ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 березня 2010 року смт. Ювілейне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області у складі:
головуючого - судді Макарова М.О.,
при секретарі – Ратушній Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Дніпропетровської районної державної адміністрації, про визнання дій незаконними зобов’язання вчинити певні дії,
В с т а н о в и в :
ОСОБА_1 звернулася до суду із адміністративним позовом до Управління праці та соціального захисту населення Дніпропетровської районної державної адміністрації про визнання дій незаконними щодо нарахування та виплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та зобов'язання відповідача нарахувати допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та за період з лютого 2008 року до 31 липня 2009 року та в подальшому виплачувати цю допомогу до 01 грудня 2011 року до досягнення дитиною 3 років, відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» та стягнути з відповідача 4119 грн. 68 коп. недовиплаченої допомоги, посилаючись на те, що ІНФОРМАЦІЯ_1 вона народила доньку ОСОБА_2.
У зв’язку з доглядом за дитиною до досягнення нею трирічного віку вона не працює, а тому Управлінням праці та соціального захисту населення Дніпропетровської районної державної адміністрації їй було призначено та виплачено допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з січня 2008 року по 130 грн. щомісячно.
Оскільки відповідачем зазначена допомога призначена їй у розмірі меншому, ніж встановлено чинним законодавством, позивач звернулась з даним позовом до суду.
Відповідач позов не визнав. У судовому засіданні представник відповідача Шевелєва А.О. суду показала, що управління діяло відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема, у своїй діяльності керувалось положеннями Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік». Управління також діяло в межах ст. 23 Бюджетного кодексу України, відповідно до якої будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету можна здійснювати лише за наявності бюджетного призначення. Бюджетні призначення встановлюються Законом «Про державний бюджет». Крім того, як зазначив представник відповідача, після прийняття Конституційним Судом України 09 липня 2007 року рішення про визнання неконституційними деякі положення статей Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» були визнані також неконституційними п. 14 ст. 71 Закону України «Про Державний бюджет на 2007 рік», на 2007 рік яким зупинено дію ст. 12, ч.1 ст.15 та п.3 розділу VIII «Прикінцеві положення» Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», це рішення діяло до 31 грудня 2007 року. В подальшому Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» ч.1 ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» була викледана у новій редакції і рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 від 22 травня 2008 року (справа щодо предмету та змісту закону про Державний бюджет України) ці зміни не визнані не конституційними, а тому просили в задоволенні позову відмовити.
Позивачка в судовому засіданні позов підтримала та просила його задовольнити у повному обсязі.
Суд, заслухавши позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд приходить до наступного.
Судом встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_1 позивачка народила доньку ОСОБА_2, а з лютого 2009 року Управлінням праці та соціального захисту населення Дніпропетровської районної державної адміністрації їй призначено допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку й виплачується з лютого 2009 року по 130 грн. щомісячно.
У відповідності до статті 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, встановленому законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.
Згідно ч.7 ст. 23 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" внесено зміни в Закон України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми": "7) частину 1 статті 15 викласти в такій редакції: "Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї з розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень".
Як вбається з рішення Конституційного Суду України №10-рп/2008 від 22 травня 2008 року у справі за конституційними поданнями Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень статті 65 розділу I, пунктів 61, 62, 63, 66 розділу II, пункту 3 розділу III Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» і 101 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статті 67 розділу I, пунктів 1-4, 6-22, 24-100 розділу II Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України) і в своєму Рішенні Конституційний Суд України не розглядав питання про визнання неконституційною статтю 23 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України".
А тому суд вважає вимоги позивачки необґрунтованими.
Посилання позивачки на те, що Рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року за N 6-рп/2007 року у справі за поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 29, 36 ч. 2 ст. 56, ч. 2 ст. 62, ч. 1 ст. 66, пп. 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46, ст. 71, ст. ст. 98, 101, 103, 111 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» (справа про соціальні гарантії громадян) визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), положення п. 14 ст. 71 Закону України «Про Державний бюджет на 2007 рік», яким зупинено дію ст.12, ч.1 ст. 15 та п.3 розділу VIII «Прикінцеві положення» Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", суд вважає необґрунтованими, оскільки виплата допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трьох років була призначена та провадиться з 01 січня 2008 року, а зазначене рішення суду не розповсюджується на правовідносини, які відбулися після прийняття Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України».
Вимоги позивачки в позовній заяві про стягнення з відповідача суми недоотриманої допомоги, а також зобов’язання відповідача провадити виплату допомоги у підвищеному розмірі до досягнення дитиною трьох років, суд вважає необґрунтованими, оскільки суд не може наперед встановлювати факти та відповідні їм правовідносини, а також наперед вирішувати питання щодо зобов’язання вчинювати певні дії.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 6 - 14, 94, 159 - 167, 170 КАСУ, Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року N 10-рп/2008, ст..23 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", суд ,
П о с т а н о в и в :
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Дніпропетровської районної державної адміністрації, про визнання дій незаконними зобов’язання вчинити певні дії відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до апеляційного суду Дніпропетровської області через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови суду заяви про апеляційне оскарження та подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги.
Суддя М.О. Макаров