open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 127/16863/20

Провадження №3/127/6168/20

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" листопада 2020 р. м. Вінниця

Суддя Вінницького міського суду Вінницької області Жмудь О.О., розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли з Подільської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце народження: Хмельницький район, с. Пашківці, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 , виданий 23.01.1998 року Хмельницьким МУ УМБС України в Хмельницькій області, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , за ч. 1 ст. 483 МК України,-

В С Т А Н О В И В :

12.01.2018 о 19 год. 30 хв. через пункт пропуску «Шегені-Медика» Львівської митниці ДФС на митну територію України громадянином ОСОБА_1 згідно з митною декларацією типу ТР81АА № UA2090300/2018/000071 від 12.01.2018 року був ввезений транспортний засіб марки MERCEDES-BENZ, модель GLA 200, номер кузова НОМЕР_3 , в якості гуманітарної допомоги в адресу Департаменту соціального захисту населення Хмельницької обласної державної адміністрації для забезпечення інваліда II групи ОСОБА_2 .

Як підставу для переміщення через митний кордон України даного транспортного засобу ОСОБА_1 митним органам України було надано документи: договір дарування гр. Німеччини ОСОБА_3 від 10.01.2017 року щодо безкоштовної передачі в якості гуманітарної допомоги Департаменту соціального захисту населення Хмельницької ОДА автомобіля марки MERCEDES-BENZ, модель GLA 200, номер кузова НОМЕР_3 , для забезпечення інваліда II групи ОСОБА_2 , апостиль від 10.01.2018 року, технічні паспорти НОМЕР_4 , НОМЕР_5 .

14.02.2018 року згідно з митної декларацією ІМ40АА №UA400030/2018/002486 митним постом «Хмельницький центральний» Хмельницької митниці ДФС здійснено митне оформлення автомобіля марки MERCEDES-BENZ, модель GLA 200, номер кузова НОМЕР_3 , в якості гуманітарної допомоги Департаменту соціального захисту населення Хмельницької ОДА з повним звільненням від оподаткування.

Митне оформлення здійснено на підставі Розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації від 08.02.2018 року № 191/2018-р «Про визнання легкових автомобілів гуманітарною допомогою» та доданих до декларації документів, які були підставою для переміщення автомобіля через митний кордон України, а також рахунку № 025231 від 20.12.2017 року, відповідно до якого компанія «Alphabet Fuhrparkmageement GmbH» продала автомобіль марки MERCEDES-BENZ, модель GLA 200, номер кузова НОМЕР_3 гр. Німеччини ОСОБА_3 за 5 500 Євро.

Відповідно до листа Регіонального сервісного центру МВС в Хмельницькій області від 24.03.2020 року № 31/22-1031 даний автомобіль зареєстрований 21.02.2018 року за громадянином ОСОБА_2 , а з 25.04.2018 року право користування транспортним засобом набув ОСОБА_4 .

На запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення на митну територію України вищезгаданого транспортного засобу, зокрема, підтвердження факту надання гуманітарної допомоги, Подільською митницею Держмитслужби 11.03.2020 року отримано відповідь від митних органів Федеративної Республіки Німеччини (лист Держмитслужби від 05.03.2020 року № 20-01/20-02-01/7.12/372). За результатами опрацювання отриманих матеріалів встановлено, що транспортний засіб марки MERCEDES-BENZ, модель GLA 200, номер кузова НОМЕР_3 , експортовано компанією продавцем Ausolis trading GmbH (Wilhelm str. 20, 42489 Wulfrath, DE) на підставі експортної декларації MRN 17DE29567442173E5 від 20.12.2017 року, одержувач (покупець) ОСОБА_5 , вартість 16 400 євро - згідно з зазначеним у декларації під кодом N380 документом № AUS71RN75. Митними органами ФРН констатовано, що даний автомобіль був задекларований на експорт в рамках операції купівлі-продажу.

Отже, наданий ОСОБА_1 митним органам України при переміщенні через митний кордон України договір дарування гр. Німеччини ОСОБА_6 від 10.01.2017 року, який був підставою для визнання автомобіля марки MERCEDES-BENZ, модель GLA 200, номер кузова НОМЕР_3 , гуманітарною допомогою та оформлення цього автомобіля з повним звільненням від сплати митних платежів, передбачених законодавством для імпорту транспортних засобів, є підробленим та одержаним за відсутності законних підстав.

Враховуючи інформацію митних органів Федеративної Республіки Німеччини, під час митного оформлення вищезазначеного транспортного засобу за митною декларацією № UA400030/2018/002486 від 14.02.2018 року сплаті підлягають митні платежі в сумі 189 636,30 грн.(в тому числі ввізне мито 54 002,69 грн., акциз 14 023,08 гри., ПДВ - 121610,53 грн.).

Таким чином, ОСОБА_1 перемістив транспортний засіб марки «MERCEDES-BENZ», модель GLA 200, номер кузова НОМЕР_3 , вартістю 16 400 Євро (560604,66 грн. по курсу НБУ на момент переміщення товару через митний кордон України) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання Львівській митниці ДФС як підставу для переміщення через митний кордон підробленого договору дарування гр. Німеччини ОСОБА_6 від 10.01.2017 року, чим вчинив правопорушення, передбачене ч. 1 ст.483 МК України.

Зазначені дії ОСОБА_1 мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Правопорушник в судове засідання не з`явися, про дату та час судового засідання повідомлявся завчасно та належним чином. Про причини неявки не повідомлено.

Представник митниці у судовому засіданні протокол про вчинення адміністративного правопорушення підтримала у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно із ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

За приписами ст. 8 КУпАП особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення. Закони, які пом`якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів. Закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають. Провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.

За змістом ст. 486 МК України, ст. 245 КУпАП завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Положеннями ст. 489 МК України встановлено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Строк накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил закріплено у статті 467 Митного кодексу України, до якої були внесені зміни Законом України № 2612-VII від 08.11.2018 року (набув чинності 25 листопада 2018 року), відповідно до яких частина друга статті 467 була виключена, а частина перша викладена в новій редакції: «Якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються органами доходів і зборів або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.»

До внесення змін в статтю 467 МК України, в частині другій було зазначено: якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

Строк накладення адміністративного стягнення у справах про порушення митних правил це певний період часу, протягом якого дія чи подія мають юридичне значення. Цей строк не поновлюється і не продовжується і є гарантією того, що будь-які дії щодо притягнення особи до відповідальності після його закінчення мають бути припинені.

Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Положення статті 467 МК України в новій редакції, яка почала діяти з 25.11.2018 року, збільшують строк накладення адміністративного стягнення, оскільки він обраховується не з моменту вчинення правопорушення, а з моменту його виявлення, тобто погіршують становище особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, тому не мають зворотної дії в часі.

Відтак, оскільки ОСОБА_1 інкримінується те, що він перемістив через митний кордон України транспортний засіб марки «MERCEDES-BENZ», модель GLA 200, номер кузова НОМЕР_3 , вартістю на час перетину кордону 12.01.2018 року 560604,66 грн, з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товару, підробленого документу, а саме договору дарування гр. Німеччини ОСОБА_6 від 10.01.2017 року, керуючись положеннями статті 58 Конституції України, в даному випадку слід застосовувати статтю 467 МК України в редакції, яка діяла на момент вчинення митного правопорушення.

Порушення митних правил, характеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме, під час митного оформлення товару, коли такий проступок може бути виявлений контролюючим органом, який згідно з метою митного оформлення, засвідчує відомості, одержані під час митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та оформляє результати такого контролю (ч. 1 ст. 483 МК України).

Отже, зазначене конкретне порушення митних правил, яке викладене у протоколі № 0264/40100/20 від 29.04.2020 року, не є триваючим.

Відповідно до матеріалів справи, правопорушення, яке інкримінується ОСОБА_1 вчинено 12.01.2018 року, а 11.03.2020 року виявлено уповноваженим органом, тому виходячи з положень частини другої статті 467 МК України (в редакції, чинній на момент вчинення інкримінованого правопорушення), строк накладення адміністративного стягнення закінчився 11.09.2020 року.

До такого правового висновку також дійшов Вінницький апеляційний суд у постанові від 06.08.2020 року № 127/6574/20 та у постанові від 02.10.2020 року № 127/8889/20.

Відповідно до пункту 7 частини першої статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

На підставі викладеного, керуючись ч. 1 ст. 483, ст. 458, 467 Митного Кодексу України, ст. 247, 283, 284 КУпАП, суд,

П О С Т А Н О В И В :

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце народження: Хмельницький район, с. Пашківці, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 , виданий 23.01.1998 року Хмельницьким МУ УМБС України в Хмельницькій області, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , за вчинення правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, - закрити у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративного стягнення.

Апеляційна скарга подається до Вінницького апеляційного суду через Вінницький міський суд Вінницької області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя О.О. Жмудь

Джерело: ЄДРСР 92844738
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку