open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 березня 2021 року, м. Херсон, справа № 923/1111/20

Господарський суд Херсонської області у складі судді Соловйова К.В., розглянувши справу

за позовом: Басейнового управління водних ресурсів нижнього Дніпра, м. Херсон,

до: Фізичної особи-підприємця Іванченка Федора Федоровича, АДРЕСА_1,

про стягнення 61988,84грн

у с т а н о в и в:

Позиція та докази позивача

Правовими підставами позову Басейнового управління водних ресурсів нижнього Дніпра (позивач) до фізичної особи-підприємця Іванченка Ф.Ф. (відповідач) з вимогами про стягнення 61988,84грн, з них 53104,40грн основна заборгованість, 2917,86грн пеня, 3334,49грн інфляційні втрати, 2632,09грн річні (3%), вказано ст.ст.526, 625 Цивільного та ст.ст.193, 229-232 Господарського кодексів України, а в якості обставин, якими обґрунтовано позовні вимоги зазначено про невиконання відповідачем зобов`язань за договорами від 27.04.2018 та 02.05.2019 про надання послуг, пов`язаних з транспортуванням (перекиданням) та забором води із використанням водозабірних споруд для поливу сільськогосподарських культур, а саме про нездійснення відповідачем оплати послуг позивача у встановлені цими договорами строки, через що у позивача, в силу закону та договору, виникло право на нарахування заявлених до стягнення інфляційних втрат, річних та пені.

На підтвердження вказаних у позовній заяві обставин, якими обґрунтовано позовні вимоги, у позовній заяві зазначено та подано суду (а.с.25-107): договори від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205 та 02.05.2019 №72055/84/03-11/268 про надання послуг, пов`язаних з транспортуванням (перекиданням) та забором води із використанням водозабірних споруд для поливу сільськогосподарських культур, з додатками та додатковою угодою №1/03-11/390 від 05.08.2019; заяви відповідача щодо укладення вказаних договорів на поливні періоди 2018 року та 2019 року; акт від 06.11.2019 про виконання умов зазначеного договору від 02.05.2019 №72055/84/03-11/268; акти приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, від 31.05.2018, 30.06.2018, 31.07.2018, 31.08.2018, 30.09.2018, 31.10.2018, 31.05.2019, 30.06.2019, 31.07.2019, 31.08.2019 та 30.09.2019, з розрахунками до цих актів; рахунки на оплату послуг позивача від 31.05.2018 № ОУ-000000263 від 31.05.2018, від 30.06.2018 № ОУ-000000641, від 31.07.2018 № ОУ-000000793, від 31.08.2018 № ОУ-000001106, від 30.09.2018 № ОУ-000001295, від 31.10.2018 № ОУ-000001514, від 31.05.2019 № 10000000239, від 30.06.2019 № 10000000524, від 31.07.2019 № 10000000685, від 31.08.2019 № 10000000923, від 30.09.2019 № 10000001151, від 31.10.2019 № 10000000035; адресовані відповідачеві досудові попередження позивача від 30.01.2019 та 26.03.2019, з доказами їхнього надсилання відповідачу; претензія від 18.03.2020 № 02-13/381, з доказами її надсилання відповідачу; листи про надання позивачем відповідачеві інформації щодо випаровування вологи з ґрунту та меліоративного стану на зрошуваному масиві та прилеглих територіях; акти звірки станом на 01.12.2018 та 01.12.2019.

Згідно з відповіддю на відзив позивач просить задовольнити повністю позовні вимоги з огляду на наступне.

1. Сторони та умови договорів від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205 та від 02.05.2019 №72055/84/03-11/268 є ідентичними, наявна різниця лише в умовах, що визначені окремими додатками та внормовують безпосередньо технічні умови постачання, інформацію щодо об`єктів зрошення. Перелік послуг позивача визначений додатком 4 до цих договорів. Виходячи з особливостей Каховської зрошувальної системи послуги позивача є необхідними для водокористувачів для запобігання деградації грунтів, підтоплення, засолення та вторинного осолонцювання.

2. Послуги, які надаються позивачем на замовлення юридичних і фізичних осіб на підставі господарських договорів безпосередньо пов`язані з подачею (забором) води та поливом сільгоспкультур та надаються у відповідності до положень нормативно-правових документів щодо надання платних послуг бюджетними установами, що належать до сфери управління Державного агентства водних ресурсів, положення про позивача.

3. Відповідач не подав позивачу будь-яких заперечень щодо умов договору від 02.05.2019 №72055/84/03-11/268, отже при підписанні даного договору сторони дійшли згоди щодо усіх його істотних умов. Відповідач підписав додаток 6 до цього договору, погодивши договірну ціну на послуги позивача. Отже, не підписання відповідачем додатку № 4 до даного договору не тягне автоматичної зміни умов договору, не звільняє відповідача від обов`язку оплачувати послуги позивача.

4. Від відповідача на адресу позивача не надходили будь-які заперечення щодо направлених відповідачеві актів приймання-передачі послуг до договору від 02.05.2019 №72055/84/03-11/268, отже, згідно з п.5.12. цього договору акти приймання-передачі послуг вважаються такими, що прийняті та підлягають оплаті відповідачем.

5. Відповідач у відзиві на позов зазначає, що оплату іншим співвиконавцям (окрім позивача) по договорах від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205 та від 02.05.2019 №72055/84/03-11/268, здійснив в повному обсязі. Даний факт виключає твердження відповідача про неотримання щомісячних актів приймання-передачі послуг та рахунків, оскільки в даних актах та розрахунках до них зазначена вартість послуг співвиконавців, зокрема, позивача.

На підтвердження обставин зазначених у відповіді на відзив позивачем подано до суду додаткову угода від 22.10.2018 № 2/02-11/627 до договору надання послуг, пов`язаних з транспортуванням (перекиданням) та забором води із використанням водозабірних споруд для поливу сільськогосподарських культур від 27.04.2018 № 72055/84/02-11/205, копія акту від 08.11.2018 про виконання умов вказаного договору (а.с.125-135).

Позиція та докази відповідача

Згідно з відзивом на позовну заяву відповідача позов не визнає та просить відмовити повністю в задоволенні позовних вимог, стверджуючи, що:

1) відповідач не підписував договір від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205 про надання послуг, пов`язаних з транспортуванням (перекиданням) та забором води із використанням водозабірних споруд для поливу сільськогосподарських культур (договір-1): на договорі та усіх додатках до нього замість підпису відповідача наявний підпис іншої особи;

2) відповідач не підписував з позивачем актів приймання-передачі послуг до договору-1: у актах замість підпису відповідача наявний підпис іншої особи;

3) позивачем не надано доказів надання відповідачеві послуг на умовах договору-1;

4) відповідач не отримував від позивача рахунків на оплату послуг по договору-1;

5) послуги позивача, які зазначені у підписаному відповідачем договорі від 02.05.2019 про надання послуг, пов`язаних з транспортуванням (перекиданням) та забором води із використанням водозабірних споруд для поливу сільськогосподарських культур (договір-2) було нав`язано відповідачеві позивачем в умовах необхідності виконання поливу сільгоспкультур (відповідач не мав у них потреби):

6) відповідач не підписував додаток 4 до договору-2 щодо переліку послуг позивача, які надаються відповідачу на умовах договору-2;

7) відповідач не підписував з позивачем актів приймання-передачі послуг до договору-2;

8) відповідач не отримував від позивача рахунків на оплату послуг по договору-2.

Поряд з цим, у відзиві на позовну заяву відповідач стверджує, що послуги інших виконавців по договору від 02.05.2019 №72055/84/03-11/268, окрім позивача, які були надані відповідачеві оплачено вчасно та в повному обсязі.

Будь-яких доказів разом з відзивом на позовну заяву до суду не надано.

Процесуальні дії та рішення суду

Ухвалою суду від 05.11.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи, та встановлено строки 26.11.2020 відповідачу для надання відзиву на позов та 04.12.2020 позивачу для надання заперечень на відзив.

У вказаний встановлений судом строк, 26.11.2020, відповідач не подав суду відзиву, клопотань про продовження строку надання відзиву, інших заяв та клопотань по справі. Поряд з цим, відзив на позовну заяву був надісланий відповідачем до суду 27.11.2020 поштою (згідно відбитку календарного штемпелю та іншим позначкам на поштовому конверті) та надійшов до суду 01.12.2020.

З метою забезпечення правильного вирішення спору, а також беручи до уваги незначний, за оцінкою суду, пропуск строку подання відзиву на позов та надсилання відзиву до суду 27.11.2020 поштою, суд, в порядку ч.2 ст.119 Господарського процесуального кодексу України, з власної ініціативи, продовжив відповідачеві строк подання відзиву на позов по 01.12.2020 (по день надходження відзиву до суду), залучивши до справи даний відзив для надання його доводам належної правової оцінки при розгляді справи. Відповідь на відзив подана позивачем до суду 04.12.2020.

Позивачем дотримано вимоги ч.2 ст.80 Господарського процесуального кодексу України щодо подання доказів разом з поданням позовної заяви, а тому письмові докази, які подано разом з позовною заявою прийнято судом до розгляду.

Відповідач будь-які докази, разом з відзивом на позовну заяву, до суду не подав, у зв`язку з чим суд, у відповідності до ч.9 ст.165 Господарського процесуального кодексу України, вирішує справу за наявними матеріалами.

Приймаючи до уваги складність справи та обсяг доказів у ній, дослідження яких потребувало значного проміжку часу, розгляд справи здійснюється судом у розумні строки з урахуванням приписів Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (Європейської конвенції з прав людини).

Обставини, які встановлено судом

Фізична особа - підприємець Іванченко Федір Федорович (надалі - відповідач), як замовник, уклав 27.04.2018 з Управлінням Головного Каховського магістрального каналу, Новотроїцьким управлінням водного господарства та Херсонським обласним управлінням водних ресурсів (ідентифікаційний код юридичної особи 01039040), як з виконавцем-І, виконавцем-ІІ та виконавцем-ІІІ, відповідно, договір №72055/84/02-11/205 про надання послуг, пов`язаних з транспортуванням (перекиданням) та забором води із використанням водозабірних споруд для поливу сільськогосподарських культур (надалі - договір-1).

Також, відповідачем, в якості замовника, був підписаний договір від 02.05.2019 №72055/84/03-11/268 про надання послуг, пов`язаних з транспортуванням (перекиданням) та забором води із використанням водозабірних споруд для поливу сільськогосподарських культур, з Управлінням Головного Каховського магістрального каналу, Новотроїцьким управлінням водного господарства та Басейновим управлінням водних ресурсів нижнього Дніпра (теперішня назва Херсонського обласного управління водних ресурсів), з ідентифікаційним кодом юридичної особи 01039040, як з виконавцем-І, виконавцем-ІІ та виконавцем-ІІІ, відповідно (надалі - договір-2).

Згідно з цими договорами замовник замовляє, а виконавці зобов`язуються надати послуги в порядку та на умовах, визначених даним договором, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги.

Основними умовами договору-1, які впливають на взаємовідносини позивача та відповідача в межах даного спору між ними, є наступні:

- виконавець ІІІ зобов`язаний надавати послуги, пов`язані з подачею (забором) згідно з додатком № 4 до договору (п. 2.4.1.);

- виконавець ІІІ зобов`язаний надавати виконавцю ІІ до 5-го числа місяця, наступного за звітним, рахунок на оплату послуг, для передачі замовнику згідно з підписаним актом приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, за формою акту згідно з додатком № 10 до договору (п.2.4.2.);

- виконавець ІІ зобов`язаний передавати рахунки замовнику та забезпечувати підписання актів приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур до 5 числа місяця, наступного за звітним (п.2.3.3.);

- замовник зобов`язаний: 1) підписати до 5-го числа місяця наступного за звітним спільно з виконавцем І та виконавцем ІІ акт наданих послуг з транспортування води за формою - додаток № 9 до договору, а спільно з виконавцем ІІ та виконавцем ІІІ акт приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, за формою - додаток № 10 до договору (п.2.6.5.) та 2) сплачувати виконавцю І, виконавцю II, виконавцю IIІ кошти за надані послуги на умовах договору (п.2.6.6.);

- усі виконавці та замовник щомісячно підписують акти приймання передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, у термін згідно з п.2.6.5. даного договору (п.3.1.2.);

- оплата вартості послуг за цим договором здійснюється за договірною ціною, яка погоджується сторонами шляхом підписання Протоколу погодження договірної ціни на послуги з транспортування (перекидання) 1 куб.м. води для поливу сільгоспкультур між замовником та виконавцем І (додаток № 5 до даного договору) та Протоколу погодження договірної ціни на послуги, пов`язані з забором 1 куб. м води на полив сільгоспкультур між замовником, виконавцем ІІ та виконавцем ІІІ (додаток № 6 до договору) відповідно до договірним обсягів води (п.4.1.);

- замовник щомісячно в термін 10-ть днів з дати отримання акту приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, сплачує виконавцю ІІ та виконавцю ІІІ вартість послуг за договірною ціною відповідно до наданого рахунка та акту приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільгоспкультур, між замовником, виконавцем ІІ та виконавцем ІІІ (п.4.4.);

- у разі невиконання, або неналежного виконання зобов`язань до договору сторони несуть відповідальність згідно з законодавством (п.5.1);

- якщо акт приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, та акт наданих послуг з транспортування води на полів сільгоспкультур, що надані замовнику, протягом 10-ти робочих днів не повернуто виконавцю І, виконавцю II, виконавцю IIІ та не надано письмового пояснення щодо причин його не підписання, вказані у цих актах роботи вважаються такими, що прийняті замовником та підлягають оплаті в повному обсязі (п.5.13.).

- перелік видів послуг, пов`язаних з подачею (забором) води на полив, які надаються замовнику виконавцем ІІІ: 1) надання інформації щодо меліоративного стану на зрошуваному масиві та прилеглих територіях - станом на 01 липня та на 01 жовтня, 2)інформація щодо випаровування вологи з гранту - протягом поливного сезону, щомісячно до 10-го числа наступного за звітним (місяця), 3) надання рекомендацій по економії електроенергії, забезпечення НС багатотарифним обліком - станом на 01 липня та на 01 жовтня, 4) надання рекомендацій з питань проведення заходів щодо раціонального використання водних ресурсів, а також ведення обліку забору та використання води - постійно (Додаток 4 до договору-1);

- розмір договірної ціни на послуги, на підставі рахунків, виконаних виконавцями, яка складається із часткової компенсації вартості комплексу робіт, що здійснюються виконавцями у розмірі 23,44коп. за 1 куб. м, в тому числі виконавцем ІІ у розмірі 22,44коп. виконавцем ІІІ у розмірі 1,00коп. (Додаток 6 до договору-1).

Згідно з актами приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, протягом періоду дії договору-1 позивачем (виконавець ІІІ за договором) надано відповідачеві (замовник за договором) послуги на загальну суму 23423,00грн, з урахуванням податку на додану вартість, з яких за актом від 31.05.2018 на суму 1853,00грн, від 30.06.2018 на суму 6952,00грн, від 31.07.2018 на суму 5282,00грн, від 31.08.2018 на суму 6675,00грн, від 30.09.2018 на суму 2384,00грн, від 31.10.2018 на суму 277,00грн. Всі ці акти, поряд з розрахунками обсягу та вартості послуг до цих актів, підписано, зокрема, позивачем та відповідачем, а також, скріплено печаткою позивача.

У кожному з цих актів вказано, що відповідач підтверджує обсяг отриманих послуг та їх вартість, а також, що відповідач не має претензій до виконавців послуг (тобто, зокрема, до виконавця ІІІ (позивача у справі).

На оплату вказаних послуг позивач виставив відповідачеві рахунки на загальну суму 23423,00грн, які дотепер не сплачені відповідачем ані повністю, ані частково.

У зв`язку з нездійсненням відповідачем оплати вартості послуг позивача на умовах договору-1 позивачем нараховані та заявлені до стягнення з відповідача 2548,15грн інфляційних втрат та 1593,44грн річних (3%).

Основними умовами договору-2 є наступні:

- виконавець ІІІ зобов`язаний надавати послуги, пов`язані з подачею води (забором води із використанням водозабірних споруд) згідно з додатком № 4 до договору (п.2.4.1.);

- виконавець ІІІ зобов`язаний надавати виконавцю ІІ до 10-го числа місяця, наступного за звітним, рахунок на оплату послуг, для передачі замовнику згідно з підписаним актом приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, за формою - додаток № 10 до договору (п.2.4.2);

- виконавець ІІ зобов`язаний передавати рахунки замовнику та забезпечувати підписання актів приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур до 10-го числа місяця, наступного за звітним (п.2.3.3.);

- замовник зобов`язаний сплачувати усім виконавцям кошти за надані послуги згідно з умовами договору (п.2.6.6.) та підписати до 10-го числа місяця наступного за звітним спільно з виконавцем І та виконавцем ІІ акт наданих послуг з транспортування води за формою акту у додатку № 9 до договору, а спільно з виконавцем ІІ та виконавцем ІІІ акт приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, за формою - додаток № 10 до договору (п.2.6.10.);

- усі виконавці та замовник щомісячно підписують акти приймання передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, у термін згідно з п.2.6.10. даного договору (п.3.1.2.);

- оплата вартості послуг за цим договором здійснюється за договірною ціною, яка погоджується сторонами шляхом підписання Протоколу погодження договірної ціни на послуги з транспортування (перекидання) 1 куб.м води для поливу сільгоспкультур між замовником та виконавцем І (додаток № 5 до даного договору) та Протоколу погодження договірної ціни на послуги, пов`язані з забором 1 куб. м води на полив сільгоспкультур між замовником, виконавцем ІІ та виконавцем ІІІ (додаток № 6 до договору) відповідно до договірним обсягів води (п.4.1.);

- замовник щомісячно в термін 5-ть днів з дати підписання отримання акту приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, сплачує виконавцю ІІІ вартість послуг за договірною ціною відповідно до рахунка (п.4.5.);

- у разі невиконання, або неналежного виконання зобов`язань до договору сторони несуть відповідальність згідно з законодавством (п.5.1.);

- у разі несплати замовником послуг замовник сплачує, зокрема, виконавцю III пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, яка діє на момент нарахування пені від суми заборгованості за кожний день прострочення оплати (п.5.8.);

- якщо акт приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, та акт наданих послуг з транспортування води на полів сільгоспкультур, що надані замовнику, протягом 10-ти робочих днів не повернуто виконавцю І, виконавцю II, виконавцю IIІ та не надано письмового пояснення щодо причин його не підписання, вказані у цих актах роботи вважаються такими, що прийняті замовником та підлягають оплаті в повному обсязі (п.5.12.).

- розмір договірної ціни на послуги, на підставі рахунків, виконаних виконавцями, яка складається із часткової компенсації вартості комплексу робіт, що здійснюються виконавцями у розмірі 30,50коп. за 1 куб. м, в тому числі виконавцем ІІ у розмірі 29,10коп. виконавцем ІІІ у розмірі 1,40коп. (Додаток 6).

Додаток 4 "Перелік видів послуг, пов`язаних з подачею (забором) води на полив, які надаються замовнику виконавцем ІІІ" до договору-2 не підписаний відповідачем.

Протягом періоду дії договору-2 позивачем було складено листи до відповідача від 10.06.2019 № 03-10/816, від 08.07.2019 № 03-10/1497, від 09.08.2019 №03-10/1937, від 10.09.2019 № 03-10/2149, від 09.10.2019 № 03-10/2650, від 01.11.2019 № 03-10/3086 з інформацією щодо випаровування вологи з ґрунту та лист від 25.10.2019 № 08-11/2923 з інформацією щодо меліоративного стану на зрошуваному масиві та прилеглих територіях.

Також, протягом періоду дії договору-2 позивачем, разом з Новотроїцьким управлінням водного господарства (виконавець ІІ за договором), було складено акти приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, за якими вказано про надання відповідачу послуг на загальну суму 29569,40грн, з урахуванням податку на додану вартість, з яких за актом від 31.05.2019 на суму 159,60грн, від 30.06.2019 на суму 5045,60грн, від 31.07.2019 на суму 13171,20грн, від 31.08.2019 на суму 9251,20грн, від 30.09.2019 на суму 1941,80грн. Всі ці акти, поряд з розрахунками обсягу та вартості послуг до цих актів, не підписані відповідачем.

На оплату вказаних послуг позивач виставив відповідачеві рахунки на загальну суму 29569,40грн, які дотепер не сплачені відповідачем ані повністю, ані частково.

Додатково, за відсутності відповідного складеного акту приймання-передачі послуг, позивач виставив відповідачеві рахунок від 31.10.2019 на суму 112,00грн до зазначеного договору від 02.05.2019 №72055/84/03-11/268 на оплату послуг.

У зв`язку з нездійсненням відповідачем оплати 29681,40грн вартості послуг позивача на умовах договору-2 позивачем нараховані та заявлені до стягнення з відповідача 786,34грн інфляційних втрат, 1038,65грн річних (3%) та 2917,86грн пені.

Правові норми, що підлягають застосуванню

Щодо підстав виникнення та загального порядку виконання зобов`язань

Відповідно до ст.173 Господарського кодексу України господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управлена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Згідно з ст.174 Господарського кодексу України однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є господарський договір.

Поряд з цим, відповідно до ст.180 Господарського кодексу України:

- зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства (за частиною першої цієї статті);

- господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов, а істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї з сторін повинна бути досягнута згода (за ч.2 цієї ж статті);

- при укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору (за ч.3 цієї ж статті);

- умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості (за ч.4 цієї ж статті).

Відповідно до ч.1 ст.193 Господарського кодексу України зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону та договору. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

Відповідно до ч.2 ст.193 Господарського кодексу України кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Відповідно до ч.7 ст.193 Господарського кодексу України одностороння відмова від виконання умов договору не допускається

Відповідно до ч.1 ст.203 Господарського кодексу України господарське зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Щодо договірних зобов`язань між сторонами

Відповідно до ч.1 ст.901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Відповідно до ч.1 ст.903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Щодо наслідків прострочення виконання грошового зобов`язання

Відповідно до ст.625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також річні (3%) від простроченої суми, якщо інший розмір річних не встановлено договором.

Відповідно до ч.2 ст.193 Господарського кодексу України порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

За ч.1 ст.216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушника господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором, а згідно з положеннями ч.1 та ч.2 ст.217 Господарського кодексу України такими санкціями є заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки, серед яких - штрафні санкції.

Відповідно до ст.230 Господарського кодексу України штрафними санкціями є господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Згідно з ч.4 ст.231 Господарського кодексу України якщо розмір штрафних санкцій законом не визначений, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором. Згідно з ч.6 ст.231 Господарського кодексу України штрафні санкції за порушення грошових зобов`язань встановлюються у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою Національного банку України, за увесь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором.

Оцінка судом встановлених обставин, з урахуванням положень правових норм, що підлягають застосуванню при вирішенні спору

1. Щодо виконання сторонами своїх господарських зобов`язань

Щодо договору від 27.04.2018 № 72055/84/02-11/205

Наявність укладеного між сторонами справи договору від 27.04.2018 № 72055/84/02-11/205 про надання послуг, пов`язаних з транспортуванням (перекиданням) та забором води з використанням водозабірних споруд для поливу сільськогосподарських культур, свідчить на користь виникнення між ними майново-господарських зобов`язань, в силу яких, як-то встановлено приписами ст.ст.173-175 Господарського кодексу України, одна сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони, а інша управнена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Заява відповідача на укладання даного договору на поливний сезон 2018 року (а.с.25) та безпосередньо вказаний договір містять виконаний від імені замовника (відповідача) підпис.

Позивач виконав передбачений для нього умовами зазначеного договору (за пунктами 1.1. та 2.3.) та нормами закону (ч.1 ст.901 Цивільного кодексу України), як для виконавця послуг, обов`язок з надання послуг, що замовив відповідач.

Вказане підтверджується актами від 31.05.2018, 30.06.2018, 31.07.2018, 31.08.2018, 30.09.2018, 31.10.2018 приймання-передачі послуг до договору від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205, які містять виконаний від імені замовника (відповідача) підпис. Так само, підпис від імені відповідача містять розрахунки обсягів та вартості послуг до всіх цих актів. При цьому, за їхнім текстом зазначено про прийняття відповідачем послуг позивача, у обсягах та з вартістю послуг, які вказано у цих актах, без будь-яких зауважень та заперечень з боку відповідача. Докази іншого у справі відсутні.

Судом відхиляються твердження відповідача про те, що відповідач не підписував зазначений договір від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205 про надання послуг, додатки та акти приймання-передачі послуг позивача до цього договору та, що на цьому договорі, усіх додатках до нього та актах приймання-передачі послуг замість підпису відповідача наявний підпис іншої особи. Ці доводи відповідача не підтверджено належними доказами неоригінальності підпису відповідача у вказаному договорі, з додатками, та актах приймання-передачі послуг позивача до цього договору: суду не надано будь-яких висновків відповідного експертного дослідження. При цьому, відповідачем не було заявлено клопотання про призначення у даній судовій справі судової почеркознавчої експертизи щодо оригінальності підпису відповідача у вказаному договорі, з додатками, та актах приймання-передачі послуг позивача до цього договору.

Також, суду не надано будь-яких доказів того, що:

- відповідач з об`єктивних причин був позбавлений можливості підписати зазначений договір від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205 про надання послуг, пов`язаних з транспортуванням (перекиданням) та забором води із використанням водозабірних споруд для поливу сільськогосподарських культур, додатки та акти від 31.05.2018, 30.06.2018, 31.07.2018, 31.08.2018, 30.09.2018, 31.10.2018 приймання-передачі послуг позивача;

- відповідач відкликав свою заяву до позивача та двох інших співвиконавців зазначеним договором від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205 про укладання цього договору на поливний сезон 2018 року;

- у відповідача протягом поливного сезону 2018 року була відсутня потреба у отриманні передбачених зазначеним договором від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205 послуг трьох співвиконавців за цим договором.

Поряд з цим, суд констатує про відсутність у матеріалах справи доказів на підтвердження календарних дат отримання відповідачем актів приймання-передачі послуг позивача актом від 31.05.2018, 30.06.2018, 31.07.2018, 31.08.2018, 30.09.2018, 31.10.2018:

- за текстовою частиною цих актів не вказано про отримання відповідачем актів у день складання кожного з цих актів;

- у актах відсутні розписки відповідача про отримання цих актів у інші певні дати;

- не надано доказів надсилання цих актів відповідачеві поштою та дат отримання відповідачем поштових відправлень з цими актами;

- не надано будь-яких інших доказів на підтвердження календарних дат отримання відповідачем цих актів.

Проте, згідно з положеннями п.4.4. договору від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205, за якими "замовник щомісячно в термін 10-ть днів з дати отримання акту приймання-передачі послуг сплачує виконавцю ІІІ вартість послуг за договірною ціною відповідно до наданого рахунка та акту приймання-передачі послуг", саме від дат отримання відповідачем вказаних актів розпочинає свій перебіг строк для оплати відповідачем послуг, які зазначені у кожному з цих актів.

За відсутності у матеріалах справи доказів на підтвердження календарних дат отримання відповідачем актів приймання-передачі послуг позивача актом від 31.05.2018, 30.06.2018, 31.07.2018, 31.08.2018, 30.09.2018, 31.10.2018 суд, з урахуванням положень договору, а саме пунктів 2.6.5., 2.6.6, 3.1.2., за якими акт приймання-передачі послуг за звітний місяць позивач та відповідач підписують до 5-го числа місяця наступного за звітним та пункту 4.4., за якими відповідач має щомісяця здійснювати оплату прийнятих від позивача послуг, та норм закону (ч.1 ст.903 Цивільного кодексу України), за якими оплату послуг здійснюється у строки, що встановлені договором, дійшов висновку про те, що на відповідачі лежить обов`язок протягом місяця наступного за звітним місяцем провести повну оплату прийнятих за актом послуг позивача, які надано у звітному місяці, безвідносно від того, чи отримано відповідачем рахунки на оплату послуг.

Твердження відповідача про неотримання відповідачем від позивача актів від 31.05.2018, 30.06.2018, 31.07.2018, 31.08.2018, 30.09.2018, 31.10.2018 приймання-передачі послуг до договору від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205 суд відхиляє, оскільки всі зазначені акти містять виконаний від імені відповідача підпис та, поряд з цим, договором від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205 не передбачений будь-який спеціальний порядок оформлення приймання-передачі між позивачем та відповідачем актів приймання-передачі послуг.

Таким чином, позивачем виконано свої зобов`язання перед відповідачем в частині надання замовлених послуг за укладеним між ними договором від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205 про надання послуг, проте відповідач не виконав свої зобов`язання перед позивачем за цим самим договором в частині здійснення оплати прийнятих за актами послуг позивача на умовах даного договору.

З урахуванням наявності у відповідача обов`язку, як-то встановлено судом, протягом місяця наступного за звітним місяцем провести повну оплату прийнятих за актом послуг позивача, які надано у звітному місяці, відповідач мав сплатити повну вартість послуг позивача, які вказано у акті приймання-передачі послуг:

- від 31.05.2018 протягом червня 2018 року, граничний строк оплати 02.07.2018, оскільки 30.06.2018 та 01.07.2018 - неробочі дні, а з 03.07.2018 відповідач є таким, що прострочив виконання зобов`язання по оплаті цих послуг;

- від 30.06.2018 протягом липня 2018 року, граничний строк оплати 31.07.2018, а з 01.08.2018 відповідач є таким, що прострочив виконання зобов`язання по оплаті послуг;

- від 31.07.2018 протягом серпня 2018 року, граничний строк оплати 31.08.2018, а з 01.09.2018 відповідач є таким, що прострочив виконання зобов`язання по оплаті послуг;

- від 31.08.2018 протягом вересня 2018 року, граничний строк оплати 01.10.2018, оскільки 30.09.2018 - неробочий день, а з 02.10.2018 відповідач є таким, що прострочив виконання зобов`язання по оплаті послуг;

- від 30.09.2018 протягом жовтня 2018 року, граничний строк оплати 31.10.2018, а з 01.11.2018 відповідач є таким, що прострочив виконання зобов`язання по оплаті послуг;

- від 31.10.2018 протягом листопада 2018 року, граничний строк оплати 30.11.2018, а з 01.12.2018 відповідач є таким, що прострочив виконання зобов`язання по оплаті послуг.

Відповідач не виконав передбачений для нього умовами зазначеного договору (за пунктами 2.6.6. та 4.4.) та нормами закону (ст.901 Цивільного кодексу України), як для замовника послуг, обов`язок по оплаті щомісяця у наступному за звітним місяці послуг позивача, які надано у травні-жовтні 2018 року на загальну суму 23423,00грн.

2. Щодо нарахування інфляційних втрат та річних по договору від 27.04.2018

Інфляційні нарахування на суму боргу, сплата яких передбачена у відповідності до положень ч.2 ст.625 Цивільного кодексу України не є штрафною санкцією, а виступають способом захисту майнового права та інтересу, який полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення коштів внаслідок інфляційних процесів за весь час прострочення в їх сплаті. Сплата трьох процентів річних від простроченої суми (якщо іншій розмір процентів річних не встановлений договором або законом), так само як й інфляційні нарахування, не мають характеру штрафних санкцій, а є способом захисту майнового права та інтересу кредитора шляхом отримання від боржника компенсації (плати) за користування коштами, належними до сплати кредиторові.

Судом вчинено власний розрахунок інфляційних втрат та 3 % річних, у зв`язку з простроченням відповідачем виконання грошових зобов`язань з оплати послуг, які надано позивачем відповідачеві на підставі договору від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205, виходячи з раніше наведених за текстом даного рішення висновків суду про дати прострочення виконання зобов`язання по оплаті послуг за актами від 31.05.2018, 30.06.2018, 31.07.2018, 31.08.2018, 30.09.2018, 31.10.2018 приймання-передачі послуг, а також вказаної позивачем граничної дати нарахування річних (23.10.2020) та проведеного позивачем розрахунку інфляційних втрат з використання щомісячних індексів інфляції по вересень 2020 року.

За цим розрахунком встановлено наступне.

1. Щодо річних (3%)

1.1. Сума річних (3%), у зв`язку з наявністю заборгованості в розмірі 1853,00грн в період з 03.07.2018 по 23.10.2020 (тривалістю 844дн) становить 128,42грн.

83,31грн = ((1853,00грн х 3 % х 547дн) / 100%)/365

45,11 грн = ((1853,00грн х 3 % х 297дн) / 100%)/366

128,42грн = 83,31грн + 45,11грн

1.2. Сума річних (3%), у зв`язку з наявністю заборгованості в розмірі 6952,00грн в період з 01.08.2018 по 23.10.2020 (тривалістю 815дн) становить 465,22грн.

295,98грн = ((6952,00грн х 3 % х 518дн) / 100%)/365

169,24грн = ((6952,00грн х 3 % х 297дн) / 100%)/366

465,22грн = 295,98грн + 169,24грн

1.3. Сума річних (3%), у зв`язку з наявністю заборгованості в розмірі 5282,00грн в період з 01.09.2018 по 23.10.2020 (тривалістю 784дн) становить 340,01грн.

211,42грн = ((5282,00грн х 3 % х 487дн) / 100%)/365

128,59грн = ((5282,00грн х 3 % х 297дн) / 100%)/366

340,01грн = 211,42грн + 128,59грн

1.4. Сума річних (3%), у зв`язку з наявністю заборгованості в розмірі 6675,00грн в період з 02.10.2018 по 23.10.2020 (тривалістю 753дн) становить 412,68грн.

250,18грн = ((6675,00грн х 3 % х 456дн) / 100%)/365

162,50грн = ((6675,00грн х 3 % х 297дн) / 100%)/366

412,68грн = 250,18грн + 162,50грн

1.5. Сума річних (3%), у зв`язку з наявністю заборгованості в розмірі 2384,00грн в період з 01.11.2018 по 23.10.2020 (тривалістю 723дн) становить 141,51грн.

83,47грн = ((2384,00грн х 3 % х 426дн) / 100%)/365

58,04грн = ((2384,00грн х 3 % х 297дн) / 100%)/366

141,51грн = 83,47грн + 58,04грн

1.6. Сума річних (3%), у зв`язку з наявністю заборгованості в розмірі 277,00грн в період з 01.12.2018 по 23.10.2020 (тривалістю 693дн) становить 15,76грн.

9,02грн = ((277,00грн х 3 % х 396дн) / 100%)/365

6,74грн = ((277,00грн х 3 % х 297 дн.) / 100%)/366

15,76грн = 9,02грн + 6,74грн

Загальна сума вказаних річних (3%) складає 1503,60грн.

1503,60грн = 128,42грн+ 465,22грн + 340,01грн + 412,68грн + 141,51грн + 15,76грн

2. Щодо інфляційного збільшення заборгованості (інфляційних втрат)

2.1. Індекс інфляції за період з 03.07.2018 по 31.12.2018 становить 105,2% (або 1,052), оскільки щомісячні індекси інфляції за цей період: 99,3% - за липень 2018р, 100,0% - за серпень 2018р, 101,9% - за вересень 2018р, 101,7% - за жовтень 2018р, 101,4% - за листопад 2018р, 100,8% - за грудень 2018.

1,052 = 0,993 х 1,000 х 1,019 х 1,017 х 1,014 х 1,008

Індекс інфляції за 2019 рік становить 104,1% або (1,041), оскільки щомісячні індекси інфляції за цей період: 101,0% - за січень 2019р, 100,5% - за лютий 2019р, 100,9% - за березень 2019р, 101,0% - за квітень 2019р., 100,7% - за травень 2019р, 99,5% - за червень 2019р, 99,4% - за липень 2019р, 99,7% - за серпень 2019р, 100,7% - за вересень 2019р, 100,7% - за жовтень 2019р, 100,1% - за листопад 2019р, 99,8% - за грудень 2019р.

1,041 = 1,01 х 1,005 х 1,009 х 1,01 х 1,007 х 0,995 х 0,994 х 0,997 х 1,007 х 1,007 х 1,001 х 0,998

Індекс інфляції з січня по вересень 2020 року становить 101,7% (або 1,017), оскільки щомісячні індекси інфляції за цей період: 100,2% - за січень 2020р, 99,7% - за лютий 2020р, 100,8% - за березень 2020р, 100,8% - за квітень 2020р, 100,3% - за травень 2020р, 100,2% - за червень 2020р, 99,4% - за липень 2020р, 99,8% - за серпень 2020р, 100,5% - за вересень 2020р.

1,017 = 1,002 х 0,997 х 1,008 х 1,008 х 1,003 х 1,002 х 0,994 х 0,998 х 1,005

Сукупний індекс інфляції з 03.07.2018 по вересень 2020 року становить 1,114, оскільки 1,114 = 1,052 х 1,041 х 1,017

Інфляційне збільшення боргу в розмірі 1853,00грн за вказаний період часу становить 211,24грн, оскільки 211,24грн = 1853,00грн х 1,114 - 1853,00грн

2.2. Індекс інфляції за період з 01.08.2018 по 31.12.2018 становить 105,9% (або 1,059), оскільки щомісячні індекси інфляції за цей період: 100,0% - за серпень 2018р, 101,9% - за вересень 2018р, 101,7% - за жовтень 2018р, 101,4% - за листопад 2018р, 100,8% - за грудень 2018.

1,059 = 1,000 х 1,019 х 1,017 х 1,014 х 1,008

Індекс інфляції за 2019 рік становить 104,1% або (1,041), а індекс інфляції з січня по вересень 2020 року становить 101,7% (або 1,017). Їхні розрахунки наведено раніше за текстом даного рішення.

Сукупний індекс інфляції з 01.08.2018 по вересень 2020 року становить 1,121, оскільки 1,121 = 1,059 х 1,041 х 1,017

Інфляційне збільшення боргу в розмірі 6952,00грн за вказаний період часу становить 841,19грн, оскільки 841,19грн = 6952,00грн х 1,121 - 6952,00грн

2.3. Індекс інфляції за період з 01.09.2018 по 31.12.2018 становить 105,9% (або 1,059), оскільки щомісячні індекси інфляції за цей період: 101,9% - за вересень 2018р, 101,7% - за жовтень 2018р, 101,4% - за листопад 2018р, 100,8% - за грудень 2018.

1,059 = 1,019 х 1,017 х 1,014 х 1,008

Індекс інфляції за 2019 рік становить 104,1% або (1,041), а індекс інфляції з січня по вересень 2020 року становить 101,7% (або 1,017). Їхні розрахунки наведено раніше за текстом даного рішення.

Сукупний індекс інфляції з 01.08.2018 по вересень 2020 року становить 1,121, оскільки 1,121 = 1,059 х 1,041 х 1,017

Інфляційне збільшення боргу в розмірі 5282,00грн за вказаний період часу становить 639,12грн, оскільки 639,12грн = 5282,00грн х 1,121 - 5282,00грн

2.4. Індекс інфляції за період з 02.10.2018 по 31.12.2018 становить 104,0% (або 1,040), оскільки щомісячні індекси інфляції за цей період: 101,7% - за жовтень 2018р, 101,4% - за листопад 2018р, 100,8% - за грудень 2018.

1,04 = 1,017 х 1,014 х 1,008

Індекс інфляції за 2019 рік становить 104,1% або (1,041), а індекс інфляції з січня по вересень 2020 року становить 101,7% (або 1,017). Їхні розрахунки наведено раніше за текстом даного рішення.

Сукупний індекс інфляції з 01.08.2018 по вересень 2020 року становить 1,101, оскільки 1,101 = 1,040 х 1,041 х 1,017

Інфляційне збільшення боргу в розмірі 6675,00грн за вказаний період часу становить 674,17грн, оскільки 674,17грн = 6675,00грн х 1,101 - 6675,00грн

2.5. Індекс інфляції за період з 01.11.2018 по 31.12.2018 становить 102,2 % (або 1,022), оскільки щомісячні індекси інфляції за цей період: 101,4% - за листопад 2018р, 100,8% - за грудень 2018.

1,022 = 1,014 х 1,008

Індекс інфляції за 2019 рік становить 104,1% або (1,041), а індекс інфляції з січня по вересень 2020 року становить 101,7% (або 1,017). Їхні розрахунки наведено раніше за текстом даного рішення.

Сукупний індекс інфляції з 01.08.2018 по вересень 2020 року становить 1,082, оскільки 1,082 = 1,022 х 1,041 х 1,017

Інфляційне збільшення боргу в розмірі 2384,00грн за вказаний період часу становить 195,49грн, оскільки 195,49грн = 2384,00грн х 1,082 - 2384,00грн

2.6. Індекс інфляції за період з 01.12.2018 по 31.12.2018 становить 100,8% (або 1,008), оскільки індекс інфляції за грудень 2018 року складає 100,8%.

Індекс інфляції за 2019 рік становить 104,1% або (1,041), а індекс інфляції з січня по вересень 2020 року становить 101,7% (або 1,017). Їхні розрахунки наведено раніше за текстом даного рішення.

Сукупний індекс інфляції з 01.08.2018 по вересень 2020 року становить 1,067, оскільки 1,067 = 1,008 х 1,041 х 1,017

Інфляційне збільшення боргу в розмірі 277,00грн за вказаний період часу становить 18,56грн, оскільки 18,56грн = 277,00грн х 1,067 - 277,00грн

Загальна сума вказаних інфляційних втрат складає 2579,77грн.

2579,77грн = 211,24грн + 841,19грн + 639,12грн + 674,17грн + 195,49грн + 18,56грн

Таким чином, розмір заявлених позивачем до стягнення з відповідача інфляційних втрат, у зв`язку з простроченням відповідачем виконання грошових зобов`язань за договором від 27.04.2018 №72055/84/02-11/205, а саме, 2548,15грн, не перевищує дійсного (правильного) розміру таких втрат за розрахунком суду.

3. Щодо договору від 02.05.2019 № 72055/84/03-11/268

Між позивачем та відповідачем не було підписано Додаток 4 "Перелік видів послуг, пов`язаних з подачею (забором) води на полив, які надаються замовнику виконавцем ІІІ" до договору від 02.05.2019 № 72055/84/03-11/268 про надання послуг, пов`язаних з транспортуванням (перекиданням) та забором води із використанням водозабірних споруд для поливу сільськогосподарських культур. Тобто, всупереч ч.3, ч.4 ст.180 Господарського кодексу України позивач та відповідач, при укладанні зазначеного договору, не погодили між собою предмет договору, в частині зокрема, найменування (номенклатури, асортименту), кількості продукції (робіт, послуг) позивача (виконавця ІІІ за договором), які мають надаватися відповідачеві на умовах зазначеного договору.

При цьому, за оцінкою суду, факт підписання між позивачем та відповідачем Додатку 6 до даного договору від 02.05.2019 № 72055/84/03-11/268, за яким відповідачем був погоджений розмір договірної ціни на послуги позивача (виконавця ІІІ за договором), не є доказом узгодження між позивачем та відповідачем предмету договору цього договору, в частині узгодження між ними найменування (номенклатури асортименту та кількості продукції (робіт, послуг) позивача.

Відповідачем не підписані акти від 31.05.2019, 30.06.2019, 31.07.2019, 31.08.2019, 30.09.2019 приймання-передачі послуг, пов`язаних з забором води для поливу сільськогосподарських культур, на загальну суму 29569,40грн до договору від 02.05.2019 №72055/84/03-11/268, з розрахунками обсягу та вартості послуг до цих актів.

Поряд з цим, у справі відсутні докази надсилання відповідачеві поштою (або у іншій спосіб) або вручення відповідачеві листів позивача до відповідача від 10.06.2019 № 03-10/816, від 08.07.2019 № 03-10/1497, від 09.08.2019 №03-10/1937, від 10.09.2019 № 03-10/2149, від 09.10.2019 № 03-10/2650, від 01.11.2019 № 03-10/3086 з інформацією щодо випаровування вологи з ґрунту та лист від 25.10.2019 № 08-11/2923 з інформацією щодо меліоративного стану на зрошуваному масиві та прилеглих територіях, які було складено позивачем протягом періоду дії зазначеного договору від 02.05.2019 № 72055/84/03-11/268. (Суд констатує про те, що умовами зазначеного договору від 02.05.2019 №72055/84/03-11/268 не встановлений спосіб надання або надсилання відповідачеві цих листів. Зокрема, положеннями п.2.3.3., п.2.3.11. та п.2.4.2. цього договору не встановлено того, що такі листи з інформацією позивача (виконавця ІІІ за договором) для відповідача повинні передаватися відповідачеві через інших співвиконавців цього договору (зокрема, через виконавця ІІ), разом з рахунками позивача на оплату послуг або окремо від цих рахунків).

За сукупності вказаних встановлених судом обставин суд дійшов висновку про те, що поданими позивачем доказами не підтверджений факт виконання позивачем зазначеного договору від 02.05.2019 № 72055/84/03-11/268 в частині надання позивачем відповідачеві послуг.

Стверджуваний у наданому відповідачем до суду відзиві на позовну заяву факт здійснення оплати в повному обсязі та у належний строк послуг інших, окрім позивача, співвиконавців (виконавця І та виконавця ІІ) за договором від 02.05.2019 № 72055/84/03-11/268, в обсягах та з вартістю таких послуг (виконавця І та виконавця ІІ), які вказано у зазначених актах від 31.05.2019, 30.06.2019, 31.07.2019, 31.08.2019 та 30.09.2019, ніяким чином не підтверджує, за оцінкою суду, факт виконання позивачем цього ж договору.

Таким чином, чотирьохсторонній договір від 02.05.2019 № 72055/84/03-11/268 про надання послуг, пов`язаних з транспортуванням (перекиданням) та забором води із використанням водозабірних споруд для поливу сільськогосподарських культур, за участі, зокрема, позивача та відповідача, не був укладений між позивачем та відповідачем в частині цього договору стосовно надання позивачем та, в свою чергу, отримання (споживання) відповідачем послуг позивача. У зв`язку з цим, у відповідача не виникли зобов`язання з оплати послуг позивача на підставі вказаного договору від 02.05.2019 №72055/84/03-11/268 про надання послуг.

Висновки суду

З урахуванням вказаних встановлених судом фактичних обставин та на підставі наведених правових норм, у зв`язку з порушенням відповідачем своїх зобов`язань перед позивачем за укладеним між ними договором від 27.04.2018 № 72055/84/02-11/205 про надання послуг, пов`язаних з транспортуванням (перекиданням) та забором води із використанням водозабірних споруд для поливу сільськогосподарських культур, в частині здійснення оплати послуг позивача у встановлені договором строки, та, поряд з цим, за висновків суду неукладення договору від 02.05.2019 № 72055/84/03-11/268 про надання послуг, пов`язаних з транспортуванням (перекиданням) та забором води із використанням водозабірних споруд для поливу сільськогосподарських культур саме, між позивачем та відповідачем (в частині цього договору стосовно надання позивачем та, в свою чергу, отримання (споживання) відповідачем послуг позивача) позовні вимоги про стягнення з відповідача 53104,40грн заборгованості з оплати послуг, 2917,86грн пені, 3334,49грн інфляційних втрат, 2632,09грн річних (3%) підлягають частковому задоволенню, а саме, в частині стягнення 23423,00грн основного боргу, 1503,60грн річних (3%), 2548,15грн інфляційних втрат. В іншій частині позовних вимог, а саме, в частині стягнення 29681,40грн основного боргу, 1128,49грн річних (3%), 786,34грн інфляційних втрат та 2917,86грн пені має бути відмовлено.

Розподіл судових витрат

Судовими витратами у справі є витрати позивача на сплату судового збору за платіжним дорученням від 26.10.2020 № 447 у сумі 2102грн, з яких відповідно до положень п.2 ч.1 ст.129 ГПК України, а саме "у спорах, що виникають при виконанні договорів, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених вимог" 931,61грн підлягають стягненню з відповідача, а інші відносяться на позивача, у зв`язку з задоволенням позову на 44,32%.

(44,32%=27474,75грн(розмір задоволених вимог)/61988,84грн(розмір заявлених вимог)).

Керуючись ст.ст. 238, 240 Господарського процесуального кодексу України суд,

в и р і ш и в:

1. Позовні вимоги задовольнити частково.

2. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Іванченка Федора Федоровича (місцезнаходження: АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) на користь Басейнового управління водних ресурсів нижнього Дніпра (місцезнаходження: 73000, м. Херсон, вул. Торгова, буд.37; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 01039040) 23423,00грн основного боргу, 1503,60грн річних (3%), 2548,15грн інфляційних втрат та 931,61грн компенсації по сплаті судового збору.

3. Відмовити у стягненні 29681,40грн основного боргу, 1128,49грн річних (3%), 786,34грн інфляційних втрат та 2917,86грн пені.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом двадцяти днів з дня складення повного рішення.

Повне рішення складено 05.03.2021.

Суддя К.В. Соловйов

Джерело: ЄДРСР 95379960
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку