open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2020 року Справа № 160/9039/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кальника В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Виконавчого комітету Дніпровської міської ради до Дніпропетровського громадського формування "Екатеринославськая козача осавульська служба" "Екатеринославского козацтва", третя особа - 1: Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради, третя особа - 2: Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради, третя особа 3 - Південно-Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) про припинення діяльності громадського формування шляхом примусового розпуску, -

ВСТАНОВИВ:

Виконавчий комітет Дніпровської міської ради звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Дніпропетровського громадського формування "Екатеринославськая козача осавульська служба" "Екатеринославского козацтва" третя особа - 1: Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради, третя особа - 2: Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради, в якому позивач просить суд:

- припинити діяльність Дніпропетровського громадського формування «Екатеринославская козача осавульська служба» «Екатеринославского козацтва» (код ЄДРПОУ 35202340, зареєстроване за адресою: 49033, м. Дніпро, вул. Виконкомівська, буд. 18), шляхом примусового розпуску, а саме, ліквідувати (припинити) юридичну особу Дніпропетровське громадське формування «Екатеринославская козача осавульська служба» «Екатеринославского козацтва» (код ЄДРПОУ 35202340, зареєстроване за адресою: 49033, м. Дніпро, вул. Виконкомівська, буд. 18).

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач фактично не здійснює статутну діяльність, не співпрацює з органами Національної поліції, органами місцевого самоврядування, тому в силу положень ст.8 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», Дніпропетровське громадське формування "Екатеринославськая козача осавульська служба" "Екатеринославского козацтва" підлягає припиненню шляхом примусового розпуску.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.08.2020 року відкрито провадження в адміністративній справі та ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Відповідач належним чином та своєчасно повідомлявся про встановлений ухвалою суду від 10.08.2020 року строк для подання відзиву на позовну заяву, проте наявна у матеріалах справи судова кореспонденція, яка надсилалася на адресу відповідача, повернулась до суду з відповідним поштовим повідомленням з відміткою органу зв`язку «адресат відсутній за вказаною адресою». Правом на подання відзиву на позовну заяву, письмових пояснень не скористався.

02.09.2020 року від представника Департаменту громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради до суду надійшли пояснення, в яких він зазначив про те, що до Дніпровської міської ради надійшов лист Шевченківського відділення поліції Дніпровського відділу поліції Головного Управління Національної поліції в Дніпропетровській області (від 29.05.2020 року № 45.7/2-2555), та Дніпровського відділу поліції Головного Управління Національної поліції в Дніпропетровській області (від 07.02.2020 № 45/13/8-589) з проханням звернутися з позовною заявою про припинення діяльності громадського формування з охорони громадського порядку до суду, оскільки громадське формування ніяким чином не співпрацює з Дніпровським відділом поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області та підпорядкованими йому відділеннями поліції в частині охорони громадського порядку.

Також зазначив, що позов слід задовольнити по суті.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.09.2020 року до участі у справі в якості третьої особи залучено Південно-Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Дніпро). Також ухвалою витребовано від Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) належним чином завірену копію статуту Дніпропетровського громадського формування «Екатеринославская козача осавульська служба «Екатеринославского козацтва» (код ЄДРПОУ 35202340, зареєстроване за адресою: 49033, м. Дніпро, вул. Виконкомівська, буд. 18).

11.09.2020 року від Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради до суду надійшли пояснення по справі, в яких з посиланням на норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», п.2 Наказу Міністерства юстиції від 18.11.2016 року №3268/5 «Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», зазначив, що до запровадження інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та інформаційними системами Державної судової адміністрації України відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» в частині передачі інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі примірника судового рішення, яке тягне за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, такі примірники судових рішень подаються заявником або надсилаються судом у паперовій формі. Зауважив, що оскільки припинення громадського формування здійснюється в примусовому порядку, а керівництво громадського формування не відповідає на звернення органу, що здійснює координацію його діяльності, єдиною підставою для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про припинення громадського формування є саме рішення про припинення юридичної особи Дніпропетровського громадського формування «Екатеринославська козача осавульська служба» «Екатеринославского козацтва», направлене державному реєстратору судом.

01.10.2020 року від представника Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) до суду надійшли пояснення на позовну заяву, в яких він просив прийняти законне та обґрунтоване рішення у справі.

Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 07.06.2007 року виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради було зареєстровано Дніпропетровське громадське формування «Екатеринославская козача осавульська служба» «Екатеринославского козацтва» (код ЄДРПОУ 35202340, зареєстроване за адресою: 49033, м. Дніпро, вул. Виконкомівська, буд. 18), про що свідчить лист Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур від 29.05.2020 № 2/5-235.

13.12.2019 року на адресу Дніпровської міської ради надійшов лист Дніпровського відділу поліції Головного Управління Національної поліції в Дніпропетровській області (від 13.12.2019 року № 45/13/8-5361), з проханням звернутися з позовною заявою про припинення діяльності громадського формування з охорони громадського порядку до суду, відповідно до якого зазначене громадське формування ніяким чином не співпрацює з Дніпровським ВП ГУНП в Дніпропетровській області та підпорядкованим йому відділенням поліції та не здійснює заходи, передбачені законодавством, а саме: згідно статті 11 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом: спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування; участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.

Відповідно до листа від 04.03.2020 № 1/9-104, Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради, підтримує звернення поліції, у зв`язку з тим, що зазначене громадське формування не виконує свої завдання відповідно до Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону».

Надаючи правову оцінку спірним відносинам та відповідним доводам сторін, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об`єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.

Згідно з п.1 ч.1 ст.9 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону у сфері охорони громадського порядку є: надання допомоги органам Національної поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів Національної поліції про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; сприяння органам Національної поліції у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх.

Статтею 3 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» передбачено, що громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону створюються і діють у взаємодії з правоохоронними органами, Державною прикордонною службою України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, додержуючись принципів гуманізму, законності, гласності, добровільності, додержання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань.

Відповідно до ч.3 ст.13 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», члени громадських формувань під час виконання своїх обов`язків з охорони громадського порядку і державного кордону після обов`язкового пред`явлення посвідчення члена громадського формування мають право:

1) вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів, додержання режиму державного кордону, в тому числі на територіях, що межують з державним кордоном, де прикордонну смугу не визначено;

2) у разі підозри у вчиненні адміністративних правопорушень і злочинів перевіряти у громадян документи, що посвідчують їх особу;

3) спільно з поліцейськими та військовослужбовцями Державної прикордонної служби України затримувати і доставляти до органу Національної поліції, підрозділу Державної прикордонної служби України, штабу громадського формування з охорони громадського порядку або громадського пункту охорони порядку осіб, які виявили злісну непокору законним вимогам члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону і не виконують вимог щодо припинення адміністративного правопорушення;

4) складати протоколи про адміністративні правопорушення;

5) входити до клубів, кінотеатрів, стадіонів, інших громадських місць і приміщень за згодою власника чи уповноваженого ним органу для переслідування правопорушника, який переховується, або припинення адміністративних правопорушень чи злочинів;

6) у разі участі спільно з прикордонниками у пошуку порушників кордону за згодою громадян або власника підприємства, установи, організації чи уповноваженого ним органу та в присутності їх представників входити у будь-який час доби до житлових приміщень, на територію і в приміщення підприємств, установ, організацій та оглядати транспортні засоби;

7) у невідкладних випадках використовувати транспортні засоби, що належать підприємствам, установам, організаціям або громадянам (за їх згодою), крім транспортних засобів дипломатичних, консульських та інших представництв іноземних держав, міжнародних організацій, транспортних засобів спеціального призначення, для доставлення до лікувальних закладів осіб, що перебувають у безпорадному стані, а також осіб, які потерпіли від нещасних випадків або правопорушень і потребують термінової медичної допомоги;

8) у разі порушення водіями Правил дорожнього руху, створення реальної загрози життю або здоров`ю громадян вживати заходів до припинення цього правопорушення, здійснювати перевірку документів у водіїв на право користування та керування транспортними засобами, а також не допускати осіб, які не мають документів або перебувають у стані сп`яніння, до подальшого керування транспортними засобами;

9) під час виконання обов`язків члена громадського формування використовувати за власним бажанням свій або інший приватний автомототранспорт за згодою власника або особи, у володінні якої він перебуває. Відшкодування витрат за його використання у таких випадках може провадитися за рахунок коштів громадського формування у порядку, визначеному його положенням (статутом);

10) вести роботу серед населення щодо роз`яснення чинного законодавства про державний кордон України, систему режимних заходів у прикордонній смузі та контрольованому прикордонному районі;

11) застосовувати в установленому порядку заходи фізичного впливу, спеціальні засоби індивідуального захисту та самооборони.

Згідно зі статтею 11 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом:

1) спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування;

2) проведення разом з прикордонниками огляду на маршрутах можливого руху порушників державного кордону, місць їх укриття, транспортних засобів, суміжної з державним кордоном місцевості з метою встановлення причин та умов перебування невідомих осіб;

3) участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.

Статтею 16 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» передбачено, що місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування у межах своєї компетенції спільно з органами Національної поліції та підрозділами Державної прикордонної служби України здійснюють координацію та контроль за діяльністю громадських формувань, заслуховують повідомлення і звіти керівників зазначених формувань.

Таким чином, з урахуванням наведеного, судом встановлено, що громадські формування з охорони громадського порядку та державного кордону, що зареєстровані та діють на території м.Дніпро зобов`язані, окрім виконання статутних завдань, звітувати про результати своєї діяльності перед відповідними виконавчим органами Дніпровської міської ради, органами Національної поліції та підрозділами Державної прикордонної служби України.

Однак, як стверджує позивач, Дніпропетровське громадське формування "Екатеринославськая козача осавульська служба" "Екатеринославского козацтва" вказані зобов`язання не виконує.

Відповідно до статті 8 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону.

У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку.

Відповідно до ст.20 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку та державного кордону», контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку та державного кордону здійснюється органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законом.

Статтею 25 Закону України «Про громадські об`єднання» визначено способи припинення діяльності громадського об`єднання, зокрема, відповідно до пункту 2 частини 1 означеної статті припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об`єднання.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону України "Про громадські об`єднання", припинення діяльності громадського об`єднання відбувається в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Частиною 1 статті 28 Закону України «Про громадські об`єднання» передбачено, що громадське об`єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації в разі виявлення ознак порушення громадським об`єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону. Заборона громадського об`єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому цим Законом, та виключення з Реєстру громадських об`єднань.

Частиною 2 статті 28 Закону України «Про громадські об`єднання» визначено, що справа про заборону громадського об`єднання розглядається у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Пунктом 2 частини 4 статті 46 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об`єднання, юридичні особи, які не є суб`єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами за адміністративним позовом суб`єкта владних повноважень про примусовий розпуск (ліквідацію) об`єднання громадян.

Таким чином, порядок припинення громадського формування визначено Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", але саме спосіб припинення визначено п.2 ч.1 ст. 25 Закону України «Про громадські об`єднання».

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи викладене вище, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.

Судові витрати відповідно до ст. 139 КАС України, стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Виконавчого комітету Дніпровської міської ради до Дніпропетровського громадського формування "Екатеринославськая козача осавульська служба" "Екатеринославского козацтва", третя особа - 1: Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради, третя особа - 2: Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради, третя особа 3 - Південно-Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) про припинення діяльності громадського формування шляхом примусового розпуску задовольнити.

Припинити діяльність Дніпропетровського громадського формування «Екатеринославская козача осавульська служба» «Екатеринославского козацтва» (код ЄДРПОУ 35202340, зареєстроване за адресою: 49033, м. Дніпро, вул. Виконкомівська, буд. 18), шляхом примусового розпуску.

Розподіл судових витрат у справі не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) В.В. Кальник

Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду

Суддя В.В. Кальник

13.10.2020

Рішення не набрало законної сили 13 жовтня 2020 р.

Суддя В.В. Кальник

Джерело: ЄДРСР 95606009
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку