open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
11.11.2021
Ухвала суду
05.10.2021
Ухвала суду
20.09.2021
Ухвала суду
20.09.2021
Ухвала суду
20.09.2021
Ухвала суду
09.06.2021
Постанова
09.06.2021
Постанова
02.06.2021
Постанова
24.05.2021
Ухвала суду
24.05.2021
Ухвала суду
21.04.2021
Ухвала суду
19.04.2021
Ухвала суду
19.04.2021
Ухвала суду
08.04.2021
Ухвала суду
29.03.2021
Ухвала суду
24.03.2021
Постанова
11.03.2021
Ухвала суду
11.03.2021
Ухвала суду
09.03.2021
Ухвала суду
04.03.2021
Ухвала суду
03.03.2021
Ухвала суду
24.02.2021
Постанова
18.02.2021
Ухвала суду
18.02.2021
Ухвала суду
18.02.2021
Ухвала суду
18.02.2021
Ухвала суду
26.01.2021
Ухвала суду
11.01.2021
Ухвала суду
11.01.2021
Ухвала суду
11.01.2021
Ухвала суду
11.01.2021
Ухвала суду
29.12.2020
Ухвала суду
29.12.2020
Ухвала суду
29.12.2020
Ухвала суду
29.12.2020
Ухвала суду
29.12.2020
Ухвала суду
29.12.2020
Ухвала суду
24.12.2020
Ухвала суду
24.12.2020
Ухвала суду
16.12.2020
Ухвала суду
17.11.2020
Ухвала суду
09.11.2020
Ухвала суду
02.11.2020
Ухвала суду
30.10.2020
Ухвала суду
29.10.2020
Ухвала суду
29.10.2020
Ухвала суду
01.10.2020
Ухвала суду
29.09.2020
Ухвала суду
14.09.2020
Ухвала суду
07.09.2020
Ухвала суду
07.09.2020
Ухвала суду
04.09.2020
Ухвала суду
04.09.2020
Ухвала суду
10.08.2020
Ухвала суду
10.08.2020
Ухвала суду
14.07.2020
Ухвала суду
17.06.2020
Постанова
14.05.2020
Ухвала суду
02.04.2020
Ухвала суду
23.03.2020
Ухвала суду
10.03.2020
Ухвала суду
25.02.2020
Ухвала суду
05.02.2020
Ухвала суду
26.12.2019
Ухвала суду
23.12.2019
Ухвала суду
05.12.2019
Ухвала суду
03.12.2019
Ухвала суду
18.11.2019
Ухвала суду
11.11.2019
Ухвала суду
15.10.2019
Ухвала суду
04.10.2019
Ухвала суду
03.10.2019
Ухвала суду
30.09.2019
Ухвала суду
30.09.2019
Ухвала суду
30.09.2019
Ухвала суду
23.09.2019
Ухвала суду
23.09.2019
Ухвала суду
06.09.2019
Ухвала суду
22.07.2019
Ухвала суду
17.07.2019
Ухвала суду
28.05.2019
Постанова
27.05.2019
Ухвала суду
22.04.2019
Ухвала суду
21.02.2019
Ухвала суду
06.02.2019
Ухвала суду
21.01.2019
Ухвала суду
15.11.2018
Рішення
08.10.2018
Ухвала суду
28.09.2018
Ухвала суду
02.08.2018
Ухвала суду
02.08.2018
Ухвала суду
31.05.2018
Ухвала суду
10.04.2018
Ухвала суду
28.03.2018
Ухвала суду
Вправо
7 Справа № 911/565/18
Моніторити
Ухвала суду /11.11.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /05.10.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /20.09.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /20.09.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /20.09.2021/ Північний апеляційний господарський суд Постанова /09.06.2021/ Північний апеляційний господарський суд Постанова /09.06.2021/ Північний апеляційний господарський суд Постанова /02.06.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /24.05.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /24.05.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.04.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.04.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.04.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /08.04.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.03.2021/ Північний апеляційний господарський суд Постанова /24.03.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.03.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /11.03.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /09.03.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.03.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /03.03.2021/ Господарський суд Київської області Постанова /24.02.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.02.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /18.02.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /18.02.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /18.02.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /26.01.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.01.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /11.01.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /11.01.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /11.01.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /24.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /24.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /16.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /17.11.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /09.11.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /02.11.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /30.10.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /29.10.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /29.10.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /01.10.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.09.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /14.09.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /07.09.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /07.09.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /04.09.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /04.09.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /10.08.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /10.08.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /14.07.2020/ Північний апеляційний господарський суд Постанова /17.06.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.05.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /02.04.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /23.03.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.03.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /25.02.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /05.02.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.12.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /23.12.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /05.12.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.12.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.11.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.11.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /15.10.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.10.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /03.10.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /30.09.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /30.09.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /30.09.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /23.09.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /23.09.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /06.09.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /22.07.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /17.07.2019/ Касаційний господарський суд Постанова /28.05.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.05.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /22.04.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.02.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.02.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.01.2019/ Північний апеляційний господарський суд Рішення /15.11.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /08.10.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /28.09.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /02.08.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /02.08.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /31.05.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /10.04.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /28.03.2018/ Господарський суд Київської області
emblem
Справа № 911/565/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /11.11.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /05.10.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /20.09.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /20.09.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /20.09.2021/ Північний апеляційний господарський суд Постанова /09.06.2021/ Північний апеляційний господарський суд Постанова /09.06.2021/ Північний апеляційний господарський суд Постанова /02.06.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /24.05.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /24.05.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.04.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.04.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.04.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /08.04.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.03.2021/ Північний апеляційний господарський суд Постанова /24.03.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.03.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /11.03.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /09.03.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.03.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /03.03.2021/ Господарський суд Київської області Постанова /24.02.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.02.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /18.02.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /18.02.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /18.02.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /26.01.2021/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.01.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /11.01.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /11.01.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /11.01.2021/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /24.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /24.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /16.12.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /17.11.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /09.11.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /02.11.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /30.10.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /29.10.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /29.10.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /01.10.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /29.09.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /14.09.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /07.09.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /07.09.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /04.09.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /04.09.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /10.08.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /10.08.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /14.07.2020/ Північний апеляційний господарський суд Постанова /17.06.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.05.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /02.04.2020/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /23.03.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.03.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /25.02.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /05.02.2020/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.12.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /23.12.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /05.12.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.12.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.11.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /11.11.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /15.10.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.10.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /03.10.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /30.09.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /30.09.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /30.09.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /23.09.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /23.09.2019/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /06.09.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /22.07.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /17.07.2019/ Касаційний господарський суд Постанова /28.05.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.05.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /22.04.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.02.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.02.2019/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.01.2019/ Північний апеляційний господарський суд Рішення /15.11.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /08.10.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /28.09.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /02.08.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /02.08.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /31.05.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /10.04.2018/ Господарський суд Київської області Ухвала суду /28.03.2018/ Господарський суд Київської області

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"11" березня 2021 р. Справа № 911/565/18

За скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська" б/н від 25.09.2020 (вх. № суду 189/20 від 30.09.2020) на дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Яковенко В.А. у справі № 911/565/18

за позовом Національного банку України, 01601, місто Київ, вулиця Інститутська, будинок 9

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська", 03680, місто Київ, вулиця Заболотного Академіка, будинок 150, приміщення 17

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Публічне акціонерне товариство "Комерційний банк "Фінансова ініціатива", 03150, місто Київ, вулиця Щорса, будинок 7/9

про звернення стягнення на предмет іпотеки за іпотечним договором б/н від 06.06.2014 в рахунок часткового погашення заборгованості за Кредитним договором №12/09/6 від 04.06.2014

суддя Н.Г. Шевчук

за участю представників сторін:

від скаржника (боржник): не з`явився;

від стягувача: Цвєтков В.М. (посв. № 1282 від 08.10.2020, дов. №18-0011/55547 від 02.10.2020);

від третьої особи: не з`явився;

від органу ДВС: Юлдашев Ю.М. (посв. серії АА № 001750 від 10.09.2020, дов. № 9662/20.3/22-20 від 24.11.2020);

Чубенко К.М. (дов. № 559/20.6/22-21 від 22.01.2021).

встановив:

В провадженні Господарського суду Київської області перебувала справа № 911/565/18 за позовом Національного банку України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська" про звернення стягнення на предмет іпотеки за іпотечним договором б/н від 06.06.2014, укладеним між Національним банком України та ТОВ "Птахофабрика Київська", в рахунок часткового погашення заборгованості ПАТ "КБ "Фінансова ініціатива" перед Національним банком України за Кредитним договором № 12/09/6 від 04.06.2014 шляхом продажу на прилюдних торгах нерухомого майна, а саме майнового комплексу загальною площею 126 579 кв. м., що розташований за адресою: м. Київ, просп. Броварський, буд. 99.

Рішенням Господарського суду Київської області від 15.11.2018, з урахуванням ухвали суду від 30.09.2019 про виправлення описки в рішенні, позовні вимоги Національного банку України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська" задоволено повністю, судом вирішено:

- в рахунок часткового погашення заборгованості Публічного акціонерного товариства "Комерційний банк "Фінансова ініціатива" за Кредитним договором від 04.06.2014 №12/09/6 з додатковими договорами, а саме: №1 від 01.12.2014, №2 від 23.12.2014, №3 від 26.02.2014 перед Національним банком України в загальній сумі заборгованості (станом на 24.06.2015) 2 135 863 013,70 грн, з яких: заборгованість за кредитом - 2 000 000 000,00 грн; сума заборгованості по процентах - 135 863 013,70 грн, звернути стягнення на предмет іпотеки-1 за іпотечним договором від 06.06.2014, укладеним між Національним банком України та Товариством з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська", посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Сергеєвим О.О. та зареєстрований за № 534, нерухоме майно: Єдиний майновий комплекс, загальною площею 126 579 кв. м, що розташований за адресою: м. Київ, проспект Броварський, 99, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська" на підставі Свідоцтва про право власності на нерухоме майно за індексним № 11571036, виданого Реєстраційною службою Головного управління юстиції у м. Києві державним реєстратором Малишевим М.С. 25.10.2013. Встановити спосіб реалізації предмета іпотеки шляхом продажу предмету іпотеки на прилюдних торгах у межах процедури виконавчого провадження за початковою ціною встановленою на рівні, не нижчому за звичайні ціни на цей вид майна, на підставі оцінки, проведеної суб`єктом оціночної діяльності/незалежним експертом на стадії оцінки майна під час проведення виконавчих дій;

- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська" на користь Національного банку України 616 700,00 грн судового збору.

Постановою Північного апеляційного господарського суду від 28.05.2019 вказане рішення залишено без змін.

На виконання зазначеного рішення Господарським судом Київської області 12.09.2019 видано відповідні накази.

30 вересня 2020 року до Господарського суду Київської області від Товариства з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська" надійшла скарга б/н від 25.09.2020 (вх. № суду 189/20) на дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Яковенко В.А. у справі № 911/565/18, в якій скаржник просив:

-витребувати у відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України матеріали виконавчого провадження № 60641460, в тому числі Звіт про оцінку майна, а саме: майнового комплексу, загальною площею 126 579,4 кв. м, що розташований за адресою: м. Київ, просп. Броварський, 99, який виконано ТОВ "Оціночна фірма "Де Візу";

- зупинити стягнення з виконання наказу № 911/565/18 від 12.09.2019, виданого Господарським судом Київської області до завершення розгляду скарги, в тому числі зупинити реалізацію на електронних торгах Державного підприємства "СЕТАМ" майна ТОВ "Птахофабрика Київська", а саме: Єдиний майновий комплекс, загальною площею 126 579,4 кв. м, який знаходиться за адресою: м. Київ, проспект Броварський, 99 та проводити інші дії направлені на примусове відчуження цього майна у будь-який спосіб до завершення розгляду скарги;

- визнати неправомірними дії державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Яковенко В.А. щодо виставлення на реалізацію на електронних торгах Державного підприємства "Сетам" майна ТОВ "Птахофабрика Київська";

- зобов`язати посадових осіб відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, які здійснюють виконавчі дії в межах виконавчого провадження № 60641460 зняти з реалізації на електронних торгах Державного підприємства "Сетам" майна ТОВ "Птахофабрика Київська", а саме єдиний майновий комплекс загальною площею 126 579,4 кв. м, який знаходиться за адресою: м. Київ, проспект Броварський, 99;

- визнати неправомірними дії державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Яковенко В.А. щодо незаконного проведення оцінки нерухомого майна ТОВ "Птахофабрика Київська", а саме: єдиного майнового комплексу, загальною площею 126 579,4 кв. м, що розташований за адресою: м. Київ, просп. Броварський, 99 і визначенні його заниженої вартості в розмірі 126 012 109 грн без ПДВ в межах виконавчого провадження № 60641460;

- зобов`язати посадових осіб відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, які здійснюють виконавчі дії в межах виконавчого провадження № 60641460 провести нову оцінку з визначення ринкової вартості нерухомого майна ТОВ "Птахофабрика Київська", а саме: єдиного майнового комплексу, загальною площею 126 579,4 кв. м, що розташований за адресою: м. Київ, просп. Броварський, 99 в межах виконавчого провадження № 60641460.

В обґрунтування поданої скарги скаржник послався на незаконно проведену державним виконавцем оцінку майна ТОВ "Птахофабрика Київська", а саме єдиного майнового комплексу загальною площею 126 579,4 кв. м, який знаходиться за адресою: м. Київ, проспект Броварський, 99, оскільки звіт про оцінку не відповідає вимогам спеціального законодавства, яким має керуватися суб`єкт оцінювання, а тому має бути визнаним неналежним та недопустимим для використання його в процедурі примусового виконання рішення суду.

У зв`язку з перебуванням матеріалів справи № 911/565/18 станом на момент надходження скарги б/н від 30.09.2020 (вх. № суду 189/20) в апеляційній інстанції, Господарським судом Київської області 01.10.2020 постановлено ухвалу про відкладення вирішення питання про прийняття/розгляд даної скарги до повернення матеріалів справи до Господарського суду Київської області.

09 листопада 2020 року від скаржника надійшли додаткові пояснення по скарзі щодо незаконності проведення ТОВ "Оціночна фірма "Де Візу" оцінки майна та визначення його вартості; пояснення датовані 03.11.2020 та 06.11.2020; до пояснень долучено рецензію Науково-дослідного центру судової експертизи з питань інтелектуальної власності Міністерства юстиції України та рецензію № 03/20-10/15 Громадської організації "Асоціація незалежних оцінювачів" на Звіт про оцінку майна ТОВ "Птахофабрика Київська". Також в даних поясненнях скаржник просить постановити окрему ухвалу стосовно фактів порушення законодавства посадовими особами Національного банку України, ТОВ "Оціночна фірма "Де Візу" та державним виконавцем Яковенко В.А., оскільки їх дії, на думку скаржник, містять ознаки кримінального правопорушення передбаченого статтею 384 ККУ.

Після повернення матеріалів справи № 911/565/18 до Господарського суду Київської області, перевіривши матеріали скарги на предмет їх відповідності нормам Господарського процесуального кодексу України, які регулюють порядок звернення із скаргою до суду, ухвалою суду від 29.12.2020 прийнято скаргу до розгляду та призначено засідання на 11.01.2021.

05 січня 2021 року від Національного банку України на електронну адресу суду надійшли заперечення на скарги (оригінал вказаних заперечень надійшов до матеріалів справи 11.01.2021). Заперечення обгрунтовано наступним:

- скаржником не наведено та не надано жодних доказів протиправності дій державного виконавця щодо проведення в рамках виконавчого провадження оцінки нерухомого майна, дії якого не відповідали б вимогам чистин першої - третьої, п`ятої статті 57 Закону України "Про виконавче провадження";

- Звіт про оцінку майна не створює жодних правових наслідків для учасників правовідносин з оцінки майна, а лише відображає та підтверджує зроблені суб`єктом оціночної вартості суб`єктом господарювання висновки і його дії щодо реалізації своєї практичної діяльності;

- надані скаржником рецензії Тимощик Л.П. (рецензент) та ГО "Асоціація незалежних оцінювачів" на звіт про оцінку майна ТОВ "Птахофабрика Київська" не відповідають затвердженій ФДМУ формі (наказ Фонду державного майна України від 16.07.2012 № 3128); в рецензіях не наведено жодних вагомих підстав вважати Звіт неякісним та/або непрофесійним, який не може бути використано в процедурі примусового виконання рішення;

- на звіт про оцінку майна проведений ТОВ "Оціночна фірма "Де Візу" було надано рецензії ПГОІ "Цент економіко-правового забезпечення" та ГО "Всеукраїнська спілка оцінювачів землі", відповідно до яких Звіт класифікується як такий, що в цілому відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, але має незначні недоліки, що не вплинули на достовірність оцінки і може використовуватись з метою, визначеною у звіті;

- рецензія на Звіт про оцінку майна виконана ГО "Асоціація незалежних оцінювачів" датована 15.10.2020, тоді як боржник стверджує, що ним Звіт про оцінку майна був отриманий 29.10.2020, що ставить під сумнів належність даної рецензії;

- визначена оцінювачем вартість майна в розмірі 126 012 109,00 грн без ПДВ є стартовою ціною та не впливає на остаточну запропоновану покупцями ціну;

- доводи скаржника про неправомірність Звіту про оцінку майна, за відсутності оскарження в судовому порядку останнього та наявності відповідного судового рішення є передчасними.

В судовому засіданні 11.01.2021 за клопотанням представника скаржника було оголошено перерву до 18.02.2021.

22 січня 2021 року від Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України надійшов відзив на скаргу № 910/20067/20 від 20.01.2021, однак суд не приймає його до розгляду, оскільки в порушення вимог частини другої статті 165 Господарського процесуального кодексу України, останній подано без підпису уповноваженої на те особи.

Національним банком України 17.02.2021 подано клопотання про доручення письмових доказів, які на думку стягувача, вказують на сумніви щодо достовірності рецензії на Звіт про оцінку майна виконану рецензентом ГО "Асоціація незалежних оцінювачів" ОСОБА_1 , оскільки відносно даної особи Екзаменаційною комісією Фонду державного майна України неодноразово вживались заходи щодо позбавлення його ліцензії, направлення на навчання, що підтверджується протоколами засідань комісій.

18 лютого 2021 року скаржником подано додаткові пояснення до скарги на дії державного виконавця. Також долучено рецензію на Звіт про оцінку майна виконану ГО "Всеукраїнська асоціація фахівців оцінки". Скаржник посилаючись на аналогічну та преюдиційну справу № 910/10956/15 аргументує, що між стягувачем та суб`єктом оцінювання - ТОВ "Оціночна фірма "Де Візу" існують партнерські відносини на підставі договору № 100776 від 29.12.2018. З тверджень скаржника, за наслідками розгляду скарги по даній справі, господарський суд визнав неправомірними дії головного державного виконавця та визнав неправомірною постанову про призначення суб`єкта оціночної діяльності.

В судове засідання 11.03.2021 представники скаржника не з`явились, про причини неможливості прибути в дане судове засідання повідомляли на попередньому засіданні, однак з урахуванням обмеженості строків розгляду скарг та тривалий процес розгляду вказаної справи, суд вважає за можливе розгляд скарги провести без участі представників скаржника.

Дослідивши матеріали скарги суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 326 Господарського процесуального кодексу України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.

Відповідно до статті 129 Конституції України одним із основних засад судочинства є обов`язковість судового рішення.

Згідно зі статтею 1291 Конституції України держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

При цьому, відповідно до частини першої статті 327 Господарського процесуального кодексу України виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 13.12.2012 № 18-рп/2012).

Як вже зазначалось, рішенням Господарського суду Київської області від 15.11.2018, яке залишено без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 28.05.2019, позовні вимоги Національного банку України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська" задоволено повністю, вирішено в рахунок часткового погашення заборгованості Публічного акціонерного товариства "Комерційний банк "Фінансова ініціатива" за Кредитним договором від 04.06.2014 № 12/09/6 перед Національним банком України в загальній сумі заборгованості (станом на 24.06.2015) 2 135 863 013,70 грн, звернути стягнення на предмет іпотеки-1 за іпотечним договором від 06.06.2014, укладеним між Національним банком України та Товариством з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська", посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Сергеєвим О.О. та зареєстрований за № 534, нерухоме майно: Єдиний майновий комплекс, загальною площею 126 579 кв. м, що розташований за адресою: м. Київ, проспект Броварський, 99, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська" на підставі Свідоцтва про право власності на нерухоме майно за індексним № 11571036, виданого Реєстраційною службою Головного управління юстиції у м. Києві державним реєстратором Малишевим М.С. 25.10.2013. Спосіб реалізації предмета іпотеки шляхом продажу предмету іпотеки на прилюдних торгах у межах процедури виконавчого провадження за початковою ціною встановленою на рівні, не нижчому за звичайні ціни на цей вид майна, на підставі оцінки, проведеної суб`єктом оціночної діяльності/незалежним експертом на стадії оцінки майна під час проведення виконавчих дій.

На виконання вказаного рішення суду 12.09.2019 видано відповідний наказ.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 24.12.2020 внесено виправлення до наказу Господарського суд Київської області від 12.09.2019 про звернення стягнення на предмет іпотеки-1 за іпотечним договором від 06.06.2014, укладеним між Національним банком України та Товариством з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська", в рахунок часткового погашення заборгованості Публічного акціонерного товариства "Комерційний банк "Фінансова ініціатива" перед Національним банком України за кредитним договором № 12/09/6 від 04.06.2014, виправивши номер за яким зареєстровано Договір іпотеки від 06.06.2014 на № 534.

У свою чергу, статтею 1 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до частини першої статті 14, частини першої статті 15 Закону України "Про виконавче провадження", зокрема, учасниками виконавчого провадження є виконавець, сторони (стягувач і боржник), представники сторін.

Так, права та обов`язки виконавців визначені статтею 18 Закону України "Про виконавче провадження", зокрема, частиною першою та пунктом 1 частини другої названої статті встановлено, що виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.

