ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
________________________________________________________________________________
УХВАЛА
попереднє засідання
"02" березня 2021 р. Справа № 922/2727/20
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Калініченко Н.В.
при секретарі судового засідання Казмерчук М.Т.
за участю представників учасників процесу:
боржник Чаговець Т.П., самопредставництво
розпорядник не з`явився
перший кредитор Козирев О.В, самопредставництво
другий кредитор не з`явився
третій кредитор не з`явився
четвертий кредитор Шевченко Д.В., самопредставництво
розглянувши заяву Комунального підприємства "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області
до Комунального підприємства "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області
про визнання банкрутом,-
здійснюється фіксування судового процесу технічними засобами - програмно апаратним комплексом "Діловодство суду", серійний номер диска CD-R 922/2727/20.
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Харківської області від 28 вересня 2020 року відкрито провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства Комсервіс Куп`янської міської ради Харківської області; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника Комунального підприємства Комсервіс Куп`янської міської ради Харківської області строком на 170 календарних днів; призначено розпорядником майна боржника Комунального підприємства Комсервіс Куп`янської міської ради Харківської області арбітражного керуючого Сидоренко Марію Вікторівну (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1220 від 18 липня 2013 року, адреса: 02152, м. Київ, вул. Березняківська, 2/40); попереднє судове засідання призначено на 07 грудня 2020 року.
30 вересня 2020 року на офіційному сайті оприлюднено оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства Комсервіс Куп`янської міської ради Харківської області, зазначено строк подання заяв кредиторів з вимогами до боржника протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
12 жовтня 2020 року на адресу суду надійшла заява Управління праці та соціального захисту населення з грошовими вимогами до боржника (вх. № 23616) на загальну суму 1 663 211,14 грн., з яких 1 659 007,14 грн. - основна заборгованість, яка виникла внаслідок неповернення до державного бюджету невикористаної субсидії для відшкодування витрат на оплату послуг з водопостачання та водовідведення та 4 204,00 грн. - судовий збір за подання заяви з грошовими вимогами до боржника. Ухвалою суду від 02 листопада 2020 року заява прийнята та призначена до розгляду в попередньому засіданні на 07 грудня 2020 року.
27 жовтня 2020 року на адресу суду надійшла заява Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування в Харківській області (вх. № 25078 від 27 жовтня 2020 року) на суму 4 105 377,95 грн. Надалі, 29 жовтня 2020 року від заявника надійшла заява про виправлення технічної помилки (вх. № 25237), за змістом якої просить здійснювати подальший розгляд заяви про грошові вимоги до боржника у розмірі 6 363 539,02 грн. Розглянувши вищезазначену заяву, з урахуванням наданої заяви про виправлення технічної описки, суд прийняв її до розгляду з призначенням в попередньому засіданні 07 грудня 2020 року.
29 жовтня 2020 року на адресу суду надійшла заява Головного управління пенсійного Фонду України в Харківській області (вх. № 25234 від 29 жовтня 2020 року) на суму 32 698,17 грн. Вказана заява була прийнята судом та призначена до розгляду в попередньому засіданні на 07 грудня 2020 року ухвалою від 02 листопада 2020 року.
29 жовтня 2020 року на адресу суду надійшла заява Головного управління ДПС у Харківській області (вх. № 25197 від 29 жовтня 2020 року) на загальну суму 69 922 027,45 грн. (основний платіж 28 428 210,25 грн., штрафна санкція 24 023 894,26 грн., пеня 17 472 922,94 грн.), яка прийнята судом до розгляду із призначенням її в попередньому засіданні на 07 грудня 2020 року.
13 листопада 2020 року від розпорядника майна Сидоренко М.В. надійшло повідомлення про розгляд грошових вимог кредиторів (вх. № 26528), а саме Головного управління пенсійного Фонду України в Харківській області, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування в Харківській області, Управління праці та соціального захисту населення. Крім того, вказано про відсутність заяви від Головного управління ДПС у Харківській області. В той же день (13 листопада 2020 року) розпорядник майна Сидоренко М.В скерувала на електронну скриньку суду реєстр вимог кредиторів станом на 28 вересня 2020 року (вх. № 4550). 23 листопада 2020 року розпорядником майна (арбітражним керуючим) Сидоренко Марією Вікторівною скеровано заяву (вх. № 27179) у відповідності до якої просить суд перерахувати основну грошову винагороду з депозитного рахунку господарського суду Харківської області арбітражному керуючому Сидоренко Марії Вікторівні за виконання повноважень розпорядника майна у справі № 922/2727/20 за період з 28 вересня 2020 року по 31 жовтня 2020 року у розмірі 16 500,00 грн. 07 грудня 2020 року на адресу суду надійшов Звіт розпорядника майна (вх. № 4901). Дані документи, як-то вимагає процесуальний закон, доучені до матеріалів справи протокольними ухвалами.
07 грудня 2020 року відкладено попереднє засідання на 28 грудня 2020 року.
28 грудня 2020 року розпорядник майна направив до суду супровідним листом (вх. № 30241) Акт № 4 інвентаризації рахунків за дебіторами, роздруківку дебіторів, акт інвентаризації розрахунків з кредиторами на 23 листопада 2020 року, Акт № 3 інвентаризації наявних коштів на 23 листопада 2020 року, Акт інвентаризації № 2 грошових коштів. 28 грудня 2020 року, за допомогою електронної пошти, розпорядником майна (арбітражним керуючим) Сидоренко Марією Вікторівною скеровано заяву (вх. № 5369), в якій просить перерахувати основну грошову винагороду з депозитного рахунку господарського суду Харківської області арбітражному керуючому Сидоренко Марії Вікторівні за виконання повноважень розпорядника майна у справі № 922/277/20 за період з 01 листопада 2020 року по 30 листопада 2020 року у розмірі 15 000,00 грн. Даний супровідний лист 28 грудня 2020 року та заява арбітражного керуючого долучені до матеріалів справи протокольними ухвалами.
28 грудня 2020 року оголошено перерву до 01 лютого 2021 року.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 28 грудня 2020 року відмовлено в задоволенні заяви розпорядника майна (арбітражного керуючого) Сидоренко Марії Вікторівни (вх. № 27179 від 23 листопада 2020 року) про здійснення оплат послуг. Відмовлено в задоволенні заяви розпорядника майна (арбітражного керуючого) Сидоренко Марії Вікторівни (вх. № 5369 від 28 грудня 2020 року) про здійснення оплат послуг.
28 грудня 2020 року за вх. № 30330 до суду надійшов супровідний лист арбітражного керуючого з доданими копією наказу від 11 листопада 2020 року про проведення інвентаризації та оригіналом інвентаризаційного опису основних засобів. 31 грудня 2020 року Головне управління ДПС у Харківській області надало документи (вх. № 30553) на підтвердження направлення зави з грошовими вимогами та копію розрахунку податкового боргу арбітражному керуючому. 01 лютого 2021 року від боржника в особі ліквідаційної комісії надійшли заперечення (вх. № 2358) з приводу проведеної інвентаризації. 01 лютого 2020 року боржник надав заперечення щодо невизнання заборгованості по заробітній платі (вх. № 2357), в якому прохає суд включити до реєстру кредиторів заборгованість по заробітній платі станом на дату порушення провадження у справі про банкрутство Голови комісії з припинення Сініциної Л.В. на суму 44 275,00 грн., та по договорам про надання послуг Чаговець Т.П. на суму 55 000,00 грн. та ОСОБА_1 на суму 44 275,00 грн. Дані документи, як-то вимагає процесуальний закон, доучені до матеріалів справи протокольними ухвалами.
01 лютого 2021 року оголошено перерву в попередньому засідання до 22 лютого 2021 року.
01 лютого 2021 року розпорядник майна представив суду супровідний лист (вх. № 2393), який залучений до матеріалів справи протокольною ухвалою від 22 лютого 2021 року, в якому містились документи, в тому числі повідомлення розпорядника майна від 15 січня 2021 року про розгляд грошових вимог Головного управління ДПС у Харківській області, повідомлення про розгляд грошових вимог кредитора по заборгованості з заробітної плати від 15 січня 2021 року, лист щодо інвентаризації дебіторської заборгованості від 15 січня 2021 року та лист від 11 січня 2021 року щодо інвентаризації грошових коштів.
22 лютого 2021 року судом оголошено перерву в попередньому засіданні до 02 березня 2021 року.
02 березня 2021 року присутні представники кредиторів підтримали свої грошові вимоги до боржника.
02 березня 2021 року судом, в порядку статті 233 Господарського процесуального кодексу України, проголошено вступну та мотивувальну частини ухвали.
Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, вислухавши присутніх у судовому засіданні учасників судового процесу, суд встановив наступне.
Щодо кожного із заявлених кредиторів суд буде розглядати грошові вимоги до боржника окремо.
Відповідно до приписів статті 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Згідно з частиною 2 статті 47 Кодексу України з процедур банкрутства у попередньому засіданні господарський суд розглядає всі вимоги кредиторів, що надійшли протягом строку, передбаченого частиною першою статті 45 цього Кодексу, у тому числі щодо яких були заперечення боржника або розпорядника майна. За результатами попереднього засідання господарський суд постановляє ухвалу, в якій зазначаються: розмір та перелік усіх визнаних судом вимог кредиторів, що вносяться розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів; розмір та перелік не визнаних судом вимог кредиторів; дата проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів; дата підсумкового засідання суду, на якому буде постановлено ухвалу про санацію боржника чи постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство, чи ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном та відкладення підсумкового засідання суду, яке має відбутися у строки, встановлені частиною другою статті 44 цього Кодексу. Розпорядник майна за результатами попереднього засідання вносить до реєстру вимог кредиторів відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов`язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги.
Як встановлено судом, після повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області в установлений строк до суду з заявою про визнання кредиторських вимог звернулось наступні кредитори: Управління праці та соціального захисту населення, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування в Харківській області, Головне управління пенсійного Фонду України в Харківській області та Головне управління ДПС у Харківській області. Крім того, голова ліквідаційної комісії звернулась до суду із проханням включити до реєстру заборгованість по заробітній платі станом на дату порушення провадження у справі про банкрутство Голови комісії з припинення Сініциної Л.В. на суму 44 275,00 грн. та за договорами про надання послуг Чаговець Т.П. на суму 55 000,00 грн. та Шульга І.В. на суму 44 275,00 грн.
Розглянувши заяву Управління праці та соціального захисту населення Куп`янської міської ради з грошовими вимогами до боржника (вх. № 23616 від 12 жовтня 20202 року), суд встановив наступне.
Комунальне підприємство "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області надавало послуги з постачання холодної води і водовідведення, в тому числі особам, які користувались субсидіями з оплати житлово-комунальних послуг.
Відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2018 року № 329), житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою громадянам - мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком. Житлові субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо, внеску/платежу об`єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла, соціальних нормативів житлово-комунальних послуг, скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, витрат на управління багатоквартирним будинком (далі - соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування) і розміром обов`язкового відсотка платежу, визначеного в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
При цьому до січня 2019 року житлові субсидії на оплату житлово-комунальних послуг надавалась не у грошовій формі, а за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, шляхом перерахування коштів за рахунок надавача послуги.
Як-то визначено у пункті 16 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2018 року № 329) після закінчення опалювального (неопалювального) сезону невикористана сума житлової субсидії повертається управителем, об`єднанням, виконавцем комунальних послуг до державного бюджету в повному обсязі на підставі акта розрахунку загального обсягу невикористаних сум житлової субсидії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Механізм повернення до бюджету невикористаних сум субсидій для відшкодування витрат на оплату послуг з централізованого опалення (теплопостачання), постачання холодної води та горячої вроди і водовідведення, послуг з газо- та електропостачання регулюється Порядком розрахунку та повернення до бюджету невикористаних сум субсидії для відшкодування витрат на опалення комунальних послуг, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 534 від 23 серпня 2016 року "Про деякі питання надання субсидій для відшкодування витрат на оплату комунальних послуг", зі змінами та доповненнями, яка втратила чинність 01 жовтня 2019 року.
При цьому, кредитором розрахована грошова заборгованість боржника станом по період до 01 жовтня 2019 року, тобто в межах дії Постанови Кабінету Міністрів України № 534 від 23 серпня 2016 року "Про деякі питання надання субсидій для відшкодування витрат на оплату комунальних послуг". Так, за пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 534 від 23 серпня 2016 року "Про деякі питання надання субсидій для відшкодування витрат на оплату комунальних послуг" розрахунок невикористаних сум субсидії проводиться виробниками/виконавцями послуг з централізованого опалення (теплопостачання), постачання холодної та гарячої води і водовідведення, газо- та електропостачання (далі - надавачі послуг), об`єднаннями співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельними кооперативами, які є колективним споживачем (замовником) житлово-комунальних послуг станом на 1 травня та 1 жовтня за особовим рахунком споживача - громадянина, якому призначено субсидію на опалювальний (неопалювальний) сезон, що закінчився (далі - одержувач субсидії). Загальний обсяг невикористаних сум субсидій, що підлягає поверненню до бюджету, визначається кожним надавачем послуг, об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельним кооперативом шляхом додавання невикористаних сум субсидії за особовими рахунками всіх одержувачів субсидії. За результатами розрахунку загального обсягу невикористаних сум субсидій, що підлягає поверненню до бюджету, надавач послуги, об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельний кооператив складає акт розрахунку загального обсягу невикористаних сум субсидій у трьох примірниках, один з яких залишає у себе, а два інших подає до 1 червня та до 1 листопада до структурного підрозділу з питань фінансів та до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної, районної у мм. Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі їх створення) ради (далі - структурний підрозділ з питань соціального захисту населення) (пункт 7,8 згаданої постанови).
Боржник не виконав покладені на нього обов`язки щодо повернення до бюджету невикористаних сум субсидій по відшкодуванню витрат на оплату послуг з водопостачання та водовідведення на суму 1 659 007,14 грн., що зумовлює виникнення грошового зобов`язання перед Управління праці та соціального захисту населення Куп`янської міської ради.
Розпорядник визнав дану суму як грошову вимогу, яка підлягає включенню до реєстру кредиторів.
Дослідивши вище вказані обставини та нормативні акти, враховуючи, що грошова вимога Управління праці та соціального захисту населення Куп`янської міської ради до боржника є обґрунтованою та такою, що підтверджена документальною базою, суд визнає грошових вимог Управління праці та соціального захисту населення Куп`янської міської ради на суму 1 659 007,14 грн.
Крім того, за звернення до суду із вказаною заявою кредитором сплачено судовий збір в розмір 4 204,00 грн., який підлягає включенню до реєстру вимог кредиторів.
На підставі зазначеного суд рахує за Управлінням праці та соціального захисту населення Куп`янської міської ради наступну грошову заборгованість Комунального підприємства "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області, яка підлягає включенню до реєстру вимог кредиторів:
- 4 204,00 грн. судовий збір, сплачений за подання заяви з грошовими вимогами до боржника;
- 1 659 007,14 грн.
Розглянувши заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування в Харківській області (вх. № 25078 від 27 жовтня 2020 року) з урахуванням заяви про виправлення технічної помилки (вх. № 25237 від 29 жовтня 2020 року) , суд встановив наступне.
Закон України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я. За приписами статті 9 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування", основними завданнями Фонду та його робочих органів є, зокрема, надання матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг відповідно до цього Закону. Відповідно до пунктом 5 статті 11 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування", джерелами формування коштів Фонду є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Капіталізація платежів здійснюється за методикою згідно Порядку капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року № 986 (далі - Порядок).
Статтею 1205 Цивільного Кодексу України передбачено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.
У цьому Порядку термін "капіталізація платежів" означає визначення суми грошових зобов`язань страхувальника у випадку його ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством), що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам, які належить сплатити до Фонду соціального страхування України для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Терміни "застрахована особа" та "страхувальники" вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (пункт 2 Порядку). Відповідно до пункту 3 Порядку, капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством. Згідно з пункту 4 Порядку, капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у статті 41 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування", розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу таким чином: щомісячні страхові виплати втраченого заробітку - з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати професійної працездатності; витрати на догляд за потерпілим відповідно до медичного висновку - згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами; витрати на забезпечення потерпілого автомобілем безоплатно чи на пільгових умовах, організацію та оплату навчання водінню автомобіля, а також на виплату компенсації на бензин (пальне), ремонт і технічне обслуговування автомобілів або на транспортне обслуговування - згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами; витрати на санаторно-курортне лікування - із розрахунку середньої вартості санаторно-курортної путівки: для осіб з інвалідністю I групи - щороку, для інших осіб з інвалідністю - не рідше одного разу на три роки. Відповідно до пункту 7 Порядку, капіталізація платежів включає заборгованість страхувальника з виплат, пов`язаних із його зобов`язаннями відшкодувати шкоду, заподіяну життю або здоров`ю застрахованої особи, а саме суми одноразової допомоги, щомісячних виплат втраченого заробітку, витрат на догляд за потерпілим і виплат за листками непрацездатності. Положеннями пункту 8 Порядку передбачено, що у кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації. Суми капіталізованих платежів відповідно до зазначених кредиторських вимог у випадках ліквідації страхувальника перераховуються робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у якому страхувальник перебуває на обліку.
Як встановлено судом, у Харківському міському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області перебуває на обліку та отримує страхові виплати ОСОБА_2 , який отримав травму на виробництві під час роботи на Комунальному підприємстві "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області та згідно з чинним законодавством має право на капіталізацію платежів.
В підтвердження вищевказаних обставин заявником до матеріалів справи надані: розрахунок потреби по капіталізації платежів, копія постанови про призначення фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу потерпілому (щомісячно) № 2011/510/510.1/8 від 19 травня 2020 року, копія постанови про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати № 2011/510/510.1/7 від 21 квітня 2020 року, копія виписки з акту огляду МСЕК від 04 грудня 2019 року, копію акту за формою Н-1/П від 08 жовтня 2019 року, копію трудової книжки.
Розпорядником майна визнано кредиторські вимоги та встановлено суму грошових вимог 6 363 539,02 грн.
З огляду на вищевикладене, враховуючи доведеність кредитором суми грошових вимог, на підставі наданих в обґрунтування документів, суд визнає кредиторські вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування в Харківській області в сумі 6 363 539,02 грн., оскільки вони є доведеними та такими, що підлягають включенню реєстру вимог кредиторів.
Крім того, за звернення до суду із вказаною заявою кредитором сплачено судовий збір в розмір 4 204,00 грн., який підлягає включенню до реєстру вимог кредиторів.
На підставі зазначеного суд рахує за Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування в Харківській області наступну грошову заборгованість Комунального підприємства "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області, яка підлягає включенню до реєстру вимог кредиторів:
- 4 204,00 грн. судовий збір, сплачений за подання заяви з грошовими вимогами до боржника;
- 6 363 539,02 грн.
Розглянувши заяву Головного управління пенсійного Фонду України в Харківській області (вх. № 25234 від 29 жовтня 2020 року), суд встановив наступне.
Комунальне підприємство "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Харківській області, як платник страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інших платежів Пенсійного фонду України.
Статтею 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" визначені категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах.
Законом України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що платники збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, передбачені статтею 1 цього Закону, повинні сплачувати збір на обов`язкове державне пенсійне страхування у розмірах, встановлених статтею 4 цього Закону, що визначається у відсотковому відношенні до об`єкта оподаткування, який передбачений статті 2 цього Закону.
Відповідно до розділу 6 Інструкції "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України", затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції 16.01.2004 року за № 64/8663, для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), відшкодуванню підлягають фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до набрання чинності Законом України від 03 жовтня 2017 року № 2148-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування": - особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". У відповідності до пунктів 6.4, 6.5, 6.7, 6.8 розділу 6 Інструкції № 21-1, зі змінами та доповненнями розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій, а підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом місяця з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації. Пунктом 2 розділу XV Прикінцевих положень Закону №1058 передбачено, що до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону. Покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до статей 13 і 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" та призначених відповідно до частин 2 і 3 статті 114 цього Закону до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 цього Закону, здійснюється у такому порядку: - підприємства та організації (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, а також на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до частини другої статті 114 цього Закону, - до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону за раніше діючим порядком.
Згідно довідки-розрахунку суми заборгованості по фактичним витратам на виплату та доставку пенсій встановлено, що Комунальне підприємство "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області має заборгованість на суму 32 698,17 грн.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд прийшов до висновку про необхідність визнання грошових вимог Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області на суму 32 698,17 грн.
Крім того, за звернення до суду із вказаною заявою кредитором сплачено судовий збір в розмір 4 204,00 грн., який підлягає включенню до реєстру вимог кредиторів.
На підставі зазначеного суд рахує за Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області наступну грошову заборгованість Комунального підприємства "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області, яка підлягає включенню до реєстру вимог кредиторів:
- 4 204,00 грн. судовий збір, сплачений за подання заяви з грошовими вимогами до боржника;
- 32 698,17 грн.
Розглянувши заяву Головного управління ДПС у Харківській області з кредиторськими вимогами (вх. № 25197 від 29 жовтня 2020 року) з врахуванням додатково наданого розрахунку сформованих та заявлених сум (вх. № 30553 від 31 грудня 2020 року) суд встановив наступне.
Вказана заява надійшла у встановлений чинним законодавством строк. Ухвалою господарського суду Харківської області від 10 листопада 2020 року вказану заяву було прийнято та призначено до розгляду в попередньому засіданні.
01 лютого 2021 року розпорядник майна надав суду повідомлення про результати розгляду вимог кредитора, в якому вимоги Головного управління ДПС у Харківській області визнано частково в загальній сумі 57 097 406,64 грн. (проти заявленої 69 922 027,45 грн.)
Суд частково погоджується із визнаними розпорядником майна кредиторськими вимогами Головного управління ДПС у Харківській області з огляду на наступне.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Згідно з пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
В порушення вимог Податкового кодексу України боржником не були сплачені ні самостійно визначені зобов`язання, ні донарахування, здійснені податковим органом, які були узгоджені та строк сплати яких настав.
Пеня нарахована контролюючим органом на несвоєчасно виконані зобов`язання на підставі статті 129 Податкового кодексу України. Підпунктом 129.3.3 пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України визначено, що нарахування пені закінчується у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів при винесені відповідної ухвали суду у справі про банкрутство.
Копії відповідних декларацій боржника, податкових повідомлень-рішень, доказів їх вручення боржнику, інтегрованих карток платника податків надані до заяви про визнання кредиторських вимог.
В силу положень частини 1 статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Відповідно до п.п. а) п.п. 14.1.11. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України безнадійною заборгованістю є заборгованість за зобов`язаннями, щодо яких минув строк позовної давності.
Згідно пунктом 101.1. статті 101 Податкового кодексу України списанню підлягає податковий борг, в тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг. Під терміном „безнадійний" розуміється податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений цим Кодексом (підпункт 101.2.3. пункту 101.2. статті 101 Податкового кодексу України). Пунктом 101.5. статті 101 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи щокварталу здійснюють списання безнадійного податкового боргу. Відповідно до пункту 102.1. статті 102 Податкового кодексу України, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов`язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку. Приписами пункту 102.4 статті 102 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Відповідно до частини 4 статті 236 Господарського процесуального кодексу України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
При розгляді грошових вимог податкового органу до боржника, як платника податків, заявлених на підставі податкових повідомлень-рішень, прийнятих за наслідками проведення податкових перевірок боржника, господарському суду належить перевірити дотримання контролюючим органом спеціального строку давності заявлення до стягнення з боржника податкового боргу, який частиною 102.4. статті 102 Податкового кодексу України встановлено у 1095 календарних днів з дня його виникнення та застосування якого є імперативним (висновок про застосування норм права, який викладений у пункті 32 постанови Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 02 травня 2018 року у справі № 923/1092/16).
Суд враховує, якщо протягом зазначеного строку (1095 днів) контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку (пункт 102.1. статті 102 Податкового кодексу України).
Верховний Суд у постанові від 06 лютого 2018 року по справі № 807/2097/16 № К/9901/99/17 зазначив, що в разі спливу 1095 денного строку з дня виникнення податкового боргу, такий борг визнається безнадійним та підлягає списанню, у тому числі пеня та штрафні санкції, а відтак з того часу в контролюючого органу відсутнє право вживати будь-які заходи щодо стягнення такої суми боргу.
На підтвердження наведеної вище позиції Верховний Суд у постанові від 04 вересня 2018 року у справі № 813/4430/16 зазначив, що списання безнадійного податкового боргу, яким є податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності у 1095 днів, здійснюється контролюючим органом самостійно на підставі даних автоматизованої інформаційної системи станом на день виникнення безнадійного податкового боргу.
Вищенаведена правова позиція щодо застосування зазначених положень законодавства при розгляді грошових вимог податкового органу викладена також у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 31 жовтня 2019 року у справі № 925/1242/15, від 19 вересня 2019 року у справі № 910/11620/18, від 17 квітня 2019 року у справі №43/75-15/7-б та, відповідно, врахована господарським судом Харківської області.
Розпорядником майна визнано податковий борг боржника у сумі 26 921 543,60 грн., втім суд не погоджується із даною сумою та вказує на те, що податковий борг, який наявний у боржника перед кредитором, складає 27 302 367,60 грн., оскільки до вказаної суми підлягають включенню сума 380824,00 грн. через наявність судових рішень (відповідно незастосування строку 1095 днів до повного погашення такого платежу), водночас суд погоджується з позицією розпорядника майна про сплив строку 1095 днів по двом податковим деклараціям з податку на додану вартість № 9151447532 від 22 серпня 2016 року з терміном сплати 30 серпня 2016 року на суму 91 781,76 грн. та № 9173311294 від 20 вересня 2016 року з терміном сплати 30 вересня 2016 року у сумі 153 802,00 грн., оскільки з відповідною заявою в цій частині сум податковий орган звернувся до суду в межах справи про банкрутство лише 29 жовтня 2020 року, тобто після спливу визначеного статтею 102 Податкового кодексу України 1095-денного строку, внаслідок чого заявлено кредиторська заборгованість є безнадійною та підлягає списанню, а боржник, в свою чергу вважається вільним від такого грошового зобов`язання.
Суд зазначає, що обов`язок надання правового аналізу поданих кредиторських вимог, підстав виникнення грошових вимог кредиторів до боржника, їх характеру, встановлення розміру та моменту виникнення цих грошових вимог, покладений на господарський суд, який здійснює розгляд справи про банкрутство (висновок про застосування норм права викладений у постанові Верховного Суду від 29 березня 2018 року у справі № 925/1165/16).
Суд першої інстанції, враховуючи вищенаведені обставини, здійснивши правовий аналіз поданих кредиторських вимог Головного управління ДПС у Харківській області в частині податкового боргу, на відповідність їх вимогам статті 102 Податкового кодексу України, як грошовим вимогам, які виникли з податкових зобов`язань боржника та заявлені контролюючим органом в справі про банкрутство, як наслідок дійшов висновків про наявність підстав для їх задоволення та включення до реєстру вимог кредиторів боржника в сумі 27 302 367,60 грн.
Розпорядник майна не визнає суму основного платежу у розмірі 626 407,76 грн., оскільки заявлений період з 30 вересня 2016 року по 30 листопада 2016 року знаходиться поза строком позовної давності. В даному разі суд частково погоджується із позицією розпорядника майна, про що зазначено вище, а саме в розмірі 245583,76 грн. (податкова декларація з податку на додану вартість № 9151447532 від 22 серпня 2016 року з терміном сплати 30 серпня 2016 року на суму 91 781,76 грн. та № 9173311294 від 20 вересня 2016 року з терміном сплати 30 вересня 2016 року у сумі 153 802,00 грн.). Відповідно, сума 245583,76 грн. не визнається судом як безнадійна та підлягаюча списанню.
Також судом не визнано суму пені у розмірі 8529800,77 грн., яка складається з пені в розмірі 4 138 089,15 грн., нарахованої за період з 29 листопада 2016 року по 28 вересня 2020 року, оскільки розрахунок здійснено поза межами строку позовної давності та за відсутності належного розрахунку, який би дозволив перерахувати її розмір за період з 28 вересня 2017 року по 28 вересня 2020 року. Також суд зазначає, що до складу заявленої пені Головним управлінням ДПС у Харківській області включено наступне найменування пені "ікп з 16.11.2017" в розмірі 4 391 711,62 грн., втім по вказаній сумі також відсутній належний розрахунок та обґрунтування, що позбавляє суд перерахувати дану грошову вимогу, а тому не визнається судом. Тобто, суд погоджується із розрахунком розпорядника майна та не визнає суму пені в загальному розмірі 8 529 800,77 грн.
Судом не визнано суму пені в розмірі 52 924,04 грн. за надходження від скидів забруднюючих речовин та суму пені в розмірі 255392,82 грн. за військовий збір через те, що дані суми не підкріплені належними розрахунками та обґрунтуванням періоду нарахування.
В повідомленні розпорядника майна зазначено про те, що у розрахунках Головного управління ДПС у Харківській області за податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платників податку у вигляді заробітної плати не визнано суму штрафних санкцій у загальному розмірі 36 556,80 грн. враховуючи ту обставину, що період нарахування знаходиться поза межами строку позовної давності. В даному випадку суд погоджується із доводами розпорядника майна та не визнає вказану суму як кредиторську за Головним управлінням ДПС у Харківській області.
Також не визнається судом сума пені у загальному розмірі 6542428,21 грн., що складається з сум в розмірі 820 117,56 грн. (заявлена на підставі податкового повідомлення-рішення № 0000361700 від 29 квітня 2015 року) та 5 722 310,65 грн. (за період з 02 червня 2015 року по 28 вересня 2020 року) враховуючи те, що належного розрахунку заявлених сум кредитором не надано, що позбавляє суд здійснити перерахунок, крім того дані суми пені заявлені поза межами строку позовної давності.
Що стосується розрахунку в частині плати за користування надрами для видобування корисних копалин загального державного користування, то суд, як і розпорядник майна, не визнає суму основного платежу у розмірі 780 375,46 грн. з огляду на ту обставину, що дана сума заявлена з 19 листопада 2014 року по 19 серпня 2016 року та є такою, що заявлена зі спливом строку давності. Штрафні санкції у розмірі 8 925,36 грн. також заявлені кредитором з порушенням строку давності (з 29 лютого 2016 року по 20 вересня 2016 року), а також поза межами строку давності (з 13 травня 2014 року по 18 лютого 2015 року) заявлено кредитором пеню у розмірі 91 858,44 грн.
Крім того, в розрахунках екологічного податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю), кредитором поза межами строк давності заявлено суму у розмірі 188,20 грн., що спричиняє її невизнання судом.
Судовий збір, який сплачено Головним управлінням ДПС у Харківській області, за своєю правовою природою є поточними грошовими вимогами у справі про банкрутство та охоплюються загальним поняттям "грошові вимоги до боржника", а тому підлягає визнанню та включенню до грошових вимог даного кредитора.
На підставі зазначеного суд рахує за Головним управлінням ДПС у Харківській області наступну грошову заборгованість Комунального підприємства "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області, яка підлягає включенню до реєстру вимог кредиторів:
- 4 204,00 грн. судовий збір, сплачений за подання заяви з грошовими вимогами до боржника;
- 27 302 367,60 грн. податковий борг;
- 30 171 659,04 грн. штрафні санкції та пеня.
Щодо заборгованості по заробітній платі станом на дату порушення провадження у справі про банкрутство Голови комісії з припинення ОСОБА_3 на суму 44 275,00 грн. та за договорами про надання послуг ОСОБА_4 на суму 55 000,00 грн. та ОСОБА_1 на суму 44 275,00 грн., суд зазначає наступне.
Частиною 1 статті 21 Закону України "Про оплату праці" визначено, що працівник має право на оплату своєї праці відповідно до актів законодавства і колективного договору на підставі укладеного трудового договору. Згідно частини1 статті 94 Кодексу закону про працю заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу. Право на виплату заробітної плати є конституційним правом кожного працюючого громадянина України та підлягає обов`язковому захисту у разі незаконного його порушення.
Окрім того, дане право закріплене не лише на національному рівні, його захист передбачений й нормами міжнародного права. Відповідно до статті 7 Міжнародного пакту про економічні, соціальні і культурні права (ратифікований Указом Президії Верховної Ради Української РСР № 2148-VIII (2148-08 ) від 19 жовтня 1973 року держави, які беруть участь у цьому Пакті, визнають право кожного на справедливі і сприятливі умови праці, включаючи, зокрема з-поміж іншого справедливу зарплату. Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права. Згідно статті 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоложних свобод кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Поняття "власність" і "майно" у розумінні статті 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоложних свобод має автономне значення і не обмежується лише власністю на фізичні (матеріальні) речі, але й включає в себе (борги, майнові права, матеріальний інтерес, які належать або мають належати особі, "правомірні очікування", кошти/присуджені суми, належні до виплати заявникам на підставі остаточного і обов`язкового до виконання арбітражного рішення) та не залежить від формальної класифікації у національному праві. В силу статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоложних свобод, 1950 року кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків. Як свідчить позиція Європейського Суду з прав людини у багатьох справах, одним з аспектів справедливого судочинства є доступ особи до суду. Рівень доступу, наданий національним законодавством, має бути достатнім для забезпечення права особи на суд з огляду на принцип верховенства права в демократичному суспільстві. Для того, щоб доступ був ефективним, особа повинна мати чітку практичну можливість оскаржити дії, які становлять втручання у її права, їй має бути забезпечена можливість звернутись до суду для вирішення певного питання і з боку держави не повинні чинитись правові чи практичні перешкоди для здійснення цього права.
Відповідно до пункту 10.3 Статуту Комунального підприємства "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області ліквідація підприємства провадиться призначеною власником ліквідаційної комісії, а у випадках припинення діяльності за рішенням господарського суду ліквідатором, який призначається. З дня призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження по управлінню справами підприємства. 28 серпня 2019 року рішенням № 1334-VIІ Куп`янської міської ради Харківської області VII скликання вирішено припинити Комунальне підприємство "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області шляхом ліквідації та утворено комісію з припинення до складу якої входять ОСОБА_3 , ОСОБА_4 та ОСОБА_1 30 серпня 2019 року, протоколом № 1 засідання комісії з припинення, проголосовано за встановлення оплат послуг голові та членам комісії з припинення в розмірі 5 тис. за кожен місяць виконання обов`язків. Наданий Головою комісії з припинення ОСОБА_3 наказ № 1 від 30 серпня 2019 року підтверджує, що остання обіймає посаду голови комісії з припинення із заробітною платою в розмірі 5 тис. грн. за кожний місяць виконання обов`язків. Крім того, згаданим наказом № 1 від 30 серпня 2019 року на голову комісії з припинення ОСОБА_3 покладено обов`язок укласти договори ЦПХ з членами ліквідаційної комісії з оплатою послуг в розмірі 5 тис. грн. за кожний місяць виконання обов`язків. Так, 01 вересня 2019 року голова комісії з припинення ОСОБА_3 уклала із ОСОБА_4 та ОСОБА_1 договори про надання послуг № 1/ЦПХ та № 2/ЦПХ, за умовами яких останні надають послуги з проведення ліквідаційних дій у складі комісії з припинення із встановленою оплатою послуг у розмірі 5 000,00 грн. щомісячно, починаючи з дати укладання договорів.
В матеріалах справи наявні відомості по нарахуванню оплати послуг голови та членів комісії з припинення Комунальне підприємство "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області за період з вересня 2019 по вересень 2020 року, а також оборотні сальдові відомості по рах. 631 з вересня 2019 року по вересень 2020 року.
В світлі зазначеного, заборгованість, яка рахується в якості заробітної плати голови ліквідаційної комісії з припинення ОСОБА_3 складає 44 275,00 грн., заборгованість перед ОСОБА_4 по договору № 1/ЦПХ від 01 вересня 2019 року складає 55 000,00 грн., перед ОСОБА_1 по договору № 2/ЦПХ від 01 вересня 2019 року складає 44 275,00 грн. Загальна сума заборгованості 143 550,00 грн.
Розпорядник майна у повідомленні про розгляд грошових вимог № 02-01/18 від 15 січня 2021 року вказав, що грошові вимоги членів та голови комісії з припинення на суму 143 550,00 грн. подані з пропуском строку, встановленого Кодексом України з процедур банкрутства, однак визнанні ним (розпорядником майна) та підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів.
Викладені вище обставини та зазначені письмові докази взаємопов`язані між собою та належним чином підтверджують правомірність і обґрунтованість поданої заяви про визнання грошових вимог по заробітній платі станом на дату порушення провадження у справі про банкрутство Голови комісії з припинення ОСОБА_3 на суму 44 275,00 грн., ОСОБА_4 на суму 55 000,00 грн. та ОСОБА_1 на суму 44 275,00 грн.(за договорами про надання послуг) та підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів. Невиплата грошових коштів за проведені ліквідаційні дії членам та голови комісії з припинення боржника є порушенням, як конституційного права, так і права на мирне володіння своїм майном, закріпленого в статті 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоложних свобод.
На підставі зазначеного суд рахує за членами та головою комісії з припинення наступну грошову заборгованість Комунального підприємства "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області, яка підлягає включенню до реєстру вимог кредиторів:
Голови комісії з припинення ОСОБА_5 - 44 275,00 грн.;
ОСОБА_1 - 44 275,00 грн.;
ОСОБА_4 - 55 000,00грн.
Судом у попередньому засіданні розглянуті всі заявлені вимоги до боржника.
Згідно з матеріалами справи, реєстром вимог кредиторів, представленим розпорядником майна, заборгованість із заробітної плати працівникам підприємства-боржника відсутня, вимоги, які забезпечені заставою майна боржника, відсутні, відомості про майно боржника, яке є предметом застави, відсутні.
Згідно частиною 1 статті 48 Кодексу України з процедур банкрутства протягом 10 днів з дня постановлення ухвали за результатами попереднього засідання господарського суду розпорядник майна письмово повідомляє кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів, уповноважену особу працівників боржника та уповноважену особу засновників (учасників, акціонерів) боржника про місце і час проведення зборів кредиторів та організовує їх проведення.
Враховуючи, що всі грошові вимоги конкурсних кредиторів розглянуті господарським судом, суд вважає за необхідне зобов`язати розпорядника майна організувати та провести перші загальні збори кредиторів, встановити дату проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів, а також дату проведення підсумкового судового засідання у справі.
Керуючись статтями 2, 45, 47, 48 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 3, 74-78, 80, 86, 232-236 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд Харківської області,-
УХВАЛИВ:
Задовольнити заяву Управління праці та соціального захисту населення Куп`янської міської ради (вх. № 23616 від 12 жовтня 2020 року) з кредиторськими вимогами з грошовими вимогами до боржника.
Задовольнити заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області (вх. № 25078 від 27 жовтня 2020 року) з урахуванням заяви про виправлення технічної помилки (вх. № 25237 від 29 жовтня 2020 року) з кредиторськими вимогами з грошовими вимогами до боржника.
Задовольнити заяву Головного управління Пенсійного Фонду України в Харківській області (вх. № 25234 від 29 жовтня 2020 року) з кредиторськими вимогами з грошовими вимогами до боржника.
Частково задовольнити заяву Головного управління ДПС у Харківській області (вх. № 25197 від 29 жовтня 2020 року) з урахуванням заяви (вх. № 30553 від 31 грудня 2020 року) з кредиторськими вимогами з грошовими вимогами до боржника.
Визнати вимоги наступних кредиторів, що підлягають внесенню розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів Комунального підприємства "Комсервіс" Куп`янської міської ради Харківської області:
Управління праці та соціального захисту населення Куп`янської міської ради:
1 659 007,14 грн.;
4 204,00 грн.;
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області:
6 363 539,02 грн.;
4 204,00 грн.;
Головного управління Пенсійного Фонду України в Харківській області:
32698,17 грн.;
4 204,00 грн.;
Головного управління ДПС у Харківській області:
27302367,60 грн.;
16525167,64 грн.;
4 204,00 грн.;
Голови комісії з припинення ОСОБА_3 (паспорт: серія НОМЕР_1 , виданий Куп`янським МРВУМВС України в Харківській області 12 жовтня 1999 року): 44 275,00 грн.;
ОСОБА_1 (паспорт: серія НОМЕР_2 , виданий МВМ Дзержинського РВ ХМУ УМВС України в Харківській області 02 жовтня 2000 року): 44 275,00 грн.;
ОСОБА_4 (паспорт: серія НОМЕР_3 , виданий МВМ Дзержинського РВ ХМУ УМВС України в Харківській області 21 листопада 1996 року): 55 000,00грн.
Зобов`язати розпорядника майна надати до суду складений на підставі ухвали попереднього засідання суду реєстр вимог кредиторів, оформлений відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства.
Зобов`язати розпорядника майна у 10-ти денний строк після проведення попереднього засідання відповідно до статті 48 Кодексу України з процедур банкрутства повідомити кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів про місце і час проведення зборів кредиторів та організувати їх проведення.
Встановити дату проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів 15 березня 2021 року.
Зобов`язати розпорядника майна надати суду протокол зборів кредиторів боржника, на яких обрати комітет кредиторів, прийняти рішення щодо схвалення плану санації боржника або щодо звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство, а також надати протокол зборів комітету кредиторів, на яких вирішити питання щодо призначення ліквідатора або керуючого санацією боржника.
Зобов`язати розпорядника майна підготувати та надати до суду в межах строку процедури розпорядження майном аналіз фінансово - господарської діяльності, інвестиційного становище боржника та становища боржника на ринках разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію, а також висновок щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства.
Підсумкове засідання суду призначити на 17 березня 2021 року об 11:00. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: 61022, м. Харків, площа Свободи, 5, 8-й під`їзд, 2-й поверх, зал № 228.
Ухвалу направити розпоряднику майна, боржнику, кредиторам.
Суд повідомляє учасників справи про :
- можливість одержання інформації по справі зі сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою http://court.gov.ua/;
- можливість подачі документів в електронному вигляді на електронну адресу суду, через особистий кабінет в системі "Електронний суд", поштою, факсом або іншими засобами дистанційного зв`язку.
Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення.
Ухвала господарського суду, постановлена за результатами попереднього засідання, може бути оскаржена стороною у справі про банкрутство лише в частині конкретних вимог кредиторів.
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статтями 255, 256 Господарського процесуального кодексу України.
Повну ухвалу складено 05 березня 2021 року
Суддя справа № 922/2727/20 Калініченко Н.В.