open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 631/275/21

Провадження № 3/631/115/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 квітня 2021 року смт Нова Водолага

Суддя Нововодолазького районного суду Харківської області Пархоменко І. О., за участю секретаря судового засідання Бондаренко І. М., прокурора Нововодолазького відділу Харківської окружної прокуратури Малюкіна Р. В., особи щодо якої ставиться питання про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань Нововодолазького районного суду Харківської області матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Харківській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, щодо притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с. Дячівка Нововодолазького району Харківської області, громадянки України, паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , виданий Нововодолазьким РВ УМВС України в Харківській області, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , яка працює на посаді головного спеціалісту відділу освіти, молоді та спорту Старовірівської сільської ради Нововодолазького району Харківської області, зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого частиною 1 статті 172-6 КУпАП,

В С Т А Н О В И В:

12 березня 2021 року старшим оперуповноваженим Управління стратегічних розслідувань в Харківській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України Дмитрієвим Олегом Андрійовичем, як уповноваженою особою Національної поліції України відповідно до ч. 1 розділу 3 «Положення про Управління стратегічних розслідувань в Харківській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України», складено протокол про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 129 відносно ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Протокол надійшовдо Нововодолазькогорайонного судуХарківської області24березня 2021рокуза вхідним№ 1589/21-вхтабув зареєстрованийпід єдинимунікальним №631/275/21(провадження№ 3/631/115/21)й згіднопротоколу автоматизованогорозподілу судовоїсправи міжсуддями переданийголовуючому судді Пархоменко І. О.

З протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 129 від 12 березня 2021 року вбачається, що ОСОБА_1 , будучи головним спеціалістом відділу освіти, культури, молоді та спорту Старовірівської сільської ради Нововодолазького району Харківської області, відповідно до п. п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону №1700-VII, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону №1700-VII, в порушення вимог ч. 1 ст. 45, п. 2-1 р. XIII «Прикінцеві положення» Закону №1700-VII, несвоєчасно, без поважних причин, після встановленого терміну подання декларації (до 00 годин 00 хвилин 01 червня 2020 року), а саме 05.06.2020 о 21:29, подала на офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

У судовому засіданні особа, щодо якої ставиться питання про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 свою вину у вчиненні правопорушення пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП визнала повністю, вказала, що дійсно подала декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування невчасно. Зазначила, що порушила строк на подачу декларації за сімейними обставинами, бо доглядала хвору матір. Поте розуміє, що порушила вимоги закону, щиро розкаюється й жалкує що так сталося.

Прокурор Нововодолазького відділуХарківської окружноїпрокуратури Малюкін Р. В. у судовому засіданні вказав, що протокол щодо вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, складений відповідно до діючого законодавства України, в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Вислухавши пояснення особи, щодо якої ставиться питання про притягнення до адміністративної відповідальності, думку прокурора, дослідивши матеріали справи та наявні у ній письмові докази, а також безпосередньо перевіривши у нарадчій кімнаті відкрите електронне джерело офіційний вебсайт Національного агентства з питань запобігання корупції Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (https://рublіс.nazk.gov.ua), суддя встановив наступне.

Наказом начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Старовірівської сільської ради Харківської області Абдули Н. О. № 92-к від 15 серпня 2019 року ОСОБА_1 прийнято на посаду головного спеціаліста відділу освіти, культури, молоді та спорту Старовірівської сільської ради 15 серпня 2019 року з посадовим окладом згідно зі штатним розписом (а. с. 65).

З трудової книжки серії НОМЕР_3 , заповненої 25 серпня 1987 року на ім"я ОСОБА_1 , вбачається, що 15 серпня 2019 року вона прийнята на посаду головного спеціаліста відділу освіти, культури, молоді та спорту Старовірівської сільської ради (а. с. 39-42).

Наказом т.в.о. начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Старовірівської сільської ради Харківської області Трегубової О. А. № 9-к від 02 січня 2020 року ОСОБА_1 присвоєно 13 ранг посадової особи органу місцевого самоврядування в межах шостої категорії посад з 02 січня 2020 року (а. с. 50).

19 травня 2019 року ОСОБА_1 була попереджена про спеціальні обмеження, встановлені Законами України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про запобігання корупції» щодо прийняття на службу в органи місцевого самоврядування та проходження служби в органах місцевого самоврядування. Також, була ознайомлена із Законом України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року за №1700-VII. У попередженні наявний запис про ознайомлення, зроблений ОСОБА_1 власноруч, та її особистий підпис (а. с. 66-67).

Згідно з п. 1.5 посадової інструкції головного спеціаліста відділу освіти, культури молоді та спорту Старовірівської сільської ради з питань освіти ОСОБА_1 , затвердженої начальником відділу освіти, культури,молоді та спорту Старовірівської сільської ради Харківської області ОСОБА_2 15 серпня 2019 року, головний спеціаліст відділу освіти повинен знати: Конституцію України; Закони України «Про державну службу», «Про засади запобігання і протидії корупції», «Про захист персональних даних», нормативні документи, що стосуються державної служби та районної державної адміністрації; укази та розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, інші нормативно-правові акти, що регулюють розвиток освіти; практику застосування чинного законодавства; основи державного управління, економіки, фінансів та права; інструкцію з діловодства; правила ділового етикету; правила та норми охорони праці та протипожежного захисту; основні принципи роботи на комп`ютері та відповідні програмні засоби; ділову мову; володіти державною мовою (а. с. 68-70).

15 серпня 2019 року року ОСОБА_1 була ознайомлена з посадовою інструкцією, про що наявний її особистий підпис (а. с. 70).

Згідно зі статтею 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно

додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і

свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від

юридичної відповідальності.

Абзацем 15 частини 1 статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

За підпунктом «в» пункту1частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування є суб`єктами на яких поширюється дія цього Закону.

Згідно зі ст. 2 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадових осіб місцевого самоврядування поширюється вимоги та обмеження встановленні Законом України "Про запобігання корупції".

У статті 13 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» прописано, що посадові особи місцевого самоврядування зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в порядку, встановленому Законом України "Про запобігання корупції".

За пунктом 5 частини 1 статті 12 Закону України «Про запобігання корупції» Національне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має право, зокрема приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти.

Приписами абзацу2пункту 2розділу ХІІІ«Прикінцеві положення»Закону України«Про запобіганнякорупції» закріплено,що про початок роботи системи подання та оприлюднення відповідно до цього Закону декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, приймається рішення Національного агентства з питань запобігання корупції.

Роз`ясненням Національного агентства з питань запобігання корупції від 13.02.2020 № 1 «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю» передбачено один із типів декларацій суб`єкта

декларування, зокрема, щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00

хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює

звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація.

За положеннями п. 2-1 розділу XIII «Прикінцеві положення»

Закону України «Про запобігання корупції» декларації особи, уповноваженої на

виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно

до статті 45 Закону № 1700-VII подаються за минулий рік до 1 квітня, у 2020

році суб`єкти декларування подають до 1 червня. Суб`єкти декларування, які у період до 1 червня 2020 року не мали можливості подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачену абзацом першим частини другої статті 45 цього Закону, або повідомлення про суттєві зміни у майновому стані відповідно до статті 52 цього Закону у зв`язку із встановленням на території їх проживання карантинно-обмежувальних заходів, звільняються від відповідальності за несвоєчасне подання такої декларації чи повідомлення у зазначений період.

За частиною 1 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону,

зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному

веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушеньвизначає Закон України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VІІ «Про запобігання корупції».

Згідно з аб. 10 ч. 1 ст. 1 Закон України «Про запобігання корупції»правопорушенням, пов`язаним з корупцією є діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині 1 статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Статтею 172-6 КУпАП, яка знаходиться у главі 13-А адміністративні правопорушення пов`язані з корупцією, встановлена адміністративна відповідальність за порушення вимог фінансового контролю, зокрема, частина 1 передбачає відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки ст. 172 6 КУпАП суб`єктами декларування у цій статті є особи, які зазначені у пункті 1, підпунктах "а" та "в" пункту 2 частини першої статті 3 Закону України "Про запобігання корупції", які відповідно до частин першої, другої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції" зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Отже, на виконання вимог частини 1 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді головного спеціаліста відділу освіти, культури, молоді та спорту Старовірівської сільської ради Нововодолазького району Харківської

області, й відповідно до п. п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія зазначеного Закону в частині

порушення вимог ч. 1 ст. 45, п. 2-1 р. XIII «Прикінцеві положення» Закону

№1700-VII, зобов`язана була подати(щорічну) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2019 рік до 00:00 01.06.2020 року, шляхом заповнення відповідної форми на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

Після особистої перевірки інформації, яка міститься на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (https://рublіс.nazk.gov.ua), суддею встановлено, що в системі Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування наявна декларація ОСОБА_1 , зокрема, щорічна, дата та час публікації якої відповідає 05.06.2020 21:29 годині (https://public.nazk.gov.ua/documents/c0644115-6362-4ba1-8d85-f27e21cea1db).

Ураховуючи викладене, суддя доходить висновку, що ОСОБА_1 була обізнана про необхідність виконання вимог статті 45 Закону України «Про запобігання корупції», зокрема, про необхідність подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Доказів поважності причин пропуску строку, встановленого законом, для подання щорічної декларації матеріали справи не містять й ОСОБА_1 не надавались.

Згідно з ч. ч. 1, 2ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених Законом. Провадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до вимог ч. 1ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Статтею 245 КУпАПвизначено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням.

За приписамист. 280 КУпАП, на орган (посадову особу) при розгляді справи про адміністративне правопорушення покладено обов`язок з`ясувати не лише те, чи було вчинено адміністративне правопорушення, а також питання винуватості особи у його вчиненні.

Ураховуючи, що у судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 , будучи головним спеціалістом відділу освіти, культури, молоді та спорту Старовірівської сільської ради Нововодолазького району Харківської області, й відповідно до п. п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Прозапобігання корупції» суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія визначеного Закону, в порушення вимог ч. 1 ст. 45, п. 2-1 р. XIII «Прикінцеві положення» Закону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно, без поважних причин, після встановленого

терміну подання декларації (до 00 годин 00 хвилин 01 червня 2020 року), а саме 05.06.2020 о 21:29, подала на офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого

самоврядування за 2019 рік, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Обираючи вид адміністративного стягнення, суддя враховує приписи ст. 23 КУпАП, якими визначено, що адміністративне стягнення застосовується не тільки з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, й бере до уваги характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, майновий стан та обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.

В якості обставин, що пом`якшують відповідальність за адміністративне правопорушення відповідно до ст. 34 КУпАП, суддя визнає щире розкаяння ОСОБА_1 .

Обставин, що обтяжують відповідальність ОСОБА_1 за адміністративне правопорушення, відповідно до ст. 35 КУпАП, не встановлено.

На виконання вимог ч. 2 ст. 33 КУпАП, при накладенні адміністративного стягнення, суддею, враховується характер вчиненого правопорушення, особа правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Ураховуючи зазначене, з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, суддя доходить висновку що до ОСОБА_1 потрібно застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в межах санкції ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Відповідно до вимог ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Згідно з Законом України «Про судовий збір»у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, ставка судового збору становить 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

На підставівикладеного такеруючись ст.45Закону України«Про запобіганнякорупції», ст.ст.2,9,23,27,33,34-36,38,172 6, 245 252, 256, 280, 283 285, 287, 294 КУпАП,

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі п`ятидесяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що дорівнює 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень 00 коп.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 454 (чотириста п`ятдесят чотири) грн. 00 коп.

Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених ст. 300-1 КУпАП, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

В разі несплати штрафу у строк встановлений ч. 1 ст. 307 КУпАП у порядку примусового виконання постанови стягується штраф у подвійному розмірі.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення особою, яку притягнуто до відповідальності, її законним представником, захисником, а також прокурором у випадках, передбачених ч. 5 ст. 7 та ч. 1 ст. 287 КУпАП, шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного суду через Нововодолазький районний суд Харківської області.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Якщо апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку, у разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя І. О. Пархоменко

Джерело: ЄДРСР 96190875
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку