open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

справа № 415/269/21

провадження № 3/415/151/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"19" січня 2021 р. м. Лисичанськ

Суддя Лисичанського міського суду Луганської області Старікова М.М., розглянувши матеріали справи, що надійшли від Лисичанського ВП ГУНП в Луганській області про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,громадянки України,ФОП « ОСОБА_2 »,пенсіонерки, проживаючоїза адресою: АДРЕСА_1 ,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 44-3 КУпАП,-

В С Т А Н О В И Л А:

15 січня 2021 року в провадження Лисичанського міського суду з Лисичанського ВП ГУНП в Луганській області надійшли матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 44-3 КУпАП.

В протоколі про адміністративне правопорушення серії ВАБ № 331563 від 10.11.2020, складеного ст. ДОП СП Лисичанського ВП ГУНП капітаном поліції Остапенко С.В. зазначено, що 10 листопада 2020 року об 11 годині 15 хвилин ОСОБА_1 , яка є об`єктом господарювання магазину « ІНФОРМАЦІЯ_2 », розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , не розмістила агітаційні матеріали профілактики СОVID-19, чим порушила Правила щодо карантину людей, а саме п.2 постанови Головногодержавного лікаряУкраїни № 17 від 09.05.2020.

Згідност. 278 КУпАПсуддя при підготовці справи до розгляду вирішує питання, чи правильно складено протокол про адміністративне правопорушення та інші матеріали справи.

Відповідно до ст. 245 КУпАПзавданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до ч. 1ст. 256 КУпАПу протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Особа, яка складає протокол про адміністративне правопорушення повинна ретельно з`ясувати характер правопорушення та правильно кваліфікувати дії винної особи. У протоколі мають бути зазначені обставини, які свідчать про наявність адміністративного проступку та його характер, а також обставини, що характеризують особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, оскільки протокол є підставою для провадження у справі про адміністративне правопорушення. Від того, чи правильно він складений, залежить своєчасність, правильність розгляду за суттю справи про адміністративне правопорушення та обґрунтованість застосування стягнення.

В порушення вимогст. 256 КУпАПданий адміністративний матеріал було складено з недоліками, що перешкоджають та унеможливлюють об`єктивний розгляд справи.

З протоколупро адміністративнеправопорушення серіїВАБ №331563від 10.11.2020вбачається,що правопорушення,вчинене ОСОБА_1 10листопада 2020року, дії якої органом поліції кваліфіковані за ч.1 ст.44-3 КУпАП.

На момент вчинення інкримінованих в провину ОСОБА_1 дій та складання протоколу стаття 44-3 КУпАП, в редакції Закону України № 530-ІХ від 17.03.2020 складалася із однієї частини диспозиція якої передбачала відповідальність за порушення правил щодо карантину людей, санітарно гігієнічних, санітарно протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами.

21 листопада 2020 року набрав чинності Закон України«Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо запобігання поширенню коронавірусної хвороби COVID-19)» №1000-ІХ від 06.11.2020 року, відповідно до якогостаттю 44-3 КУпАПдоповнено частиною другою.

Проте, як встановлено судом станом на дату складання протоколу - 10 листопада 2020 року стаття 44-3 КУпАП (в редакції до 21.11.2020), не мала частин, тобто, дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч.1 ст. 44-3 КУпАП, яка на момент складання протоколу була відсутня в чинному КУпАП.

Враховуючи те, що зміна кваліфікації дій особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, не віднесена до компетенції суду відповідно до норм КУпАП, справа підлягає поверненню органу, що його склав для уточнення кваліфікації і приведення її у відповідність до чинного законодавства.

Крім того, при складанні протоколу ст. ДОП СП Лисичанського ВП ГУНП капітаном поліції Остапенко С.В. ФОП ОСОБА_1 в описовій частині протоколу визначена як об`єкт господарювання, що є невірним, оскільки, згідно з нормами Господарського кодексу України об`єктами господарських правовідносин, є сукупність речей та інших цінностей (включаючи нематеріальні активи), які мають вартісне визначення, виробляються чи використовуються у діяльності суб`єктівгосподарюваннята відображаються в їх балансі.

Суд звертає увагу на те, що згідно ст. 55 Господарського кодексу України громадяниУкраїни,іноземці таособи безгромадянства,які здійснюютьгосподарську діяльністьта зареєстрованівідповідно дозакону якпідприємці є суб`єктами господарювання.

Окрім того, з протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що ФОП ОСОБА_1 не розмістилаагітаційні матеріалипрофілактики СОVID-19, чим порушила Правила щодо карантину людей, а саме п.2 постанови Головногодержавного лікаряУкраїни № 17 від 09.05.2020.

Проте, з пункту 2 постанови Головногодержавного лікаряУкраїни «Прозатвердження Тимчасовихрекомендацій щодоорганізації протиепідемічнихзаходів приторгівлі продовольчими(окрімринків)та непродовольчимитоварами наперіод карантинуу зв`язкуз поширеннямкоронавірусної хвороби(СОVID-19) вбачається, що на вході до закладу торгівлі, а також на кожному вході до торгівельно-розважального центру необхідно розміститиінформаційні матеріалищодо профілактикикоронавірусної хворобиСОVID-19 та повідомлення з проханням до відвідувачів залишатися вдома (утриматися від відвідування) при наявності ознак респіраторних захворювань.

Суд наголошує, що він не вправі самостійно змінювати на шкоду особі фабулу, викладену у протоколі про адміністративне правопорушення, яка, по суті, становить виклад обвинувачення у вчиненні певного правопорушення, винуватість у скоєнні якого певною особою має доводитися в суді; суд також не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення. Адже діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя,що є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Відповідно до абз. 5 п. 24 Постанови ПленумуВерховного СудуУкраїни від23.12.2005р.№ 14 визнана правильною практика тих судів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративне правопорушення, складені не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимогст. 256 КУпАП, відповідному правоохоронному органу, для належного оформлення.

На підставі викладеного, суддя позбавлений можливості надати оцінку в частині доведеності чи недоведеності обставин, відображених у протоколі про адміністративне правопорушення, у зв`язку із чим, приходить до висновку про необхідність повернення справи для дооформлення, під час якого необхідно всебічно, повно, і об`єктивно з`ясувати всі обставини, що мають значення для прийняття правильного рішення, після чого, за наявності до того законних підстав, направити до суду.

За таких обставин, адміністративний матеріал підлягає поверненню для дооформлення в порядкуст. 278 КУпАП.

Керуючись ст.ст.44-3,245,251,256,276,278 КУпАП, суддя,

П О С Т А Н О В И Л А:

Адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.44-3 КУпАП ОСОБА_1 на підставі протоколу про адміністративне правопорушення серії ВАБ № 331563 від 10.11.2020, повернути до Лисичанського ВП ГУНП в Луганській області - для належного оформлення та усунення недоліків.

Постановає остаточною і оскарженню в порядку провадження в справах про адміністративне правопорушення не підлягає.

Суддя: М.М. Старікова

Джерело: ЄДРСР 94228559
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку