open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

справа № 208/1387/21

№ провадження 2/208/1153/21

РІШЕННЯ

Іменем України

16 квітня 2021 р. м. Кам`янське

Заводський районний суд м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області, у складі:

Головуючого, судді - Івченко Т.П.,

секретар судового засідання - Корнієнко К.Є.,

за участю:

представника позивача ОСОБА_1 , - адвоката Бордюг С.Д.;

представника відповідача - Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат» - Терехової Олени Олександрівни;

розглянув у відкритому судовому засіданні у м. Кам`янське Дніпропетровської області, в порядку спрощеного позовного провадження, цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат» «про визнання протиправним та скасування наказу про притягнення до дисциплінарної відповідальності», суд -

встановив:

1.Позиція позивача.

01.03.2021 року позивачем ОСОБА_1 подано даний позов до провадження Заводського районного суду м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області, згідно до якого позивачем заявлено наступні вимоги:

- визнати протиправним та скасувати наказ Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат» № 241 від 25.02.2021 року про притягнення до дисциплінарної відповідальності; поклав на відповідача судові витрати.

В обґрунтування своїх вимоги позивачем зазначено, що він працює на посаді заступника директора технічного з промислової безпеки - начальника управління промислової безпеки ПАТ «ДМК». Відповідно до наказу № 241 від 25.02.2021 року йому було оголошено догану у зв`язку з поданням для підписання керуючому санацією з метою подальшого подання в територіальний орган державної статистки заповнену форму державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» за 2020 рік з неправильними показниками. Вважає зазначений наказ протиправним та таким що підлягає скасуванню, з наступних підстав.

Діючи в межах своїх посадових і функціональних обов`язків щодо організації підготовки статистичних звітів комбінату з питань охорони праці та навколишнього середовища, при підготуванні звітності відніс шлак до категорії відходів, що відповідає Закону України «Про відходи» №187/98-ВР від 5 березня 1998 року.

Відповідно до визначення у ст.1 цього Закону, відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, шо утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення-, виробник відходів - фізична або юридична особа, діяльність якої призводить до утворення відходів.

Відповідно до положень частини 1 статті 17 Закону України «Про відходи» суб`єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами, крім іншого, зобов`язані:

-на основі матеріально-сировинних балансів виробництва виявляти і вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, і подавати щодо них статистичну звітність у встановленому порядку (п. «г»);

-надавати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, уповноваженим органам виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища інформацію про відходи та пов`язану з ними діяльність, у тому числі про випадки несанкціонованого попадання відходів у навколишнє природне середовище та вжиті щодо цього заходи (п. «ї»);

-призначати відповідальних осіб у сфері поводження з відходами (п. «й»).

При цьому наведені норми, не містять жодних виключень щодо їх застосування в залежності від форми власності, виду діяльності суб`єкта господарювання.

Постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.1999 №2034 затверджений Порядок ведення державного обліку та паспортизації відходів, згідно з пунктом 1 якого цей Порядок встановлює єдині правила ведення державного обліку та паспортизації відходів, дія яких поширюється на підприємства, установи, організації всіх форм власності, громадян - суб`єктів підприємницької діяльності, діяльність яких пов`язана з утворенням відходів та здійсненням операцій поводження з ними.

Відповідно до п.4 Порядку № 2034 первинний облік відходів ведуть підприємства відповідно до типових форм первинної облікової документації (картки, журнали, анкети] з використанням технологічної, нормативно-технічної, планово- економічної, бухгалтерської та іншої документації.

Відомості для первинного обліку відходів, що заносяться до зазначених документів, обумовлюються системою показників, необхідних для заповнення форм державної статистичної звітності та ведення паспорта відходів.

Типові форми первинної облікової документації про відходи згідно з державним класифікатором ДК 010-98 «Класифікатор управлінської документації» та інструкції щодо їх заповнення розробляються Міндовкіллям за участю Держпідприємництва інших заінтересованих центральних органів виконавчої влади, погоджуються з МОЗ і затверджуються спільним наказом Держстату та Міндовкілля.

Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 07.07.2008 № 342, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.09.2008 за N 824/15515, відповідно до статей 5, 17, 26 Закону України «Про відходи», статті 14 Закону України «Про державну статистику», пункту 4 Порядку ведення державного обліку та паспортизації відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.99 № 2034, та з метою створення єдиної інформаційної основи для обліку у сфері поводження з відходами, раціонального використання ресурсів та запобігання негативному впливу відходів на довкілля і здоров`я населення затверджено типову форму первинної облікової документації № 1-ВТ "Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари" та Інструкцію щодо заповнення типової форми первинної облікової документації № 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари».

Пунктом 3 наказу № 342 встановлено, що первинний облік за типовою формою та Інструкцією, затвердженими цим наказом, здійснюється юридичними особами всіх форм власності, видів економічної діяльності та організаційно-правових форм господарювання, фізичними особами-підприємцями, у діяльності яких утворюються відходи та використовуються пакувальні матеріали й тара.

Відповідно до абз. 1, 2, 4 п.5 Порядку № 2034 державна статистична звітність про відходи ведеться за встановленими уніфікованими формами відповідно до державного класифікатора ДК 010-98 "Класифікатор управлінської документації", ДК 005-96 "Класифікатор відходів" та номенклатурою відходів.

Форми державної статистичної звітності про відходи та інструкції щодо порядку складання цих форм розробляються та затверджуються Держстатом за погодженням з Міндовкіллям.

Підприємства заповнюють форми державної статистичної звітності на підставі документів первинного обліку і подають їх в установленому порядку територіальним органам державної статистики.

Отже, виходячи з аналізу наведених норм, незалежно від специфіки підприємства та розміру загального показника утворення відходів підприємства мають вести облік відходів та пакувальних матеріалів і тари (Форма первинної облікової документації №1 - ВТ та подавати статистичну звітність по відходам №1 - відходи (річна).

Додаток 5 до Інструкції щодо заповнення типової форми первинної облікової документації № 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари» містить визначення терміну шлаку, а саме - побічний продукт процесів окислення- відновлення у загальному випадку суміш оксидів з іншими компонентами процесу (наприклад, томасшлак - суміш фосфорного ангідриду і продуктів його взаємодії з іншими компонентами (головним чином з вапном) у сталеплавильному (конверторному) процесі).

На думку позивача, з проведеного ним аналізу законодавства підтверджується, що шлак, утворюваний в металургійному виробництві, є відходом в силу свого походження незалежно, від того чи буде він зберігатись, видалятись або використовуватись як вторинна сировина.

Між тим, слід зазначити, що законодавство не містить норм щодо спеціального правового режиму побічних продуктів металургії, тобто, такий продукт можна кваліфікувати лише як відходи.

Під час судового засідання, представник позивача адвокат Бордюг С.Д. підтримав позовні вимоги з заявлених підстав.

Не оспорюючи відповідальність позивача за оформлення форми державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» за 2020 рік.

Також представник позивача зазначив що ОСОБА_1 не був членом профспілки, а тому питання щодо дисциплінарного проступку на розгляд профспілки не виносилася.

Вважав необхідним звернути увагу щодо позитивної характеристики позивача, та що жодного разу позивач не притягувався до дисциплінарної відповідальності.

Але з заявлених питань про джерело та підстави визначення ОСОБА_1 при оформленні форми державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» за 2020 рік, а саме: 5118857,700 тон шлаків доменних (негранульованих) та 3272712,30 тон шлаків сталеплавильних конверторних (що не містять ванадій) до відходів, які за первинною бухгалтерською документацією підприємства віднесені та обліковуються як побічна готова продукція, надати відповідь не зміг.

Також представник позивача не зазначив, чому при складанні зазначеного статистичного спостереження, було визначено як відходи лише частина шлаку, із загальної кількості шлаку яке обліковується у первинному бухгалтерському обліку на підприємстві за 2020 рік, не оспорюючи дані відображені у первинних бухгалтерських документах та облікових даних на підприємстві відповідача.

Щодо процедуру розгляду питання про наявність або відсутність підстав для притягнення ОСОБА_1 до дисціплінарної відповідальності та що повноважною особою підписано наказ ПАТ «Дніпровський металургійний комбінат» № 241 від 25.02.2021 року про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 , представник позивача адвокат Бордюг С.Д. зазначив, що стороною позивача не оспорюються.

2.Позиція відповідача.

Відповідачем ПАТ «ДМК» позовні вимоги ОСОБА_1 не визнані з посиланням на їх не обґрунтованість. Скористався своїм процесуальним правом та у строк визначений ЦПК України подав відзив на позовну заяву, відповідно до якого просить врахувати доводи та факти викладенні у відзиві та винести рішення по даній справі. Щодо змісту відзиву відповідачем зазначено наступне.

Наказом ПАТ «ДМК» №241 від 25.02.2021 «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 ». Позивачу, який займає на підприємстві посаду заступнику директора технічного з промислової безпеки - начальника управління промислової безпеки, оголошено догану. Позивач належним чином був ознайомлений з Наказом про оголошення йому догани, про що свідчить відповідна відмітка на Наказі, з підписом Позивача про отримання копії наказу.

Підставою для оголошення догани стало те, що Позивачем було подано для підписання керуючим санації з метою подальшого подання в територіальний орган державної статистки заповнену форму державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» за 2020 рік, в якій у рядку 73 розділу 2 було неправильно відображено відомості про наявність та зберігання відходів, накопичених протягом експлуатації, в місцях видалення відходів, а саме 5 118 857,700 тон шлаків доменного (негранульованих) інші та 3 272 712, 300 тон шлаків сталеплавильних конверторних (що не містять ванадій) для доменних печей, які станом на 31.12.2020 обліковуються на комбінаті як побічна готова продукція.

При цьому, Позивачу було відомо про те, що шлаки доменні та шлаки сталеплавильні є вторинною сировиною, відносяться до побічної продукції та не повинні були включатись до форми № 1-відходи (річна) за 2020 рік, проте показники рядку 73 розділу 2 вказаної форми були сформовані через помилкове віднесення даного виду вторинної сировини до відходів у зв`язку із її фактичним зберіганням у шлаковому відвалі, що паспортизований як місце видалення відходів.

Таким чином, в порушення своїх посадових обов`язків, Позивачем не було забезпечено належної організації ведення обліку кількісного та якісного складу шкідливих відходів виробництва комбінату (пп.3.21.5. п.3.21. розділу 3 посадової інструкції ПІ 230-901-32-2018) та достовірності встановленої обліково-звітної документації, що надається керівництву комбінату (п.3.51 розділу 3 посадової інструкції ПІ 230-901-32-2018). Щодо вказаних обставин Позивач надав відповідні пояснення.

В позовній заяві Позивач підтверджує, що дійсно згідно пункту 3.21.4 посадової інструкції ПІ 230-901-32-2018, до його функціональних обов`язків, як заступника директора технічного - начальника управління промислової безпеки належить, зокрема, організація підготовки статистичних звітів комбінату з питань охорони праці та навколишнього середовища.

Згідно оприлюдненого Календаря подання форм державних статистичних спостережень та фінансової звітності на 2021 рік встановлено граничний термін для подання форми державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» за 2020 рік - до 01.03.2021.

Відповідно до функціонального розподілу обов`язків структурних підрозділів комбінату службою охорони навколишнього середовища управління промислової безпеки здійснюється ведення технічної документації та паспортів природоохоронних об`єктів, згідно встановленої форми, обліку кількісного та якісного складу шкідливих викидів та відходів виробництва комбінату, підготовка встановленої обліково-звітної, технічної та іншої документації для державних контролюючих органів та керівництва управління промислової безпеки, згідно встановленого порядку.

Відповідно до п.п. 3.21.5 п. 3.21 розділу 3 посадової інструкції ПІ 230-901-32-2018, заступник директора технічного з промислової безпеки - начальник управління промислової безпеки організовує ведення технічної документації та паспортів природоохоронних об`єктів, згідно встановленої форми, обліку кількісного та якісного складу шкідливих викидів та відходів виробництва комбінату.

Відповідно до п. 3.51 розділу 3 посадової інструкції ПІ 230-901-32-2018 заступник директора технічного з промислової безпеки - начальник управління промислової безпеки забезпечує достовірність встановленої обліково-звітної документації, що надається керівництву комбінату.

09.02.2021 керівництву комбінату - керуючому санацією ПАТ «ДМК» Соколу О.Ю., Позивач надав проект заповненої форми державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» за 2020 рік, де у рядку 73 розділу 2 «Поводження з відходами» було зазначено загальний обсяг відходів, накопичених протягом експлуатації, у спеціально відведених місцях чи об`єктах (місцях видалення відходів):

?шлаки доменні (негранульовані) інші в кількості 5 118 857,70 тон;

?шлаки сталеплавильні конверторні (що не містять ванадій) для доменних печей в кількості 3 272 712, 30 тон,

всього в кількості 8 391 570,00 тон відходів, що зберігаються в місцях видалення відходів.

Разом з тим, слід врахувати, що форма державного статистичного спостереження N 1-відходи (річна) «Поводження з відходами» (далі - Формат) містить інформацію щодо обсягів утворення, поводження, розміщення відходів та інформацію стосовно об`єктів поводження з відходами.

Звіт уміщує дані за підсумками календарного року в одиницях вимірювання, які вказані у формі.

Відповідно до п. 3 Роз`яснень щодо форми державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» від 21.08.2020 № 19.1.2-12/25-20 Державної служби статистики України показники Форми ґрунтуються на даних таких документів:

-типової форми первинної облікової документації N 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари», затвердженої наказом Мінприроди від 07 липня 2008 року N 342, зареєстрованим у Мін`юсті 09 вересня 2008 року за N 824/15515;

-первинних документів бухгалтерського обліку (відомості, накладні, товарно-транспортні накладні, акти приймання, ордери), технологічної, нормативно-технічної документації;

-паспортів відходів (Додаток Б «Паспорт відходів підприємства та інструкція по його заповненню» у складі ДСТУ 4462.3.01:2006).

Відповідно до п. 1.1 Інструкції щодо заповнення типової форми первинної облікової документації № 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари», затвердженої Наказом Мінприроди України від 07.07.2008 № 342 ця Інструкція встановлює порядок ведення первинного обліку відходів та пакувальних матеріалів і тари за типовою формою N 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари» (далі - типова форма N 1-ВТ), яку заповнюють підприємства, установи, організації усіх форм власності, видів економічної діяльності та організаційно-правових форм господарювання і фізичні особи-підприємці (далі - підприємства), у процесі діяльності яких утворюються відходи, у тому числі відходи пакувальних матеріалів і тари (далі - упаковка).

Пунктом 1.2. вказаної Інструкції передбачено, що до типової форми N 1-ВТ не включаються дані про речовини (продукти, сполуки), що є готовою продукцією, яка підлягає подальшому використанню, напівфабрикати, призначені за технологією виробництва для подальшої переробки з метою одержання готової продукції.

Згідно п. 12 розділу ІІІ «Показники щодо обсягів поводження з відходами» вищенаведених Роз`яснень Держстатистики зазначено, що Рядок 73 містить дані про загальний обсяг відходів, накопичених протягом експлуатації у спеціально відведених місцях та об`єктах постійного зберігання або захоронення відходів, на 31 грудня звітного року.

За даними бухгалтерського обліку комбінату станом на 31.12.2020 наявні на підприємстві всі залишки утворених в ході виробництва шлаків доменного та сталеплавильного, в тому числі розміщені у місці видалення відходів «Шлаковий відвал» (паспорт за реєстр. № 192/18 від 09.02.2018), обліковуються на балансі комбінату як товарно-матеріальні цінності.

Зокрема, на рахунку НОМЕР_1 за найменуванням рахунку «Побічна готова продукція» обліковується шлак доменний відвальний з прибутку у кількості 5 118 857,70 тон на суму 1 382 091,58 грн. та шлак конвертерний з прибутку в кількості 3 272 712,30 тон на суму 883 632,32 грн.

Крім того, відображення саме в бухгалтерському обліку вказаних обсягів шлаку станом на 31.12.2020 підтверджується також довідкою за підписом головного бухгалтера ПАТ «ДМК».

Згідно діючих на комбінаті Технічних умов, а саме Технічних умов ТУ У В.2.7-27.1-05393043-114:2011 «Шлак сталеплавильний для загальнобудівельних робіт» (набрали чинності 30.03.2011), та Технічних умов ТУ У В.2.7-27.1-05393043-113:2010 «Шлаки доменні для загальнобудівельних робіт» (набрали чинності 25.11.2010)i, підтверджено, що шлаки доменні та сталеплавильні є побічним продуктом та призначені для використання в якості сировини для виготовлення щебню, піску і щебенево-піщаної суміші або дорожньо-будівельного матеріалу для влаштування шарів основ дорожнього одягу автомобільних доріг в усіх кліматичних зонах України, штучних основ під фундаменти будівель та споруд, підсипки територій та інших загальнобудівельних робіт. Шлаки придатні для застосування в якості складових при виготовленні будівельних виробів, компоненту шихти при виробництві цементу.

Шлаки доменні в кількості 5 118 857,70 тон та шлаки сталеплавильні конвертерні в кількості 3 272 712,30 тон, що розміщені на власних територіях ПАТ «ДМК», зокрема, на об`єкті - МВВ «Шлаковий відвал», для зберігання до моменту їх реалізації за своїми фізично-хімічними властивостями відповідають вимогам Технічних умов ТУ У В.2.7-27.1-05393043-114:2011 «Шлак сталеплавильний для загальнобудівельних робіт» та Технічних умов ТУ У В.2.7-27.1-05393043-113:2010 «Шлаки доменні для загальнобудівельних робіт».

Таким чином, згідно встановленого порядку заповнення Форми № 1-відходи (річна) утворювані в ході металургійного виробництва шлаки доменні та шлаки сталеплавильні за своїми фізично-хімічними властивостями не відносяться до відходів та не підлягають включенню до Форми державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» за 2020 рік як відходи.

З урахуванням наведеного, 25.02.2021 ПАТ «ДМК» було подано належним чином складену звітність за формою №1-відходи (річна), де обсяги шлаків доменних та сталеплавильних (конверторних) як відходів - відсутні.

Відповідно ст. 1 Закону України «Про відходи», відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації (використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів) чи видалення (здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації).

Таким чином, виходячи із застосованої у названому Законі термінології, критерієм віднесення речовин чи матеріалів до відходів є в першу чергу намір або обов`язок власника щодо поводження з ними.

Також, слід взяти до уваги, що за положеннями статті 240 Податкового кодексу України, суб`єкти господарювання під час провадження діяльності яких здійснюється розміщення відходів є платниками екологічного податку, базою оподаткування для якого є обсяги та види (класи) розміщених відходів (ст. 242 ПК України).

Разом з тим, у названих статтях Податкового кодексу України зазначено, що виключенням із вказаної норми є розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об`єктах) суб`єктів господарювання.

За таких обставин, вважаємо вірним і обґрунтованим висновок, що розміщені на територіях ПАТ «ДМК» обсяги шлаків доменних та сталеплавильних (конверторних), які відповідають Технічним умовам, відображаються в бухгалтерському обліку як готова продукція чи товарно-матеріальні цінності та при цьому підприємство здійснює їх продаж та використання у власному виробництві, не є відходами, у розумінні Закону України «Про відходи» та не враховуються для цілей заповнення форми державного статистичного спостереження N 1-відходи (річна) «Поводження з відходами».

Згідно із ст. 3 КЗпП України, законодавство про працю регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами.

Притягувати працівника до дисциплінарної відповідальності є правом, а не обов`язком роботодавця.

При обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен враховувати ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу працівника.

Статтею 139 КЗпП України передбачено, що працівники зобов`язані працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження власника або уповноваженого ним органу, додержуватись трудової і технологічної дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці, дбайливо ставитися до майна власника, з яким укладено трудовий договір.

Згідно ст. 147 КЗпП України за порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення: 1) догана; 2) звільнення.

Згідно ст.147-1 КЗпП України дисциплінарні стягнення застосовуються органом, якому надано право прийняття на роботу (обрання, затвердження і призначення на посаду) даного працівника.

Тобто догана - захід дисциплінарного впливу морально-психологічного характеру, що містить негативну оцінку конкретних дій працівника і виконує оцінювальний, попереджувальний і мотиваційний вплив на нього.

Підставою для застосування догани є вчинення працівником протиправного винного діяння (дії чи бездіяльності), яке визнається дисциплінарним проступком. Протиправність поведінки працівника полягає в порушенні ним своїх трудових обов`язків, закріплених нормами трудового права, а саме у КЗпП, правилами внутрішнього розпорядку, статутами, положеннями, посадовими інструкціями, трудовим договором (контрактом), колективним договором, а також у порушенні або невиконанні правомірних наказів та розпоряджень роботодавця.

Відповідно вимог п. 3.21.4 посадової інструкції ПІ 230-901-32-2018, саме на Позивача, як заступника директора технічного - начальника управління промислової безпеки, покладено обов`язок з організації підготовки статистичних звітів комбінату з питань охорони праці та навколишнього середовища.

При цьому, відповідно п. 5.1 посадової інструкції, за неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов`язків, передбачених дійсною інструкцією, Позивач несе відповідальність в межах, визначених чинним законодавством України.

Зважаючи на вищевикладене, Відповідач вважає, що рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності Позивача було прийнято у зв`язку з допущеним ним неналежним виконанням своїх посадових обов`язків, а саме, незабезпечення правильного відображення показників форми державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» за 2020 рік, підготовленої службою охорони навколишнього середовища та як наслідок подання керуючому санацією на підпис вищенаведеної форми статистичної звітності із недостовірними показниками.

При цьому Позивач у позовній заяві не посилається на порушення Відповідачем порядку та процедури притягнення до дисциплінарної відповідальності, а тому з цих підстав Наказ про оголошення догани не оскаржується.

Отже, оскаржуваний Наказ про притягнення до дисциплінарної відповідальності Позивача прийнято у суворій відповідності до вимог чинного законодавства, з дотриманням прав Позивача, урахуванням його пояснень та усіх фактичних обставин справи.

Відтак, вважаємо позов ОСОБА_1 таким, що задоволенню не підлягає.

В судовому засіданні представник відповідача, - ОСОБА_2 підтримала відзив на позов та заперечувала проти заявлених ОСОБА_1 позовних вимог вцілому.

3. Процесуальні питання пов`язанні з розглядом справи.

01.03.2021 року позивач ОСОБА_1 звернувся до Заводського районного суду міста Дніпродзержинська Дніпропетровської області.

03.03.2021 року ухвалою судді Заводського районного суду м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області відкрито провадження в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

29.03.2021 року відповідачем ПАТ «ДМК» подано відзив на позовну заяву.

4.Фактичні обставини встановлені судом.

05.01.2018 року ОСОБА_1 прийнятий на посаду заступника начальника управління ПАТ «Дніпровський меткомбінат», що підтверджено наказом № 11 від 05.01.2018 року (а.с. 14).

15.03.2019 року ОСОБА_1 переведений з посади заступника начальника управління на посаду Заступника директора технічного з промислової безпеки-начальник управління промислової безпеки ПАТ «Дніпровський меткомбінат», що підтверджено наказом № 363 від 15.03.2019 року (а.с. 15).

Згідно до 3.21.4. Посадової інструкції (а.с. 19), ОСОБА_1 як заступник директора технічного з промислової безпеки-начальник управління промислової безпеки ПАТ «Дніпровський меткомбінат», зобов`язаний організовувати підготовку статистичних звітів комбінату з питань охорони праці та навколишнього середовища.

Також посадовою інструкцією п. 3.21.5. визначено, обов`язок ОСОБА_1 як заступника директора технічного з промислової безпеки-начальник управління промислової безпеки ПАТ «Дніпровський меткомбінат», ведення: технічної документації та паспортів природоохоронних об`єктів, згідно із встановленою формою, і реєстрацію цих паспортів в органах нагляду; обліку кількісного і якісного складу шкідливих викидів і відходів виробництва комбінату; контролю за розміщенням промислових відходів відповідно до вимог чинного природоохоронного законодавства.

При підготовці статистичного звіту комбінату з питань навколишнього середовища, а саме до Державного статистичного спостереження «Утворення та поводження з відходами за 2020 рік», у розділ 2 Поводження з відходами були внесені данні щодо загального обсягу відходів накопичених протягом експлуатації у спеціально відведених місцях чи об`єктах в кількості 5 118 857,70 тон та шлаки сталеплавильні конвертерні в кількості 3 272 712,30 тон, що розміщені на власних територіях ПАТ «ДМК», зокрема, на об`єкті - МВВ «Шлаковий відвал», для зберігання до моменту їх реалізації за своїми фізично-хімічними властивостями відповідають вимогам.

Як встановлено, на ПАТ «Дніпровський меткомбінат» діють наступні технічні умови, а саме:

oтехнічні умови ТУ У В.2.7-27.1-05393043-114:2011 «Шлак сталеплавильний для загальнобудівельних робіт» (набрали чинності 30.03.2011),

oтехнічні умови ТУ У В.2.7-27.1-05393043-113:2010 «Шлаки доменні для загальнобудівельних робіт» (набрали чинності 25.11.2010).

Згідно до вище зазначених технічних умов визначено, що шлаки доменні та сталеплавильні є побічним продуктом та призначені для використання в якості сировини для виготовлення щебню, піску і щебенево-піщаної суміші або дорожньо-будівельного матеріалу для влаштування шарів основ дорожнього одягу автомобільних доріг в усіх кліматичних зонах України, штучних основ під фундаменти будівель та споруд, підсипки територій та інших загальнобудівельних робіт. Шлаки придатні для застосування в якості складових при виготовленні будівельних виробів, компоненту шихти при виробництві цементу.

Згідно п. 12 розділу ІІІ «Показники щодо обсягів поводження з відходами» вищенаведених Роз`яснень Держстатистики зазначено, що Рядок 73 містить дані про загальний обсяг відходів, накопичених протягом експлуатації у спеціально відведених місцях та об`єктах постійного зберігання або захоронення відходів, на 31 грудня звітного року.

За даними бухгалтерського обліку комбінату станом на 31.12.2020 наявні на підприємстві всі залишки утворених в ході виробництва шлаків доменного та сталеплавильного, в тому числі розміщені у місці видалення відходів «Шлаковий відвал» (паспорт за реєстр. № 192/18 від 09.02.2018), обліковуються на балансі комбінату як товарно-матеріальні цінності.

Згідно встановленого порядку заповнення Форми № 1-відходи (річна) утворювані в ході металургійного виробництва шлаки доменні та шлаки сталеплавильні за своїми фізично-хімічними властивостями не відносяться до відходів та не підлягають включенню до Форми державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» за 2020 рік як відходи.

Що фактично підтверджує відсутність джерела даних щодо зміни обліку шлаків з товарно-матеріальних цінностей на відходи, з відповідним відображенням таких змін у бухгалтерському обліку комбінату, станом на 31.12.2020 року, та як наслідок підтверджує невідповідність даних внесених при підготовці статистичного звіту комбінату з питань навколишнього середовища, а саме до Державного статистичного спостереження «Утворення та поводження з відходами за 2020 рік», у розділ 2 Поводження з відходами щодо загального обсягу відходів накопичених протягом експлуатації у спеціально відведених місцях чи об`єктах в кількості 5 118 857,70 тон та шлаки сталеплавильні конвертерні в кількості 3 272 712,30 тон, відповідальною особою за підготовку якого є ОСОБА_1 , що не оспорювалося сторонами.

Відповідно п. 5.1 посадової інструкції Заступника директора технічного з промислової безпеки-начальник управління промислової безпеки ПАТ «Дніпровський меткомбінат», за неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов`язків, передбачених дійсною інструкцією, він несе відповідальність в межах, визначених чинним законодавством України.

На підставі того, що 09 лютого 2021 року заступником директора технічного з промислової безпеки - начальником управління промислової безпеки Дебелим О.І. було подано для підписання керуючому санації, з метою подальшого подання в територіальний орган державної статистки, заповнену форму державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» за 2020 рік, в якій у рядку 73 розділу 2 було неправильно відображено відомості про наявність та зберігання відходів, накопичених протягом експлуатації, в місцях видалення відходів, а саме 5 118 857,700 тон шлаків доменних (негранульованих) та 3 272 712,30 тон шлаків сталеплавильних конверторних (що не містять ванадій), які станом на 31.12.2020 обліковуються на комбінаті як побічна готова продукція по рах. НОМЕР_1 та не підлягають віднесенню до відходів для статистичних цілей (п. 3 розділу 1, п.12 розділу ІІІ Роз`яснень щодо форми державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» від 21.08.2020 № 19.1.2-12/25-20 Державної служби статистики України, п.1.2. Інструкції щодо заповнення типової форми первинної облікової документації № 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари», затвердженої Наказом Мінприроди України від 07.07.2008 № 342), відповідачем в особі Керуючого санацією Сокол О.Ю. винесено наказ яким оголошено догану ОСОБА_1 (а.с. 11-12).

Так, зі змісту наказу № 241 від 25.02.2021 року виданого керуючим санацією Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат» (а.с. 11-12), Подання заповненої форми державного статистичного спостереження із неправильними показниками до органу державної статистики мало б наслідком подання комбінатом недостовірної статистичної звітності, що сталося через незабезпечення заступником директора технічного з промислової безпеки - начальником управління промислової безпеки ОСОБА_1 належної організації ведення обліку кількісного та якісного складу шкідливих відходів виробництва комбінату, чим порушено пп.3.21.5. п.3.21. розділу 3 його посадової інструкції ПІ 230-901-32-2018 та достовірності встановленої обліково-звітної документації, що надається керівництву комбінату, чим порушено п.3.51 розділу 3 тієї ж посадової інструкції ПІ 230-901-32-2018.

Також даним наказом відображено, що згідно пояснювальної записки ОСОБА_1 від 12.02.2021 встановлено, що останньому було відомо про те, що шлаки доменні та шлаки сталеплавильні є вторинною сировиною, відносяться до побічної продукції та не повинні були включатись до форми № 1 - відходи (річна) за 2020 рік, проте показники рядку 73 розділу 2 вказаної форми були сформовані через помилкове віднесення даного виду вторинної сировини до відходів у зв`язку із її фактичним зберіганням у шлаковому відвалі, що паспортизований як місце видалення відходів.

Приймаючи рішення про дисциплінарну відповідальність ОСОБА_1 , відповідач обґрунтував своє рішення наступним, так при обранні виду стягнення враховуються значна ступінь тяжкості вчиненого проступку, яка полягає в тому, що через неналежне виконання працівником покладених на нього посадових обов`язків виникли ризики подання підприємством недостовірної статистичної інформації, що є порушенням ч.2 ст. 18 Закону України «Про державну статистику» та підставою для притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб підприємства за ст. 186-3 КУпАП, а також виникнення ризиків настання для підприємства інших негативних фінансових наслідків у значних розмірах. Одночасно враховано наступні обставини: вчинення даного проступку сталось через недбальство працівника, а не внаслідок умисних дій працівника, відсутність фактично заподіяної внаслідок проступку шкода, попередня задовільна робота працівника та відсутність дисциплінарних стягнень.

Згідно до зазначеного наказу, ОСОБА_1 , заступнику директора технічного з промислової безпеки - начальнику управління промислової безпеки, таб. № 74226 за невиконання пп.3.21.5 п.3.21, п. 3.51 розділу 3 посадової інструкції ПІ 230-901-32-2018, що призвело до подання керівництву комбінату для підпису заповненої форми державного статистичного спостереження № 1 - відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» за 2020 рік із недостовірними даними у рядку 73 розділу 2 форми, оголошено догану.

З зазначеним наказом, ОСОБА_1 ознайомився 26.02.2021 року, що відображено у даних зазначених в копії наказу (а.с. 12), та сторонами не оспорювалося.

З позовом ОСОБА_1 звернувся 01.03.2021 року.

5.Норми права застосовані судом.

Відповідно до ст. 2 ЦПК України, завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави. Суд та учасники судового процесу зобов`язані керуватися завданням цивільного судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі.

Ст. 4 ЦПК України визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Відповідно до ст. 12 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребування судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Ст. 76 ЦПК України визначено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами:

1) письмовими, речовими і електронними доказами;

2) висновками експертів;

3) показаннями свідків.

Відповідно до ст. 89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жоден доказ не має для суду наперед встановленого значення. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів в їх сукупності.

Відповідно до статті 139 КЗпП України працівники зобов`язані працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження власника або уповноваженого ним органу, додержуватися трудової і технологічної дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці, дбайливо ставитися до майна власника, з яким укладено трудовий договір.

Згідно до ст. 147 КЗпП України, за порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення:

1) догана;

2) звільнення.

Ч. 1 ст. 147-1 КЗпП України визначено, що дисциплінарні стягнення застосовуються органом, якому надано право прийняття на роботу (обрання, затвердження і призначення на посаду) даного працівника.

Згідно до ч.1 ст. 148 КЗпП України передбачено, що дисциплінарне стягнення застосовується власником або уповноваженим ним органом безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, не рахуючи часу звільнення працівника від роботи у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці.

Ст. 149 КЗпП України передбачено порядок застосування дисциплінарних стягнень.

До застосування дисциплінарного стягнення власник або уповноважений ним орган повинен зажадати від порушника трудової дисципліни письмові пояснення.

За кожне порушення трудової дисципліни може бути застосовано лише одне дисциплінарне стягнення.

При обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен враховувати ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу працівника.

Стягнення оголошується в наказі (розпорядженні) і повідомляється працівникові під розписку.

Відповідно до положень ст. 150 КЗпП України дисциплінарне стягнення може бути оскаржене працівником у порядку, встановленому чинним законодавством (глава XV цього Кодексу).

Ст. 1 Закону України «Про відходи», відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації (використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів) чи видалення (здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації).

Відповідно до п. 3. Роз`яснень щодо форми державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» від 21.08.2020 № 19.1.2-12/25-20 Державної служби статистики України показники Форми ґрунтуються на даних таких документів:

- типової форми первинної облікової документації N 1-ВТ "Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари", затвердженої наказом Мінприроди від 07 липня 2008 року N 342, зареєстрованим у Мін`юсті 09 вересня 2008 року за N 824/15515;

- первинних документів бухгалтерського обліку (відомості, накладні, товарно-транспортні накладні, акти приймання, ордери), технологічної, нормативно-технічної документації;

- паспортів відходів (Додаток Б "Паспорт відходів підприємства та інструкція по його заповненню" у складі ДСТУ 4462.3.01:2006).

Згідно п.12 розділу ІІІ «Показники щодо обсягів поводження з відходами» вищенаведених Роз`яснень Державної служби статистики України зазначено, що Рядок 73 містить дані про загальний обсяг відходів, накопичених протягом експлуатації у спеціально відведених місцях та об`єктах постійного зберігання або захоронення відходів, на 31 грудня звітного року.

Відповідно до п.1.1 Інструкції щодо заповнення типової форми первинної облікової документації № 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари», затвердженої Наказом Мінприроди України від 07.07.2008 № 342 ця Інструкція встановлює порядок ведення первинного обліку відходів та пакувальних матеріалів і тари за типовою формою N 1-ВТ "Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари" (далі - типова форма N 1-ВТ), яку заповнюють підприємства, установи, організації усіх форм власності, видів економічної діяльності та організаційно-правових форм господарювання і фізичні особи-підприємці (далі - підприємства), у процесі діяльності яких утворюються відходи, у тому числі відходи пакувальних матеріалів і тари (далі - упаковка).

Пунктом 1.2. вищевказаної Інструкції передбачено, що до типової форми N 1-ВТ не включаються дані про речовини (продукти, сполуки), що є готовою продукцією, яка підлягає подальшому використанню, напівфабрикати, призначені за технологією виробництва для подальшої переробки з метою одержання готової продукції.

6. Висновки суду та мотиви прийнятого рішення.

Таким чином, судом встановлено що ОСОБА_1 , як заступником директора технічного з промислової безпеки-начальник управління промислової безпеки ПАТ «Дніпровський меткомбінат» при підготовці статистичного звіту комбінату з питань навколишнього середовища, а саме до Державного статистичного спостереження «Утворення та поводження з відходами за 2020 рік», у розділ 2 Поводження з відходами були внесені данні щодо загального обсягу відходів накопичених протягом експлуатації у спеціально відведених місцях чи об`єктах в кількості 5 118 857,70 тон та шлаки сталеплавильні конвертерні в кількості 3 272 712,30 тон, що мало місце 09.02.2021 року.

При виявлені даного порушення ОСОБА_1 було подано пояснення, згідно до яких позивач визнав неправдивість внесених даних у зазначений статистичний звіт, без підтвердження джерела такого визначення та у невідповідність технічним умовам, даним бухгалтерського обліку, станом на 31.12.2020 року, зазначив частину з облікованого на ПАТ «Дніпровський меткомбінат» шлак як відходів.

Такі дані були до зазначеної статзвітності були внесені 09 лютого 2021 року, та вподальшому заступником директора технічного з промислової безпеки - начальником управління промислової безпеки Дебелим О.І. були подані для підписання керуючому санації.

Як встановлено в ході судового розгляду даний статистичний звіт з питань навколишнього середовища - Державне статистичне спостереження «Утворення та поводження з відходами за 2020 рік» № 1-відходи (річна), вподальшому повинно було бути подано до територіального органу державної статистки, в якому у рядку 73 розділу 2 було відображено відомості про наявність та зберігання відходів, накопичених протягом експлуатації, в місцях видалення відходів, а саме 5 118 857,700 тон шлаків доменних (негранульованих) та 3 272 712,30 тон шлаків сталеплавильних конверторних (що не містять ванадій), які станом на 31.12.2020 обліковуються на комбінаті як побічна готова продукція по рах. НОМЕР_1 та не підлягають віднесенню до відходів для статистичних цілей (п. 3 розділу 1, п.12 розділу ІІІ Роз`яснень щодо форми державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» від 21.08.2020 № 19.1.2-12/25-20 Державної служби статистики України, п.1.2. Інструкції щодо заповнення типової форми первинної облікової документації № 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари», затвердженої Наказом Мінприроди України від 07.07.2008 № 342).

Також судом встановлено, що ОСОБА_1 на час складання зазначеної стат.звітності достовірно було відомо про віднесення зазначеного у формі № 1 - відходи (річна) за 2020 рік, шлаку не до відходів, а до вторинної сировини, як побічної продукції яка не підлягала обліку у зазначеній формі, та у категорії відходи за бухгалтерською звітністю не значилася, що підтверджено в тому числі і поясненнями ОСОБА_1 на ім`я першого заступника генерального директора Подкоритова О.Л. (а.с. 119).

Таким чином, відповідачем обґрунтовано встановлено порушення ОСОБА_1 , як заступником директора технічного з промислової безпеки-начальник управління промислової безпеки ПАТ «Дніпровський меткомбінат», пп.3.21.5. п.3.21. розділу 3 його посадової інструкції ПІ 230-901-32-2018 та достовірності встановленої обліково-звітної документації, що надається керівництву комбінату, та п.3.51 розділу 3 посадової інструкції ПІ 230-901-32-2018.

Судом враховуються вимоги ч. 1 ст. 147 КЗпП України за порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано такий захід стягнення, як догана. Та що відповідно до ч. 1 ст. 148 цього Кодексу дисциплінарне стягнення застосовується власником або уповноваженим ним органом безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення.

Дисциплінарний проступок визначається як винне невиконання чи неналежне виконання працівником своїх трудових обов`язків. Складовими дисциплінарного проступку є дії (бездіяльність) працівника; порушення або неналежне виконання покладених на працівника трудових обов`язків; вина працівника; наявність причинного зв`язку між діями (бездіяльністю) і порушенням або неналежним виконанням покладених на працівника трудових обов`язків.

Вказані судом фактичні данні під час судового розгляду, вказують на те, що подаючи на підписання керуючому санацією ПАТ «Дніпровський меткомбінат» Соколу О.Ю. заповнену форму державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» за 2020 рік, в якій у рядку 73 розділу 2 «Поводження з відходами» зазначено загальний обсяг відходів, накопичених протягом експлуатації, у спеціально відведених місцях чи об`єктах (місцях видалення відходів): шлаки доменні (негранульовані) інші в кількості 5 118 857,70 тон; шлаки сталеплавильні конверторні (що не містять ванадій) для доменних печей в кількості 3 272 712,30 тон, що відбулося листом від 03.02.2021 вих. № 01/АД-77 за підписом позивача, ОСОБА_1 в силу посадових обов`язків зобов`язаний був забезпечити достовірність поданої на підпис керівнику документації.

Таким чином, в ході судового розгляду, з врахуванням неоспорення позивачем свого обов`язку щодо підготовки, ведення та формування статзвітності, а саме щодо форми державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» за 2020 рік, підтвердженні внесення у зазначений статзвіт невідповідних даних, які не узгоджуються із обліково-звітною документацією яка ведеться на ПАТ «Дніпровський меткомбінат», п. 3 розділу 1, п.12 розділу ІІІ Роз`яснень щодо форми державного статистичного спостереження № 1-відходи (річна) «Утворення та поводження з відходами» від 21.08.2020 № 19.1.2-12/25-20 Державної служби статистики України, п.1.2. Інструкції щодо заповнення типової форми первинної облікової документації № 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари», затвердженої Наказом Мінприроди України від 07.07.2008 № 342; його обізнаність про віднесення шлаку до вторинної сировини на підприємстві, що підтверджує вину ОСОБА_1 як заступника директора технічного з промислової безпеки-начальник управління промислової безпеки ПАТ «Дніпровський меткомбінат», що є підставою для застосування наслідків вчинення ним дисциплінарного проступку.

Щодо особи якою прийнято рішення про покладення на ОСОБА_1 дисциплінарного стягнення, судом враховується поданий відповідачем Статут ПАТ «Дніпровський металургійний комбінат», (а.с. 79-86), та ухвала Господарського суду Дніпропетровської області від 16.10.2020 рок у справі № 904/2104/19 (а.с. 87-102), згідно до якої введено процедуру санації боржника - ПАТ «Дніпровський металургійний комбінат», та призначено керуючим санацією арбітражного керуючого Сокола Олексія Юрійовича, а тому оскаржуваний наказ прийнятий повноважною особою в межах визначених повноважень.

Щодо порядку та процедури вирішення питання, вид обраного дисциплінарного стягнення, то порушень приписів ст.ст. 147-149 КЗпП України, судом не встановлено.

Крім того, судом враховується відповідачем, на виконання ст. 149 КЗпП України до застосування дисциплінарного стягнення, отримані від ОСОБА_1 письмові пояснення, внаслідок чого встановлено склад порушення, та обставини, за яких вчинено проступок, що відображено у оскаржуваному наказі № 241 ввід 25.02.2021 року (а.с. 103-105).

Таким чином, судом встановлено що відповідачем додержані передбачені статтями 147-149 КЗпП України правила і порядок застосування дисциплінарного стягнення, зокрема встановлено і враховано обставини, за яких вчинено проступок.

Також, як вбачається зі змісту оскаржуваного наказу, відповідачем відображено що виявлене порушення стосуватися лише тих обов`язків, які є складовими трудової функції ОСОБА_1 , а саме пп.3.21.5. п.3.21. розділу 3 його посадової інструкції ПІ 230-901-32-2018 та п.3.51 розділу 3 зазначеної посадової інструкції, як скоєне ним без поважних причин з необережності.

А тому враховуючи дотримання відповідачем приписів ст.ст. 147-149 КЗпП України, накладено дисциплінарне стягнення у виді догани, що є найменшим дисциплінарним стягненням, у межах місячного строку, який визначений ч. 1 ст. 148 КЗпП України.

Таким чином, доводи викладені позивачем у позові, без належного підтвердження на джерело первинних облікових даних, які б надали підстави віднесення шлаку до відходів, замість визначеного віднесення такого виду до вторинної сировини, не знайшли свого підтвердження та є такими що не підлягають.

7.Судові витрати.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України, у зв`язку з відмовою в задоволені позовних вимог в повному обсязі, судовий збір покладається на позивача ОСОБА_1 в сумі 908,00 (дев`ятсот вісім) грн. покладаються на позивача.

Відповідачем не надано розрахунку понесених витрат.

Керуючись вимогами ст.ст. 10, 76, 141, 260, 263-265 ЦПК України, суд -

ухвалив:

У задоволені позовних вимог ОСОБА_1 до Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат» «про визнання протиправним та скасування наказу про притягнення до дисциплінарної відповідальності» - відмовити у повному обсязі.

Понесені позивачем ОСОБА_1 судові витрати у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) гривень 00 копійок, - покласти на позивача.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 30 днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції - Дніпровського апеляційного суду.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - http://zv.dp.court.gov.ua .

Сторони:

Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_1 .

Відповідач - Публічне акціонерне товариство «Дніпровський металургійний комбінат», код ЄДРПОУ 05393043, юридична адреса: м. Кам`янське Дніпропетровської області, вул. Соборна, будинок № 18-Б.

Суддя Т.П.Івченко

Джерело: ЄДРСР 96528742
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку