open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ун. № 759/15821/19

пр. № 2/759/6088/19

12 грудня 2019 року м. Київ

Святошинський районний суд м. Києва в складі:

головуючого судді - Кириленко Т.В.

при секретарі - Перепелиці М.В.

за участю позивача ОСОБА_1

представника відповідача Стовбун С.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» про перерахунок вартості надання послуг та захист прав споживачів, -

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2019 року позивач звернувся до суду з позовом до Комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» про зобов`язання здійснити перерахунок вартості послуг з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води і захисту прав споживачів, в якому просив суд зобов`язати Комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» здійснити перерахунок вартості з централізованого опалення, сплаченої ним за період з 19.12.2016року по 16 травня 2019р. та вартості послуг з централізованого постачання гарячої води за цей же період.

В обґрунтування своїх вимог посилається на те, що він є споживачем комунальних послуг, зокрема, гарячої води та централізованого опалення за адресою АДРЕСА_1 . Виконавцем даних послуг з є Комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» з 01.05.2018р., яке є правонаступником Публічного акціонерного товариства «Київенерго». Оплату за послуги він здійснює регулярно. Його права як споживача житлово-комунальних послуг були порушені відповідачем, оскільки у період з 19 грудня 2016р. по 16 травня 2018р. ціна (тариф) на ці послуги була значно завищена за рахунок включення до їхньої собівартості незаконної, економічно необґрунтованої та завищеної ціни на природний газ, встановленої постановою Кабінету Міністрів України № 315 від 27.04.2016р. в 3098,27грн. Тобто після набрання чинності даною постановою собівартість виробництва теплової енергії, а як наслідок, і вартість житлово-комунальних послуг із централізованого опалення та постачання гарячої води збільшилися у зв`язку зі зростанням (у більш ніж 2 рази) ціни на газ. Однак, рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва Києва від 4 березня 2019 року залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 4.03.2019р. в справі №826/9665/16 за позовами Громадської організації "Тарифна Мобілізація", громадянки України ОСОБА_2 до Кабінету Міністрів України Постанова КМУ №315 від 27 квітня 2016 року була визнана протиправною та не чинною з моменту її прийняття, тобто з 27 квітня 2016 року, тобто протиправним і не чинним із моменту прийняття є і підпункт 4, пункту 2 Постанови №315 щодо підвищення більше, ніж в два рази ціни на газ, який купується виробниками теплової енергії у НАК "Нафтогаз України" (з метою надання населенню послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води). А тому за період з 19.12.2016р. по 16.05.2019р. йому як споживачу надавались послуги за вартістю, до складу якої входили витрати на придбання природного газу за ціною, визнаною судовим рішенням економічно необґрунтованою. У силу того, що ціни (тарифи) на послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води є регульованими державою, з урахуванням того, що основна зі складових собівартості цих послуг (ціна на газ) визнана в судовому порядку незаконною та економічно необгрунтованою, позивач вважає, що ціна та сукупна вартість послуг із централізованого опалення та гарячого водопостачання, сплачена ним в період з 19 грудня 2016 року по 16 травня 2019 року, є завищеною та незаконною (такою, що не відповідає статті 12 ЗУ «Про ціни та ціноутворення»), а тому підлягає перерахунку відповідачем.

В листопаді 2019р. позивач уточнив позовні вимоги та просив зобов`язати відповідача здійснити перерахунок вартості послуги з централізованого опалення, сплаченої ним в опалювальний сезон 2016-2017р.р. та в опалювальний сезон 2017-2018р.р., за житлово-комунальну послугу - централізоване опалення та зобов`язати відповідача здійснити перерахунок вартості послуги з централізованого постачання гарячої води, сплаченої ним в опалювальний сезон 2016-2017р.р. та в опалювальний сезон 2017-2018р.р., за житлово-комунальну послугу - централізоване постачання гарячої води.

Ухвалою суду від 5 вересня 2019 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання.

Відповідач у встановлений судом строк надав відзив, відповідно до якого проти позову заперечує, посилаючись на те, що КП «Київтеплоенерго» здійснює нарахування за надані комунальні послуги з урахуванням діючих у розрахунковий період тарифів, встановлених уповноваженим на це органом. Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 4.03.2019р., на яке посилається позивач, встановлені для КП «Київтеплоенерго» тарифи не визнавалися нечинними та не скасовувалися, тому жодних правових підстав для перерахунку вартості наданих позивачу послуг немає.

Ухвалою суду від 28 жовтня 2019р. призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити з наведених вище підстав.

Представник відповідача Комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» в судовому засіданні проти позову заперечує, посилаючись на обставини, викладені у відзиві.

Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов задоволенню не підлягає з таких підстав.

Судом встановлено, що позивач є споживачем послуг, які надаються йому як мешканцю квартири АДРЕСА_1 , в тому числі з централізованого опалення та гарячого водопостачання.

Виконавцем послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання будинку є Комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» з 01.05.2018р., яке є правонаступником за борговими зобов`язаннями Публічного акціонерного товариства «Київенерго».

Відповідно до ст. 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору в порядку визначеному Кабінетом Міністрів України. Розмір плати розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку. При цьому, у разі зміни цін/тарифів на житлово-комунальні послуги виконавець/виробник не менше ніж за 15 днів до введення їх в дію повідомляє про це споживачів з посиланням на рішення відповідних органів.

Частиною першою статті 7 Закону № 1875-IV визначено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить, в тому числі, встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.

Згідно статті 13 Закону № 1875-IV залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на: 1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо); 2) послуги з у тримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньо будинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньо будинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відході тощо); 3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо); 4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).

Залежно від порядку затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вони поділяються на три групи: 1) перша група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують спеціально уповноважені центральні органи виконавчої влади; 2) друга група - житлово-комунальні послуги, ціни/ тарифи на які затверджують органи місцевого самовряднування для надання на відповідній території; 3) третя група - житлово-комунальні послуги, ціни/ тарифи на які визначаються виключно за договором (домовленістю сторін). Ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються та затверджуються центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідних сферах, та органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом.

Відповідно до підпункту 2 пункту «а» частини першої статті 28 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» зі змінами, внесеними Законом № 1198-VII від 10 квітня 2014 року, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), транспортні та інші послуги.

Таким чином, нарахування відповідачем плати за послуги централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води по квартирі АДРЕСА_1 у спірний період (опалювальний сезон 2016-2017р.р. та опалювальний сезон 2017-2018р.р.) здійснювалося відповідно до затверджених у встановленому порядку тарифів на житлово-комунальні послуги, які є чинними та не були скасовані, до повноважень КП «Київенерно» питання встановлення та затвердження тарифів не належить, а тому законних підстав для зобов`язання відповідача перерахувати вартість наданих послуг немає.

Посилання позивача на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 4.03.2019р. не є підставою для задоволення позову та зобов`язання КП «Київтеплоенерго» здійснити перерахунок вартості з централізованого опалення, сплаченої ним за період з 19.12.2016року по 16 травня 2019р., оскільки даним рішенням встановлені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг для КП «Київтеплоенерго» тарифи не визнавалися нечинними та не скасовувалися. Не звертався з відповідним позовом про визнання нечинними та скасування тарифів і сам позивач.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги позивача такими, що не ґрунтуються на нормах діючого законодавства, а тому позов задоволенню не підлягає.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 7, 13, 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст. 10, 11, 209, 212-215, 218 ЦПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

В позові ОСОБА_1 до Комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» про перерахунок вартості надання послуг та захист прав споживачів - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного суду через районний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Т.В. Кириленко

Джерело: ЄДРСР 94252954
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку