open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 357/10774/20

2/357/77/21

Категорія 54

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 лютого 2021 року Білоцерківський міськрайонний суд Київської області у складі: головуючого - судді Бондаренко О. В., при секретарі - Вангородській О.С., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного лікаря Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради Київської області Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2 Музиченко Галина Миколаївна, Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради Міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Фонд соціального страхування України, про визнання дій щодо відмови у видачі листка непрацездатності неправомірними, -

В С Т А Н О В И В :

02.11.2020 року позивач ОСОБА_1 звернулась до суду з вказаним позовом мотивуючи тим, що з 29.01.2018 року до 07.02.2020 року працювала головним бухгалтером Білоцерківського навчально-виховного об`єднання «Перша Білоцерківська гімназія - школа І ступеня» Білоцерківської міської ради Київської області. Вона є матір`ю малолітньої доньки - ОСОБА_2 , яка є дитиною з інвалідністю та потерпілою від Чорнобильської катастрофи. З 29.07.2019 року по 06.02.2020 року вона здійснювала супровід своєї малолітньої доньки під час її лікування за кордоном. 04.03.2020 року вона звернулася до Головного лікаря Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради Київської області Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2 Музиченко Галини Миколаївни із заявою про видачу листка непрацездатності у зв`язку з доглядом за хворою дитиною. 10.03.2020 року їй відмовили у видачі листка непрацездатності. Відповідачі мотивували відмову тим, що листок непрацездатності надається громадянам України в разі їх лікування за кордоном, а не у зв`язку з доглядом за хворим членом сім`ї чи хворою дитиною. 16.03.2020 року вона звернулась до Білоцерківської місцевої прокуратури зі скаргою на неправомірні дії відповідачів. 17.03.2020 року Білоцерківська місцева прокуратура перенаправила її скаргу до Білоцерківського міського голови. Виконавчий комітет Білоцерківської міської ради розглянув звернення та вказав на необхідність отримання роз`яснення від Фонду соціального страхування України. Виконавчий комітет Білоцерківської міської ради мотивував свою відповідь тим, що п.3.3 та 3.10 Інструкції №455 «Про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян» не роз`яснюють випадків стаціонарного лікування дитини за межами України та механізму видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність у зв`язку з доглядом за хворою дитиною у разі стаціонарного лікування за кордоном дітей віком до 14 років. 25.05.2020 року вона звернулась до Уповноваженого Верховної ради України з прав людини зі скаргою на неправомірні дії відповідачів. Уповноважена Верховної ради України з прав людини звернулась за додатковим роз`ясненням до Міністра охорони здоров`я України. 25.05.2020 року вона звернулася до Міністерства охорони здоров`я України із запитом на доступ до публічної інформації. МОЗ України повідомила, що відповідно до пункту 1.12 Інструкції №455, документи про тимчасову непрацездатність громадян України під час їх тимчасового перебування за межами держави, підлягають обміну на листок непрацездатності згідно з рішенням лікарсько-консультаційної комісії (ЛКК) лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання чи роботи у разі гострих захворювань і травм, загостренні хронічних захворювань, вагітності та пологів, оперативних втручань при невідкладних станах, лікування згідно з рішенням комісії МОЗ України з питань направлення на лікування за кордон. Обмін здійснюється на підставі перекладених на державну мову та нотаріально засвідчених документів, які підтверджують тимчасову втрату працездатності під час перебування за межами України. 03.08.2020 року вона повторно звернулась до відповідача для отримання листа непрацездатності. 07.08.2020 року відповідачі повідомили її про те, що вони звернулися до Міністерства охорони здоров`я України та Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Київській області з проханням роз`яснити правомірність обміну документів на листок непрацездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років, яка лікувалась за кордоном. Після цього вона не отримала інших документів від відповідачів, у тому числі листка непрацездатності. Необхідність догляду за хворою дитиною є одним із страхових випадків, коли виплачується допомога за рахунок Фонду страхування. Лікуючий лікар видає листок непрацездатності для догляду за хворим членом сім`ї одному із працюючих членів сім`ї або іншій працюючій особі, що фактично здійснює догляд. Листок непрацездатності для догляду за дитиною, постраждалою внаслідок аварії на ЧАЕС, видається на весь період її хвороби, включаючи санаторно-курортне лікування. У разі стаціонарного лікування дітей віком до 14 років, інфікованих вірусом імунодефіциту людини (СНІД) або хворих на онкологічні та онкогематологічні захворювання та постраждалих від наслідків аварії на ЧАЕС, листок непрацездатності видається на весь період перебування дитини в стаціонарі одному з працюючих батьків або особі, що його заміняє і здійснює догляд за дитиною. Потерпілим дітям та їх батькам надаються гарантується виплата допомоги по тимчасовій непрацездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років - у розмірі 100 процентів середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу за весь період хвороби, включаючи санаторно-курортне лікування, одному з батьків або особі, яка їх замінює, якщо дитина потребує догляду батьків згідно з медичним висновком закладу охорони здоров`я, в якому дитина лікується чи перебуває на диспансерному обліку. Спеціалісти Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у листі від 15.07.2014 року №2.4-17-1801 роз`яснили, в яких випадках і ким повинен видаватися (продовжуватися) листок непрацездатності одному із працюючих батьків на період реабілітаційного лікування дитини. Оплата лікування дитини в санаторно-курортних закладах передбачена, якщо буде потреба догляду на весь період хвороби, включаючи санаторно-курортне лікування, за дитиною, що постраждала внаслідок аварії на ЧАЕС. При цьому допомога виплачується у розмірі 100% середньої зарплати незалежно від стажу. Вона здійснювала супровід своєї малолітньої доньки до Дитячого онкогематологічного відділення лікарні міста Верон, Італії з 29.07.2019 року до 04.02.2020 року. Назва лікарні італійською - AziendaOspadalierauniversitaria. Вона з дочкою були направлені до цієї лікарні відповідно до Медичного висновку №423 від 23.10.2018 МОЗ України. Цей документ підтверджує захворювання (патологічний стан) дитини - апластична анемія важкого ступеня. Стан дитини, викликаний захворюванням, потребував пересадки периферичних стовбурових клітин (трансплантація кісткового мозку). Необхідність лікування дитини за межами території України підтверджується випискою з Протоколу №6 засідання комісії МОЗ України з питань направлення для лікування за кордон від 16.05.2019 року. Комісія МОЗ взяла її доньку ОСОБА_2 на облік хворих, що потребують лікування за кордоном; вирішила направити і оплати лікування ОСОБА_2 у клініці «AziendaOspadalierauniversitaria», Італія; передала до Департаменту з фінансово-економічних питань, бухгалтерського обліку та фінансової звітності виписку та платіжний документ на суму 125 000,00 євро для підготовки наказу про здійснення оплати лікування та транспортних витрат на хворого та супроводжуючу особу в обидва кінці за рахунок коштів державного бюджету, передбачених МОЗ України. Присутність позивача під час хвороби її дитини була обов`язковою. Вона надала відповідачам всі необхідні документи, що підтверджують її право на отримання листка непрацездатності відповідно до п.1.12 Інструкції №455. До заяви про видачу листка непрацездатності вона долучила такі документи: переклад виписки з лікувального закладу «AziendaOspadalierauniversitaria», в якому здійснювалось лікування дитини, завіреної нотаріально; витяг з протоколу №6 засідання комісії МОЗ України з питань направлення для лікування за кордон від 16.05.2019 року про направлення дитини на лікування за кордон; лист з лікувального закладу «AziendaOspadalierauniversitaria» про необхідність присутності матері під час лікування. Таким чином у неї було право на отримання листка непрацездатності щодо догляду за хворою дитиною, а відповідачі незаконно відмовили у видачі цього документа. Вона зареєстрована як безробітна у Білоцерківському МРЦЗ з 12.02.2020 року. Оскільки за попередні 12 календарних місяці до звернення за реєстрацією як безробітної щодо неї не сплачувались страхові внески більше як 6 місяців, їй була надана мінімальна допомога по безробіттю у розмірі 6 107,19 грн. Натомість якби відповідачі їй не відмовили у видачі листа непрацездатності, вона могла б отримати 8 637,30 грн. місячної допомоги по безробіттю. Таким чином, відповідачі завдали їй шкоду, позбавивши її можливості отримати допомогу по тимчасовій непрацездатності та більший розмір допомоги по безробіттю. Тому просила, визнати протиправними дії головного лікаря Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради Міського центру первинної медико-санітарної допомоги №2 Музиченко Галини Миколаївни та Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради Міського центру первинної медико-санітарної допомоги №2 щодо відмови їй у видачі листка непрацездатності і зобов`язати видати їй, ОСОБА_1 листок непрацездатності у зв`язку з доглядом за хворою дитиною за період з 29.07.2019 року до 06.02.2020 року.

06.11.2020 року було відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідачі копії ухвали суду про відкриття провадження та пакет документів отримали 14.12.2020 року (а.с.64, 65), однак, протягом строку, встановленого судом, відзив на позовну заяву до суду не направили.

29.12.2020 року, шляхом направлення засобами поштового зв`язку, відповідач - Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради Міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 подав клопотання із запереченнями проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, зокрема в зв`язку з тим, що обставини справи є складними, необхідно залучити свідків і співвідповідача - Фонд соціального страхування України в Київській області та подати додаткові докази.

11.01.2021 року ухвалою Білоцерківського міськрайонного суду Київської області, клопотання відповідача - Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 із запереченнями проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, залишено без задоволення.

11.01.2021 року ухвалою Білоцерківського міськрайонного суду Київської області постановлено залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Фонд соціального страхування України. Третій особі було роз`яснено, що вона має подати до суду письмові пояснення з аргументами і міркуваннями на підтримку або заперечення проти позову з доказами.

09.02.2021 року третя особа надала до суду пояснення в яких зазначила, що згідно з ч.1 ст. 4 Закону України Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 №1105 Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом. Відповідно до абзацу першого частини першої статті 18 Закону № 1105 страхуванню у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів або у фізичних осіб, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах, фізичні особи - підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності на інших підставах. Допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї одного з таких страхових випадків:1) тимчасової непрацездатності на період реабілітації внаслідок захворювання або травми, не пов`язаної з нещасним випадком на виробництві; 2) необхідності догляду за хворою дитиною; 3) необхідності догляду за хворим членом сім`ї; 4) догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за цією дитиною; 5) карантину, накладеного органами санітарно-епідеміологічної служби; 5-1) на період перебування у закладах охорони здоров`я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв`язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій; 6) тимчасового переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу; 7) протезування з поміщенням у стаціонар протезно- ортопедичного підприємства; 8) перебування в реабілітаційних відділеннях санаторно- курортного закладу після перенесених захворювань і травм, (п.1 ст. 22 Закону №1105). Підставою для надання допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності (ч.1 ст.31 Закону №1105). Порядок видачі листків непрацездатності врегульовано наказом Міністерства охорони здоров`я України від 13.11.2001 р. №455 «Про затвердження Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян». Виходячи із матеріалів справи, а саме листа лікувального закладу від 05.02.2020, донька позивачки проходила лікування за кордоном. Документи, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян України під час їх тимчасового перебування за межами держави, підлягають обміну на листок непрацездатності згідно з рішенням лікарсько-консультаційної комісії (ЛКК) лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання чи роботи у разі: а) гострих захворювань і травм; б) загостренні хронічних захворювань; в) вагітності та пологів; г) оперативних втручань при невідкладних станах; ґ) лікування згідно з рішенням комісії МОЗ України з питань направлення на лікування за кордон. Обмін здійснюється на підставі перекладених на державну мову та нотаріально засвідчених документів, які підтверджують тимчасову втрату працездатності під час перебування за межами України, (п.1.11 Інструкції №455). Згідно з ч.3 ст.30 Закону №1105 рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, установи, організації та застрахованих осіб (виборних органів первинної профспілкової організації (профспілкового представника) або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб), або фізичною особою - підприємцем, особою, яка провадить незалежну професійну діяльність. Згідно з п. 2 Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України 19.07.2018 №12 на підставі рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства про призначення матеріального забезпечення страхувальник нараховує суми матеріального забезпечення та оформлює заяву-розрахунок, яка повинна бути передана до робочих органів виконавчої дирекції Фонду не пізніше 5 робочих днів з дати прийняття комісією такого рішення. Підставою для фінансування страхувальників робочими органами Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами. Враховуючи вищевикладене, Фонд соціального страхування України згідно Закону №1105 забезпечує виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності застрахованій особі на підставі виданих, у встановленому порядку, листків непрацездатності.

Суд, дослідивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Одним із принципів цивільного судочинства є диспозитивність, який полягає у тому, що суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявленою нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим кодексом випадках. Учасник справи, розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд (ст. 13 ЦПК України).

Ст. 12 ЦПК України передбачено, що учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом та кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.

Відповідно до змісту ст.76 ЦПК України, доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення сторін, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно із ч.2 ст. 78 ЦПК України, обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідно до ст. 79, ч. ст. 78 ЦПК України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи, а достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Відповідно до ст. 89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Згідно із практикою Європейського суду з прав людини за своєю природою змагальність судочинства засновується на диференціації процесуальних функцій і відповідно - правомочностей головних суб`єктів процесуальної діяльності цивільного судочинства - суду та сторін (позивача та відповідача). Диференціація процесуальних функцій об`єктивно призводить до того, що принцип змагальності відбиває властивості цивільного судочинства у площині лише прав та обов`язків сторін. Це дає можливість констатувати, що принцип змагальності у такому розумінні урівноважується з принципом диспозитивності та, що необхідно особливо підкреслити, - із принципом незалежності суду. Він знівельовує можливість суду втручатися у взаємовідносини сторін завдяки збору доказів самим судом. У процесі, побудованому за принципом змагальності, збір і підготовка усього фактичного матеріалу для вирішення спору між сторонами покладається законом на сторони. Суд тільки оцінює надані сторонам матеріали, але сам жодних фактичних матеріалів і доказів не збирає.

Судом встановлено, що наказом № 11-К від 26.01.2018 року ОСОБА_1 було призначено на посаду головного бухгалтера Білоцерківського навчально-виховного об`єднання «Перша Білоцерківська гімназія - школа І ступеня» Білоцерківської міської ради Київської області. 07.02.2020 року на підставі наказу №09-К ОСОБА_1 було звільнено з посади головного бухгалтера за власним бажанням ст.38 КЗпП України, у зв`язку з необхідністю догляду за дитиною по досягненню нею чотирнадцятирічного віку, що підтверджується копією трудової книжки (а.с.8-10).

Як вбачається з свідоцтва про народження (а.с.11), ІНФОРМАЦІЯ_1 народилася ОСОБА_2 , про що в Книзі реєстрації народжень 18.11.2008 року зроблено відповідний актовий запис №2036. Батьки: ОСОБА_4 та ОСОБА_1 .

10.04.2012 року ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , було видано посвідчення дитини, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи, серія НОМЕР_1 (а.с.13).

З медичного висновку №423 на дитину - інваліда віком до 18 років від 23.10.2018 року (а.с.12), вбачається, що ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , має захворювання (патологічний стан) Д 61.3 Набута апластична анемія важкого ступеня. Існуюче захворювання (паталогічний стан) відповідає розділу ХVIII, пункту 2, підпункту 2.60. Переліку медичних показань, що дають право на одержання державної соціальної допомоги на дітей-інвалідів віком до 18 років., затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України, Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства фінансів України від 08.11.2001 року №454/471/516 та наказу МОЗ України від 11.07.2005 року №342.

Як вбачається з виписки з протоколу №6 засідання Комісії МОЗ України з питань направлення для лікування за кордон від 16.05.2019 року (а.с.45), Комісією МОЗ України з питань направлення на лікування за кордон було вирішено взяти ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на облік хворих, що потребують лікування за кордоном. Здійснити направлення на оплату лікування ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у клініку «AziendaOspadalierauniversitaria», Італія. Передати до Департаменту з фінансово - економічних питань, бухгалтерського обліку та фінансової звітності виписку та платіжний документ (Invoice) на суму 125 000,00 євро для підготовки наказу про здійснення оплати лікування у сумі: 125 000,00 євро та транспортних витрат на хворого та супроводжуючу особу в обидва кінці за рахунок коштів державного бюджету, передбачених МОЗ України.

Як вбачається з перекладу виписки з лікувального закладу «AziendaOspadalierauniversitaria» від 05.02.2020 року (а.с.20), ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вражена гострою апластичною анемією, з 30.07.2019 року по 04.02.2020 року. Лікувалася в дитячому онкогематологічному відділенні лікарні м. Верона з метою трансплантації стовбурових клітин. Її мати, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , постійно доглядала за нею, її присутність була необхідною.

Факт лікування та перебування ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 в лікувальному закладі «AziendaOspadalierauniversitaria» підтверджується випискою з історії хвороби ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.41-44).

А також даний факт підтверджується копіями паспортів (а.с.14-19), з яких вбачається, що ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 , та ОСОБА_1 з 29.07.2019 по 06.02.2020 року була відкрита віза до Італії.

04.03.2020 року ОСОБА_1 звернулася до Головного лікаря Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської Ради медико-санітарної допомоги №2 Музиченко Галини Миколаївни із заявою про видачу їй листка непрацездатності в зв`язку з лікуванням за кордоном її доньки ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 30.07.2019 року по 04.02.2020 року. В якій також зазначила, що до заяви додаються такі документи: переклад виписки з лікувального закладу «AziendaOspadalierauniversitaria» завірену нотаріально, витяг з протоколу МОЗ України №6 від 16.05.2019 року про направлення ОСОБА_2 на лікування за кордон, лист з лікувального закладу «AziendaOspadalierauniversitaria» про необхідність присутності матері під час лікування, що підтверджується заявою від 04.03.2020 року (а.с.21).

З листа Головного лікаря Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської Ради медико-санітарної допомоги №2 Музиченко Галини Миколаївни №02-11-180 від 10.03.2020 року (а.с.22), вбачається, що інструкція про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян затверджена наказом МОЗ України від 13.11.2001 року №455. Відповідно до п.ґ, ч.1.12 Інструкції, документи, що засвідчують тимчасову непрацездатність, громадян України під час їх тимчасового перебування за межами держави, підлягають обміну на листок непрацездатності згідно з рішенням лікарсько-консультаційної комісії (ЛКК) лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання чи роботи у разі: ґ) лікування згідно з рішенням комісії МОЗ України з питань направлення на лікування за кордон. Тобто, листок непрацездатності надається громадянам України в разі їх лікування закордоном, а не у зв`язку з доглядом за хворим членом сім`ї або хворою дитиною.

16.03.2020 року ОСОБА_1 звернулася у прокуратуру м. Біла Церква із скаргою ( а.с.23) щодо не надання їй листа непрацездатності в зв`язку з перебуванням її з дочкою на лікуванні за кордоном.

17.03.2020 року Білоцерківська місцева прокуратура відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян» направило до Білоцерківської міської ради для розгляду по суті звернення ОСОБА_1 щодо можливих незаконних дій службових осіб комунального підприємства ( а.с.24).

07.04.2020 виконавчий комітет Білоцерківської міської ради Київської області на звернення ОСОБА_1 (а.с.25), повідомив, що порядок видачі листків непрацездатності врегульовано наказом Міністерства охорони здоров`я України від 13.11.2001 року №455 «Про затвердження Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян». У своєму зверненні ОСОБА_1 вказує на те, що КНП БМР «Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2» порушило пункти 1.12, 3.3 та 3.10 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ України від 13.11.2001 №455. Пункт 1.12 Інструкції №455 визначає порядок обміну документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян України під час їх тимчасового перебування за межами держави, на листок непрацездатності згідно з рішенням лікарсько-консультаційної комісії (ЛКК) лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання чи роботи у разі:а) гострих захворювань і травм; б) загостренні хронічних захворювань; в) вагітності та пологів;г) оперативних втручань при невідкладних станах;ґ) лікування згідно з рішенням комісії МОЗ України з питань направлення на лікування за кордон. Обмін здійснюється на підставі перекладених на державну мову та нотаріально засвідчених документів, які підтверджують тимчасову втрату працездатності під час перебування за межами України. Отож, підпунктом ґ пункту 1.12 Інструкції визначає, що листок непрацездатності надається застрахованій особі. У разі настання в неї страхового випадку. Отже, цей пункт не передбачає видачу листа непрацездатності особі, яка доглядала за хворою дитиною. Порядок видачі листів непрацездатності у зв`язку з доглядом за хворим членом сім`ї або хворою дитиною врегульовано розділом 3 Інструкції. Пункт 3.3 Інструкції встановлює, що для догляду за хворою дитиною віком до 14 років листок непрацездатності видається на період, протягом якого дитина потребує догляду, але не більше 14 календарних днів, а для догляду за дитиною, постраждалою внаслідок аварії на ЧАЕС, на весь період її хвороби, включаючи санаторно-курортне лікування. Допомога по тимчасовій непрацездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років, якщо вона потребує стаціонарного лікування, виплачується застрахованій особі з першого дня за весь час перебування в стаціонарі разом з хворою дитиною. Пункт 3.10 визначає, що у разі стаціонарного лікування дітей віком до 14 років, інфікованих вірусом імунодефіциту людини (СНІД) або хворих на онкологічні та онкогематологічні захворювання та постраждалих від наслідків аварії на ЧАЕС, листок непрацездатності видається на весь період перебування дитини в стаціонарі одному з працюючих батьків або особі, що його заміняє і здійснює догляд за дитиною. Пункти 3.3 та 3.10 Інструкції не роз`яснюють випадків стаціонарного лікування дитини за межами України та механізму видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність у зв`язку з доглядом за хворою дитиною у разі стаціонарного лікування за кордоном дітей віком до 14 років. У зв`язку з цим, для отримання більш детальних роз`яснень щодо правомірних дій КНП БМР «Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2» рекомендовано звернутися до Фонду соціального страхування України. Управління охорони здоров`я Білоцерківської міської ради також звернулося з листом до Фонду соціального страхування України щодо отримання письмових роз`яснень.

25.05.2020 року ОСОБА_1 звернулася до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Денісової Людмили Леонтіївни із заявою щодо вжиття заходів про поновлення її прав щодо видачі їй листа непрацездатності по догляду за дитиною, як потерпілої від Чорнобильської катастрофи, за період перебування в клініці за кордоном, що підтверджується заявою (а.с.27-30).

З відповіді на звернення №14856.4/Р-8144.3/20/25.4 від 04.06.2020 року (а.с.31), вбачається, що Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, з метою парламентського контролю за додержанням конституційних прав і свобод людини, керуючись ст.101 Конституції України, статтями 16, 17, 22 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини», для вжиття відповідних заходів реагування за розглядом звернення ОСОБА_1 відкрили провадження по зверненню та встановили контроль виконання.

Як вбачається з листа до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини №18398.4/8-8144.3/20/25.4 від 02.07.2020 року (а.с.32), на запит стосовно розгляду порушених ОСОБА_1 питань на адресу Міністерства охорони здоров`я України було направлено лист від 03.06.2020 року №14685.4/Р-8144.3/20/25.4, відповідь на який станом на 02.07.2020 року до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини не надійшла. З метою всебічного розгляду порушених ОСОБА_1 питань та вжиття відповідних заходів до Міністерства охорони здоров`я України направлено додатковий запит.

25.05.2020 року ОСОБА_1 звернулася до Міністерства охорони здоров`я України із запитом про доступ до публічної інформації (а.с.33-35), з якого вбачається, що ОСОБА_1 просила надати публічну інформацію про обов`язок лікаря комунального та/або державного закладу охорони здоров`я видати працюючій матері дитини, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи, листа непрацездатності до догляду за хворою дитиною під час стаціонарного лікування хворої дитини за кордоном та надати публічну інформацію про необхідні документи, які додаються до заяви про видачу листка непрацездатності працюючій матері дитини, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи, під час стаціонарного лікування хворої дитини за кордоном.

З листа Міністерства охорони здоров`я України (а.с.36), вбачається, що Міністерство охорони здоров`я України розглянуло звернення представника Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини від 03.06.2020 року №14685.4/Р-8144.3/20/25.4 щодо розгляду звернення ОСОБА_1 стосовно відмови видачі їй листка непрацездатності по догляду за дитиною на період лікування дитини за кордоном і повідомило, що відповідно до пункту 1.12 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ України від 13.11.2001 №455, документи про тимчасову непрацездатність громадян України під час їх тимчасового перебування за межами держави, підлягають обміну на листок непрацездатності згідно з рішенням лікарсько-консультаційної комісії (ЛКК) лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання чи роботи у разі гострих захворювань і травм. Загострені хронічних захворювань, вагітності та пологів, оперативних втручань при невідкладних станах, лікування згідно з рішенням комісії МОЗ України з питань направлення на лікування за кордон. Обмін здійснюється на підставі перекладених на державну мову та нотаріально засвідчених документів, які підтверджують тимчасову втрату працездатності під час перебування за межами України. Крім того, МОЗ України листом від 04.06.2020 року №03-06/Р-6695/6957-зв доручило Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації розглянути порушені у зверненні питання та про результати розгляду поінформувати заявницю.

Аналогічний лист Міністерством охорони здоров`я України було направлено ОСОБА_1 , що підтверджується копією листа (а.с.38).

03.08.2020 року ОСОБА_1 повторно звернулася до Головного лікаря Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської Ради медико-санітарної допомоги №2 Музиченко Галини Миколаївни із заявою про видачу їй листка непрацездатності в зв`язку з лікуванням за кордоном її доньки ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 30.07.2019 року по 04.02.2020 року. В якій також зазначила, що до заяви додаються такі документи: переклад виписки з лікувального закладу «AziendaOspadalierauniversitaria» завірену нотаріально, витяг з протоколу МОЗ України №6 від 16.05.2019 року про направлення ОСОБА_2 на лікування за кордон, лист з лікувального закладу «AziendaOspadalierauniversitaria» про необхідність присутності матері під час лікування. А також, зазначила, що через відмову у видачі листка непрацездатності вона звернулася до Міністерства охорони здоров`я, де листом 03-06/Р-8549/8418-зв від 16.07.2020 року їй надали роз`яснення, що вище перераховані документи підлягають обміну на листок непрацездатності, що підтверджується заявою від 04.03.2020 року (а.с.39).

Як вбачається з листа Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради «Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2» №02-11-582 від 07.08.2020 року (а.с.40) адміністрацією КНП БМР «МЦПМСД №2» 06.08.2020 року був сформований лист №02-11-580 до Міністерства охорони здоров`я України та Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Київській області з проханням роз`яснити правомірність обміну документів на листок непрацездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років, яка лікувалася за кордоном. При отриманні відповіді на лист, ОСОБА_1 буде сформована та надіслана додаткова відповідь. Адміністрація КНП БМР «МЦПМСД №2» вживає інші заходи для вирішення даної ситуації.

Як вбачається з довідки Білоцерківського МРЦЗ (а.с.47), ОСОБА_1 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстрована як безробітна в Білоцерківському МРЦЗ з 12.02.2020 року. Дохід за період з 12.02.2020 року по 31.08.2020 року становить 6107,19 грн.

06.08.2020 року Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради «Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2» надіслали запит до Міністерства охорони здоров`я України та Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Київській області (а.с.71) з якого вбачається, що Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради «Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2» просили роз`яснити правомірність обміну документів на листок непрацездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років, яка лікувалася за кордоном з 30.07.2019 року по 04.02.2020 року.

Як вбачається з листа Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області №08/2052 від 17.08.2020 року щодо запиту на отримання листка непрацездатності по догляду за хворою дитиною (а.с.72), порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність, врегульовано наказом Міністерства охорони здоров`я України №455 від 13.11.2001 року «Про затвердження Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян». До повноважень управління не належить питання щодо надання роз`яснень з приводу застосування нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров`я України.

З листа Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області №08/2493 від 29.09.2020 року щодо запиту на отримання листка непрацездатності по догляду за хворою дитиною (а.с.73), вбачається, що Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області розглянуло лист Секретаріату Уповноваженого Верховної ради України з прав людини від 18.09.2020 року №06469.4/Р-8144.3/20/25.4 щодо звернення ОСОБА_1 про відмову їй у видачі листка непрацездатності по догляду за дитиною віком до 14 років, як потерпілої від Чорнобильської катастрофи, за період перебування в клініці за кордоном та в межах компенсації повідомили, що статтею 31 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» встановлено, що підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий в установленому порядку листок непрацездатності. Порядок видачі листків непрацездатності визначається Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров`я України від 13.11.2001 року №455, пунктом 1.12 якої передбачений порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян України під час їх тимчасового перебування за межами держави, узагальнення практики застосування законодавства з питань порядку і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі входить до компетенції Міністерства охорони здоров`я.

При вирішенні даного спору суд виходить з наступного:

Відповідно до ст. 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової непрацездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ, організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення, створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для огляду за непрацездатними.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 29.01.2018 року по 07.02.2020 року працювала головним бухгалтером Білоцерківського навчально-виховного об`єднання «Перша Білоцерківська гімназія - школа І ступеня» Білоцерківської міської ради Київської області.

Відповідно до ст. 253 Кодексу Законів про працю України особи, які працюють за трудовим договором (контрактом) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню, в тому числі страхуванню від тимчасової непрацездатності.

Відповідно до ст.18 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», страхуванню у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів або у фізичних осіб, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах, фізичні особи - підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності на інших підставах.

Відповідно до ст.19 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності мають застраховані особи - громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України.

П.1 ч.1 статтею 20 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» встановлено, що за страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності надаються такі види матеріального забезпечення та соціальних послуг, а саме допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною).

Статтею 31 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» встановлено, що підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є виданий в установленому порядку листок непрацездатності.

Підтвердження тимчасової непрацездатності регулюються Положенням про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженим наказом МОЗ України № 189 від 09 квітня 2008 року, Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом МОЗ України № 455 від 13 листопада 2001 року, та Інструкцією про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженою спільним наказом МОЗ України, Мінпраці України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03 листопада 2004 року № 532/274/136ос/1406.

У п. 1.1 Положення про експертизу тимчасової непрацездатності встановлено, що цим Положенням установлюється єдиний порядок організації та проведення експертизи тимчасової непрацездатності.

Згідно із п. 1.3 цього Положення тимчасова непрацездатність - це непрацездатність особи внаслідок захворювання, травми або з інших причин, що не залежить від факту втрати працездатності (пологи, карантин, догляд за хворим тощо), яка має тимчасовий зворотний характер під впливом лікування та реабілітаційних заходів, триває до відновлення працездатності або встановлення групи інвалідності, а в разі інших причин - до закінчення причин відсторонення від роботи. Тимчасова непрацездатність застрахованих осіб засвідчується листком непрацездатності.

Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі визначаються Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров`я України від 13 листопада 2001 року № 455.

Згідно з пунктом 1.6 Інструкції № 455 видача документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність здійснюється лікуючим лікарем (фельдшером) при пред`явленні паспорта чи іншого документа, який засвідчує особу непрацездатного і не може бути платною послугою в закладах охорони здоров`я незалежно від форми власності.

Листок непрацездатності (довідка) в амбулаторно-поліклінічних закладах видається лікуючим лікарем (фельдшером) переважно за місцем проживання чи роботи. У разі вибору особою лікуючого лікаря і лікувально-профілактичного закладу не за місцем проживання чи роботи документи, що засвідчують тимчасову непрацездатність, видаються за наявності заяви-клопотання особи, погодженої з головним лікарем обраного лікувально-профілактичного закладу, або його заступником, засвідченої підписом та круглою печаткою лікувально-профілактичного закладу (пункт 1.9 Інструкції № 455).

Відповідно до п.1.10.Інструкції № 455, при стаціонарному лікуванні поза постійним місцем проживання у тому числі й з інших адміністративних районів міста, листок непрацездатності видається з дозволу головного лікаря, засвідчується його підписом і печаткою лікувально-профілактичного закладу на число днів, необхідних для лікування.

Згідно з пунктом 1.11 Інструкції № 455 документи, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян України під час їх тимчасового перебування за межами держави, підлягають обміну на листок непрацездатності згідно з рішенням лікарсько - консультаційної комісії (ЛКК) лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання чи роботи у разі: а) гострих захворювань і травм; б) загостренні хронічних захворювань; в) вагітності та пологів; г) оперативних втручань при невідкладних станах; ґ) лікування згідно з рішенням комісії МОЗ України з питань направлення на лікування за кордон.

Обмін здійснюється на підставі перекладених на державну мову та нотаріально засвідчених документів, які підтверджують тимчасову втрату працездатності під час перебування за межами України.

Отже, лише у разі наявності одного із випадків, зазначених у наведеному вище пункті 1.11 Інструкції № 455, лікувально-профілактичний заклад за рішенням ЛКК може здійснити обмін перекладених на державну мову та нотаріально засвідчених документів, що підтверджують тимчасову непрацездатність громадян України під час їх тимчасового перебування за межами держави, на листок непрацездатності. У свою чергу комісія із соціального страхування призначає допомогу по тимчасовій непрацездатності лише на підставі виданого у встановленому порядку за рішенням ЛКК лікувально-профілактичного закладу листка непрацездатності.

Пунктом 3.1. Інструкції № 455 передбачено, що для догляду за хворим членом сім`ї листок непрацездатності видається лікуючим лікарем одному із працюючих членів сім`ї або іншій працюючій особі, що фактично здійснює догляд.

Пунктом 3.3 Інструкції № 455 передбачено, що для догляду за хворою дитиною віком до 14 років листок непрацездатності видається на період, протягом якого дитина потребує догляду, але не більше 14 календарних днів, а для догляду за дитиною, постраждалою внаслідок аварії на ЧАЕС, на весь період її хвороби, включаючи санаторно-курортне лікування. Допомога по тимчасовій непрацездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років, якщо вона потребує стаціонарного лікування, виплачується застрахованій особі з першого дня за весь час перебування в стаціонарі разом з хворою дитиною.

Пункт 3.10 Інструкції № 455 визначає, що у разі стаціонарного лікування дітей віком до 14 років, інфікованих вірусом імунодефіциту людини (СНІД) або хворих на онкологічні та онкогематологічні захворювання та постраждалих від наслідків аварії на ЧАЕС, листок непрацездатності видається на весь період перебування дитини в стаціонарі одному з працюючих батьків або особі, що його заміняє і здійснює догляд за дитиною.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2 є лікувально - профілактичним закладом за місцем проживання ОСОБА_1 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , тому остання має право звернення до відповідача.

Судом встановлено та, що підтверджується випискою з протоколу №6 засідання Комісії МОЗ України з питань направлення для лікування за кордон від 16.05.2019 року ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , взято на облік хворих, що потребують лікування за кордоном, і здійснено направлення на оплату лікування ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у клініку «AziendaOspadalierauniversitaria», Італія. Передано до Департаменту з фінансово - економічних питань, бухгалтерського обліку та фінансової звітності виписку та платіжний документ (Invoice) на суму 125 000,00 євро для підготовки наказу про здійснення оплати лікування у сумі: 125 000,00 євро та транспортних витрат на хворого та супроводжуючу особу в обидва кінці за рахунок коштів державного бюджету, передбачених МОЗ України.

Тобто, суд з вище зазначеного вбачає, що Комісією МОЗ України з питань направлення для лікування за кордон було оплачено за лікування та транспортні витрати на хворого та супроводжуючу особу в обидва кінці за рахунок коштів державного бюджету, передбачених МОЗ України.

Також, судом встановлено, що ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 , є потерпілою внаслідок аварії на ЧАЕС, що підтверджується копією посвідчення (а.с.13).

П.2 ч.1 ст.30 Закону України «Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» передбачено, що потерпілим дітям та їх батькам надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги, а саме виплата допомоги по тимчасовій непрацездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років - у розмірі 100 процентів середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу за весь період хвороби, включаючи санаторно-курортне лікування, одному з батьків або особі, яка їх замінює, якщо дитина потребує догляду батьків згідно з медичним висновком закладу охорони здоров`я, в якому дитина лікується чи перебуває на диспансерному обліку.

Згідно ч. 2 ст. 77 ЦПК України, предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Свобода в наданні сторонами суду своїх доказів і у доведенні перед судом у їх переконливості, відноситься до основної засади судочинства відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 129 Конституції України.

Враховуючи викладене суд вважає, що позивачем виконанні вимоги передбачені Інструкцією №455, а саме подані всі належно оформлені документи для обміну листка непрацездатності, а відповідачами не надано до суду докази, які б спростовували доводи позивача.

Разом з тим, суд вважає, що Головний лікар Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради Київської області Міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 Музиченко Галина Миколаївна є не належним відповідачем у даній справі з наступних підстав.

Згідно із Статутом Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради Міського центру первинної медико-санітарної допомоги №2, затвердженого рішення Білоцерківської міської ради від 27.02.2020 року № 5015-91-VII, розміщеного на сайті Білоцерківської міської ради, Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради «Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2» (далі - Центр ПМСД №2) є закладом охорони здоров`я - комунальним некомерційним підприємством, що засноване на комунальній власності територіальної громади міста Біла Церква. Центр ПМСД №2 підзвітне і підконтрольне Білоцерківській міській раді, яка є його Засновником (далі - Засновник) та організаційно підпорядковане управлінню охорони здоров`я Білоцерківської міської ради (далі - Уповноважений орган) та є неприбутковим підприємством. Засновником та власником Центру ПМСД №2 є територіальна громада міста Біла Церква, від імені якої виступає Білоцерківська міська рада. (п. 1.1. ). Центр ПМСД №2 створено за рішенням Білоцерківської міської ради від 29 березня 2018 року №2021-48-VII «Про створення Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради «Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2» шляхом реорганізації (перетворення) Комунального закладу Білоцерківської міської ради «Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2» та є його правонаступником. (п 1.2.) Центр ПМСД № 2 є юридичною особою, може мати відокремлене майно, самостійний баланс, розрахункові рахунки в установах банків, в органах Державного казначейства України, печатку та штампи зі своїм найменуванням, бланки з власними реквізитами та ідентифікаційним кодом. Права і обов`язки юридичної особи Центр ПМСД №2 набуває з дня його державної реєстрації. Центр ПМСД №2 здійснює свою діяльність на основі і відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту, який затверджений Засновником.( 3.1.).

Згідно із п. 4.16. Статуту, Центр ПМСД №2 приймає участь у судовій справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її імені відповідно до Закону, цього Статуту, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи), або через представника.

Згідно п. 5.1. Статуту управління Центром ПМСД №2 здійснюється відповідно до цього Статуту на основі поєднання прав Засновника, Уповноваженого органу та Керівника Підприємства.

Згідно п. 5.7.14. Статуту, Головний лікар Центру ПМСД №2 є офіційним представником Центру ПМСД №2, діє в межах своїх повноважень та представляє інтереси Центру ПМСД №2 в судових органах, органах виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях, а також у взаємовідносинах з організаціями та фізичними особами, у тому числі іноземними, відповідно до наданих їм повноважень.

Таким чином, в даному випадку, враховуючи зазначене, обставини позову та подані докази, суд приходить до висновку, що належним відповідачем у справі є Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради Міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2, головний лікар якого є лише представником даного закладу і діє до наданих повноважень.

Даючи оцінку встановленим обставинам та доказам в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення частково.

Обґрунтовуючи судове рішення, суд приймає до уваги вимоги ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» відповідно до якої суди застосовують при розгляді справи Конвенцію та практику Суду як джерело права та висновки Європейського суду з прав людини, зазначені в рішенні у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (RuizTorija v. Spain) від 9 грудня 1994 року, серія А, №303А, п.2958, згідно з яким Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 133 ЦПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: у разі задоволення позову - на відповідача; у разі відмови в позові - на позивача; у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

При зверненні до суду з вказаним позовом позивач сплатила судовий збір у розмірі 878,80 грн., тому сплачений позивачем судовий збір підлягає відшкодуванню за рахунок відповідача Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2, пропорційно до задоволених вимог, в розмірі 439,40 грн.

Керуючись ст. 46 Конституції України, Законом України «Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», Положенням про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженим наказом МОЗ України № 189 від 09 квітня 2008 року, Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом МОЗ України № 455 від 13 листопада 2001 року, ст. 4, 12, 76 - 81, 141, 258, 259, 264 - 265, 268, 315, 355 ЦПК України суд -

У Х В А Л И В :

Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Головного лікаря Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради Київської області Міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 Музиченко Галина Миколаївна (09100, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Шевченка, 69), Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради Міський центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 (09100, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Шевченка, 69), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Фонд соціального страхування України (04070, м. Київ, вул. Боричев Ток, 28), про визнання дій щодо відмови у видачі листка непрацездатності неправомірними, задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради Міського центру первинної медико-санітарної допомоги №2 щодо відмови ОСОБА_1 у видачі листка непрацездатності.

Зобов`язати Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради Міський центр первинної медико-санітарної допомоги №2 видати ОСОБА_1 листок непрацездатності у зв`язку з доглядом за хворою дитиною ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за період з 29.07.2019 року до 06.02.2020 року.

Стягнути з Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Міського центра первинної медико-санітарної допомоги № 2 судові витрати в розмірі 439,40 грн.

У задоволенні решти вимог відмовити.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного суду через Білоцерківський міськрайонний суд Київської області протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Учасник справи, якому рішення суду не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення складено 11.02.2021 року.

СуддяО. В. Бондаренко

Джерело: ЄДРСР 94807715
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку