open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа 682/110/21

Провадження № 3/682/157/2021

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 березня 2021 року м. Славута

Суддя Славутського міськрайонного суду Хмельницької області Зеленська В.І., з участю секретаря судових засідань Козир О.П., прокурора Шепетівської місцевої прокуратури Хмельницької області Левосюк Ю.О., розглянувши матеріали, які надійшли від управління стратегічних розслідувань в Хмельницькій області, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с.Жемелинці Білогірського району Хмельницької області, жителя АДРЕСА_1 , з вищою освітою, одруженого, працюючого лікарем КП "Славутська міська лікарня ім Ф.М. Михайлова" Славутської міської ради, до адміністративної відповідальності не притягувався, - за ч. 1 ст. 172-7 , ч. 2 ст. 172-7 КУпАП,

в с т а н о в и в.

З протоколів про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, № 26 та № 27 від 03 лютого 2021 року вбачається, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді головного лікаря КП "Славутська центральна районна лікарня ім Ф.М. Михайлова" Славутської районної ради, будучи відповідно до підпункту "а" пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України "Про запобігання корупції" суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, в умовах реального конфлікту інтересів підписав наказ №396-ОС від 01.03.2019 "Про прийняття на роботу ОСОБА_2 ", яким прийняв на посаду завідувача терапевтичним відділеням, лікаря-терапевта з 01.03.2019 свою дружинку - ОСОБА_2 і не повідомив у встановленому законом порядку Славутську районну раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів, тим самим вчинив адміністративні правопорушення, передбачені частиною 2 та частиною 1 статті 172-7 КУпАП.

Постановою судді від 02.03.2021 р у відповідності до вимог ст. 36 КУпАП справи №682/110/21 (провадження №3/682/157/2021), №682/311/21 (провадження №3/682/158/2021) про адміністративні правопорушення, передбачені ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст.172-7 КУпАП щодо ОСОБА_1 об`єднані в одне провадження .

Статтею 1 Закону України "Про запобігання корупції" визначено, що правопорушення, пов`язане з корупцією - це діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Частиною 3 статті 65 Господарського кодексу України визначено, що для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) керівника підприємства, який є підзвітним власнику, його уповноваженому органу чи наглядовій раді. Керівник підприємства, головний бухгалтер, члени наглядової ради ( у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємства відповідно до статуту є посадовими особами цього підприємства. Статутом підприємства посадовими особами можуть бути визнані й інші особи.

Згідно з пунктом 1.2 Статуту КП "Славутьска центральна районна лікарня ім.Ф.М. Михайлова" підприємство створене за рішенням Славутської районної ради шляхом перетворення Славутської центральної районної лікарні ім Ф.М. Михайлова Славутської районної ради у комунальне некомерційне підприємство.

Рішенням Славутської районної ради №6-28/2019 від 28.02.2019 та наказом по КП "Славутська центральна районна лікарня ім.Ф.М. Михайлова" №1-ОС від 01.03.2019 ОСОБА_1 призначений на посаду головного лікаря КП "Славутська центральна районна лікарня ім.Ф.М. Михайлова" з 01.03.2019 .

У відповідності до підпункту "а" пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України "Про запобігання корупції" посадові особи юридичної особи публічного права є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, а, відтак, ОСОБА_1 , будучи головним лікарем КП "Славутська центральна районна лікарні ім.Ф.М. Михайлова", є суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією.

Згідно з пунктами 3, 4 розділу 3 посадової інструкції - головний лікар має право: проводити приймання на роботу та звільнення з роботи працівників.

Відповідно до частини 1 статті 28 Закону України "Про запобігання корупції" особи, зазаначені у пунктах 1 та 2 частини 1 статті 3 цього Закону , зобов`язані вжити заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів, повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналась чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального конфлікту інтересів, безпосереднього керівника, а у випадку перебування на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агенство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, а також не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів, вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Відповідно до пункту 11 частини 1 статті 1 Закону України "Про запобігання корупції" реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовим чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність прийняття рішень або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Статтею 28 Закону України "Про запобігання корупції" визначено порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, а саме: 1. Особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вжити заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;

2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повина була дізнатисяпро наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів, безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агенство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;

3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;

4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

2. Особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, не можуть прямо чи опосередковано спонукати у будь-який спосіб підлеглих до прийняття рішень, вчинення дій або бездіяльності всупереч закону на користь своїх приватних інтересів або приватних інтересів третіх осіб.

ОСОБА_1 свою винуватість у ввчиненні адмінпраовпорушень, пов`язаних з корупцією, не визнав.

Захисник ОСОБА_1 - адвокат Гавриленко Р.В. пояснив, що дії головного лікаря КП "Славутська центральна районна лікарня ім. Ф.Михайлова" ОСОБА_1 не містять ознак корупційного діяння, оскільки ще 20.06.1994 р його дружина ОСОБА_2 була призначена на посаду завідуючої терапевтичним відділенням Славутської ЦРЛ і продовжує виконувати ці обов`язки на сьогодні, незважаючи на зміну назви установи. ОСОБА_1 призначений на посаду головного лікаря Славутської ЦРЛ у 2000 році. Рішенням Славутської районної ради від 28.02.2019 р № 6-28/2019 Славутську ЦРЛ ім Ф.М.Михайлова перетворено на комунальне підприємство "Славутська ЦРЛ ім. Ф.М.Михайлова". Це перетворення відбулося у зв`язку із зміною фінансування та матеріально-технічного забезпечення лікарні і жодним чином не вплинуло на виконання своїх посадових обов`язків працівниками лікарні. Відповідно до ст. 36 КЗпП України зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації, не припиняє дії трудових договорів. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівників продовжується. А отже, головний лікар ОСОБА_1 після ухвалення Славутською районною радою рішення № 6-28/2019 від 28.02.2019 р "Про створення КП "Славутська центральна районна лікарня ім. Ф.М.Михайлова" Славутської районної ради" перетворено Славутську районну центральну лікарню в комунальне підприємство, взагалі не повинен був виносити накази про переведення працівників. На підставі викладеного просить закрити провадження у справі за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Заслухавши пояснення особи, що притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , його захисника, дослідивши письмові докази, прихожу до наступного.

1 жовтня 1983 року ОСОБА_1 зареєстрував шлюб з ОСОБА_3 .

Наказом по Славутській районній лікарні від 09.08.2000 р № 89-В ОСОБА_1 - лікаря ФД переведено на посаду головного лікаря Славутської ЦРЛ з 09.08.2000 р.

З трудової книжки ОСОБА_2 вбачається, що наказом по Славутській ЦРЛ № 75-от від 17.06.1994 р вона переведена (призначена) на посаду завідуючої терапевтичним відділенням лікарні і з того часу працює на цій посаді, маючи додаткові навантаження.

Таким чином, на час призначення ОСОБА_1 на посаду головного лікаря Славутської ЦРЛ ОСОБА_2 вже обіймала посаду завідувача терапевтичним відділенням Славутської ЦРЛ.

Рішенням Славутської районної ради № 6-28/2019 від 28.02.2019 р "Про створення КП "Славутська центральна районна лікарня ім. Ф.М.Михайлова" Славутської районної ради" перетворено Славутську районну центральну лікарню в комунальне підприємство з метою покраження якості допомоги, залучення приватних лікарів до процесу надання вторинної медичної допомоги, а також враховуючи пропозиції комісії з питань бюджету, фінансів, контролю за використанням майна спільної власності територальних громад району.

Із Статуту КП "Славутська центральна районна лікарня ім. Ф.М.Михайлова", затвердженого рішенням районної ради від 28.02.2019 р № 6-28/2019, вбачається, що КП "Славутська центральна районна лікарня ім. Ф.М.Михайлова" Славутської районної ради Хмельницької області є лікарняним закладом охорони здоров`я і є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків Славутської центральної районної лікарні ім. Ф.М.Михайлова.

Статутом КП "Славутська центральна районна лікарня ім. Ф.М.Михайлова" не передбачене звільнення працівників у зв`язку з реорганізацією (перетволренням) закладу.

Відповідно до ст. 36 КЗпП України підставами припинення трудового договору з працівниками є: 1) угода сторін; 2) закінчення строку (пункти 2 і 3 статті 23), крім випадків, коли трудові відносини фактично тривають і жодна з сторін не поставила вимогу про їх припинення; 3) призов або вступ працівника або власника - фізичної особи на військову службу, направлення на альтернативну (невійськову) службу, крім випадків, коли за працівником зберігаються місце роботи, посада відповідно до частин третьої та четвертої статті 119 цього Кодексу; 4) розірвання трудового договору з ініціативи працівника (статті 38, 39), з ініціативи власника або уповноваженого ним органу (статті 40, 41) або на вимогу профспілкового чи іншого уповноваженого на представництво трудовим колективом органу (стаття 45); 5) переведення працівника, за його згодою, на інше підприємство, в установу, організацію або перехід на виборну посаду; 6) відмова працівника від переведення на роботу в іншу місцевість разом з підприємством, установою, організацією, а також відмова від продовження роботи у зв`язку із зміною істотних умов праці; 7) набрання законної сили вироком суду, яким працівника засуджено (крім випадків звільнення від відбування покарання з випробуванням) до позбавлення волі або до іншого покарання, яке виключає можливість продовження даної роботи; 7-1) укладення трудового договору (контракту), всупереч вимогам Закону України "Про запобігання корупції", встановленим для осіб, які звільнилися або іншим чином припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, протягом року з дня її припинення;7-2) з підстав, передбачених Законом України "Про очищення влади"; 7-3) набрання законної сили рішенням суду про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави стосовно особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках; 8) підстави, передбачені контрактом; 9) підстави, передбачені іншими законами.

У випадках, передбачених пунктами 7, 7-1 і 7-3 частини першої цієї статті, особа підлягає звільненню з посади у триденний строк з дня отримання органом державної влади, органом місцевого самоврядування, підприємством, установою, організацією копії відповідного судового рішення, яке набрало законної сили, а у випадку, передбаченому пунктом 7-2, особа підлягає звільненню з посади у порядку, визначеному Законом України "Про очищення влади".

Зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору.

У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40).

Отже, проаналізована норма Кодексу законів про працю України чітко визначає, що зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40).

Встановлено, що у Славутській центральній районній лікарні ім. ОСОБА_4 станом на 28 лютого 2019 р ( на момент перетворення) чи станом на 1 березня 2019 р після утворпення КП "Славутська центральна районна лікарня ім. Ф.М.Михайлова", скорочення чисельності або штату працівників не відбувалось.

Зміна керівника підприємства, а в цьому випадку підтвердження повноважень ОСОБА_1 на посаді головного лікаря КП "Славутська центральна районна лікарня ім. Ф.М.Михайлова" (п. 5 рішення Славутської районної ради від 28.02.2019 р № 6-28/2019 про призначення ОСОБА_1 на посаду головного лікаря КП "Славутська центральна районна лікарня ім. Ф.М.Михайлова" Славутської районної ради Хмельницької області, звільнивши по переводу з посади головного лікаря Славутської центральної районної лікарні ім. ОСОБА_4 ), навіть у разі призначення керівником іншої особи, не тягне за собою припинення трудових договорів з працівниками лікарні, в тому числі з завідувачами відділень. А отже, потреби у винесені наказів про звільнення таких працівників з роботи та їх переведення на роботу в КП "Славутська центральна районна лікарня ім. Ф.М.Михайлова" не було.

На підставі викладеного суд знаходить наказ головного лікаря КП "Славутська центральна районна лікарня ім. Ф.М.Михайлова" ОСОБА_1 від 01.03.2019 №396-ОС "Про прийняття на роботу ОСОБА_2 " нікчемним.

Враховуючи наведене вважаю, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адмінпраовпорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, так як не було підстав для повідомлення про наявність у нього реального конфлікту інтересів та прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: 1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст.ст. 36, 283, 283, 247 п .1, ч. 1 ст. 172-7 , ч. 2 ст. 172-7 КУпАП,

п о с т а н о в и в:

Закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, щодо ОСОБА_1 за відсутністю в його діях складу цих правопорушень.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до Хмельницького апеляційного суду через Славутський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її представником, захисником та прокурором.

Суддя Зеленська В.І.

Джерело: ЄДРСР 95665109
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку