open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 908/204/20
Моніторити
Ухвала суду /15.11.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Постанова /19.10.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /13.10.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /20.08.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /29.07.2021/ Касаційний господарський суд Судовий наказ /30.06.2021/ Господарський суд Запорізької області Судовий наказ /30.06.2021/ Господарський суд Запорізької області Постанова /07.06.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Постанова /07.06.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.04.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.04.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.03.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.03.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.01.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.01.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Рішення /16.12.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /08.12.2020/ Господарський суд Запорізької області Рішення /19.11.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /09.11.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /20.10.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /03.09.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /11.08.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /09.07.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /15.06.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /25.05.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /15.04.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /24.03.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /04.03.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /03.03.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /06.02.2020/ Господарський суд Запорізької області
emblem
Справа № 908/204/20
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /15.11.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Постанова /19.10.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /13.10.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /20.08.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /29.07.2021/ Касаційний господарський суд Судовий наказ /30.06.2021/ Господарський суд Запорізької області Судовий наказ /30.06.2021/ Господарський суд Запорізької області Постанова /07.06.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Постанова /07.06.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.04.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.04.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.03.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.03.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.01.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.01.2021/ Центральний апеляційний господарський суд Рішення /16.12.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /08.12.2020/ Господарський суд Запорізької області Рішення /19.11.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /09.11.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /20.10.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /03.09.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /11.08.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /09.07.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /15.06.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /25.05.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /15.04.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /24.03.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /04.03.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /03.03.2020/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /06.02.2020/ Господарський суд Запорізької області

номер провадження справи 15/24/20

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.11.2020 Справа № 908/204/20

м. Запоріжжя

Господарський суд Запорізької області у складі судді Горохова Ігоря Сергійовича, при секретарі судового засідання Авраменко К.В. розглянувши матеріали

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Українська водна компанія, юридична адреса: 02088, м. Київ, вул. Дяченка, 12, оф. 6; адреса для листування: Київ 001, а/с В - 64

до відповідача Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області, 72355, Запорізька область, Мелітопольський район, с. Семенівка, вул. Першотравнева, 57

про стягнення коштів

за участю представників сторін та учасників процесу:

від позивача: Александров О.О., адвокат, посвідчення ЗП №001923 від 04.12.2018;

від відповідача: Рибакова І.В., довіреність № 1515 від 17.10.2019; Єрмоленко А.В., сільський голова; Єрмоленко А.В., голова Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області, посвідчення.

Суть спору

03.02.2020 до Господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Українська водна компанія, м. Київ до відповідача Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області, Запорізька область, Мелітопольський район, с. Семенівка про стягнення заборгованості у розмірі 2 533 982,70 грн, з яких: відшкодування різниці між затвердженим розміром тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво концесіонером послуг з централізованого водопостачання у розмірі 1 689 321,80 грн та сума штрафу за несвоєчасно сплачені кошти у розмірі 844 660,90 грн.

Ухвалою суду від 06.02.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі № 908/204/20, присвоєно справі номер провадження 15/24/20. Розгляд справи здійснюється за правилами загального позовного провадження. Судове засідання призначено на 04.03.2020.

Ухвалою суду від 04.03.2020 продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів - до 06.05.2020 включно. Відкладено підготовче засідання на 24.03.2020.

Ухвалою суду від 24.03.2020 підготовче судове засідання відкладалось на 15.04.2020.

Ухвалою суду від 15.04.2020 відкладено підготовче засідання на 25.05.2020.

Ухвалою суду від 25.05.2020 відкладено підготовче засідання на 15.06.2020.

15.06.2020 до суду від відповідача надійшло клопотання про виклик у судове засідання у якості свідка минулого директора філії ТОВ Українська водна компанія по Семенівській сільській раді Кравченко А.А.

Ухвалою суду від 15.06.2020 відкладено підготовче засідання на 09.07.2020

09.07.2020 до суду від відповідача надійшла заява відповідно до якої відповідач просить суд витребувати у позивача належним чином завірені копії документів, що встановлюють реальну вартість об`єкта концесії в с. Семенівка.

Ухвалою суду від 09.07.2020 відкладено підготовче засідання на 11.08.2020.

11.08.2020 до суду від відповідача надійшло клопотання про зобов`язання надати доступ до об`єктів концесії та про доручення до матеріалів справи висновку експерта.

Ухвалою суду від 11.08.2020 відкладено підготовче засідання на 03.09.2020.

Ухвалою суду від 03.09.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу № 908/204/20 до судового розгляду по суті на 06.10.2020.

06.10.2020 у судовому засіданні оголошено перерву до 04.11.2020 без винесення ухвали.

Ухвалою суду від 20.10.2020 у зв`язку із перебуванням судді Горохова І.С. у період з 02.11.2020 по 06.11.2020 на навчанні, судове засідання з розгляду справи призначене на 04.11.2020 перенесено на 09.11.2020.

Ухвалою суду від 09.11.2020 судове засідання відкладено на 19.11.2020.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідачем не встановлено тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання). Внаслідок чого відповідач повинен відшкодувати у повному обсязі з відповідного місцевого бюджету різницю між встановленим розміром тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво житлово-комунальних послуг за період з 01.07.2017 по 31.10.2019 у розмірі 1 689 321,80 грн та сплатити штраф у розмірі 844 660,90 грн, а всього 2 533 982,70 грн.

У судовому засіданні 19.11.2020 представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав зазначених у позові б/н від 01.02.2020.

Відповідач проти позову заперечив з підстав зазначених у відзиві на позов № 0316 від 25.02.2020. В обґрунтування заперечень зазначив, що Семенівська сільська рада жодного разу не мала змоги «встановити» тариф на послуги з централізованого водопостачання, оскільки позивачем не обґрунтовано відповідний тариф. ТОВ «Українська водна компанія» розпочала свою діяльність на території Семенівської сільської ради у 2011 році, та з того часу жодного разу не подала повний пакет документів (встановлений Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869) для встановлення тарифу. За висновками аудиторів подані позивачем у 2016, 2017 роках пакети документів не дають змоги встановити розмір економічно обґрунтованого тарифу. У 2018 та 2019 роках позивач не звертався до сільської ради з заявою про встановлення тарифів. У 2017 та 2018 роках позивач не звертався до сільської ради з вимогою компенсувати різницю в тарифах. Просив в задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Розгляд справи відповідно до вимог ст. 222 ГПК України здійснювався за допомогою звукозаписувального технічного засобу, а саме програмно апаратного комплексу Оберіг.

В судому засіданні 19.11.2020 судом, в порядку ст. 240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення, судом оголошено, що повний текст рішення буде складено протягом 10 днів.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд установив.

Рішенням Семенівської сільської ради № 4 від 15.04.2010 вирішено затвердити тарифи на послуги водопостачання за1 м3 води з 01.05.2010 - для населення сільської ради за один метр кубічний - 9,60 грн; затверджено тарифи на послуги водопостачання за1 м3 з 01.06.2010 для бюджетних організацій - 9,96 грн, для інших споживачів - 13,00 грн.

12.08.2011 між Семенівською сільською радою (надалі - сільрада, відповідач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Українська водна компанія» (надалі - ТОВ «УВК», водна компанія, позивач) укладено концесійний договір № 1 на об`єкт централізованого водопостачання. Вказаний договір посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Русанюком З.З. та зареєстрований в реєстрі за № 830.

Відповідно до п. 1.1. договору Концесієдавець (відповідач) надає Концесінерові (позивач) виключне право на 49 років 11 місяців здійснювати управління (експлуатацію) об`єктом концесії, його відновлення, поліпшення, а також створення у складі об`єкту концесії, за умови наявності громадських потреб, нових водопровідних мереж, потужностей, з метою задоволення громадських потреб у сфері забезпечення послугами з централізованого водопостачання усіх категорій споживачів у селі Семенівка Мелітопольського району Запорізької області, а Концесінер зобов`язаний у порядку і на умовах визначених даним договором, сплачувати Концесієдавцю концесійні платежі.

Об`єктом концесії за даним договором є об`єкт централізованого водопостачання у селі Семенівка, Мелітопольського району Запорізької області, що перебуває у комунальній власності територіальної громади Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області (п. 1.2. договору).

Відповідно до умов даного договору позивач зобов`язаний надавати послуги з централізованого водопостачання усім категоріям споживачів, у гарантованих обсягах, які визначаються відповідно до затверджених нормативів споживання в межах даного населеного пункту, а відповідач відповідно п. 3.2.6. договору у відповідності до чинного законодавства зобов`язаний своєчасно затверджувати (погоджувати) економічно обґрунтовані тарифи на послуги з централізованого водопостачання усіх категорій споживачів, протягом 45 днів з моменту звернення.

15.09.2016 рішенням виконавчого комітету Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області № 95 затверджено Процедуру встановлення тарифів на централізоване водопостачання.

22.12.2016 рішенням Семенівської сільської ради № 05 «Про затвердження складу постійної комісії сільської ради з питань розгляду тарифів на централізоване водопостачання, збір, вивіз та транспортування побутових відходів, та регламенту її роботи» створено постійну

комісію сільської ради з питань розгляду тарифів на централізоване водопостачання, збір, вивіз та транспортування побутових відходів та затверджено регламент її роботи.

04.01.2017 на засіданні постійної комісії Семенівської сільської ради з питань розгляду тарифів на централізоване водопостачання, збір, вивіз та транспортування побутових відходів, було розглянуто надані позивачем розрахунки тарифу на централізоване водопостачання, про що зазначено у протоколі № 1.

10.01.2017 на засіданні постійної комісії Семенівської сільської ради з питань розгляду тарифів на централізоване водопостачання, збір, вивіз та транспортування побутових відходів, вирішено згідно з п. 3.7. Процедури встановлення тарифів на централізоване водопостачання, п. 9 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання, враховуючи положення концесійних договорів, матеріали розрахунків тарифу ТОВ Українська водна компанія залишити без розгляду, як такі, що не відповідають вимогам чинного законодавства, стандартам, нормам, правилам, іншим документам у сфері житлово-комунальних послуг. Вирішено пропонувати Семенівській сільській раді, з метою розв`язання питання прийняття законного тарифу, звернутись до Запорізької обласної державної адміністрації з клопотанням створити в ЗОДА робочу групу з розгляду законності наданого ТОВ Українська водна компанія тарифу, та дій товариства щодо обмеження водопостачання.

10.01.2017 комісією затверджено висновок, яким встановлено невідповідність пакету документів, наданого позивачем, Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869, Процедурі встановлення тарифів на централізоване водопостачання, затвердженій рішенням виконавчого комітету сільської ради від 15.09.2016 року № 95, законодавству України в сфері концесійних відносин, та зокрема і положенням концесійних договорів на об`єкт централізованого водопостачання в населених пунктах Семенівської сільської ради.

08.06.2017 рішенням Семенівської сільської ради № 01 «Про корегування встановлених тарифів на послуги з централізованого водопостачання на території Семенівської сільської ради» вирішено затвердити відкориговані тарифи на послуги з централізованого водопостачання: для населення - 21,27 грн за 1 м3; для бюджетних установ - 20,95 грн за 1 м3; для інших категорій споживачів - 27,32 грн за 1 м3.

Листом № 80 від 30.11.2017 ТОВ «Українська водна компанія» звернулась до Семенівської сільради з вимогою відшкодувати різницю в тарифах за 2017.

14.06.2019 позивачем на адресу відповідача направлено лист № 25 з проханням провести коригування (підвищення) діючого тарифу на централізоване водопостачання, затвердженого 30.08.2017, у зв`язку із неодноразовим підвищенням розміру мінімальної заробітної плати та цін на електроенергію.

Листом від 05.08.2019 № 38 позивач повідомив відповідачу, що до теперішнього часу сільська рада не спромоглася відкоригувати в існуючому тарифі ні розмір мінімальної заробітної плати ні ціну на електроенергію. В затвердженому тарифі на виробництво послуги від 30.08.2017 не закладені фактичні витрати ТОВ «Українська водна компанія», собівартість на виробництво послуги з централізованого водопостачання значно більша за затверджений тариф, відповідне відшкодування різниці в тарифах не здійснюється. По цій причині ТОВ «Українська водна компанія» не може розрахуватися з ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» за спожиту електроенергію в липні 2019, термін гарантійного листа про сплату боргу за спожиту електроенергію в липні 2019 в сумі 6082,38 грн сплив 05.08.2019, після цієї дати можливе повне відключення підприємства від електропостачання. Позивач, зазначив, що знімає з себе всю відповідальність за можливі негативні наслідки такого відключення. Та вимагав, в короткий термін, провести коригування діючого тарифу в сторону підвищення, згідно вимог діючого законодавства. Для забезпечення безперебійного функціонування мережі та якісного надання послуг з централізованого водопостачання всім категоріям споживачів, тариф повинен становити не менше ніж 32,00 грн. ТОВ «Українська водна компанія» не зобов`язувалася надавати платні послуги з централізованого водопостачання за тарифами нижчими за собівартість виробництва такої послуги.

Рішенням Семенівської сільської ради № 05-61/19 від 29.08.2019 «Про корегування встановлених тарифів на послуги з централізованого водопостачання на території Семенівської сільської ради» вирішено затвердити відкориговані тарифи на послуги з централізованого водопостачання: для населення - 23,02 грн за 1 м3; для бюджетних установ - 23,74 грн за 1 м3; для інших категорій споживачів - 30,96 грн за 1 м3.

Рішенням Семенівської сільської ради № 0-66/19 від 31.10.2019 «Про корегування встановлених тарифів на послуги з централізованого водопостачання на території Семенівської сільської ради» вирішено затвердити відкориговані тарифи на послуги з централізованого водопостачання: для населення - 31,77 грн за 1 м3; для бюджетних установ - 23,74 грн за 1 м3; для інших категорій споживачів - 30,96 грн за 1 м3.

21.10.2019 ТОВ «Українська водна компанія» листом № 60 звернулась до відповідача з вимогою в установлений термін відшкодувати позивачу заборгованість з різниці в тарифах в сумі 998 929,21 грн. До листа було додано розрахунок обсягу заборгованості з різниці в тарифах на водопостачання з завіреними копіями підтверджуючих, документів на 397 сторінках; копії листа від 21.10.2019 за № 60 з розрахунками обсягу заборгованості з різниці в тарифах.

Листом № 62 від 23.10.2019 позивач просив відповідача провести коригування (підвищення) діючого тарифу на централізоване до постачання, затвердженого 29.08.2019, на підставі фактичних витрат за 9 місяців 2019, які надані Семенівській сільській раді разом з листом № 60 від 21.10.2019. Згідно із нижченаведеним додатком середньозважений тариф для населення повинен становити 26,48 грн без ПДВ, а з ПДВ (20%) - 31,77 грн.

За результатами розгляду наданими ТОВ «Українська водна компанія» 21.10.2019 пакету документів фінансового характеру, Семенівська сільська рада 22.10. 2019 надіслала позивачу листа № 1537, в якому було зазначено, що відповідно роз`яснень Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.02.2017 викладено порядок компенсації різниці в тарифах органами місцевого самоврядування. З метою отримання компенсації різниці в тарифах надавач послуг з централізованого водопостачання станом на 01 січня кожного року надає до органу, що встановлює тарифи на послуги, економічно обґрунтовані розрахунки витрат на виробництво послуги (тариф). У разі затвердження тарифу нижче рівня економічно обґрунтованих втрат, орган, що встановлює тарифи, рішенням сесії приймає бюджетну програму, в яку закладаються кошти для компенсації різниці в тарифах. Відповідач зазначав, що на даний час позивачем жодного разу не надавався повний комплект документів необхідний для встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання, у зв`язку з чим сільська рада не має змоги здійснювати компенсацію різниці в тарифах та через підвищення вартості паливо-мастильних матеріалів, середньої заробітної плати, енергозабезпечення тощо, змушена самостійно здійснювати коригування тарифу на вказані послуги. Відповідач повідомив, що за для встановлення економічно-обґрунтованого тарифу на послуги з централізованого водопостачання, а у разі необхідності - компенсації різниці в тарифах, позивачу необхідно надати до Семенівської сільської ради повний пакет документів для встановлення тарифу, який передбачений рішенням виконавчого комітету Семенівської сільської ради від 19.09.2016 № 95 «Про затвердження процедури встановлення тарифів на централізоване водопостачання» та відповідає Постанові Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869.

На думку позивача в період з 01.01.2019 по 30.08.2019 різниця між встановленим сільрадою тарифом та економічно обґрунтованим складала 9,77 грн за куб.м. води. В період з 01.09.2019 по 31.10.2019 - різниця між встановленим сільрадою тарифом та економічно обґрунтованим складала 7,3 грн за куб.м. води. Таким чином, всього з урахуванням поставленої споживачам води у 2019 році водна компанія недоотримала 731 149, 49 грн. За період з 01.07.2017 по 31.10.2019 років різниця в тарифах, яка підлягає відшкодуванню за умовами концесійних договорів складає 1 689 321,80 грн та штраф у розмір 50% від несплаченої суми, тобто 844 660,09 грн.

Зазначені обставини, стали підставою звернення позивача до суду за захистом своїх порушених прав та інтересів.

Відповідно до статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Згідно зі ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини. Цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки можуть виникати з рішень суду.

Згідно зі ст. 13, 14, 526 ЦК України цивільні права і обов`язки здійснюються та виконуються у межах, наданих договором або актами цивільного законодавства. При здійсненні своїх прав особа зобов`язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, не допускається зловживання правами. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Статтею 4 Господарського процесуального кодексу України встановлено право юридичних осіб на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених до юрисдикції господарського суду. Із змісту ст. 20 ГПК України слідує, що господарський суд розглядає спори.

Відповідно до положень ст. ст. 15, 16 ЦК України, ст. 20 ГК України слідує, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права у разі його порушення, невизнання або оспорювання у спосіб та в порядку, що встановлений договором або законом.

Статтею 1 Закону України «Про концесії» визначено, що концесія це надання з метою задоволення громадських потреб уповноваженим органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування на підставі концесійного договору на платній та строковій основі юридичній або фізичній особі (суб`єкту підприємницької діяльності) права на створення (будівництво) та (або) управління (експлуатацію) об`єкта концесії (строкове платне володіння), за умови взяття суб`єктом підприємницької діяльності (концесіонером) на себе зобов`язань по створенню (будівництву) та (або) управлінню (експлуатації) об`єктом концесії, майнової відповідальності та можливого підприємницького ризику.

Договір концесії (концесійний договір) - договір, відповідно до якого уповноважений орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування (концесієдавець) надає на платній та строковій основі суб`єкту підприємницької діяльності (концесіонеру) право створити (побудувати) об`єкт концесії чи суттєво його поліпшити та (або) здійснювати його управління (експлуатацію) відповідно до цього Закону з метою задоволення громадських потреб.

До основних принципів діяльності, пов`язаної з наданням та отриманням концесії, ст. 2 вищезазначеного Закону відносить, зокрема врахування особливостей надання об`єкта у концесію в окремих сферах господарської діяльності; взаємовигода сторін у концесійному договорі; оплатне використання об`єкта концесії.

Відносини щодо надання в концесію об`єктів права державної чи комунальної власності регулюються концесійним договором, цим Законом та іншими нормативно-правовими актами України. Спеціальними законами можуть визначатися особливості здійснення концесійної діяльності в окремих сферах господарської діяльності (ст. 5 Закону України «Про концесії»).

Статтею 12 Закону України «Про концесії» концесійний платіж вноситься концесіонером відповідно до умов концесійного договору. Концесійні платежі встановлюються у фіксованому розмірі, у відсотках від вартості наданого у концесію об`єкта за результатами його оцінки, проведеної в порядку, визначеному законодавством про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність, або як частка (у відсотках) чистого доходу від концесійної діяльності, отриманого концесіонером, або у вигляді передачі концесієдавцю у власність майна, що знаходиться у власності концесіонера та придбане ним відповідно до умов концесійного договору. Концесійним договором може передбачатися поєднання різних видів концесійних платежів. Методика розрахунку концесійних платежів визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. ч. 6-8 ст. 15 Закону України «Про особливості передачі в оренду чи концесію об`єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності» концесійні платежі вносяться грошовими коштами, у безготівковій формі у строки, встановлені договором концесії. Концесійні платежі встановлюються у фіксованому розмірі, враховуючи вартість наданого в концесію об`єкта за результатами його оцінки, проведеної в порядку, визначеному законодавством про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність, та/або як частка (у відсотках) прибутку від концесійної діяльності, отриманого концесіонером. Фіксований розмір концесійних платежів, встановлений виходячи з вартості наданого в концесію об`єкта, підлягає індексації відповідно до законодавства.

Відповідно до ст. 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» порядок формування тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг другої групи (п. 2 ч. 1 ст. 14 цього Закону) визначає Кабінет Міністрів України. Такий порядок встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869.

Відповідно до пунктів 1, 2 Порядку (в редакції станом на 21.04.2017), цей Порядок визначає механізм формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення для суб`єктів природних монополій, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення.

Цей Порядок застосовується під час установлення органами місцевого самоврядування (далі - уповноважені органи) тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення для суб`єктів природних монополій, зазначених у пункті 1 цього Порядку, та поширюється на таких суб`єктів під час розрахунку зазначених тарифів.

Відповідно до п. 10 Порядку, формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення здійснюється ліцензіатами відповідно до річних планів ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, у тому числі галузевих технологічних нормативів використання питної води на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства з урахуванням основних особливостей технологічних процесів конкретного виробництва, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги у планованому періоді.

Матеріали справи містять висновок експерта № 2.3. за результатами проведення судової економічної експертизи по листу від 30.03.2020, який було надіслано до судового експерта Буколової Вікторії Вікторівни від директора ТОВ «Українська водна компанія» О.В. Цілуйка щодо проведення судової економічної експертизи за матеріалами справи з господарського спору № 908/204/20 за позовом ТОВ «Українська водна компанія» до Семенівської сільської ради про відшкодування різниці між затвердженим розміром тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво Концесіонером послуг з централізованого водопостачання у розмірі 1 689 321,80 грн та суму штрафу за несвоєчасно сплачені кошти у розмірі 844 660,90 грн, а всього 2 533 982,70 грн.

На вирішення експертизи були поставлені наступні питання:

1. Чи підтверджується документально тариф на послуги з централізованого водопостачання, встановлений на рівні економічно обґрунтованих в 2017 та 2018 роках витрат на виробництво відповідно до умов Концесійного договору № 01 на об`єкт централізованого водопостачання від 12.08.2011 в розмірі 25,88 грн без ПДВ?

2. Чи підтверджується документально тариф на послуги з централізованого водопостачання, встановлений на рівні економічно обґрунтованих в 2019 році витрат на виробництво відповідно до умов Концесійного договору № 01 на об`єкт централізованого водопостачання від 12.08.2011 в розмірі 26,48 грн без ПДВ?

3. Який розмір різниці вартості послуг в тарифах між затвердженим сільською радою та економічно обґрунтованим за друге півріччя 2017 року?

4. Який розмір різниці вартості послуг в тарифах між затвердженим сільською радою та економічно обґрунтованим за 2018 рік?

5. Який розмір різниці вартості послуг в тарифах між затвердженим сільською радою та економічно обґрунтованим за 10 місяців 2019 року?

За висновком були надані наступні відповіді:

По першому питанню: тариф на послуги з централізованого водопостачання, встановлений на рівні економічно обґрунтованих в 2017 році витрат на виробництво, відповідно до умов Концесійного договору № 01 на об`єкт централізованого водопостачання від 12.08.2011, документально підтверджується в розмірі 21,16 грн за 1 м3 /Двадцять одна грн. 16 коп. за 1 м3/ без ПДВ.

Тариф на послуги з централізованого водопостачання, встановлений на рівні економічно обґрунтованих в 2018 році витрат на виробництво, відповідно до умов Концесійного договору № 01 на об`єкт централізованого водопостачання від 12.08.2011, документально підтверджується в розмірі 25,58 грн за 1 м3 /Двадцять п`ять грн. 58 коп. за 1 м3/ без ПДВ.

По другому питанню: тариф на послуги з централізованого водопостачання, встановлений на рівні економічно обґрунтованих за 10 місяців 2019 році витрат на виробництво, відповідно до умов Концесійного, договору № 01 на об`єкт централізованого водопостачання від 12.08.2011, документально підтверджується в розмірі 28,78 грн за 1 м3 /Двадцять вісім грн. 78 коп. за 1 м3/ без ПДВ.

По третьому питанню: різниця вартості послуг між затвердженим Семенівською сільською радою розміром тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво в другому півріччі 2017 року послуг з централізованого водопостачання становить 140 806,67 грн. /Сто сорок тисяч вісімсот шість грн. 67 коп./.

По четвертому питанню: різниця вартості послуг між затвердженим Семенівською сільською радою розміром тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво в 2018 році послуг з централізованого водопостачання становить 613 046,33 грн.

По п`ятому питанню: різниця вартості послуг між затвердженим Семенівською сільською радою розміром тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво в період з 01.01.2019 по 31.10.2019 послуг з централізованого водопостачання становить 641 159,61 грн.

Також, матеріали справи містять висновок експерта № 1034, за результатами проведення судово економічної експертизи за запитом (лист № 1034 від 12.06.2020) Семенівської сільської ради в особі сільського голови Єрмоленко Андрія Віталійовича, що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» по матеріалам справи № 908/204/20 за позовом ТОВ «Українська водна компанія» до Семенівської сільської ради про стягнення коштів.

На вирішення судової експертизи поставлені наступні питання:

1. Який обсяг планового річного централізованого водопостачання передбачено у діючому тарифі, затвердженому 15.04.2010 рішенням № 04 сорок четвертої сесії п`ятого скликання Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області?

2. Згідно вимог чинного законодавства, який обсяг ліцензійної діяльності з централізованого водопостачання необхідно застосовувати при затвердженні коригування тарифу рішеннями сесії:

- 08.06.2017 року рішенням № 01 двадцять сьомої сесії сьомого скликання Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області згідно вимог чинного законодавства,

- 30.08.2017 року рішенням № 10 тридцятої сесії сьомого скликання Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області,

- 29.08.2019 року рішенням № 05-61/19 шістдесят першої сесії сьомого скликання Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області?

3. Який порядок, згідно вимог чинного законодавства, перерахунку тарифу шляхом коригування його складових у разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих витрат, пов`язаних із провадженням ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання ?

4. Який розмір економічно обґрунтованих тарифів на централізоване водопостачання за період з 01.07.2017 по 31.10.2019 згідно представлених фактичних витрат концесіонера - ТОВ «Українська водна компанія», розрахований згідно з вимогами чинного законодавства?

5. Яка різниця між діючими скоригованими тарифами на централізоване водопостачання, затвердженими Семенівською сільською радою та економічно обґрунтованими тарифами на централізоване водопостачання за період з 01.07.2017 по 31.10.2019 згідно представлених фактичних витрат концесіонера? Який розмір різниці вартості послуг з централізованого водопостачання, розрахованих за тарифами, затвердженими Семенівської сільською радою, та тарифами за фактичними економічно обґрунтованими витратами концесіонера у періоді з 01.07.2017 по 31.10.2019 по с. Семенівка?

За висновком були надані наступні відповіді:

По першому питанню: плановий річний обсяг централізованого водопостачання, передбачений у діючому тарифі, затвердженого 15.04.2010 рішенням № 04 сорок четвертої сесії п`ятого скликання Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області складає 113,4 тис м3.

По другому питанню: при затвердженні коригування тарифу на централізоване водопостачання рішеннями сесії:

- 08.06.2017 року рішенням № 01 двадцять сьомої сесії сьомого скликання Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області;

- 30.08.2017 року рішенням № 10 тридцятої сесії сьомого скликання Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області;

- 29.08.2019 року рішенням № 05-61/19 шістдесят першої сесії сьомого скликання Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області як кількісний показник, необхідно застосовувати плановий річний обсяг реалізації послуг централізованого водопостачанню, який був затвердженим в діючому тарифі 2010 року, а саме в обсязі 113,4 тис м3.

По третьому питанню: перерахунок тарифу шляхом коригування його складових у разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих витрат, пов`язаних із провадженням ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання проводиться згідно Порядку № 869, за формулою а саме: шляхом ділення суми річних витрат повної собівартості та річного планового прибутку на планований річний обсяг централізованого водопостачання, визначений річними планами.

По четвертому питанню: розмір економічно обґрунтованих тарифів на централізоване водопостачання за фактичними даними витрат ТОВ «Українська водна компанія» за період з 01.07.2017 по 31.10.2019 згідно із представлених фактичних витрат концесіонера та розрахований згідно чинного законодавства складає:

- у другому півріччі 2017 року - 15,57 грн без ПДВ;

- у 2018 році - 19,17 грн без ПДВ;

- у 2019 році (десять місяців) - 19,94 грн без ПДВ.

По п`ятому питанню: різниця між діючими скоригованими тарифами на централізоване водопостачання, затвердженими Семенівською сільською радою та економічно обґрунтованих тарифів на централізоване водопостачання за період з (01.07.2017 по 31.10.2019 згідно представлених фактичних витрат концесіонер складає:

- у період липень-серпень 2017 року «-» 2,16 грн без ПДВ.

- у період з вересня 2017 року по серпень 2019 року - «+» 2,46 грн без ПДВ;

- у період з вересня 2019 року по жовтень 2019року - «+» 0,76 грн без ПДВ.

Загальний розмір різниці вартості послуг з централізованого водопостачання, за тарифами, затвердженими Семенівської сільською радою, та тарифами за фактичними економічно обґрунтованими витратами концесіонера ТОВ «Українська водна компанія» у періоді з 01.07.2017 по 31.10.2019 по с. Семенівка складає: 229 838,72 гривень (двісті двадцять дев`ять тисяч вісімсот тридцять вісім гривень сімдесят дві копійки) без ПДВ.

Відповідно до п. 10.2.1 концесійного договору, концесіонером надаються послуги з централізованого водопостачання по тарифам, які діяли на момент укладення даного Концесійного договору і зазначені в п. 10.1 даного Концесійного договору, до моменту їх зміни (перегляду), у порядку визначеному даним Концесійним договором та нормами чинного законодавства України.

Відповідно до п. 10.1 концесійного договору, відповідно до рішення сорок четвертої сесії п`ятого скликання Семенівської сільської ради мелітопольського району, Запорізької області № 04 від 15.04.2010, тарифи з централізованого водопостачання на момент підписання даного Концесійного договору становлять: для населення 9,60 грн за 1 м.куб; для бюджетних установ 9,96 грн за 1 м.куб; для інших категорій споживачів 13,00 грн за 1 м.куб.

Тарифи, за надані послуги, встановлюються на рівні економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, розрахованих відповідно до чинних нормативних актів України та затверджуються рішенням Семенівської сільської ради, мелітопольського району, Запорізької області, якщо інше не встановлено чинним законодавством.

Зміна (перегляд) тарифів здійснюється у випадках зміни ставок податків та зборів (обов`язкових платежів), мінімального розміру заробітної плати, цін і тарифів на електроенергію, паливно-енергетичні ресурси, паливно-мастильні матеріали, матеріальні ресурси, тощо.

Концесієдавець зобов`язується у розумний, згідно положень чинного законодавства строк, строк але не більше 45-ти календарних днів від дати отримання від Концесіонера розрахунку економічно обґрунтованих втрат на виробництво послуг, затверджувати (погоджувати) тарифи на послуги з централізованого водопостачання в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, п.п. 10.2.2-10.2.4 п. 10.2 концесійного договору.

Відповідно до п. 10.3. договору уразі затвердження Концесієдавцем тарифів нижчих від розміру економічно обґрунтованих витрат, необхідних на виробництво Концесіонером послуг з централізованого водопостачання для усіх категорій споживачів, Концесієдавець зобов`язаний відшкодувати (компенсувати) Концесіонеру різницю між затвердженим розміром тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво Концесіонером послуг з централізованого водопостачання для всіх категорій споживачів та відшкодувати (компенсувати) упущену Концесіонером вигоду.

Згідно з п. 10.4. договору концесієдавець зобов`язаний здійснити концесіонера відшкодування передбачені пунктом 10 даного концесійного договору термін 5 (п`яти) робочих днів з дня звернення Концесіонера зі сплатою 3% річних та інфляційних нарахувань. В разі порушення Концесієдавцем встановленого терміну сплати відшкодувань (компенсацій) Концесієдавець додатково сплачує штраф у розмірі 50% від несплаченої суми.

Відповідно до частини 4 статті 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" у разі встановлення органом місцевого самоврядування тарифів на житлово-комунальні послуги на рівні, що унеможливлює отримання прибутку, орган, який їх затвердив, зобов`язаний відшкодувати з відповідного місцевого бюджету виконавцям/виробникам різницю між встановленим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг.

Центральні органи виконавчої влади, національні комісії, що здійснюють державне регулювання у відповідній сфері, несуть відповідальність за наслідки встановлення або регулювання цін/тарифів, що змінюються ними відповідно до їхніх повноважень.

Встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижче розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво не допускається.

У разі зміни цін/тарифів на послуги/товари центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідній сфері, які призвели до непередбачених витрат виконавців/виробників, центральні органи виконавчої влади зобов`язані відшкодувати в повному обсязі збитки, зумовлені такими змінами, протягом поточного фінансового року та до затвердження нового бюджету.

Спори щодо формування та встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вирішуються в судовому порядку.

Згідно з п. 9 Порядку, для встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення ліцензіат подає уповноваженим органам у друкованому і електронному вигляді заяву та розрахунки тарифів на планований період за встановленими такими органами формами з відповідними розрахунками, підтвердними матеріалами і документами, що використовувалися під час їх проведення. Пунктом 3 Порядку визначено, що планований період - період тривалістю 12 місяців, на який здійснюються розрахунки тарифів.

В редакції станом на 01.05.2019 пунктом 8 Порядку визначено, що для встановлення тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення ліцензіат (крім ліцензіатів, що вперше встановлюють тарифи) щороку до 20 серпня подає уповноваженим органам у паперовому і електронному вигляді заяву та розрахунки тарифів на планований період за встановленими такими органами формами з відповідними розрахунками, підтвердними матеріалами і документами, що використовувалися під час їх проведення.

Як вже зазначалось, рішенням виконавчого комітету Семенівської сільської ради від 15.09.2016 № 95 затверджено Процедуру встановлення тарифів на централізоване водопостачання.

Таким чином, для встановлення тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення ліцензіат подає заяву, розрахунок та певний пакет документів в обґрунтування розрахунку тарифу.

Першочергово тариф на послуги водопостачання було встановлено рішенням Семенівської сільської ради від 15.04.2010 № 04 та закріплено в 10.1 концесійного договору.

Оскільки з часом вказаний тариф необхідно було привести до економічно обґрунтованого Товариству з обмеженою відповідальністю «Українська водна компанія» необхідно було звернутися з заявою, розрахунком та документами в обґрунтування розрахунку економічно обґрунтованого тарифу до Семенівської сільської ради для розгляду заяви та затвердження тарифу.

У 2017 році відповідачем двічі приймались рішення про корегування встановлених тарифів на послуги з централізованого водопостачання на території Семенівської сільської ради від 08.06.2017 № 01 та від 30.08.2017 № 10. Корегування тарифів відбувалось за зверненнями позивача.

У 2018 році доказів звернення позивача до відповідача щодо корегування тарифу на послуги водопостачання не надано.

У 2019 році корегування тарифів на послуги з централізованого водопостачання були відкориговані на підставі рішення Семенівської сільської ради № 05-61/19 від 29.08.2019 та звернення позивача від 14.06.2019. Також корегування тарифу відбулося на підставі рішення Семенівської сільської ради від 31.10.2019 № 01-66/19.

Відповідно до п. 7 Порядку, у разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих витрат, пов`язаних із провадженням ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, з причин, які не залежать від ліцензіата, зокрема збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін і тарифів на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, може проводитися перерахування тарифів шляхом коригування лише тих складових частин структури тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення.

Враховуючи звернення позивача, відповідачем з урахуванням умов договору та Порядку, приймались рішення щодо коригування тарифу на послуги з централізованого водопостачання з урахуванням документів, які надавались позивачем. Сам тариф встановлено рішенням відповідача 15.04.2010.

Таким чином, суд вважає, що відповідач у 2017 та 2019 році приймаючи рішення про корегування тарифу на послуги водопостачання діяв відповідно до умов концесійного договору, рішення № 95 від 15.09.2016 та Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, та проводив корегування тарифу з урахуванням документів, які надавались позивачем. У 2018 році рішення про корегування тарифу не відбувалось, оскільки звернення позивача були відсутні. Додатково необхідно зазначити, що позивачем не надано доказів звернення до Семенівської сільської ради про встановлення тарифу на 2018 та 2019 роки, оскільки законодавством передбачена можливість як встановлення, так і корегування тарифу.

Згідно із статтею 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, послуги з постачання гарячої води, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги).

Таким чином, рішення про встановлення тарифів на комунальні послуги може прийматися лише уповноваженими органами.

Згідно із статтею 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення» державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими (забезпечувати відповідність ціни на товар витратам на його виробництво, продаж (реалізацію) та прибуток від його продажу (реалізації).

Установлення Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування державних регульованих цін на товари в розмірі, нижчому від економічно обґрунтованого розміру, без визначення джерел для відшкодування різниці між такими розмірами за рахунок коштів відповідних бюджетів не допускається і може бути оскаржено в судовому порядку (стаття 15 цього Закону).

Враховуючи те, що позивач вважав проведені корегування тарифу економічно необґрунтованими, він не позбавлений був можливості оскаржити рішення Семенівської сільської ради про корегування тарифів для приведення тарифів до економічно обґрунтованих. Однак, доказів оскарження рішень в судовому порядку не надано.

Відповідно до статті 91 Бюджетного кодексу України, у місцевих бюджетах можуть передбачатися кошти на фінансування інших програм, пов`язаних з виконанням власних повноважень, затверджених Верховною радою Автономної Республіки Крим, відповідною місцевою радою згідно із законом.

Враховуючи те, що встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги віднесено до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, відшкодування органами місцевого самоврядування різниці в тарифах можливе за рахунок коштів місцевого бюджету за умови прийняття відповідної програми.

Листом від 17.11.2016 № 1240 відповідач повідомив Товариству з обмеженою відповідальністю «Українська водна компанія» про те, що Семенівською сільською радою було прийнято рішення від 04.09.2015 № 03 програма «Розвитку водопровідного господарства Семенівської сільської ради на 2017-2018 роки». Також повідомлялось про розроблення та затвердження рішенням сесії № 95 від 15.09.2016 Процедура встановлення тарифів на централізоване водопостачання. Копія процедури була додана до листа.

Наданий Товариством з обмеженою відповідальністю «Українська водна компанія» тариф повинен відповідати Процедурі встановлення тарифів на централізоване водопостачання, затвердженої рішенням сесії № 95 від 15.09.2016 та Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869.

З наведених вище обставин та наданих доказів вбачається, що позивачем не дотримано вимог наведених Процедури встановлення та Порядку формування тарифів.

Крім того, позивачем наведено розрахунок різниці між встановленим розміром тарифів та економічно обґрунтованими витратами з постатейним аналізом витрат, що формують економічно обґрунтований тариф. В обґрунтування правомірності заявлених позовних вимог та доведення розміру відшкодування різниці в тарифах позивачем надано висновок експерта № 2.3 від 30.04.2020. Вказана експертиза була проведена на замовлення позивача на підставі документів наданих позивачем. За період з ІІ півріччя 2017 року по 31.10.2019 загальний розмір різниці між тарифами склав 1 395 012,61 грн. Тоді як позивачем заявлено до стягнення вартість різниці в тарифах 1 689 321,80 грн. Тобто різниця становить 294 309,19 грн.

В свою чергу відповідачем також надано висновок судової-економічної експертизи від 31.07.2020, яка була проведена на замовлення відповідача під час розгляду справи в суді. Експертизу проведено на підставі наявних у справі документів, які були надані позивачем на виконання вимог ухвали суду за наслідками задоволення клопотань відповідача. За результатами експертизи встановлено, що загальний розмір різниці вартості послуг з централізованого водопостачання, за тарифами, затвердженими Семенівської сільською радою, та тарифами за фактичними економічно обґрунтованими витратами концесіонера ТОВ «Українська водна компанія» у період з 01.07.2017 по 31.10.2019 по с. Семенівка складає: 229 838,72 грн без ПДВ.

Статтею 73 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з ст. 74 Господарського процесуального кодексу України обов`язок доказування і подання доказів віднесено на сторони. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

За наявних доказів у справі, суд вважає, що позивачем не доведено правомірність здійснених розрахунків різниці між затвердженим тарифом та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг з централізованого водопостачання. Не надано доказів звернення до Семенівської сільської ради про встановлення тарифу на 2018 та 2019 роки та надання повного пакету документів, необхідних для встановлення тарифів на розмір яких посилався позивач.

Тоді як, відповідачем спростовано розрахунок позивача витрат на централізоване водопостачання та водовідведення. Відповідачем живались заходи щодо прийняття Процедури встановлення тарифів на централізоване водопостачання, прийняття програми про відшкодування різниці в тарифах, прийняття рішень про корегування тарифів за заявами позивача, та здійснювалось активне листування з позивачем щодо необхідності надання позивачем документів в обґрунтування прийняття тарифів. Тобто вчинялись активні дії щодо вирішення питання розгляду тарифів на централізоване водопостачання.

З огляду на викладені обставини, суд вважає, що відповідач діяв відповідно до умов концесійного договору та вимог законодавства чинного законодавства України, та підстави для задоволення позову відсутні.

За приписами ч. 3 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи, і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Згідно із ч. 1 ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись ст. ст. 73, 86, 202, 219, 233, 236, 238, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

вирішив

У задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Судові витрати покласти на позивача.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 30.11.2020.

Суддя І. С. Горохов

Джерело: ЄДРСР 93227961
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку