open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2020 рокум. ПолтаваСправа № 440/5833/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Полтавської міської ради та Управління з питань містобудування та архітектури про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 /далі позивач, ОСОБА_1 / звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Полтавської міської ради /далі відповідач-1/ та Управління з питань містобудування та архітектури /далі відповідач-2/ про:

- визнання незаконною відмови Управління з питань містобудування та архітектури у внесенні до проекту генерального плану міста Полтави та до містобудівної документації інформації щодо наявності на земельній ділянці площею 3,1838 га за адресою: АДРЕСА_1 (колишня АДРЕСА_2 об`єктів нерухомості та зобов`язання Управління з питань містобудування та архітектури включити до проекту генерального плану міста Полтави та до містобудівної документації інформацію щодо наявності на земельній ділянці площею 3,1838 га за адресою: АДРЕСА_1 об`єктів нерухомості ОСОБА_1 ;

- зобов`язання Полтавської міської ради скасувати рішення виконавчого комітету від 16 вересня 2020 року за №267 "Про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтави та звіту стратегічну екологічну оцінку" та не затверджувати генеральний план міста без прийняття зауважень щодо наявності на земельній ділянці площею 3,1838 га за адресою: АДРЕСА_1 (колишня АДРЕСА_2 об`єктів нерухомості ОСОБА_1 /а.с. 1-5 т.1/.

Позов обґрунтований тим, що 18 серпня 2020 року позивач звернувся до Управління з питань містобудування та архітектури із зауваженнями до проекту генерального плану міста Полтави та до містобудівної документації, де зазначив, що в такому проекті та документації не враховані його нежитлові приміщення за адресою: м. Полтава, вул. Симона Петлюри, 75 та просив врахувати такі нежитлові приміщення в зазначеному проекті генерального плану міста Полтави та в містобудівній документації. Листом Управління з питань містобудування та архітектури №01-02-01-15/207 від 23 вересня 2020 року позивачу відмовлено у врахуванні його зауважень, посилаючись на наявність спорів у судах. З вказаною відмовою позивач не погоджується, посилаючись на те, що він є власником нежитлових приміщень на земельній ділянці площею 3,1838 га за адресою: м. Полтава, вул. Симона Петлюри, 75 та такі приміщення не відображені в проекті генерального плану міста Полтави та містобудівній документації. Відповідно до Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №555 від 25 травня 2011 року, відповідач-1 зобов`язаний був врахувати пропозиції та зауваження позивача, а відповідач-2 не має права затверджувати проект генерального плану міста Полтави та містобудівну документацію без врахування його зауважень.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, а також витребувано докази.

Відповідач-1 позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с. 87-96 т.1/ зазначив, що відповідно до положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та ДБН Б.1.1-15:2012 «Склад і зміст генерального плану населеного пункту» генеральний план населеного пункту є містобудівним документом, який визначає функціональне призначення та використання території (земель) населеного пункту і до завдань якого не відноситься відображення в графічних чи будь-яких інших матеріалах об`єктів нерухомого майна. У своєму зауваженні позивач просив внести зміни до генерального плану міста Полтава саме щодо об`єктів нерухомості, тоді як відповідно до положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та ДБН Б.1.1-15:2012 «Склад і зміст генерального плану населеного пункту» генеральні плани населених пунктів не відображають об`єкти нерухомості, а визначають виключно зони функціонального використання територій населених пунктів та основні принципи та напрями планувальної організації території. Крім того, розроблений проект внесення змін до генерального плану міста Полтава ніяким чином не впливає на інтереси позивача, так як не змінюють планувальну структуру та функціональне використання спірної території.

Відповідач-2 позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с. 108-114 т.1/ зазначив, що відповідно до положень Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про основи містобудування», «Про регулювання містобудівної діяльності» вирішення питання щодо затвердження генерального плану міста, внесення змін до нього належить до виключної компетенції відповідної ради. Рішенням виконавчого комітету Полтавської міської ради від 16 вересня 2020 року №267 "Про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтави та звіту про стратегічну екологічну оцінку" доручено Управлінню з питань містобудування та архітектури забезпечити подання проекту про внесення змін до генерального плану м. Полтава на розгляд Полтавської міської ради для затвердження. Рішенням тридцять сьомої сесії Полтавської міської ради сьомого скликання від 21 жовтня 2020 року «Про затвердження внесення змін до генерального плану міста Полтава» затверджено генеральний план міста Полтава в новій редакції. Матеріали позовної заяви не містять належних доказів на підтвердження формування та реєстрації земельної ділянки площею 3,1838 га та рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року у справі № 816/1455/18 не встановлено обставину наявності об`єктів нерухомого майна за адресою: м. Полтава, вул. Симона Петлюри, 75.

У відповіді на відзив відповідача-1 /а.с. 140-141 т.1/ позивач зазначив, що відповідно до пункту 5.5.2. ДБН Б.1.1-15:2012 «Склад і зміст генерального плану населеного пункту» план існуючого використання територій відображає зокрема території існуючої забудови різного функціонального призначення в межах населеного пункту, в тому числі житлові забудови, громадські забудови тощо. Крім того, у листі від 23 вересня 2020 року відповідач-1 не зазначає про відсутність можливості включення об`єктів нерухомості до проекту генерального плану з огляду на планування таким генеральним планом лише використання земель і територій.

Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи відповідно до статей 12, 257 та 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі приписів частини четвертої статті 229 КАС України.

Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

ОСОБА_1 є власником нежитлових будівель за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: складського приміщення «А-1» пл.407.7 кв.м, котельні «Б-1», пл.135,3 кв.м, корнеплодосховища «В-1» пл. 275.1 кв.м, корнеплодосховища «Г-1» пл. 192,9 кв.м, міської підстанції «Е-1» пл.38,4 кв.м, огорожі «№1», «№2», воріт «№3», хвіртки «№4» на підставі договору купівлі-продажу серії ВСС №647810, укладеного 02 липня 2005 року між Відкритим акціонерним товариством «Павлівське» та ОСОБА_1 та посвідченого приватним нотаріусом Полтавського міського нотаріального округу Огир Л.А., зареєстрованого в реєстрі за №18090 від 18 липня 2005 року /а.с.10 т.1/, що підтверджується копіями витягу з державного реєстру правочинів №1177926 від 02 липня 2005 року /а.с.11 т.1/, технічного паспорту на тепличний комплекс по АДРЕСА_2 /а.с. 12-29 т.1/, витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно №7797621 від 18 липня 2005 року /а.с. 34 т.1/, Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №183273493 від 02 жовтня 2019 року /а.с.35-36 т.1/.

ОСОБА_1 звернувся, зокрема до Управління з питань містобудування та архітектури міста Полтави, із зауваженнями щодо нового генерального плану міста Полтави від 18 серпня 2020 року (вх. №Л04.1-11/6381 від 19 серпня 2020 року) /а.с.98-99 т.1/, в яких просив невідкладно вжити вичерпних заходів, направлених на внесення до нового генерального плану міста Полтави та до містобудівної документації інформації щодо наявності на земельній ділянці площею 3,1838 га за адресою: АДРЕСА_2 ) його об`єктів нерухомості, які він має намір використовувати як тепличний комплекс.

Листом Управління з питань містобудування та архітектури Виконавчого комітету Полтавської міської ради №01-02-01-15/207 від 23 вересня 2020 року /а.с.97 т.1/ за дорученням виконкому Полтавської міської ради ОСОБА_1 на його зауваження стосовно відображення території під нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 , поданих в рамках громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту про внесення змін до генерального плану м. Полтава та звіту про стратегічну екологічну оцінку, повідомлено, що в провадженні Київського районного суду м. Полтави знаходиться позовна заява ОСОБА_1 до Полтавської міської ради, Управління з питань містобудування та архітектури, Управління капітального будівництва Полтавського міськвиконкому, Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про: визнання недійсним та скасування договору оренди землі від 04 березня 2020 року площею 9,6544 га, розташованої на АДРЕСА_1 , укладеного між Полтавською міською радою та Управлінням капітального будівництва Полтавського міськвиконкому, який був зареєстрований у Виконавчому комітеті Полтавської міської ради 11 березня 2020 року за № 105-П; визнання протиправною державної реєстрації земельної ділянки загальною площею 9,6544га на АДРЕСА_1 з кадастровим номером 5310136400:14:008:0111, здійсненої Управлінням Держгеокадастру у м. Полтаві Полтавській області на підставі проекту землеустрою, виготовленого ТОВ НВІ «ЗЕМРЕСУРС»; визнання протиправною бездіяльності Полтавської міської ради, Управління капітального будівництва Полтавського міськвиконкому, Управління з питань містобудування та архітектури в частині неналежного розгляду звернення ОСОБА_1 від 21 квітня 2020 року та неприйняття рішень відповідно до діючого законодавства, направлених на вирішення порушеного у заяві питання; зобов`язання Полтавської міської ради, Управління капітального будівництва Полтавського міськвиконкому, Управління з питань містобудування та архітектури розглянути звернення ОСОБА_1 від 21 квітня 2020 року щодо поділу земельної ділянки площею 9,6544 га, кадастровий номер 5310136400:14:008:0111, що розташована на АДРЕСА_1 на дві земельні ділянки площами 6,4706 га та 3,1838 га з урахуванням висновків суду та прийняти відповідні рішення, направлені на вирішення порушеного у заяві питання згідно чинного законодавства; зобов`язання Полтавської міської ради та Управління з питань містобудування та архітектури з урахуванням висновків суду внести зміни до містобудівної документації щодо наявності на земельній ділянці комунальної власності нерухомого майна ОСОБА_1 , придбаного ним 02 липня 2005 року у ВАТ «Павлівське», яке використовувало для цього земельну ділянку площею 3,1838 га на АДРЕСА_1 . Окрім того, на розгляді Полтавського окружного адміністративного суду знаходиться адміністративний позов ОСОБА_1 до Полтавської міської ради, Управління з питань містобудування та архітектури, третя особа: Управління капітального будівництва Полтавського міськвиконкому про визнання протиправною бездіяльності Полтавської міської ради в частині неналежного розгляду звернення ОСОБА_1 та неприйняття рішень відповідно до діючого законодавства; зобов`язання Полтавської міської ради розглянути клопотання. ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 3,1838га на АДРЕСА_1 для реконструкції та обслуговування тепличного комплексу та ухвалити мотивоване рішення по суті порушеного у заяві питання з урахуванням висновків суду; визнання протиправною бездіяльності Управління з питань містобудування та архітектури в частині неналежного розгляду звернення ОСОБА_1 та не прийняття рішень відповідно до діючого законодавства; зобов`язання Управління з питань містобудування та архітектури розробити проекти змін до містобудівної документації в частині земельної ділянки площею 9,6544га, кадастровий номер 5310136400:14:008:0111 на АДРЕСА_1 та підготувати для Полтавської міської ради документи щодо надання дозволу ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 3,1838 га на АДРЕСА_1 для реконструкції та обслуговування тепличного комплексу. Враховуючи вищевикладене, відповідно до рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради від 16 вересня 2020 року №267 «Про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтава та звіту про стратегічну екологічну оцінку» зауваження стосовно відображення території під нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 не враховуються у зв`язку з судовим розглядом.

Рішенням Виконавчого комітету Полтавської міської ради від 16 вересня 2020 року №267 «Про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтава та звіту про стратегічну екологічну оцінку» /а.с. 118-121 т.1/ вирішено взяти до відома Інформацію про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтава та звіту про стратегічну екологічну оцінку проекту «Внесення змін до генерального плану м. Полтава», яка міститься у додатку до вказаного рішення та згідно з якою зауваження ОСОБА_1 б\н від 18 серпня 2020 року щодо відображення території під нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 не враховуються (триває судовий розгляд); доручити Управлінню з питань містобудування та архітектури в установленому порядку забезпечити подання проекту про внесення змін до генерального плану м. Полтава на розгляд Полтавської міської ради для затвердження відповідно до вимог чинного законодавства України.

Рішенням тридцять сьомої сесії Полтавської міської ради сьомого скликання від 21 жовтня 2020 року «Про затвердження внесення змін до генерального плану м. Полтава» вирішено затвердити генеральний план м. Полтава (нова редакція містобудівна документація «Внесення змін до генерального плану м. Полтава» /а.с.122 т.1/

Не погодившись з відмовою відповідача-1 внести до проекту генерального плану міста Полтави та до містобудівної документації інформацію щодо наявності на земельній ділянці його об`єктів нерухомості та вважаючи, що наявні підстави для зобов`язання відповідача-1 включити до проекту генерального плану міста Полтави та до містобудівної документації таку інформацію та зобов`язання відповідача-2 скасувати рішення виконавчого комітету від 16 вересня 2020 року за №267 "Про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтави та звіту про стратегічну екологічну оцінку" та не затверджувати генеральний план міста без прийняття його зауважень, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та аргументам учасників справи, які мають значення для правильного вирішення справи, суд виходить з такого.

За визначеннями, наведеними у статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" № 3038-VI від 17 лютого 2011 року /далі Закон №3038-VI (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин)/, генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Відповідно до приписів статті 4 Закону №3038-VI об`єктами містобудування на місцевому рівні є планувальна організація території населеного пункту, його частини (групи земельних ділянок) зі спільною планувальною структурою, об`ємно-просторовим рішенням, інженерно-транспортною інфраструктурою, комплексом об`єктів будівництва, що визначаються відповідно до у населених пунктах - меж населених пунктів, їх функціональних зон (сельбищної, промислової тощо), житлових районів, мікрорайонів (кварталів), приміських зон відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні; за межами населених пунктів - меж приміських зон, а також функціональних зон відповідно до містобудівної документації на регіональному рівні. Об`єктами будівництва є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та частини, лінійні об`єкти інженерно-транспортної інфраструктури.

Згідно з частинами першою, третьою та четвертою статті 16 Закону №3038-VI планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Склад, зміст, порядок розроблення та оновлення містобудівної документації на місцевому рівні визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Затвердження оновленої містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється згідно із статтями 17, 18 та 19 цього Закону.

Частинами першою та другою статті 17 Закону №3038-VI передбачено, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Частинами п`ятою та сьомою вказаної статті встановлено, що виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації є замовниками, організовують розроблення, внесення змін та подання генерального плану населеного пункту на розгляд відповідної сільської, селищної, міської ради.

Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк: 1) подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні містобудівної документації; 2) визначають в установленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування; 3) звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (для міст Києва та Севастополя), щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту; 4) повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами; 5) забезпечують попередній розгляд матеріалів щодо розроблення генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівними радами відповідного рівня; 6) узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах; 6-1) забезпечують розроблення проекту генерального плану населеного пункту з урахуванням обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України; 7) забезпечують здійснення стратегічної екологічної оцінки.

Відповідно до частин дев`ятої та десятої цієї ж статті зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п`ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту. Питання про дострокове внесення змін до генерального плану населеного пункту може порушуватися за результатами містобудівного моніторингу перед відповідною сільською, селищною, міською радою відповідною місцевою державною адміністрацією.

Генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях протягом трьох місяців з дня їх подання.

Статтею 21 Закону №3038-VI встановлено, що громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.

Замовники містобудівної документації зобов`язані забезпечити: 1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу "Охорона навколишнього природного середовища" або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 4) проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 5) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 6) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику містобудівної документації.

Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.

Пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються.

Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.

Для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, може утворюватися погоджувальна комісія. Погоджувальна комісія протягом двох тижнів після її утворення розглядає спірні питання, зафіксовані у протоколі громадських слухань, та ухвалює рішення про врахування або мотивоване відхилення таких пропозицій (зауважень). Засідання погоджувальної комісії є правомочним, якщо у ньому взяли участь не менш як дві третини її членів (з них не менше половини - представники громадськості). Рішення погоджувальної комісії оформлюється протоколом. У разі неможливості врегулювати спірні питання між сторонами погоджувальною комісією остаточне рішення приймає замовник містобудівної документації. Урегульовані погоджувальною комісією спірні питання між сторонами або прийняті замовником містобудівної документації рішення є підставою для внесення змін до проекту відповідної документації.

Оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування в засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення таких рішень на офіційних веб-сайтах замовників містобудівної документації. Особи, які оприлюднюють проекти містобудівної документації на місцевому рівні, є відповідальними за їх автентичність.

Порядок проведення громадських слухань проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України.

Механізм проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій (далі - містобудівна документація) визначений Порядком проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 555 /далі Порядок № 555/.

У пункті 2 Порядку № 555 зазначено, що проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проектах містобудівної документації здійснюється під час розроблення відповідних проектів містобудівної документації із врахуванням вимог Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку".

Згідно з пунктом 3 Порядку № 555 замовники містобудівної документації відповідно до частини третьої статті 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" забезпечують: оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення; оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу "Охорона навколишнього природного середовища" або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості; реєстрацію, розгляд і врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні; проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні; оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні може утворюватися погоджувальна комісія.

Відповідно до пунктів 4, 6 та 6-1, 7-11 Порядку № 555 замовники містобудівної документації оприлюднюють у двотижневий строк прийняті рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті замовника містобудівної документації.

Оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику у строк, визначений замовником містобудівної документації.

Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дати оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні та повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості щодо проекту містобудівної документації. Пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються.

Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дати оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.

Громадські слухання проводяться під головуванням уповноваженого представника замовника містобудівної документації, який: забезпечує реєстрацію їх учасників; оголошує порядок денний; інформує учасників про порядок ведення протоколу, подання пропозицій (зауважень) у письмовій та/або усній формі, зміст пропозицій (зауважень), що надійшли, та процедуру їх врахування; забезпечує ведення обговорення, подання пропозицій (зауважень) громадськості з дотриманням регламенту; забезпечує аудіо- та/або відеофіксацію перебігу громадських слухань; готує протокол громадських слухань. Громадські слухання розпочинаються з доповіді розробника та/або замовника про розроблений проект містобудівної документації. Перебіг громадських слухань та подані пропозиції (зауваження) оформляються протоколом, який підписується головуючим. Файл аудіо- та/або відеофіксації перебігу громадських слухань додається до протоколу. Відсутність пропозицій і зауважень громадськості фіксується у протоколі громадських слухань.

Пропозиції (зауваження) можуть подаватися в письмовій та/або усній формі під час громадських слухань із внесенням їх до протоколу громадських слухань. Письмові пропозиції подаються під час громадського обговорення протягом строків, визначених пунктом 6-1 цього Порядку. Письмові пропозиції подаються фізичними особами із зазначенням прізвища, імені та по батькові, місця проживання, із особистим підписом. Юридичні особи подають пропозиції із зазначенням найменування та місцезнаходження юридичної особи. Анонімні пропозиції не розглядаються.

Особи, які забезпечують проведення робіт щодо розгляду пропозицій громадськості, повідомляють через засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, та офіційний веб-сайт замовника містобудівної документації про поштову адресу та електронну адресу для подання письмових пропозицій.

Пропозиції громадськості реєструються та розглядаються замовником містобудівної документації у місячний строк з дня їх надходження. За результатами розгляду пропозицій заявнику надається відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова. У разі наявності пропозицій громадськості, рішення про врахування яких розробник і замовник не можуть прийняти самостійно або мають місце спірні питання, особи, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, повідомляють про це відповідному органу місцевого самоврядування для прийняття останнім рішення щодо утворення погоджувальної комісії (далі - комісія).

Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що до повноважень виконавчих органів сільських, селищних і міських рад, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій як замовників містобудівної документації на місцевому рівні, в тому числі генерального плану міста, належить реєстрація, розгляд і врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні, а також проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні та оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до розділу 1 Положення про Управління з питань містобудування та архітектури (яке наявне у загальнодоступному джерелі на офіційному сайті Єдиного державного порталу відкритих даних за посиланням: https://data.gov.ua/dataset/fbfdf7a9-0aca-49fc-bff3-59f1110fe4f4/ resource/69b3c8b4-0857-4d6b-aeaa-ad314cf7f971), Управління з питань містобудування та архітектури є виконавчим органом Полтавської міської ради. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в управлінні Державного казначейства, штамп, печатку із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням. Засновником Управління є Полтавська міська рада. Управління з питань містобудування та архітектури є спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури Полтавської міської ради відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Про архітектурну діяльність».

Розділом 2 вказаного Положення визначено призначення, основні завдання і функції, до яких віднесено, зокрема, забезпечення: в установленому законом порядку контроль за дотриманням законодавства у сфері містобудування, затвердженої містобудівної документації під час планування та забудови відповідних територій; реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури при підготовці пропозицій на розгляд міської ради та виконкому в межах наданих повноважень; ведення містобудівного моніторингу шляхом спостережень, оцінки та прогнозу стану і змін об`єктів містобудування, які проводяться відповідно до вимог містобудівної документації та спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних і громадських інтересів; організація: в установленому законом порядку процедури громадського обговорення проектів містобудівної документації; в установленому законом порядку організовує розроблення і подання на затвердження міської ради містобудівної документації; подання відповідних проектів містобудівної документації для проведення державної експертизи у порядку визначеному законодавством; створення та оновлення топографічних планів, призначених для складання планів ділянок будівництва об`єктів архітектури, підземних мереж і споруд, прив`язки будівель і споруд до ділянок будівництва.

З огляду на вищевикладене, суд доходить висновку, що Управління з питань містобудування та архітектури відповідно до покладених на нього завдань здійснює попередню підготовку проектів містобудівної документації та організацію проведення громадських слухань, а розгляд і врахування пропозицій та зауважень громадськості, в тому числі зауважень ОСОБА_1 до проекту генерального плану міста Полтава та до містобудівної документації від 18 серпня 2020 року, а також проведення громадських слухань щодо таких зауважень віднесено до повноважень саме Виконавчого комітету Полтавської міської ради.

З матеріалів справи судом встановлено, що позивач надіслав свої зауваження щодо нового генерального плану міста Полтави від 18 серпня 2020 року до Управління з питань містобудування та архітектури міста Полтави (вх. №Л04.1-11/6381 від 19 серпня 2020 року) та до Виконавчого комітету Полтавської міської ради.

Вказані зауваження позивача розглянуто у відповідності до положень статей 17 та 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядку №555 уповноваженим органом, а саме: Виконавчим комітетом Полтавської міської ради, як замовником містобудівної документації, та прийнято рішення №267 від 16 вересня 2020 року «Про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтава та звіту про стратегічну екологічну оцінку», яким вирішено взяти до відома Інформацію про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтава та звіту про стратегічну екологічну оцінку проекту «Внесення змін до генерального плану м. Полтава», яка міститься у додатку до вказаного рішення та згідно з якою зауваження ОСОБА_1 б\н від 18 серпня 2020 року щодо відображення території під нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 не враховуються (триває судовий розгляд).

Водночас листом Управління з питань містобудування та архітектури Виконавчого комітету Полтавської міської ради №01-02-01-15/207 від 23 вересня 2020 року /а.с.97 т.1/ ОСОБА_1 на його зауваження повідомлено за дорученням виконкому Полтавської міської ради про прийняття виконавчим комітетом Полтавської міської ради рішення від 16 вересня 2020 року №267 «Про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтава та звіту про стратегічну екологічну оцінку».

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За змістом частини першої статті 5 згаданого Кодексу кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

В контексті наведених приписів кодексу підставою для звернення особи до суду з позовом є її суб`єктивне уявлення, особисте переконання в порушенні прав чи свобод, проте обов`язковою умовою здійснення такого захисту судом є об`єктивна наявність відповідного порушеного права чи законного інтересу на момент звернення до суду.

У цій справі позивач звернувся до суду з позовом з метою захисту права, яке, на думку позивача, було порушено Управлінням з питань містобудування та архітектури внаслідок відмови у внесенні до проекту генерального плану міста Полтави та до містобудівної документації інформації щодо наявності на земельній ділянці площею 3,1838 га за адресою: м. Полтава, вул. Симона Петлюри, 75 (колишня АДРЕСА_2 ) об`єктів нерухомості, оформленої листом №01-02-01-15/207 від 23 вересня 2020 року.

Разом з тим, при наявності та чинності прийнятого Виконавчим комітетом Полтавської міської ради рішення «Про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтава та звіту про стратегічну екологічну оцінку» №267 від 16 вересня 2020 року, суд доходить висновку, що оскаржувана позивачем відмова у внесенні до проекту генерального плану міста Полтави та до містобудівної документації інформації щодо наявності на земельній ділянці площею 3,1838 га за адресою: м. Полтава, вул. Симона Петлюри, 75 (колишня АДРЕСА_2 ) об`єктів нерухомості (у формі листа Управління з питань містобудування та архітектури №01-02-01-15/207 від 23 вересня 2020 року) не створює для позивача правові наслідки та не порушує його права та інтереси.

Наразі правові наслідки для позивача створює власне рішення Виконавчого комітету Полтавської міської ради «Про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтава та звіту про стратегічну екологічну оцінку» №267 від 16 вересня 2020 року в частині взяття до відома Інформації про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтава та звіту про стратегічну екологічну оцінку проекту «Внесення змін до генерального плану м. Полтава» щодо неврахування зауважень ОСОБА_1 б\н від 18 серпня 2020 року щодо відображення в генеральному плані та містобудівній документації території під нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 з огляду на тривалість судових розглядів.

Проте, рішення Виконавчого комітету Полтавської міської ради «Про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтава та звіту про стратегічну екологічну оцінку» (у відповідній частині) №267 від 16 вересня 2020 року у цій справі позивачем не оскаржується та вимоги до Виконавчого комітету Полтавської міської ради із наведенням доводів в їх обґрунтування не заявляються.

Відтак, правомірність прийняття рішення №267 від 16 вересня 2020 року (без внесеної до проекту генерального плану міста Полтави та до містобудівної документації інформації щодо наявності на земельній ділянці площею 3,1838 га за адресою: АДРЕСА_1 (колишня АДРЕСА_2 об`єктів нерухомості ОСОБА_1 ) не входить до предмету доказування у цій справі відповідно до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України.

Таким чином, суд доходить висновку про відсутність у спірних правовідносинах між позивачем та Управлінням з питань містобудування та архітектури порушеного права позивача, у зв`язку з чим у задоволенні позовних вимог до відповідача-1 слід відмовити.

Відповідно до пунктів 15 та 42 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо: скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень; затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації;

З огляду на те, що рішення Виконавчого комітету Полтавської міської ради №267 від 16 вересня 2020 року «Про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтава та звіту про стратегічну екологічну оцінку» в частині взяття до відома Інформації про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтава та звіту про стратегічну екологічну оцінку проекту «Внесення змін до генерального плану м. Полтава» щодо не врахування зауважень ОСОБА_1 б\н від 18 серпня 2020 року, позивачем у цій справі не оскаржується та суд не вправі досліджувати правомірність його прийняття, а матеріали судової справи не містять відомостей, що це рішення визнано уповноваженим органом або судовим рішенням протиправним, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог про зобов`язання Полтавської міської ради скасувати рішення виконавчого комітету від 16 вересня 2020 року за №267 "Про результати громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту внесення змін до генерального плану м. Полтави та звіту стратегічну екологічну оцінку" та не затверджувати генеральний план міста без прийняття зауважень щодо наявності на земельній ділянці площею 3,1838 га за адресою: АДРЕСА_1 (колишня АДРЕСА_2 об`єктів нерухомості ОСОБА_1 .

Суд також зауважує, що рішенням тридцять сьомої сесії Полтавської міської ради сьомого скликання від 21 жовтня 2020 року «Про затвердження внесення змін до генерального плану м. Полтава» вирішено затвердити генеральний план м. Полтава (нова редакція містобудівна документація «Внесення змін до генерального плану м. Полтава» та це рішення не оскаржується позивачем у цій справі, а тому правомірність його прийняття без врахування зауважень ОСОБА_1 б\н від 18 серпня 2020 року також не входить до предмету доказування у цій справі.

Отже, у задоволенні позову слід відмовити.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,-

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) до Полтавської міської ради (вул. Соборності, буд. 36, м. Полтава, 36000, ідентифікаційний код 24388285) та Управління з питань містобудування та архітектури (вул. Соборності, буд. 36, м. Полтава, 36000, ідентифікаційний код 02498808) про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у порядку, встановленому статтею 297 з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Н.І. Слободянюк

Джерело: ЄДРСР 93145111
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку