open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 420/7493/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 грудня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши у письмовому провадженні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ІСАІЯ до Одеської регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, державного інспектора ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №9 Олефір Василя Івановича, державного інспектора ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №9 Мороз Олени Володимирівни про визнання протиправним дій та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ІСАІЯ звернулося до суду з позовом до Одеської регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, державного інспектора ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №9 Олефір В.І., державного інспектора ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №9 Мороз О.В., в якому позивач просить:

- визнати протиправними дії державного інспектора ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини № 9 Олефір В.І. Одеської регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті щодо складання Акту припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів № 2 від 08.07.2020 р., яким вантаж - корм для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США), вагою 19383,0 кг 2100 місць, в контейнері TGHU 9227667, було затримано - перевезення (переміщення) вантажу припинено та визнано вантаж таким, що підлягає знищенню або поверненню до країни експортера;

- зобов`язати Одеську регіональну службу Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті провести прикордонний ветеринарно-санітарний контроль та надати дозвіл на ввезення відносно вантажу - корму для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США), вагою 19383,0 кг 2100 місць, в контейнері TGHU 9227667;

- визнати протиправними дії державного інспектора ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини № 9 Мороз О.В. Одеської регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті щодо складання Акту припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів № 3 від 22.07.2020 р., яким вантаж - корм для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США), загальною вагою 38738,31 кг 4197 місць, в контейнерах CAIU 4230261, НАМU 1220344, було затримано - перевезення (переміщення) вантажу припинено та визнано вантаж таким, що підлягає знищенню або поверненню до країни експортера;

- зобов`язати Одеську регіональну службу Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті провести прикордонний ветеринарно-санітарний контроль та надати дозвіл на ввезення відносно вантажу - корму для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США), загальною вагою 38738,31 кг 4197 місць, в контейнерах CAIU 4230261, HAMU 1220344.

Свої вимоги позивач обґрунтовував тим, що ТОВ ІСАІЯ на підставі контракту № 09-07-19 від 09.07.2019 р. та Коносаменту GLR538505-01 від 23.05.2020 р. є отримувачем вантажу - корму для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США, виробник: Tuffys Pet Foods Inc, відправник компанія: TRADE INTERNATIONAL GROUP), вагою 19383 кг 2100 місць, в контейнері TGHU 9227667 (далі - Вантаж 1). 07.07.2020 р. до Єдиного вікна було подано Заяву про проведення державного ветеринарно-санітарного контрою Вантажу з наданням усього необхідного пакету документів, номер справи у єдиному вікні - 5650414. 08.07.2020 р. контейнер TGHU 9227667 був пред`явлений для проведення ветеринарно-санітарного контролю на доглядовому майданчику контейнерного терміналу Іллічівського морського торгівельного порту. Проте, Державним інспектором ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини № 9 ОСОБА_1 без будь-яких об`єктивних підстав (підтвердженої інформації) було складено Акт припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів № 2, яким вказаний Вантаж 1 було затримано - перевезення (переміщення) вантажу припинено та визнано вантаж таким, що підлягає знищенню або поверненню до країни експортера.

Обставинами, що викликали складання акту є: 1) порушення п.п. 14 п. 1 ст. 9, п.п. 4 п. З ст. 10, п. 1 ст. 17 Закону України Про безпечність та гігієну кормів (кормові добавки, що входять до складу корму не зареєстровані в Україні); 2) порушення п. 7 ст. 41 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин (відсутність оригіналу загального ветеринарного документу на ввезення).

Крім того, на підставі зазначеного вище контракту та транспортного документу (лінійного коносаменту) HLCUBSC200612148 від 10.06.2020 р., інвойсу № 04-20 від 02.06.2020 р. та товарної накладної позивач є отримувачем вантажу - корму для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США, виробник: Tuffys Pet Foods Inc., відправник компанія: TRADE INTERNATIONAL GROUP), загальною вагою 38738,31 кг 4197 місць, в контейнерах CAIU4230261, HAMU1220344 (далі - Вантаж 2). 17.07.2020 р. до Єдиного вікна було подано Заяву про проведення державного ветеринарно-санітарного контрою Вантажу з наданням усього необхідного пакету документів, номер справи у єдиному вікні - 5715758. 22.07.2020 р. контейнери CAIU4230261, HAMU1220344 були пред`явлені для проведення ветеринарно-санітарного контролю на доглядовому майданчику контейнерного терміналу Іллічівського морського торгівельного порту.

22.07.2020 р. Державним інспектором ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини № 9 Мороз О.В. без будь-яких об`єктивних підстав або підтвердженої інформації було складено Акт припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів № 3, яким вказаний Вантаж 2 було затримано - перевезення (переміщення) вантажу припинено та визнано вантаж таким, що підлягає знищенню або поверненню до країни експортера. Обставинами, що викликали складання акту є: порушення п.п. 14 п. 1 ст. 9, п.п. 4 п. З ст. 10, її. 1 ст. 17 Закону України Про безпечність та гігієну кормів (кормові добавки, що входять до складу корму не зареєстровані в Україні).

Позивач зазначив, що одразу при висуванні інспекторами вимоги щодо надання підтвердження реєстрації в Україні кормових добавок, що входять до складу корму, їм було повідомлено про відсутність будь-яких кормових добавок у складі зазначеного корму. Жодний документ до Вантажу не має посилань щодо наявності у складі корму будь-яких кормових добавок. Позивач вважає, що інспектори Олефір В.І. та ОСОБА_2 зробили висновок про наявність кормових добавок лише на підставі припущення.

Відсутність кормових добавок у складі Вантажу також підтверджується Реєстраційним посвідченням АА-00644-05-09 від 28.11.2014 року, виданим Державною ветеринарною та фіто санітарною службою України про реєстрацію корму для непродуктивних тварин НУТРА ОПТІМАЛ Кет Формула. Курка, рис, морепродукти, сухий корм для дорослих котів та Додатком № 1 до нього, в якому визначено склад відповідного корму. Позивач зазначив, що на цей час строк дії вказаного Реєстраційного посвідчення закінчився, але продовження строку його дії не відбулось виключно у зв`язку з тим, що згідно вимог чинного законодавства України у сфері ветеринарної медицини наявність відповідного посвідчення для кормів для тварин вже не вимагається. Тому інформація у вказаному Реєстраційному посвідченні цілком актуальна та відповідає дійсності, а також змісту інформації на упаковці відповідного корму. Згідно із положеннями наказу Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів № 624 від 28.07.2018 року «Про затвердження каталогу кормових матеріалів», інгредієнти, зазначені в додатку № 1 до вказаного Реєстраційного посвідчення, не є кормовими добавками.

Крім того, 09.07.2020 р. у зв`язку із виниклою ситуацією на адресу начальника ПІПВМ № 9 Олефіра В.І. було додатково надано лист компанії «TRADE INTERNATIONAL GROUP» (65 OCEANA DR EAST APT.6D BROOKLYN, NEW YORK, 11235, Phone: 917 5138910, Fax: 718 3320694), яка є розробником рецептури корму для непродуктивних тварин (Нутра Мікс Оптімал Кет Формула) та власником торгівельної марки «Нутра Мікс». Вказаний корм згідно рецептури «TRADE ITERNATIONAL GROUP» виробляється на підприємстві «Tuffys Pet Foods Inc.», 245 1st Avenue Norht Perham MN 56573, яке внесене до реєстру країн та потужностей, з яких дозволяється ввезення (пересилання) продуктів на митну територію України. Згідно вказаного листа корм для продуктивних тварин - Нутра Мікс Оптімал Кет Формула не містить будь-яких кормових добавок.

Стосовно ненадання оригіналу загального ветеринарного документу на ввезення (далі ЗВДВ) при проведенні контролю відносно Вантажу 1, то зазначений документ був наданий безпосередньо при проведенні ветеринарного контролю, що підтверджується відміткою ветеринарного інспектора від 09.07.2020 р, на оригіналі ЗВДВ № 009/B5003/067/359 (який було отримано в ПІПВМ № 9 15.07.2020 р.).

Таким чином, позивач вважав, що з його боку виконані усі вимоги законодавства, а дії зазначених інспекторів ветеринарної медицини ПІПВМ № 9 є незаконними та порушують законні права ТОВ ІСАІЯ, перешкоджаючи продовженню митного оформлення Вантажу 1 і 2 .

Також позивач зазначив, що необхідність реєстрації кормових добавок в Україні виникла з 19.01.2020 року з введенням в дію змін до Закону України «Про безпечність та гігієну кормів». Статтею 18 вказаного Закону передбачений порядок реєстрації кормових добавок. Також було прийнято Положення про державну реєстрацію кормових добавок. Але фізично зазначеного реєстру так і не існує, а отже внесення відомостей про ті чи інші кормові добавки та відповідно реєстрація кормової добавки в Україні на цей час неможлива.

Відповідач - Одеська регіональна служба Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті заперечував проти задоволення позову, 03.09.2020 року подав до суду відзив на позов, в якому зазначив що державними інспекторами ветеринарної медицини ОСОБА_1 та ОСОБА_2 було обґрунтовано складено Акти припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів № 2 та № 3, відповідно, оскільки під час здійснення контролю Вантажу 1 було встановлено, що вантаж не супроводжується оригіналом загального ветеринарного документу на ввезення (порушення ч.7 ст.41 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин), та наявність в складі корму кормових добавок, які не зареєстровані в Україні (порушення п.п.14 ч.1 ст.9, п.п.4 ч.3 ст.10, ч.1 ст.17 Закону України «Про безпечність та гігієну кормів»); а під час здійснення контролю Вантажу 2 було встановлено наявність в складі корму кормових добавок, які не зареєстровані в Україні (порушення п.п.14 ч.1 ст.9, п.п.4 ч.3 ст.10, ч.1 ст.17 Закону України «Про безпечність та гігієну кормів»).

Обов`язковість подання загального ветеринарного документу на ввезення такоє передбачена п.6 Вимог щодо ввезення (пересилання) на митну територію України харчових продуктів тваринного походження, кормів, сіна, соломи, а також побічних продуктів тваринного походження та продуктів їх перероблення, обробки, затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 553 від 16.11.2018р., та п.5 Порядку пропуску вантажів, підконтрольних Службі державної ветеринарної медицини, через державний кордон України, затвердженого наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України № 49 від 27.12.1999р.

Щодо наявності у кормі кормових добавок відповідач зазначив, що відповідно до Додатку 1 до наданого позивачем Реєстраційного посвідчення АА-00644-05-09 від 28.11.2014 року на корм для непродуктивних тварин НУТРА МІКС ОПТІМАЛ Кет Формула. Курка, рис, морепродукти, сухий корм для дорослих котів, термін дії якого сплив 27.11.2019 р., до складу зазначеного корму входять наступні речовини: кальцію карбонат, калію хлорид, холіну хлорид, дикальцій фосфат, таурін, заліза сульфат, вітамін Е, біотин, тіаміну мононітрат, рибофлавін, піридоксину гідрохлорид, вітамін D3, кальцію йодид, вітамін В12, кислота фолієва, кобальту карбонат, комплекс менадіону натрію бісульфіт (джерело вітаміну К), натрію селеніт. Зазначені речовини є вітамінами, мінералами та амінокислотами, а отже є поживними кормовими добавками відповідно до норм п. 29 ч. 1 ст. 1, ч.ч. 1-2, 5 ст. 16 Закону України «Про безпечність та гігієну кормів».

За нормою п.14 ч.1 ст.9 Закону України «Про безпечність та гігієну кормів» оператори ринку під час провадження своєї діяльності зобов`язані: використовувати лише кормові добавки, зареєстровані відповідно до законодавства про корми.

Відповідно до ч. 2-3 ст. 10 Закону України «Про безпечність та гігієну кормів» оператори ринку мають право здійснювати обіг кормів в Україні, за умови що ці корми є безпечними та відповідають вимогам законодавства про корми.

Операторам ринку забороняється здійснювати обіг кормів, вироблених із використанням кормових добавок, не зареєстрованих в Україні.

Стосовно посилань позивача на наказ Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів № 624 від 28.07.2018 року відповідач зазначив, що цей наказ скасований наказом Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів № 1007 від 10.12.2018 року. Реєстрація кормових добавок здійснюється відповідно до Положення про державну реєстрацію кормових добавок, що затверджене постановою КМ України № 210 від 03.03.2020 року, що є чинним на сьогодні.

28.09.2020 року державні інспектори ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №9 ОСОБА_1 та ОСОБА_2 також подали до суду відзиви на позов. Згідно вказаних відзивів відповідачі заперечують проти задоволення позову ТОВ ІСАІЯ з тих самих підстав, що викладені у відзиві Одеської регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, додатково зазначивши, що існує різниця між інгредієнтним складом кормів та їх хімічним складом. Інгредієнтний склад має включати всі інгредієнти корму в порядку зменшення їх маси, а хімічний склад визначає вміст в кормі різних хімічних елементів, об`єднаних у певні групи речовин та дозволяє оцінити поживну цінність корму.

Ухвалою від 12.08.2020 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін з призначенням першого судового засідання для розгляду справи по суті на 10 вересня 2020 року о 14:30 год.

У зв`язку з відсутністю відомостей про належне повідомлення відповідачів державних інспекторів ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №9 ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , а також неотриманням відповідачем відповіді на відзив розгляд справи відкладено на 05.10.2020 року на 14 год. 30 хв.

05.10.2020 року державним інспектором ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №9 Олефір В.І. подане клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з його неможливістю прибуття до суду через службову зайнятість.

Ухвалою від 05.10.2020 року судом відкладено розгляд справи за клопотанням відповідача на 13.10.2020 року на 15.00 год.

Ухвалою від 13.10.2020 року після надання сторонами пояснень по справі у зв`язку зі спливом робочого часу в суді оголошено перерву до 19.10.2020 року до 15.00 год.

19.10.2020 року представник позивача подав до суду клопотання про перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження та розгляд даного клопотання за його відсутності.

Ухвалою від 19.10.2020 року ухвалено розглядати дану справу за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 10 листопада 2020 року о 10:00 год.

09.11.2020 року представник позивача подав до суду клопотання про долучення до справи додаткових доказів, яке просив розглянути за його відсутності.

09.11.2020 року представник позивача подав до суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача, закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду по суті.

Підготовче засідання, призначене на 10.11.2020 року відкладене на 19.11.2020 року на 11.00 год.

13.11.2020 року представник позивача подав до суду заяву про забезпечення позову.

Ухвалою від 13.11.2020 року задоволено заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ІСАІЯ про забезпечення позову.

19.11.2020 року представник відповідача подав до суду заперечення щодо клопотання позивача про долучення додаткових доказів.

Ухвалою суду від 19.11.2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 07.12.2020 року на 10.00 год.

У судове засідання, призначене на 07.12.2020 року на 10.00 год., учасники справи не з`явилися, про дату, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

Позивач про причини неявки суд не сповістив, 09.11.2020 року подав клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник Одеської регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті подав клопотання про зупинення провадження у справі.

Інші відповідачі про причини неявки суд не сповістили.

Ухвалою від 07.12.2020 року суд відмовив у задоволенні клопотання представника Одеської регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті про зупинення провадження у справі.

Крім того, враховуючи належне повідомлення учасників справи про час і місце розгляду справи, повторність неявки сторін (10.11.2020р, 19.11.2020р. та 07.12.2020р.), відсутність потреби заслуховувати свідка чи експерта, можливість розгляду справи за відсутності сторін, враховуючи приписи п.2 ч.3, ч.9 ст.205 КАС України, суд ухвалив продовжити розгляд справи по суті у письмовому провадженні.

Відповідно до приписів ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання 07.12.2020 року технічними засобами не здійснювалося.

Дослідивши в письмовому провадженні наявні у справі письмові докази, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що ТОВ ІСАІЯ (код ЄДРПОУ 42625053) на підставі контракту № 09-07-19 від 09.07.2019 р. та Коносаменту GLR538505-01 від 23.05.2020 р. є отримувачем вантажу - корму для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США, виробник: Tuffys Pet Foods Inc, відправник компанія: TRADE INTERNATIONAL GROUP), вагою 19383 кг 2100 місць, в контейнері TGHU 9227667 (далі - Вантаж 1).

07.07.2020 р. ТОВ ІСАІЯ звернулося до Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини № 9 (далі - ПІПВМ № 9) з заявою від 06.07.2020 року про проведення державного ветеринарно-санітарного контролю Вантажу 1 (номер справи у єдиному вікні 5650414) (а.с.223 том 1).

До заяви позивачем було додано оригінал ветеринарного сертифікату 2028Р01814 DFH від 14.05.2020р. та коносамент GLR538505-01 від 23.05.2020 р. (а.с.17-24, 224-228 том 1).

На підставі листа ПІПВМ № 9 від 07.07.2020 року № 40 позивачем того ж дня, 07.07.2020 року, за вих.№ 05/20 надано інформацію про склад кормів та додано копію Реєстраційного посвідчення НОМЕР_1 від 28.11.2014 року на корм для непродуктивних тварин НУТРА МІКС ОПТІМАЛ Кет Формула. Курка, рис, морепродукти, сухий корм для дорослих котів (а.с.229-234 том 1).

Також позивачем було надано для проведення державного ветеринарно-санітарного контролю Вантажу 1 загальний ветеринарний документ на ввезення (а.с.31-33, 232 том 1).

08.07.2020 р. державним інспектором ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини № 9 ОСОБА_1 був проведений державний контроль у формі документальної перевірки Вантажу 1, що прибув із США у контейнері TGHU 9227667.

За результатами проведеного контролю державним інспектором ветеринарної медицини ПІПВМ № 9 Олефір В.І. 08.07.2020 року було складено Акт припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів № 2, яким вказаний Вантаж 1 було затримано, перевезення (переміщення) вантажу припинено та визнано вантаж таким, що підлягає знищенню або поверненню до країни експортера (а.с.222 том 1).

Обставинами, що викликали складання Акту № 2 є: порушення п.п.14 п.1 ст.9, п.п.4 п.3 ст.10, п.1 ст.17 Закону України «Про безпечність та гігієну кормів» (кормові добавки, що входять до складу корму, не зареєстровані в Україні); порушення п.7 ст.41 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин (відсутність оригіналу загального ветеринарного документу на ввезення).

Також судом встановлено, що на підставі зазначеного вище контракту № 09-07-19 від 09.07.2019 р. та транспортного документу (лінійного коносаменту) HLCUBSC200612148 від 10.06.2020 р., інвойсу № 04-20 від 02.06.2020 р. та товарної накладної позивач є отримувачем вантажу - корму для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США, виробник: Tuffys Pet Foods Inc., відправник компанія: TRADE INTERNATIONAL GROUP), загальною вагою 38738,31 кг 4197 місць, в контейнерах CAIU4230261, HAMU1220344 (далі - Вантаж 2).

17.07.2020 р. ТОВ ІСАІЯ звернулося до ПІПВМ № 9 з заявою про проведення державного ветеринарно-санітарного контролю Вантажу 2 (номер справи у єдиному вікні 5715758) (а.с.189 том 1).

До заяви позивачем було додано оригінал ветеринарного сертифікату № 2022Р20024 від 01.06.2020р. та коносамент HLCUBSC200612148 від 10.06.2020 р. (а.с.35-37, 40-45, 190-194 том 1).

Також позивачем ще 07.07.2020 року до ПІПВМ № 9 була надана копія Реєстраційного посвідчення АА-00644-05-09 від 28.11.2014 року на корм для непродуктивних тварин НУТРА МІКС ОПТІМАЛ Кет Формула. Курка, рис, морепродукти, сухий корм для дорослих котів, що підтверджує відповідач державний інспектор Мороз О.В. у своєму відзиві на позов.

22.07.2020 р. державним інспектором ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини № 9 ОСОБА_2 був проведений державний контроль у формі документальної перевірки Вантажу 2, що прибув із США у контейнерах CAIU4230261, HAMU1220344.

За результатами проведеного контролю державним інспектором ветеринарної медицини ПІПВМ № 9 Мороз О.В. 22.07.2020 року було складено Акт припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів № 3, яким вказаний Вантаж 2 було затримано, перевезення (переміщення) вантажу припинено та визнано вантаж таким, що підлягає знищенню або поверненню до країни експортера (а.с.188 том 1).

Обставинами, що викликали складання Акту № 3 є: порушення п.п.14 п.1 ст.9, п.п.4 п.3 ст.10, п.1 ст.17 Закону України «Про безпечність та гігієну кормів» (кормові добавки, що входять до складу корму, не зареєстровані в Україні).

Правовідносини між сторонами регулюються нормами Закону України «Про безпечність та гігієну кормів», Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин.

Закон України «Про безпечність та гігієну кормів» (далі за текстом - Закон № 2264-VIII) визначає правові та організаційні засади гарантування безпечності кормів у процесі їх виробництва, обігу та використання, зокрема встановлює вимоги щодо гігієни, маркування, пакування та представлення кормів, регулює відповідні суспільні відносини між операторами ринку та органами державної влади.

Як визначено пунктами 25, 27, 28, 29, 30, 43, 51 частини 1 статті 1 Закону № 2264-VIII:

корм - будь-яка речовина або продукт, включаючи кормові добавки, перероблені, частково перероблені чи неперероблені, призначені для годування тварин (п.25);

кормова суміш - суміш, що складається щонайменше з двох кормових матеріалів, що містять або не містять кормові добавки, призначена для згодовування тваринам як повнораціонний або додатковий корм (п.27);

кормовий інгредієнт - кормовий матеріал, кормова добавка, дозволена до використання, допоміжні засоби для переробки, дозволені до використання, або будь-яка речовина, яка використовується для приготування кормів та не заборонена для використання у кормах. Залишки ветеринарних препаратів та/або пестицидів не вважаються кормовими інгредієнтами (п.28);

кормові добавки - речовини, мікроорганізми або суміші, інші ніж кормовий матеріал або премікси, які спеціально додаються до корму або води з метою виконання однієї чи декількох з таких функцій: задоволення поживних потреб тварин, забезпечення сприятливого впливу на характеристики кормів, продуктів тваринного походження, екологічні наслідки тваринницької діяльності, продуктивність та благополуччя тварин, зокрема шляхом впливу на шлунково-кишкову флору та засвоюваність кормів чи колір декоративних рибок та птахів, здійснення кокцидіостатичної чи гістомоностатичної дії (п.29);

кормові матеріали - продукти рослинного або тваринного походження у їхньому природному стані, свіжі або консервовані, та продукти їх промислової переробки, а також органічні та неорганічні речовини, що містять або не містять кормові добавки, які призначені для годування тварин безпосередньо або після переробки, для використання у приготуванні кормових сумішей чи як носії для преміксів (п.30);

оператор ринку кормів (далі - оператор ринку) - юридична або фізична особа, яка здійснює виробництво та/або обіг кормів (п.43);

повнораціонний корм - кормова суміш, яка завдяки своєму складу повністю забезпечує потреби організму тварини в поживних і біологічно активних речовинах та є достатньою для її добового раціону (п.51).

Відповідно до пунктів 13, 14 ч.1 ст.9 Закону № 2264-VIII оператори ринку під час провадження своєї діяльності зобов`язані: використовувати лише корми, отримані із зареєстрованих потужностей та/або потужностей, на які отримано експлуатаційний дозвіл, крім випадків, передбачених у частині другій статті 3 цього Закону, та/або потужностей, що відповідають вимогам щодо ввезення (пересилання) кормів на митну територію України (п.13); використовувати лише кормові добавки, зареєстровані відповідно до законодавства про корми (п.14).

Частиною 2 ст.9 Закону № 2264-VIII передбачено, що оператори ринку, які здійснюють маркування кормів, зобов`язані надавати на запит компетентного органу інформацію про склад та/або заявлені властивості корму для перевірки достовірності інформації, що міститься у маркуванні, у тому числі про точне відсоткове співвідношення ваги кормових матеріалів, що використовувалися у кормових сумішах, та про вміст кормових добавок.

Відповідно до ч.2 ст.10 Закону № 2264-VIII оператори ринку мають право здійснювати обіг кормів в Україні, за умови що ці корми є безпечними та відповідають вимогам законодавства про корми.

Пунктом 4 частини 3 ст.10 Закону № 2264-VIII визначено, що операторам ринку забороняється здійснювати обіг кормів, вироблених із використанням кормових добавок, не зареєстрованих в Україні.

Відповідно до частин 1, 2, 5 ст.16 Закону № 2264-VIII залежно від функціонального призначення та властивостей кормові добавки поділяються на такі категорії:

1) технологічні кормові добавки;

2) сенсорні кормові добавки;

3) поживні кормові добавки;

4) зоотехнічні кормові добавки;

5) кокцидіостатики та гістомоностатики.

У межах відповідної категорії кормова добавка може бути віднесена до однієї або декількох функціональних груп.

Поживні кормові добавки включають такі функціональні групи:

1) вітаміни, провітаміни та речовини з встановленим хімічним складом із схожою дією;

2) суміші мікроелементів;

3) амінокислоти, солі амінокислот та їх аналоги;

4) сечовина та її похідні.

Згідно частини 1 ст.17 Закону № 2264-VIII з урахуванням вимог частини другої цієї статті будь-яка фізична чи юридична особа може використовувати кормову добавку для виробництва корму та/або здійснювати її обіг, а також обіг корму, виробленого з її використанням, відповідно до вимог законодавства про корми, за умови що така кормова добавка зареєстрована в Україні, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті.

Відповідно до частин 1, 2 ст.18 Закону № 2264-VIII державну реєстрацію кормових добавок та ведення Державного реєстру кормових добавок здійснює компетентний орган.

Для здійснення державної реєстрації кормової добавки оператор ринку (далі - заявник) або уповноважена ним особа подає до Національної установи України з ветеринарних препаратів та кормових добавок відповідну заяву та інші документи, визначені частиною третьою цієї статті. Для цілей державної реєстрації кормової добавки заявник або уповноважена ним особа повинні бути резидентами України.

Частиною 1 ст.48 Закону № 2264-VIII визначено, що ввезення (пересилання) на митну територію України кормів, що не відповідають вимогам, встановленим законодавством України про корми, заборонено.

Частиною 1 ст.49 Закону № 2264-VIII встановлено, що державний контроль кормів, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України, здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин".

Відповідно до частин 1, 2 ст.54 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин» (далі - Закон № 2042-VIII), якщо за результатами заходів державного контролю вантажу, що ввозиться (пересилається) на митну територію України, виявляється його невідповідність законодавству, державний інспектор (державний ветеринарний інспектор) вносить відповідну інформацію до інформаційно-телекомунікаційної системи компетентного органу, а також заповнює відповідну частину загального документа на ввезення (загального ветеринарного документа на ввезення) та/або вживає заходів, передбачених частинами другою - дванадцятою цієї статті.

Якщо інше не передбачено цим Законом, державний інспектор (державний ветеринарний інспектор) проводить затримання вантажів, які не відповідають законодавству, та після консультацій з оператором ринку або особою, відповідальною за вантаж, вживає таких заходів:

1) перевіряє, чи вантаж не становить загрози для здоров`я людини та/або тварини;

2) приймає рішення про знищення чи зміну призначеного використання відповідних продуктів, харчових продуктів нетваринного походження або кормів нетваринного походження, застосування у разі необхідності особливого поводження відповідно до частини сьомої цієї статті або повернення (вивезення) вантажу до країни-експортера (іншої країни).

Згідно частини 1 ст.41 Закону № 2042-VIII здійснення державного контролю продуктів, які ввозяться (пересилаються) на митну територію України, забезпечується компетентним органом відповідно до законодавства.

Відповідно до частин 6, 7 ст.41 Закону № 2042-VIII вантаж із продуктами приймається до перевірки державним ветеринарним інспектором, якщо оператор ринку або особа, відповідальна за вантаж, надіслала щонайменше за один робочий день на відповідний призначений прикордонний інспекційний пост повідомлення в електронному або письмовому вигляді про його надходження, що містить усю необхідну інформацію (опис продуктів у вантажі, копії міжнародного сертифіката та інших документів, які вимагаються згідно із законом, орієнтовний час прибуття вантажу на призначений прикордонний інспекційний пост), або відповідну заповнену частину загального ветеринарного документа на ввезення.

Вантаж із продуктами, який ввозиться (пересилається) на митну територію України через призначений прикордонний інспекційний пост, повинен супроводжуватися оригіналами міжнародного сертифіката та інших документів, які вимагаються згідно із законом, а також оригіналом загального ветеринарного документа на ввезення, форма якого затверджується Кабінетом Міністрів України. Загальний ветеринарний документ на ввезення заповнюється англійською та українською мовами, крім найменування відправника (експортера) та отримувача (імпортера) вантажу, їхніх адрес, торговельної марки та назви (опису) продукту, зазначення яких українською мовою не є обов`язковим. Оригінали міжнародного сертифіката та інших документів (крім загального ветеринарного документа на ввезення), які вимагаються згідно із законом, залишаються на призначеному прикордонному інспекційному посту.

Згідно п.8 Порядку пропуску вантажів, підконтрольних Службі державної ветеринарної медицини, через державний кордон України, затвердженого Наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України 27.12.99 року № 49 (зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 січня 2000 р. за № 9/4230), на який посилаються відповідачі у складених ними Актах № 2 та № 3, Пункт державного ветеринарного контролю має право в установленому порядку припиняти або тимчасово забороняти перевезення (переміщення) вантажів, підконтрольних службі державної ветеринарної медицини, в разі небезпечної епізоотичної ситуації в країні-експортері, встановлення порушень ветеринарних вимог, неправильного оформлення ветеринарних документів, розбіжностей них чи в разі відсутності таких документів; про це складається відповідний акт у трьох примірниках, які подаються, відповідно, старшим змін прикордонного наряду та митних органів.

Такі ветеринарні вимоги, на порушенні яких позивачем наголошують відповідачі, затверджені наказом Міністерства аграрної політики і продовольства України від 16.11.2018 року № 553 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04 квітня 2019 року за № 346/33317). Проте, на жодний з пунктів Вимог щодо ввезення (пересилання) на митну територію України харчових продуктів тваринного походження, кормів, сіна, соломи, а також побічних продуктів тваринного походження та продуктів їх оброблення, переробки, які затверджені вищевказаним наказом, відповідачі ані в Актах №№ 2, 3, ані у відзивах на позов не посилаються.

Тому суд вважає безпідставним та необґрунтованим посилання відповідачів (державних інспекторів ветеринарної медицини ПІПВМ № 9 ОСОБА_1 та ОСОБА_2 ) на п.8 Порядку, затвердженого Наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України 27.12.99 року № 49, у складених ними Актах № 2 та № 3 відповідно.

Що стосується порушень, які стали підставою для складання інспекторами Актів припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів № 2 від 08.07.2020 року та № 3 від 22.07.2020 року, суд зазначає наступне.

Обидва вказані акти містять посилання на порушення п.п. 14 п. 1 ст. 9, п.п. 4 п. З ст. 10, п. 1 ст. 17 Закону України Про безпечність та гігієну кормів, оскільки кормові добавки, що входять до складу корму, що ввозився позивачем, не зареєстровані в Україні.

Як вбачається з наведеної вище термінології (стаття 1 Закону № 2264-VIII), кормові добавки - речовини, мікроорганізми або суміші, інші ніж кормовий матеріал або премікси, які спеціально додаються до корму або води з метою виконання однієї чи декількох з перелічених у цьому пункті функцій. Згідно даного визначення кормовий матеріал не є кормовою добавкою.

Одночасно вказана стаття Закону № 2264-VIII визначає, що кормові матеріали це продукти рослинного або тваринного походження у їхньому природному стані, свіжі або консервовані, та продукти їх промислової переробки, а також органічні та неорганічні речовини, що містять або не містять кормові добавки, які призначені для годування тварин безпосередньо або після переробки, для використання у приготуванні кормових сумішей чи як носії для преміксів. З даного визначення випливає, що кормовий матеріал може містити органічні та неорганічні речовини, що можуть містити кормові добавки. Тобто наявність кормової добавки у кормовому матеріалі може бути природньою.

У свою чергу, кормова суміш це суміш, що складається щонайменше з двох кормових матеріалів, що містять або не містять кормові добавки.

Повнораціонним кормом є кормова суміш, яка завдяки своєму складу повністю забезпечує потреби організму тварини в поживних і біологічно активних речовинах та є достатньою для її добового раціону.

З наведеної термінології, що міститься у ст.1 Закону № 2264-VIII вбачається, що поняття «кормова добавка» має достатньо складну дефініцію для того, щоб визначити її наявність у кормі без спеціальної вказівки на це виробником на упаковці або ж без проведення спеціальних лабораторних досліджень.

Як вбачається з товаросупровідних документів на Вантаж 1 та Вантаж 2, ветеринарних сертифікатів на корми для домашніх тварин, що експортується в Україну з США (а.с.20-24, 40-45), Реєстраційного посвідчення на корм НУТРА МІКС ОПТІМАЛ Кет Формула. Курка, рис, морепродукти, сухий корм для дорослих котів (а.с.25-27 том 1), в них відсутня пряма вказівка на наявність в цьому кормі кормових добавок.

При цьому суд бере до уваги надані позивачем на адвокатський запит лист постачальника корму (Вантаж 1 та Вантаж 2) компанії TRADE INTERNATIONAL GROUP від 30.10.2020 року, а також лист виробника корму компанії Tuffys Pet Foods Inc. Від 27.10.2020 року (а.с.57-58 том 2). З вказаних листів вбачається, що виробник та постачальник корму підтверджують наявність серед речовин, зазначених у Додатку 1 до Реєстраційного посвідчення НОМЕР_1 від 28.11.2014 року, речовин, які в процесі технологічних операцій з виготовлення корму використовуються як основні кормові матеріали. Це дігест тварин (птиця, печінка, лосось), борошно курячих субпродуктів, мелена кукурудза, мелена пшениця, кукурудзяна клейковина, соєве борошно, рибне борошно, пророщений рис. Вказані кормові матеріали у своєму природньому складі мають інші, позначені у Додатку 1, хімічні речовини, а саме: мінерали (кальцій, калій, натрій, фосфор, залізо) та вітаміни (холін хлорид (вітамін В4), піридоксина гідрохлорид (вітамін В6), менадіон натрія бісульфіт (вітамін К3), фолієва кислота (вітамін В9), рибофловін (вітамін В2), холекальциферол (вітамін Д)).

Також у листах зазначено, що у складі корму відсутні речовини, що підпадають під ознаки кормової добавки, згідно наданого у запиті визначення, а саме такі, що спеціально додаються до корму з метою виконання будь-яких функцій (задоволення поживних потреб, сприятливого впливу на характеристики кормів, екологічні наслідки тваринницької діяльності та ін. згідно питання 2, що ставилося в адвокатському запиті).

Крім зазначеного, виробник корму у листі від 27.10.2020 року зазначив, що рецепт сухого корму для котів НУТРА МІКС ОПТІМАЛ Кет Формула складений у суворій відповідності з рекомендаціями Американської Асоціації державного контролю за якістю кормів для тварин (AAFCO). В силу цього в рецепті не можуть бути присутніми та не є присутніми будь-які кормові добавки, включаючи мікроорганізми чи суміші, які спеціально додаються в корм або воду з метою виконання однієї або декількох з наступних функцій: задоволення потреб тварин у харчуванні, забезпечення сприятливого впливу на характеристики кормів, продуктів тваринного походження, екологічні наслідки тваринницької діяльності, продуктивність і благополуччя тварин, зокрема, шляхом впливу на шлунково-кишкову флору та засвоюваність кормів, здійснення кокцидіостатичної чи гістомоностатичної дії тощо.

При цьому доводи відповідача, викладені у запереченнях щодо долучення до справи вказаних листів постачальника та виробника корму, суд до уваги не бере, оскільки ці листи подані до суду з клопотанням позивача, що підписане електронним цифровим підписом, з засвідченим перекладом, копії листів засвідчені адвокатом Глазовим О.О., який несе відповідальність за відповідність цих копій оригіналам.

Крім того, подання такої інформації узгоджується з приписами ч.2 ст.9 Закону № 2264-VIII, і оскільки компетентний орган такої інформації у оператора ринку, який здійснює маркування корму, під час здійснення контролю не запитав, таку інформацію за власним запитом отримав позивач під час розгляду справи в суді.

Надаючи оцінку доводам відповідача, викладеним у запереченнях від 18.11.2020 року (а.с.60 том 2) з посиланням на офіційний сайт www.nutramix.com (ТОВ «Титан-Ри», що здійснює продаж, у тому числі корсів для котів «Нутрамікс» усіх видів, що імпортуються позивачем) в розділі «Статті» (www.nutramix.com/articles.php) «Опис та корисні властивості інгредієнтів зоокормів 1-4» щодо окремого додавання вітаміних, мінеральних та амінокислотних добавок, суд зазначає, що на вказаному відповідачем сайті автор сайту зазначив, що інформація, що міститься в даному керівництві, використовується з інформативною метою, а також в якості торгового та маркетингового інструменту. Автор наполегливо рекомендує, щоб це керівництво не використовувалося в якості посилання для вирішення нормативних або юридичних питань, пов`язаних з використанням інгредієнтів у конкретній державі.

За викладених обставин, суд не бере до уваги наведену відповідачем інформацію при вирішенні даного судового спору, а враховує інформацію, надану виробником корму.

Також суд зауважує, що 02.12.2020 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 1033-IX «Про внесення змін до розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про безпечність та гігієну кормів" з метою стабілізації ринку кормів», який набрав чинності 30.12.2020 року.

Згідно Закону № 1033-IX внесено до розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про безпечність та гігієну кормів" такі зміни:

1. Пункти 5 і 6 викладено в такій редакції:

"5. Протягом п`яти років з дня набрання чинності цим Законом в маркуванні кормів для непродуктивних тварин зазначається назва кормової добавки або її ідентифікаційний номер, які присвоєні відповідно до законодавства України або Європейського Союзу.

Корми, що були введені в обіг не пізніше ніж через п`ять років з дня набрання чинності цим Законом з маркуванням, яке відповідає цьому пункту, можуть перебувати в обігу до закінчення мінімального строку їх зберігання.

6. Протягом чотирьох років з дня набрання чинності цим Законом дозволяються виробництво, ввезення (пересилання) на митну територію України, обіг та використання готових кормів, преміксів та кормових добавок, зареєстрованих відповідно до Закону України "Про ветеринарну медицину", за умови наявності на день набрання чинності цим Законом дійсних реєстраційних посвідчень, виданих на відповідні готові корми, премікси або кормові добавки.

Оператори ринку, що здійснюють ввезення (пересилання) на митну територію України, обіг та використання готових кормів, преміксів та кормових добавок відповідно до цього пункту, зобов`язані підтримувати в актуальному стані інформацію, що міститься в реєстраційних посвідченнях, виданих на готові корми, премікси або кормові добавки, зазначені в абзаці першому цього пункту.

Порядок внесення змін до реєстраційних посвідчень, зазначених в абзаці першому цього пункту, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері ветеринарної медицини".

2. Доповнено пунктом 6-1 такого змісту:

"6-1. Протягом чотирьох років з дня набрання чинності цим Законом дозволяється ввезення (пересилання) на митну територію України, введення в обіг та обіг:

кормових добавок без їх державної реєстрації в Україні, якщо такі добавки зареєстровані (дозволені) в Європейському Союзі і призначені для виробництва кормів для непродуктивних тварин;

фасованих (запакованих) кормів для непродуктивних тварин, виготовлених з використанням кормових добавок, зареєстрованих (дозволених) у Європейському Союзі, якщо такі корми походять з потужностей, розташованих або в Україні, або в державах - членах Європейського Союзу, або в інших країнах, за умови, що потужності в таких інших країнах мають дозвіл на ввезення зазначених кормів до Європейського Союзу".

Згідно із пояснювальною запискою до законопроєкту №3672 «Про внесення змін до прикінцевих положень Закону «Про безпечність та гігієну кормів» з метою стабілізації ринку кормів», документ розроблено для запобігання колапсу ринку кормів, пов`язаного з неможливістю проведення державної реєстрації кормових добавок, що застосовуються у їх складі, в той час як положення частини першої статті 17 Закону України «Про безпечність та гігієну кормів» дозволяють використовувати кормову добавку для виробництва корму та/або здійснювати її обіг, а також обіг корму, виробленого з її використанням, відповідно до вимог законодавства про корми, тільки за умови, що така кормова добавка зареєстрована в Україні.

Цей Закон дозволить на тимчасовій основі ввозити в Україну корми, які містять у собі добавки, що зареєстровані у Європейському Союзі.

Таким чином, прийняття законодавцем зазначеного Закону № 1033-IX, який хоча і не регулює спірні правовідносини між сторонами справи, підтверджує доводи позивача щодо нестабільності ринку кормів в України та неможливість реєстрації кормових добавок у визначеному законом порядку протягом 2020 року, якби такі добавки у кормі (Вантаж 1, Вантаж 2) були наявні.

У рішенні ЄСПЛ від 20 січня 2012 року у справі «Рисовський проти України» підкреслено особливу важливість принципу «належного урядування». Він передбачає, що в разі коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема якщо справа впливає на основоположні права людини, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. При цьому на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах (пункт 70).

З огляду на встановлені судом обставини справи, неналежну урегульованість ринку кормів в Україні на момент виникнення спірних правовідносин, суд дійшов висновку про порушення суб`єктом владних повноважень принципу «належного урядування» у спірних правовідносинах.

Стосовно другого порушення, зазначеного в Акті № 2, складеному державним інспектором ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №9 Олефір В.І., а саме: порушення п. 7 ст. 41 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин (відсутність оригіналу загального ветеринарного документу на ввезення) суд зазначає наступне.

Як стверджує позивач, ЗВДВ на Вантаж 1 було надано під час проведення ветеринарно-санітарного контролю вантажу на доглядовому майданчику.

Факт подання ЗВДВ на Вантаж 1 контролюючому органу підтверджується тим, що цей документ було повернуто 15.07.2020 року уповноваженій особі позивача ОСОБА_3 , що діяв на підставі довіреності з відміткою державного інспектора Мокряк О.М. від 09.07.2020 року (а.с.31, 33, 147 том 1).

Крім того, за відсутності ЗВДВ на вантаж інспектор мав можливість запитати його у позивача, так само як запитав 07.07.2020 року інформацію про склад кормів та у той же день отримав відповідь на запит (а.с.113, 114 том 1).

Також суд зауважує, що відповідно до приписів ст.54 Закону № 2042-VIII ненадання ЗВДВ не є підставою для затримання вантажів шляхом складання Акту припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів. Не передбачено таких заходів (затримання вантажів) за відсутності ЗВДВ і частиною 7 ст.41 Закону 2042-VIII, на яку посилається відповідач в Акті № 2.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, оцінивши надані сторонами докази в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що дії державного інспектора ветеринарної медицини ПІПВМ №9 Олефір В.І. щодо складання Акту припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів № 2 від 08.07.2020 р., яким вантаж - корм для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США), вагою 19383,0 кг 2100 місць, в контейнері TGHU 9227667, було затримано - перевезення (переміщення) вантажу припинено та визнано вантаж таким, що підлягає знищенню або поверненню до країни експортера, та дії державного інспектора ветеринарної медицини ПІПВМ №9 Мороз О.В. щодо складання Акту припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів № 3 від 22.07.2020 р., яким вантаж - корм для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США), загальною вагою 38738,31 кг 4197 місць, в контейнерах CAIU 4230261, НАМU 1220344, було затримано - перевезення (переміщення) вантажу припинено та визнано вантаж таким, що підлягає знищенню або поверненню до країни експортера слід визнати протиправними, оскільки вони вчинені необгрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для вчинення дії; непропорційно, зокрема, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав та інтересів позивача і цілями, на досягнення яких спрямовані ці дії.

Враховуючи, що інших підстав для затримання Вантажу 1 і Вантажу 2, припинення перевезення (переміщення) вказаних вантажів та їх знищення або повернення до країни експортера в Актах відповідачів не наведено, суд вважає, що слід задовольнити і решту позовних вимог ТОВ ІСАІЯ щодо зобов`язання Одеську регіональну службу Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті провести прикордонний ветеринарно-санітарний контроль та надати дозвіл на ввезення відносно Вантажу 1 і Вантажу 2, оскільки саме у такий спосіб можливий ефективний захист порушених прав позивача.

Тому позовні вимоги ТОВ ІСАІЯ є обґрунтованими та підлягають повному задоволенню.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд покладає на Одеську регіональну службу Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті, яка виступає відповідачем по справі, та посадові особи якої також виступають відповідачами, судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 8408 грн. (за подачу позову) та 630,60 грн. (за заяву про забезпечення позову), а всього в сумі 9038,60 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72-74, 77, 90, ч.1 ст.139, ст.ст. 205, 241-246, 293, 295, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ІСАІЯ (адреса: вул. Парусна, 15-Б, каб. 206, м. Чорноморськ, Одеська область, 68000, код ЄДРПОУ 42625053) до Одеської регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті (адреса: вул. Маршала Говорова, 7, м. Одеса, 65063, код ЄДРПОУ 39924774), державного інспектора ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №9 Олефір Василя Івановича (адреса: вул. Транспортна, 30, каб. 45, м. Чорноморськ, Одеська область, 68001), державного інспектора ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини №9 Мороз Олени Володимирівни (адреса: вул. Транспортна, 30, каб. 45, м. Чорноморськ, Одеська область, 68001) задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії державного інспектора ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини № 9 Олефір В.І. Одеської регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті щодо складання Акту припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів № 2 від 08.07.2020 р., яким вантаж - корм для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США), вагою 19383,0 кг 2100 місць, в контейнері TGHU 9227667, було затримано - перевезення (переміщення) вантажу припинено та визнано вантаж таким, що підлягає знищенню або поверненню до країни експортера.

Зобов`язати Одеську регіональну службу Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті провести прикордонний ветеринарно-санітарний контроль та надати дозвіл на ввезення відносно вантажу - корму для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США), вагою 19383,0 кг 2100 місць, в контейнері TGHU 9227667.

Визнати протиправними дії державного інспектора ветеринарної медицини Прикордонного інспекційного пункту ветеринарної медицини № 9 Мороз О.В. Одеської регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті щодо складання Акту припинення або тимчасової заборони перевезення (переміщення) підконтрольних вантажів № 3 від 22.07.2020 р., яким вантаж - корм для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США), загальною вагою 38738,31 кг 4197 місць, в контейнерах CAIU 4230261, НАМU 1220344, було затримано - перевезення (переміщення) вантажу припинено та визнано вантаж таким, що підлягає знищенню або поверненню до країни експортера.

Зобов`язати Одеську регіональну службу Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті провести прикордонний ветеринарно-санітарний контроль та надати дозвіл на ввезення відносно вантажу - корму для непродуктивних тварин Нутра Мікс Оптімал Кет Формула (країна походження США), загальною вагою 38738,31 кг 4197 місць, в контейнерах CAIU 4230261, HAMU 1220344.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Одеської регіональної служби Державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ІСАІЯ судові витрати в сумі 9038,60 грн (дев`ять тисяч тридцять вісім гривень шістдесят копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд з одночасною подачею копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя: В.В.Андрухів

.

Джерело: ЄДРСР 93964346
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку