open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 440/2017/20
Моніторити
Постанова /25.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /25.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.02.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.02.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /21.12.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.03.2021/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2021/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.03.2021/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /28.12.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.08.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.07.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /03.06.2020/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.04.2020/ Полтавський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 440/2017/20
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /25.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /25.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.02.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.02.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /21.12.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2021/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.03.2021/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2021/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.03.2021/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /28.12.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.08.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.07.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /03.06.2020/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.04.2020/ Полтавський окружний адміністративний суд

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Головуючий І інстанції: Ясиновський І.Г.

28 грудня 2020 р. Справа № 440/2017/20Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Мельнікової Л.В.,

Суддів: Бегунца А.О. , Рєзнікової С.С. ,

розглянувши у порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду у місті Харкові справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 03 червня 2020 року за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, -

В с т а н о в и л а:

16.04.2020 року позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, яким просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення від 20 лютого 2020 року № 1 двадцять шостої сесії сьомого скликання «Про винесення недовіри сільському голові ОСОБА_1 »;

- скасувати рішення від 16 березня 2020 року № 2 двадцять сьомої сесії сьомого скликання Нехворощанської сільської ради «Про дострокове припинення повноважень голови сільської ради ОСОБА_1 »;

- поновити ОСОБА_1 на посаді сільського голови Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області з 17.03.2020 року;

- стягнути з Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу в починаючи з 17.03.2020 року до часу проголошення рішення суду, виходячи з розрахунку середньоденної заробітної плати - 1353,20 грн..

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що рішення від 20.02.2020 року № 1 «Про винесення недовіри сільському голові ОСОБА_1 » та від 16.03.2020 року № 2 «Про дострокове припинення повноважень голови ОСОБА_1 та звільнення його з посади» є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки прийняті з порушенням Регламенту та вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», під час ініціативи внесення цього пункту на розгляд сесії не було посилання на попереднє обговорення вказаного питання постійними комісіями ради, не надавались висновки і рекомендації для остаточного прийняття рішення на сесії ради. Також позивач зазначає, що оскаржуваним рішенням від 16.03.2020 року № 2 «Про дострокове припинення повноважень голови ОСОБА_1 та звільнення його з посади» фактично достроково припинено його повноваження як сільського голови за відсутності законодавчо визначених підстав.

У відзиві на адміністративний позов відповідач, не погоджуючись з вимогами позивача, зазначив, що позивач помилково ототожнює висловлення йому недовіри як сільському голові із достроковим припиненням повноважень. Наголошував, що протягом періоду здійснення на посаді сільського голови Нехворощанської сільської ради своїх повноважень з боку ОСОБА_1 допускались порушення законів України, прав і свобод громадян, не забезпечувалося здійснення наданих йому повноважень, що має своїм наслідком понесення персональної відповідальності у вигляді дострокового припинення повноважень ОСОБА_1 як сільського голови Нехворощанської сільської ради за рішенням Нехворощанської сільської ради. Також відповідач стверджував, що оскаржувані рішення є законними, оскільки прийняті більшістю депутатів від загального складу ради, в межах повноважень та у визначеному законом порядку.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 03 червня 2020 року у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовлено.

Судове рішення вмотивоване тим, що рішення Незворощанської сільської ради «Про винесення недовіри сільському голові ОСОБА_1 » прийнято з дотриманням вимог закону, регламенту та у межах наданих повноважень. Позивачем не доведено факт того, що при розгляді питання сесією Нехворощанської сільської ради про дострокове припинення повноваження сільського голови ОСОБА_1 та звільнення його з посади було проведено з порушенням процедури та порядку його розгляду. Також суд першої інстанції зауважив, що іншого органу, який би мав повноваження на вирішення питання про припинення повноважень сільського голови не існує, а іншого рішення, ніж те, яке прийняла Нехворощанська сільська рада, вона не прийме, оскільки вже є висловленим її відношення до результатів діяльності сільського голови та відповідний намір.

Не погоджуючись із судовим рішенням, ОСОБА_1 було подано апеляційну скаргу, в якій з посиланням на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права просить його скасувати.

В обґрунтування поданої апеляційної скарги позивач вказує, що при висловленні йому недовіри як сільському голові, сільська рада повинна була одночасно припинити його повноваження і звільнити з роботи, також зазначив, що суд першої інстанції розглядав позовну заяву з позиції надання оцінки його діям як сільського голови, а позовні вимоги містили зауваження та прохання скасувати рішення сільської ради з підстав порушення регламенту.

Відзив на апеляційну скаргу відповідачем не поданий, що не перешкоджає апеляційному розгляду справи.

За приписами ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги (ч. 1 ст. 308). Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язкової підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права (ч. 2 ст. 308).

На підставі положень п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, переглянувши судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а судове рішення відповідно до положень ст. 317 КАС України скасуванню, з прийняттям нового судового рішення про задоволення вимог позивача, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до рішення першої сесії сьомого скликання Нехворощанської сільської ради від 09.11.2017 року № 2 ОСОБА_1 обрано на посаду Нехворощанського сільського голови.

06.02.2020 року Нехворощанським сільським головою Мовчаном Ю.І. винесено розпорядження № 5 «Про скликання засідання чергової сесії сільської ради» про скликання 20.02.2020 року засідання чергової двадцять шостої сесії Нехворощанської сільської ради, в якому було запропоновано наступний порядок денний: 1. Про внесення змін до показників сільського бюджету об`єднаної територіальної громади на 2020 рік; 2. Про внесення змін до штатного розпису апарату виконавчого комітету на 2020 рік; 3. Про затвердження структури та штатної чисельності виконавчого комітету Нехворощанської сільської ради на 2020 рік; 4. Про затвердження звіту про виконання бюджету Нехворощанської об`єднаної територіальної громади 2019 рік; 5. Про встановлення надбавки за вислугу років сільському голові; 6. Про надання відділу освіти статусу юридичної особи; 7. Про ліквідацію Шедіївського ЗЗСО І-ІІ ім. Віктора Ходака; 8. Про утворення комісії по реорганізації навчальних закладів; 9. Про надання Нехворощанській ЗЗСО І-ІІІ ступенів статусу опорного закладу; 10. Про зміну назви приміщення розташованого за адресою АДРЕСА_1 ; 11. Про надання іншої субвенції районному бюджету на 2020 рік; 12. Про затвердження Генеральних планів сіл Соколова Балка, Андріївка, Світлівщина, Шидієве, Бурти, Лівенське, Маячка, Рекунівка, Губарівка. 13. Земельні питання (а.с. 70).

Під час пленарного засідання сесії, групою депутатів у кількості 10 осіб подано заяву із проханням розглянути на сесії Нехворощанської сільської ради 20.02.2020 року проект рішення «Про винесення недовіри сільському голові ОСОБА_1 (а.с. 71), до якої додано пояснювальну записку (а.с. 72) та проект рішення «Про винесення недовіри сільському голові ОСОБА_1 » (а.с. 73).

Відповідно до протоколу пленарного засідання двадцять шостої сесії Нехворощанської сільської ради від 20.02.2020 року № 26, загальним складом ради є 22 депутата, присутніми на засіданні був 21 депутат (а.с. 25-27).

Відтак, за результатами одноголосного поіменного голосування Нехворощанською сільською радою прийнято рішення про включення до порядку денного на першочерговий розгляд питання про винесення недовіри сільському голові.

За результатами таємного голосування та підрахунком лічильною комісією голосів з питання про прийняття рішення «Про винесення недовіри сільському голові», рішення прийнято з наступними результатами голосування: «За» - 17 депутатів, «Проти» - 4.

За наслідком розгляду даного питання, Нехворощанською сільською радою прийнято рішення від 20 лютого 2020 року № 1 «Про винесення недовіри сільському голові ОСОБА_1 », яким вирішила: 1. Винести недовіру сільському голові ОСОБА_1 . 2. Призначити т.в.о. Нехворощанського сільського голови ОСОБА_2 за підписом секретаря сільської ради ОСОБА_2 (а.с. 68).

25.02.2020 року на ім`я голови Нехворощанської сільської ради ОСОБА_1 від 8 депутатів Нехворощанської сільської ради надійшла «Пропозиція щодо скликання сесії сільської ради та її порядку денного» з пропозицією включення до порядку денного сесії питання про дострокове припинення повноважень голови Нехворощанської сільської ради ОСОБА_1 та звільнення його з посади (а.с. 98), до якої додано пояснювальну записку щодо підстав для скликання сесії Нехворощанської сільської ради та обґрунтувань прийняття рішення (а.с. 99-100) та проект рішення «Про дострокове припинення повноважень голови ОСОБА_1 » (а.с. 101).

11.03.2020 року на ім`я секретаря Нехворощанської сільської ради ОСОБА_2 надійшла пропозиція від 8 депутатів Нехворощанської сільської ради щодо скликання сесії Нехворощанської сільської ради та включення до її порядку денного питання про дострокове припинення повноважень голови Нехворощанської сільської ради ОСОБА_1 та звільнення його з посади (а.с. 102-103), до якої додано пояснювальну записку щодо підстав для скликання сесії Нехворощанської сільської ради та обґрунтувань прийняття рішення (а.с. 106), проекти рішень «Про дострокове припинення повноважень голови ОСОБА_1 » (а.с. 104) та «Про скасування пункту 2 рішення Нехворощанської сільської ради № 1 від 20.02.2020 року» (а.с. 105).

11.03.2020 року секретарем сільської ради направлено лист від 11.03.2020 року за вих. № 01-18/95 голові постійної комісії із проханням розглянути та надати висновки і пропозиції з приводу: необхідності та доцільності скликання секретарем сесії сільської ради; наявності виняткового випадку для швидшого скликання сесії; запропонованих депутатами питань порядку денного; можливих додаткових питань до порядку денного (а.с. 107).

12.03.2020 року проведено засідання постійної комісії Нехворощанської сільської ради з питань регламенту, законності та правопорядку, за результатами якого затверджено протокол засідання комісії, у якому вирішено: рекомендувати секретарю Нехворощанської сільської ради ОСОБА_2 скликати позачергову сесію Нехворощанської сільської ради із запропонованим депутатами порядком денним; запропонувати секретарю скликати позачергову сесію Нехворощанської сільської ради терміново, про що повідомити депутатів сільської ради та населення не пізніш як за день до сесії; подати на розгляд та затвердження сесії проекти рішень «Про дострокове припинення повноважень голови Нехворощанської сільської ради ОСОБА_1 та звільнення його з посади» та «Про скасування пункту 2 рішення Нехворощанської сільської ради № 1 від 20.02.2020 року»; внести до порядку денного позачергової сесії Нехворощанської сільської ради питання про призначення секретаря Нехворощанської сільської ради ОСОБА_2 виконуючою обов`язки голови Нехворощанської сільської ради (а.с. 108).

12.03.2020 року секретарем Нехворощанської сільської ради винесено розпорядження № 7 «Про скликання позачергової сесії сільської ради» про скликання 16.03.2020 року позачергової двадцять сьомої сесії Нехворощанської сільської ради, в якому було запропоновано наступний порядок денний: 1. Про скасування пункту 2 рішення Нехворощанської сільської ради № 1 від 20.02.2020 року про призначення т.в.о. Нехворощанського сільського голови ОСОБА_2 ; 2. Про дострокове припинення повноважень голови Нехворощанської сільської ради ОСОБА_1 та звільнення його з посади; 3. Про призначення секретаря Нехворощанської сільської ради ОСОБА_2 виконуючою обов`язки голови Нехворощанської сільської ради (а.с. 109).

Рішенням двадцять сьомої сесії сьомого скликання Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області від 16.03.2020 року № 2 «Про дострокове припинення повноважень голови ОСОБА_1 та звільнення його з посади» достроково припинено повноваження голови Нехворощанської сільської ради ОСОБА_1 та звільнено його з посади 16.03.2020 року (а.с. 69).

Не погодившись із рішенням від 20.02.2020 року № 1 «Про винесення недовіри сільському голові ОСОБА_1 та рішенням від 16.03.2020 року № 2 «Про дострокове припинення повноважень голови ОСОБА_1 та звільнення його з посади», позивач звернувся до суду з позовно заявою.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що рішення Нехворощанської сільської ради «Про винесення недовіри сільському голові ОСОБА_1 » прийнято з дотриманням вимог закону, регламенту та у межах наданих повноважень; позивачем не доведено факту порушень процедури та порядку розгляду сесії Нехворощанської сільської ради питання про дострокове припинення повноважень сільського голови.

Колегія суддів не погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначає Закон України від 21.05.1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон № 280/97-ВР; тут і далі - у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно з ч. 1 ст. 42 Закону № 280/97-ВР повноваження сільського, селищного, міського голови починається з моменту оголошення відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією на пленарному засіданні ради рішення про його обрання.

Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частини першої та другої статті 79 цього Закону.

Частиною 3 ст. 42 Закону № 280/97-ВР передбачено, що повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених ст. 79 цього Закону, що має наслідком звільнення його з посади.

За змістом ч.ч. 1, 2 ст. 79 Закону № 280/97-ВР повноваження сільського, селищного, міського голови вважаються достроково припиненими у разі: його звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови; припинення його громадянства; набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за адміністративне корупційне правопорушення, пов`язане з порушенням обмежень, передбачених Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції»; порушення ним вимог щодо обмеження сумісності його діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлених цим Законом; визнання його судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення таким, що помер; його смерті.

Повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути також достроково припинені, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень.

Відповідно до ч. 3 ст. 79 Закону № 280/97-ВР повноваження сільського, селищного, міського голови за наявності підстав, передбачених частиною другою цієї статті, можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму або за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

Системний аналіз наведених правових положень свідчить, що повноваження сільського голови можуть бути припинені в разі не забезпечення здійснення наданих йому повноважень за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

Згідно з п. 16 частини 1 ст. 26 Закону № 280/97-ВР прийняття рішення про дострокове припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених цим Законом.

Пунктом 10 ч. 1 ст. 26 Закону № 280/97-ВР визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання щодо прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові.

За змістом ч. 4 ст. 46 Закону № 280/97-ВР, наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської ради - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради.

Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць (ч. 5 ст. 46 цього Закону).

На підставі ч. 15 ст. 46 Закону № 280/97-ВР порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради, з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». До прийняття регламенту ради четвертого скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

Частиною 13 ст. 46 Закону № 280/97-ВР визначено, що Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян

Рішенням 1 сесії сьомого скликання Нехворощанської сільської ради від 09.11.2017 року затверджено Регламент роботи Нехворощанської сільської ради (далі Регламент) (а.с. 80-97).

Статтею 12 Регламенту визначено, що пропозиції до проекту порядку денного сесії вносяться сільським головою, постійними комісіями, депутатськими фракціями, депутатами сільської ради, за двадцять робочих днів до відкриття сесії.

Відповідно до ст. 14 Регламенту пропозиції щодо внесення питання до порядку денного сесії подаються з проектом рішення та пояснювальною запискою, яка повинна містити юридичне обґрунтування прийняття даного рішення, необхідні прогнози соціально-економічних та інших наслідків його реалізації, до якої у разі потреби може додаватися інформаційно-довідковий матеріал (таблиці, графіки тощо). Проект рішення подається у письмовій формі та на електронних носіях. Проекти рішень як за 7 днів до дня сесії не приймаються.

Статтею 17 Регламенту передбачено, що пропозиції до порядку денного, внесені пізніше зазначеного терміну або під час сесії, вносяться на розгляд сільської ради після обговорення та підготовки висновку про доцільність їх включення до порядку денного сесії відповідною постійною комісією. Якщо пропозицію до порядку денного сесії внесено під час сесії без відповідного висновку постійної комісії, сільська рада може прийняти рішення про перенесення розгляду цього питання на наступну сесію, або у разі невідкладності питання розглянути без розгляду в постійній комісії. В обох випадках приймається відповідне рішення.

Відповідно до ст. 23 Регламенту, пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, загальними зборами громадян.

Колегією суддів встановлено, що розпорядженням сільського голови Нехворощанської сільської ради від 06.02.2020 року № 5 «Про скликання засідання чергової сесії сільської ради» скликано засідання чергової двадцять шостої сесії Нехворощанської сільської ради 20.02.2020 року о 10:00 год. та сформовано наступний порядок денний: 1. Про внесення змін до показників сільського бюджету об`єднаної територіальної громади на 2020 рік; 2. Про внесення змін до штатного розпису апарату виконавчого комітету на 2020 рік; 3. Про затвердження структури та штатної чисельності виконавчого комітету Нехворощанської сільської ради на 2020 рік; 4. Про затвердження звіту про виконання бюджету Нехворощанської об`єднаної територіальної громади за 2019 рік; 5. Про встановлення надбавки за вислугу років сільському голові; 6. Про надання відділу освіти статусу юридичної особи; 7. Про ліквідацію Шедіївського ЗЗСО І-ІІ ступенів ім. Віктора Ходака; 8. Про утворення комісії по реорганізації навчальних закладів; 9. Про надання Нехворощанській ЗЗСО І-ІІІ ступенів статусу опорного закладу; 10. Про зміну назви приміщення розташованого за адресою АДРЕСА_1 ; 11. Про надання іншої субвенції районному бюджету на 2020 рік; 12. Про затвердження Генеральних планів сіл Соколова Балка, Андріївка, Світлівщина, Шидієве, Бурти, Лівенське, Маячка, Рекунівка, Губарівка. 13. Земельні питання (а.с. 70).

У ході даного засідання сільський голова ОСОБА_1 зачитав заяву депутатів Нехворощанської сільської ради Геращенка І.О., ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ОСОБА_11 про розгляд на сесії сільської ради проекту рішення та прийняття по ньому виваженого рішення «Про винесення недовіри сільському голові» (а.с. 75).

З матеріалів справи убачається, що зі змісту протоколу пленарного засідання ради двадцять шостої сесії сьомого скликання від 20.02.2020 року № 26 сформовано наступний порядок денний: 1. Про винесення недовіри сільському голові; 2. Про внесення змін до показників бюджету об`єднаної територіальної громади на 2020 рік; 3. Про внесення змін до штатного розпису апарату виконавчого комітету на 2020 рік; 4. Про затвердження структури та штатної чисельності виконавчого комітету Нехворощанської сільської ради на 2020 рік; 5. Про затвердження звіту про виконання бюджету Нехворощанської об`єднаної територіальної громади за 2019 рік; 6. Про надання іншої субвенції районному бюджету на 2020 рік; 7. Про надання відділу освіти статусу юридичної особи; 8. Про припинення юридичної особи Шедіївського ЗЗСО І-ІІ ступенів ім. Віктора Ходака Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області шляхом його ліквідації; 9. Про зміну назви приміщення розташованого за адресою АДРЕСА_1 ; 10. Про створення комунального опорного закладу «Заклад загальної середньої освіти Нехворощанський ліцей Нехворощанської сільської ради Полтавської області». 11. Про затвердження містобудівної документації «Генеральний план села Бурти на території Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області»; 12. Про затвердження містобудівної документації «Генеральний план села Шедієве на території Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області»; 13. Про затвердження містобудівної документації «Генеральний план села Лівенське на території Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області»; 14. Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць с. Шедієве на території Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області; 15. Про надання дозволу на розробку проекту земелеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць с. Бурти н а території Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області»; 16. Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць с. Рекунівка на території Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області»; 17. Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць с. Губарівка на території Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області»; 18. Про надання дозволу на розробку проекту земелеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць с. Маячка на території Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області»; 19. Про надання дозволу на розробку проекту земелеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць с. Світлівщина на території Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області»; 20. Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць с. Андріївка на території Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області»; 21. Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць с. Соколова Балка на території Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області»; 22. Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць с. Лівенське на території Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області»; 23. Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць с. Нехвороща на території Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області»; 24. Про затвердження норм витрат і мастильних матеріалів на шкільні автобуси. 25. Про виготовлення технічних паспортів на Сколовобалківську, Нехворощанську та Маячківську школи; 26. Про звіт архітектора. 27. Про схвалення та співфінансування проекту «Будівництво дошкільного навчального закладу в с. Нехвороща»; 28. Про схвалення та співфінансування проекту «Капітальний ремонт проїзної частини по вулиці Столярів в с. Нехвороща; 29. Про зміни до положення «Про порядок використання шкільних автобусів», «Про оздоровлення дітей в літній період»; 30. Земельні питання (а.с. 74-79).

За наслідком розгляду 1 питання протоколу пленарного засідання ради, Нехворощанською сільською радою прийнято рішення від 20.02.2020 року № 1 «Про винесення недовіри сільському голові ОСОБА_1 », яким вирішила: 1. Винести недовіру сільському голові ОСОБА_1 ; 2. Призначити т.в.о. Нехворощанського сільського голови Гапон О.М. за підписом секретаря сільської ради ОСОБА_2 (а.с. 68).

Колегія суддів приходить до висновку про незаконність рішення Нехворощанської сільської ради від 20.02.2020 року «Про винесення недовіри сільському голову ОСОБА_1 », яке підлягає скасуванню, враховуючи наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону № 280/97-ВР, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Частиною 10 ст. 59 Закону № 280/97-ВР передбачено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Пунктом 3 ч. 4 ст. 42 Закону № 280/97-ВР визначено, що сільський, селищний, міський голова підписує рішення ради та її виконавчого комітету.

Відповідно до ч. 16 ст. 46 Закону № 280/97-ВР протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським, селищним, міським головою, районної у місті, районної, обласної ради - головою відповідної ради, у разі їх відсутності - відповідно секретарем сільської, селищної, міської ради, відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради, а у випадку, передбаченому частинами сьомою та восьмою цієї статті, - депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні.

Пунктом 3 ч. 3 ст. 50 Закону № 280/97-ВР та ст. 110 Регламенту передбачено, що секретар сільської ради веде засідання ради та підписує її рішення у випадках, передбачених ч. 6 ст. 46 цього Закону.

Відповідно до ч. 6 ст. 46 Закону № 280/97-ВР, у разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради; районної у місті, районної, обласної ради - відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради. У цих випадках сесія скликається: якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті, районної, обласної ради) у строки, передбачені цим Законом; якщо сільський, селищний, міський голова (голова районної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті.

Колегія суддів приходить до висновку, що законодавством України, що регулює спірні правовідносини та Регламентом визначено виключні випадки, за яких секретар сільської ради веде засідання ради та підписує її рішення.

Рішення Нехворощанської сільської ради від 20.02.2020 року «Про винесення недовіри сільському голову ОСОБА_1 », підписане секретарем сільської ради ОСОБА_2 ..

Відповідно до протоколу пленарного засідання Нехворощанської сільської ради від 20.02.2020 року, ОСОБА_1 був присутнім за засіданні сесії, отже рішення Нехворощанської сільської ради від 20.02.2020 року «Про винесення недовіри сільському голову ОСОБА_1 » мало бути підписане саме ним.

Відповідачем у ході розгляду справи не було надано жодних доказів відсутності ОСОБА_1 на сесії.

У ході засідання чергової двадцять шостої сесії Нехворощанської сільської ради 20.02.2020 року, 10 депутатів Нехворощанської сільської ради звернулися з заявою (а.с. 71) про внесення на розгляд сесії проекту рішення «Про винесення недовіри сільському голові» (а.с. 73).

Матеріалами справи підтверджується, а відповідача не спростовано, що відповідне рішення про розгляд питання «Про винесення недовіри сільському голові» у відповідній постійній комісії Нехворощанською сільською радою всупереч ст. 17 Регламенту не приймалось.

Додатково колегія суддів наголошує, що п. 2 рішення Нехворощанської сільської ради від 20.02.2020 року № 1 «Про винесення недовіри сільському голові ОСОБА_1 » вирішено призначити т.в.о. Нехворощанського сільського голови ОСОБА_2 (а.с. 68), однак окреслений резолютивний пункт рішення відсутній у порядку денному протоколу пленарного засідання ради двадцять шостої сесії сьомого скликання від 20.02.2020 року № 26 (а.с. 74-79).

Таким чином, з огляду на вищезазначене, колегія суддів приходить до висновку про незаконність рішення двадцять шостої сесії сьомого скликання Нехворощанської сільської ради від 20.02.2020 року № 1 «Про винесення недовіри сільському голові ОСОБА_1 », ухваленого з порушенням процедури його прийняття та підлягає скасуванню.

Надаючи оцінку прийнятому судом першої інстанції рішенні та обставинам, які стали підставою для прийняття рішення двадцять сьомої сесії сьомого скликання Нехворощанської сільської ради від 16.03.2020 року № 2 «Про дострокове припинення повноважень голови ОСОБА_1 та звільнення його з посади», колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ст. 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції та законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Згідно зі ст. 141 Конституції України до складу сільської, селищної, міської, районної, обласної ради входять депутати, які обираються жителями села, селища, міста, району, області на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Строк повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, депутати якої обрані на чергових виборах, становить п`ять років. Припинення повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради має наслідком припинення повноважень депутатів відповідної ради. Територіальні громади на основі загального, рівного, прямого виборчого права обирають шляхом таємного голосування відповідно сільського, селищного, міського голову, який очолює виконавчий орган ради та головує на її засіданнях. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових виборах, становить п`ять років. Чергові вибори сільських, селищних, міських, районних, обласних рад, сільських, селищних, міських голів відбуваються в останню неділю жовтня п`ятого року повноважень відповідної ради чи відповідного голови, обраних на чергових виборах. Статус голів, депутатів і виконавчих органів ради та їхні повноваження, порядок утворення, реорганізації, ліквідації визначаються законом.

Відповідно до ст. 12 Закону № 280/97-ВР сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста. Сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових місцевих виборах, визначається Конституцією України. Сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях. Сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю. На сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 42 Закону № 280/97-ВР повноваження новообраного сільського, селищного, міського голови починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 79 Закону № 280/97-ВР.

Згідно з ч. 1 ст. 79 Закону № 280/97-ВР повноваження сільського, селищного, міського голови вважаються достроково припиненими у разі: його звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови; припинення його громадянства; набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, яким накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов`язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування; відкликання з посади за народною ініціативою; визнання його судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення таким, що помер; його смерті.

Крім того, відповідно до абз. 1 ч. 2 ст. 79 Закону № 280/97-ВР повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути також достроково припинені, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень.

У той же час ч. 3 цієї ж статті уточнено, що повноваження сільського, селищного, міського голови за наявності підстав, передбачених абзацом 1 ч. 2 цієї статті, можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму або за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

Згідно з п.п. 10 та 16 ч. 1 ст. 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема: прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові; прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених цим Законом.

Відповідно до ст. 46 Закону № 280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Наступні сесії ради скликаються, зокрема: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

У той же час ч. 6 ст. 46 визначено, що у разі немотивованої відмови, зокрема, сільського, селищного, міського голови або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається, відповідно, сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради. У цих випадках сесія скликається: якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою у строки, передбачені цим Законом; якщо сільський, селищний, міський голова без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених ч. 7 цієї статті.

У свою чергу, ч. 7 цієї ст. 46 передбачено, що сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради.

Рішення про скликання сесії ради відповідно до ч.ч. 4, 6 та 8 ст. 46 доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради. Сесію сільської, селищної, міської ради відкриває і веде відповідно сільський, селищний, міський голова, а у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, секретар ради. Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.

Згідно з ст. 6 Регламенту сільська рада проводить свою роботу сесійно. Сесії сільської ради складаються з пленарних засідань, а також засідань постійних комісій, що проводяться у період між ними.

Частинами 2, 3 ст. 10 Регламенту встановлено, що наступні сесії скликаються головою сільської ради, а при його відсутності секретарем ради, який виконує обов`язки голови, у міру необхідності, але не менше одного разу на квартал. Сесія може бути скликана за пропозицією не менше як однієї третини від загального складу.

Таким чином, законодавством України, що регулює спірні правовідносини, та Регламентом визначено виключні випадки, за яких секретар селищної ради може скликати сесію ради, а саме: якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою у строки, передбачені цим Законом; якщо сільський, селищний, міський голова без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті.

Разом з тим, матеріали справи не містять будь-яких доказів на підтвердження відмови (ухилення) ОСОБА_1 від скликання сесії сільської ради або не скликання ним сесії без поважних причин у двотижневий строк після звернення не менш як однієї третини депутатів від загального складу ради.

Колегія суддів критично ставиться до оцінки судом першої інстанції обставин справи стосовно не надання позивачем доказів на виконання ним вимоги ініціативної групи депутатів, яка складала одну третину складу депутатів сільської ради, щодо скликання сесії сільської ради, після внесення останніми відповідної пропозиції (а.с. 98), яка надійшла на ім`я голови Нехворощанської сільської ради ОСОБА_1 25.02.2020 року.

Така оцінка обставин справи повністю протилежна ч. 2 ст. 77 КАС України, відповідно до якої в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З матеріалів справи вбачається, що позачергова двадцять сьома сесія Нехворощанської сільської ради 16.03.2020 року скликана розпорядженням секретаря сільської ради Гапон О.М. від 12.03.2020 року № 7 «Про скликання позачергової сесії сільської ради».

Колегією суддів встановлено, що п. 2 рішення Нехворощанської сільської ради від 20.02.2020 року «Про винесення недовіри сільському голові ОСОБА_1 » т.в.о. Нехворощанського сільського голови призначено ОСОБА_2 ..

Таким чином, враховуючи, що спірне рішення відповідача прийняте із порушенням встановленої процедури скликання позачергової двадцять сьомої сесії Нехворощанської сільської ради, без дотримання вимог Регламенту та Закону № 280/97-ВР, що мало наслідком порушення прав позивача, колегія суддів дійшла висновку, що воно є протиправним та підлягає скасуванню.

Згідно ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Таким чином, враховуючи, що спірне рішення двадцять сьомої сесії сьомого скликання Нехворощанської сільської ради від 16.03.2020 року № 2 «Про дострокове припинення повноважень голови ОСОБА_1 та звільнення його з посади» прийняте із порушенням встановленої процедури, без дотримання вимог Регламенту та Закону № 280/97-ВР, що стало наслідком порушення прав позивача, колегія суддів дійшла висновку, що воно є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 235 КЗпП України, у разі звільнення без законної підстави або незаконного переведення на іншу роботу, у тому числі у зв`язку з повідомленням про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції"» іншою особою, працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, який розглядає трудовий спір.

Згідно правової позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 01.08.2018 по справі № 826/16311/16, закон не наділяє орган, який розглядає трудовий спір, повноваженнями на обрання іншого способу захисту трудових прав, ніж зазначені в частині першій статті 235, статті 240-1 КЗпП України, а відтак встановивши, що звільнення відбулось із порушенням установленого законом порядку, суд зобов`язаний поновити працівника на попередній роботі.

Враховуючи встановлений судом факт незаконного звільнення позивача з посади, колегія суддів вважає, що позивач підлягає поновленню на попередньо займану посаду.

При ухваленні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу або різниці в заробітку за час виконання нижче оплачуваної роботи, але не більш як за один рік. Якщо заява про поновлення на роботі розглядається більше одного року не з вини працівника, орган, який розглядає трудовий спір, виносить рішення про виплату середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу (ч. 2 ст. 235 КЗпП України).

Середній заробіток працівника визначається відповідно до ст. 27 Закону України «Про оплату праці» за правилами, передбаченими Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 року № 100 (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 5 розділу IV Порядку основою для визначення загальної суми заробітку, що підлягає виплаті за час вимушеного прогулу, є середньоденна (середньогодинна) заробітна плата працівника, яка згідно з пунктом 8 цього Порядку визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством, - календарних днів за цей період.

Після визначення середньоденної заробітної плати як розрахункової величини для нарахування виплат працівнику здійснюється нарахування загальної суми середнього заробітку за час вимушеного прогулу, яка обчислюється шляхом множення середньоденної заробітної плати на середньомісячне число робочих днів у розрахунковому періоді (абзац другий пункту 8 Порядку).

Середньомісячне число робочих днів розраховується діленням на 2 сумарного числа робочих днів за останні два календарні місяці згідно з графіком роботи підприємства, установи, організації, встановленим з дотриманням вимог законодавства (абзац третій пункту 8 Порядку).

Крім того, положеннями розділу III Порядку передбачені виплати, які підлягають і не підлягають врахуванню (зокрема, одноразові виплати, соціальні виплати, окремі види премій тощо) при обчисленні середньої заробітної плати як розрахункової величини для нарахування виплати за час вимушеного прогулу.

Згідно з наданою відповідачем довідкою про доходи від 12.05.2020 року № 3-18/35, середньоденна заробітна плата позивача складає 923,78 грн (а.с.66).

Отже, середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 17.03.2020 року по 28.12.2020 року (8 днів березня, 21 робочих днів квітня, 19 робочих днів травня, 20 робочих днів червня, 23 робочих днів липня, 20 робочих днів серпня, 22 робочих днів вересня, 21 робочих днів жовтня, 21 робочих днів листопада, 19 робочих днів грудня), що належить стягнути з відповідача на користь позивача, складає 176.441,98 грн.

У пункті 164.6 статті 164 ПК України, яка визначає базу оподаткування, зазначено, що під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, - обов`язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності.

Таким чином, суми, які суд визначає до стягнення з роботодавця на користь працівника як заборгованість із заробітної плати та/або середній заробіток за час вимушеного прогулу, обраховуються без віднімання сум податків та зборів. Податки і збори із суми заробітної плати і середнього заробітку за час вимушеного прогулу, присудженої за рішенням суду, підлягають нарахуванню роботодавцем при виконанні відповідного судового рішення та, відповідно, відрахуванню із суми заробітної плати і середнього заробітку за час вимушеного прогулу при виплаті працівнику, внаслідок чого виплачена працівнику на підставі судового рішення сума зменшується на суму податків і зборів.

Відрахування податків і обов`язкових платежів із середнього заробітку за час вимушеного прогулу не погіршує становище працівника, якого поновлено на роботі, оскільки за цей період, у разі перебування на посаді, працівник отримував би заробітну плату, із якої також відраховувались би податки і збори.

Також, оскільки в даному випадку розрахунок розміру виплати проведений судом у відповідності до положень Порядку № 100 та з урахуванням наданої відповідачем довідки про середньоденну заробітну плату, наданий позивачем під час судового розгляду справи розрахунок середнього заробітку до уваги не приймається.

Відповідно до ч.ч.1-4 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині є неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права (п.п. 1, 4 ч. 1 ст. 317 КАС України).

Суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права (ч. 1 ст. 316 КАС України).

При цьому, колегія суддів враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у апеляційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (№ 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (№ 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v.Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Керуючись ст.ст. 242-244, 250, 308, 310, 311, 312, 315, 316, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду 03 червня 2020 року скасувати, з прийняттям нового судового рішення про задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .

Визнати протиправним та скасувати рішення двадцять шостої сесії сьомого скликання Нехворощанської сісльської ради від 20 лютого 2020 року № 1 «Про винесення недовіри сільському голові ОСОБА_1 ».

Визнати протиправним та скасувати рішення двадцять сьомої сесії сьомого скликання Нехворощанської сільської ради від 16 березня 2020 року № 2 «Про дострокове припинення повноважень голови ОСОБА_1 та звільнення його з посади».

Поновити ОСОБА_1 на посаді голови Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області з 17 березня 2020 року.

Стягнути з Нехворощанської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області (вул. Миру, 3, с. Нехвороща, Новосанжарський район, Полтавська область, 39354, код ЄДРПОУ 21045225) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ІПН НОМЕР_1 ) середній заробіток за час вимушеного прогулу з 17 березня 2020 року по 28 грудня 2020 року в сумі 176.441,98 (сто сімдесят шість тисяч чотириста сорок одну) грн. 980 коп., з відрахуванням обов`язкових платежів, податків та зборів, а також фактично виплачених сум.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Л.В. Мельнікова Судді А.О. Бегунц С.С. Рєзнікова

Джерело: ЄДРСР 93849252
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку