open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 461/10975/20

Провадження № 1-кс/461/266/21

УХВАЛА

про здійснення спеціального досудового розслідування

12.01.2021 року слідчий суддя Галицького районного суду м.Львова ОСОБА_1 , секретар судових засідань ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , розглянувши клопотання слідчого 1 відділення слідчого відділу Управління СБ України у Львівській області ОСОБА_4 про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22020140000000083 від 10.09.2020 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України,

в с т а н о в и в :

Слідчий 1 відділення слідчого відділу Управління СБ України у Львівській області ОСОБА_4 , звернувся до слідчого судді з клопотанням, в якому просить надати дозвіл на проведення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22020140000000083 від 10.09.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України, стосовно ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянину України, уродженця м. Сімферополь, АР Крим, зареєстрованого у АДРЕСА_1 .

Вказане клопотання обґрунтовує тим, що слідчим відділом Управління СБ України у Львівській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №22020140000000083 від 10.09.2020 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України. У березні-квітні 2014 року у м.Луганську групою озброєних осіб створено стійке ієрархічне об`єднання, так звану «Луганську народну республіку». З метою забезпечення діяльності самопроголошеної «ЛНР» представниками Російської Федерації з числа своїх громадян та місцевого населення Луганської області сформовані підрозділу політичного (т.зв. «органи державної влади ЛНР») та силового блоків (до складу яких увійшли представники так званих правоохоронних органів та незаконних збройних формувань), які мали стабільний склад лідерів, підтримували між собою тісні стосунки, забезпечували централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідерам організації, а також розробили план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення. Представники «ЛНР» щодня здійснюють артилерійські та автоматичні обстріли, вибухи та підпали, тобто постійно вчиняють терористичні акти на території Луганської області, яка контролюється органами державної влади України. Тим самим, залякують населення нашої держави, погіршують соціально-економічну та політичну ситуацію в країні. З метою виконання вищезазначених функцій силового блоку терористичної організації «Луганська Народна Республіка», 07.10.2014 її самопроголошеним головою виданий указ за №15, згідно якому створено незаконне військове формування «Народна міліція ЛНР», на яке покладено функції здійснення збройного опору силам АТО на території Луганської та Донецької областей та забезпечення захисту життєдіяльності зазначеної терористичної організації від зовнішніх загроз. Вказане формування має організовану структуру військового типу, а саме єдиноначальність, підпорядкованість, чітку ієрархічність та дисципліну, його учасники озброєні вогнепальною зброєю, вибухівкою, а також мають тяжке військове озброєння та військову техніку. В зазначеному формуванні визначено механізм вступу до нього, порядок проходження служби, в кожному структурному підрозділі ставляться завдання щоденної діяльності, що полягає в здійсненні методами військових операцій силової підтримки незаконно створених структур «ЛНР», придушення організованого опору населення на окупованій території, депортації населення Луганської області, встановлення режиму військового стану, протистояння підрозділам Збройних Сил України та правоохоронних органів України, знищення їх живої сили і матеріальних засобів, а також скоєння інших тяжких та особливо тяжких кримінальних правопорушень. Вказані формування дислокуються в різних населених пунктах і місцевостях на тимчасово окупованій частині Луганської області та мають загальну координацію керівництва. В 2015 році у складі т.зв. «Народної міліції ЛНР» створений структурний підрозділ «2 Окрема гвардійська мотострілецька бригада імені Героя Радянського союзу ОСОБА_6 2 армійського корпусу народної міліції «ЛНР» (далі «2 ОМСБр 2 АК НМ ЛНР»), який, за рішенням керівництва терористичної організації «ЛНР», покликаний вирішувати завдання по протидії антитерористичній операції та операції об`єднаних сил, збору і опрацюванню інформації про сили та засоби, які використовують правоохоронні та військові органи України в ході її проведення (далі сили та засоби АТО), а також вербуванню нових членів «ЛНР» та підшуканню пособників терористичної діяльності. Водночас, громадянин України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , достовірно знаючи з розповсюджених повідомлень у засобах масової інформації та мережі Інтернет про проведення на території Луганської області України антитерористичної операції проти терористичної організації «ЛНР», усвідомлюючи, що діяльність даної терористичної організації та її підрозділів є незаконною, спрямована на зміну меж території України, призводить до загибелі людей, заподіяння значних матеріальних збитків та інших тяжких наслідків, діючи умисно, з ідеологічних та корисливих мотивів, у 2016 році (більш точний час досудовим слідством не встановлено) добровільно вступив до її лав. При цьому, ОСОБА_5 , вступаючи до вказаного непередбаченого законом збройного формування - терористичної організації «ЛНР», був достовірно обізнаний, що воно відносяться до збройних формувань, а саме має організаційну структуру військового типу (поділяється на структурні підрозділи (групи, пости) з визначенням особового складу кожного з них, які носять формений одяг військового типу), характеризується наявністю єдиноначальності та субординації (невстановленими органами досудового розслідування особами здійснюється єдине керівництво зазначеними збройними формуваннями), використанням знаків розрізнення (нарукавних шевронів та інших предметів), має воєнізований характер завдань та методів здійснення з використанням вогнепальної зброї та військової техніки збройного опору підрозділам Збройних Сил України та інших військових формувань України, задіяних в проведенні Антитерористичної операції та Операції об`єднаних сил на території Донецької та Луганської областей України та ставить перед собою специфічні завдання (утримання території окремих районів Луганської області, тимчасово непідконтрольних органам державної влади України, встановлення на території цих районів Луганської області військового стану (перевірка документів у осіб, чергування з вогнепальною зброєю на підконтрольних об`єктах, обладнання на території зазначених районів Луганської області так званих «блокпостів» для здійснення збройного опору Збройним Силам України та іншим військовим формуванням України) та має для цього відповідні матеріальні засоби (вогнепальну зброю, боєприпаси та військову техніку). Крім того, ОСОБА_5 усвідомлював, що зазначений підрозділ терористичної організації «ЛНР» не відноситься до збройних формувань, передбачених Законами України «Про Збройні Сили України», «Про Службу безпеки України», «Про Національну поліцію», «Про Державну прикордонну службу України», «Про Національну гвардію України», «Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб» та іншими законодавчими актами України, якими визначено створення та функціонування збройних формувань України. В подальшому, наказом по особовому складу командувача так званої «Народної міліції» терористичної організації «Луганська народна республіка» № 65 від 19.03.2016, ОСОБА_5 призначений на посаду радіотелеграфіста командно-штабної машини Р-142Н взводу зв`язку «2 окремої гвардійської мотострілецької бригади імені Героя Радянського союзу ОСОБА_6 2 армійського корпусу народної міліції «ЛНР» із військовим званням «рядовий». Вступивши до непередбаченого законом збройного формування - терористичної організації «ЛНР», ОСОБА_5 був забезпечений військовою формою, вогнепальною зброєю та боєприпасами до неї. Місцем дислокації взводу зв`язку « ІНФОРМАЦІЯ_3 союзу ОСОБА_6 2 армійського корпусу народної міліції «ЛНР» є територія колишнього Луганського державного університету внутрішніх справ ім. Дідоренка, який знаходиться за адресою: м. Луганськ, смт. Ювілейне, вул. Генерала Дідоренка, буд. 4г. У складі зазначеного підрозділу незаконних збройних формувань ОСОБА_5 , у період з 2016 по 2018 роки (більш точний час досудовим слідством не встановлено) виходив на лінії розмежування сил АТО та незаконних збройних формувань, під час яких з використанням військової техніки, здійснював обстріли позицій підрозділів Збройних сил України.

04.10.2016 року відомості про факт діяльності непередбаченого Законами України збройного формування «2 ОМСБр 2 АК НМ терористичної організації «ЛНР» внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочато досудове розслідування № 22016140000000073 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України.

10.11.2016 року Генеральним прокурором України ОСОБА_7 визначено підслідність кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України, у кримінальному провадженні № 22016140000000073, визначено за СВ УСБУ у Львівській області.

08.09.2020 року у даному кримінальному провадженні слідчим складено письмове повідомлення про підозру ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянину України, уродженцю м. Сімферополь АР Крим, зареєстрованому у АДРЕСА_1 , про його участь у терористичній організації, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України, яке погоджено прокурором, що здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням.

10.09.2020 року постановою прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами СБУ та державної прикордонної служби прокуратури Львівської області ОСОБА_3 з матеріалів кримінального провадження № 22016140000000073 виділено в окреме провадження матеріали досудового розслідування стосовно ОСОБА_5 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України, про що внесено відомості до ЄРДР за № 22020140000000083.

19.11.2020 року заступником Генерального прокурора винесено постанову про доручення здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22020140000000083 слідчому відділу УСБУ у Львівській області.

Письмове повідомлення про підозру ОСОБА_5 особисто вручено не було, оскільки він перебуває в районах Луганської області, де відповідно до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, затвердженого Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 1085-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення», органи державної влади України тимчасово не здійснюють свої повноваження.

Однак, слідчим було направлено повідомлення про підозру ОСОБА_5 за останнім відомим його місцем проживання, а саме у АДРЕСА_1 , разом із повістками про виклик та вручено його матері ОСОБА_8 .

Водночас, письмове повідомлення про підозру ОСОБА_5 було вручено захиснику останнього ОСОБА_9 .

Також повістки про виклик підозрюваного були надруковані в газеті «Урядовий кур`єр» та розміщенні на офіційному сайті Служби безпеки України.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що ОСОБА_5 постійно проживає та на даний час знаходиться на території Луганської області, яка тимчасово підконтрольна незаконним збройним формуванням терористичної організації «ЛНР» та на якій органи державної влади України тимчасово не здійснюють свої повноваження, а тому встановити його конкретне місцезнаходження не представляється можливим.

Надалі, на виклики до слідчого ОСОБА_5 не прибув, про причини неприбуття не повідомив, у зв`язку з чим 01 жовтня 2020року постановоюслідчого підозрюваного ОСОБА_5 оголошено урозшук,здійснення якого доручено відділу контррозвідки УСБУ у Львівській області.

Вина ОСОБА_5 у вчиненні даного злочину підтверджується наступними матеріалами кримінального провадження:

- повідомленням про виявлене кримінальне правопорушення № 62/2/4 - 5011 від 31.07.2017;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_8 від 27.10.2017;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_10 від 27.10.2017;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_11 від 22.07.2020;

- протоколом пред`явлення до особи для впізнання за фотознімками ОСОБА_11 від 22.07.2020;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_11 від 22.07.2020;

- протоколом за результатом проведення НСРД від № 62/2/4-7309 від 06.10.2017;

- висновком за результатами проведення криміналістичної експертизи відео звукозапису № 2016/2017/2018/2019 від 15.07.2019;

- протоколом огляду мережі інтернет від 15.09.2017.

- висновком за результатами проведення судово-портретної експертизи № 12/47 від 28.08.2020;

Досудовим розслідуваннямоб`єктивно йпереконливо,із підтвердженнямконкретними доказами,зібраними здотриманням принципівзаконності йверховенства правата усуворій відповідностіпроцедурі,визначеній кримінальнимпроцесуальним закономУкраїни,встановлено,що: підозрюваний ОСОБА_5 ухиляється відявки навиклик слідчого(неприбув навиклик безповажної причинибільш якдва рази),що підтверджуєтьсяповістками провиклик тарапортами слідчогопро неприбуттяпідозрюваного навиклик.,підозрюваний ОСОБА_5 обгрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КПК України, що підтверджується переліченими вище матеріалами кримінального провадження в їх сукупності, підозрюваний ОСОБА_5 оголошений в розшук, що підтверджується постановою про оголошення розшуку підозрюваного від 01.10.2020, підозрюваний ОСОБА_5 знаходиться на тимчасово окупованій території України, оскільки:

-відповідно дост.1чинного ЗаконуУкраїни від18.01.2018 № 2268-VIII «Про особливостідержавної політикиіз забезпеченнядержавного суверенітетуУкраїни натимчасово окупованихтериторіях уДонецькій таЛуганській областях» тимчасово окупованими територіями у Донецькій та Луганській областях на день ухвалення цього Закону визнаються частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль;

- відповідно до меж та переліку районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях, затвердженого Указом Президента України від 07.02.2019 № 32/2019, м. Брянка, м. Алчевськ, м. Луганськ, м. Первомайськ та Слов`яносербський район Луганської області є територіями, тимчасово окупованими у Луганській області;

- відповідно до Переліку населенихпунктів,на територіїяких органидержавної владитимчасово нездійснюють своїповноваження,затвердженого РозпорядженнямКабінету МіністрівУкраїни від07.11.20141085-рредакції розпорядженняКабінету МіністрівУкраїни від07.02.2018№ 79-р),органи державноївлади Українитимчасово нездійснюють своїповноваження в м. Брянка, м. Алчевськ, м. Луганськ, м. Первомайськ, а с. Трьохізбенка, Словяносербського району, Луганської області розташоване на лінії зіткнення;

- відповідно до чинного наказу Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 07.10.2014 №33/6/а «Про визначення районів проведення антитерористичної операції та термінів її проведення», Луганська область є районом проведення антитерористичної операції.

Разом із тим, враховуючи, що розголошення відомостей досудового розслідування стороннім особам може негативно вплинути на ефективність розкриття злочинів, проведення окремих слідчих (розшукових) і негласних слідчих (розшукових) дій, може мати негативні наслідки для особистої безпеки учасників кримінального провадження, відповідно ст.ст. 2, 7 Закону України «Про доступ до судових рішень», а також п. 2 «Порядку ведення реєстру судових рішень», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 740 від 25.05.2006, не оприлюднюється інформація, яка за рішенням суду щодо розгляду справи у закритому судовому засіданні підлягає захисту від розголошення.

Слідчий зазначає, що ОСОБА_5 вчинив особливо тяжкий злочин, щодо якого, відповідно до ч. 2 ст. 2971 КПК України,передбачено можливістьздійснення спеціальногодосудового розслідування,а такожте,що наданий часостанній переховуєтьсявід органівдосудового розслідуванняз метоюухилення відкримінальної відповідальності,перебуває натериторії Луганськоїобласті,яка єтимчасово окупованоютериторією Українита райономпроведенняантитерористичної операції, керуючись ст. 6 Європейської конвенції з прав людини, ст.ст. 40, 110, 2971 та 2972 КПК України, ст. 1 Закону України від 18.01.2018 № 2268-VIII «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», ч. 3 ст. 12 Закону України від 15.04.2014 № 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (в редакції від 04.11.2018), ч. 1 ст. 5 Закону України від 12.08.2014 № 1632-VII «Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції», п. 1 ст. 1 Закону України від 02.09.2014 № 1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (в редакції від 07.02.2019), ст. 8 Закону України «Про доступ до публічної інформації», ст.ст. 2, 7 Закону України «Про доступ до судових рішень» та просить клопотання задовольнити повністю.

В судовому засіданні слідчий та прокурор подане клопотання підтримали, просили його задовольнити.

Дослідивши матеріали клопотання, заслухавши учасників процесу, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.2 ст.1 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України.

Відповідно до Закону України «Про боротьбу з тероризмом» від 20.03.2003 №638-IV терористична організація - це стійке об`єднання трьох і більше осіб, яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів. Терористична діяльність це діяльність, яка охоплює: планування, організацію, підготовку та реалізацію терористичних акті; підбурювання до вчинення терористичних актів, насильства над фізичними особами або організаціями, знищення матеріальних об`єктів у терористичних цілях; організацію незаконних збройних формувань, злочинних угруповань (злочинних організацій), організованих злочинних груп для вчинення терористичних актів, так само, як і участь у таких актах; вербування, озброєння, підготовку та використання терористів; пропаганду і поширення ідеології тероризму; фінансування та інше сприяння тероризму.

Згідно ст.297-1КПК Україниспеціальне досудоверозслідування (inabsentia)здійснюється стосовноодного чидекількох підозрюванихзгідно іззагальними правиламидосудового розслідування,передбаченими цимКодексом,з урахуваннямположень цієїглави. Спеціальнедосудове розслідуванняздійснюється напідставі ухвалислідчого суддіу кримінальномупровадженні щодозлочинів,передбачених статтями109,110,110-2,111,112,113,114,114-1,115,116,118,частинами другою-п`ятою статті191випадку зловживанняслужбовою особоюсвоїм службовимстановищем),статтями 209,255-258,258-1,258-2,258-3,258-4,258-5,348,364,364-1,365,365-2,368,368-2,368-3,368-4,369,369-2,370,379,400,436,436-1,437,438,439,440,441,442,443,444,445,446,447Кримінального кодексуУкраїни,стосовно підозрюваного,крім неповнолітнього,який переховуєтьсявід органівслідства тасуду зметою ухиленнявід кримінальноївідповідальності таоголошений уміждержавний та/абоміжнародний розшук.Здійснення спеціальногодосудового розслідуваннящодо іншихзлочинів недопускається,крім випадків,коли злочинивчинені особами,які переховуютьсявід органівслідства тасуду зметою ухиленнявід кримінальноївідповідальності абооголошені уміждержавний та/абоміжнародний розшук,та вонирозслідуються водному кримінальномупровадженні іззлочинами,зазначеними уцій частині,а виділенняматеріалів щодоних моженегативно вплинутина повнотудосудового розслідуваннята судовогорозгляду. Якщо у кримінальному провадженні повідомлено про підозру декільком особам, слідчий, прокурор вправі звернутися до слідчого судді із клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування лише стосовно тих підозрюваних, щодо яких наявні передбачені частиною другою цієї статті підстави, а стосовно інших підозрюваних подальше досудове розслідування у цьому самому кримінальному провадженні здійснюватиметься згідно із загальними правилами, передбаченими цим Кодексом.

Пунктом 201 Розділу ХІ КПК України встановлено, що положення Глави 241 «Особливості спеціального досудового розслідування кримінальних правопорушень» застосовуються певними особливостями.

Зокрема, спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбаченихстаттями 109, 110, 110-2, 111, 112, 113, 114, 114-1, 115,частинами другою - п`ятою статті 191(у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), 209, 258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 364-1, 365, 365-2, 368, 368-2, 368-3, 368-4, 369, 369-2, 370, 379, 400, 436, 436-1,437,438,439,440,441,442,443,444,445,446,447Кримінальногокодексу України,стосовно підозрюваного,крім неповнолітнього,який переховуєтьсявід органівслідства тасуду зметою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Також пунктом 201 Розділу ХІ встановлено, що положення частини п`ятої статті 139 цього Кодексу у разі вчинення злочинів, визначених в абзаці другому цього пункту, поширюються також на осіб, які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Крім того, статтею 5 Закон України «Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції» встановлено, що ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який перебуває в районі проведення антитерористичної операції, та оголошення його у розшук є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження в порядку, передбаченомуКримінальним процесуальнимкодексом України, з особливостями, встановленими цим Законом. Вимога про оголошення у міждержавний або міжнародний розшук не поширюється на випадки, якщо вирішується питання про застосування стосовно цих осіб спеціального кримінального провадження.

В той же час, відповідно до ч. 3 ст. 12 чинного Закону України від 15.04.2014 № 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (в редакції від 04.11.2018), ухилення від явки на виклик слідчого (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, який перебуває на тимчасово окупованій території України, та оголошення його у розшук є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування в порядку, передбаченому КПК України, з особливостями, встановленими цим Законом.

Крім того, згідно з ч. 1 ст. 5 чинного Закону України від 12.08.2014 № 1632-VII «Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції», ухилення від явки на виклик слідчого (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, який перебуває в районі проведення антитерористичної операції, та оголошення його у розшук є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування в порядку, передбаченому КПК України, з особливостями, встановленими цим Законом.

Відповідно до п. 1 ст. 1 чинного Закону України від 02.09.2014 № 1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (в редакції від 07.02.2019), період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Відповідно до ч.5 ст.139 КПК України, ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим та оголошення його у міждержавний та/або міжнародний розшук є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.

Слідчим суддею встановлено, що слідчим відділом Управління СБ України у Львівській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному проваджені № 22020140000000083 від 10.09.2020 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України.

04.10.2016 відомості про факт діяльності непередбаченого Законами України збройного формування «2 ОМСБр 2 АК НМ терористичної організації «ЛНР» внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочато досудове розслідування № 22016140000000073 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України.

10.11.2016 Генеральним прокурором України ОСОБА_7 визначено підслідність кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України, у кримінальному провадженні № 22016140000000073, визначено за СВ УСБУ у Львівській області.

08.09.2020 у даному кримінальному провадженні слідчим складено письмове повідомлення про підозру ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянину України, уродженцю м. Сімферополь АР Крим, зареєстрованому у АДРЕСА_1 , про його участь у терористичній організації, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України, яке погоджено прокурором, що здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням.

10.09.2020 постановою прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами СБУ та державної прикордонної служби прокуратури Львівської області ОСОБА_3 з матеріалів кримінального провадження № 22016140000000073 виділено в окреме провадження матеріали досудового розслідування стосовно ОСОБА_5 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України, про що внесено відомості до ЄРДР за № 22020140000000083.

19.11.2020 заступником Генерального прокурора винесено постанову про доручення здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22020140000000083 слідчому відділу УСБУ у Львівській області.

Письмове повідомлення про підозру ОСОБА_5 особисто вручено не було, оскільки він перебуває в районах Луганської області, де відповідно до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, затвердженого Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 1085-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення», органи державної влади України тимчасово не здійснюють свої повноваження.

Однак слідчим було направлено повідомлення про підозру ОСОБА_5 за останнім відомим його місцем проживання, а саме у АДРЕСА_1 , разом із повістками про виклик та вручено його матері ОСОБА_8 .

Водночас, письмове повідомлення про підозру ОСОБА_12 було вручено захиснику останнього ОСОБА_9 .

Також повістки про виклик підозрюваного були надруковані в газеті «Урядовий кур`єр» та розміщенні на офіційному сайті Служби безпеки України.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що ОСОБА_5 постійно проживає та на даний час знаходиться на території Луганської області, яка тимчасово підконтрольна незаконним збройним формуванням терористичної організації «ЛНР» та на якій органи державної влади України тимчасово не здійснюють свої повноваження, а тому встановити його конкретне місцезнаходження не представляється можливим.

Надалі, на виклики до слідчого ОСОБА_5 не прибув, про причини неприбуття не повідомив, у зв`язку з чим 01 жовтня 2020року постановоюслідчого підозрюваного ОСОБА_5 оголошено урозшук,здійснення якого доручено відділу контррозвідки УСБУ у Львівській області.

Відтак, слідчий суддя вважає, що підозрюваний ОСОБА_5 переховується від органу слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, передбаченої ч.1 ст.258-3 КК України.

Таким чином, слідчим суддею встановлено, що підозрюваний ОСОБА_5 за викликом слідчого до органу досудового розслідування не з`являється, хоча належним чином повідомлений у передбачений законом спосіб, перебуває в розшуку, останній перебуває на тимчасово окупованій території Луганської області, яка не контролюється органами державної влади України та служить у терористичні організації «ЛНР» та приймає участь у військових діях проти ЗС України.

Тобто, останнім достовірно встановленим місцем перебування ОСОБА_5 є тимчасово окупована територія Луганської області, яка не контролюється органами державної влади.

Враховуючи наведене наявні підстави для проведення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22020140000000083 від 10.09.2020 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України.

Керуючись ст.ст. 1, 297-1, 372, 376 КПК України, слідчий суддя

у х в а л и в :

Клопотання слідчого 1 відділення слідчого відділу Управління СБ України у Львівській області ОСОБА_4 про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22020140000000083 від 10.09.2020 задовольнити.

Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22020140000000083 від 10.09.2020 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.258-3 КК України, стосовно ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянину України, уродженцю м. Сімферополь АР Крим, зареєстрованому у АДРЕСА_1 .

Ухвала остаточна та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 94187939
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку