open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 648/41/21

Провадження № 3/648/78/21

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 лютого 2021 року смт. Білозерка

Суддя Білозерського районного суду Херсонської області: Кусік І.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Ербеса А.О.,

прокурора: Шатунського В.В.,

особи, яка притягається до

адміністративної відповідальності: ОСОБА_1 ,

розглянувши справу про адміністративне правопорушення, згідно протоколу, який надійшов від Управління стратегічних розслідувань в Херсонській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Новокаїри Бериславського району Херсонської області, громадянина України, одруженого, місце реєстрації та проживання: АДРЕСА_1 , пенсіонера, паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , виданий Білозерським РВ УМВС України в Херсонській області 24.03.1999 року, раніше до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення: не притягувався, РНОКПП НОМЕР_2 , депутата Білозерської районної ради Херсонської області VІІ скликання,

за ст. 172-6ч. 1 КУпАП,

ВСТАНОВИЛА:

ОСОБА_1 , будучи, станом на 31.12.2019 року, депутатом Білозерської районної ради Херсонської області, тобто суб`єктом декларування та відповідальності, згідно із ст.1 та п.п. «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», в порушення вимог, передбачених ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» несвоєчасно (15.06.2020 року о 10:44), без поважних причин, маючи при цьому фізичні та технічні можливості, подав на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції, щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік (https://public.nazk.gov.ua/declaration/4ef7b09c-3305-4cba-9feb-877bcbf30c8f), за що передбачена відповідальність за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, а саме: несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

ОСОБА_1 в судовому засіданні вину в інкримінованому йому правопорушенні визнав, надав пояснення, які відповідають обставинам викладеним у протоколі про адміністративне правопорушення. Суду підтвердив факт несвоєчасного подання декларації особи, яка припинила діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік (після звільнення).

Також ОСОБА_1 пояснив,що ізЗаконом України«Про запобіганнякорупції» вінознайомлений,також обізнанийз обов`язкомподання щорічноїдекларації особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування,за 2019рік до01.06.2020року.Достовірно знає, що є суб`єктом декларування та відповідальності за Законом України «Про запобігання корупції». Щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік ним подано із запізненням, а саме 15 червня 2020 року. Поважних причин несвоєчасного подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік у нього немає, подав із запізненням із власної провини, тому що забув.

Заслухавши ОСОБА_1 , висновок прокурора щодо обґрунтованості притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, дослідивши протокол та додані до нього матеріали, суд приходить до наступного:

Протоколом І сесії Білозерської районної ради сьомого скликання від 17.11.2015 року визнано повноваження депутата вказаної районної ради ОСОБА_1 .

Статтею 4 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» визначено, що депутат місцевої ради набуває свої повноваження в результаті обрання його до ради, відповідно до Закону України «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією.

Частиною 3 ст. 8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» визначено, що на депутатів місцевих рад поширюються вимоги та обмеження, встановлені антикорупційним законодавством.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пунктах 4 і 5 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Згідно з п. п. «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції, депутати місцевих рад є суб`єктами, на яких поширюється дія вказаного Закону.

Таким чином, депутат Білозерської районної ради Херсонської області VІІ скликання ОСОБА_1 є суб`єктом декларування та відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції».

Згідно з ч.1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції, особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пункті 5 частини 1 статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до п.п. 1 п. 5 розділу II Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 3 від 10.06.2016 року у редакції від 12.12.2019 року №168/19 «Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», що зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 року за № 959/29089, 27.12.2019 року № 1301/34272 щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» № 530-IX від 17.03.2020, який набрав чинності 17 березня 2020 року, розділ XIIIПрикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції» доповнено пунктом 2-1, згідно з яким декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно до статті 45 цього Закону подаються за минулий рік до 1 квітня, у 2020 році суб`єкти декларування подають до 1 червня.

Подання декларацій здійснюється згідно із Законом України «Про запобігання корупції», шляхом заповнення відповідних форм на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Згідно з листом НАЗК від 06.02.2020 року № 71-03/4127/20 встановлено, що у пункті І розділу ІІІ Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого рішенням національного агентства 10.06.2016 року №3 (із змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 року за №959/29089, зазначається, що усі компоненти, які суб`єкт декларування подав до інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», зберігаються в ІТС Реєстр й автоматично оприлюднюються (за винятком конфіденційної інформації) у публічний частині ІТС Реєстр відповідно до цього Порядку. Дата в публічній частині ІТС Реєстр відповідає фактичній даті подання документів суб`єктами декларування.

Таким чином, депутат Білозерської районної ради Херсонської області VІІ скликання ОСОБА_1 був зобов`язаний подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік з 01.01.2020 року до 23:59 год. 31.05.2020 року включно.

Однак, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ОСОБА_1 подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік лише 15.06.2020 року о 10:44 год., тобто несвоєчасно ( ІНФОРМАЦІЯ_2

Відсутність у ОСОБА_1 поважних причин для несвоєчасного подання вищевказаної декларації підтверджується наступними доводами.

Відповідно до вимог антикорупційного законодавства державою з лютого 2016 року забезпечено надання суб`єктам декларування ЕЦП на безоплатній основі в акредитованих центрах.

Відповідну інформацію із зазначенням Електронного реєстру суб`єктів, які надають послуги, пов`язані з ЕЦП, розміщено на офіційному сайті Міністерства юстиції України (https://www.czo.gov.ua/ca-registry).

Порядок видачі та користування ЕЦП визначений Законом України «Про електронний цифровий підпис», постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 року № 1452 «Про затвердження Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності», а також розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 року № 145-р «Про забезпечення надання послуг електронного цифрового підпису державним службовцям, які займають посади, віднесені до першої третьої категорії, та інші прирівняні до них посади».

Подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, як і будь-якої іншої звітності, передбачає вчинення суб`єктами декларування певних підготовчих дій: зокрема перевірку строку дії ЕЦП, правильність зазначення прізвища, ім`я та по батькові при його отриманні, наявність доступу до поштових скриньок, збір інформації, що необхідна для заповнення декларації тощо. З цією метою законодавець встановив строк для заповнення та подання декларації 3 місяці.

Відповідно до п. 8 розділу другого рішення НАЗК від 10.06.2016 року № 3 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ накладанням на нього особистого кваліфікованого електронного підпису. Перед підписанням документа суб`єкт декларування підтверджує ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки в документі. Усі інші документи, які суб`єкт декларування направляє на адресу Національного агентства за допомогою персонального електронного кабінету, також підписуються накладанням на них особистого кваліфікованого електронного підпису.

Відповідно до п. 9 розділу другого рішення НАЗК від 10.06.2016 року № 3 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» передбачено, що кожному поданому документу Реєстр автоматично надає унікальний ідентифікатор документа та накладає на нього електронну печатку Реєстру, що унеможливлює внесення несанкціонованих змін до поданого документа (забезпечує цілісність документа). Подання документа до Реєстру підтверджується шляхом надсилання повідомлення суб`єкту декларування на адресу його електронної пошти, вказану під час реєстрації в Реєстрі, та до персонального електронного кабінету суб`єкта декларування.

Відповідно до листа голови Білозерської районної ради Херсонської області від 16.11.2020 року № 02-14/300, обов`язок подання депутатами декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, визначений статтею 8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад». Крім того, інформація щодо необхідності своєчасного подання електронних декларацій депутатами районної ради додатково розміщена на офіційному вебсайті районної ради у рубриці «Запобігання проявам корупції» за посиланням: http://bilozerka-rada.gov.ua/zapobigannya-proyavam-korupcziyi/. Протягом 2020 року письмових звернень від депутата Білозерської районної ради ОСОБА_1 щодо неможливості подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік до Білозерської райради не надходило. Білозерська районна рада оснащена комп`ютерною технікою з доступом до мережі Інтернет і в разі звернення сприяє депутатам в поданні електронних декларацій.

Згідно з довідкою АТ КБ «ПРИВАТБАНК» про надання послуг ЕЦП, ОСОБА_1 отримав ЕЦП лише 15.06.2020 року з терміном дії з до 15.06.2021 року включно. Попередній ЕЦП ОСОБА_1 отримав в АТ КБ «ПРИВАТБАНК» 29.03.2019 року з терміном дії з до 28.03.2020 року включно.

Згідно з листом НАЗК від 28.08.2020 року №47-05/44422/20 та послідовністю дій користувача Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які вчинив ОСОБА_1 , у період з 01.01.2020 року по 15.06.2020 року, ОСОБА_1 жодних дій, направлених на подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік, не вчиняв, перший вхід до Реєстру за вказаний період ОСОБА_1 здійснено лише 15.06.2020 року о 10:09 год., тобто поза межами строків, встановлених ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» (із змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» № 530-IX від 17.03.2020 року) для подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік та цього ж дня подано указану декларацію.

Таким чином, у передбачені ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» строки ОСОБА_1 , будучи своєчасно обізнаним про строки, порядок та алгоритм подачі щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік, у період з 01.01.2020 року по 01.06.2020 року жодних дій, направлених на подання вказаної вище декларації, не вчиняв, а виконав вказані дії лише 15.06.2020 року, тобто несвоєчасно.

Відповідно до листа НАЗК від 27.08.2020 року №47/01/44121/20 декларації, які були подані до Реєстру о 00 годин 00 хвилин 01 квітня (включно і пізніше) (до 00 години 00 хвилин 01 червня (включно і пізніше) - для декларацій, які подаються у 2020 році), вважаються такими, що подані із порушенням термінів, встановлених ч.1 ст.45 Закону, за що ч.1 ст.1726 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність.

Відповідно до листа НАЗК від 22.06.2020 року № 71-03/26417/20 у період з 17:00 03.01.2020 року по 12:40 04.01.2020 року мала місце помилка у відсутності доступу до персонального кабінету та ненадходженням листів з посиланням для зміни кваліфікованого електронного підпису.

За інформацією адміністратора ITC Реєстр ДП «УСС» з 09:00 15.01.2020 року по 12:25 15.01.2020 року при спробі подання або збереження документів в ITC Реєстр виникала помилка «Помилка. Не вдалося з`єднатися з сервером. Спробуйте пізніше.» З 10:00 11.03.2020 року у окремих користувачів на етапі автентифікації та при спробах подання і збереження документів в ITC Реєстр виникали помилки, які були усунуті 12.03.2020 року о 16:00.

Інших технічних несправностей та перебоїв у роботі ITC Реєстр, які б завадили поданню документів до ITC Реєстр у період з 01.01.2020 року по 01.06.2020 року не зафіксовано.

Вказане свідчить про наявність технічної та фізичної можливості для своєчасного подання ОСОБА_1 щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік та відсутність поважних причин щодо несвоєчасного подання вказаної декларації.

Одним із основоположних принципів діяльності із запобігання і протидії корупції є невідворотність відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки, які можуть виявитися у підриві авторитету державних органів та органів місцевого самоврядування і зашкодити суспільним інтересам, отже таке правопорушення не може бути визнане, як малозначне.

Згідно із ст.68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Відповідно до ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ст.10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Склад вказаного правопорушення є формальним, тобто таким, який не передбачає наслідків як обов`язкового елементу об`єктивної сторони, в той час як обов`язковим елементом об`єктивної сторони формального складу завжди є діяння.

Об`єктивна сторона ч.1 ст.172-6 КУпАП встановлює адміністративну відповідальність за порушення вимог щодо вимог фінансового контролю: несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Крім того, суб`єктивна сторона ч. 1 ст. 172-6 КУпАП у формі непрямого умислу полягає у тому, що ОСОБА_1 був своєчасно обізнаний з положеннями Закону України «Про запобігання корупції», у тому числі про вимоги фінансового контролю, зокрема необхідні терміни, порядок та алгоритм подачі щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік.

Вказане також свідчить, що ОСОБА_1 , достовірно знаючи про строки, алгоритм необхідних дій в Реєстрі для успішного подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік, був попереджений про обмеження та наслідки невиконання вимог фінансового контролю, але свідомо допускав їх настання.

Також про обізнаність ОСОБА_1 з вимогами антикорупційного законодавства, вміння працювати у Єдиному державному реєстрі осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, також свідчить той факт, що ним 28.03.2018 року та 29.03.2019 року своєчасно та успішно подано щорічні декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 та 2018 роки відповідно.

Таким чином, ОСОБА_1 , станом на 31.12.2019 року, будучи депутатом Білозерської районної ради Херсонської області, тобто суб`єктом декларування та відповідальності, згідно із ст.1 та п.п. «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», в порушення вимог, передбачених ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» несвоєчасно (15.06.2020 року о 10:44), без поважних причин, маючи при цьому фізичні та технічні можливості, подав на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції, щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік (https://public.nazk.gov.ua/declaration/4ef7b09c-3305-4cba-9feb-877bcbf30c8f),

Отже, ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за вчинення якого передбачена ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, а саме: несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Обираючи вид адміністративного стягнення, врахувавши характер вчиненого правопорушення, особу ОСОБА_1 , ступінь його вини, визнання вини та каяття у вчиненому, суд приходить до висновку про можливість застосування до останнього стягнення у вигляді мінімального штрафу на користь Держави, передбаченого санкцією ст. 172-6 ч. 1 КУпАП.

Відповідно до ч. 1ст. 40-1 КпАП Україниу разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення, особою, на яку накладено таке стягнення, сплачується судовий збір.

Керуючись ст.ст. 172-6 ч. 1, 247, 283-285 КУпАП, суддя,

ПОСТАНОВИЛА:

ОСОБА_1 визнати винним у скоєні правопорушення, передбаченого ст. 172-6 ч. 1 КпАП України та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу на користь Держави у розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян 850,00 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь Держави у розмірі 454,00 грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Херсонського апеляційного суду через Білозерський районний суд Херсонської області шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.

Суддя: Кусік І.В.

Постанова набрала законної сили: _____________________2021 року.

Початковий строк пред`явлення постанови до виконання 3 місяці.

Постанова пред`явлена до виконання: ___________________20__року

Штраф підлягаєсплаті: Номер рахунку (IBAN) UA668999980313010106000021451, Код отримувача (ЄДРПОУ)37959517, Отримувач ГУК у Херсон обл/Херсон р-н/ 21081100, Банк отримувачаКазначейство України (ел. адм. подат.), Код класифікації доходів бюджету21081100, Найменування коду класифікації доходів бюджету«Адміністративні штрафи та інші санкції».

Судовий збір підлягає сплаті: Отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/ 22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, Код класифікації доходів бюджету 22030106.

Джерело: ЄДРСР 94819930
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку