлюються відповідно до ст. 108 МК України, а строки ввезення з метою транзиту - відповідно до ст. 95 МК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 102 МК України, митний режим транзиту завершується вивезенням товарів, транспортних засобів комерційного призначення, поміщених у цей митний режим, за межі митної території України.

Згідно п. 57 ст. 4 МК України товари - будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

Відповідно до пояснень наданих гр. ОСОБА_1 при складенні протоколу про порушення митних правил, вказаний автомобіль не був вивезений за межі митної території України у зв`язку з його технічної несправністю в період - з 2018 по 2020 роки та знаходився на станції технічного обслуговування. При цьому гр. ОСОБА_1 не вказала на якій станції технічного обслуговування знаходився транспортний засіб, що унеможливило проведення Подільською митницею Держмитслужби перевірочних заходів по зазначеній інформації.

27.01.2020 гр. ОСОБА_1 зверталася до Подільської митниці Держмитслужби із заявою про продовження терміну тимчасового ввезення транспортного засобу марки «MERCEDES-BENZ А190», державний реєстраційний номер НОМЕР_4 . Польща НОМЕР_5 , VIN - код НОМЕР_3 у зв`язку з його технічною несправністю. Відповіддю Подільської митниці Держмитслужби від 08.02.2021, ОСОБА_1 було повідомлено про те що на дату звернення до Подільської митниці Держмитслужби, термін тимчасового ввезення транспортного засобу марки «MERCEDES-BENZ А190», державний реєстраційний номер НОМЕР_4 . Польща НОМЕР_5 , VEST - код НОМЕР_3 перевищено, в зв`язку з цим Подільською митницею Держмитслужби складено протокол про порушення митних правил за ч. 6 ст. 470 МК України.

Таким чином, враховуючи вимоги Митного кодексу України та ЗУ №2612- VIII від 08.11.2018 року щодо змін до Митного кодексу України гр. України ОСОБА_1 , перевищила встановлений статтею 95 МК України строк доставки транспортного засобу - легкового автомобіля «MERCEDES-BENZ А190», державний реєстраційний номер НОМЕР_4 . Польща НОМЕР_5 , VIN - код НОМЕР_3 , більше ніж на тридцять діб.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 6 ст. 470 МК України.

Вина гр. України ОСОБА_1 , в скоєнні нею порушення митних правил по справі підтверджується;

- протоколом про порушення митних правил від 02.02.2021 №0060/401000/21;

- витягами з АСМО «Інспектор» та САІС ДМСУ;

- службовою запискою заст. нач. ВОР та АР УПМП та К Романа Козицького.

У судове засідання ОСОБА_1 не з`явилася, про час та місце судового засідання повідомлена вчасно та належним чином, про що свідчить її підпис в протоколі.

Представник митниціВихристюк В.Д.в судовомузасіданні протоколпро порушення митних правил підтримала, просила притягнути ОСОБА_1 до відповідальності, передбаченої ч. 6 ст. 470 МК України.

Суд,дослідивши матеріалисправи,заслухавши представникамитниці, прийшов довисновку,що вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.6 ст. 470 МК України, знайшла своє підтвердження у судовому засіданні.

Статтею 68 Конституції України регламентовано, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Статтею 458 МК України визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

22.08.2019 року набрали чинності зміни до ст. 470 МК України згідно із Законами України від 08.11.2018 року № 2612-VІІІ Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України та від 16.05.2019 року № 2725-VІІІ Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв`язку з прийняттям Закону України Про електронні довірчі послуги .

Згідно з диспозицією ч. 6 ст. 470 МК України адміністративна відповідальність настає за перевищення встановленого ст. 95 цього Кодексу строку доставки транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення більше ніж на тридцять діб, а так само втрата цих транспортних засобів, у тому числі їх розкомплектування.

Частиною 1 ст. 381 МК України передбачено, що громадянам дозволяється поміщувати у митний режим транзиту транспортні засоби особистого користування з метою прохідного транзиту через митну територію України за умови їх письмового декларування в порядку, передбаченому для громадян, та внесення на рахунок органу доходів і зборів, що здійснив пропуск таких транспортних засобів на митну територію України, грошової застави в розмірі митних платежів, що підлягають сплаті при ввезенні таких транспортних засобів на митну територію України з метою вільного обігу. Зазначені вимоги не поширюються на транспортні засоби, постійно зареєстровані у відповідних реєстраційних органах іноземної держави, що підтверджується відповідним документом, та переміщуються громадянами-нерезидентами. Переміщення транспортних засобів особистого користування з метою прохідного транзиту через митну територію України здійснюється у строки, встановлені ст. 95 цього Кодексу.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 95 МК України встановлюються такі строки транзитних перевезень залежно від виду транспорту: для автомобільного транспорту - 10 діб (у разі переміщення в зоні діяльності однієї митниці - 5 діб).

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 95 МК України до строків, зазначених у частині першій цієї статті, не включається час дії обставин, зазначених у статті 192 цього Кодексу.

Митний режим транзиту завершується вивезенням товарів, транспортних засобів комерційного призначення, поміщених у цей митний режим, за межі митної території України. Таке вивезення здійснюється під контролем органу доходів і зборів призначення (ч. 1 ст. 102 МК України).

Крім того, обставин, передбачених ч. 1 ст. 460 МК України, з настанням яких діяння, передбачене ст. 470 цього Кодексу, не тягне за собою адміністративної відповідальності під час судового розгляду не встановлено, як не встановлено дії обставин непереборної сили, які стали причиною перевищення встановленого митним кодексом України строку доставки транспортного засобу особистого користування.

За приписами ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Заслухавши представника Закарпатської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи, вважаю, що в діях ОСОБА_1 є склад правопорушення, передбаченого ч. 6 ст. 470 МК України - перевищення встановленого ст. 95 цього Кодексу строку доставки транспортних засобів особистого користування більше ніж на тридцять діб.

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, обставини справи, особу порушника та ступінь її вини, у відповідності до вимог ст. ст. 23, 33 КУпАП, вважаю, що на ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення, передбачене санкцією ч. 6 ст. 470 МК України, яка є альтернативною, у виді конфіскації транспортного засобу.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у сумі 454 грн.

Керуючись ст. ст. 283, 284 КУпАП, ст. ст. 470 ч. 6, 527-529 МК України,

П О С Т А Н О В И В:

Визнати винною ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 6 ст. 470 МК України та застосувати до неї адміністративне стягнення у виді конфіскації в дохід держави транспортного засобу, а саме легковий автомобіль марки «MERCEDES-BENZ А190», державний реєстраційний номер Р. Польща НОМЕР_5 , VIN - код НОМЕР_3 .

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в сумі 454,00 грн. (чотириста п`ятдесят чотири гривні) 00 копійок.

Постанова може бути оскаржена до Вінницького апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 97047676
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку