open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЗОЛОЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 622/355/21

3/622/140/21

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08.04.2021 смт Золочів

Золочівський районний суд Харківської області у складі:

головуючого судді Чернової О.В.,

за участю секретаря Дмитренко А.О.,

прокурора Кришталя С.В.,

особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Золочів Харківської області адміністративні матеріали, які надійшли із Управління стратегічних розслідувань в Харківській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України стосовно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с.Баранівка Золочівського району Харківської області, громадянки України, ІПН НОМЕР_1 ,безробітної, яка зареєстрованата проживаєза адресою: АДРЕСА_1 ,

за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , будучи депутатомГур`єво-Козачанськоїсільської радиЗолочівського районуХарківської областіVIIскликання,відповідно підпункту«б» пункту1частини 1статті 3Закону України№1700-VII«Про запобіганнякорупції»,являючись суб`єктомвідповідальності,на якогопоширюється діяЗакону України№1700-VII«Про запобіганнякорупції»,в порушеннявимог абз.1ч.2ст.45,несвоєчасно,без поважнихпричин,після встановленоготерміну подачідекларації заперіод,не охопленийраніше поданимидеклараціями особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядуванняза типом«перед звільненням»01січня 2020по 14грудня 2020року),а саме15.03.2021о 22:18годиніподала на офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію «перед звільненням», чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Крім цього, ОСОБА_1 , будучи депутатом Гур`єво-Козачанської сільської ради Золочівського району Харківської області VII скликання, відповідно підпункту «б» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України №1700-VII «Про запобігання корупції», являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України №1700-VII «Про запобігання корупції», в порушення вимог ч. 1ст.45,вказаного Закону,несвоєчасно,без поважнихпричин,після встановленоготерміну подачідекларації (до00год 00хвилин 01квітня 2019року),а саме16.03.2021о 21:39 подала на офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну декларацію за 2018 рік, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Прокурор Кришталь С.В. в судовому засіданні обставини, викладені в протоколі про адміністративне правопорушення, підтримав, вважав відсутніми поважні причини несвоєчасного подання ОСОБА_1 декларації за 2018 рік та перед звільненням, просив застосувати адміністративне стягнення, передбачене санкцією ч.1 ст.172-6 КУпАП.

У судовому засіданні ОСОБА_1 вину визнала в повному обсязі, пояснила, що у зв`язку із відсутністю вдома Інтернету вона сподівалася на допомогу голови сільради, чого не було зроблено, тому подала декларацію за 2018 рік невчасно. Декларацію перед звільненням подала невчасно, оскільки не звертала увагу на вимоги законодавства про необхідність її подання, а окремо їй ніхто не повідомив про таку необхідність. У вчиненому розкаялася.

Суд, дослідивши адміністративні матеріали, вислухавши думку прокурора, особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дійшов наступного.

Відповідно дост. 245 КУпАПзавданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Згідно вимог ст. ст.245,252,280,283 КУпАП Українипри розгляді справи про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин справи, зокрема підлягають з`ясуванню питання про те, чи було вчинене адміністративне правопорушення, чи винна особа в його вчинені, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Водночас рішення приймається на підставі доказів, долучених у суді й оцінених суддею за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженню всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Згідно ч.2 ст.4 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.

Відповідно до вимог абз.1 ч.1 ст.8-3 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» повноваження сільської, селищної ради та сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до сільської, селищної об`єднаної територіальної громади, припиняються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади рішення про підсумки додаткових виборів та визнання повноважень не менше половини депутатів від територіальної громади, що приєдналася, обраних на виборах до сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади.

Суд, заслухавши прокурора, пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши докази у справі, вважає, що факт вчинення ОСОБА_1 адміністративних правопорушень, передбаченихч.1ст. 172-6 КУпАП, підтверджується:

- протоколами про адміністративні правопорушення №№149,150 від 24 березня 2021, відповідно до яких зазначено, що ОСОБА_1 , подала щорічні декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 та перед звільненням, із пропуском встановленого законом строку без поважної причини 16 та 15 березня 2021 відповідно;

- копією листа від 02.03.2021 №1338/55/119/01-2021 Управління стратегічних розслідувань в Харківській області старості Гур`єво-Козачанського старостинського округу щодо перевірки дотримання вимог антикорупційного законодавства стосовно депутатів 7 скликання Гур`єво-Козачанської сільської ради;

- рішенням Гур`єво-Козачанської сільської ради I сесії VII скликання «Про затвердження повноважень депутатів Гур`єво-Козачанської сільської ради» відповідно до якого визнано повноваження депутатів Гур`єво-Козачанської сільської ради, зокрема, ОСОБА_1 у виборчому окрузі №11;

- рішенням Золочівської селищної ради Богодухівського району Харківської області І сесії VІІІ скликання «Про початок повноважень депутатів Золочівської селищної ради», яким прийнято до відома факт початку повноважень Золочівської селищної ради VІІІ скликання;

- фото сторінки єдиного державного реєстру декларацій (скріншот сторінки public.nazk.gov.ua\search), відповідно до якої за пошуком « ОСОБА_1 » відображає 6 декларації, щорічна декларація за 2018 рік подана 16.03.2021 о 21:39 годині, декларація (перед звільненням) подана 15.03.2021 о 22:18 годині;

- поясненнями ОСОБА_1 від 24.03.2021, з яких вбачається, що остання, будучи депутатом Гур`єво-Козачанської сільської ради несвоєчасно подала декларації за 2018 рік та перед звільненням у зв`язку із відсутністю інтернету за місцем проживання. Декларації подавала в приміщенні сільської ради.

Згідно п. «Б» п.1 ч. 1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», ст.ст.2, 4, 8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» посада, на якій перебувала ОСОБА_1 віднесена до суб`єктів, на яких поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», як на депутата Гур`єво-Козачанської сільської ради Золочівського району Харківської області.

Положеннями ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», особи, зазначені у пункті 1 частини першої ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб- сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається національним агентством.

Відповідно до абз.1 ч.2 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.

Згідно з п.п.1 п.5 розділу II рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 3 від 10.06.2016 року (у редакції від 12.12.2019 року за № 168/19) "Порядок формування, ведення, та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування", щорічна декларація суб`єкта декларування подається у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітнім роком та така декларація охоплює звітній рік, період з 01 січня до 31 грудня включно.

Декларація перед звільненням декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах а, в пункту 2 частини першої статті 3 Закону», зазначено у чинній редакції Порядку та роз`яснення НАЗК від 13.02.2020 №1 «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю».

Така декларація охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб`єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день припинення діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах а, в пункту 2 частини першої статті 3 Закону. Під раніше поданими деклараціями розуміються декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону.

Згідно ч.1ст.172-6КУпАП,відповідальність настаєу разінесвоєчасного подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

При цьому суб`єктом правопорушень за вказаною статтею є особи, які відповідно до частин першої та другоїстатті 45 Закону України "Про запобігання корупції"зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Причин, які б свідчили про поважність несвоєчасного подання ОСОБА_1 декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування під час розгляду справи не встановлено.

З огляду на наведене вище, суд доходить висновку, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді депутата Гур`єво-Козачанської сільської ради Золочівськго району Харківської області VII скликання, будучи згідно п.«Б» п.1 ч.1 ст.3Закону України«Про запобіганнякорупції» особою, на яку поширюється дія вказаного закону, в порушення вимог ч. 1ст. 45, абз.1 ч.2 ст.45 Закону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно, без поважних причин подала декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 та перед звільненням, своїми діями ОСОБА_1 порушила вимоги ч. 1 ст. 45, абз. 1 ч. 2 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», тому суд кваліфікує її дії за ч. 1 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, тобто несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Обставиною, що пом`якшує відповідальність ОСОБА_1 , суд визнає щире розкаяння винної.

Обставин, що обтяжують відповідальність ОСОБА_1 , судом не встановлено.

Відповідно до вимогст. 36 КУпАПпри вчиненні однією особою двох або більше правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.

Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Правила, встановлені ст.36 КУпАП, допускають розгляд одним і тим же органом справ про адміністративні правопорушення відносно особи, яка вчинила кілька адміністративних правопорушень.

Вказані матеріали складені у відношенні однієї особи та знаходяться у провадженні одного органу, уповноваженого на їх розгляд. У зв`язку з чим, на підставі ст.36 КУпАП дані матеріали підлягають об`єднанню в одне провадження.

Враховуючи обставини вчинених правопорушень, дані про особу правопорушниці, ступінь її вини та ставлення до вчиненого, суд застосовує до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, яке вважає достатнім.

Відповідно до п. 5 ч. 2ст. 4 Закону України «Про судовий збір»у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення встановлюється судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатної людини станом на 01 січня року звернення, що у 2021 році складає 454,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 33-35, 40-1, ч.1 ст.172-6, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд

ПОСТАНОВИВ:

Об`єднати справи №622/355/21 (провадження №3/622/140/21), №622/356/21 (провадження №3/622/141/21), присвоївши єдиний номер 622/355/21 (провадження №3/622/140/21).

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, та накласти адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 850 (вісімсот п`ятдесят) грн.

Реквізити для сплати штрафу: отримувач коштів: ГУК Харків обл/СТГ Золочів/21081100; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Код отримувача: 37874947; Рахунок отримувача (IBAN): UA 858999980314040542000020551; Код класифікації: 21081100.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави у розмірі 454 (чотириста п`ятдесят чотири) гривні 00 копійок.

Судовий збір підлягає сплаті за наступними реквізитами:

отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код отримувача: 37993783; рахунок отримувача (IBAN) UA 908999980313111256000026001; код класифікації: 22030106.

Постанова може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги до Харківського апеляційного суду через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова набирає чинності після закінчення строку на її оскарження та може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців.

Суддя О. В.Чернова

Джерело: ЄДРСР 96128941
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку