open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №760/25233/20

Провадження №3/760/10624/20

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 листопада 2020 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Каліш С.В., представника Київської міської митниці ДФС Глущенко Н.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Федоренка М.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ «ЕДЕМ ФУД» (ЄДРПОУ 42075969, Україна, 53802, Дніпропетровська обл., м. Апостолове, вул. вул. Козацька, буд. 3), зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В :

18.11.2020 р. до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №1613/10000/20 від 21.10.2020 року, складений відносно громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ «ЕДЕМ ФУД» (ЄДРПОУ 42075969), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Відповідно до протоколу №1613/10000/20 про порушення митних правил від 21.10.2020 року, вбачається, що 22.09.2020 в зоні митного контролю відділу митного оформлення № 2 митного поста «Київ-спеціалізований» Київської митниці Держмитслужби (ЦСС ЗАТ «ДХЛ-ІНТЕРНЕШНЛ Україна»; м. Київ, вул. Лугова, 9), при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру №1505689942, яке переміщувалось з території Буркіна -Фасо від відправника - « SERVICE PLUS » ( Буркіна -Фасо) на адресу одержувача - « Edemfood » ( ОСОБА_1 , АДРЕСА_2 ) («Едемфуд» ( ОСОБА_1 , АДРЕСА_2 ) виявлено оригінали документів:

Рахунок-фактура (інвойс) від 22.06.2020 № AC031/20/contract119 на товари «сушене манго - 260 картонних коробів вагою брутто 5 400,00 кг, нетто - 5 200,00 кг та ядра кеш`ю - 373 картонних короби вагою брутто 9 000,00 кг, нетто - 8 459,64 кг» у загальній кількості 633 картонних коробів вагою брутто 14 400,00 кг, нетто - 13 659,64 кг, вартістю 55 260,20 євро, виставлений продавцем - компанією «SERVICE PLUS SARL» (SECT 09 BOBO DIOULASSO, BURKINA FASO (Буркіна-Фасо) до покупця - «EDEMFOOD» (Kozacka 3, Apostolovo 53000, Ukraine) («ЕДЕМФУД» (Україна, 53000, c. Апостолово, вул. Козацька, буд. 3);

Коносамент від 31.08.2020 № 204153649 на товари, відправлені з порту «Abijan» до порту «Pivdennyi» (Південний) у 20-футовому стандартному контейнері № MSKU7194069, а саме: «сушене манго - 260 картонних коробів та ядра кеш`ю - 373 картонних короби» у загальній кількості 633 картонних коробів вагою брутто 14 400,00 кг, об`ємом 20,00 кубічних футів, відправником яких зазначено компанію «SERVICE PLUS SARL» (SECTEUR № 09 BOBO DIOULASSO, BURKINA FASO (Буркіна-Фасо), одержувачем - «EDEMFOOD» (Kozacka 3, Apostolovo 53000, Ukraine, Mail: ІНФОРМАЦІЯ_2 НОМЕР_2) («ЕДЕМФУД» (Україна, 53000, c. Апостолово, вул. Козацька, буд. 3, електронна пошта: ІНФОРМАЦІЯ_2 НОМЕР_2).

Відповідно до інформації, наявної на офіційному веб-сайті компанії експрес-перевізника - «DHL» (www.dhl.com), 25.09.2020 міжнародне експрес-відправлення документального характеру № 1505689942 доставлено на адресу одержувача та при отриманні проставлено підпис « ОСОБА_1 » ( ОСОБА_1 ).

За результатом проведеного аналізу інформації, наявної в інформаційних базах даних Державної митної служби України, зокрема - ЄАІС Держмитслужби та АСМО «Інспектор», встановлено, що 09.10.2020 в зоні діяльності Одеської митниці Держмитслужби за попередньою митною декларацією типу ІМ/40/ЕЕ від 07.10.2020 № UA500500/2020/509121 на адресу ТОВ «ЕДЕМ ФУД» (ЄДРПОУ 42075969) 20-футовому стандартному контейнері № MSKU7194069 переміщено товари «сушене манго - 5 200,00 кг та ядра кеш`ю - 8 459,64 кг».

12.10.2020 зазначені вище товари заявлені до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ № UA500500/2020/509769, оформлені та випущені у вільний обіг.

13.10.2020 листом Київської митниці Держмитслужби № 7.8-3/20/7/20275 на адресу Одеської митниці Держмитслужби направлено запит щодо надання копій документів, на підставі яких здійснено пропуск через митний кордон України та випуск у вільний обіг товарів за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 12.10.2020 № UA500500/2020/509769.

Листом Одеської митниці Держмитслужби від 16.10.2020 № 7.10-1/28.5-02/7/15589 на адресу Київської митниці Держмитслужби надійшли копії запитуваних документів, з яких слідує, що переміщення через митний кордон України товарів та їх випуск у вільний обіг за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 12.10.2020 № UA500500/2020/509769 здійснено на підставі, серед інших, наступних документів:

Рахунок-фактура (інвойс) від 22.06.2020 № AC031/20/contract119 на товари «сушене манго - 260 картонних коробів вагою нетто 5 200,00 кг та ядра кеш`ю - 373 картонних короби вагою нетто 8 459,64 кг» у загальній кількості 633 картонних коробів вагою нетто - 13 659,64 кг, вартістю 56 804,63 доларів США, виставлений продавцем - компанією «SERVICE PLUS SARL» (SECT 09 BOBO DIOULASSO, BURKINA FASO (Буркіна-Фасо) до покупця - «EDEMFOOD» (Kozacka 3, Apostolovo 53800, Ukraine) («ЕДЕМФУД» (Україна, 53800, c. Апостолово, вул. Козацька, буд. 3);

Коносамент від 31.08.2020 № 204153649 на товари, відправлені з порту «Abijan» до порту «Pivdennyi» (Південний) у 20-футовому стандартному контейнері № MSKU7194069, а саме: «сушене манго - 260 картонних коробів та ядра кеш`ю - 373 картонних короби» у загальній кількості 633 картонних коробів вагою брутто 14 400,00 кг, об`ємом 20,00 кубічних футів, відправником яких зазначено компанію «SERVICE PLUS SARL» (SECTEUR № 09 BOBO DIOULASSO, BURKINA FASO (Буркіна-Фасо), одержувачем - «EDEMFOOD» (Kozacka 3, Apostolovo 53000, Ukraine, Mail: ІНФОРМАЦІЯ_2 НОМЕР_2) («ЕДЕМФУД» (Україна, 53000, c. Апостолово, вул. Козацька, буд. 3, електронна пошта: ІНФОРМАЦІЯ_2 НОМЕР_2).

За результатами порівняння відомостей, наявних в документах, які було виявлено під час митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 1505689942 та документів, на підставі яких вищезазначені товари переміщені через митний кордон України, встановлено, що вони стосуються однієї партії товарів, а саме: співпадають відомості щодо найменування, асортименту, кількості вантажних місць, ваги, об`єму товарів, реєстраційних даних комерційних та транспортних документів, типу та номеру контейнера, яким здійснювалось їх перевезення, забезпечення (пломби), що накладене відправником на контейнер тощо.

Відмінність полягає у відомостях щодо фактурної вартості товарів, а саме - згідно з відомостями рахунка-фактури (інвойсу) від 22.06.2020 № AC031/20/contract119, поданого у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, а в подальшому - до митного контролю та оформлення, загальна вартість товарів складає 56 804,63 доларів США (1 606 639,43 грн. відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 долар США - 28,28360000 грн.), а відповідно до відомостей, наявних в рахунку-фактурі (інвойсі) від 22.06.2020 № AC031/20/contract119, що був виявлений під час митного контролю міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 1505689942, загальна вартість цих же товарів складає 55 260,20 євро (1 839 053,93 грн. відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 євро - 33,27990000 грн.).

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари «сушене манго - 260 картонних коробів вагою брутто 5 400,00 кг, нетто - 5 200,00 кг та ядра кеш`ю - 373 картонних короби вагою брутто 9 000,00 кг, нетто - 8 459,64 кг», загальною вартістю 55 260,20 євро або 1 839 053,93 грн. (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 євро - 33,27990000 грн.), переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до відомостей інформаційних баз даних ДФС, на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника ТОВ «ЕДЕМ ФУД»

(ЄДРПОУ 42075969) перебувала громадянка України ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ).

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, гр. України ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) вчинено дії, які призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 839 053,93 грн. через митний кордон України на підставі документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до відомостей ПІК «Провадження в справах про ПМП» АСМО «Інспектор», ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) не притягувалась до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

Отже, в діях гр. України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Відповідно до матеріалів справи, безпосередні предмети правопорушення, не вилучалися, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були випущений у вільний обіг

Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні вважала обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №1613/10000/20 від 21.10.2020 року доведеними та просив притягнути гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (керівника ТОВ «ЕДЕМ ФУД» (ЄДРПОУ 42075969), до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, застосувавши до нього стягнення у виді накладення штрафу в розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а в разі неможливості конфіскації, просив вирішити питання про стягнення вартості безпосередніх предметів порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

В судовому засіданні представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 - адвокат Федоренко М.В. подав письмові заперечення, додаткові пояснення та просив закрити провадження у справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, відносно ОСОБА_1 за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

В обгрунтування своїх заперечень щодо протоколу про порушення митних правил представник зазначив, що між ТОВ «ЕДЕМ ФУД» та компанією «SERVICE PLUS» укладено контракт № 19 від 27.02.2020 р. на поставку товарів на загальну суму 56804,63 доларів США.

Умовами контракту передбачено, що обов`язок по виставленню інвойсу покладається на продавця.

На виконання контракту та специфікації продавець виставив покупцю інвойс від 22.06.2020 р. № АС031/20/contract119, в якому співробітник продавця помилково зазначив ціну за товар, щодо якої була досягнута взаємна згода обох сторін контракту, а саме 55260,20 Євро.

Номенклатура, кількість, ціна та строки поставки були визначені у відповідній Спеціфікації від 27.02.2020 р. та в подальшому, компанією «SERVICE PLUS» був виставлений відповідний інвойс від 22.06.2020 р. № АС031/20/contract119 на загальну суму 56804,63 доларів США.

03.04.2020 р. ТОВ «ЕДЕМ ФУД» відповідно до платіжного доручення №9 здійснено на адресу компанії «SERVICE PLUS» предоплату на суму 56804,63 доларів США на виконання умов контракту.

Після чого, компанією «SERVICE PLUS» відповідно експортної декларації від 29.06.2020 р. №00481243, 00193114 здійснено митне оформлення товарів на адресу ТОВ «ЕДЕМ ФУД».

Передача товарів відправником підтверджується коносаментом від 31.08.2020 р. №204153649.

При митному оформленні товару були подані всі документи, передбачені як обов`язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару.

Висновки митного органу про переміщення вказаних товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю відомостей базуються лише на співставленні інформації, зазначеної в міжнародному експрес-відправленні документального характеру №1505689942, та в митній декларації. Митним органом не наведено жодного підтвердження того, що ОСОБА_1 мала прямий умисел на вчинення дій, відповідальність за які передбачена ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України. Тому, розбіжність чи відповідність відомостей в даних документах жодним чином не може свідчити про недостовірність чи неправдивість відомостей, що внесені Підприємством до митної декларації, пред`явленої до митного оформлення.

Таким чином, представник ОСОБА_1 - адвокат Федоренко М.В., вважає, що адміністративна справа підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю в діях останньої складу адміністративного правопорушення.

Заслухавши пояснення представника митного органу, пояснення представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до положень ст. 2 КУпАП, законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексута інших законів України.

Згідно із ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбачено ст. 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Судом встановлено, що 22.09.2020 в зоні митного контролю відділу митного оформлення № 2 митного поста «Київ-спеціалізований» Київської митниці Держмитслужби (ЦСС ЗАТ «ДХЛ-ІНТЕРНЕШНЛ Україна»; м. Київ, вул. Лугова, 9), при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 1505689942, яке переміщувалось з території Буркіна -Фасо від відправника - « SERVICE PLUS » ( Буркіна -Фасо) на адресу одержувача - « Edemfood » ( ОСОБА_1 , АДРЕСА_2 ) («Едемфуд» ( ОСОБА_1 , АДРЕСА_2 ) виявлено оригінали документів:

Рахунок-фактура (інвойс) від 22.06.2020 № AC031/20/contract119 на товари «сушене манго - 260 картонних коробів вагою брутто 5 400,00 кг, нетто - 5 200,00 кг та ядра кеш`ю - 373 картонних короби вагою брутто 9 000,00 кг, нетто - 8 459,64 кг» у загальній кількості 633 картонних коробів вагою брутто 14 400,00 кг, нетто - 13 659,64 кг, вартістю 55 260,20 євро, виставлений продавцем - компанією «SERVICE PLUS SARL» (SECT 09 BOBO DIOULASSO, BURKINA FASO (Буркіна-Фасо) до покупця - «EDEMFOOD» (Kozacka 3, Apostolovo 53000, Ukraine) («ЕДЕМФУД» (Україна, 53000, c. Апостолово, вул. Козацька, буд. 3);

Коносамент від 31.08.2020 № 204153649 на товари, відправлені з порту «Abijan» до порту «Pivdennyi» (Південний) у 20-футовому стандартному контейнері № MSKU7194069, а саме: «сушене манго - 260 картонних коробів та ядра кеш`ю - 373 картонних короби» у загальній кількості 633 картонних коробів вагою брутто 14 400,00 кг, об`ємом 20,00 кубічних футів, відправником яких зазначено компанію «SERVICE PLUS SARL» (SECTEUR № 09 BOBO DIOULASSO, BURKINA FASO (Буркіна-Фасо), одержувачем - «EDEMFOOD» (Kozacka 3, Apostolovo 53000, Ukraine, Mail: ІНФОРМАЦІЯ_2 НОМЕР_2) («ЕДЕМФУД» (Україна, 53000, c. Апостолово, вул. Козацька, буд. 3, електронна пошта: ІНФОРМАЦІЯ_2 НОМЕР_2).

За результатом проведеного аналізу інформації, наявної в інформаційних базах даних Державної митної служби України, зокрема - ЄАІС Держмитслужби та АСМО «Інспектор», встановлено, що 09.10.2020 в зоні діяльності Одеської митниці Держмитслужби за попередньою митною декларацією типу ІМ/40/ЕЕ від 07.10.2020 № UA500500/2020/509121 на адресу ТОВ «ЕДЕМ ФУД» (ЄДРПОУ 42075969) 20-футовому стандартному контейнері № MSKU7194069 переміщено товари «сушене манго - 5 200,00 кг та ядра кеш`ю - 8 459,64 кг».

12.10.2020 зазначені вище товари заявлені до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ № UA500500/2020/509769, оформлені та випущені у вільний обіг.

13.10.2020 листом Київської митниці Держмитслужби № 7.8-3/20/7/20275 на адресу Одеської митниці Держмитслужби направлено запит щодо надання копій документів, на підставі яких здійснено пропуск через митний кордон України та випуск у вільний обіг товарів за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 12.10.2020 № UA500500/2020/509769.

Листом Одеської митниці Держмитслужби від 16.10.2020 № 7.10-1/28.5-02/7/15589 на адресу Київської митниці Держмитслужби надійшли копії запитуваних документів, з яких слідує, що переміщення через митний кордон України товарів та їх випуск у вільний обіг за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 12.10.2020 № UA500500/2020/509769 здійснено на підставі, серед інших, наступних документів:

Рахунок-фактура (інвойс) від 22.06.2020 № AC031/20/contract119 на товари «сушене манго - 260 картонних коробів вагою нетто 5 200,00 кг та ядра кеш`ю - 373 картонних короби вагою нетто 8 459,64 кг» у загальній кількості 633 картонних коробів вагою нетто - 13 659,64 кг, вартістю 56 804,63 доларів США, виставлений продавцем - компанією «SERVICE PLUS SARL» (SECT 09 BOBO DIOULASSO, BURKINA FASO (Буркіна-Фасо) до покупця - «EDEMFOOD» (Kozacka 3, Apostolovo 53800, Ukraine) («ЕДЕМФУД» (Україна, 53800, c. Апостолово,

вул. Козацька, буд. 3);

Коносамент від 31.08.2020 № 204153649 на товари, відправлені з порту «Abijan» до порту «Pivdennyi» (Південний) у 20-футовому стандартному контейнері № MSKU7194069, а саме: «сушене манго - 260 картонних коробів та ядра кеш`ю - 373 картонних короби» у загальній кількості 633 картонних коробів вагою брутто 14 400,00 кг, об`ємом 20,00 кубічних футів, відправником яких зазначено компанію «SERVICE PLUS SARL» (SECTEUR № 09 BOBO DIOULASSO, BURKINA FASO (Буркіна-Фасо), одержувачем - «EDEMFOOD» (Kozacka 3, Apostolovo 53000, Ukraine, Mail: ІНФОРМАЦІЯ_2 НОМЕР_2) («ЕДЕМФУД» (Україна, 53000, c. Апостолово, вул. Козацька, буд. 3, електронна пошта: ІНФОРМАЦІЯ_2 НОМЕР_2).

В зв`язку з чим, 21.10.2020 року працівниками Київської міської митниці ДФС України відносно гр. України ОСОБА_1 , керівника ТОВ «ЕДЕМ ФУД» (ЄДРПОУ 42075969), складено протокол про порушення митних правил №1613/10000/20, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон.

Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил №1613/10000/20, складеного 21.10.2020 р., відмінність полягає у відомостях щодо фактурної вартості товарів, а саме: у рахунку-фактурі (інвойсі) від 22.06.2020 № AC031/20/contract119, що був поданий у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, загальна вартість товарів складає 56 804,63 доларів США (1 606 639,43 грн. відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 долар США - 28,28360000 грн.), а відповідно до відомостей, наявних в рахунку-фактурі (інвойсі) від 22.06.2020 № AC031/20/contract119, що був виявлений під час митного контролю міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 1505689942, загальна вартість цих же товарів складає 55 260,20 євро (1 839 053,93 грн. відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 євро - 33,27990000 грн.).

Судом встановлено, що між ТОВ «ЕДЕМ ФУД» та компанією «SERVICE PLUS» укладено контракт № 19 від 27.02.2020 р. на поставку товарів на загальну суму 56804,63 доларів США.

Умовами контракту передбачено, що обов`язок по виставленню інвойсу покладається на продавця.

Номенклатура, кількість, ціна та строки поставки були визначені у відповідній Спеціфікації від 27.02.2020 р. та в подальшому, компанією «SERVICE PLUS» був виставлений відповідний інвойс від 22.06.2020 р. № АС031/20/contract119 на загальну суму 56804,63 доларів США.

03.04.2020 р. ТОВ «ЕДЕМ ФУД» відповідно до платіжного доручення №9 здійснено на адресу компанії «SERVICE PLUS» предоплату на суму 56804,63 доларів США на виконання умов контракту.

Після чого, компанією «SERVICE PLUS» відповідно експортної декларації від 29.06.2020 р. №00481243, 00193114 здійснено митне оформлення товарів на адресу ТОВ «ЕДЕМ ФУД».

Передача товарів відправником підтверджується коносаментом від 31.08.2020 р. №204153649.

Нормами чинного законодавства України унормовано, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін (стаття 632 ЦК України); вільні ціни визначаються суб`єктами господарювання самостійно за згодою сторін (частина 2 статті 190 ГК України): ціни у зовнішньоекономічних договорах (контрактах) можуть визначатися в іноземній валюті за згодою сторін (частина 2 статті 189 ГК України).

Отже, визначення ціни Товару є одним із елементів договірних відносин сторін, що домовляються. Відповідно до чинного законодавства України, сторони є вільними у визначенні цін в договорах, окрім випадків, коли має місце державне регулювання цін. По відношенню до Товару, який постачається за Контрактом між ТОВ «ЕДЕМ ФУД» та компанією «SERVICE PLUS», в Україні не застосовуються державні методи ціноутворення, а отже Сторони є вільними у визначенні ціни на даний тип Товару.

Статтею 627 ЦК України встановлений принцип свободи договору, відповідно до якого сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Згідно частини 1 статті 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до пункту 5.1. розділу «5. УМОВИ ОПЛАТИ» Контракту № 19 від 27.02.2020 р., укладеного між ТОВ «ЕДЕМ ФУД» та компанією «SERVICE PLUS», сторони дійшли згоди про 100 % предоплату.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до платіжного доручення №9 від 03.04.2020 року, підтверджується повне виконання «ТОВ «ЕДЕМ ФУД» грошових зобов`язань перед компанією «SERVICE PLUS» з оплати за Товар в сумі 56804,63 доларів США, що в повній мірі відповідає митній вартості Товару, зазначеній в митній декларації IM/40/ЕЕ UA500500/2020/509769 від 12.10.2020 р.

Відповідно до частини 8 статті 257 МК України, митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів, серед іншого… фактурна вартість товарів; митна вартість товарів та метод її визначення; статистична вартість товарів.

Встановлено, що на виконання вимог митного законодавства України ОСОБА_1 в митній декларації IM/40/ЕЕ UA500500/2020/509769 зазначена митна вартість товару в сумі 56 804,63 доларів США, що відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 долар США - 28,28360000 грн. складає 1 606 639,43 грн., що в повній мірі відповідає відомостям, які вказані в рахунка-фактури (інвойсу) від 22.06.2020 № AC031/20/contract119, які були додані до електронної митної декларації (графа 44 митної декларації та доповнення до графи 44).

При цьому, у інвойсі від 22.06.2020 № AC031/20/contract119, що був виявлений під час митного контролю міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 1505689942, - зазначена вартість Товару у розмірі 55 260,20 євро.

Разом з тим, дана ціна Товару не становить предмет домовленостей Сторін, не зазначена в Контракті № 19 від 27.02.2020 р. на поставку партії товару, а тому не створює для «ТОВ «ЕДЕМ ФУД» жодних правових наслідків та не обумовлює виникнення у Покупця - «ТОВ «ЕДЕМ ФУД» жодних зобов`язань з оплати Товару саме за ціною у розмірі 55 260,20 євро, оскільки така ціна не вказана в погодженому обома сторонами Контракті № 19 від 27.02.2020 на поставку даного товару.

Будь-яких доказів на підтвердження того, що ОСОБА_1 могло бути відомо про відмінність вартості товарів та наявність у неї прямого умислу на вчинення дій, відповідальність за які, передбачена ст. 483 МК України, суду не надано та матеріали справи не містять.

Згідно роз`яснень Пленуму Верховного Суду України, що містяться в п. 6 постанови від 3 червня 2005 р. № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» порушення митних правил не можливе, якщо в діях особи відсутній умисел на вчинення таких дій.

В постанові Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 р. №8 зазначено, що особи, що вчиняють контрабанду та порушують митні правила, посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України, внаслідок чого завдають шкоду економіці держави, її культурній спадщині, здоров`ю населення та громадській безпеці, сприяють розширенню тіньового сектора економіки.

Для притягнення до відповідальності, згідно з статтею 483 МК України необхідне доведення факту заявлення в митній декларації, в даному випадку неправдивих відомостей та/або надання документів, що містять неправдиві відомості, вини у формі прямого умислу.

У матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинила протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у товаросупровідних документах на переміщення товарів на територію України. Тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Досліджені в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях гр. ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, з огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, суд приходить до висновку, що провадження в справі підлягає закриттю в зв`язку з відсутністю складу правопорушення.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 9, 247, 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 3, 235, 236, 268, 458, 465, 467, 483, 527-529 Митного кодексу України, суддя,-

П О С Т А Н О В И В:

Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до адміністративної відповідальності за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України -закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя: С.І. Кушнір

Джерело: ЄДРСР 93577388
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку