open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 686/6846/20

Провадження № 2/686/1656/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.02.2021 м.Хмельницький

Хмельницький міськрайонний суд в складі:

головуючого судді Стефанишина С.Л.,

при секретарі судового засідання Кшановській Є.З., за участю позивача та представника відповідача Місінкевич О.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Хмельницький цивільну справу за позовом

ОСОБА_1 до КП«Південно-Західнітепломережі» про зобов`язанняздійснити перерахуноквартості послугз централізованогоопалення та постачання гарячої води,

встановив:

Позивач 12.03.2020 року звернувся в суд з позовом до КП«Південно-Західнітепломережі» про зобов`язанняздійснити перерахуноквартості послугз централізованогоопалення та постачання гарячої води.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 04.03.2019 року у справі №826\9665\16, яким постанову Кабінету Міністрів України №315 від 27.04.2016 року визнано протиправною та нечинною є обов`язковим для виконання Відповідачем.

20.03.2019 року ухвалою суду відкрито провадження по справі в загальному провадженні та призначено справу у підготовче засідання на 05.05.2020 року.

Ухвалою суду 18.06.2020 року закрито підготовче засідання та справу призначено до судового розгляду.

Позивач в судове засідання з`явився, вимоги позовної заяви підтримав та просив задовольнити позов в повному обсязі з підстав наведених у позові.

Представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову у зв`язку з недоведеністю позовних вимог.

Заслухавши сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши законодавство, яке регулює дані правовідносини, суд приходить до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити з наступних підстав.

Так,відповідно доч.1ст.5ЦПК Україниздійснюючи правосуддя, суд захищає права,свободи та інтересифізичних осіб,права таінтереси юридичнихосіб,державні тасуспільні інтересиу спосіб,визначений закономабо договором.Згідно ст.89ЦПК Українисуд оцінюєдокази засвоїм внутрішнімпереконанням,що ґрунтуєтьсяна всебічному,повному,об`єктивному табезпосередньому дослідженнінаявних усправі доказів. Жоднідокази немають длясуду заздалегідьвстановленої сили.Суд оцінюєналежність,допустимість,достовірність кожногодоказу окремо,а такождостатність івзаємний зв`язокдоказів уїх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.

Комунальне підприємство «Південно-Західнітепломережі» надає послуги з централізованого опаленнята гарячого водопостачання в квартирі АДРЕСА_1 згідно Договору про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води №2027 від 03.11.2006 року, укладеного з Позивачем.

Відповідно до п.1 Договору теплопостачальна організація зобов`язується виробляти і надавати споживачеві вчасно та відповідної якості послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, а споживач зобов`язується своєчасно оплачувати надані послуги за встановленими тарифами у строки і на умовах, передбачених договором та відповідно до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМУ №630 від 21.07.2005 року.

У пунктах 5-6 Договору зазначено тарифи на послуги, що діяли на момент укладення договору, а також у п.6 зазначено, що у разі зміни тарифів Споживач сплачує за надані послуги за новими тарифами з дня введення їх в дію.

Позивач є пільговиком та у його квартирі відсутній квартирний прилад обліку гарячої води тому відповідно до Постанови №409 від 06.08.2014 року «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» нарахування плати за користування послугами з централізованого постачання гарячої води інвалідам війни та членам їх сімей, на яких відповідно до законодавства поширюються пільги, здійснюється згідно з соціальними нормативами (1,6 куб. метра на одну особу на місяць).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Постановою КМУ №315 від27.04.2016 року було внесено зміни до Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, а саме п.16 Положення було викладено в наступній редакції: «НАК «Нафтогаз України» у період з 01.05.2016 року по 31.03.2017 року (включно) постачає природний виробникам теплової енергії за регульованою ціною (без урахування тарифів на послуги з транспортування та розподілу природного газу, а також податків та зборів, що включаються до вартості природного газу, а також податків та зборів, що включаються до вартості природного газу відповідно до Податкового кодексу України) з метою надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню у розмірі 4942 грн. за 1000 куб.м.

Судвважає,що нарахуванняза послугиз централізованогоопалення тапостачання гарячоїводи уквартирі АДРЕСА_1 у спірний період (з 01.05.2016 року по 01.11.2018 року) здійснювалося відповідно до тарифів на цю послугу, встановленихПостановою НКРЕКП №1171 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення та послуги з централізованого постачання гарячої води, що надаються населенню суб`єктами господарювання, які є виконавцями цих послуг» від 31.03.2015 року, Постановою НКРЕКП №1101 «Про внесення змін до постанови НКРЕКП від 31.03.2015 року №1171» від 09.06.2016 року.

Відповідно до частини другої статті 19Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 2Закону України«Про державнерегулювання усфері комунальнихпослуг» органом державного регулювання у сфері комунальних послуг є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, завданням якої, в тому числі, є здійснення державного регулювання діяльності суб`єктів природних монополій та суб`єктів господарювання на суміжних ринках шляхом формування і забезпечення прогнозованості цінової і тарифної політики на ринках, які перебувають у стані природної монополії, та суміжних ринках у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, сприяння впровадженню стимулюючих методів регулювання цін.

Указом Президента Українивід 27 серпня 2014 року №694/2014 було утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Указом ПрезидентаУкраїни від10вересня 2014року №715/2014 затверджено Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулюванняу сферах енергетики та комунальних послуг.

Відповідно до пункту 3 Положення основними завданнями НКРЕКП, зокрема є державне регулювання діяльності суб`єктів природних монополій та суб`єктів господарювання, що провадять діяльність на суміжних ринках, у сферах електроенергетики, теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, на ринках природного газу, нафтового (попутного) газу, газу (метану) вугільних родовищ та газу сланцевих товщ (далі - природний газ), нафти та нафтопродуктів, а також перероблення та захоронення побутових відходів; забезпечення проведення цінової і тарифної політики у сферах електроенергетики, теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, у нафтогазовому комплексі, сприяння впровадженню стимулюючих методів регулювання цін.

Пункт 4 Положення передбачає, що НКРЕКП відповідно до покладених на неї завдань, середіншого, установлює тарифи на комунальні послуги для суб`єктів природних монополій та суб`єктів господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП.

Таким чином, НКРЕКП, як національна комісія регулювання природних монополій, що утворена та функціонує відповідно до Закону України«Про природнімонополії» наділена повноваженнями по встановленню тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання, що використовується для потреб населення. КП «Південно-Західні тепломережі» не має повноважень щодо коригування чи зміни тарифів самостійно.

Згідно з пунктом 13 Положення рішення НКРЕКП приймаються на засіданнях, які проводяться у формі відкритих або закритих слухань. У разі розгляду питань, що мають важливе суспільне значення, засідання проводяться у формі відкритих слухань, в яких беруть участь представники суб`єктів природних монополій та суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність на суміжних ринках, об`єднань споживачів і громадськості.

Рішення, прийняті НКРЕКП, оформлюються постановами і розпорядженнями та є обов`язковими до виконання суб`єктами природних монополій. Ці рішення можуть бути оскаржені в установленному законодавством порядку.

Суд вважає, що в період, за який позивач просить здійснити перерахунок (з 01.05.2016 року по 01.11.2018року) діяли такі затверджені Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг тарифи:

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №1171 від 31.03.2015 рокубуло встановленотариф на,що надаютьсянаселеннюКП «Південно-Західнітепломережі»з централізованого опалення для абонентів житлових будинків з будинковими та квартирними приладами обліку теплової енергії - 552,05грн/Гкал (з ПДВ), з централізованого постачання гарячої води - за умови підключеннярушникосушильника - 34,51 грн. за 1 куб.м. (з ПДВ), за відсутності рушникосушильника - 32,01 грн. за 1 куб.м. (ПДВ).

Постановою Національної комісії, щоздійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №1101 від 09.06.2016 року «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетик та комунальних послуг, від 31.03.2015 року №1171 дляКП «Південно-Західні тепломережі»було встановлено тариф для населення: з централізованого опалення - 1144,72грн/Гкал (з ПДВ), з централізованого постачання гарячої води - за умови підключеннярушникосушильника - 66,35 грн. за 1 куб.м. (з ПДВ), за відсутності рушникосушильника - 61,18 грн. за 1 куб.м. (ПДВ).

Оскільки Позивач є пільговиком та у його квартирі відсутній квартирний прилад обліку гарячої води,то відповідно до Постанови №409 від 06.08.2014 року «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» нарахування плати за користування послугами з централізованого постачання гарячої води інвалідам війни та членам їх сімей, на яких відповідно до законодавства поширюються пільги, здійснюється згідно з соціальними нормативами (1,6 куб. метра на одну особу на місяць).

Нарахування плати за централізоване постачання гарячої води Позивачу здійснюється відповідно до вище встановлених тарифів та з урахуванням щомісячного поправочного коефіцієнта, що застосовується у зв`язку зі змінами режиму подачі гарячої води.

Зважаю чи на викладене, беручи до уваги що позивач є пільговиком, суд вважає що відповідач у спірний період з 01.05.2016 року по 01.11.2018 року за гаряче водопостачання правомірно нарахував 8152,84 грн., а за централізоване опалення 18 626,23 грн. для відшкодування пільги управлінням праці та соціального захисту населення.

Відповідно до інформації, що міститься у картці споживача (р\р 001869) позивач самостійно заплатив за послуги теплопостачання 1120,71 гривень, решта суми було відшкодовано управлінням праці та соціального захисту населення.

Таким чином, суд приходь до висновку що недостовірною є інформація позивача щодо самостійної сплати 18626,24 грн. за централізоване опалення та 8146,84 грн. за постачання гарячої води.

На підставі вище викладеного, суд приходить до висновку щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання КП «Південно-Західні тепломережі» здійснити перерахунок вартості послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води у період з 01.05.2016 по 01.11.2018 року, оскільки у даний період відповідач правомірно проводив нарахування відповідно до встановлених та затверджених Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг тарифів.

Крім цього, зміни до постанов НКРЕКП щодо визначення тарифів не вносилися та не оскаржувалися.

Сам по собі факт скасування постанови Кабінету Міністрів №315 від 27.04.2016 року, якою передбачалося підвищення ціни на природний газ, не свідчить про те, що не підлягає застосуванню постанова НКРЕКП щодо визначення тарифів за спірний період.

Зважаючи на викладене суд приходить до висновку, про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Крім того, позивач не надав суду доказів та не довів яким саме чином порушується його право, як споживача послуг тепломережі.

Враховуючи,що судомне встановленопідстав длязадоволення позовнихвимог тому судприходить довисновку пронеобґрунтованість позовутому в його задоволенні слід відмовити.

Оскільки позовні вимоги не підлягають задоволенню, підстави для розподілу судових витрат також відсутні.

Керуючись ст.ст. 2,3,5,72-77,241-246,257- 258, 260 КАС України, суд

ухвалив:

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до КП«Південно-Західнітепломережі» про зобов`язанняздійснити перерахуноквартості послугз централізованогоопалення та постачання гарячої води відмовити.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом 30 днів з часу складання повного судового рішення до Хмельницького апеляційного суду через Хмельницький міськрайонний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення суду складено 05.03.2021 року.

Суддя С. Стефанишин

Джерело: ЄДРСР 95665167
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку