КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
№33/824/3581/2020 Постанова винесена суддею Кушнір С.І.
Категорія: ч. 1 ст. 483 МК України
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 жовтня 2020 року суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду Горб І.М., за участю представника Київської митниці Держмитслужби Тищенка Ю.В., особи, щодо якої провадження у справі про адміністративне правопорушення закрито - ОСОБА_1 та його захисника Тригуба А.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Києві справу за апеляційною скаргою представника Київської митниці Держмитслужби Глущенко Н.В. на постанову судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07 серпня 2020 року стосовно
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Києва, громадянина України, з вищою освітою, одруженого, маючого на утриманні доньку, 2007 р.н., працюючого генеральним директором ТОВ «ВЕРСАТАЙЛ УКРАЇНА», РНОКПП - НОМЕР_1 , проживаючого та зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , який раніше до адміністративної відповідальності не притягався,
в с т а н о в и л а:
Постановою судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07 серпня 2020 року закрито провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Згідно з постановою, суд розглянув протокол про порушення митних правил №0965/10000/20 від 07.05.2020 року, відповідно до якого, 28.04.2020 року в зоні діяльності Слобожанської митниці Держмитслужби (Пункт пропуску «Гоптівка - Нехотєєвка», відділ митного оформлення «Гоптівка» митного поста «Магістральний») через митний кордон України з території Російської Федерації транспортним засобом комерційного призначення з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на підставі рахунка-фактури (інвойсу) від 22.04.2020 р. № 270 та автотранспортної накладної від 23.04.2020 р. № Б/Н за митною декларацією в режимі ІМ40 типу ЕА від 28.04.2020 р. № UA100480/2020/804145 на адресу ТОВ «ВЕРСАТАЙЛ Україна» (ЄДРПОУ 31244654) переміщувалися товари «ТРАКТОР НОВИЙ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИЙ КОЛЕСНИЙ ТИП 2000 4WD ВАРІАНТ 2375 серійний номер (кузова, шасі) - НОМЕР_4 - 1 ШТ.» вагою брутто 15 788,00 кг, нетто - 15 755,00 кг, вартістю 8 890 000 російських рублів, що становить 3 256 407 грн., згідно курсу НБУ, країна походження KZ, згідно із вказаними вище документами.
30.04.2020 року зазначені вище товари доставлені до Київської митниці Держмитслужби та того ж дня уповноваженою особою по роботі з митницею ТОВ «ВЕРСАТАЙЛ УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 31244654) - ОСОБА_2 заявлені до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA100480/2020/804222.
Відповідно до відомостей поданих до митного контролю та оформлення документів, поставка вказаних вище товарів здійснювалась на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) від 26.02.2020 р. № 01, укладеного між продавцем - в особі генерального директора ТОО «Казахстанская Агро Инновационная Корпорация» (Республіка Казахстан) ОСОБА_3 та покупцем - в особі генерального директора ТОВ «ВЕРСАТАЙЛ УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 31244654) ОСОБА_1
30.04.2020 року в рамках виконання митних процедур, згенерованих автоматизованою системою управління ризиками (АСУР) та доданих/скорегованих із застосуванням системи управління ризиками (СУР), уповноваженою посадовою особою митниці проведено митний огляд вищезазначених товарів, про що складено відповідний акт від 30.04.2020 р. № UA100480/2020/804222, здійснено їх цифрову ідентифікацію шляхом здійснення цифрової фотозйомки.
В результаті проведення митного огляду встановлено, що вантаж являє собою: трактор новий сільськогосподарський колісний тип 2000 4WD варіант 2375 - 1 шт., в базовій комплектації: механічна трансмісія 12*4 QuadshiftR, спарені колеса барабанного типу 710/70 R38, заводський номер 0136, модель трактору - VERSATILE 2375, серійний номер (кузова, шасі) - НОМЕР_4 , двигун - CUMMINS QSM 11. На тракторі присутній напис Ростельмаш , також наявна металева табличка з написом «Сделано в России ROSTELMASH».
Відповідно до відомостей п. 2.4 Розділу 2 зовнішньоекономічного договору (контракту) від 26.02.2020 р. № 01, поставка продавцем - ТОО «Казахстанская Агро Инновационная Корпорация» (Республіка Казахстан) на адресу «ВЕРСАТАЙЛ Україна» (ЄДРПОУ 31244654) товарів, здійснюється на умовах поставки FCA м. Кокшетау (Республіка Казахстан) згідно з Інкотермс 2010.
При перевірці поданих документів для підтвердження країни походження надано сертифікат про походження товару форми СТ-KZ 19.02.2020 р. № KZ 010300043, що не відповідає наведеній формі сертифікату СТ-1, затвердженій у Додатку №2 Угоди про Правила визначення країни походження товарів у співдружності незалежних держав від 20.11.2009. Згідно аналізу нормативно-правових документів, які регламентують правомірність застосування сертифікату форми СТ-KZ, встановлено, що, відповідно до наказу Міністерства по інвестиціям і розвитку Республіки Казахстан від 24.02.2015 р. № 155, зазначений сертифікат форми СТ-KZ призначений лише для використання на території Республіки Казахстан.
Також в гр. 9 сертифікату форми СТ-KZ від 19.02.2020 р. № KZ 010300043 вказано, що товар достатньо перероблений на 35,79 %, але згідно пп. 2 п. 2 ст. 39 МК України, товар може вважатись достатньо переробленим, якщо у вартості товарів, що декларуються, частка доданої вартості становить не менше як 50 відсотків.
Відповідно до ст. 43 МК України, документами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару.
Країна походження товару заявляється (декларується) митному органу шляхом зазначення назви країни походження товару та відомостей про документи, що підтверджують походження товару, у митній декларації.
Згідно пп. 2 п. 3 ст. 44 МК України, якщо на товари, щодо ввезення яких в Україну застосовуються кількісні обмеження (квоти) або заходи, вжиті органами державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності в межах повноважень, визначених законами України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту», «Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту», «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну», «Про зовнішньоекономічну діяльність» сертифікат про походження товару має подаватись обов`язково.
Товар, що був поданий до митного оформлення за ЕМД від 30.04.2020 № UA100480/2020/804222, код згідно з УКТЗЕД 8701903900, наявний у Постанові Кабінету Міністрів України від 15.05.2019 № 535, якою внесені зміни до переліку заборонених до ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації.
Отже, посадовими особами ТОВ «ВЕРСАТАЙЛ Україна» до митного оформлення товарів за ЕМД від 30.04.2020 № UA100480/2020/804222 не надано документи, які б свідчили про країну походження товару, однак під час огляду товарів встановлено, що на тракторі присутній напис «Ростельмаш», наявна металева табличка з написом «Сделано в России ROSTELMASH», також вищевказане підприємство здійснювало раніше митне оформлення аналогічних та подібних товарів за ЕМД від 29.01.2019 № UA125280/2019/880110, де заявлено країну походження товару - Російська Федерація.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:
- пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства;
- пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Перебуваючи на посаді керівника ТОВ «ВЕРСАТАЙЛ Україна» (ЄДРПОУ 31244654), ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, митний орган дійшов висновку, що ОСОБА_1 вчинено дії, які призвели до переміщення товарів, загальною вартістю 3 256 407 грн., через митний кордон України на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо країни походження товарів.
Відповідно до відомостей ПІК «Провадження в справах про ПМП» АСМО «Інспектор», ОСОБА_1 не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 МК України.
Отже, в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Проте, посилаючись на встановлені при судовому розгляді обставини та матеріали справи, суддя дійшов до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Своє рішення суддя мотивував тим, що представником митного органу не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_1 спрямовані на переміщення товарів, через митний кордон України на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо країни походження товарів, натомість, досліджені у суді матеріали справи у їх сукупності, а також висновок експерта експертного товарознавчого дослідження Київської незалежної судово-експертної установи від 04.08.2020 № 2995, свідчать про відсутність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, представник Київської митниці Держмитслужби Глущенко Н.В. подала апеляційну скаргу, в якій, вважаючи постанову суду незаконною та необґрунтованою, винесеною всупереч вимогам ст. 245 КУпАП про повне, всебічне, об`єктивне з`ясування обставин справи та вирішення її у точній відповідності з законом, а також без належного урахування характеру вчиненого правопорушення, просить скасувати постанову суду та прийняти нову постанову, якою ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів правопорушення, що становить 3 256 407 грн., з конфіскацією товарів.
В обґрунтування своїх вимог посилається на те, що під час судового засідання судом не надано належної оцінки доказам, зібраним в ході провадження у даній справі.
Зокрема, зазначає, що відповідно до відкритих офіційних джерел інтернет ресурсу, сертифікат CT-KZ оформлюється на підставі Правил затверджених Наказом Міністерства по інвестиціям і розвитку Республіки Казахстан від 24.02.2015 № 155 зі змінами від 01.04.2019 та видається на товар, що вивозиться за межі вільної економічної зони чи вільного складу на іншу територію Республіки Казахстан, або для реєстрації в реєстрі вітчизняного товаровиробника.
Згідно аналізу нормативно-правових документів, які регламентують правомірність застосування сертифікату форми СТ-KZ, встановлено, що відповідно до наказу Міністерства по інвестиціям і розвитку Республіки Казахстан від 24.02.2015 № 155 (із змінами та доповненнями) зазначений сертифікат форми СТ-KZ призначений лише для використання на території Республіки Казахстан.
Тобто, вказаний сертифікат не є стовідсотковим підтвердженням країни походження товару, для здійснення експортних операцій.
Отже, сертифікат про походження товару форми CT-KZ 19.02.2020 № KZ 010300043, що не відповідає формі сертифікату СТ-1, затвердженій у Додатку №2 Угоди про Правила визначення країни походження товарів у співдружності незалежних держав від 20.11.2009.
Таким чином, проведена митним органом перевірка обставин ввезення транспортного засобу на митну територію України свідчить про те, що транспортний засіб переміщений ОСОБА_1 через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо країни походження товару.
У запереченнях на апеляційну скаргу представника митниці, захисник Тригуб А.Ю., вважаючи постанову суду законною та обґрунтованою, просить залишити її без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Заслухавши доповідь судді, пояснення представника митниці Тищенка Ю.В. на підтримку доводів апеляційної скарги, а також ОСОБА_1 та захисника Тригуба А.Ю., які заперечували проти задоволення апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення та перевіривши доводи апеляційної скарги, вважаю, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з таких підстав.
Відповідно до ст. 487 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно ст.ст. 245, 280 КУпАП, одним з завдань провадження у справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин кожної справи.
Статтею 489 МК України встановлено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також інші обставини, які мають значення для справи.
Наявним у матеріалах справи доказам суд повинен дати належну оцінку.
При розгляді справи про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 дані вимоги закону суддею місцевого суду були дотримані, і висновок суду про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, відповідає матеріалам справи.
Відповідно до диспозиції ст. 483 МК України, відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД, та його митної вартості.
За змістом вказаної норми переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватися, в тому числі, шляхом подання до митного органу України, як підстави для їх переміщення, документів, що містять неправдиві дані.
Так, підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо, не відповідають дійсності.
Як вбачається зі складеного відносно ОСОБА_1 протоколу, наявність в його діях ознак порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, митними органами пов`язується з тим, що 28.04.2020 року в зоні діяльності Слобожанської митниці Держмитслужби (Пункт пропуску «Гоптівка - Нехотєєвка», відділ митного оформлення «Гоптівка» митного поста «Магістральний») через митний кордон України з території Російської Федерації транспортним засобом комерційного призначення з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , на підставі рахунка-фактури (інвойсу) від 22.04.2020 р. № 270 та автотранспортної накладної від 23.04.2020 р. № Б/Н, за митною декларацією в режимі ІМ40 типу ЕА від 28.04.2020 р. № UA100480/2020/804145 на адресу ТОВ «ВЕРСАТАЙЛ Україна» (ЄДРПОУ 31244654) переміщувалися товари «ТРАКТОР НОВИЙ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИЙ КОЛЕСНИЙ ТИП 2000 4WD ВАРІАНТ 2375 серійний номер (кузова, шасі) - НОМЕР_4 - 1 ШТ.» вагою брутто 15 788,00 кг, нетто - 15 755,00 кг, вартістю 8 890 000 російських рублів, що становить 3 256 407 грн., згідно курсу НБУ, країна походження KZ, згідно із вказаними вище документами.
30.04.2020 року зазначені вище товари доставлені до Київської митниці Держмитслужби та того ж дня уповноваженою особою по роботі з митницею ТОВ «ВЕРСАТАЙЛ УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 31244654) - ОСОБА_2 заявлені до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA100480/2020/804222.
Відповідно до відомостей поданих до митного контролю та оформлення документів, поставка вказаних вище товарів здійснювалась на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) від 26.02.2020 р. № 01, укладеного між продавцем - в особі генерального директора ТОО «Казахстанская Агро Инновационная Корпорация» (Республіка Казахстан) ОСОБА_3 та покупцем - в особі генерального директора ТОВ «ВЕРСАТАЙЛ УКРАЇНА» (ЄДРПОУ 31244654) ОСОБА_1
30.04.2020 року в рамках виконання митних процедур, згенерованих автоматизованою системою управління ризиками (АСУР) та доданих/скорегованих із застосуванням системи управління ризиками (СУР), уповноваженою посадовою особою митниці проведено митний огляд вищезазначених товарів, про що складено відповідний акт від 30.04.2020 р. № UA100480/2020/804222, здійснено їх цифрову ідентифікацію шляхом здійснення цифрової фотозйомки.
В результаті проведення митного огляду встановлено, що вантаж являє собою: трактор новий сільськогосподарський колісний тип 2000 4WD варіант 2375 - 1 шт., в базовій комплектації: механічна трансмісія 12*4 QuadshiftR, спарені колеса барабанного типу 710/70 R38, заводський номер 0136, модель трактору - VERSATILE 2375, серійний номер (кузова, шасі) - НОМЕР_4 , двигун - CUMMINS QSM 11. На тракторі присутній напис Ростельмаш , також наявна металева табличка з написом «Сделано в России ROSTELMASH».
Відповідно до відомостей п. 2.4 Розділу 2 зовнішньоекономічного договору (контракту) від 26.02.2020 р. № 01, поставка продавцем - ТОО «Казахстанская Агро Инновационная Корпорация» (Республіка Казахстан) на адресу «ВЕРСАТАЙЛ Україна» (ЄДРПОУ 31244654) товарів, здійснюється на умовах поставки FCA м. Кокшетау (Республіка Казахстан) згідно з Інкотермс 2010.
При перевірці поданих документів для підтвердження країни походження надано сертифікат про походження товару форми СТ-KZ 19.02.2020 р. № KZ 010300043, що не відповідає наведеній формі сертифікату СТ-1, затвердженій у Додатку №2 Угоди про Правила визначення країни походження товарів у співдружності незалежних держав від 20.11.2009. Згідно аналізу нормативно-правових документів, які регламентують правомірність застосування сертифікату форми СТ-KZ встановлено, що відповідно до наказу Міністерства по інвестиціям і розвитку Республіки Казахстан від 24.02.2015 р. № 155 зазначений сертифікат форми СТ-KZ призначений лише для використання на території Республіки Казахстан.
Товар, що був поданий до митного оформлення за ЕМД від 30.04.2020 № UA100480/2020/804222, код згідно з УКТЗЕД 8701903900, наявний у Постанові Кабінету міністрів України від 15.05.2019 № 535, якою внесені зміни до переліку заборонених до ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації.
Отже, на думку митного органу, посадовими особами ТОВ «ВЕРСАТАЙЛ Україна» до митного оформлення товарів за ЕМД від 30.04.2020 № UA100480/2020/804222 не надано документи, які б свідчили про країну походження товару, однак під час огляду товарів встановлено, що на тракторі присутній напис «Ростельмаш», наявна металева табличка з написом «Сделано в России ROSTELMASH», також вищевказане підприємство здійснювало раніше митне оформлення аналогічних та подібних товарів за ЕМД від 29.01.2019 № UA125280/2019/880110, де заявлено країну походження товару - Російська Федерація.
Разом з тим, як вбачається з висновку експерта Київської незалежної судово-експертної установи від 04.08.2020 за № 2995, за результатами проведення експертного товарознавчого дослідження встановлено, що Російська Федерація не є країною походження для товарів: трактор сільськогосподарський новий колісний тип 2000 4 WD варіант 2375, серійний номер НОМЕР_4 та трактор сільськогосподарський новий колісний тип 2000 4 WD варіант 2375, серійний номер НОМЕР_5.
Країною походження трактора сільськогосподарський новий колісний тип 2000 4 WD варіант 2375, серійний номер НОМЕР_4 та трактора сільськогосподарський новий колісний тип 2000 4 WD варіант 2375, серійний номер НОМЕР_5, являється Республіка Казахстан.
При цьому, мотивуючи висновок, судовий експерт вказав на те, що, згідно листа заводу-виробника ТОО «Казахстанская агро инновационная корпорація» від 19.05.2020 р., наданого до TOB «ВЕРСАТАЙЛ Україна», згадані трактори виготовлені із наступних комплектуючих:
- Двигун виробництва Cummins (США);
- Трансмісія виробництва Ocubo Gear Co. (Японія);
- Шини виробництва Mitas (Чехія);
- Гідравлічні розподілювачі виробництва Bondioli & Pavesi (Італія);
- Блок виносних гідравлічних муфт виробництва Faster (Італія);
- Кабіна виробництва Росія;
- Колісні диски виробництва ПАТ «Кременчуцький колісний завод» (Україна).
Отже, у тракторів, щодо яких виконується дослідження, лише кабіна походить із Російської Федерації та (як встановлено у протоколах про порушення митних правил) саме вона містить маркування «Сделано в России ROSTSELMASH».
А тому, зазначене маркування «Сделано в России» не стосується виробу (товару) загалом, а лише однієї його комплектуючої частини - кабіни.
Також встановлено, що ТОО «Казахстанская агроинновационная корпорація» 19.02.2018 року укладено ліцензійний договір із ООО «КЗ «Ростсельмаш» на право використання технологічної документації виготовлення тракторів.
В нормативно-правових актах з питань митної справи відсутні положення про те, що маркування товару або його комплектуючих певним знаком для товарів і послуг має значення для визначення країни походження товару.
Відтак, нанесення знаку для товарів і послуг «ROSTSELMASH» на комплектуючі тракторів (кабіни) не свідчить про Російську Федерацію як країну їхнього походження.
При цьому, в досліджуваному випадку підстави для визначення походження тракторів Versatile тип 2000 4 WD варіант 2375 з Російської Федерації повністю відсутні, зважаючи на пункт 2.5 Правил, оскільки зазначена країна також є стороною даної Угоди, а тому для цілей визначення країни походження товарів відповідно до критерію достатньої обробки (переробки) вважається, що використана при збиранні товарів комплектуюча - кабіна з маркуванням «ROSTSELMASH» - походить не з Російської Федерації, а з Республіки Казахстан.
Отже, проаналізувавши положення Угоди про Правила визначення країни походження товарів у Співдружності Незалежних Держав від 20.11.2009 року судовий експерт зазначив про те, що в досліджуваному випадку необхідно керуватися пунктом 2.3 Правил, що передбачає кумулятивний принцип, який визначає походження того чи того товару під час його послідовної обробки (переробки).
Відповідно до розділу І Угоди «кумулятивний принцип» - принцип визначення країни походження товарів, відповідно до якого походження товару в результаті послідовної обробки (переробки) товару в державах - учасницях Угоди визначається за країною виготовлення кінцевого товару.
Походження товару - Трактор сільськогосподарський новий колісний тип 2000 4 WD варіант 2375, серійний номер НОМЕР_4, саме з Республіки Казахстан підтверджується також наявними в матеріалах справи доказами, а саме: копією міжнародної транспортної накладної на трактор НОМЕР_4 від 23.04.2020 р., копією рахунку фактури виробника на трактор НОМЕР_4 від 22.04.2020 р., копією сертифікату походження товару СТ-КZ від 19.02.2020 р., копією ліцензійного договору від 19.02.2018 р., копією комплектувальної відомості, копією експортної митної декларації з Республіки Казахстан на трактор НОМЕР_4 від 23.04.2020 р., копією сертифіката відповідності, копією паспорта на трактор НОМЕР_4 від 23.04.2020 р., копією декларації ТОО «Казахстанская агро инновационная корпорація» про походження товару від 06.05.2020 р., копією Листа ТОО «Казахстанская агро инновационная корпорація» від 04.05.2020 р., копією Листа ТОО «Казахстанская агро инновационная корпорація», копія товарної накладної на трактор НОМЕР_4 від 22.04.2020 р., копією Листа ТОО «Казахстанская агро инновационная корпорація» від 19.05.2020 р., копією Акту експертизи походження товару для внутрішнього обігу від 12.02.2020 р., який виданий Акмолинською філією АО «Національний центр експертизи та сертифікації».
Таким чином, в матеріалах справи наявні всі товаросупровідні документи для здійснення митного оформлення та випуску товару у вільний обіг, що були подані Київській митниці Держмитслужби, які видані виробником товару та уповноваженими органами Республіки Казахстан. При цьому відомостей про підробку вказаних документів, матеріали справи не містять.
Будь-яких належних та допустимих доказів, які б спростовували достовірність декларування даних щодо країни походження товару - Трактор сільськогосподарський новий колісний тип 2000 4 WD варіант 2375, серійний номер НОМЕР_4, з Республіки Казахстан, - митним органом в ході проведення перевірки не використано та не встановлено.
За таких обставин, відсутні підстави вважати, що відомості про країну походження товарів, внесені до митної декларації № UA100480/2020/804222, є неправдивими, оскільки жодних доказів, на підтвердження того, що країна походження вказаного товару - Російська Федерація - Київською митницею Держмитслужби не надано.
Таким чином, оскільки митним органом не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що документи, подані митному органу для здійснення митного оформлення товару «трактор новий сільськогосподарський колісний тип 2000 4WD варіант 2375 серійний номер (кузова, шасі) - НОМЕР_4 - 1 шт.» вагою брутто 15 788,00 кг, нетто - 15 755,00 кг, що надійшов на адресу ТОВ «ВЕРСАТАЙЛ УКРАЇНА», містять неправдиві відомості щодо країни походження товару, то ОСОБА_1 не вчиняв будь-яких дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, у тому числі дій, підтверджуючих наявність у нього умислу на подання митному органу документів, що містять неправдиві відомості, які б утворювали об`єктивну та суб`єктивну сторони правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Отже, суд першої інстанції дав належну оцінку наявним у справі доказам і обґрунтовано прийшов до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
За таких обставин, постанова судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07 серпня 2020 року є законною та обґрунтованою, а тому підстави для її скасування та задоволення апеляційної скарги представника Київської митниці Держмитслужби Глущенко Н.В. відсутні.
На підставі наведеного та керуючись ст. 294 КУпАП, суддя
п о с т а н о в и л а:
апеляційну скаргу представника Київської митниці Держмитслужби Глущенко Н.В. залишити без задоволення, а постанову судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07 серпня 2020 року, якою закрито провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, - без змін.
Постанова є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя
Київського апеляційного суду Горб І.М.