open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 755/3397/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"02" березня 2021 р. м. Київ

Суддя Дніпровського районного суду м. Києва Іваніна Ю.В., розглянувши матеріали адміністративної справи, яка надійшла з Управління стратегічних розслідувань в м.Києві Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Києва, громадянина України, з вищою освітою, одруженого, працюючого начальником майстерні по ремонту та виготовленню спецчастин для трамвайних колій в КП «Київпастранс», зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, -

за участю осіб, які беруть участь у провадженні

у справі про адміністративне правопорушення:

особи, що притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 ,

прокурора Віротченка С.С.,

В С Т А Н О В И В:

В провадження судді Дніпровського районного суду м. Києва Іваніної Ю.В. 19.02.2021 року надійшли матеріали адміністративної справи зі складеним протоколом про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Як убачається з даних, що містяться в протоколі про адміністративне правопорушення, ОСОБА_1 обіймаючи посаду начальника майстерні по ремонту та виготовленню спецчастин для трамвайних колій відокремленого підрозділу Служби колії КП «Київпастранс», будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, відповідно до пп.а п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», являючись суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією, в порушення вимог ч.1 ст.45 даного Закону, 02.04.2019 несвоєчасно, без поважних причин, подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік, шляхом заповнення електронної форми на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції через власний персональний електронний кабінет суб`єкта декларування у системі Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , в судовому засіданні свою вину у вчиненні інкримінованих йому адміністративних правопорушень не оспорював та підтвердив, що ним була подана декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік лише 02.04.2019. Про необхідність їх подання він знав. Пояснив, що раніше неодноразово подавав декларації у встановлені законом строки. Декларацію за 2018 рік подав 02.04.2019 року через те, що не працював реєстр.

Прокурор відмітив, що датою вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є день несвоєчасного подання ОСОБА_1 щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік, шляхом заповнення електронної форми на офіційному веб-сайті Національного агентства через власний персональний електронний кабінет суб`єкта декларування у системі Реєстру, тобто 02 квітня 2019 року. Однак датою виявлення правопорушення є 30.09.2020 року - день складання відповідного рапорту працівниками поліції.

Вивчивши матеріали адміністративної справи, вислухавши думку прокурора та пояснення особи, що притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд приходить до наступного.

Диспозицією ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, передбачена відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

За нормою ст.256 Кодексу України про адміністративні правопорушення у протоколі про адміністративне правопорушення зазначається, серед іншого, відомості про особу порушника. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка вчинила адміністративне правопорушення. При складанні протоколу порушникові роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення, про що робиться відмітка у протоколі.

Так, відповідно до наказу КП «Київпастранс» Служби колії від 14.03.2020 №8-п ОСОБА_1 з 14.03.2020 року перевести на посаду начальника майстерні по ремонту та виготовленню спецчастин для трамвайних колій.

Відповідно до підпункту «а» пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» посадові особи юридичної особи публічного права є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.

У відповідності до статті 1 вказаного Закону суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пунктах 4 і 5 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Статтею 81 Цивільного кодексу України визначено, що юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування. Згідно з статями 167 та 169 цього кодексу, держава та територіальні громади можуть створювати юридичні особи публічного права (державні підприємства, комунальні підприємства тощо) у випадках та в порядку, встановлених Конституцією України та законом.

Таким чином, державні та комунальні підприємства та інші юридичні особи, які створені розпорядчим актом Президента України, органу державної влади або органу місцевого самоврядування, є юридичними особами публічного права.

Статутом КП «Київпастранс» визначено, що підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, печатку зі своїм найменуванням, інші печатки, штампи, бланки. Підприємство засноване на комунальній власності територіальної громади м. Києва і підпорядковане Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу КМР. Засновником та власником підприємства є територіальна громада м. Києва, від імені якої виступають КМР та уповноважені нею органи. Підприємство створене відповідно до рішень КМР від 30.11.2000 №101/1078 «Про реорганізацію Київського міського територіально-виробничого об`єднання автомобільного транспорту та КП «Київелектротранс» шляхом реорганізації КП «Київелектротранс», КМТВОАТ та КП, які входять до його складу. До складу підприємства входять філії та відокремлені підрозділи. Одним із відокремлених підрозділів є Служба колії.

Відокремлений підрозділ КП «Київпастранс» Служба колії створено відповідно до розпорядження КМДА від 24.10.2001 №2276 та наказу КП «Київпастранс» від 01.11.2001 №2. Служба не є юридичною особою.

Роз`ясненням які діяли на час подання декларації, а саме п.3 «Розяснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю», затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 11.08.2016 № 3, із змінами, внесеними згідно з рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 30.09.2016 №57, від 13.01.2017 №24, від 22.02.2017 №59, у редакції рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 08.02.2019 №368, роз`яснення НАЗК №1 від 13.02.2020 року, та роз`яснення в новій редакції №1 від 13.02.2021 , що під «посадовими особами юридичних осіб публічного права, які мають повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції.

У разі визначення посадових осіб на державних підприємствах до уваги слід також брати положення частини третьої статті 65 Господарського кодексу України. Зважаючи на зміст цієї норми, посадовими особами підприємства є керівник, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємств. Статутом підприємства посадовими особами можуть бути визнані й інші особи.

Визначальним при цьому є обсяг повноважень відповідного працівника. До прикладу, виконавчі директори, директори з окремих питань, директори департаментів, начальники відділів, служб, центрів, бюро, груп тощо та заступники керівників структурних підрозділів (у тому числі відокремлених, а також підрозділів у структурі таких відокремлених підрозділів) таких юридичних осіб безумовно наділені адміністративно-господарськими чи організаційно-розпорядчими функціями.

Адміністративно-господарські функції (обов`язки) - це обов`язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.

Організаційно-розпорядчі функції (обов`язки) - це обов`язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ або організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями, кафедрами), їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири тощо).

Посадовою інструкцією начальника майстерні по ремонту та виготовленню спецчастин для трамвайних колій відокремленого підрозділу Служби колії КП «Київпастранс» визначено, що начальник рем. Майстерні силами та засобами підпорядкованих йому підрозділів і особисто повинен забезпечувати виконання в повному обсязі покладених на ремонтні майстерні функції, тощо.

Таким чином, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника майстерні по ремонту та виготовленню спецчастин для трамвайних колій відокремленого підрозділу Слу3жби колії КП «Київпастранс», яке є юридичною особою публічного права, здійснюючи організаційно-розпорядчі функції, є посадовою особою та відповідно суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» та суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією.

Частиною 1 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Рішенням Національного агентства від 10.06.2016 №3 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», яке зареєстроване в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за №959/29089 у редакції наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 12.12.201*9 №168/19 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2019 за №1300/34271 затверджено порядок формування, ведення та оприлюднення інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Частиною першою форми визначено, що декларація заповнюється та подається особисто; суб`єктом декларування на веб-сайті Національного агентства через власний персональний електронний кабінет суб`єкта декларування у системі Реєстру, шляхом заповнення електронної форми.

Отже, ОСОБА_1 , будучи суб`єктом декларування, у 2019 році був зобов`язаний подавати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий 2018 рік, шляхом заповнення електронної форми на офіційному веб-сайті Національного агентства через власний персональний електронний кабінет суб`єкта декларування у системі Реєстру до 1 квітня.

Наказом начальника відокремленого підрозділу КП «Київпастран» Служби колії від 31.01.2019 №26к, посадовим особам, які зобов`язані відповідно до п.3 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» подавати е-декларацію, у тому числі і ОСОБА_1 , наказано подати е-декларацію. Із даним наказом ОСОБА_1 ознайомлений, про що свідчить його підпис.

Відповідно до публічної частини Реєстру ОСОБА_1 подав, шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства через власний персональний електронний кабінет суб`єкта декларування у системі Реєстру, щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2018 рік, лише 02.04.2019, а отже не своєчасно. Унікальний ідентифікатор документа в Реєстрі - f0abede6-3151-4ad7-937c-5df7fbfab0e6.

Про технічну справність Реєстру та можливість подання декларацію особи уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування Крутем В.М. у період з 01.01.2019 по 01.04.2019 свідчить лист Управління інформаційно-аналітичних систем та захисту інформації Національного агентства №71-03/85576/19 від 21.12.2019. Згідно відповіді починаючи з 04.03.2019 в окремих користувачів при роботі з ІТС Реєстр спостерігалися помилки, які в повній мірі були усунуті 06.03.2019 о 14-40 годині.

Поважних причин, які б перешкоджали ОСОБА_1 вчасно подати щорічну декларацію особи уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування за 2018 рік шляхом особистого заповнення електронної форми на веб-сайті Національного агентства через власний персональний електронний суб`єкта декларування у системі реєстру не встановлено. Несвоєчасне подання декларації відбулося у зв`язку із недотриманням порядку формування ведення та оприлюднення (надання) інформації до Реєстру що не можна вважати поважною причиною несвоєчасного подання декларації

Таким чином, ОСОБА_1 будучи суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення вимог ч.1 ст.45 даного Закону несвоєчасно без поважних причин 02.04.2019 року подав щорічну декларацію особи уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування за 2018 рік шляхом заповнення електронної форми на офіційному веб-сайті Національного агентства через власний персональний еле5ктронний кабінет суб`єкта декларування у системі Реєстру.

Протокол про адміністративне правопорушення, складено компетентними на те особами, адже згідно із статтею 255 КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбачена статтями 1724 - 1729 КУпАП, протоколи про адміністративні правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи, зокрема, органів внутрішніх справ (Національної поліції).

Листом від 06.02.2019 № 44-01/8418/19 Національне агентство з питань запобігання корупції надано роз`яснення, що Закон №1700-VІІ не передбачає затвердження Національним агентством обґрунтованого висновку або повідомлення із встановленим фактом порушення вимог фінансового контролю у разі виявлення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, за частинами першою, другою статті 172-6 КУпАП.

Таким чином, протокол про адміністративне правопорушення, № 113 від 16.02.2021 року складено правомочною на те посадовою особою, у відповідності до положень ч.1 ст.256 Кодексу України про адміністративні правопорушення, містить обов`язкові дані, передбачені вказаною статтею та є основним джерелом доказової інформації про подію правопорушення та особу порушника.

Обставин, які б спростовували дані, що містяться в матеріалах адміністративної справи, з урахуванням наявних у справі доказів, судом не встановлено, в свою чергу, особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, правом подати письмові пояснення (заперечення) по факту скоєння адміністративного правопорушення не скористалась, в судовому засіданні визнала свою вину.

За встановлених фактичних обставин справи, судом беззаперечно встановлено, що ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП, оскільки вищезазначені факти його вини є переконливими, достатніми, в повному обсязі відповідають фактичним обставинам справи та знайшли своє підтвердження в доказах, які містяться в матеріалах справи, що були повно та всебічно досліджені під час розгляду адміністративного матеріалу, а саме: даних, які містяться в протоколі про адміністративне правопорушення №113 від 16.02.2021 року, рапорті співробітника УСР в м.Києві, копіях відповідей КП «Київпастранс» і НАЗК, поясненнями особи, що притягається до адміністративної відповідальності, копією щорічної декларації.

При цьому, обставин, які б спростовували дані, що містяться в матеріалах адміністративної справи, з урахуванням наявних у справі належних доказів, судом не встановлено.

Таким чином, суд приходить до висновку про те, що в діях ОСОБА_1 є склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП, - несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

30.09.2020 року старший опер уповноважений 6-го відділу (протидії корупції) УСР в м. Києві Горшков А.Р. повідомив рапортом начальника УСР в м. Києві про те, що він виявив несвоєчасне подання декларації за 2018 рік суб`єктом адміністративного правопорушення ОСОБА_1 .

В момент подання вказаної декларації у Єдиному реєстрі декларацій на офіційному сайті НАЗК, відомості, що містяться в декларації, в т.ч. і щодо дати її подання, набули статусу загальнодоступних.

Таким чином, датою вчинення адміністративного правопорушення з фактом неподання ОСОБА_1 декларації за 2018 рік є 01 квітня 2019 року - день, до настання якого у ОСОБА_1 був обов`язок подати декларацію за 2018 рік.

Як вбачається з матеріалів справи, перевірка відповідно до положень п.8 ч.1 ст.11 Закону України «Про запобігання корупції» за фактом несвоєчасного подання ОСОБА_1 декларації НАЗК не проводилась. Лише в 2020 році таку перевірку розпочато УСР.

Що стосується дати виявлення правопорушеня, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, то ним слід вважати дату опублікування декларацій на офіційному веб-сайті НАЗК, тобто у передбаченому законом спеціально для контролювання майнового стану суб`єктів відкритому джерелі.

З долучених до матеріалів справи скріншотів з офіційного сайту НАЗК вбачається, що днем опублікування декларації ОСОБА_1 за 2018 рік на офіційному веб-сайті НАЗК є 02 квітня 2019 року.

У вищевказаному протоколі про адміністративне правопорушення старший оперуповноважений поліції Горшков А.Р. зазначає, що днем виявлення вчиненого ОСОБА_1 правопорушення слід вважати дату виявлення правопорушення, а саме 30.09.2020 року.

З такими твердженнями суд не погоджується, з огляду на таке.

Посилання у вищевказаному протоколі про адміністративне правопорушення на те, що датою виявлення правопорушення є дата складання протоколу - 16 лютого 2021 року, оскільки саме в цей день посадовою особою органу Національної поліції надається оцінка зібраним доказам у їх сукупності, неможна вважати переконливими, оскільки такий підхід не узгоджується з принципом правової визначеності, який є невід`ємною складовою принципу верховенства права та елементом справедливого судочинства.

На переконання суду, несвоєчасне проведення ефективної адміністративної перевірки та складання протоколу про адміністративне правопорушення не може бути підставою для штучного продовження строків, визначених у ст.38 КУпАП.

Такий висновок узгоджується і з правовою позицією, викладеною у п.16 Постанови Пленуму Верховного Суду України №13 від 25 травня 1998 року «Про практику розгляду судами справ про корупційні діяння та інші правопорушення, пов`язані з корупцією.

Виходячи з наведеного, суд доходить висновку, що на час складання протоколу про адміністративне правопорушення та тим більше на час розгляду справи судом строки, визначені у ч.3 ст.38 КУпАП, вже закінчились.

Частиною третьою статті 38 КУпАП передбачено, що справи про адміністративні правопорушення відповідно до КУпАП чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - п`ятій цієї статті.

Адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Тим самим, при вирішення питання строків у справі ключовим є установлення дати вчинення та дати виявлення порушення.

Згідно з п. 7 ст. 247 КУпАП якщо на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення цей строк закінчився, провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю.

Окреслені судом орієнтири щодо застосування положень ст. 38 КУпАП при розгляді справ за ст. 172-6 КУпАП дозволяють дійти висновків, що датою вчинення правопорушення є наступний день після спливу строку на подання декларації, а датою виявлення порушення є дати отримання інформації про неподання декларації з офіційних джерел уперше.

Враховуючи наведене, днем початку строку накладення адміністративного стягнення за вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП (по факту неподання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік) слід вважати 01 квітня 2019 року, а тому провадження підлягає закриттю.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що справа підлягає закриттю у зв`язку з закінченням строку притягнення до адміністративної відповідальності.

Керуючись ст.ст.33, 38, 130, 251, 252, 283-285 КУпАП, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Визнати ОСОБА_1 винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-6 КУпАП - закрити на підставі п.7 ст.247 КУпАП у зв'язку із закінченням на момент розгляду справи строків накладення адміністративного стягнення, передбачених статтею 38 КУпАП.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником або прокурором протягом десяти днів з дня її винесення до Київського апеляційного суду через Дніпровський районний суд м. Києва.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, за винятком постанов про застосування стягнення у вигляді арешту, а також постанов, прийнятих за результатами розгляду справ про адміністративні правопорушення, передбачені ст.185-3 КУпАП.

Строк пред`явлення постанови до виконання - три місяці з дня винесення.

Суддя Дніпровського районного суду

м.Києва Ю.В. Іваніна

Джерело: ЄДРСР 95465304
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку