open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 420/5726/20
Єдиний державний реєстр судових рішень

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

___________________________________________________________________________________

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 лютого 2021 р.м. ОдесаСправа № 420/5726/20

Категорія: 112010200Головуючий в 1 інстанції: Свида Л.І.

Місце ухвалення: м. Одеса

Дата складання повного тексту: 04.11.2020р.

Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого Бітова А.І.

суддів Градовського Ю.М.

Лук`янчук О.В.

при секретарі Рощіній К.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційними скаргами ОСОБА_1 , Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління статистики в Одеській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про визнання неправомірними відмов, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А :

У липні 2020 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління статистики (далі ГУ) в Одеській області, Головного управління Пенсійного фонду (далі ГУПФ) України в Одеській області про:

-визнання неправомірною відмови ГУ статистики в Одеській області у складанні та видачі позивачу довідки про складові його заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) за формою, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям", зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за №180/30048;

-зобов`язання ГУ статистики в Одеській області скласти та надіслати (видати) позивачу довідку про складові його заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) за формою, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям", зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за №180/30048;

-визнання неправомірною відмови ГУПФ України в Одеській області у призначенні (переведенні)/перерахунку позивачу пенсії по інвалідності відповідно до ст. 37 Закону України від 16 грудня 1993 року №3723-XII "Про державну службу";

-зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області з 01 січня 2020 року призначити (перевести)/перерахувати, здійснити нарахування та виплату позивачу пенсії по інвалідності відповідно до ст. 37 Закону України від 16 грудня 1993 року №3723-XII "Про державну службу" в розмірі 60 відсотків суми його заробітної плати, зазначеної в довідці ГУ статистики в Одеській області про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) та довідці ГУ статистики в Одеській області від 17 лютого 2020 року №11.3-09/19-20 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією).

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що оскільки він є особою з інвалідністю 2 групи, станом на 01 травня 2016 року займав посаду державної служби, мав стаж державної служби понад 10 років (навіть понад двадцяти років), перед зверненням за призначенням пенсії працював на посаді віднесеній до посад державних службовців, він має право на призначення пенсії по інвалідності відповідно до ст. 37 Закону України від 16 грудня 1993 року №3723-XII "Про державну службу". Крім того, доводи ГУ статистики в Одеській області не спростовують неправомірності відмови у складанні та видачі позивачу довідки про складові його заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) за формою, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям", зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за №180/30048, оскільки не відповідають чинному законодавству.

Відповідач ГУ статистики в Одеській області позов не визнав, вказуючи, що листом ГУ статистики в Одеській області №11.3-09/19-20 від 17 лютого 2020 року позивачу надіслано довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), за формою, яка затверджена Постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям", проте надавати довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) ГУ статистики в Одеській області не мало правових підстав.

Відповідач ГУПФ України в Одеській області позов не визнав, вказуючи, що позивачу 01 червня 1964 року, на теперішній час виповнилось 56 років. Право на призначення пенсії державного службовця він набув би у 62 роки, а саме у середині серпня 2026 року (тобто 01 червня 2026 року), тому що чоловіки народженні після 01 січня 1956 року мають право на пенсію як державного службовця у віці 62 роки відповідно до ч.2 ст. 37 Закону України "Про державну службу". Таким чином дії відповідача є правомірними.

Справу розглянуто за правилами загального позовного провадження в порядку письмового провадження.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2020 року адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до ГУ статистики в Одеській області (65026, м. Одеса, вул. Польська, 20 А, код ЄДРПОУ 02361819), ГУПФ України в Одеській області (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код ЄДРПОУ 20987385) про визнання неправомірною відмови ГУ статистики в Одеській області у складанні та видачі позивачу довідки про складові його заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) за формою, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям", зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за №180/30048, зобов`язання ГУ статистики в Одеській області скласти та надіслати (видати) позивачу довідку про складові його заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) за формою, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям", зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за №180/30048, визнання неправомірною відмови ГУПФ України в Одеській області у призначенні (переведенні)/перерахунку позивачу пенсії по інвалідності відповідно до ст. 37 Закону України від 16 грудня 1993 року №3723-XII "Про державну службу", зобов`язання ГУПФ України в Одеській області з 01 січня 2020 року призначити (перевести)/перерахувати, здійснити нарахування та виплату позивачу пенсії по інвалідності відповідно до ст. 37 Закону України від 16 грудня 1993 року №3723-XII "Про державну службу" в розмірі 60 відсотків суми його заробітної плати, зазначеної в довідці Головного управління статистики в Одеській області про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) та довідці ГУ статистики в Одеській області від 17 лютого 2020 року №11.3-09/19-20 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано рішення ГУПФ України в Одеській області №7143/03-16 від 12 червня 2020 року про відмову в переведенні на пенсію по інвалідності за Законом України "Про державну службу".

Зобов`язано ГУПФ України в Одеській області здійснити переведення ОСОБА_1 з пенсії по інвалідності - на пенсію по інвалідності за Законом України "Про державну службу" з 04 червня 2020 року та здійснити нарахування (перерахунок) та виплату такої пенсії, починаючи з 04 червня 2020 року, з урахуванням вже отриманих сум пенсії.

В задоволенні іншої частини позовних вимог ОСОБА_1 відмовлено.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального права, а також з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи.

В обґрунтування апеляційної скарги ОСОБА_1 зазначив, що ГУ статистики в Одеській області не було ліквідовано, тому є помилковим застосування до спірних правовідносин Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10 травня 2017 року №750 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №766/30634. Крім того, для виконання вимог п.8 цього Порядку, документу, що підтверджує відсутність в ГУ статистики в Одеській області посади державної служби, від відповідача він не отримав, про причини, за яких йому зазначений документ не був надісланий, йому повідомлено не було.

В апеляційній скарзі ГУПФ України в Одеській області ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального права, з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, а також у зв`язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.

В обґрунтування апеляційної скарги ГУПФ України в Одеській області зазначає, що хоча позивач і працював станом на 01 травня 2016 року на посаді державного службовця та має більше 20 років стажу державної служби, проте не має права на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону №3723 на підставі п.п.10, 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону №889, оскільки на час звернення до відповідача з відповідною заявою не досяг 62-річного віку.

У відзиві на апеляційну скаргу ГУПФ України в Одеській області, ОСОБА_1 заперечував проти обґрунтувань та вимог апеляційної скарги.

У відзиві на апеляційну скаргу ОСОБА_1 , ГУПФ України в Одеській області заперечує проти її задоволення.

Учасники справи в судове засідання апеляційного адміністративного суду не з`явилися, про час, дату та місце слухання справи повідомлені належним чином. Враховуючи що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, особиста їх участь в судовому засіданні не обов`язкова. Судова колегія, у відповідності до ч.2 ст. 313 КАС України, визнає можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності сторін.

Згідно ч.4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційних скарг ОСОБА_1 , ГУПФ України в Одеській області, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційних скарг, судова колегія приходить до наступного.

Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції та неоспорені учасниками апеляційного провадження:

ОСОБА_1 звільнений з державної служби з посади начальника Управління статистики у Саратському районі ГУ статистики в Одеській області та отримує пенсію по інвалідності відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" за загальним захворюванням.

Позивач 25 січня 2020 року звернувся до ГУ статистики в Одеській області із заявою про складання та надіслання йому довідки про складові його заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) та довідки про складові його заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) за формами, що затверджені постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям", зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за №180/30048 (а.с.20-21).

ГУ статистики в Одеській області листом №11-10/76-20 від 17 лютого 2020 року повідомило позивача про те, що на підставі наказу Держстату від 23 грудня 2019 року №422 "Про припинення відокремлених підрозділів ГУ статистики в Одеській області" та веденням в дію нової структури наказом ГУ статистики в Одеській області від 23 грудня 2019 року №96 "Про введення в дію нової структури та штатного розпису Головного управління статистики в Одеській області на 2019 рік", у ГУ статистики в Одеській області відсутні посади юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, районів у містах, міст обласного значення. Враховуючи вимоги п.3 "Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсії окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад", затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10 травня 2017 року №750, у разі ліквідації державного органу без правонаступника або якщо останнє місце роботи на посаді державної служби було в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи у якому на час призначення пенсії перейменовані (відсутні) посади, у тому числі відсутні відповідні посади державної служби, довідки для призначення пенсії видають: структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі утворення) рад особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було у відповідних державних органах, юрисдикція яких поширюється на територію однієї або кількох областей, м. Києва або м. Севастополя, одного або кількох районів, міст обласного значення, та органах місцевого самоврядування. Враховуючи зазначене, ГУ статистики в Одеській області може надати довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), за формою, яка затверджена Постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям" (а.с. 22).

Разом з листом №11-10/76-20 від 17 лютого 2020 року ГУ статистики в Одеській області надіслало позивачу довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) №11.3-09/19-20 від 17 лютого 2020 року.

Позивач 18 березня 2020 року повторно звернувся до ГУ статистики в Одеській області із заявою про складання та надіслання позивачу довідки про складові його заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) за формою, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям", зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за №180/30048, або надання документ, що підтверджує відсутність в державному органі посади державної служби, ліквідацію державного органу.

Крім того, позивач просив надіслати довідку про розміри його посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років на день звільнення з посади державної служби (припинення державної служби), надбавок до посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень залежно від ступеня секретності інформації, а також інших виплат за їх наявності у випадку, передбаченому п.6 "Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремими категоріями осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад", затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10 травня 2017 року №750 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №766/30634, а у разі відсутності документів про його заробітну плату, що виплачувалась йому у період його роботи на посаді начальника Управління статистики у Саратському районі ГУ статистики в Одеській області, у тому числі про розміри посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років на день звільнення з посади державної служби (припинення державної служби), повідомити до якої архівної установи або іншого органу (організації, установи) були передані на зберігання зазначені документи.

ГУ статистики в Одеській області листом №01-05/44-20 від 28 квітня 2020 року повідомило позивача про те, що із набранням чинності постанови Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року №1072 "Про внесення змін та визнання таким, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України", внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 05 квітня 2014 року №85 "Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів", відповідно до якої відбулось скорочення граничної чисельності працівників територіальних органів Держстату.

На виконання вищезазначених нормативно-правових актів Держстатом видано наказ від 23 грудня 2019 року №422 "Про припинення відокремлених підрозділів ГУ статистики в Одеській області", Головою Держстату 23 грудня 2019 року затверджено нову структуру ГУ статистики в Одеській області, введену в дію наказом ГУ статистики в Одеській області від 23 грудня 2019 року №96 "Про ведення в дію та штатного розпису ГУ статистики в Одеській області на 2019 рік".

Наказом ГУ статистики в Одеській області від 24 грудня 2019 року №486-к позивача 31 грудня 2019 року звільнено з посади начальника управління статистики у Саратському районі ГУ статистики в Одеській області відповідно до п.1 ч.1 ст. 87 Закону України "Про державну службу" у зв`язку із припиненням відокремленого підрозділу в Саратському районі.

Таким чином, на момент звернення позивача за структурою та штатним розписом у ГУ статистики в Одеській області відсутня посада начальника відокремленого підрозділу.

Що стосується надання позивачу довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця за формою, затвердженою постановою правління Пенсійного Фонду України від 17 січня 2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям", зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за №180/30048, то позивачу вона вже надана листом ГУ статистики в Одеській області від 17 лютого 2020 року №11-10/76-20. Що стосується надання довідки про заробітну плату для призначення пенсії відповідно до "Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсії окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад", затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 10 травня 2017 року №750, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №766/30634, то в листі ГУ СТАТИСТИКИ в Одеській області від 17 лютого 2020 року №11-10/76-20 вже зазначено, який саме орган уповноважений видавати таку довідку. Разом з тим, ГУ статистики в Одеській області надає довідку з інформацією про складові заробітної плати позивача на посаді начальника управління статистики у Саратському районі ГУ статистики в Одеській області на дату його звільнення 31 грудня 2019 року.

Позивач 04 червня 2020 року звернувся до Саратського відділу обслуговування громадян (сервісний центр) із заявою щодо витребування у ГУ статистики в Одеській області довідки про складові заробітної плати позивача для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) за формою, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 17 липня 2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям", зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за №180/30048 та призначити, здійснити нарахування та виплату позивачу пенсії по інвалідності відповідно до ст. 37 Закону України від 16 грудня 1993 року №3723-XII "Про державну службу" в розмірі 60 відсотків суми його заробітної плати, зазначеної в довідках Головного управління статистики в Одеській області про складові його заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) та про складові його заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) (аркуші справи 31, 32).

Рішенням ГУПФ України в Одеській області №7143/03-16 від 12 червня 2020 року ОСОБА_1 відмовлено в переведенні на пенсію по інвалідності за Законом України "Про державну службу", оскільки пенсійного віку, передбаченого ст. 37 Закону №3723 позивач не досяг та надані довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця №11.3-09/10-20 від 17 лютого 2020 року видані ГУ статистики не відповідають формі Постанови правління Пенсійного фонду України, затвердженої 17 січня 2017 року №1-3.

Зазначені обставини стали підставою для звернення позивача до суду з цим позовом.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що враховуючи відсутність за структурою та штатним розписом у ГУ статистики в Одеській області посади начальника відокремленого підрозділу на момент звернення позивача із заявою про видачу довідки про складові його заробітної плати для призначення пенсії державного службовця у ГУ статистики в Одеській області не було підстав для видачі вказаної довідки, про що повідомлено в листі №11-10/76-20 від 17 лютого 2020 року, тобто відповідач діяв правомірно.

Разом з тим, оскільки ОСОБА_1 є інвалідом ІІ групи, має стаж на посаді державної служби понад 20 років, перед зверненням за призначенням пенсії працював на посаді, віднесеній до посад державних службовців, суд дійшов висновку, що позивач має право на призначення пенсії по інвалідності згідно зі ст. 37 Закону №3723-XII, а тому відповідно наявні правові підстави для переведення позивача з пенсії по інвалідності, призначеної йому відповідно до Закону №1058-IV, на пенсію державного службовця по інвалідності ІІ групи відповідно до Закону №3723-XII.

Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, ст. 37 Закону України "Про державну службу" №3723-XII, п.п.2, 3 "Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад", затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України 10 травня 2017 року №750, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №766/30634.

Судова колегія не приймає до уваги доводи апелянтів, виходячи з наступного.

Відповідно до п.п.2, 3 "Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад", затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України 10 травня 2017 року №750, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №766/30634, довідка про заробітну плату для призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону України від 16 грудня 1993 року №3723-XII "Про державну службу" видається особам, які мають право на призначення пенсії згідно з п.3 Порядку №622.

У разі ліквідації державного органу без правонаступника або якщо останнє місце роботи особи на посаді державної служби було в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи у якому на час призначення пенсії перейменовані (відсутні) посади, у тому числі відсутні відповідні посади державної служби, довідки для призначення пенсії видають, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі утворення) рад - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було у відповідних державних органах, юрисдикція яких поширювалася на територію однієї або кількох областей, м. Києва або м. Севастополя, одного або кількох районів, міст обласного значення, та органах місцевого самоврядування.

З матеріалів справи вбачається, що з набранням чинності постанови Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року №1072 "Про внесення змін та визнання таким, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України", внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 05 квітня 2014 року №85 "Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів", відповідно до якої відбулось скорочення граничної чисельності працівників територіальних органів Держстату.

23 грудня 2019 року Держстатом видано наказ №422 "Про припинення відокремлених підрозділів Головного управління статистики в Одеській області" та Головою Держстату 23 грудня 2019 року затверджено нову структуру ГУ статистики в Одеській області, введену в дію наказом ГУ статистики в Одеській області від 23 грудня 2019 року №96 "Про ведення в дію та штатного розпису Головного управління статистики в Одеській області на 2019 рік".

При цьому, наказом ГУ статистики в Одеській області від 24 грудня 2019 року №486-к ОСОБА_1 31 грудня 2019 року звільнено з посади начальника управління статистики у Саратському районі ГУ статистики в Одеській області відповідно до п.1 ч.1 ст. 87 Закону України "Про державну службу" у зв`язку із припиненням відокремленого підрозділу в Саратському районі.

Таким чином, на момент звернення позивача із заявою про видачу довідки про складові його заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) за формою, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям", зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за №180/30048, за структурою та штатним розписом у ГУ статистики в Одеській області відсутня посада начальника відокремленого підрозділу.

Колегія суддів вважає необґрунтованими доводи апеляційної скарги ОСОБА_2 , оскільки враховуючи відсутність відповідної посади державної служби станом на час звернення позивача за отриманням довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії (за формою, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям"), суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що така довідка видається структурним підрозділом з питань соціального захисту населення.

Разом з тим, судова колегія зазначає, що ГУ статистики в Одеській області надало довідку з інформацією про складові заробітної плати ОСОБА_2 (за 60 календарних місяців роботи перед звільненням) на посаді начальника управління статистики у Саратському районі ГУ статистики в Одеській області станом на дату його звільнення.

Стосовно доводів апеляційної скарги ГУПФ України в Одеській області щодо відсутності підстав для призначення пенсії по інвалідності, оскільки на час звернення до відповідача з відповідною заявою не досяг 62-річного вік, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з ч.1 ст. 10, ч.3 ст. 45 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (далі Закон №1058-IV) особі, яка має одночасно право на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв`язку з втратою годувальника), призначається один із цих видів пенсії за її вибором.

Переведення з одного виду пенсії на інший здійснюється з дня подання заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час переведення з одного виду пенсії на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду.

Відповідно до п.2 розд. ХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу" №889-VIII з 01 травня 2016 року втратив чинність Закон №3723-XII, крім ст. 37, що застосовується до осіб, зазначених у п. 10 і 12 цього розділу.

Зокрема, п.п.10, 12 розд. ХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу" №889-VIII передбачено, що державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених ст. 25 Закону №3723-XII та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону №3723-XII у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців. Для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених ст. 25 Закону №3723-XII та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону №3723-XII у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Тобто, за наявності в особи станом на 01 травня 2016 року певного стажу державної служби (10 років для осіб, що на зазначену дату займали посади державної служби, або 20 років незалежно від того, чи працювала особа станом на 01 травня 2016 року на державній службі), така особа зберігає право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону № 3723-XII, але за такої умови: у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Частиною 1 ст. 37 Закону України "Про державну службу" №3723-XII встановлено, що на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого ст. 26 Закону №1058-IV, за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абз.1 ч.1 ст. 28 згаданого Закону, у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку.

Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 01 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

При цьому, за приписами ч.9 ст. 37 Закону України "Про державну службу" №3723-XII, пенсія по інвалідності у розмірах, передбачених ч.1 цієї статті, призначається за наявності страхового стажу, встановленого для призначення пенсії по інвалідності відповідно до Закону №1058-IV особам, визнаним інвалідами І або II групи у період перебування на державній службі, які мають стаж державної служби не менше 10 років, а також особам з числа інвалідів І або II групи незалежно від часу встановлення їм інвалідності, які мають не менше 10 років стажу державної служби на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, якщо безпосередньо перед зверненням за призначенням такої пенсії вони працювали на зазначених посадах. Пенсія по інвалідності відповідно цього Закону, призначається незалежно від причини інвалідності за умови припинення державної служби.

Якщо зазначені особи повертаються на державну службу, виплата пенсії по інвалідності припиняється на період до звільнення з роботи або досягнення ними граничного віку перебування на державній службі (ч.10 ст. 37 Закону №3723-XII).

Якщо інваліду I або II групи було встановлено III групу інвалідності, то в разі наступного визнання його інвалідом I або II групи право на отримання раніше призначеної пенсії на умовах, передбачених цим Законом, поновлюється з дня встановлення I або II групи інвалідності за умови, якщо після припинення виплати пенсії минуло не більше п`яти років. У такому самому порядку визначається право на отримання пенсії по інвалідності на умовах, передбачених цим Законом, особам, яким така пенсія не була призначена у зв`язку з продовженням перебування зазначених осіб на державній службі (ч.12 ст. 37 Закону № 3723-XII).

Колегія суддів не приймає до уваги доводи апеляційної скарги ГУПФ України в Одеській області на норми, визначені п.п.10, 12 розд. ХІ "Прикінцеві та перехідні положень" Закону №889-VIII, і норми, передбачені ч. 1 ст. 37 Закону № 3723-XII, які визначають умови для призначення пенсії державного службовця, а саме вік ОСОБА_1 , оскільки Закон не пов`язує нарахування пенсії по інвалідності з такою умовою, як досягнення певного віку.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 13 лютого 2019 року у справі №822/524/18, що у відповідності вимог ч.5 ст. 242 КАС України, має бути врахована при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.

Враховуючи вищезазначене та те, що ОСОБА_1 є інвалідом ІІ групи, має стаж на посаді державної служби понад 20 років, перед зверненням за призначенням пенсії працював на посаді, віднесеній до посад державних службовців, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позивач має право на призначення пенсії по інвалідності згідно зі ст. 37 Закону №3723-XII, а тому відповідно наявні правові підстави для переведення позивача з пенсії по інвалідності, призначеної йому відповідно до Закону №1058-IV, на пенсію державного службовця по інвалідності ІІ групи відповідно до Закону №3723-XII.

Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скаргах доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Судова колегія не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 308, 310, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, судова колегія,

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційні скарги ОСОБА_1 , Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2020 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 19 лютого 2021 року.

Головуючий: Бітов А.І.Суддя: Суддя: Градовський Ю.М. Лук`янчук О.В.

Джерело: ЄДРСР 95006850
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку