open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

справа №176/2073/20

провадження №2/176/122/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 лютого 2021 року Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області у складі:

головуючої судді Волчек Н.Ю.,

з участю секретаря с/з Овчаренко О.Ю.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін цивільну за позовом ОСОБА_1 до Жовтоводської міської ради Дніпропетровської області про визнання протиправним та скасування розпорядження про притягнення до дисциплінарної відповідальності, -

ВСТАНОВИВ:

11 грудня 2020 року ОСОБА_1 звернулась до Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області з позовом, де просить ухвалити судове рішення, яким визнати протиправним та скасувати Розпорядження міського голови міста Жовті Води від 18.09.2020 року №242/07-07р.-20 "Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 "стягнути з відповідача на її користь моральну шкоду у розмірі 21070 грн. та судові витрати по справі.

У своїй позовній заяві ОСОБА_1 посилалась на те, що з 3 червня 2009 року її призначено директором Жовтоводського міського центру соціальних служб для сімї, дітей та молоді Жовтоводської міської ради відповідно до розпорядження міського голови міста Жовті Води від 12.05.2009 року №144.

Так, 04.08.2020 року до Жовтоводської міської ради надійшов лист Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 31.07.2020р. за вих. №42-3457/0/2-20, в якому передбачається передання іграшок дітям-сиротам, дітям позбавленим батьківського піклування, які виховуються в дитячих будинках сімейного типу та під опікою, дітям, які мають статус члена сімї загиблого під час участі в антитерористичній операції та/або операції об`єднаних сил, дітям внутрішньо переміщених осіб, які перебувають у місцях компактного проживання. Згідно додатка 1 до згаданого листа встановлено графік отримання товарів у службі у справах дітей Дніпропетровської ОДА. 10 серпня 2020 року згаданий лист скерований позивачці до виконання. Оскільки до повноважень Жовтоводського міського центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Жовтоводської міської ради, визначених Положенням про жовтоводськийц міський центр соціальних служб для сім`ї дітей та молоді Жовтоводської міської ради, що був затверджений Рішенням Жовтоводської міської ради від 27.03.2019 року не належить отримання іграшок для соціально-вразливих категорій осіб, нею невідкладно було повідомлено міського голову про неможливість виконання згаданого доручення. Більше того, центр не веде облік дітей-сиріт та інших соціально вразливих верств населення. Тим більше, що у кошторисі витрат на 2020 рік центру відсутні кошторисні призначення для витрат по отриманню іграшок та забезпечення їх транспортного перевезення. Своїм листом 14 серпня 2020 року міський голова зазначив, що Центр має право залучати грошові кошти та інші ресурси необхідні для надання соціальних послуг та просив у межах компетенції посприяти у проведенні заходів щодо отримання та видачі товарів дітям. Проте роз`яснень, яким чином проводити заходи без належного фінансування таких заходів у листі не було зазначено. 17 серпня 2020 року нею було повторно проінформовано Жовтоводського міського голову про об`єктивну неможливість Центру сприяти у проведенні заходів щодо отримання та видачі товарів дітям. Враховуючи постійний психологічний тиск з боку Жовтоводського міського голови, у неї погіршився стан здоров`я, а тому з 18 серпня 2020 року по 17 вересня 2020 року вона перебувала на лікарняному. Під час її перебування на лікарняному переписка щодо отримання подарунків між Жовтоводським міським головою та виконуючою обов`язків директора Центру ОСОБА_2 продовжувалась. Вищезазначені факти стали підставою накладення на неї дисциплінарного стягнення, оскільки як вказано в Розпорядженні Жовтоводського міського голови від 18.09.2020 №288/07-07р.-20 керівництво ЦСССДМ невірно розуміє завдання цього закладу. При накладенні стягнення Жовтоводським міським головою навіть не відбирались від неї письмові пояснення. Ввважає, що у її діях щодо невиконання доручення Жовтоводського міського голови відсутня вина, що може бути підставою для накладення дисциплінарного стягнення. Вважає, що в результаті таких протиправних дій з боку її роботодавця, їй спричинено ще й моральну шкоду, яка полягає у моральних стражданнях, під час накладення на неї догани вона отримала нервовий стрес, оскільки має бездоганну ділову репутацію серед громади, партнерів Центру та державних закладів, а дії роботодавця принижують її честь та гідність. Внаслідок цього вона була змушена змінити свій звичний спосіб життя, частково втратила життєві зв`язки. У неї порушився сон від перенесеного нервування та переживання під час накладення догани. Це призвело до того, що у неї загострились хвороби і вона змушена була продовжити лікування. Моральну шкоду вона оцінює у 21070 грн. виходячи із розміру мінімального прожиткового мінімуму у 2017 гривень.

Ухвалою від 14 грудня 2020 відкрито провадження у вищезазначеній справі та вирішено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

04 січня 2021 року до Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області від відповідача Жовтоводської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області надійшов відзив на позов, де останній просить відмовити позивачці в задоволенні позову у повному обсязі, вважаючи, що позовні вимоги до Жовтоводської міської ради не обґрунтовані та заявлені до неналежного відповідача. Позивач зазначив відповідачем Жовтоводську міську раду, разом з цим оскаржує розпорядження міського голови про притягнення її до дисциплінарної відповідальності, не зазначаючи, яким чином пов`язані зазначені позовні вимоги з Жовтоводською міською радою. Доручення міського голови позивачці було надано з метою своєчасного проведення заходів щодо отримання та видачі товарів дітям та оскільки ЦСССДМ є юридичною особою, має самостійний баланс, відповідні рахунки в територіальних органах Казначейства. Станом на 26.08.2020 року розпорядження не було виконано. Відповідач вважає, що позивачем не доведено протиправність розпорядження міського голови від 18.09.2020 року №242/07-07р-20 «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » Твердження позивачки, про те, що від неї перед накладенням стягнення пояснення не відбирались нічим не підтверджене. Так, на адресу ЦСССДМ 21.08.2020 року було направлено виконавчим комітетом Жовтоводської міської ради листа №2/4-1698-01-13 з вимогою надати пояснення, щодо невжиття заходів для отримання та видачі товарів дітям. Письмові пояснення не надано. Оскільки директор ЦССДМ ОСОБА_1 в порушення ст. 139 КЗпП своєчасно і точно не виконала розпорядження власника або уповноваженого ним органу (щодо вжиття заходів для отримання та видачі товарів дітям) роботодавець, в особі уповноваженої особи міського голови, мав всі законні підстави для притягнення працівника до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани для спонукання його належним чином виконувати свої посадові обов`язки. Твердження позивача про те, що ЦСССДМ не здійснює облік тих дітей, яким пропонується передати подарунки не відповідає дійсності та спростовується положенням про ЦСССДМ. Згідно п.1 Положення, ЦСССДМ спеціальний заклад, що проводить соціальну роботу з сім`ями, дітьми та молоддю, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги. Одним з завдань ЦСССДМ є виявлення сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, забезпечення взаємодії із структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, а також залучення потенціалу територіальної громади до проведення соціальної роботи із сім`ями, дітьми та молоддю. У відповідності до змісту п.8 Положення, ЦСССДМ має право укладати в установленому порядку договори з підприємствами, установами та організаціями (в тому числі іноземними) щодо проведення робіт, спрямованих на виконання покладених на нього завдань. Діяльність ЦСССДМ фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету м. Жовті Води та інших джерел, не заборонених законодавством. Статтею 139 КЗпП України встановлено обов`язок працівників своєчасно і точно виконувати розпорядження власника або уповноваженого ним органу. Крім того, Жовтоводська міська рада вважає, що на підтвердження того, що позивачеві завдано моральної шкоди. Належних та допустимих доказів позивачем не надано. Крім того, відповідач просить суд звернути увагу на те, що розпорядженням міського голови від 11.12.2020 року за №367-07-07р-20 з директора ЦСССДМ ОСОБА_1 з 11 грудня 2020 року було знято дисциплінарне стягнення.

Суд, дослідивши матеріалисправи, вважає, що позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорбваних прав, свобод чи законних інтересів.

Відповідно до ч. 1 ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно доч.8ст.59Закону України«Про місцевесамоврядування вУкраїні» Сільський,селищний,міський голова,голова районноїу місті,районної,обласної радив межахсвоїх повноваженьвидає розпорядження.

Відповідно до розпорядження міського голови м. Жовті Води від 12.05.2009 р. №144-Р позивачка ОСОБА_1 , призначена на посаду директора Жовтоводського міського центру соціальних служб для сімї, дітей та молоді Жовтоводської міської ради (далі ЦСССДМ). /а.с.8/

Рішенням Жовтоводської міської ради від 27.03.2019 р. № 2676-51/VІІ затверджено Положення про ЦСССДМ. /а.с.9/Згідно п. 1 Положення, ЦСССДМ - спеціальний заклад, що проводить соціальну роботу з сім`ями, дітьми та молоддю, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги./а.с.9/

Пунктом 2 Положення встановлено, що ЦСССДМ утворюється, реорганізується та ліквідується Жовтоводською міською радою.

Одними з завдань ЦСССДМ є: виявлення сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги; забезпечення взаємодії із структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, а також залучення потенціалу територіальної громади до проведення соціальної роботи із сім`ями, дітьми та молоддю (п. 6 Положення).

За змістом п. 7 Положення, ЦСССДМ відповідно до покладених на нього завдань:здійснює заходи, щодо:виявлення та обліку сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги;соціального супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу, а також соціального супроводу дітей, які перебувають під опікою, піклуванням, за поданням служби у справах дітей. Проводити оцінку потреб сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, у тому числі сімей учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб, осіб, які постраждали від домашнього насильства, та осіб, які постраждали від насильства за ознаками статті, визначає соціальні послуги та методи соціальної роботи, забезпечує психологічну підтримку. Надає сім`ям, дітям і молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, в тому числі сім`ям учасників антитерористичної операції, внутрішньо переміщеним особам, особам, які постраждали від домашнього насильства, та особам, які постраждали від насильства за ознаками статі, соціальні послуги з:соціального супроводу;консультування;соціальної профілактики.

У відповідності до змісту п, 8 Положення. ЦСССДМ має право укладати в установленому порядку договори з підприємствами, установами та організаціями (втому числі іноземними) щодо проведення робіт, спрямованих на виконання покладених на нього завдань.

ЦСССДМ очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади в установленому порядку міським головою (п. 9 Положення).

Діяльність ЦСССДМ фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету м. Жовті Води та інших джерел, не заборонених законодавством (п. 11 Положення).

За п. 14 Положення, ЦСССДМ є юридичною особою, має самостійний баланс, відповідні рахунки в територіальних органах Казначейства, печатку та бланк із своїм найменуванням./а.с.9 зворот/

Посадовою інструкцією директора Жовтоводського ЦСССДМ передбачено, що директор у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, що стосуються діяльності Центру, реалізації державної молодіжної і сімейної політики та державної служби, наказами спеціального уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань молодіжної та сімейної політики, Державного центру соціальних служб для молоді, прийняті в межах їх повноважень, розпорядження обласної адміністрації, органів місцевого самоврядування щодо реалізації державної молодіжної та сімейної політики, інші нормативо-правові акти, що регулюють розвиток системи центрів соціальних служб для молоді, здійснення ними соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім`ями, практику застосування чинного законодавства при здійсненні соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім`ями, основи державного управляння економіки та управління персоналом, основи права, методи контролю за рішеннями та дорученнями, форми та методи роботи із засобами масової інформації, правила ділового етикету, правила та норми охорони праці, виробничої санітарії та протипожежного захисту, основні принципи роботи на комп`ютері та відповідні програмні засоби, державну мову на рівні ділового спілкування та практичного застосування.

Завданням директора ЦСССДМ є, зокрема, забезпечення ефективного виконання покладених на центр завдань щодо участі у реалізації державної молодіжної та сімейної політики у сфері соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім`ями, розпорядження коштами ЦСССДМ у межах затвердженого кошторису витрат, здійснення інших повноважень, передбачених законодавством України.

Директор ЦСССДМ має право представляти місцеву державну адміністрацію чи орган місцевого самоврядування в інших управлінських структурах з питань, що належать до його компетенції. Одержує завдання та доручення міського голови, заступника міського голови, директора Дніпропетровського обласного центру соціальних служб для сімї, дітей та молоді.

Директор ЦСССДМ несе персональну відповідальність за виконання покладених на центр завдань, законність прийнятих ним рішень, дотримання етичних та правових норм, достовірність даних, які він надає, порушення конфіденційності інформації стосовно отримувачів соціальних послуг, нецільове використання коштів, невиконання або неналежне виконання покладених на нього обов`язків, порушення трудової чи виконавської дисципліни, правил внутрішнього трудового розпорядку.

04 серпня 2020 року до Виконавчого комітету Жовтоводської міської ради на ім`я міського голови надійшов лист Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 31.07.2020 р. вих.№42-3457/0/2-20, зі змісту якого вбачається, що на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 29.01.2020 р. №143-р, передбачається передання іграшок дітям-сиротам, дітям позбавленим батьківського піклування, які виховуються в дитячих будинках сімейного типу та під опікою, дітям, які мають статус члена сімї загиблого під час участі в антитерористичній операції та/або операції об`єднаних сил, дітям внутрішньо переміщених осіб, які перебувають у місцях компактного проживання. /а.с.12/

Розпорядженням голови Дніпровської ОДА від 17.06.2020р. №Р-416/0/3-20 створено комісію для забезпечення передачі товарів, поміщених у режимі відмови на користь держави.

28 липня 2020р. вказаною Комісією відповідні товари розподілено між райдержадміністраціями, виконавчими органами міських рад та районними у містах рад.

Згідно додатку 1 до листа Дніпропетровської ОДА від 31.07.2020р. вих.. №42-3457/0/2-20 встановлено графік отримання товарів в службі у справах дітей Дніпропетровської ОДА. /а.с.13/

За п. 18 графіку, м. Жовті Води повинно отримати товари 12.08.2020р. об 11 год. 30 хв.

У листі Дніпропетровської ОДА від 31.07.2020р. вих. №42-3457/0/2-20 зазначено, що з метою своєчасного проведення заходів щодо отримання та видачі товарів дітям необхідно визначити структурний підрозділ виконавчого органу міської ради або заклад, який має статус юридичної особи для отримання товару та уповноважену особу для отримання товарів.

Оскільки ЦСССДМ є юридичною особою (п.14 дослідженого положення), має самостійний баланс, відповідні рахунки в територіальних органах Казначейства, 10.08.2020р. вказаний лист відповідачем було направлено директору ЦСССДМ для виконання.

Відповідно до листа позивачки від 10.08.2020 року, остання відмовилась від отримання товарів для дітей, обґрунтовуючи свою відмову тим, що ЦСССДМ не є структурним підрозділом виконавчого органу міської ради./а.с.14/

14 серпня 2020 року відповідач повторно направив позивачці листа, яким запропонував провести заходи щодо отримання та видачі товарів дітям та Листом від 17.08.2020 р. директор ЦСССДМ ОСОБА_1 фактично відмовилась від виконання заходів по отриманню та видачі товарів дітям з формальних підстав, правових же підстав цієї відмови позивачка у своєму листі не наводить./а.с. 15-22/

З 18.08.2020 р. по 17.09.2020р. позивачка перебувала на лікарняному.

Розпорядженням від 17.08.2020р. №189/07-07р-20 виконання обов`язків директора ЦСССДМ покладено на ОСОБА_2 , начальника відділу із соціальної роботи ЦСССДМ.

Розпорядженням міського голови від 21.08.2020 року Жовтоводському міському центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Жовтоводської міської ради було доручено здійснити заходи щодо отримання та зберігання товарів, поміщених у режим відмови на користь держави, що зберігаються на складі Одеської митниці Державної митної служби. А також визначити уповноважену особу для отримання товарів зі складу Одеської митниці Державної митної служби згідно з переліком, затвердженим додатком до розпорядження Кабінету Міністрів України від 29.01.2020 року №143-р. /а.с.23/

Станом на 26.08.2020р. розпорядження не виконано.

З листа за підписом в.о. директора ЦСССДМ Тараненко І.О. від 26.08.2020р. вих. № 01-11-2/2-264 вбачається, що відсутня не тільки директор ОСОБА_1 . Наказом від 27.07.2020р. № 36-в провідному бухгалтеру ЦСССДМ надано щорічну відпустку з 17.08.2020р. по 31.08.2020р.

У листі від 31.08.2020р. вих. №01-11-2/2-269 в.о. директора ЦСССДМ ОСОБА_2 зазначає: «Діяльність Жовтоводського міського ЦСССДМ, відповідно затверджених міських програм та згідно Положення не передбачають виконання заходів, зазначених у Розпорядженні міського голови від 21.08.2020 року №288/01 -02р-20».

Далі в листі зазначається, що ЦСССДМ не здійснює облік тих дітей, яким пропонується передати подарунки.

Суд не погоджується із з даним висновком, виходячи з наступного:

До 18.06.2020р. діяла постанова Кабінету Міністрів України від 01.08.2013р. № 573 (із наступними змінами), якою затверджено Загальне положення про центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді.

Зміст цієї постанови Кабінету Міністрів України відображений в Положенні про Жовтоводський міський центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Жовтоводської міської ради.

З 18.06.2020 р. набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 01.06.2020р. № 479 «Деякі питання діяльності центрів соціальних служб».

Основна мета створення такого закладу, як центр соціальних служб, - проведення соціальної роботи із сім`ями, дітьми та молоддю, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах.

14 липня 2020 р. набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 р. № 587 «Про організацію надання соціальних послуг».

Пунктом 4 цієї постанови визначено категорії осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах.

Зі змісту цього переліку вбачається, що діти, яким передбачається вручити подарунки, відносяться до осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах.

Станом на 07.09.2020р. діти м. Жовті Води, які перебувають у складних життєвих обставинах, не отримали подарунки (іграшки).

Пунктом 10 Положення встановлено, що директор ЦСССДМ здійснює загальне керівництво діяльністю ЦСССДМ, несе персональну відповідальність за виконання покладених на ЦСССДМ завдань.

Аналогічна норма міститься в розділі 4. «Відповідальність» дослідженої Посадової інструкції директора Жовтоводського центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Жовтоводської міської ради.

Статтею 17 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Згідно ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території (ч. 1). Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень (ч. 3).

Статтею 139 КЗпП України встановлено обов`язок працівників своєчасно і точно виконувати розпорядження власника або уповноваженого ним органу.

За порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення: догана; звільнення (частина перша статті 147 КЗпП України).

У зв`язку з не виконанням доручення міського голови щодо організації заходів з отримання товарів для дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах директору ЦСССДМ ОСОБА_1 розпорядженням міського голови від 18.09.2020 року, оголошено догану.

Розпорядженням міського голови від 11.12.2020 року за №367-07-07р-20 з директора ЦСССДМ ОСОБА_1 з 11 грудня 2020 року знято дисциплінарне стягнення. Тобто дисциплінарне стягнення зі ОСОБА_1 було знято до відкриття провадження по вищезазначеній справі, про що позивачка суд не повідомила.

Відповідно достатті 139 КЗпП Українипрацівники зобов`язані працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження власника або уповноваженого ним органу, додержуватися трудової дисципліни.

Трудова дисципліна - це система правових норм, що регулюють внутрішній трудовий розпорядок, встановлюють трудові обов`язки працівників та роботодавця, визначають заохочення за успіхи в роботі й відповідальність за невиконання цих обов`язків.

Згідно з частиною першоюстатті 147 КЗпП Україниза порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано такий захід стягнення як догана.

Частиною першоюстатті 148 КЗпП Українивизначено, що дисциплінарне стягнення застосовується власником або уповноваженим ним органом безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення.

Ознакою порушення трудової дисципліни є наявність проступку в діях або бездіяльності працівника.

Дисциплінарний проступок визначається як винне невиконання чи неналежне виконання працівником своїх трудових обов`язків. Складовими дисциплінарного проступку є дії (бездіяльність) працівника; порушення або неналежне виконання покладених на працівника трудових обов`язків; вина працівника; наявність причинного зв`язку між діями (бездіяльністю) і порушенням або неналежним виконанням покладених на працівника трудових обов`язків.

Недоведеність хоча б одного з цих елементів виключає наявність дисциплінарного проступку.

Саме на роботодавцеві лежить обов`язок надати докази фактів винного вчинення працівником дисциплінарного проступку. При обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен враховувати всі обставини, з яких вчинено проступок. Для притягнення працівника до дисциплінарної відповідальності в обов`язковому порядку має бути встановлена вина, як одна із важливих ознак порушення трудової дисципліни. При відсутності вини працівник не може бути притягнутий до дисциплінарної відповідальності.

Відповідно достатті 149 цього ж Кодексудо застосування дисциплінарного стягнення власник або уповноважений ним орган повинен зажадати від порушника трудової дисципліни письмові пояснення.

Невиконання власником або уповноваженим ним органом обов`язку зажадати письмове пояснення від працівника та неодержання такого пояснення не є підставою для скасування дисциплінарного стягнення, якщо факт порушення трудової дисципліни підтверджений представленими суду доказами.

Суд приходить до висновку, що оскаржуване розпорядження містить чітке і конкретне формулювання як суті, так і обставин вчинення певного дисциплінарного проступку, а саме директор ЦСССДМ ОСОБА_1 в порушення ст. 139 КЗпП своєчасно і точно не виконала розпорядження власника або уповноваженого ним органу (щодо вжиття заходів для отримання та видачі товарів дітям) роботодавець, в особі міського голови, мав всі законні підстави для притягнення позивачки до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани для спонукання її належним чином виконувати свої посадові обов`язки.

При цьому досліджені судом листи позивачки, адресовані на ім`я міського голови із зазначенням підстав неможливості виконання доручення голови як то, зокрема: виконання заходів не належать до повноважень Жовтоводського міського ЦСССДМ, в кошторисі видатків на 2020 рік у Центра відсутні видатки на вчинення комплексу дій по отриманню іграшок, центр не веде облік зазначеної категорії дітей та ін., спростовані дослідженими вище доказами та на думку суду є формальними безпідставними відмовами, адже всі технічні моменти, та питання витрат на проведення даного заходу можливо було узгодити з відповідачем, крім того кошторисом на 2020 рік Жовтоводського ЦСССДМ передбачено видатки на відрядження.

Результатом бездіяльності позивачки стало неотримання дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах подарунків (іграшок), що не відповідає основній меті створення закладу, керівником якого вона є, а саме проведення соціальної роботи із сім`ями, дітьми та молоддю, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах.

Крім того, оскаржуване розпорядження міського голови на час ухвалення рішення по даній справі є недіючим, оскільки дисциплінарне стягнення накладене ним на позивачку, достроково знято з неї ще 11 грудня 2020 року розпорядженням міського голови.

Таким чином, оскільки судом встановлено наявність у діях позивачки дисциплінарного проступку та останньою не доведено неправомірності дій відповідача Жовтоводської міської ради, під час винесення оскаржуваного розпорядження міського голови щодо притягнення ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності, та не доведено протиправність розпорядження міського голови від 18.09.2020 року №242/07-07р-20 «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 », враховуючи що застосоване дисциплінарне стягнення знято з позивачки 11 грудня 2020 року, відсутні підстави для задоволення позову в цій частині.

З підстав, зазначених вище не підлягають задоволенню і вимоги позивачки про стягнення з відповідача на користь позивача моральної шкоди.

Щодо решти доводів сторін суд відзначає, що Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободзобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (SERYAVIN AND OTHERS v. UKRAINE, № 4909/04, § 58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року).

Згідно вимогстатті 141ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Таким чином, судовий збір позивачу не відшкодовується.

Керуючись ст.ст.139,147-149 КЗпП України, ст.22,23 ЦК України,ст. ст.12,76-78,81,259,263-265 ЦПК України,

ВИРІШИВ :

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Жовтоводської міської ради Дніпропетровської області про визнання протиправним та скасування розпорядження про притягнення до дисциплінарної відповідальності, відмовити в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпровського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

У відповідності до п.п. 15.5 п.15 ч. 1 розділу ХШ Перехідних Положень ЦПК України в новій редакції, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи через Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області.

Суддя Жовтоводського міського суду

Дніпропетровської області Н.Ю. Волчек

Джерело: ЄДРСР 94738694
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку