open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 740/3431/20

Провадження № 2/740/1167/20

ОКРЕМА УХВАЛА

05 листопада 2020 року м.Ніжин

Ніжинський міськрайоннийсуд Чернігівськоїобласті в складі судді

головуючого судді Гагаріної Т.О.

секретаря судового засідання Полторацької В.М.,

за участі сторін:

представника позивачів ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Ніжинської міської територіальної громади в особі Ніжинської міської ради Чернігівської області про визнання права власності на квартиру за набувальною давністю,

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2020 року ОСОБА_2 , ОСОБА_3 звернулись з позовом до Ніжинської міської територіальної громади в особі Ніжинської міської ради про визнання права власності на квартиру за набувальною давністю.

Позовна заява мотивована тим, що позивачам квартира АДРЕСА_1 була надана для проживання згідно ордера №72, виданого виконавчим комітетом Ніжинської міської ради на підставі рішення виконкому Ніжинської міської ради від 25.12.2003 №816.

Виявивши бажання реалізувати своє право на приватизацію житла, позивач ОСОБА_2 , будучи військовслужбовцем, звернувся до командування Ніжинського гарнізону, яке в свою чергу звернулось до виконавчого комітету Ніжинської міської ради із клопотанням про зняття статусу «службова квартира» із житлового приміщення за адресою АДРЕСА_2 . Зазначене клопотання по суті розглянуто не було. Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомості про спірну квартиру в реєстрі відсутні. Тому позивачі заявили про своє право набути право власності на квартиру за набувальною давністю.

Рішенням Ніжинського міськрайонного суду Чернігівської області від 05 листопада 2020 року у задоволенні позову ОСОБА_2 , ОСОБА_3 відмовлено.

Відповідно до ч.1 ст.262 ЦПК України суд, виявивши при вирішенні спору порушення законодавства або недоліки в діяльності юридичної особи, державних чи інших органів, інших осіб, постановляє окрему ухвалу, незалежно від того, чи є вони учасниками судового процесу.

Під час розгляду справи судом було встановлено неналежне виконання Ніжинською міською радою виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 та ОСОБА_3 з метою реалізації свого права на приватизацію державного житлового фонду заявили своє право набути право власності на квартиру АДРЕСА_3 за набувальною давністю, враховуючи відсутність власника даного приміщення.

Проте, саме виконавчим комітетом Ніжинської міської ради було прийнято рішення від 25.12.2003 №816 «Про постановку на квартирний облік та надання квартир», яким квартиру АДРЕСА_1 вирішено зареєструвати як службову за Ніжинським гарнізоном та видати службовий ордер на дану квартиру ОСОБА_2 із сім`єю 4 особи.

Виконавчим комітетом Ніжинської міської ради 29.12.2003 ОСОБА_2 на підставі зазначеного вище рішення був виданий ордер на жиле приміщення №72.

15.04.2014 начальник Ніжинського гарнізону звернувся до виконавчого комітету Ніжинської міської ради із листом, в якому просив зняти статус «службова» з житлового приміщення за адресою АДРЕСА_2 , в який проживала сім`я ОСОБА_4 .

На зазначений лист виконавчим комітетом була надана відповідь від 15.05.2014 за №02-16/6-510, в якій заявнику було роз`яснено порядок прийняття рішення про виключення квартири із числа службової, а саме, що для прийняття такого рішення виконавчим комітетом ради необхідно відповідне клопотання начальника Ніжинського гарнізону, погоджене з начальником квартирно-експлуатаційного відділу Міністерства оборони України, у якого вона обліковується.

Отже, надаючи таку відповідь виконавчий комітет виступав як орган, який має право розпоряджатися даною квартирою.

В той же час, згідно з відповіддю Квартирно-експлуатаційного відділу м. Чернігів від 09.04.2014 №836 зазначена квартира у фондах постійного та службового житла Міністерства оборони України не обліковується.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна право власності на житлове приміщення за адресою АДРЕСА_2 не зареєстровано.

Відповідно до статті 47 Конституції України кожен має право на житло. Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду. Громадянам, які потребують соціального захисту, житло надається державою та органами місцевого самоврядування безоплатно або за доступну для них плату відповідно до закону.

Згідно із ч.4 ст.146 ГК України кожний громадянин України, крім випадків, встановлених законом, має право на придбання державного майна в процесі приватизації в порядку, встановленому законом.

Частинами першою та четвертою статті 8 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» передбачено, що приватизація державного житлового фонду здійснюється уповноваженими на це органами, створеними місцевою державною адміністрацією, та органами місцевого самоврядування, державними підприємствами, організаціями, установами, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд.

Відповідно до ст. 137 ГК України правом оперативного управління у цьому Кодексі визнається речове право суб`єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом). Власник майна, закріпленого на праві оперативного управління за суб`єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб`єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням.

Згідно із п.п.7 п. «б» ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчого органу місцевої ради належить здійснення контролю за станом квартирного обліку та додержанням житлового законодавства на підприємствах, в установах та організаціях, розташованих на відповідній території, незалежно від форм власності.

По справі встановлено, що виконавчий комітет Ніжинської міської ради, будучи власником державного майна, своїм рішенням надав статус службової квартири спірному житловому приміщенню та погодив реєстрацію її за Ніжинським гарнізоном, проте не здійснив контроль за тим, чи виконано в частині реєстрації житла.

Не здійснено виконавчим комітетом Ніжинської міської ради також належного обліку права власності територіальної громади на це житло, враховуючи відсутність даних в державних реєстрах зареєстрованого належним чином права власності квартиру АДРЕСА_3 .

Зазначені обставини призводять до порушення органом місцевого самоврядування права сім`ї ОСОБА_4 на приватизацію житлового приміщення, визначеного Законом України «Про приватизацію державного житлового фонду», в якому вони проживають на законних підставах з 2003 року.

Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.11 Закону України «Про місцеве самоврядування» виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

З огляду на викладене вище, суд вважає за необхідне відреагувати окремою ухвалою на адресу Ніжинської міської ради, якій є підконтрольним та підзвітним виконавчий комітет Ніжинської міської ради, для вжиття заходів щодо усунення причин, що сприяють вчиненню порушення закону, з метою захисту особистих майнових прав сім`ї ОСОБА_4 .

Керуючись ст. 262 ЦПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Звернути увагу на неналежне виконання виконавчим комітетом Ніжинської міської ради виконавчих функцій і повноважень органу місцевого самоврядування.

Копію ухвали направити Ніжинській міській раді для відповідного реагування.

Про вжиті заходи повідомити Ніжинський міськрайонний суд Чернігівської області протягом місяця з дня надходження окремої ухвали.

Окрема ухвала може бути оскаржена до Чернігівського апеляційного суду особою, інтересів якої вона стосується, протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту

Повний текст складений 16 листопада 2020 року

Головуючий суддя Т.О.Гагаріна

Джерело: ЄДРСР 92882346
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку