open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
5 Справа № 2/398
Моніторити
Ухвала суду /29.04.2010/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /25.01.2010/ Окружний адміністративний суд міста Києва Рішення /28.12.2009/ Вищий господарський суд України Ухвала суду /16.09.2009/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /03.06.2009/ Вищий господарський суд України Постанова /03.06.2009/ Вищий господарський суд України Ухвала суду /20.05.2009/ Вищий господарський суд України Постанова /24.02.2009/ Луганський апеляційний господарський суд Постанова /24.02.2009/ Луганський апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.02.2009/ Луганський апеляційний господарський суд Судовий наказ /23.01.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /23.01.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /16.01.2009/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /08.01.2009/ Господарський суд Луганської області Рішення /01.12.2008/ Вищий господарський суд України Рішення /11.11.2008/ Господарський суд м. Києва Рішення /21.04.2008/ Київський апеляційний господарський суд Рішення /07.04.2008/ Вищий господарський суд України Рішення /22.01.2008/ Господарський суд Донецької області Рішення /22.01.2008/ Господарський суд Донецької області Рішення /16.01.2008/ Господарський суд Кіровоградської області Рішення /08.01.2008/ Господарський суд Кіровоградської області Ухвала суду /08.01.2008/ Господарський суд Кіровоградської області Рішення /25.12.2007/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /25.12.2007/ Господарський суд Донецької області Рішення /11.12.2007/ Господарський суд м. Києва Рішення /11.12.2007/ Господарський суд м. Києва Рішення /07.12.2007/ Господарський суд Кіровоградської області Рішення /22.12.2006/ Господарський суд Кіровоградської області Рішення /11.12.2006/ Господарський суд Кіровоградської області Рішення /08.11.2006/ Господарський суд Кіровоградської області Рішення /06.10.2006/ Господарський суд Луганської області Рішення /15.09.2006/ Господарський суд Луганської області
emblem
Справа № 2/398
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /29.04.2010/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /25.01.2010/ Окружний адміністративний суд міста Києва Рішення /28.12.2009/ Вищий господарський суд України Ухвала суду /16.09.2009/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /03.06.2009/ Вищий господарський суд України Постанова /03.06.2009/ Вищий господарський суд України Ухвала суду /20.05.2009/ Вищий господарський суд України Постанова /24.02.2009/ Луганський апеляційний господарський суд Постанова /24.02.2009/ Луганський апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.02.2009/ Луганський апеляційний господарський суд Судовий наказ /23.01.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /23.01.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /16.01.2009/ Господарський суд Луганської області Ухвала суду /08.01.2009/ Господарський суд Луганської області Рішення /01.12.2008/ Вищий господарський суд України Рішення /11.11.2008/ Господарський суд м. Києва Рішення /21.04.2008/ Київський апеляційний господарський суд Рішення /07.04.2008/ Вищий господарський суд України Рішення /22.01.2008/ Господарський суд Донецької області Рішення /22.01.2008/ Господарський суд Донецької області Рішення /16.01.2008/ Господарський суд Кіровоградської області Рішення /08.01.2008/ Господарський суд Кіровоградської області Ухвала суду /08.01.2008/ Господарський суд Кіровоградської області Рішення /25.12.2007/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /25.12.2007/ Господарський суд Донецької області Рішення /11.12.2007/ Господарський суд м. Києва Рішення /11.12.2007/ Господарський суд м. Києва Рішення /07.12.2007/ Господарський суд Кіровоградської області Рішення /22.12.2006/ Господарський суд Кіровоградської області Рішення /11.12.2006/ Господарський суд Кіровоградської області Рішення /08.11.2006/ Господарський суд Кіровоградської області Рішення /06.10.2006/ Господарський суд Луганської області Рішення /15.09.2006/ Господарський суд Луганської області

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23.01.2009 р. 10:14 № 2/398

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Келеберда В.І. при секретарі судового засідання Бузінському А.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Генерального штабу Збройних Сил України

про визнання дій незаконними та зобов’язання вчинити дії

Обставини справи:

Позов заявлено про визнання незаконними дій Генерального штабу Збройних Сил України по нарахуванню та виплаті грошових коштів у іноземній валюті в заниженому розмірі; про визнання права ОСОБА_1 на отримання від Генерального штабу Збройних Сил України доплати грошових коштів в іноземній валюті у загальній сумі 8 917, 02 доларів США та про зобов’язання Генеральний штаб Збройних Сил України здійснити перерахунок та доплатити позивачу 8 917, 02 доларів США.

В обгрунтування заявлених вимог позивач посилається на Закон України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей»та зазначає, що під час його перебування у складі 53 Групи військових спостерігачів у зоні безпеки Придністровського регіону Республіки Молдова позивачу було виплачено 34 306, 19 доларів США посадового окладу замість 43 223, 21 доларів США. Таким чином, позивач вважає, що йому безпідставно не виплачено посадовий оклад у розмірі 8 917, 02 доларів США.

Відповідач проти позову заперечив з огляду на ті обставини, що позивачем пропущено строк позовної давності, оскільки період перебування позивача у складі 53 Групи є 27.12.04р. по 26.12.05р. та з 29.01.06р. по 16.03.07р. Крім того, представник відповідача зазначив, що відсутність підстав для збільшення грошових виплат військовим спостерігачам обумовлена прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.04р. № 261 «Про затвердження норм та розмірів відшкодування витрат в іноземній валюті на місяць працівникам дипломатичної служби, направленим у довготермінове відрядження».

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 проходив військову службу в Збройних Силах України, зокрема у складі 53 групи українських військових спостерігачів у зоні безпеки Придністровського регіону Республіки Молдова у період з 27 грудня 2004 року по 26 грудня 2005 року та з 29 січня 2006 року по 16 березня 2007 року.

Під час проходження військової служби на посаді начальника курсу підготовки іноземних фахівців навчальної частини факультету підготовки фахівців оперативно-тактичного рівня технічного та тилового забезпечення Національної Академії оборони України відповідно до наказу начальника Генерального штабу Збройних Сил України № 365 від 22 грудня 2004 року позивача було увільнено від займаної посади, виключено із списків особового складу військових частин та зараховано на грошове забезпечення до фінансового управління Генерального штабу Збройних Сил України і призначено до складу 53 Групи (військових спостерігачів) у зоні безпеки Придністровського регіону Республіки Молдова на посаду офіцера (військового спостерігача).

Зарахування до списків особового складу Групи відбулось на підставі наказу начальника 53 Групи (військових спостерігачів) у зоні безпеки Придністровського регіону Республіки Молдова № 55 від 27 грудня 2004 р.

Після закінчення терміну проходження військової служби у складі 53 Групи (військових спостерігачів) у зоні безпеки Придністровського регіону Республіки Молдова, відповідно до наказу Міністра оборони України № 754 від 29 листопада 2005 р. та наказу начальника 53 Групи (військових спостерігачів) у зоні безпеки Придністровського регіону Республіки Молдова Л° 53 від 26 грудня 2005 р. позивача було виключено зі списків особового складу групи та призначено на посаду начальника курсу факультету підготовки фахівців оперативного забезпечення та логістики Національної Академії оборони України.

Друге перебування ОСОБА_1 на посаді офіцера (військового спостерігача) у складі 53 Групи (військових спостерігачів) у зоні безпеки Придністровського регіону Республіки Молдова відбулось у період з 29 січня 2006 р. по 16 березня 2007 р. на підставі наказу Міністра оборони України № 25 від 28 січня 2006 р. про призначення на посаду та наказу начальника 53 Групи (військових спостерігачів) у зоні безпеки Придністровського регіону Республіки Молдова Л° 2 від 29 січня 2006 р. про прийняття посади.

Після закінчення терміну проходження військової служби у складі 53 Групи (військових спостерігачів) у зоні безпеки Придністровського регіону Республіки Молдова, відповідно до наказу Міністра оборони України № 2001 від 22 грудня 2006 р. та наказу начальника 53 Групи (військових спостерігачів) у зоні безпеки Придністровського регіону Республіки Молдова № 10 від 15 березня 2007 р. позивача було виключено зі списків особового складу групи та призначено на посаду начальника науково-дослідного відділу мовного тестування навчального наукового центру мовної підготовки Національної Академії оборони України.

Направлення в зону безпеки Придністровського регіону Республіки Молдова українських військових спостерігачів, а також встановлення умов оплати праці і посадових окладів відповідно до умов оплати праці і посадового окладу військового аташе у Республіці Молдова, передбачених постановою Кабінету Міністрів України № 12 від 12 січня 1993 р. «Питання військових аташе»визначено постановою Кабінету Міністрів України № 1685 від 23 жовтня 1998 р. «Про участь українських військових спостерігачів у врегулюванні наслідків конфлікту в Придністровському регіоні Республіки Молдова».

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України № 12 від 12 січня 1993 р. умови оплати праці і посадові оклади військового аташе встановлено у відповідності до умов оплати праці і посадового окладу радника Міністерства закордонних справ України у Молдові, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 476 від 15 серпня 1992 р. «Про умови оплати праці послів України і працівників установ Міністерства закордонних справ України у зарубіжних країнах».

При цьому, згідно з додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України № 476 від 15 серпня 1992 р., розмір посадового окладу радника МЗС України у Республіці Молдова становив 87-92 % від посадового окладу посла України у Республіці Молдова (для офіцера (категорія "майор") - 825 доларів США на місяць, для офіцера (категорія "капітан") - 820 доларів СІПА на місяць.

З прийняттям постанови Кабінету Міністрів України № 1246 від 13 липня 1999 року «Про упорядкування умов оплати праці працівників дипломатичних представництв і консульських установ України за кордоном», постанова Кабінету Міністрів України № 476 від 15 серпня 1992 р. та пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України № 12 від 12 січня 1993 р., які були безпосередньою підставою для визначення розмірів посадових окладів українських військових спостерігачів у Республіці Молдова, були визнані такими, що втратили чинність.

Разом з цим, додатками 1 та 2 до постанови Кабінету Міністрів України № 1246 від 13 липня 1999 р. для усіх категорій працівників дипломатичних представництв і консульських установ України за кордоном було затверджено нові розміри посадових окладів. При цьому посадовий оклад радника визначався на рівні 87-92 % від посадового окладу посла України у Республіці Молдова і становив 1190-1260 доларів США.

Оскільки після цього жодних змін до чинної на сьогоднішній день постанови Кабінету Міністрів України № 1685 від 23 жовтня 1998 р. не вносилося, умови оплати праці і посадові оклади українських військових спостерігачів у Республіці Молдова мають встановлюватись відповідно до умов оплати праці і посадового окладу військового аташе у Республіці Молдова незалежно від суто технічного посилання на номер та дату постанови Кабінету Міністрів України, якою визначалися (та у подальшому неодноразово переглядалися) самі розміри посадових окладів.

Генеральний штаб Збройних Сил України прийняв рішення № 115/1/1803 від 17 березня 2003 р. щодо затвердження змін до штату № 5/054-53 Група (військових спостерігачів) в частині, що стосується збільшення посадових окладів з рівня 820-860 доларів США до рівня 1190 - 1260 доларів.

Приміткою 43 до зазначеного штату визначено, що «посадові оклади українських військових спостерігачів, які беруть участь у врегулюванні наслідків конфлікту у Придністровському регіоні Республіки Молдова, встановлюються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 1999 року № 1246 «Про упорядкування умов оплати праці працівників дипломатичних представництв і консульських установ України за кордоном» (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2002 року № 811)».

Під час направлення позивача до складу 53 Групи військових спостерігачів розмір посадового окладу в іноземній валюті, передбаченого за посадою офіцера (категорія "підполковник"), було визначено на рівні 1350 доларів США (78 % від розміру відшкодування витрат в іноземній валюті на місяць, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2002 року № 811 для посла України в Республіці Молдова).

Фактично ж, цей розмір повинен був визначатися на рівні 1560 доларів США (78 % від розміру відшкодування витрат в іноземній валюті на місяць, передбачених для посла України в Республіці Молдова постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 року № 1575).

Таким чином, суд приходить до висновку, що за період з 27 грудня 2004 року по 26 грудня 2005 року фінансовим органом Генерального штабу Збройних Сил України позивачеві було не доплачено 2 520, 25 доларів США (виходячи з розрахунку наданого позивачем). Відповідачем математичний розрахунок позивача визнаний правильним.

Аналогічна ситуація відбулась під час другого періоду проходження позивачем служби у складі 53 Групи військових спостерігачів (з 29 січня 2006 року по 16 березня 2007 року) на посаді офіцера (категорія "майор") - розмір посадового окладу в іноземній валюті було визначено у сумі 1330 доларів США –на рівні 77 % від розміру відшкодування витрат в іноземній валюті на місяць, передбачених для посла України в Республіці Молдова постановою КМУ від 13 червня 2002 року № 811, тоді як постановою КМУ від 11 січня 2006 доку № 8 цей розмір було збільшено до 2340 доларів США, а отже 77 % від нього становило вже не 1330, а 1800 доларів США на місяць.

Таким чином, за період з 27 грудня 2004 року по 26 грудня 2005 року фінансовим органом Генерального штабу Збройних Сил України позивачу було не доплачено 6 396, 77 доларів США (з розрахунку, наданого позивачем). Відповідачем математичний розрахунок позивача визнаний правильним.

Таким чином, загальна сума грошової винагороди позивача складає 34 306, 19 доларів США, що підтверджується довідкою фінансового управління Генерального штабу Збройних Сил України № 305/487 від 10 квітня 2008 р. Загальна сума недоплати іноземної валюти складає 8 917, 02 доларів США.

У відповідь на звернення позивача від 16 квітня 2008 р. до фінансового управління Генерального штабу Збройних Сил України стосовно доплати винагороди, ОСОБА_1 було відмовлено у такій доплаті.

Основними мотивами цієї відмови відповідача є рішення начальника Генерального штабу Збройних Сил України № 115/1/1803 від 17 березня 2003 р. та штат 53 Групи військових спостерігачів, якими посадовий оклад в іноземній валюті за посадою позивача затверджено згідно постанови Кабінету Міністрів України № 811 від 13 червня 2002 р. та скасування постановою Кабінету Міністрів України № 261 від 4 березня 2004 р. самого найменування грошової виплати «посадовий оклад», яке було передбачене постановою Кабінету Міністрів України № 1685 від 23 жовтня 1998 р., без внесення відповідних змін у цю постанову.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, відповідно до статті 19 Конституції України, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Керуючись Конституцією та законами України, а також враховуючи скасування постановою Кабінету Міністрів України № 261 від 4 березня 2004 р. найменування грошової виплати "посадовий оклад", суд приходить до висновку, що відсутні підстави вважати дії відповідача щодо нарахування та виплаті грошових коштів позивачу у меншому розмірі незаконними.

Проте, заперечення відповідача щодо відсутності підстав для нарахування та виплати щомісячної грошової винагороди у розмірі, обрахованим відповідно до постанови КМУ від 11.01.06р. № 8, постанови КМУ від 17.11.04р. № 1575 та рішення Генерального штабу ЗСУ № 115/1/1803 від 17.03.03р., судом до уваги не приймаються виходячи з наступного.

Кодексом законів про працю України (далі – КЗпП України) передбачено, що законодавство про працю регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами. Законодавство про працю складається з Кодексу законів про працю України та інших актів законодавства України, прийнятих відповідно до нього.

Заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу (ст. 94 КЗпП України).

Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства, установи, організації і максимальним розміром не обмежується.

Питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначаються цим Кодексом, Законом України «Про оплату праці»та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ст. 97 КЗпП України форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами, установами, організаціями самостійно у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами. Конкретні розміри тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок робітникам, посадових окладів службовцям, а також надбавок, доплат, премій і винагород встановлюються власником або уповноваженим ним органом з урахуванням вимог, передбачених частиною другою цієї статті.

Враховуючи, що рішенням Генерального штабу ЗСУ № 115/1/1803 від 17.03.03р. було збільшено посадові оклади, то позивач набув право на отримання грошової винагороди відповідно до встановленого розміру.

Статтею 233 КЗпП України встановлено строки звернення до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду за вирішенням трудових спорів. Відповідно до наведеної норми у разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком.

Враховуючи наведене, клопотання представника відповідача щодо застосування наслідків пропуску строків звернення до суду є таким, що не підлягає задоволенню.

За таких обставин, позов визнається судом обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню частково.

Керуючись ч. 3 ст. 160, ст.ст. 161-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити частково.

2. Зобов’язати Генеральний штаб Збройних Сил України (03168, м. Київ, пр-т Повітрофлотський, 6) здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) 8 917 (вісім тисяч дев’ятсот сімнадцять) доларів 02 центів США.

3. В іншій частині вимог відмовити.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова суду може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційної скарги. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються Київському апеляційному адміністративному суду через Окружний адміністративний суд міста Києва.

Суддя В.І. Келеберда

Джерело: ЄДРСР 9626526
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку