open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 761/31851/20

Провадження № 3/761/7827/2020

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 грудня 2020 року

суддя Шевченківського районного суду м. Києва Бугіль Володимир Вячеславович, за участю прокурора Шкурпело Р.В., особи яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , при секретарі Павлюк Т.О., розглянувши матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в м. Києві Департаменту стратегічних розслідувань НП України, про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Кіровоград, громадянина України, проживаючого та зареєстровану за адресою: АДРЕСА_1 , займаючого посаду начальника відділу - державного інспектора з авіаційного нагляду за льотною експлуатацією відділу сертифікації затверджених організацій з підготовки льотного персоналу управління сертифікації персоналу департаменту льотної експлуатації Державної авіаційної служби України, ІПН НОМЕР_1 ,

за ч.1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

в с т а н о в и в :

В протоколі про адміністративне правопорушення № 409 від 28.09.2020 року, зазначено, що ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника відділу - державного інспектора з авіаційного нагляду за льотною експлуатацією відділу сертифікації затверджених організацій з підготовки льотного персоналу управління сертифікації персоналу департаменту льотної експлуатації Державної авіаційної служби України, будучи згідно підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті З Закону № 1700-VII суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог частини 1 статті 45 Закону № 1700-VII, несвоєчасно, 02.06.2020 о 14 годин 38 хвилин, без поважних причин, подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за вчинення якого передбачена частиною 1 статті 172-6 КУпАП - несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Оскільки дії ОСОБА_1 носять ознаки правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, справи направлено для розгляду до суду.

У судовому засіданні ОСОБА_1 підтвердив обставини викладені в протоколі про адміністративне правопорушення.

Прокурор просив визнати ОСОБА_1 винним, та притягнути його до адміністративної відповідальності.

Заслухавши пояснення учасників розгляду справи, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд приходить до наступного висновку.

Частиною 1 Положення «Про Державну авіаційну службу України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.2014 № 520 (далі - Положення) встановлено, що Державна авіаційна служба України (далі - Державіаслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури, який реалізує державну політику у сфері цивільної авіації та використання повітряного простору України та є уповноваженим органом з питань цивільної авіації.

Абзацом 1 частини 13 Положення зазначено, що граничну чисельність державних службовців та працівників Державіаслужби затверджує Кабінет Міністрів України.

Згідно з пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2007 № 1172 «Про введення посад державних інспекторів з авіаційного нагляду у Державіаслужбі та умови оплати їх праці», введено в межах граничної чисельності працівників у Державіаслужбі посади, зокрема, державного інспектора з авіаційного нагляду за льотною експлуатацією, які не належать до категорії посад державних службовців.

Пунктом 1.1. положення про відділ сертифікації затверджених організацій з підготовки льотного персоналу управління сертифікації персоналу департаменту льотної експлуатації Державіаслужби, затвердженого Головою Державіаслужби 10.09.2018 (далі - Положення про відділ) зазначено, що відділ сертифікації затверджених організацій з підготовки льотного персоналу є структурним підрозділом управління сертифікації персоналу (далі - Управління) департаменту льотної експлуатації (далі - Департамент) Державіаслужби, підпорядкований заступнику директора Департаменту - начальнику Управління.

Пунктом 6.2. Положення про відділ зазначено, що відділ сертифікації затверджених організацій з підготовки льотного персоналу очолює начальник відділу, якому підпорядковується 6 державних інспекторів.

Пунктом 6.3. Положення про відділ зазначено, що начальника відділу в установленому законом порядку призначає на посаду та звільняє з посади Голова Державіаслужби відповідно до законодавства України.

Наказом Голови Державіаслужби від 01.07.2019 № 317о/с «Про переведення ОСОБА_1 », ОСОБА_1 02.07.2019 переведено на посаду начальника відділу - державного інспектора з авіаційного нагляду за льотною експлуатацією відділу сертифікації затверджених організацій з підготовки льотного персоналу Управління Департаменту (далі - Начальник відділу) Державіаслужби.

Листом Міністерства юстиції України від 03.11.2006 № 22-48-548 зазначено, що організаційно-розпорядчі обов`язки - це обов`язки по здійсненню керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, колективних чи приватних підприємств, установ і організацій, їх заступники, керівники структурних підрозділів, їх заступники, особи, які керують ділянками робіт.

Пунктом 7.1. Положення про відділ зазначено, що начальник відділу, зокрема, здійснює загальне керівництво та контроль за діяльністю державних інспекторів відділу, забезпечує взаємодію зі структурними підрозділами Державіаслужби, визначає основні напрями діяльності відділу відповідно до завдань та функцій, визначених цим- Положенням, організовує виконання наказів

Голови Державіаслужби, рішень колегії з питань, що стосуються діяльності відділу, вносить пропозиції щодо заохочення чи притягнення до дисциплінарної відповідальності державних інспекторів відділу тощо.

Зазначене свідчить, що ОСОБА_1 обіймаючи посаду Начальника відділу Державіаслужби, у межах своїх повноважень здійснює діяльність, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих обов`язків, тобто є посадовою (службовою) особою.

Відповідно до статті 1 Закону №1700-VII суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пункті 4 частини першої статті З цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Підпунктом «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону № 1700-VII зазначено, що особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, є, зокрема, посадові та службові особи інших державних органів.

Абзацом 1 частини 1 статті 65 Закону № 1700-VII зазначено, що за вчинення корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень особи, зазначені в частині першій статті 3 цього Закону, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.

Таким чином, у відповідності до статті 1, підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону № 1700-VII, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду Начальника відділу Державіаслужби, є посадовою особою державного органу і є суб`єктом декларування та відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією.

Згідно з частиною 1 статті 45 Закону № 1700-VII, особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Абзацом 1 пункту 1 частини 5 Розділу II Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядуванню затвердженого рішенням_Національного агентства від 10.06.2016 № 3 (в редакції наказу Національного агентства від 12.12.2019 № 168/19), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 № 959/29089 (далі - Порядок), зазначено, що суб`єкти декларування подають декларації відповідно до статті 45 Закону з додержанням таких вимог: щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

На підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17.03.2020 № 530-ІХ, розділ XIII Закону №1700-VII доповнено пунктом 21, відповідно до абзацу 1 якого зазначено, що декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно до статті 45 цього Закону подаються за минулий рік до 1 квітня, у 2020 році суб`єкти декларування подають до 1 червня.

Таким чином, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду Начальника відділу Державіаслужби, був зобов`язаний подати Декларацію не пізніше 23:59:59 годин 31.05.2020.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, встановлено, що ОСОБА_1 подав Декларацію лише 02.06.2020 о 14 годин 38 хвилин, тобто несвоєчасно (https://public.nazk.gov.ua/declaration/2f440f07-ldfc- 41e6-869a-ealс8с31ае51).

Відповідно до ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, відповідальність настає за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Оцінивши в сукупності докази, які наявні в матеріалах справи, а саме: протокол про адміністративне правопорушення № 409 від 28.09.2020 року, положення про відділ, наказ Голови Державіаслужби від 01.07.2019 року № 317о/с «Про переведення ОСОБА_1 », лист Національного агентства від 06.02.2020 року № 71-03/4127/20, відомості з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відносно ОСОБА_1 , декларацією ОСОБА_1 , пояснення ОСОБА_1 , лист попередженням про встановлені обмеження та обов`язки, передбачені антикорупційним законодавством України, витяг з журналу обліку кваліфікованого електронного підпису Державіаслужби, відомостями КНЕП ІДД ДФС від 26.08.2020 року, суд приходить до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Крім того з пояснень ОСОБА_1 , які містяться в матеріалах справи, вбачається що останній підтверджує факт пропущення ним строку на подачу декларації, однак вважає наявними підстави які пом`якшують його відповідальність за вчинення адміністративного правопорушення.

Так ОСОБА_1 зазначає, що з 18.03.2020 по теперішній час, у зв`язку із впровадженням карантинно-обмежувальних заходів, пов`язаних із поширенням коронавірусної хвороби COVID-19, посадові обов`язки виконує за місцем проживання, використовуючи мережу Інтернет. Декларацію подано несвоєчасно у зв`язку із великим навантаженням на дистанційному робочому місці, організацією звільнень для суб`єктів авіаційної діяльності, наявністю позапланових відряджень та організацією дистанційної роботи відділу, що відбувалось з 18.03.2020 по 31.05.2020 включно. Подача декларації була запланована на 27-29 травня 2020 року, дома мали місце проблеми із авторизацією на сайті НАЗК, у зв`язку із чим декларацію було подано 02.06.2020 року.

Суд, беручи до уваги пояснення ОСОБА_1 , вважає, що у останнього був відсутній прямий умисел на несвоєчасне подання декларації та існували обставини, які в деякій мірі заважали останньому подати декларацію вчасно. В той же час у ОСОБА_1 було п`ять місяців на подання декларації, а відтак останній легковажно віднісся до свого обов`язку подати декларацію у визначений законом строк, відклавши такий обов`язок на останні дні подачі декларації.

Отже суд вважає, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, що підтверджується матеріалами справи та не оспорюється ОСОБА_1 .

Призначаючи ОСОБА_1 вид та міру адміністративного стягнення, судом враховується відсутність обставин, які обтяжують чи пом`якшують відповідальність, особу порушника, його майновий стан, відношення ОСОБА_1 до скоєного.

Наведені в матеріалах справи обставини свідчать про достатність підстав вважати, що застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу, з урахуванням особи правопорушника, буде домірним скоєному, а тому суд приходить до висновку про необхідність застосування адміністративного стягнення у виді штрафу у межах санкції, передбаченої ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

На підставі викладеного, керуючись статтями 33, 40-1, ч. 1 ст. 172-6, 268 КУпАП, п. 1 ч. 1 ст. 12 ЗУ «Про запобігання корупції», п. 5 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір» суд, -

П О С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 50 (п`ятдесяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави, судовий збір в розмірі 420 грн. 40 коп.

Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. У разі несплати правопорушником штрафу у зазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень.

Зобов`язати відділ державної виконавчої служби повідомити про виконання постанови шляхом повернення останньої на адресу суду з відміткою про її виконання.

Постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 КУпАП, особою, щодо якої її винесено, а також потерпілим.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя В.В. Бугіль

Джерело: ЄДРСР 93424913
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку