open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Роздільнянський районний суд Одеської області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 511/90/21

Номер провадження: 2/511/195/21

18 березня 2021 року Роздільнянський районний суд Одеської області в складі:

головуючого судді - Гринчак С. І.,

секретаря - Писаревської І.А.,

за участю:

представника позивача - Гусакова О.В.,

відповідача - ОСОБА_1 ,

розглянувши у підготовчому судовому засіданні в місті Роздільна Одеської області цивільну справу за позовною заявою Одеського обласного центра зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості з виплаченої допомоги по безробіттю,

ВСТАНОВИВ :

У січні 2021 року Одеський обласний центр зайнятості звернувся до суду з позовною заявою до ОСОБА_1 , в якій просив стягнути з відповідача до бюджету Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття заборгованість з виплаченої їй допомоги по безробіттю у розмірі 25042,90грн. та судовий збір у розмірі 2270рн.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач ОСОБА_1 з 02.06.2020 року перебувала як безробітний на обліку у Роздільнянської районної філії Одеського обласного центру зайнятості ( далі Роздільнянська районна філія ООЦЗ) та відповідно до частин 1,3,4 ст.22, ч.1ст.23 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" призначена допомога по безробіттю з 02.06.2020 року по 08.10.2020 рік. Згідно підписаною відповідачем заявою про надання статусу безробітного від 02.06.2020 року, ОСОБА_1 була належним чином ознайомлена з правами та обов`язками зареєстрованого безробітного та відповідальністю за достовірність даних та документів, на підставі яких приймається рішення про надання статусу безробітного та призначення матеріального забезпечення. На підставі Порядку здійснення верифікації та моніторингу достовірності інформації, поданої фізичними особами для нарахування та отримання соціальних виплат, пільг, субсидій, пенсій, заробітної плати, інших виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 № 136, Роздільнянською районною філією Одеського ОЦЗ було здійснено верифікацію та моніторинг достовірності інформації, поданої ОСОБА_1 під час реєстрації. В результаті обміну інформації між Роздільнянською районною філією Одеського ОЦЗ та Пенсійним фондом України, згідно Довідника ПОУ (ЄДРС) встановлено дані про перебування ОСОБА_1 у трудових відносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «Євролайф Україна ЛТД» під час знаходження на обліку в центрі зайнятості в статусі безробітного. Актом розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення № 65 від 24.11.2020 року та відповідно до п.. 18 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про зайнятість населення» ст. 34 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним», затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової служби України 13.02.2009 № 60/62 було встановлено, що відповідач перебуваючи на обліку як безробітний, в серпні 2020 року та вересні 2020 року працювала у ТОВ «Євролайф Україна ЛТД».Наказом від 09.10.2020 року № НТ201009, було припинено виплату відповідачу ОСОБА_1 допомоги по безробіттю та припинено її реєстрацію як безробітної у зв`язку з поданням письмової заяви про зняття її з реєстрації як безробітної.ОСОБА_1 порушила ч.2 ст. 36 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", а саме приховала інформацію щодо свого працевлаштування в Товаристві з обмеженою відповідальністю «Євролайф Україна ЛТД». Отримавши лист - претензію від 30.11.2020 року про необхідність повернути кошти в розмірі 25042,90грн., відповідач в добровільному порядку не сплатила зазначену суму боргу. У зв`язку з викладеним, Одеський обласний центр зайнятості звернувся до суду з зазначеним позовом.

Ухвалою Роздільнянського районного суду Одеської області від 01.02.2021 року відкрито провадження по справі в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання.

Представник позивача - Гусаков О.В, який діяв на підставі довіреності № 89/10/42-21 від 06.01.2021 року, в судовому засіданні позовні вимоги Одеського обласного центру зайнятості підтримав, надав пояснення, що відповідають змісту позовних вимог та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.

Відповідач ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги Одеського обласного центра зайнятості визнала в повному обсязі, та не заперечувала щодо задоволення позову.

Згідно ч.3 ст. 200 ЦПК України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення у випадку визнання позову відповідачем.

Беручи до уваги, що відповідач визнає позовні вимоги і визнання позову не суперечить закону, не порушує права, свободи чи інтереси інших осіб, суд вважає, що рішення у справі можливо постановити при проведенні підготовчого засідання.

Заслухавши пояснення сторін, вивчивши матеріали справи, перевіривши докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

02.06.2020 року ОСОБА_1 звернулася до Роздільнянської районної філії ООЦЗ з заявами про надання (поновлення) йому статусу безробітного ( та про призначення (поновлення) виплати допомоги по безробіттю (а.с. 22, 23).

Згідно підписаною відповідачем заявою про надання (поновлення) статусу безробітного від 02.06.2020 року, ОСОБА_1 була належним чином ознайомлена з правами та обов`язками зареєстрованого безробітного та відповідальністю за достовірність даних та документів, на підставі яких приймається рішення про надання статусу безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, що визначені Законами України «Про зайнятість населення» та «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Згідно витягу із наказів Роздільнянської районної філії ООЦЗ наказом від 02.06.2020 року № НТ 200602 ОСОБА_1 був наданий статус безробітного та відповідно до частин 1,3,4 ст.22, ч.1 ст.23 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" призначена допомога по безробіттю 100%-90 календарних днів, 80% - 90 календарних днів, 70% -180 календарних днів з 02.06.2020 року по 10.01.2021 рін (наказ № НТ 200603 від 03.06.2020 року). ( а.с.34)

На підставі Порядку здійснення верифікації та моніторингу достовірності інформації, поданої фізичними особами для нарахування та отримання соціальних виплат, пільг, субсидій, пенсій, заробітної плати, інших виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 № 136, Роздільнянською районною філією Одеського ОЦЗ було здійснено верифікацію та моніторинг достовірності інформації, поданої ОСОБА_1 під час реєстрації.

В результаті обміну інформації між Роздільнянською районною філією Одеського ОЦЗ та Пенсійним фондом України, згідно Довідника ПОУ (ЄДРС) встановлено дані про перебування ОСОБА_1 під час знаходження на обліку в центрі зайнятості в статусі безробітного з 02.06.2020 року по 09.10.2020 року, у трудових відносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «Євролайф Україна ЛТД» (ЄДРПОУ 30530054) та отримання нею виплат за виконану роботу в серпні та вересні 2020 року. ( а.с.26)

Відповідно до копії договору про надання послуг № 941670 від 09.12.2019 укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю «Євролайф Україна ЛТД» та ОСОБА_1 , відповідач знаходилась у трудових відносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «Євролайф Україна ЛТД» (ЄДРПОУ 30530054).( а.с.27-30)

Згідно акту виконаних робіт від 01.09..2020 року, відповідач виконала роботу згідно договору № 941670 від 09.12.2019 за липень 2020рік та отримала дохід у розмірі 22,87грн. (а.с.31)

Актом розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення № 65 від 24.11.2020 року та відповідно до п.. 18 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про зайнятість населення» ст. 34 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним», затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової служби України 13.02.2009 № 60/62 було встановлено, що відповідач перебуваючи на обліку як безробітний, в серпні 2020 року та вересні 2020 року працювала у ТОВ «Євролайф Україна ЛТД» ( а.с. 32)

З актом розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення № 65 від 24.11.2020 року ОСОБА_1 ознайомлена, скарг та заяв не надійшло.

Наказом від 09.10.2020 року № НТ201009, було припинено виплату відповідачу ОСОБА_1 допомоги по безробіттю та припинено її реєстрацію як безробітної у зв`язку з поданням письмової заяви про зняття її з реєстрації як безробітної. ( а.с.34)

Відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» із змінами та доповненнями, Закону України «Про зайнятість населення», Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності; затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 06.04.2020 № 624, Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики, Державною податковою адміністрацією України від 13.02.2009 № 60/62, Акту розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення від 24.11.2020 № 65, бухгалтерської довідки Одеського обласного центру зайнятості від 26.11.2020 року № 130 про суму отриманої ОСОБА_1 допомоги по безробіттю за період 02.06.2020 року по 08.10.2020 рік, що підлягає поверненню, директором Роздільнянською районною філією ООЦЗ видано наказ № 30 від 26.11.2020 року про повернення незаконно виплачених ОСОБА_1 коштів за період з 02.06.2020 року по 08.10.2020 року у розмірі 25042,90грн. ( а.с. 37).

Згідно довідки № 168/06/42-21 наданої Одеським обласним центром зайнятості від 13.01.2021 року, на балансі Одеського обласного центру зайнятості станом на 06.01.2021 року обліковується дебіторська заборгованість за ОСОБА_1 у сумі 25042,90грн. за КЕКВ 271050 «Допомога по безробіттю». ( а.с.36)

30.11.2020 року за вихідним № 1036\01-27 відповідачу ОСОБА_1 було направлено лист -претензію про повернення грошових коштів у розмірі 25042,90грн. протягом 15 календарних днів з дня отримання претензії (а.с. 38).

З копії рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу вбачається, що лист-претензію ОСОБА_1 отримала 02.12.2020 року (а.с.38).

Однак, до теперішнього часу ОСОБА_1 добровільно кошти не повернуто.

Дані спірні правовідносини регулюються наступними нормами права.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 43 Закону України «Про зайнятість населення» статус безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.

Згідно ч. 2 ст. 43 Закону України «Про зайнятість населення» статус безробітного надається зазначеним у ч. 1 ст. 43 особам за їх особистою заявою у разі відсутності підходящої роботи з першого дня реєстрації у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, незалежно від зареєстрованого місця проживання чи місця перебування.

Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менще ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

У ч. 3 ст. 22 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» зазначено, що допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи у встановленому порядку в державній службі зайнятості.

Відповідно до Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.06.2020 за № 537/34820; затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі ;та сільського господарства України 06.04.2020 № 624, у період проведення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню корона вірусної хвороби (СОVID - 19), а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій допомога по безробіттю призначається з першого дня після надання статусу безробітного.

У п. 2 ч. 1 ст. 44 Закону України «Про зайнятість населення» передбачено, що зареєстровані безробітні мають право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та цього Закону.

Відповідно п. 2 ст. 36 ЗУ «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» - застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов`язані своєчасно подавати відомості про обставити, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно ст.4 Закону України «Про зайнятість населення» до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або інших умовах, передбачених законодавством.

У ч. 3ст. 44 Закону України «Про зайнятість населення» визначено, що відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.

Відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття має право стягувати відповідно до Закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою.

Згідно ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» - сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов`язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Також абз. 1 п. 6 «Порядку розслідування страхових випадків обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним», затвердженого спільним Наказом Міністерства праці та соціальної політики України і ДПА України № 60/62 від 13/02/2009 встановлено, що у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку «як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно абз. 3 п.6 цього ж Порядку - якщо відомості про доходи; є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених виплат з дня їх призначення повертаються особою відповідно до п. 7 цього Порядку.

Відповідно до правових позицій, викладених в постановах Верховного суду України від 17.02.2015 (справа № 21-20а15) та від 19.12.2018 (справа № 802/1206/17-а) укладення застрахованою особою, яка має статус безробітної, цивільно-правового договору, предметом якого є надання послуг за винагороду, є обставиною, що впливає на умови виплати їй допомоги по безробіттю, тож неповідомлення (несвоєчасне повідомлення) цією особою центру зайнятості про виникнення такої обставини свідчить про невиконання нею своїх обов`язків та відповідно до ч. З ст. 36 Закону № 1533-ІІІ є підставою для стягнення суми виплаченого забезпечення та вартості наданих їй соціальних послуг.

Оскільки відповідач ОСОБА_1 приховала інформацію щодо свого працевлаштування в Товаристві з обмеженою відповідальністю «Євролайф Україна ЛТД» (ЄДРПОУ 30530054) під час перебування на обліку в Роздільнянській районній філії Одеського ОЦЗ, це свідчить про невиконання нею своїх обов`язків та відповідно до ч.2 ст. 36 ЗУ «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та є підставою для стягнення суми виплаченого забезпечення.

Згідно з ч.ч. 1, 2, 3 ст. 12 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з ч. 1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно до ст. 77 ЦПК України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, що не стосуються предмета доказування.

За ч. 2 ст. 78 ЦПК України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідно до ст.81 ЦПК України, кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених цим кодексом. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі.. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Згідно ст. 89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу, який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу ( групи доказів)

Відповідно до ст. 263 ЦПК України, судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку, що вимоги позивача правомірні, і підлягають задоволенню у повному обсязі.

За вказаних обставин суд приходить до висновку, що з відповідача на користь позивача підлягає стягненню суми виплаченої допомоги в розмірі 25042,90гривень.

На підставі ст. 141 ЦПК України, з відповідача на користь позивача необхідно стягнути сплачений ним судовий збір в розмірі 2270 гривень.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.34,36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», ст.ст.4,43,44,45 Закону України «Про зайнятість населення», ст. ст. 13,19,76-81,95,141,200,206,258-259, 263,265, 273, 354,355 ЦПК України, суд,

УХВАЛИВ:

Позовні вимоги Одеського обласного центра зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості з виплаченої допомоги по безробіттю,, задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (ІПН НОМЕР_1 ), яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 до бюджету Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (номер рахунку: UA 928201720355409300700706397, отримувач Одеський обласний центр зайнятості, код ЄДРПОУ отримувача: 03491435, банк отримувача: Державна казначейська служба України м. Київ, МФО 820172) заборгованість з виплаченої їй допомоги по безробіттю в розмірі 25042грн.90коп. (двадцять п`ять тисяч сорок дві гривень 90 копійок).

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ( ІПН НОМЕР_1 ), яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 до бюджету Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (номер рахунку: UA 928201720355409300700706397, отримувач Одеський обласний центр зайнятості, код ЄДРПОУ отримувача: 03491435, банк отримувача: Державна казначейська служба України м. Київ, МФО 820172) витрати по сплаті судового збору в розмірі 2270грн.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене учасниками справи в апеляційному порядку до Одеського апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подачі протягом 30 днів апеляційної скарги з дня проголошення судового рішення, з урахуванням п.15.5 Перехідних положень ЦПК України.

Повний текс виготовлений та підписаний суддею 18.03.2021 року.

Суддя С. І. Гринчак

Джерело: ЄДРСР 95625519
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку