open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

П О С Т А Н О В А

іменем України

Справа №377/699/20

Провадження №3/377/190/20

10 грудня 2020 року суддя Славутицького міського суду Київської області Малишенко Т.О., за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Славутичі матеріали справи про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 44-3 КУпАП, що надійшла із Славутицького ВП Броварського ВП ГУ Національної поліції в Київській області відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого: ДСП ЧАЕС, інженер, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , -

УСТАНОВИЛА:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення серії ГР №206764, який складено поліцейським СРПП №4 Славутицького ВП ст.сержантом поліції Ситенок Сергієм Михайловичем, 17.11.2020 року о 12 годині 30 хвилин ОСОБА_2 , перебував в громадському місці, а саме в магазині «Союз» за адресою: м.Славутич, Київської області, проспект Дружби Народів буд.5 без засобів індивідуального захисту, а саме без маски, чим порушив вимоги Постанови КМУ від 22.07.2020 року № 641, вчинив правопорушення, передбачене ст. 44-3 КУпАП.

04 грудня 2020 року до суду надійшло заперечення від особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 , в яких зазначає, що діючий в Україні карантин містить норми (правила та заборони), що обмежують права і свободи людини, встановлені Конституцією України, зокрема правила карантину обмежують свободу пересування людини, встановлену статтею 33 Конституції України. Це обмеження полягає в тому, що на період дії карантину заборонено перебування в громадських будинках і спорудах, громадському транспорті без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у томі числі виготовлених самостійно (підпункт 1 пункту 10 Постанови КМУ за № 641 від 22.07.2020 року «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемичних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». Тобто, гарантована Конституцією свобода пересування обмежена нормативно-правовим актом Кабінету Міністрів України (підзаконним актом). Це обмеження відбулось з метою захисту суспільного інтересу, який полягає в протидії поширенню особливо-небезпечної хвороби. Конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Наразі, в Україні не введено ані воєнний, ані надзвичайний стан. А також Кабінет Міністрів немає повноважень затверджувати санітарні та протиепідемічні правила і норми, тому що це компетенція МОЗ. Діючи накази МОЗ (про затвердження протоколу лікування COVID-19) встановлюють, що носіння маски здоровим людям в громадських місцях не потрібне. Просить суд скасувати дане адміністративне провадження, як таке, що виходить за межі норм Конституції України і суперечить її основним нормам і положенням.

04грудня 2020року досуду надійшлоклопотання від особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_4 в якому він просить закрити провадження у справі в зв`язку з тим, що 21.11.2020 року набув чинності Закон України № 1000-ІХ, яким було внесено зміни до КУпАП, а саме до статті 44-3 було додано частину другу, яка передбачає пом`якшення відповідальності за перебування в громадській будівлі без захисної маски. Крім того, було внесено зміни до процедури розгляду справ про такі адміністративні правопорушення, а саме суд позбавлений повноважень розглядати ці справи (п.3 ст.1 Закону України №1000-ІХ-зміни до ст.221 КУпАП).Відповідно до ст.8 КУпАП закон, що пом`якшує відповідальність, має зворотну дію в часі. Крім того, відповідно до ст.8 КУпАП, провадження у справі відбувається за актуальним на день розгляду процесуальним законом.

10 грудня 2020 року особою, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_4 подано до канцелярії суду заяву про розгляд справи за його відсутності. Одночасно просить долучити до матеріалів справи роздруківку наказу № 722 від 28.03.2020 роу МОЗ України та роздруківку «Стандартів медичної допомоги «Коронавірусна хвороба COVID-19».

Відповідно до ст.256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.

Законом України «Про внесення змін до Кодексу про адміністративні правопорушення щодо запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), статтю 44-3 КУпАП доповнено частиною другою такого змісту: Перебування в громадських будинках, спорудах, громадському транспорті під час дії карантину без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно тягне за собою накладення штрафу від десяти до п`ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

Відповідно до ст. 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом, як правопорушення.

Статтею 8 КУпАПпередбачено, що особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення. Закони, які пом`якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів. Закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають. Провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.

У Рішенні Конституційного Суду України №1-рп/99 від 09.02.1999 року у справі про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів наголошується, що до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Акти адміністративного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ним чинності.

На час вчинення правопорушенняст. 44-3 КУпАПбула викладена в такій редакції: «Порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України" Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, - тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.».

Згідно п.п.4 п.15 Постанови КМУ №641 від 22.07.2020 року, на території України на період дії карантину додатково до обмежень, передбачених пунктом 10 цієїпостанови, в період з 00 годин 00 хвилин суботи до 00 годин 00 хвилин понеділка на території України з 14 листопада 2020 р. до 30 листопада 2020 р. забороняється: 4) приймання відвідувачів суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері торговельного і побутового обслуговування населення, крім: торгівлі продуктами харчування на торговельних площах, не менше 60 відсотків яких призначено для торгівлі продуктами харчування, пальним, лікарськими засобами та виробами медичного призначення, ветеринарними препаратами, кормами; провадження діяльності з надання фінансових послуг, діяльності фінансових установ і діяльності з інкасації та перевезення валютних цінностей, діяльності операторів поштового зв`язку, а також медичної практики, ветеринарної практики, діяльності автозаправних комплексів (без зон харчування), діяльності з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів; торговельної діяльності із здійсненням адресної доставки замовлень.

Частиною першоюст. 44-3 КУпАП, передбачено відповідальність за порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Беручи до уваги те, що заст. 44-3 КУпАП, зміни до якої набули чинності 21.11.2020 року, громадянин ОСОБА_3 на момент розгляду справи не може бути притягнутий до адміністративної відповідальності застаттею 44-3 КУпАП, оскільки, у відповідності до вимог ст.58 Конституції України, в протоколі не зазначено частину статті за якою останнього можливо притягнути до відповідальності, а зміни внесенні вст. 44-3 КУпАПпом`якшують відповідальність особи.

Також слід зазначити, що згідно п.1ст. 278 Кодексу України про адміністративні правопорушення, орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує чи належить до його компетенції розгляд даної справи.

За загальними правилами дії закону про відповідальність за адміністративні правопорушення в часі, встановленими ст.8 КУпАП, особа яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і місцем вчинення правопорушення. Закони які пом,якшують або скасовують відповідальність за адміністративне правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на првопорушення, вчинені до видання цих законів. Водночас. Провадження в справах про адміністративне правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.

Відповідно до ч.1 ст.221 КУпАП, судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені ч.1 ст.44-3, а згідно ч.1 ст.222 КУпАП, органи Національної поліції розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені ч.2 ст.44-3 КУпАП.

Відсутність в протоколі частини статті, за якою особа притягується до адміністративної відповідальності, позбавляє суд можливості перевірити, чи належить до його компетенції розгляд даної справи чи він підлягає розгляду органами Національної поліції.

З системного аналізу положень ч.1 ст.221 та ч.1 ст.223 КупАП в редакції Закону №1000-ІХ від 06.11.2020 року, вбачається. Що з набранням чинності вказаним законом 21.11.2020 року, розгляд спррав про адміністративне правопорушення, передбачені ч.2 ст.44-3 КупАП, віднесено до компетенції органів Національної поліції.

За таких обставин, оскільки закриття провадження в справі про адміністративне правопорушення за відсутногсті події та складу такого правопорушення потребує виконання вимог ст.ст.279-280 КупАП та можливе лише за результатами розгляду справи відповідним компетентним органом, Славутицький міський суд Київської області на даний час не має повноважень вирішувати питання, заявлені ОСОБА_2 , в своєму клопотанні.

Згідно з абз.2 п.12 Постанови Пленуму ВССУ з розгляду цивільних і кримінальних справ №11 від 17.10.2014 «Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення» визначено, що норми КупАП не забороняють повернення протоколів про адміністративне правопорушення вмотивованою постановою суду для належного формлення.

Таким чином, оскільки з викладеного в протоколі правопорушення вбачаються ознаки частини 1ст.44-3 КУпАП, то матеріал необхідно повернути до органу національної поліції для вірної кваліфікації, згідно змін поточних у законодавстві та подальшого розгляду справи про адміністративне правопорушення. При дооформленні матеріалів про адміністративне правопорушення, необхідно усунути вищенаведений недолік.

Керуючись ст.ст.44-3, 256, 268, 278-280 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання ОСОБА_5 про закриття провадження у справі залишити без задоволення.

Адміністративний матеріал за протоколом про адміністративне правопорушення серії, ГР №206764 від 17.11.2020 року, складений відносно ОСОБА_5 заст. 44-3 Кодексу України про адміністративне правопорушення, повернути до Славутицького ВП Броварського ВП ГУ Національної поліції в Київській області, для належного оформлення.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Т. О. Малишенко

Джерело: ЄДРСР 93476779
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку