open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Єдиний унікальний номер 725/1914/21

Номер провадження 3/725/1244/21

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08.04.2021 року Суддя Першотравневого районного суду м.Чернівці Піхало Н. В., розглянувши адміністративну справу, яка надійшла від Буковинської митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.6 ст.470 Митного Кодексу України громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ,-

ВСТАНОВИВ:

11.03.2021 року в ході здійснення моніторингу наявних баз даних, управлінням протидії митним правопорушенням та контрабанді Буковинської митниці Держмитслужби встановлено, що згідно інформації, яка міститься в програмно-інформаційному комплексі «Облік транспортних засобів в пунктах пропуску для автомобільного сполучення» ЄАІС Держмитслужби громадянка -резидент ОСОБА_1 ввезла 01.06.2018 року транспортний засіб марки AUDI A6, кузов НОМЕР_1 , р/н НОМЕР_2 в режимі «транзит», в зоні діяльності Чернівецької митниці ДФС шляхом вибору смуги руху «зелений коридор» та повинен був вивезти його за межі України у визначений законодавством строк. Згідно з графою примітки модуля «Диспетчер ЗМК та Пасажирського пункту пропуску» АСМО «Інспектор» гр. ОСОБА_1 «Умови транзиту роз`яснені, про відповідальність попереджено. Громадянин зі статями 102, 381, 470 МКУ ознайомлений».

За фактом порушення зобов`язання про транзит в АСМО «Інспектор» було внесене орієнтування №825/24-70-63-09 від 14.06.2018 р. відносно транспортного засобу та громадянина. Також, Чернівецькою митницею ДФС на виявлення вказаного транспортного засобу орієнтовано ГУ НП в Чернівецькій області (вих. № 1030/9/24-70-20-05-13/03 від 30.07.2018 р. п.223 додаток №1).

Паспортні дані та місце проживання гр. ОСОБА_1 встановлено через АДС УДМСУ в Чернівецькій області.

Гр. ОСОБА_1 повідомлена про необхідність прибуття до Буковинської митниці Держмитслужби для надання пояснень, попереджена про можливість запровадження справи про ПМП та залишено контактні телефони УПМП та К Буковинської митниці Держмитслужби. На виклики в митницю гр. ОСОБА_1 не прибула, хоча наявне повідомлення про отримання листа виклику, на контактні телефони не зверталась. Із заявою про продовження строку доставки транспортного засобу, зміни митного режиму або його розмитнення, в митні органи гр. ОСОБА_1 станом на 11.03.2021 р. не зверталась. Будь-які документи, передбачені ст. 460 Митного кодексу України на підтвердження поломки транспортного засобу, перебування на лікарняному, або настання інших обставин, що унеможливили вивезення вказаного транспортного засобу за межі митної території України у передбачений законодавством строк гр. ОСОБА_1 до митних органів не надавались.

Станом на 11.03.2021 р. транспортний засіб AUDI A6, кузов НОМЕР_1 , р/н НОМЕР_2 до митного органу призначення не доставлено, за межі митної території України не вивезено, його митне оформлення в іншому режимі не здійснювалось, відносно гр. ОСОБА_1 справу про ПМП не запроваджено.

Таким чином, гр. України ОСОБА_1 не вивезла вищевказаний автомобіль за межі митної території України у встановлений ст. 95 МК України термін, більший ніж на тридцять діб.

Громадянка України ОСОБА_1 у судове засідання не з`явилася, хоча належним чином була повідомлена про день та час розгляду справи, про причини неявки суд не повідомила.

Відповідно до ст.526 МК України, вважаю можливим провести розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не з`явилася в судове засідання, хоча належним чином повідомлялась про час і місце розгляду справи, що підтверджується її підписом у протоколі.

Дослідивши письмові матеріали справи про порушення митних правил, приходжу до наступних висновків.

Так, статтею 487 МК України, передбачено, що провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно доМК України, а в частині, що не регулюється нимвідповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ч.2ст.7 КУпАПпровадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Згідно вимогст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Судом встановлено, що 01.06.2018 року ОСОБА_1 ввезла на митну територію України автомобіль марки AUDI A6, кузов НОМЕР_1 , р/н НОМЕР_2 , в митному режимі транзит та повинна була вивезти його за межі України у визначений законодавством строк, визначений ст.95 МК України. Втім, станом на 11 березня 2021 року ОСОБА_1 вказаний транспортний засіб за межі території України не вивезла.

При цьому, у матеріалах справи відсутні відомості, що транспортний засіб марки AUDI A6, кузов НОМЕР_1 , р/н НОМЕР_2 був оформленийдля вільногообігу намитній територіїУкраїни. Жодних доказів на підтвердження наявності факту аварії, обставин непереборної сили, або протиправних дій третіх осіб щодо порушення строку тимчасового ввезення вказаного автомобіля, ОСОБА_1 не надано.

Вирішуючи питання про наявність чи відсутність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 6 ст. 470 МК України, суд приходить до наступного.

Так, на момент ввезення ОСОБА_1 на територію України вищевказаного автомобіля, диспозиціяст.470 МК Українипередбачала відповідальність за перевищення, відповідно до цьогоКодексу, строку транзитного перевезення транспортного засобу, складалась із трьох частин і санкція будь-якої із її частин не передбачала додаткового виду стягнення у вигляді конфіскації транспортних засобів.

Законом України № 2612-VIII від 08 листопада 2018 рокувнесено зміни дост.470 МК України, які набули чинності 22 серпня 2019 року. Відповідно до цих змін дана стаття стала містити у собі 6 частин, і зокрема, ч. 6ст.470 МК Українипередбачено адміністративну відповідальність за перевищення строку транзитного перевезення транспортного засобу більше ніж на тридцять діб, а так само втрата цих транспортних засобів, у тому числі їх розкомплектування і тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або конфіскацію таких транспортних засобів.

Оскільки санкція ч. 6ст. 470 МК Українипередбачає більш суворе стягнення в тому числі і конфіскацію майна, чим санкція ч. 3ст. 470 МКто дана норма не має зворотної дії в часі

Відповідно дост. 58 Конституції Українизакони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом, як правопорушення.

Як вбачається із ч. 3ст. 3 МК Українинорми законів України, які пом`якшують або скасовують відповідальність особи за порушення митних правил, передбачені цим Кодексом, мають зворотну дію в часі, тобто їх норми поширюються і на правопорушення, вчинені до прийняття цих законів. Норми законів України, які встановлюють або посилюють відповідальність за такі правопорушення, зворотної дії в часі не мають.

Крім того,ст. 8 КУпАПпередбачено, що особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення. Закони, які пом`якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів. Закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають. Провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.

УРішенні Конституційного Суду України №1-рп/99 від 09.02.1999 рокуу справі про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів наголошується, що до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Акти адміністративного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ним чинності.

Відповідно дост. 527 МК Україниу справі про порушення митних правилорган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з постанов, зокрема про закриття провадження у справі.

Згідност. 487 МК Українипровадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до п. 1ст. 247 КУпАПпровадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи вищевикладенне, провадження по справі підлягає закриттю, у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 6 ст.470 МК України.

Керуючись ст.ст.467,526 МК України, ст.ст.38,247 КУпАП, суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.6ст.470МК України закрити у зв`язку із відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана протягом десяти діб, з дня винесення постанови до Чернівецького апеляційного суду, через Першотравневий районний суд м. Чернівці.

Суддя Першотравневого

районного суду м.Чернівці Н.В. Піхало

Джерело: ЄДРСР 96129579
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку