open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 495/5594/20

Номер провадження 3/495/1597/2020

09 листопада 2020 рокум. Білгород-Дністровський

Суддя Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області Боярський О.О.

розглянувши матеріали, які надійшли від Управління стратегічнихрозслідувань вОдеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 ,

ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Чирчик, Ташкентська

область, Узбекистан, начальник управління

охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради

що проживає за адресою:

АДРЕСА_1

за ст. 172-6 ч. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення

ВСТАНОВИВ:

До Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області 16 вересня 2020 року надійшов протокол про адміністративне правопорушення №462/2020 від 09.09.2020 року з доданими до нього матеріалами відносно ОСОБА_1 за ст. 172-6 ч. 1КУпАП.

Згідно з протоколом, ОСОБА_1 , припиняючи діяльність на посаді начальника управління охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради Одеської області та будучи посадовою особою місцевого самоврядування, будучи суб`єктом декларування відповідно до ч. 1, п. 1, підпункту «В» ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон), в порушення абз. 1 ч. 2 ст. 45 Закону, несвоєчасно, без поважних причин подала 17.08.2020 року декларацію особи, яка припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування за період неохоплений раніше доданими деклараціями, типу - «перед звільненням». Вказані дії містять ознаки адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Згідно ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

У відповідності до пункту 13 статті 1 Закону, суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пунктах 4 і 5 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», інші особи, які зобов`язані подавати декларацію та виконувати інші вимоги фінансового контролю відповідно до цього Закону.

Розпорядженням міського голови №23-к від 31.01.2012 р. ОСОБА_1 було призначено на посаду начальника управління охорони здоров`я Білгород - Дністровської міської ради Одеської області.

Присягу посадової особи місцевого самоврядування ОСОБА_1 прийняла 03.09.2007 року.

Відповідно до Розпорядження № 300-к від 25.09.2018 р. ОСОБА_1 було звільнено з посади начальника управління охорони здоров`я Білгород - Дністровської міської ради Одеської області відповідно до п. 1 ст. 36 КЗпП, за угодою сторін.

Відповідно до пункту «в» частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування належать до суб`єктів, на яких поширюється дія Закону.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 3 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» Посадами в органах місцевого самоврядування є посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Відповідно до частини 2 статті 12 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» На посадових осіб місцевого самоврядування поширюються вимоги та обмеження, встановлені Законом України "Про запобігання корупції".

Відповідно до статті 13 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» Посадові особи місцевого самоврядування зобов`язані додавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в порядку, встановленому Законом України "Про запобігання корупції".

Таким чином на гр. ОСОБА_1 поширюється дія Закону «Про запобігання корупції», і вона є суб`єктом декларування та відповідальності за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією.

Положеннями ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування. їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, начальник управління охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради Одеської області ОСОБА_1 , відповідно до ч. 1, п. 1, підпункту «В» ст. 3 Закону, є суб`єктом на якого поширюється дія Закону, та вона є суб`єктом декларування і відповідальності, тож зобов`язана виконувати вимоги Закону, в тому числі визначені абз. 1 ч. 2 ст. 45 вказаного Закону в частині обов`язку подавати декларації та виконувати інші вимоги фінансового контролю відповідно до цього Закону.

Статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони га обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Відповідно до абз. 1 ч. 2 ст. 45 ЗУ «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.

Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 № 3, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 959/29089, «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», визначено що декларація «перед звільненням» - декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частині: другої статті 45 Закону не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах "а", "в" пункту 2 частини першої статті 3 Закону.

Така декларація охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб`єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день припинення діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах "а", "в" пункту 2 частини першої статті 3 Закону. Під раніше поданими деклараціями розуміються декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».

Частина перша статті 241-1 КЗпП України «Обчислення строків, передбачених цим Кодексом» визначає, що строки виникнення і припинення трудових прав та обов`язків обчислюються роками, місяцями, тижнями і днями. Частина п`ята вказаної статті встановлює, що коли строки визначаються днями, то їх обчислюють з дня, наступного після того дня, з якого починається строк.

Таким чином, строком перебування особи в часі як такої що «припиняє діяльність», зазначеного в абзаці першому ч. 2 ст. 45 Закону, є останній день перебування працівника в трудових правах та обов`язках визначених у розпорядженні про переведення, а з наступного дня особа вважається переведеною, тобто такою що, в даному випадку, припинила бути посадовою особою місцевого самоврядування та гр. ОСОБА_1 припинила трудові права та обов`язки в посаді начальника управління охорони здоров`я Білгород - Дністровської міської ради Одеської області.

Враховуючи вказане, останнім днем роботи ОСОБА_1 на посаді начальника управління охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради Одеської області, такою що в часі «припиняє діяльність», є 27.09.2018 року, та вона є звільненою з вказаної посади, такою що «припинила діяльність» на вказаній посаді, з 28.09.2018 року.

Таким чином ОСОБА_1 як особа, зазначена у пункті 2, підпункті "а" частини першої статті 3 Закону, яка припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування 27.09.2018 року, була зобов`язана подати декларацію особи, яка припиняє діяльність пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування за період неохоплений раніше поданими деклараціями, типу перед звільненням, до 00 годин 00 хвилин 25.10.2018 року.

Проте, ОСОБА_1 , будучи обізнаною щодо обов`язку, способу, та терміну подачі такого типу декларації, за відсутності поважних причин, в порушення абзацу першого частини другої стати 45 Закону, припиняючи діяльність, як посадова особа місцевого самоврядування, подала відповідну декларацію типу перед звільненням, лише 17.08.2020 о 12 годині 46 хвилин, що встановлено відповідно до відкритих загальнодоступних даних Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до якого встановлено дату додачі декларації гр. ОСОБА_1 , типу - «перед звільненням» та скріншотом з сайту НАЗК щодо фактичної дати подачі декларації з офіційної сторінки Реєстру.

Таким чином, своїми діями ОСОБА_1 , будучи посадовою особою місцевого самоврядування, обіймаючи посаду начальника управління охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради Одеської області, вчинила дії, які містять ознаки адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

ОСОБА_1 не виконала вимоги абз. 1 ч. 2 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», які виникли у неї, як у начальника управління охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради Одеської області. Місцем вчинення вважається місце роботи, а саме Білгород-Дністровська міська рада Одеської області, розташована за адресою: м. Білгород -Дністровський, вул. Михайлівська, 56.

Часом вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є 17.08.2020 року о 12 годині 46 хвилин, коли ОСОБА_1 не своєчасно, без поважних причин, подала декларацію особи, яка припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за період неохоплений раніше поданими деклараціями, типу - перед звільненням».

Датою виявлення, вчиненого начальником управління охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради Одеської області ОСОБА_1 правопорушення є фактичний момент з`ясування всіх необхідних даних, оскільки лише після їх отримання можливо встановити всі ознаки складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, що у свою чергу співпадає з датою складання цього адміністративного протоколу, а саме 09.09.2020 року.

У відповіді Голови Національного агентства з питань запобігання корупції (вих. № 93-05/4886/17 від 02.03.2017 року) на запит зазначено, що дата публікації документів, вказана у публічній частині інформаційно - телекомунікаційної системи «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» співпадає з фактичною датою подання суб`єктом декларування документів до Реєстру.

Таким чином, своїми діями ОСОБА_1 , будучи особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення визнала та просила призначити їй штраф мінімальний, передбачений санкцією статті 172-6 ч.1 КУпАП.

У судовому засіданні прокурор Чернов В. просив визнати винною ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.172-6 ч.1 КУпАП та призначити покарання у вигляді штрафу у розмірі 850 грн. на користь держави.

Факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення від 09.09.2020 року та витягом з офіційного сайту «public.nazk.gov.ua» щодо подання 17.08.2020 декларації особи, яка припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за період неохоплений раніше поданими деклараціями та іншими зібраними матеріалами, які додані до протоколу, поясненнями ОСОБА_1 .

Проаналізувавши матеріали адміністративної справи, суд дійшов до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні даного правопорушення, передбаченого ст. 172-6 ч. 1 КУПАП.

При накладенні адміністративного стягнення, суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність та те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила правопорушення в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником так і іншими особами, суд вважає за необхідне накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу

Відповідно до статті 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення уразі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

В зв`язку доведенням винності ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення також підлягає стягненню з неї судовий збір в розмірі 420,40 грн. на користь держави.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст.33-35, 172-6 ч. 1, 221, 283, 284 КУпАП, суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 172-6 ч. 1 КУпАП.

Притягнути ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 до адміністративної відповідальності та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 850 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь державного бюджету України судовий збір у розмірі 420,40 грн.

Згідно ст. 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу.

Згідно ст. 308 КУпАП - у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду через Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Строк пред`явлення виконавчого документа до виконання становить три місяці.

Суддя Боярський О.О.

Джерело: ЄДРСР 93581566
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку