open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 905/1139/20
Моніторити
Постанова /27.10.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.10.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.09.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /30.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /28.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /26.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /05.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /07.06.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /17.05.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /07.05.2021/ Господарський суд Донецької області Постанова /27.04.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.03.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.03.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /09.12.2020/ Господарський суд Донецької області Рішення /27.10.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /13.07.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /23.06.2020/ Господарський суд Донецької області
emblem
Справа № 905/1139/20
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /27.10.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.10.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.09.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /30.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /28.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /26.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /05.07.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /07.06.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /17.05.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /07.05.2021/ Господарський суд Донецької області Постанова /27.04.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.03.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.03.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /09.12.2020/ Господарський суд Донецької області Рішення /27.10.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /13.07.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /23.06.2020/ Господарський суд Донецької області

СХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

проспект Незалежності, 13, місто Харків, 61058

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" квітня 2021 р. Справа № 905/1139/20

Колегія суддів у складі:

головуючий суддя Россолов В.В., суддя Ільїн О.В., суддя Хачатрян В.С.,

розглянувши в порядку письмового провадження без виклику сторін апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" (вх.№671Д/1) на рішення Господарського суду Донецької області від 27 жовтня 2020 року (суддя Хабарова М.В.) у справі №905/1139/20,

за позовом Комунального підприємства "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства", м. Маріуполь

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд", м. Маріуполь

про стягнення 190767,28 грн, -

ВСТАНОВИЛА:

Комунальне підприємство "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" звернулось до Господарського суду Донецької області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" про стягнення плати за скид понаднормативних стоків у розмірі 190 767,28 грн.

В обґрунтуванні позовних вимог позивач посилається на те, що на підставі укладеного між сторонами договору №6824 надання послуг водопостачання, водовідведення від 25 квітня 2017 року представниками заявника проводились відбори проб стічних вод, внаслідок чого були виявлені перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. У зв`язку з чим, відповідно до "Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Маріуполя", затверджених рішенням виконавчого комітету Маріупольської міської ради №465 від 22 жовтня 2018 року позивачем нараховано відповідачу плату за скид понаднормативних забруднень у стічні води у загальному розмірі 190 767,28 грн, яку позивач просить стягнути з відповідача.

Рішенням господарського суду Донецької області від 27 жовтня 2020 року у справі №905/1139/20 позов задоволено повністю; стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" на користь Комунального підприємства "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" плату за скид понаднормативних стоків у розмірі 190767,28 грн та судовий збір у розмірі 2861,51 грн.

Мотивуючи своє рішення суд першої інстанції зазначив, що позивачем доведений, а відповідачем не спростований як факт перевищення максимально допустимих значень показників стічних вод споживача, так і неправильність проведеного позивачем розрахунку розміру шкоди, як підстави для задоволення позовних вимог.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" з вказаним рішенням суду першої інстанції не погодилось та звернулось до Східного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення Господарського суду Донецької області від 27 жовтня 2020 року та ухвалити нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

В обґрунтуванні апеляційної скарги зазначає про:

-відсутність доказів належної акредитації лабораторії КП "МВУ ВКГ" на проведення лабораторних досліджень, що виключає можливість врахування проведених даною лабораторією результатів аналізу проб стічних вод;

-неможливість врахування результатів аналізу проб стічних вод, оскільки останні визначені на підставі показників гранично допустимої концентрації забруднюючих речовин, визначених у Правилах приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м.Маріуполя, які відрізняються від показників, встановлених у загальнодержавних правилах.

Ухвалою Східного апеляційного господарського суду від 18 березня 2021 року поновлено Товариству з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" строк на подання апеляційної скарги на рішення Господарського суду Донецької області від 27 жовтня 2020 року у справі №905/1139/20; відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" на рішення Господарського суду Донецької області від 27 жовтня 2020 року у справі №905/1139/20; постановлено розгляд апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" на рішення Господарського суду Донецької області від 27 жовтня 2020 року у справі №905/1139/20 здійснювати у порядку письмового провадження без повідомлення учасників справи; позивачу встановлено строк - не пізніше 15 днів з моменту вручення даної ухвали, протягом якого він має право подати відзив на апеляційну скаргу, який повинен відповідати вимогам ч.2 статті 263 Господарського процесуального кодексу України, а також докази надсилання (надання) копій відзиву та доданих до нього документів відповідачу; зупинено дію рішення Господарського суду Донецької області від 27 жовтня 2020 року у справі №905/1139/20.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвала Східного апеляційного господарського суду від 18 березня 2021 року у справі №905/1139/20 отримана представниками сторін.

31 березня 2021 року від Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" надійшли доповнення до апеляційної скарги (вх.3780), за змістом яких відповідач вказує про незаконність рішення суду з підстав неврахування судом помилковості проведеного розрахунку, неправильності складення актів відбору стічних вод від 25 жовтня 2019 року та 21 січня 2020 року.

Відповідно до положень ч. 1 статті 266 Господарського процесуального кодексу України особа, яка подала апеляційну скаргу, має право доповнити чи змінити її протягом строку на апеляційне оскарження.

Зазначена норма є імперативною, оскільки жодних виключень з цього правила положення статті 266 Господарського процесуального кодексу України не містять.

Таким чином, відповідач мав право доповнити свою апеляційну скаргу протягом строку на апеляційне оскарження рішення у даній справі.

За змістом приписів статті 256 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення. Учасник справи, якому повне судове рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому (ч. 2 статті 256 Господарського процесуального кодексу України).

Як вбачається зі змісту оскаржуваного рішення суду його повний текст складено 27 жовтня 2020 року.

Надаючи доповнення до апеляційної скарги (вх.3780) Товариство з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" просить поновити строк на їх подання з огляду на необізнаність з приводу відкриття провадження у даній справі, зі змістом рішення та матеріалів справи.

Під час прийняття апеляційної скарги до провадження судом апеляційної інстанції враховано, що на рекомендованому повідомленні про вручення судового рішення (Том 1, а.с.132) відсутній підпис представника апелянта або іншої уповноваженої особи, яка має право на одержання рекомендованого поштового відправлення. За поясненнями апелянта, про існування провадження у справі товариство дізналось 02 лютого 2021 року після отримання постанови про відкриття виконавчого провадження. З матеріалів справи вбачається ознайомлення представника відповідач з матеріалами справи 23 лютого 2021 року.

В той же час колегія суддів зауважує, що доповнення до апеляційної скарги подані стороною 31 березня 2021 року, тобто у строк більший ніж місяць від дня ознайомлення представника відповідача з матеріалами справи.

Вищезазначене, на переконання суду апеляційної інстанції, не свідчить про поважність причин пропуску апелянтом строку на подання доповнення до апеляційної скарги.

Отже, в силу ч. 2 статті 266, статті 118 Господарського процесуального кодексу України ці доповнення не підлягають врахуванню судом під час апеляційного перегляду справи та залишаються без розгляду.

19 квітня 2021 року від Комунального підприємства "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" надійшла відповідь на апеляційну скаргу (вх.№4564), в якому позивач просить апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" залишити без задоволення, а рішення Господарського суду Донецької області від 27 жовтня 2020 року у справі №905/1139/20 без змін.

Проаналізувавши матеріали справи колегія суддів Східного апеляційного господарського суду встановила такі обставини спору.

25 квітня 2017 року між Комунальним підприємством "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" (позивач, виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" (відповідач, абонент) підписано договір №6824 надання послуг централізованого водопостачання, водовідведення.

Відповідно до п. 1.1 Договору виконавець бере на себе зобов`язання забезпечувати надання на об`єкти абонента послуги централізованого водопостачання, водовідведення (забезпечення холодною водою, приймання стічних вод), що відповідають встановленим нормам якості, в межах допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах.

(Код ДК 021-2015 (CPV) 65110000-7-"Розподіл води"; код ДК 016-2010:36.00 послуги щодо обробляння та постачання води).

(Код ДК 021-2015 (CPV) 90400000-1-"Послуги у сфері водовідведення"; код ДК 016-2010:37.00 послуги каналізаційні).

Згідно з п. 1.3 договору користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення допускається лише на підставі договору між виконавцем та абонентом за обов`язкового взаємного виконання умов договору, а також суворого додержання "Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України", затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 №190, "Правил прийому стічних вод підприємств у систему міської каналізації м. Маріуполя", затверджених рішенням Виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 18.02.2004 №48, а також інших нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини у сфері надання послуг з водопостачання та водовідведення.

Договір вступає в силу з моменту його підписання і діє до 31 грудня 2017 року і вважається щорічно продовженим строком на один рік на тих самих умовах, якщо за місяць до закінчення дії договору не буде отримано заяви однієї зі сторін про відмову від даного договору або перегляду його умов. У разі перегляду цього договору він діє на цих умовах до підписання сторонами нового договору та узгодження розбіжностей (п. 8.1 Договору).

19 грудня 2018 року позивачем зроблений разовий відбір проб стічних вод з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд", розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт складений та підписаний представниками позивача і відповідача. Представником відповідача вказаний акт підписано без зауважень.

Хіміко-бактеріологічною лабораторією контролю якості вод Комунального підприємства "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" проведено аналіз стічних вод, отриманих з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд", розташованого за адресою: м.Маріуполь, б-р Приморський, 9, за результатами проб стічних вод від 19 грудня 2018 року встановлено перевищення концентрації забруднюючої речовини по: залізу (загальне) (при нормі 0,7 мг/дм3 показники 2,56 мг/дм3), СПАРУ (при нормі 1,1 мг/дм3 показники 4,05 мг/дм3).

Листом №5495/7 від 27 грудня 2018 року позивач повідомив відповідача, що в пробах стічних вод, відібраних 19 грудня 2018 року на об`єкті, розташованому за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. До вказаного листа додано: акт відбору проб від 19 грудня 2018 року, результати аналізу стічних вод від 19 грудня 2018 року (показники забруднюючих речовин, значення яких перевищують встановленні ДК). Даний лист було надіслано позивачем на адресу відповідача 28 грудня 2018 року рекомендованим листом з повідомленням та передано сервером mvk.org.ua на електронну адресу.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 18 січня 2019 року на суму 14560,00 грн. Вказаний розрахунок отримано 25 січня 2019 року нарочно представником відповідача, про що свідчить підпис останнього на розрахунку.

18 січня 2019 року позивачем зроблений разовий відбір проб стічних з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд", розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт складений та підписаний представниками позивача і відповідача. Представником відповідача вказаний акт підписано без зауважень.

Хіміко-бактеріологічною лабораторією контролю якості вод Комунального підприємства "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" проведено аналіз стічних вод, отриманих з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд", розташованого за адресою: м.Маріуполь, б-р Приморський, 9, за результатами проб стічних вод від 18 січня 2019 року встановлено перевищення концентрації забруднюючої речовини по: фосфату (РО43+)(при нормі 3,6 мг/дм3 показники 8,30 мг/дм3), СПАРУ (при нормі 1,1 мг/дм3 показники 2,69 мг/дм3), азоту амонійному (при нормі 14,1 мг/дм3 показники 30,84 мг/дм3).

Листом №1/22 від 25 січня 2019 року позивач повідомив відповідача, що в пробах стічних вод, відібраних 18 січня 2019 року на об`єкті, розташованому за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. До вказаного листа було додано: акт відбору проб від 18 січня 2019 року, результати аналізу стічних вод від 18 січня 2019 року (показники забруднюючих речовин, значення яких перевищують встановленні ДК). Даний лист надіслано позивачем на адресу відповідача 25 січня 2019 року рекомендованим листом з повідомленням та передано сервером mvk.org.ua на електронну адресу.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 21 лютого 2019 року на суму 7423,87 грн. Вказаний розрахунок отримано 28 лютого 2019 року нарочно представником відповідача, про що свідчить підпис останнього на розрахунку.

17 квітня 2019 року позивачем зроблений разовий відбір проб стічних з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд", розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт складений та підписаний представниками позивача і відповідача. Представником відповідача вказаний акт підписано без зауважень.

Хіміко-бактеріологічною лабораторією контролю якості вод Комунального підприємства "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" проведено аналіз стічних вод, отриманих з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд", розташованого за адресою: м.Маріуполь, б-р Приморський, 9, за результатами проб стічних вод від 17 квітня 2019 року встановлено перевищення концентрації забруднюючої речовини по: азоту амонійному (при нормі 14,1 мг/дм3 показники 25,23 мг/дм3), фосфату (РО43+)(при нормі 3,6 мг/дм3 показники 6,06 мг/дм3), сульфату (при нормі 1492,1 мг/дм3 показники 1722,13 мг/дм3), СПАРУ (при нормі 1,1 мг/дм3 показники 4,28 мг/дм3).

Листом №1169/30 від 23 квітня 2019 року позивач повідомив відповідача, що в пробах стічних вод, відібраних 17 квітня 2019 року на об`єкті, розташованому за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. До вказаного листа додано: акт відбору проб від 17 квітня 2019 року, результати аналізу стічних вод від 17 квітня 2019 року (показники забруднюючих речовин, значення яких перевищують встановленні ДК). Даний лист надіслано позивачем на адресу відповідача 23 квітня 2019 року, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500036153345. Крім того, зазначений лист передано сервером mvk.org.ua на електронну адресу відповідача.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 17 травня 2019 року на суму 26585,17 грн. Вказаний розрахунок, а також рахунок №6824-220/Ш від 17 травня 2019 року надіслано на адресу відповідача 24 травня 2019 року, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500039655180.

16 липня 2019 року позивачем зроблений разовий відбір проб стічних з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд", розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт складений та підписаний представниками позивача і відповідача. Представником відповідача вказаний акт підписано без зауважень. Представник позивача вказаний акт підписав із зауваженнями зазначивши про те, що контрольний колодязь не промаркований.

Хіміко-бактеріологічною лабораторією контролю якості вод Комунального підприємства "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" проведено аналіз стічних вод, отриманих з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд", розташованого за адресою: м.Маріуполь, б-р Приморський, 9, за результатами проб стічних вод від 16 липня 2019 року встановлено перевищення концентрації забруднюючої речовини по: ХСК (при нормі 500 мгО2/дм3 показники 935 мгО2/дм3), фосфату (РО43+)(при нормі 3,6 мг/дм3 показники 20,20 мг/дм3), СПАРУ (при нормі 1,1 мг/дм3 показники 1,39 мг/дм3), азоту амонійному (при нормі 14,1 мг/дм3 показники 138,51 мг/дм3).

Листом №2565/33 від 22 липня 2019 року позивач повідомив відповідача, що в пробах стічних вод, відібраних 16 липня 2019 року на об`єкті, розташованому за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. До вказаного листа додано: акт відбору проб від 16 липня 2019 року, результати аналізу стічних вод від 16 липня 2019 року (показники забруднюючих речовин, значення яких перевищують встановленні ДК). Даний лист надіслано позивачем на адресу відповідача 22 липня 2019 року, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500046472830. Крім того, означений лист було передано 23 липня 2019 року сервером mvk.org.ua на електронну адресу відповідача.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 26 липня 2019 року на суму 72051,29 грн. Вказаний розрахунок, а також рахунок №6824-222/Ш від 26 липня 2019 року надіслано на адресу відповідача 02 серпня 2019 року, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500047981371.

25 жовтня 2019 року позивачем зроблений відбір проб стічних з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд", розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт складений та підписаний представниками позивача без присутності уповноважених представників відповідача, згідно наказу №25 від 17 жовтня 2018 року, про що представниками позивача зазначено в акті, рапорті та складено акт відсутності уповноваженого представника споживача при відборі проб стічних вод.

Листом №62.10-65295-6217.1 від 25 жовтня 2019 року позивач повідомив відповідача, що 25 жовтня 2019 року на об`єкт Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" розташований за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9 споживач відмовився виділити уповноваженого представника для відбору проб вод, а тому відповідно до п. 6.12 Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Маріуполя", затверджених рішенням виконавчого комітету Маріупольської ради №465 від 22 жовтня 2018 року буде здійснено нарахування із застосовуванням коефіцієнту кратності Кк=2, за розрахунковий місяць в якому виявилось таке порушення. До вказаного листа було додано: копію наказу №25 від 17 жовтня 2018 року та акт відсутності уповноваженого представника споживача при відборі проб стічних вод від 25 жовтня 2019 року. Даний лист надіслано позивачем на адресу відповідача 25 жовтня 2019 року, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500060443397. Крім того, акт відбору проб стічних вод від 25 жовтня 2019 року передано 25 жовтня 2019 року сервером mvk.org.ua на електронну адресу відповідача.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 21 листопада 2019 року на суму 6043,44 грн. Вказаний розрахунок, а також рахунок №6824-226/Ш від 21 листопада 2019 року надіслано на адресу відповідача 27 листопада 2019, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500065902179.

21 січня 2020 року позивачем зроблений відбір проб стічних з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд", розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт складений та підписаний представниками позивача без присутності уповноважених представників відповідача, згідно наказу №25 від 17 жовтня 2018 року, про що представниками позивача зазначено в акті, рапорті та складено акт відсутності уповноваженого представника споживача при відборі проб стічних вод.

Листом №62.10-4006-62.17.1 від 21 січня 2020 року позивач повідомив відповідача, що 21 січня 2020 року на об`єкт Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" розташований за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, споживач відмовився виділити уповноваженого представника для відбору проб вод, а тому відповідно до п. 6.12 Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Маріуполя", затверджених рішенням виконавчого комітету Маріупольської ради №465 від 22 жовтня 2018 року буде здійснено нарахування із застосовуванням коефіцієнту кратності Кк=2, за розрахунковий місяць в якому виявилось таке порушення. До вказаного листа було додано: копію наказу №25 від 17 жовтня 2018 року та акт відсутності уповноваженого представника споживача при відборі проб стічних вод від 21 січня 2020 року. Даний лист надіслано позивачем на адресу відповідача 21 січня 2020 року, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500075072085. Крім того, акт відбору проб стічних вод від 21 січня 2020 року передано 21 січня 2020 року сервером mvk.org.ua на електронну адресу відповідача.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 22 січня 2020 року на суму 11111,76 грн. Вказаний розрахунок, а також рахунок №6824-228/Ш від 22 січня 2020 надіслано на адресу відповідача 28 січня 2020 року, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500076337228.

19 лютого 2020 року позивачем зроблений разовий відбір проб стічних з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд", розташованого за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, про що складено акт відбору проб стічних вод. Даний акт складений та підписаний представниками позивача і відповідача. Представником відповідача вказаний акт підписано без зауважень. Даний акт складений та підписаний представниками позивача і відповідача. Представником відповідача вказаний акт підписано без зауважень.

Хіміко-бактеріологічною лабораторією контролю якості вод Комунального підприємства "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" проведено аналіз стічних вод, отриманих з контрольного колодязя на об`єкті Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд", розташованого за адресою: м.Маріуполь, б-р Приморський, 9, за результатами проб стічних вод від 19 лютого 2020 року встановлено перевищення концентрації забруднюючої речовини по: фосфату (РО43+)(при нормі 3,6 мг/дм3 показники 8,59 мг/дм3), СПАРУ (при нормі 1,1 мг/дм3 показники 13,03 мг/дм3), ХСК (при нормі 500 мг/дм3 показники 736 мгО/дм3).

Листом №69 від 25 лютого 2020 року позивач повідомив відповідача, що в пробах стічних вод, відібраних 19 лютого 2020 року на об`єкті, розташованому за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. До вказаного листа було додано: акт відбору проб від 19 лютого 2020 року, результати аналізу стічних вод від 19 лютого 2020 року (показники забруднюючих речовин, значення яких перевищують встановленні ДК). Даний лист надіслано позивачем на адресу відповідача 25 лютого 2020 року, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500081644791. Крім того, означений лист передано 25 лютого 2020 року сервером mvk.org.ua на електронну адресу відповідача.

Після чого, позивачем здійснено розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень від 19 березня 2020 року на суму 69517,13 грн. Вказаний розрахунок, а також рахунок №6824-230/Ш від 19 березня 2020 року надіслано на адресу відповідача 20 березня 2020 року, що підтверджується копією опису вкладення у лист з оголошеною цінністю та копією поштової накладної №0500086771422.

Як вбачається з матеріалів справи, суть спору полягає у стягнені з відповідача плати за скид понаднормових забруднень у стічні води у загальній сумі 190767,28 грн на підставі актів відбору проб стічних вод від 19 грудня 2018 року, 18 січня 2019 року, 17 квітня 2019 року, 16 липня 2019 року, 25 жовтня 2019 року, 21 січня 2020 року, 19 лютого 2020 року.

Надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам колегія суддів зазначає про таке.

З матеріалів справи вбачається, що 25 квітня 2017 року між сторонами укладено договір №6824 про надання послуг централізованого водопостачання, водовідведення.

За змістом частини 1 статті 901, частини 1 статті 903 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Відповідно до п. 1.1 договору виконавець бере на себе зобов`язання забезпечувати надання на об`єкти абонента послуги централізованого водопостачання, водовідведення (забезпечення холодною водою, приймання стічних вод) (далі - послуги водопостачання, водовідведення), що відповідають встановленим нормам якості, в межах допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах.

(Код ДК 021-2015 (CPV) 65110000-7-"Розподіл води"; код ДК 016-2010:36.00 послуги щодо обробляння та постачання води).

(Код ДК 021-2015 (CPV) 90400000-1-"Послуги у сфері водовідведення"; код ДК 016-2010:37.00 послуги каналізаційні).

Згідно з п. 1.3 договору користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення допускається лише на підставі договору між виконавцем та абонентом за обов`язкового взаємного виконання умов договору, а також суворого додержання "Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України", затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 №190 (далі - Правила користування), "Правил прийому стічних вод підприємств у систему міської каналізації м. Маріуполя", затверджених рішенням Виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 18.02.2004 №48 (далі - Правила прийому стічних вод), а також інших нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини у сфері надання послуг з водопостачання та водовідведення.

Пунктом 3.1 договору передбачено, що надання послуги централізованого водовідведення здійснюється шляхом приймання стічних вод, що надходять з мереж водовідведення абонента через окремі випуски водовідведення з обов`язковим улаштуванням контрольних колодязів в місці підключення до мереж водовідведення виконавця. Контрольні колодязі будуються, обладнуються та експлуатуються абонентом. Колодязі, встановлені на мережах водовідведення, що належать споживачам, мають бути завжди доступні для огляду, вільні від завалів ґрунтом, будівельним сміттям тощо. Забороняється залишати колодязі з нещільно причиненими, розбитими або зсунутими з нього люками, забороняються отвори в стінках колодязів. Взимку споживачі зобов`язані очищати ляди колодязів від снігу та льоду. Місце розташування колодязів має бути позначене спеціальними табличками із зазначенням відстані до колодязя у метрах. У разі пропажі або поломки ляд колодязів, споживачі повинні придбати нові. Межа балансової належності з водовідведення визначається у Акті розділу балансової належності водопровідних та каналізаційних мереж (зі схемою водопровідних та каналізаційних мереж), який є додатком до Договору.

Сторони домовились, що під терміном "стічні води" у відповідних відмінках за текстом слід розуміти як стічні води з холодного та гарячого водопостачання, а також усі інші стічні води, які утворилися внаслідок діяльності абонента після використання води із будь-якої системи водопостачання, а також талі, ливневі, ґрунтові, поверхневі та дощові води, які поступають з території об`єктів абонента у каналізаційну мережу виконавця (п. 3.2 Договору).

Відповідно до п. 3.3 Договору показники допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах абонента, які поступають у мережі водовідведення виконавця, не повинні перевищувати показники якості стічних вод встановлені у додатку № 1 Правил прийому стічних вод) Крім тих, які вказані в цьому додатку абоненту суворо забороняється скидати у мережі водовідведення виконавця стічні води, які визначені згідно "Правил прийому стічних вод" та іншими нормативними актами.

За умовами п. 3.4 договору кількість стічних вод, що надходять до мереж водовідведення виконавця, визначається за кількістю води, що надходить з мереж водопостачання та з інших джерел з урахуванням умов договору.

У п. 3.7 договору сторонами встановлено, що здійснення відбору проб стічних вод з контрольних колодязів абонента виконується у присутності його відповідального представника (згідно з наказом, який є Додатком до Договору) уповноваженими представниками виконавця. Абонент (представник абонента) повинен сприяти представникові виконавця у здійснені відбору стічних вод а також підписати акт. Відбір проб стічних вод здійснюється відповідно до Правил прийому стічних вод.

Згідно з п. 4.3 договору у разі перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах абонента, розрахунок за надані послуги здійснюється відповідно до Правил прийому стічних вод.

Відповідальність сторін визначається відповідно до умов договору, Правил користування, Правил прийому стічних вод, а також інших нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини у сфері надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення (п. 5.1 Договору).

Договір вступає в силу з моменту його підписання і діє до 31 грудня 2017 року і вважається щорічно продовженим строком на один рік на тих самих умовах, якщо за місяць до закінчення дії договору не буде отримано заяви однієї зі сторін про відмову від даного договору або перегляду його умов. У разі перегляду цього договору він діє на цих умовах до підписання сторонами нового договору та узгодження розбіжностей (п. 8.1 Договору).

Як вбачається з матеріалів справи, ані позивачем, ані відповідачем доказів припинення дії договору не надано.

Оскільки в матеріалах справи відсутні заяви про припинення договору, суд приходить до висновку, що строк дії Договору неодноразово було пролонговано на наступний рік і на тих самих умовах, які були ним передбачені.

Наказом №25 від 17 жовтня 2018 року, який є Додатком №10.6 до Договору назначено уповноважених осіб, представляти підприємство при відборі проб, підписувати акти відбору проб та результати аналізів стічних вод, а саме: Нагорного Василя Володимировича - директор, ОСОБА_1 - слюсар (монтажник СТС), ОСОБА_2 - слюсар (монтажник СТС).

21 грудня 2018 року між позивачем та відповідачем підписано Додаткову угоду №1 до Договору, якою внесено зміни до п. 1.3 та п. 3.3 Договору та викладено їх в наступній редакції:

"1.3. Користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення допускається лише на підставі договору між Виконавцем та Абонентом за обов`язкового взаємного виконання умов договору, а також суворого додержання "Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України", затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27 червня 2008р. №190 (далі - Правила користування), "Правила приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Маріуполя", затверджених рішенням Виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 22 жовтня 2018 року №465 (далі - Правила прийому стічних вод), а також інших нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини у сфері надання послуг з водопостачання та водовідведення".

п. 3.3. Показники допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах Абонента, які поступають у мережі водовідведення Виконавця, не повинні перевищувати показники якості стічних вод встановлені у Правилах прийому стічних вод".

Таким чином сторонами чітко обумовлено недопустимість перевищення концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах абонента, які поступають у мережі водовідведення Виконавця, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27 червня 2008 року №190, "Правила приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м. Маріуполя", затверджених рішенням Виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 22 жовтня 2018 року №465.

Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України "Про охорону навколишнього середовища" екологічні нормативи розробляються і вводяться в дію центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, та іншими уповноваженими на те державними органами відповідно до законодавства України.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 44 Водного кодексу України встановлено, що водокористувачі зобов`язані дотримуватися встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.

Постановою Кабінету Міністерства України від 21 липня 2005 року №630 затверджено Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, які регулюють відносини між суб`єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг, і фізичною та юридичною особою, яка отримує або має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

У Правилах надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення визначено, що централізоване водовідведення - послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у відведенні стічних вод, яка надається виконавцем з використанням внутрішньобудинкових централізованих систем водовідведення.

Порядок користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення населених пунктів України визначається Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затвердженими наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27 червня 2008 року №190, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 жовтня 2008 року за №936/15627, які є обов`язковими для всіх юридичних осіб незалежно від форм власності і підпорядкування та фізичних осіб - підприємців, що мають у власності, господарському віданні або оперативному управлінні об`єкти, системи водопостачання та водовідведення, які безпосередньо приєднані до систем централізованого комунального водопостачання та водовідведення і з якими виробником укладено договір на отримання питної води, скидання стічних вод.

Відповідно до п. 2.1 цих Правил договірні відносини щодо користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення здійснюються виключно на договірних засадах відповідно до Законів України "Про питну воду та питне водопостачання" та "Про житлово-комунальні послуги", яким, згідно п.2.2, визначаються істотні умови договору між виробником та споживачем послуг з централізованого водопостачання та водовідведення.

Пунктом 1.4 Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затвердженими наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27 червня 2008 року №190 визначено, що приймання стічних вод від підприємств, установ, організацій до системи централізованого водовідведення населених пунктів України здійснюється відповідно до Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду від 19 лютого 2002 року №37, зареєстрованих у Мін`юсті 26 квітня 2002 року за №403/6691, а також місцевих правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту.

21 травня 2017 року Правила приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджені наказом Держбуду від 19 лютого 2002 року №37, зареєстрованих у Мін`юсті 26 квітня 2002 року за №403/6691 втратили чинність, внаслідок набрання чинності розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року №166-р "Про скасування деяких наказів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади".

02 лютого 2018 року набрали чинності Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01 грудня 2017 року №316 (далі - Привила).

Відповідно до п. 2 Правил останні поширюються на суб`єктів господарювання, які надають послуги з централізованого водовідведення (відведення та/або очищення стічних вод) (далі - виробники), на юридичних осіб незалежно від форм власності та відомчої належності, фізичних осіб - підприємців, фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність і взяті на облік як самозайняті особи у контролюючих органах згідно з Податковим кодексом України, які скидають стічні води до систем централізованого водовідведення або безпосередньо у каналізаційні очисні споруди (далі - споживачі).

На підставі цих Правил виробник розробляє місцеві Правила приймання, в яких враховують місцеві особливості приймання та очищення стічних вод, а також визначають ДК забруднюючих речовин, що можуть скидати до системи централізованого водовідведення. Місцеві правила приймання затверджуються органами місцевого самоврядування та є обов`язковими для виробників та споживачів (п. 4 Правил).

У ст. 13-1 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" вказується, що у населених пунктах, популяційний еквівалент яких становить 2 тисячі і більше, впровадження централізованого водовідведення є обов`язковим. Місцеві правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення населеного пункту встановлюють вимоги щодо приймання стічних вод населеного пункту. Місцеві правила розробляються на підставі та з урахуванням вимог правил приймання стічних вод та порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. У разі якщо відповідний орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про затвердження місцевих правил, застосовуються правила приймання стічних вод, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ фізичних і юридичних осіб до затверджених місцевих правил. Місцеві правила включають: основні вимоги щодо приймання стічних вод населеного пункту підприємствами централізованого водовідведення; популяційний еквівалент населеного пункту; основні вимоги щодо скидання стічних вод до систем централізованого водовідведення суб`єктами господарювання; вимоги щодо якості і режиму скидання стічних вод; визначення механізму контролю за скиданням стічних вод; розмір плати, що справляється із суб`єктів господарювання за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення та за порушення вимог щодо якості і режиму скидання стічних вод; визначення механізму компенсації власнику мереж, споруд, устаткування системи централізованого водовідведення відповідного населеного пункту витрат на відновлення таких мереж, споруд, устаткування, зумовлених їх пошкодженням чи руйнуванням внаслідок порушення вимог щодо скидання стічних вод; інші вимоги, передбачені законом. Місцеві правила не можуть передбачати обов`язок фізичних чи юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також надавати повноваження органам державної влади, органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам, підприємствам, установам, організаціям, утвореним такими органами, щодо видачі дозвільних документів.

За приписами статті 32 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" державні стандарти в галузі охорони навколишнього природного середовища є обов`язковими для виконання і визначають поняття і терміни, режим використання й охорони природних ресурсів, методи контролю за станом навколишнього природного середовища, вимоги щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища, інші питання, пов`язані з охороною навколишнього природного середовища та використанням природних ресурсів. Екологічні стандарти розробляються і вводяться в дію в порядку, що встановлюється законодавством України.

Відповідно до статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Рішенням виконавчого комітету Маріупольської міської ради №465 від 22 жовтня 2018 року з метою встановлення вимог щодо приймання стічних вод м. Маріуполя, відповідно до статті 13-1 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення", Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01 грудня 2017 року №316 "Про затвердження Правил прийому стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, керуючись статтями 30, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" затверджені Правила приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м.Маріуполя та визначено таким, що втратило чинність, рішення виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 18 лютого 2004 року №48 "Про затвердження "Правил приймання стічних вод, скидаємих у мережі міськканалізації м. Маріуполя".

Колегія суддів визнає необґрунтованими посилання апелянта на необхідність врахування показників гранично допустимої концентрації забруднюючих речовин, визначених у загальнодержавних правилах, оскільки:

1)за змістом статті 131 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" у разі якщо відповідний орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про затвердження місцевих правил, застосовуються правила приймання стічних вод, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Відтак, застосування державного законодавства в частині правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення здійснюється тоді, коли органом місцевого самоврядування не затверджені місцеві правила.

У даному випадку Маріупольської міською радою затверджено Правила приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м.Маріуполя № 465 від 22 жовтня 2018 року, що виключає пряму необхідність використання Правил приймання стічних вод, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

2)в силу вимог ч. 1 статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Правила приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення м.Маріуполя затверджені рішенням виконавчого комітету Маріупольської міської ради №465 від 22 жовтня 2018 року в порядку статтей 30, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", є чинними, а відтак підлягають застосування сторонами у спірних правовідносинах.

3)Необхідність застосування саме місцевих правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення передбачена сторонами у п. 1.3 Договору.

Пунктами 2.1.7, 2.1.8 Місцевих правил встановлено, що виробник контролює якість, кількість та режим скидання стічних вод споживача, здійснює раптовий (у будь-яку годину доби), не погоджений зі споживачами заздалегідь, відбір проб для контролю за якістю стічних вод, що скидається.

Згідно з п. 2.2.2 Місцевих правил споживачі дотримуються установлених виробником кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках споживачів, вимагають від субспоживачів виконання вказаних положень цих Правил.

Відповідно до п. 4.1 Місцевих правил допустимі концентрації (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах споживачів, що скидаються до системи централізованого водовідведення м. Маріуполя подані в таблиці 4.1.

Так, згідно Таблиці до Місцевих правил встановлено максимально допустимі значення показника (концентрація в пробі стічних вод споживача), а саме:

-завислі речовини - 300 мг/дм3;

-БСК5 - 252 мгО2/дм3;

-ХСК - 500 мгО2/дм3;

-Азот амонійний - 14,1 мг/дм3;

-Нітрати - 46,1 мг/дм3;

-Фосфати (РО43+) - 3,6 мг/дм3;

-Нафтопродукти - 1,1 мг/дм3;

-СПАР - 1,1 мг/дм3;

-Залізо (загальне) - 0,7 мг/дм3;

-Мідь - 0,26 мг/дм3;

-Цинк - 0,73 мг/дм3;

-Жири рослинні та тваринні - 30,0 мг/дм3;

-Феноли - 0,03 мг/дм3;

-Хлориди - 525,2 мг/дм3;

-Сульфати - 1492,1 мг/дм3.

Пунктом 6.10 Місцевих правил передбачено, що з метою контролю якості стічних вод споживачів виробник здійснює відбір контрольних проб. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є достатньою підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб стічних вод споживачів виконується уповноваженим представником виробника, що фіксується в Акті відбору проб (додаток 7 до цих Правил), який підписують як представник виробника, так і представник споживача. У разі відмови представника споживача поставити свій підпис у Акті відбору проб, представник виробника зазначає про таку відмову від підпису в Акті відбору проб.

Відповідно до п. 7.3.1 Місцевих правил з метою контролю якості стічних вод споживачів виробник здійснює відбір контрольних проб, які можуть бути як разовими, так і усередненими в часі (КНД 211.1.0.009-94). Контрольні проби характеризують склад забруднень стічних вод споживача. Виявлені таким чином перевищення ДК забруднюючих речовин є підставою для нарахування плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод згідно з цими Правилами.

У п. 7.3.4 Місцевих правил встановлено, що відбір проб стічних вод споживачів виконують співробітники виробника в присутності представника споживача. Факт відбору фіксується в акті відбору проб (додаток 7 до цих Правил), який підписують як представник виробника так і представник споживача. Відбір проб для забезпечення контролю за скиданням стічних вод споживача здійснюється службами виробника без попередження споживача заздалегідь.

За умовами п. 7.3.5 Місцевих правил у разі неявки уповноваженого представника споживача, при його відмові підписати акт відбору проб, при зволіканні з допуском уповноваженого представника виробника на територію споживача (більше ніж 30 хвилин після його прибуття), створенні перешкод у відборі проб з боку представників споживача, представники виробника роблять відповідний запис в акті відбору проб, із зазначенням прізвища представника споживача (у разі його наявності), та повідомляють про ситуацію, що виникла диспетчеру виробника. Диспетчер в журналі вихідних телефонограм робить відповідний запис та вказує точний час отримання інформації і прізвище представника виробника. Лист-повідомлення щодо інциденту передається до споживача засобами поштового зв`язку та дублюються на електронну адресу споживача в той же день, в який стався цей інцидент.

Згідно з п. 6.13 Місцевих правил при відмові споживача виділити уповноваженого представника для відбору проб, що фіксується в акті за підписом представника виробника виставляється споживачу рахунок за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності Кk = 2 за розрахунковий місяць, у якому було вчинене дане порушення.

У відповідності до п. 6.14 Місцевих правил у разі перевищення ДК забруднюючих речовин, встановлених цими Правилами, виробник у строк не більше 5 робочих днів з дати відбору контрольної проби (без врахування дня відбору) направляє споживачу засобами поштового зв`язку лист-повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах споживача за результатами хімічного аналізу та дублює його на електронну адресу споживача. У строк, що не перевищує шести місяців після визначення перевищення допустимих концентрацій виробник направляє споживачу розрахунок плати за скид стічних вод з перевищенням ДК забруднюючих речовин та відповідний рахунок.

Пунктом 7.3.20 Місцевих правил визначено, що у разі виявлення перевищення ДК забруднюючих речовин, встановлених цими Правилами виробник: у термін не більше 5 робочих днів з моменту відбору контрольної проби (день відбору не враховуються) направляє споживачу лист-повідомлення (засобами поштового зв`язку та дублює його на електронну адресу споживача за результатами хімічного аналізу; після визначення обсягів водовідведення споживача за розрахунковий період направляє споживачу рахунок плат за скид стічних вод з перевищенням ДК забруднюючих речовин та відповідний рахунок.

Відповідно до вказаних пунктів позивач листами №5495/7 від 27 грудня 2018 року, №1/22 від 25 січня 2019 року, №1169/30 від 23 квітня 2019 року, №2565/33 від 2 липня 2019 року, №69 від 25 лютого 2020 року повідомив відповідача про те, що в пробах стічних вод, відібраних на об`єкті, розташованому за адресою: м. Маріуполь, б-р Приморський, 9, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин.

З матеріалів справи вбачається, що листами №62.10-65295-6217.1 від 25 жовтня 2019 року, №62.10-4006-62.17.1 від 21 січня 2020 року позивач повідомив відповідача про неявку уповноважених представників споживача для відбору проб води 25 жовтня 2019 року та 21 січня 2020 року та про нарахування споживачу за понаднормативний скид забруднень із застосуванням коефіцієнта кратності Кк=2.

Про факт відсутності представників споживача при відборі проб води також свідчать відповідні записи в актах відбору проб від 25 жовтня 2019 року та 21 січня 2020 року, акти про відсутність уповноваженого представника споживача при відборі проб стічних вод від 25 жовтня 2019 року та від 21 січня 2020 року, рапорти. Про факт відсутності представника відповідача при відборі проб води від 25 жовтня 2019 року та від 21 січня 2020 року також було повідомлено диспетчера виробника, про що свідчать копії відповідних телефонограм в журналах вихідних телефонограм які містяться в матеріалах справи.

Судом досліджено акти відбору проб стічних вод від 19 грудня 2018 року, 18 січня 2019 року, 17 квітня 2019 року, 16 липня 2019 року, 25 жовтня 2019 року, 21 січня 2020 року, 19 лютого 2020 року та встановлено, що вказані акти відбору стічних вод відповідають вимогам Місцевих правил, а тому є належними і допустимими доказами у справі.

Як свідчать матеріали справи, акти відбору проб стічних вод від 19 грудня 2018 року, 18 січня 2019 року, 17 квітня 2019 року, 16 липня 2019 року, 19 лютого 2020 року підписано представником відповідача без зауважень та заперечень.

Акти відбору проб стічних вод від 25 жовтня 2019 року та від 21 січня 2020 року направлялись на поштову та електронну адресу відповідача, будь-яких зауважень та заперечень щодо їх складання відповідачем до суду не подано.

Судом також встановлено, що після відбору проб, проби були доставлені на аналіз до Хіміко-бактеріологічної лабораторії контролю якості вод Комунального підприємства "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства", що підтверджується відомостями зазначеними в актах відбору проб стічних вод.

Аргументи апелянта щодо відсутності доказів належної акредитації лабораторії КП "МВУ ВКГ" на проведення лабораторних досліджень, що виключає можливість врахування проведених даною лабораторією результатів аналізу проб стічних вод, є помилковими з огляду на таке.

Згідно з п. 6.8 Місцевих правил для визначення вмісту забруднень у стічних водах споживачів використовуються дані лабораторії виробника, а в разі її відсутності, або відсутності у неї можливостей для проведення необхідних лабораторних досліджень - інших лабораторій, що проводять свою діяльність в цій галузі відповідно вимогам Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність".

При проведенні аналізу проб стічних вод, відібраних у споживачів, використовуються засоби вимірювальної техніки, повірені уповноваженими органами відповідно вимог статті 17 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" (п. 6.9 Місцевих правил).

Аналогічне положення закріплено у п. 4 та 5 Розділу VI Порядок контролю за скидом стічних вод до систем централізованого водовідведення Правил.

Відповідно до відомостей, які містяться на офіційному сайті Маріупольського водопостачання (веб-посилання: https://mvk.org.ua/index.php/o-predpriyatii/512-laboratoriji-kp-mariupolske-vuvkg-otrimali-sertifikati-viznachennya-vimiryuvalnikh-mozhlivostej) Комунальне підприємство "Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства" отримало 26.12.2018 від Державного підприємства "Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів" Сертифікат визначення вимірювальних можливостей №ПТ-516/18, яким визнано вимірювальні можливість хімічної лабораторії контролю якості стічних вод. Вказаний сертифікат є чинний до 25 грудня 2020 року.

Вказане підтверджує належну акредитацію лабораторії КП "МВУ ВКГ" на проведення лабораторних досліджень згідно до вимог Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність".

Колегією суддів враховано, що:

-з результатів аналізу проб стічних вод від 19 грудня 2018 року (Том 1, а.с.21) вбачається перевищення у місці відбору проб концентрації забруднюючих речовин залізо (загальне) мг/дм3 на 1,86; СПАР мг/дм3 на 2,95 ;

-з результатів аналізу проб стічних вод від 18 січня 2019 року (Том 1, а.с.28) вбачається перевищення у місці відбору проб концентрації забруднюючих речовин Фосфати (РО43+) мг/дм3 на 4,7; СПАР мг/дм3 на 1,59; азот амонійний мг/дм3 на 16,74;

-з результатів аналізу проб стічних вод від 17 квітня 2019 року (Том 1, а.с.32) вбачається перевищення у місці відбору проб концентрації забруднюючих речовин азот амонійний мг/дм3 на 11,13; Фосфати (РО43+) мг/дм3 на 2,46; сульфати мг/дм3 на 230,03; СПАР на 3,18;

-з результатів аналізу проб стічних вод від 16 липня 2019 року (Том 1, а.с.36) вбачається перевищення у місці відбору проб концентрації забруднюючих речовин ХСК мг/дм3 на 435,00; Фосфати (РО43+) мг/дм3 на 16,6; СПАР мг/дм3 на 0,29; азот амонійний мг/дм3 на 124,41.

-з результатів аналізу проб стічних вод від 19 лютого 2020 року (Том 1, а.с.55) вбачається перевищення у місці відбору проб концентрації забруднюючих речовин Фосфати (РО43+) мг/дм3 на 4,99; СПАР мг/дм3 на 11,93; ХСК СПАР мг/дм3 на 236.

Відповідач доказів на підтвердження незгоди зі здійсненим аналізом проб стічних вод не надав. Також матеріали справи свідчать, що відповідачем не здійснювався паралельний аналіз відібраних проб.

Колегія суддів, проаналізувавши наявні в матеріалах справи розрахунки плати за скид понаднормативних забруднень від 18 січня 2019 року, від 21 лютого 2019 року, від 24 травня 2019 року, від 26 липня 2019 року, від 21 листопада 2019 року, від 22 січня 2020 року, від 19 березня 2020 року встановила, що останні проведені відповідно до п.п. 6.12, 8.3, 8.13 Місцевих правил.

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, відповідачем нарочно отримано розрахунки плати за скид понаднормативних забруднень від 18 січня 2019 року та від 21 лютого 2019 року, а інші розрахунки плати за скид понаднормативних забруднень та відповідні рахунки були направлені позивачем відповідачу на адресу останнього.

Згідно розрахунку позивача станом на 01 червня 2020 року у відповідача наявна заборгованість перед позивачем по оплаті за скид понаднормових забруднень у розмірі 190767,28 грн.

Ураховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку, що позивачем доведений, а відповідачем не спростований факт перевищення максимально допустимих значень показників стічних вод споживача.

За приписами ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідачем належними та допустимими доказами в розумінні статтей 76, 77 Господарського процесуального кодексу України обставин, повідомлених позивачем, не спростовано, доказів погашення заборгованості в добровільному порядку не надано.

З огляду на викладене, вимоги позивача про стягнення з відповідача плати за скид понаднормативних стоків у розмірі 190767,28 грн є обґрунтованими, документально підтвердженими та такими, що підлягають задоволенню.

У зв`язку з цим колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги в зв`язку з її юридичною та фактичною необґрунтованістю та відсутністю фактів, які свідчать про те, що оскаржуване рішення прийнято з порушенням судом норм права. Доводи апеляційної скарги не спростовують наведені висновки колегії суддів, у зв`язку з чим апеляційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" не підлягає задоволенню з підстав викладених вище, а оскаржуване рішення Господарського суду Донецької області від 27 жовтня 2020 року у справі №905/1139/20 має бути залишене без змін.

Оскільки колегія суддів дійшла висновку про відмову в задоволенні апеляційної скарги, судові витрати понесені заявником апеляційної скарги, у зв`язку з переглядом справи у суді апеляційної інстанції, відшкодуванню не підлягають в силу приписів статті 129 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись статтями 13, 74, 76-79, 126, 129, 269, п.1, ч.1 статті 275, статтями 276, 282, 284 Господарського процесуального кодексу України колегія суддів Східного апеляційного господарського суду,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Євростройгранд" залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Донецької області від 27 жовтня 2020 року у справі №905/1139/20 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню.

Головуючий суддя В.В. Россолов

Суддя О.В. Ільїн

Суддя В.С. Хачатрян

Джерело: ЄДРСР 96567801
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку