open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Коростишівський районний суд Житомирської області

Справа № 935/1212/20

Провадження № 2/935/82/21

РІШЕННЯ

Іменем України

16 січня 2021 року м.Коростишів

Коростишівський районний суд Житомирської області в складі: головуючого суддді Василенка Р.О., зі секретарем Бех І.О., розглянувши у спрощеному порядку цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Приватного акціонерного товариства «Київстар», третя особа Громадська організація «Проти придурків та ідіотів» про захист прав споживачів,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з вказаним позовом в обґрунтування якого вказав, що він являється користувачем мобільного зв`язку ПрАТ «Київстар» абонентський номер НОМЕР_1 . 14.05.2020 позивач здійснив оплату 40 грн. за щохвилинне та щосекундне надання послуг та 15.05.2020 направив відповідачу звернення, що вказані послуги він не замовляв. Оператор всупереч волі позивача та умовам тарифного плану «Київстар Онлайн 3G2018» зняв 40 грн. проплачених коштів, з яких 30 грн. як абонентська плата (невідомо за що) та 10 грн. за дзвінки (невідомо які). Тому, позивач просить визнати незаконними дії ПрАТ «Київстар» щодо списання з абонентського рахунку номера НОМЕР_1 ОСОБА_1 40 грн. в рахунок не замовлених та не наданих споживачу послуг мобільного зв`язку. Відшкодувати позивачу шкоду в сумі 40 грн. шляхом перерахування коштів на абонетський рахунок. Також позивач просить стягнути з відповідача кошти на відшкодування моральної шкоди в сумі 25 000 грн., так як дії відповідача спричинило позивачу немайнової шкоди, яка полягає у порушенні стосунків з оточуючими людьми, порушенні нормальних життєвих обов`язків, витрачання особистих коштів та часу, сили для відновлення свого порушеного права, що негативно відобразилось на його психоемоційному стані. Позивач, окрім іншого, позивається до суду з вимогою відшкодування коштів витрачених на подання і розгляд даної позовної заяви в сумі 1022 грн., оскільки позивач витратив час та матеріальні ресурси на підготовку матеріалів до суду.

У відзиві на позовну заяву відповідач вказав, що позовні вимоги не визнають в повному обсязі, оскільки позивач систематично зловживає процесуальними правами, як це визначено п. 2 ч. 2 ст. 44 ЦПК України. Номер позивача НОМЕР_1 обслуговується за тарифом «Київстар Онлайн 3G2018», умови якого розміщенні на офіційному сайті «Київстар». Враховуючи поповнення рахунку позивачем та його тарифний план, то станом на 18.05.2020 року рахунок абонентського номера НОМЕР_2 становив 5.56 грн. та станом на 14.05.2020 не зафіксовано нарахування пакету послуг на день згідно умов тарифного плану «Київстар Онлайн 3G2018». Тому до наступного нарахування плати за пакет послуг за вказаним абонентським номером вартість дзвінків в мережі становить 2.00 грн. Відповідач не вчиняв порушень умов чинного законодавства та публічного договору з позивачем під час списання коштів за послуги, а діяв відповідно до умов до публічного договору. Крім того відповідач заперечує проти позовних вимоги щодо відшкодування моральної та матеріальної шкоди, так як позивач не надає жодних доказів ані на користь самого факту існування моральної шкоди, ані з метою обґрунтування її розміру, що суперечить ч. 1 ст. 81 ЦПК України. А відшкодування позивачу витрат в розмірі 1022,00 грн. не може бути задоволено, оскільки позивач не є адвокатом, тобто він не надав професійну правничу допомогу, тому витрати позивача в розмірі 1022 грн. не є судовими витратами в розумінні ст. 133 ЦПК України.

Позивач у відповіді на відзив зазначив, що відзив відповідача не обґрунтований та не підтвердження доказами. Позивач вважає, що списання з абонентського рахунку позивача 40 грн. здійснено всупереч ч.2 ст.17 Закону України «Про захист прав споживачів». Просить позовні вимоги задовольнити.

В запереченнях на відповідь на відзив відповідач вказав, що в переважній частині аргументів відповідь на відзив дублює позовну заяву та позивач наводить ряд помилкових висновків щодо застосування правової позиції та вже отримував судове рішення, згідно з яким судом підтверджено право відповідача встановлювати тарифні плани та стягувати плату в межах такого тарифного плану за пакет послуг.Просить відмовити у задоволенні позову.

Суд, дослідивши надані докази, приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є користувачем мобільного телефонного зв`язку ПрАТ «Киїстар» з абонентським номером НОМЕР_1 , який обслуговується за умовам тарифного плану «Київстар Онлайн 3G2018».

Правовідносини між операторами, провайдерами телекомунікацій та абонентами здійснюються на підставі норм цивільного законодавства України та Закону України «Про телекомунікації», Правилами надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених Постановою КМУ від 1.04.2012 № 295.

Згідно з п.п. 1-5 частини 1 статті 21 Закону України «Про захист прав споживачів», передбачено, що крім інших випадків порушень прав споживачів, які можуть бути встановлені та доведені виходячи з відповідних положень законодавства у сфері захисту прав споживачів, вважається, що для цілей застосування цього Закону та пов`язаного з ним законодавства про захист прав споживачів права споживача вважаються в будь-якому разі порушеними, якщо: при реалізації продукції будь-яким чином порушується право споживача на свободу вибору продукції; при реалізації продукції будь-яким чином порушується свобода виявлення споживача та/або висловлене ним волевиявлення; при наданні послуги, від якої споживач не може відмовитись, а одержати може лише в одного виконавця, виконавець нав`язує такі умови одержання послуги, які ставлять споживача у нерівне становище порівняно з іншими споживачами та/або виконавцями, не надають споживачеві однакових гарантій відшкодування шкоди, завданої невиконанням (неналежним виконанням) сторонами умов договору; порушується принцип рівності сторін договору, учасником якого є споживач; будь-яким чином ( крім випадків, передбачених законом) обмежується право споживача на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про відповідну продукцію.

Згідно з ч.1, 2 ст.63 Закону України « Про телекомунікації» телекомунікаційні послуги надаються відповідно до законодавства. Умови надання телекомунікаційних послуг: укладення договору між оператором, провайдером телекомунікацій і споживачем телекомунікаційних послуг відповідно до основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг, установлених національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації; оплата замовленої споживачем телекомунікаційної послуги.

Оператори, провайдери надають споживачам послуги відповідно до Законів України "Про телекомунікації", "Про захист прав споживачів", цих Правил, інших нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері телекомунікацій згідно п. 5 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012р. за № 295 (надалі Правила).

Відповідно до п.27,29 вказаних Правил, вбачається, що договір укладається відповідно до основних вимог, встановлених Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації. У разі визначення умов публічного договору оператор, провайдер повинен оприлюднити їх на своєму веб-сайті і в місцях продажу послуг.

Як вбачається з ч.1, 2 ст. 633 ЦК України публічним є договір, в якому одна сторона - підприємець взяла на себе обов`язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться (роздрібна торгівля, перевезення транспортом загального користування, послуги зв`язку, медичне, готельне, банківське обслуговування тощо). Умови публічного договору встановлюються однаковими для всіх споживачів, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги.

Відповідно п.5 ч.1 ст.38 Закону України «Про телекомунікації» оператори телекомунікацій мають право на установлення тарифів на телекомунікаційні послуги, що ними надаються, крім тих послуг, тарифи на які регулюються державою відповідно до цього Закону.

Частиною 5 ст. 39 вказаного вище Закону оператори, провайдери телекомунікацій не мають права відмовляти в подальшому наданні загальнодоступних послуг особам з інвалідністю I та II груп усіх категорій, поточна заборгованість яких за отримані послуги не перевищує трьох мінімальних пенсій за віком.

Згідно з ч. 1 ст. 62 Закону України «Про телекомунікації» до загальнодоступних телекомунікаційних послуг належать: підключення кінцевого обладнання споживача до телекомунікаційних мереж фіксованого зв`язку загального користування (універсальний доступ), послуги фіксованого телефонного зв`язку в межах зони нумерації (місцевий телефонний зв`язок), а також виклик служб екстреної допомоги, послуги довідкових служб і зв`язку за допомогою таксофонів.

Умови надання телекомунікаційних послуг Приватного акціонерного товариства «Київстар» оприлюднені на сайті відповідача.

Пунктом 65 Правил, вартість послуг залежить від їх переліку, тарифів на них, умов оплати та обсягу наданих послуг, інших умов, визначених законодавством та договором.

Відповідно до ч.1 ст. 76 Цивільного процесуального кодексу України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно ч. 1 ст. 81 Цивільного процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 89 ЦПК України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Європейський суд з прав людини зауважив, що пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (Проніна проти України, № 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року).

В ході розгляду справи, судом не встановлено порушень з боку відповідача в порядку наданні послуг абоненту з номером НОМЕР_1 , враховуючи вищезазначене, та те, що позивачем не надано достатніх доказів на обґрунтування позовних вимог, не доведено обставин на які посилається ОСОБА_1 , тому позовні вимоги не підлягають задоволенню в повному обсязі.

Позовна вимога про відшкодування моральної шкоди є похідною від вимоги про визнання незаконними дії ПрАТ «Київстар» щодо списання з абонентського рахунку номера НОМЕР_1 40 грн. в рахунок не замовлених та не наданих споживачу послуг, а тому суд вважає, що у задоволенні позову в цій частині та в частині відшкодування коштів витрачених на подання і розгляд позовної заяви в сумі 1022 грн. також необхідно відмовити.

Керуючись ст.ст. 13, 76, 81, 258, 265, 273 274,352 ЦПК України, на підставі ст.ст. 1, 32, 38 Закону України «Про телекомунікації», п. 59, 65 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою КМУ від 11 квітня 2012 року №295-

постановив:

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 ) до приватного акціонерного товариства «Київстар» (місцезнаходження: м. Київ, вул. Дегтярівська, 53, ідентифікаційний код юридичної особи 21673832) третя особа Громадська організація «Проти придурків та ідіотів» (ЄРДПОУ 41029047, місцезнаходження: Житомирська область, м. Коростишів, вул. Гагаріна, 48) про захист прав споживачів відмовити в повному обсязі.

Рішення суду може бути оскаржено до Житомирського апеляційного суду через Коростишівський районний суд Житомирської області протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне судове рішення складено 16.01.2021

Суддя Р.О.Василенко

Джерело: ЄДРСР 94181844
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку