Справа № 182/6340/20
Провадження № 3/0182/2592/2020
П ОС ТА НО ВА
04.12.2020 м. Нікополь
Суддя Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області Клименко І. В., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов від Відділу з питань додержання законодавства про працю, застрахованих осіб, зайнятість, працевлаштування інвалідів та з питань дитячої праці у Нікопольському регіоні ГУ Держпраці у Дніпропетровській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , виконавчого директора ПрАТ «НОВОПАВЛІВСЬКИЙ ГРАНІТНИЙ КАР`ЄР», зареєстрована та проживає у АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за правопорушення передбачене ч. 2 ст. 188-1 КУпАП,-
В С Т А Н О В И В :
Відносно ОСОБА_1 26 жовтня 2020 р. державним інспектором складено протокол № 12/4.3-269/ПТ про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 188-1 КУпАП.
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі функції, допустила порушення вимог ч. 7 та 9 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», а саме: під час проведення з 26.10.2020 по 26.10.2020 позапланової перевірки зі здійснення державного контролю за додержанням законодавства про зайнятість та працевлаштування інвалідів у ПрАТ «НОВОПАВЛІВСЬКИЙ ГРАНІТНИЙ КАР`ЄР» (53282, Дніпропетровська область, Нікопольський район, с. Кам`янське, вул. Озерна, 40, ЄРДПОУ 2887516609) встановлено, що ПрАТ «НОВОПАВЛІВСЬКИЙ ГРАНІТНИЙ КАР`ЄР», яке використовує найману працю, не провело реєстрацію змін у Дніпропетровському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів та звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю за формою № 10-ПІ за 2019 рік, терміном подання до 02.03.2020 до Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів поданий 05.03.2020, що є порушенням ч. 7 та ч. 9 ст. 19 Закону України«Про основисоціальної захищеностіосіб зінвалідністю вУкраїні» від21.03.1991№ 875 а також абз. 4 п. 3 та п. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 70.
Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч. 2 ст. 188-1 КУпАП.
Відповідно ч. 2 ст. 7 КУпАП, провадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до ст. 278 КУпАП при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення підлягає вирішенню ряд питань, зокрема чи правильно складено протокол про адміністративне правопорушення та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.
Умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення. Склад адміністративного правопорушення - це сукупність встановлених законом об`єктивних і суб`єктивних ознак, що характеризують діяння як адміністративне правопорушення (проступок). До складу адміністративного правопорушення входять ознаки, які характеризують об`єкт, об`єктивну і суб`єктивну сторони та суб`єкта правопорушення.
Так, ч. 2 ст.188-1КУпАП передбачає відповідальність за невиконання посадовою особою, яка користується правом приймати на роботу і звільняти з роботи, фізичною особою, яка використовує найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Протокол про адміністративне правопорушення складено стосовно виконавчого директора ПрАТ «НОВОПАВЛІВСЬКИЙ ГРАНІТНИЙ КАР`ЄР» ОСОБА_1 . При цьому до матеріалів адміністративної справи не долучено документи, які підтверджують повноваження ОСОБА_1 , стосовно права прийняття та звільнення з роботи (посадова інструкція). До протоколу долучена неповна ксерокопія Статуту ПрАТ «НОВОПАВЛІВСЬКИЙ ГРАНІТНИЙ КАР`ЄР», яка містить лише 1, 2, 29 та 30 сторінки.
Також, будь-які докази того, що ПрАТ «НОВОПАВЛІВСЬКИЙ ГРАНІТНИЙ КАР`ЄР» не провів реєстрацію змін у Дніпропетровському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів в матеріалах справи відсутні (письмові повідомлення, листи, довідки).
Окрім того, в протоколі відсутні пояснення особи, що притягається до адміністративної відповідальності або докази відмови такої особи від дачі пояснень.
З доданого до протоколу Акту про результати проведення перевірки № 41/4.3-269 від 26.10.2020 вбачається наявність письмових пояснень ОСОБА_1 (додаток № 2 до акту), однак вказані письмові пояснення до протоколу не додано.
Обов`язок щодо належного складання протоколу про адміністративне правопорушення та надання доказів на підтвердження викладених в протоколі відомостей, покладається на особу, яка його складає та не може бути перекладено на суд.
Приймаючи до уваги, що посадовою особою при складанні протоколу про адміністративне правопорушення допущені порушення вимог КУпАП, які перешкоджають своєчасному, всебічному, повному і об`єктивному провадженню в справі про адміністративне порушення, суддя приходить до висновку, що адміністративна справа підлягає поверненню для доопрацювання.
Керуючись ст. 221, 254, 256, 283 КУпАП, -
п о с т а н о в и в:
Адміністративну справу про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 188-1 КУпАП повернути до Відділу з питань додержання законодавства про працю, застрахованих осіб, зайнятість, працевлаштування інвалідів та з питань дитячої праці у Нікопольському регіоні ГУ Держпраці у Дніпропетровській області для доопрацювання.
Постанова оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.
Суддя: І. В. Клименко