Водночас, рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом (частина перша статті 74 Закону України "Про виконавче провадження" та аналогічна норма міститься у статті 339 Господарського процесуального кодексу України).

Державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Яковенко В.А. 18.11.2019 винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 60641460 щодо примусового виконання наказу про звернення стягнення на предмет іпотеки-1 за іпотечним договором від 06.06.2014, укладеним між Національним банком України та Товариством з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська", в рахунок часткового погашення заборгованості Публічного акціонерного товариства "Комерційний банк "Фінансова ініціатива" перед Національним банком України за кредитним договором № 12/09/6 від 04.06.2014.

03 квітня 2020 року державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Яковенко В.А. винесено постанову про призначення суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні - Товариство з обмеженою відповідальністю "Оціночна фірма "Де Візу".

Як вбачається з матеріалів справи, 11.09.2020 Відділом примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України було отримано та зареєстровано за вхідним № 18530 супровідний лист від ТОВ "Оціночна фірма "Де Візу", яким передано Звіт про оцінку майна, а саме: єдиного майнового комплексу загальною площею 126 579,4 кв. м, який знаходиться за адресою: м. Київ, проспект Броварський, 99.

Державним виконавцем 14.09.2020 було направлено учасникам виконавчого провадження письмове повідомлення про результати проведеної оцінки арештованого майна та його вартості за звітом суб`єкта оціночної діяльності.

В даному випадку скаржник просить суд, зокрема, про визнання неправомірними дій державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України щодо незаконного проведення оцінки нерухомого майна та те, що державним виконавцем визначено занижену вартість відповідного майна.

Відповідно до частини першої статті 57 Закону України "Про виконавче провадження" визначення вартості майна боржника здійснюється за взаємною згодою сторонами виконавчого провадження.

Проте, ані учасниками справи ані державним виконавцем не було надано суду доказів погодження сторонами вартості відповідного майна.

Згідно частини третьої статті 57 Закону України "Про виконавче провадження" у разі якщо сторони виконавчого провадження не дійшли згоди щодо визначення вартості майна, визначення вартості майна боржника здійснюється виконавцем за ринковими цінами, що діють на день визначення вартості майна. Для проведення оцінки за регульованими цінами, оцінки нерухомого майна, транспортних засобів, повітряних, морських та річкових суден виконавець залучає суб`єкта оціночної діяльності суб`єкта господарювання.

Правові засади здійснення оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні, її державного та громадського регулювання, забезпечення створення системи незалежної оцінки майна з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки майна, майнових прав та використання її результатів визначені Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".

Згідно із частиною четвертою статті 3 цього Закону процедури оцінки майна встановлюються нормативно-правовими актами з оцінки майна. У випадках проведення незалежної оцінки майна складається звіт про оцінку майна. Вимоги до звітів про оцінку майна та актів оцінки майна встановлюються відповідно до статті 12 цього Закону.

За змістом частини першої статті 10 та частини першої статті 11 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" підставою проведення оцінки майна є, зокрема, договір між суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання та замовником оцінки, який укладається в письмовій формі та може бути двостороннім або багатостороннім.

Оскаржуючи дії державного виконавця, скаржник посилаючись на преюдиційний характер справи № 910/10956/15, та стверджує, що державним виконавцем порушено процедуру призначення суб`єкта оціночної діяльності, оскільки суб`єкт повинен призначатися за конкурсним відбором згідно законодавства, тоді як суб`єкт оціночної діяльності призначений запропонований стягувачем.

Однак посилання скаржника на обставини котрі встановлені в ухвалі Господарського суду міста Києва від 07.12.2020 у справі № 910/10956/15 суд не бере до уваги, оскільки судове рішення у справі № 910/10956/15 станом на момент розгляду даної скарги не набрало законної сили, згідно ухвали Північного апеляційного господарського суду від 01.02.2021 відкрито апеляційне провадження по даній скарзі.

Разом з тим суд зазначає, що оскарження призначення суб`єкта оціночної діяльності суб`єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні № 60641460 було предметом іншої скарги, результати розгляду якої станом на момент винесення даної ухвали оскаржують ся в апеляційній інстанції.

Разом з тим, судом встановлено, що Звіту про оцінку майна (єдиного майнового комплексу, загальною площею 126 579,4 кв. м, який знаходиться за адресою: м. Київ, проспект Броварський, 99) від 29.05.2020, складений Товариством з обмеженою відповідальністю "Оціночна фірма "Де Візу", що діє на підставі сертифіката суб`єкта оціночної діяльності від 18.09.2018 № 745/18, на підставі договору №100776 від 29.12.2018, укладеного з Національним банком України, та відповідно до постанови про призначення суб`єкта оціночної діяльності від 03.04.2020 ВП № 60641460.

Разом з тим, вказана постанова від 03.04.2020 та договір №100776 від 29.12.2018 у встановленому законом порядку не скасовані та є чинними. Також боржником не спростовано дійсність сертифікату від 18.09.2018 № 745/18.

Предметом дослідження умов договору №100776 від 29.12.2018, укладеного між Національним банком України та Товариством з обмеженою відповідальністю "Оціночна фірма "Де Візу" стала справа № 910/13550/20, в якій Північний апеляційний господарський суд дійшов висновку, що з пунктів укладеного правочину вбачається певна послідовність дій, а саме: 1) Національний банк України замовляє звіт про оцінку майна; 2) оцінювач безпосередньо визначає ціну найбільш сприятливу замовникові для продажу на публічних торгах за рішенням суду; 3) яку перед подачею в обов`язковому порядку необхідно погодити з замовником - НБУ; 4) після узгодження - надати за актом приймання-передавання послуг; 5) отримавши встановлену у 500 000,00 грн. оплату. І тільки після вчинення всіх цих дій Звіт про оцінку майна надається оцінювачем державному виконавцеві.

Таким чином, державним виконавцем було дотримано приписів закону при вчиненні оскаржуваних дій, а тому, посилання скаржника на те, що державним виконавцем було незаконно проведено оцінку майна судом до уваги не приймається.

При проведенні в рамках виконавчого провадження визначення вартості майна боржника, Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" підлягає застосуванню в частині регулювання діяльності залученого державним виконавцем суб`єкта оціночної діяльності, та не стосується порядку призначення такого суб`єкта державним виконавцем (правова позиція, викладена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 29.04.2020 у справі № 826/6706/18).

Згідно абзацу 2 частини другої статті 4 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" передбачено, що однією із форм оцінки майна є рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна), яке полягає у їх критичному розгляді та наданні висновків щодо їх повноти, правильності виконання та відповідності застосованих процедур оцінки майна вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, у порядку, визначеному цим Законом та нормативно-правовими актами з оцінки майна.

Відповідно до частини першої статті 13 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна) здійснюється на вимогу особи, яка використовує оцінку майна та її результати для прийняття рішень, у тому числі на вимогу замовників (платників) оцінки майна, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, судів та інших осіб, які мають заінтересованість у неупередженому критичному розгляді оцінки майна, а також за власною ініціативою суб`єкта оціночної діяльності. Підставою для проведення рецензування є письмовий запит до осіб, які відповідно до цієї статті мають право здійснювати рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна).

Заперечення скаржника, щодо неможливості ознайомлення з матеріалами виконавчого провадження в тому числі зі Звітом про оцінку майна, що позбавило боржника можливості замовити рецензування звіту в межах виконавчого провадження, котрі виразились у недопущенні представників боржника до приміщення державної виконавчої служби, судом не приймаються до уваги з огляду на наступне.

Статтею 13 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" визначено, що підставою для проведення рецензування є письмовий запит особи, яка має заінтересованість у неупередженому критичному розгляді оцінки майна.

Порядок реалізації вказаного запиту Законом не визначено.

Про результати оцінки майна боржник був повідомлений державним виконавцем належним чином, належність повідомлення ТОВ "Птахофабрика Київська" в передбаченому частиною п`ятою статті 57 Закону України "Про виконавче провадження" було предметом розгляду скарги від 25.09.2020 (вх. № суду 184/20), за результатами розгляду якої постановлено ухвалу Господарського суду Київської області від 11.03.2021.

Разом з тим, матеріали скарги містять декілька рецензій на Звіт про оцінку майна ТОВ "Птахофабрика Київська", котрі були виконані на замовлення як боржника так і стягувача (копії рецензій місяться в матеріалах).

Абзацом 4 статті 13 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" визначено, що якщо письмовим запитом про необхідність проведення рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна) встановлюється вимога щодо надання висновку про вартість майна, така вимога задовольняється шляхом проведення оцінки майна. У цьому випадку рецензент здійснює або забезпечує здійснення оцінки майна в порядку, встановленому нормативно-правовими актами з оцінки майна.

Як вбачається з рецензії виконаної Науково-дослідним центром судової експертизи з питань інтелектуальної власності Міністерства юстиції України, мета рецензування надання висновку стосовно відповідності Звіту вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, достовірності, об`єктивності, професійності оцінки; за результатами рецензії проведеної Громадською організацією "Асоціація незалежних оцінювачів" також вбачається, що стання проводилась на відповідність Звіту нормативно-правовим актам; рецензія проведена Громадською організацією "Всеукраїнською асоціацією фахівців оцінки" проведена з аналогічною метою.

Велика Палата Верховного Суду у постановах від 20.03.2019 у справі № 821/197/18/4440/16 та від 12.06.2019 у справі № 308/12150/16-ц дійшла висновку, що визначення вартості майна боржника є процесуальною дією державного виконавця (незалежно від того, яка конкретно особа - сам державний виконавець чи залучений ним суб`єкт оціночної діяльності - здійснювала відповідні дії) щодо примусового виконання рішень відповідних органів, уповноважених осіб та суду. Тому оскаржити оцінку майна можливо в порядку оскарження рішень та дій виконавців.

Проте скаржником не ставилась вимога про оскарження оцінки майна під час розгляду скарги на дії державного виконавця у даній справі, а вимоги скарги базувались на власній оцінці скаржником звіту про оцінку майна, який, за його твердженням, є необґрунтованим та складеним із порушеннями чинного законодавства у зв`язку із чим сума оцінки майна є заниженою та не відповідає дійсності і як наслідок на неправомірному використанні виконавцем цього звіту під час здійснення виконавчих дій.

За таких обставин доводи скаржника про неправомірність звіту про оцінку майна, за відсутності оскарження в судовому порядку останнього та наявності відповідного судового рішення є передчасними.

Статтею 32 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" передбачена відповідальність оцінювачів та суб`єктів оціночної діяльності, частиною другої якої визначено, що оцінювачі та суб`єкти оціночної діяльності - суб`єкти господарювання несуть відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору, зокрема, за недостовірність чи необ`єктивність оцінки майна, відповідно до умов договору та закону.

Відтак, чинним законодавством України передбачені підстави відповідальності суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання в разі неналежного виконання (зокрема, недостовірність чи необ`єктивність оцінки майна) ним своїх обов`язків.

В скарзі на дії виконавця боржник посилається на порушення порядку визначення ринкової ціни передбаченого статтею 57 Закону України «Про виконавче провадження», що нібито свідчить про незаконність проведеної оцінки через те, що ціна є заниженою.

Як слідує із встановлених судом обставин справи, вартість майна боржника у 2014 (відповідно до іпотечного договору укладеного між Національним банком України та Товариством з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська") визначена в розмірі 792 755 916,00 грн.

Звіт про оцінку цього ж майна складений 29.05.2020, тобто майже через шість років.

Суд не погоджується з твердженнями скаржника, оскільки ним не підтверджено належними, вірогідними та допустимими доказами те, що ціна нерухомого майна визначена в Звіті відрізняється від ринкової а також боржником не спростовано у спосіб, визначений законом, висновки суб`єкта оціночної діяльності стосовно ціни нерухомого майна, а фактично зроблено лише припущення, яке за своєю сутністю є суб`єктивним оціночним судженням.

Відповідно до частин першої, другої статті 12 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" звіт про оцінку майна є документом, що містить висновки про вартість майна та підтверджує виконані процедури з оцінки майна суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання відповідно до договору. Звіт підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється підписом керівника суб`єкта оціночної діяльності. Вимоги до змісту звіту про оцінку майна, порядку його оформлення та рецензування встановлюються положеннями (національними стандартами) оцінки майна. Зміст звіту про оцінку майна повинен містити розділи, що розкривають зміст проведених процедур та використаної нормативно-правової бази з оцінки майна.

Системний аналіз наведених норм чинного законодавства свідчить про те, що звіт про оцінку майна є документом, який фіксує дії суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання щодо оцінки майна, здійснювані ним у певному порядку та спрямовані на виконання його професійних обов`язків, визначених законом і встановлених відповідним договором.

Звіт про оцінку майна не створює жодних правових наслідків для учасників правовідносин з оцінки майна, а лише відображає та підтверджує зроблені суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання висновки і його дії щодо реалізації своєї практичної діяльності.

Отже, встановлена правова природа звіту про оцінку майна унеможливлює здійснення судового розгляду щодо застосування до нього наслідків, пов`язаних зі скасуванням юридичних актів чи визнанням недійсними правочинів.

Крім того, суд зазначає, що визначена вартість майна є стартовою та не впливає на остаточну запропоновану покупцями ціну.

Стосовно доводів боржника про невідповідність Звіту про оцінку майна через те, що оцінювач не був присутній безпосередньо на об`єкті оцінки, суд зазначає, що, відповідно до роз`яснень Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, що містяться в п.24 постанови №6 від 7 лютого 2014 року "Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби під час виконання судових рішень у цивільних справах", у справах за скаргами стягувача чи боржника на дії державного виконавця, пов`язані з арештом і вилученням майна та визначенням вартості й оцінки цього майна, суд перевіряє відповідність цих дій положенням статей 57, 58 Закону про виконавче провадження. При цьому судам необхідно врахувати, що визначення вартості майна боржника проводиться самим державним виконавцем за ринковими цінами, що діють на день визначення вартості, крім випадків, коли застосовуються оцінки за регульованими цінами, оцінки нерухомого майна, транспортних засобів, повітряних, морських та річкових суден. При складності визначення вартості майна (окремих предметів) чи наявності у боржника або стягувача заперечень проти передачі арештованого майна боржника для реалізації за ціною, визначеною державним виконавцем, до участі у виконавчому провадженні і проведення оцінки за регульованими цінами, оцінки нерухомого майна, транспортних засобів, повітряних, морських та річкових суден залучається суб`єкт оціночної діяльності - суб`єкт господарювання, який провадить свою діяльність відповідно до Закону України від 12.07.2001 № 2658-ІІІ "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".

Відповідно до пункту 56 вимог Національного стандарту № 1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 Звіт про оцінку майна, що складається у повній формі, повинен містити: зокрема, письмову заяву оцінювача про якість використаних вихідних даних та іншої інформації, особистий огляд об`єкта оцінки (у разі неможливості особистого огляду - відповідні пояснення та обґрунтування застережень і припущень щодо використання результатів оцінки), дотримання національних стандартів оцінки майна та інших нормативно-правових актів з оцінки майна під час її проведення, інші заяви, що є важливими для підтвердження достовірності та об`єктивності оцінки майна і висновку про його вартість.

Як вбачається із Звіту про оцінку майна, представнику виконавця, разом з представником замовника та державним виконавцем було відмовлено у доступі на територію об`єкту, тому огляд об`єкту було проведено з місць загального доступу за результатами якого зроблено висновок, що об`єкт перебуває в задовільному стані. Ідентифікація об`єкта оцінки оцінювачем була здійснена на підставі копій: постанови про призначення суб`єкта оціночної дільності суб`єкта господарювання для участі у ВП № 60641460 від 03.04.2020; заявки № 12 про надання послуг відповідно до договору №100776 від 29.12.2018; свідоцтва про право власності на нерухоме майно, індексний номер 11571036 від 25.10.2013; витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, індексний номер 11602358 від 25.10.2013; технічного паспорту на виробничий (громадський) будинок (приміщення), літ "1А", 16 км просп. Броварський, м. Київ від 10.07.2013; постанови про опис та арешт майна (коштів) боржника по ВП № 60641460 від 16.03.2020; постанови про відкриття виконавчого провадження № 60641460 від 18.11.2019.

Оцінювач виходив із припущення про наявність і відповідність майна, що входить до складу об`єкту оцінки, а також їх задовільний стан.

Таким чином, висновки про відповідність дій по оцінці майна без доступу на територію об`єкта, вимогам закону є обґрунтованими.

Щодо клопотання ТОВ "Птахофабрика Київська" про зупинення вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні № 60641460 до вирішення скарги по суті, суд зазначає наступне.

Відповідно до абзацу 2 частини п`ятої статті 57 Закону України "Про виконавче провадження", зокрема, оскарження в судовому порядку результатів визначення вартості чи оцінки майна не зупиняє передачі майна на реалізацію, крім випадків зупинення передачі майна на реалізацію судом.

Ураховуючи те, що суд дійшов висновку про відмову у задоволенні відповідної скарги, то правові підстави для задоволення відповідного клопотання у суду відсутні.

Клопотання ТОВ "Птахофабрика Київська" про витребувати у відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України матеріали виконавчого провадження № 60641460 суд залишає без задоволення, оскільки в розумінні статті 74, 81 Господарського процесуального кодексу України суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, а неможливість самостійно надати докази скаржником не обґрунтовано. Крім того в матеріалах самої справи № 911/565/18 містяться документи виконавчого провадження № 60641460.

Щодо клопотання ТОВ "Птахофабрика Київська" про винесення окремої ухвали стосовно фактів порушення законодавства посадовими особами Національного банку України, ТОВ "Оціночна фірма "Де Візу" та державним виконавцем Яковенко В.А слід зауважити слідуюче.

Згідно зі статтею 1 Господарського процесуального кодексу України - Господарський процесуальний кодекс України визначає юрисдикцію та повноваження господарських судів, встановлює порядок здійснення судочинства у господарських судах.

Відповідно до статті 3 Господарського процесуального кодексу України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

За умовами статті 246 Господарського процесуального кодексу України суд, виявивши при вирішенні спору порушення законодавства або недоліки в діяльності юридичної особи, державних чи інших органів, інших осіб, постановляє окрему ухвалу, незалежно від того, чи є вони учасниками судового процесу. Суд може постановити окрему ухвалу у випадку зловживання процесуальними правами, порушення процесуальних обов`язків, неналежного виконання професійних обов`язків (в тому числі якщо підписана адвокатом чи прокурором позовна заява містить суттєві недоліки) або іншого порушення законодавства адвокатом або прокурором. Суд може постановити окрему ухвалу щодо державного виконавця, іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця та направити її органам, до повноважень яких входить притягнення вказаних осіб до дисциплінарної відповідальності, або органу досудового розслідування, якщо суд дійде висновку про наявність у діях (бездіяльності) таких осіб ознак кримінального правопорушення. Суд постановляє окрему ухвалу щодо свідка, експерта чи перекладача у разі виявлення під час розгляду справи відповідно неправдивих показань, неправдивого висновку експерта чи неправильного перекладу, підробки доказів та направляє її прокурору чи органу досудового розслідування. В окремій ухвалі суд має зазначити закон чи інший нормативно-правовий акт (у тому числі його статтю, пункт тощо), вимоги яких порушено, і в чому саме полягає порушення. Окрема ухвала надсилається відповідним юридичним та фізичним особам, державним та іншим органам, посадовим особам, які за своїми повноваженнями повинні усунути виявлені судом недоліки чи порушення чи запобігти їх повторенню. Окрема ухвала щодо прокурора або адвоката надсилається органу, до повноважень якого належить притягнення до дисциплінарної відповідальності прокурора або адвоката відповідно. З метою забезпечення виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі, суд встановлює у ній строк для надання відповіді залежно від змісту вказівок та терміну, необхідного для їх виконання. Окрему ухвалу може бути постановлено судом першої інстанції, судами апеляційної чи касаційної інстанцій. Окрема ухвала може бути оскаржена особами, яких вона стосується. Окрема ухвала Верховного Суду оскарженню не підлягає. Суд вищої інстанції може постановити окрему ухвалу в разі допущення судом нижчої інстанції порушення норм матеріального або процесуального права, незалежно від того, чи є такі порушення підставою для скасування або зміни судового рішення. Такі самі повноваження має Велика Палата Верховного Суду щодо питань передачі справ на розгляд Великої Палати Верховного Суду. Окрема ухвала стосовно порушення законодавства, яке містить ознаки кримінального правопорушення, надсилається прокурору або органу досудового розслідування, який повинен надати суду відповідь про вжиті ними заходи у визначений в окремій ухвалі строк. За відповідним клопотанням прокурора або органу досудового розслідування вказаний строк може бути продовжено.

Виходячи з аналізу змісту правових норм Господарського процесуального кодексу України, суд зазначає, що чинним процесуальним законодавством не передбачено винесення окремої ухвали за клопотанням учасників у справі та відсутнє посилання на порядок і строки розгляду такого клопотання. Судом самостійно встановлюються наявність обставин та підстав для винесення окремої ухвали, що визначені статтею 246 Господарського процесуального кодексу України. В даному випадку, з огляду на предмет розгляду скарги, таких обставин та підстав не вбачається.

Статтею 343 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що за результатами розгляду скарги суд постановляє ухвалу. У разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника). Якщо оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність були прийняті або вчинені відповідно до закону, в межах повноважень державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця і право заявника не було порушено, суд постановляє ухвалу про відмову в задоволенні скарги.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 123-124, 231, 234, 339, 342-345 Господарського процесуального кодексу України суд

ухвалив:

Відмовити у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Птахофабрика Київська" б/н від 25.09.2020 (вх. № суду 189/20 від 30.09.2020) на дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Яковенко В.А. у справі № 911/565/18.

Ухвала набирає законної сили в порядку встановленому статтею 235 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена в порядку, встановленому статтею 256 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Н.Г. Шевчук

Ухвалу підписано: 15.03.2021

Джерело: ЄДРСР 95605677
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку