open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 жовтня 2020 року 320/10525/20

Київський окружний адміністративний суд у складі суддів:

головуючого - судді Леонтович А.М.,

при секретарі судового засідання Савенкова Є.О.,

за участю:

позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Вороньківської сільської територіальної виборчої комісії Бориспільського району

про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

І. Зміст позовних вимог

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Вороньківської сільської територіальної виборчої комісії Бориспільського району, в якому просить суд:

-визнати протиправною бездіяльність Вороньківської сільської територіальної виборчої комісії Бориспільського району, яка полягає у невиконанні протокольного рішення №3 від 27.10.2020;

-зобов`язати Вороньківську сільську територіальну виборчу комісію Бориспільського району зробити перерахунок голосів виборців на дільничних виборчих комісіях №320164, №320176, №321425, №320143, №320151, №320144, у відповідності до протокольного рішення №3 від 27.10.2020.

ІІ. Позиція позивача та заперечення відповідача

Позов мотивовано допущеною протиправною бездіяльністю Вороньківської сільської територіальної виборчої комісії Бориспільського району, яка полягає у не виконанні протокольного рішення №3 від 27.10.2020, а саме не проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях.

Заперечуючи проти задоволення позовних вимог відповідач просив відмовити у задоволенні позову, з тих підстав, що виборчою комісією вищого рівня скасовано протокольне рішення Вороньківської сільської територіальної виборчої комісії Бориспільського району про повторний підрахунок голосів. За таких обставин, відповідач вважає, що у нього був відсутній обов`язок щодо проведення відповідного підрахунку.

ІІІ. Процесуальні дії суду у справі

Ухвалою суду від 30.10.2020 відкрито спрощене позовне провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 31.10.2020 о 16:30 год.

30.10.2020 до суду від представника відповідача надійшла заява про розгляд адміністративної справи без участі уповноважених представників.

31.10.2020 у судове засідання прибув позивач; відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи у судове засідання не прибув, явку свого представника не забезпечив.

IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 є кандидатом у депутати Вороньківської сільської ради та включений до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу від Київської обласної організації політичної партії «Пропозиція», що підтверджується посвідченням №44 від 30.09.2020 (а.с.3).

27.10.2020 позивач звернувся до Вороньківської сільської територіальної виборчої комісії Бориспільського району із скаргами на дії та бездіяльність дільничних виборчих комісіях №320164, №320176, №321425, №320143, №320151, №320144.

27.10.2020 протокольним рішенням №3 Вороньківської сільської територіальної виборчої комісії Бориспільського району скарги кандидата у депутати Вороньківської сільської ради від Київської обласної організації політичної партії «Пропозиція» ОСОБА_1 на дії та бездіяльність дільничних виборчих комісіях №320164, №320176, №321425, №320143, №320151, №320144 задоволено частково; призначено перерахунок голосів на 14:00 год. 28.10.2020 (а.с.4).

28.10.2020 постановою Бориспільської районної територіальної виборчої комісії №36 "Про розгляд скарги на рішення Вороньківської сільської територіальної виборчої комісії Бориспільського району Київської області від 27.10.2020 скаржник кандидат в депутати до Вороньківської сільської ради від ПП «Свобода» ОСОБА_2 (вх. №144 від 28.10.2020)" скасовано протокольне рішення №3 засідання Вороньківської сільської територіальної виборчої комісії Бориспільського району від 27.10.2020 та відмовлено у задоволенні скарги кандидата у депутати Вороньківської сільської ради від Київської обласної організації політичної партії «Пропозиція» ОСОБА_1 на дії та бездіяльність дільничних виборчих комісіях №320164, №320176, №321425, №320143, №320151, №320144 у зв`язку з відсутністю доказів, передбачених статтею 71 Виборчого кодексу України.

Вважаючи, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо виконання рішення про перерахунок голосів, позивач звернувся до суду із даним позовом.

V. Норми права, які застосував суд

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст.38 Конституції України встановлено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.1 ст.273 КАС України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Частиною четвертою статті 273 КАС України передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів, виборів Президента України, народних депутатів України; обласних комісій з референдуму і комісії Автономної Республіки Крим з всеукраїнського референдуму, а також членів зазначених комісій оскаржуються до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії.

Підготовка та проведення виборів регулюються Конституцією України, цим Кодексом, Законами України «Про Центральну виборчу комісію», «;Про Державний реєстр виборців», іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії (ст.2 Виборчого кодексу України).

Виборчий процес, у контексті положень ч.1 ст.20 Виборчого кодексу України (далі також ВК України), - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно ч.1 ст.22 ВК України, суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є,

1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах;

2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів;

3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах;

4)кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом;

5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Частиною третьою статті 22 ВК України передбачено, що партія (організація партії), якій відмовлено у реєстрації усіх висунутих нею кандидатів або у якої скасовано реєстрацію усіх висунутих нею кандидатів на відповідних виборах з підстав і в порядку, встановлених цим Кодексом, втрачає статус суб`єкта виборчого процесу відповідних виборів з дня, наступного за днем закінчення строку оскарження рішення про відмову в реєстрації (скасування реєстрації) усього списку або останнього кандидата зі списку або, у разі оскарження, з дня, наступного за днем набрання законної сили відповідним рішенням суду.

Частиною першою статті 64 ВК України передбачено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Статус Центральної виборчої комісії визначається Конституцією України, цим Кодексом, Законом України "Про Центральну виборчу комісію" та іншими законами.

Центральна виборча комісія очолює систему виборчих комісій, які забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних виборів, і є комісією вищого рівня щодо всіх окружних, дільничних виборчих комісій та всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів. Центральна виборча комісія здійснює повноваження окружної виборчої комісії в закордонному окрузі загальнодержавних виборів.

Окружні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних виборів у межах відповідних територіальних округів загальнодержавних виборів.

Окружні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій у межах відповідних територіальних округів загальнодержавних виборів.

Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

Дільничні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних і місцевих виборів у межах відповідних виборчих дільниць.

Окружні виборчі комісії, територіальні виборчі комісії є юридичними особами, крім випадків, передбачених абзацом другим цієї частини.

Окружні виборчі комісії утворюються без реєстрації їх юридичними особами у разі утворення територіальних представництв Центральної виборчої комісії та покладення на них функцій фінансового та матеріально-технічного забезпечення окружних виборчих комісій.

Центральна виборча комісія не є правонаступником окружних або територіальних виборчих комісій (ст. 33 ВК України).

Згідно ч.5 ст.195 ВК України, перші місцеві вибори призначаються не пізніше ніж за сімдесят днів до дня виборів, а виборчий процес розпочинається за п`ятдесят днів до дня перших місцевих виборів.

Згідно ст.196 ВК України, виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи :

1) утворення виборчих округів;

2) утворення дільничних виборчих комісій;

3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення;

4) висування та реєстрація кандидатів;

5) проведення передвиборної агітації;

6) голосування у день виборів;

7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Згідно із приписами частини 1 статті 63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Відповідно ч. 9 ст. 254 Виборчого кодексу України за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Згідно ч. 12 цієї статті повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій.

Частиною 1 ст. 67 ВК України визначено вимоги до змісту і форми скарги, а саме встановлено, що скарга до виборчої комісії подається у письмовій формі і повинна містити:

1) назву виборчої комісії, до якої вона подається;

2) прізвище, ім`я, по батькові (найменування) суб`єкта звернення зі скаргою, його місце проживання чи офіційну контактну адресу (юридичну або поштову адресу), а також номер засобу зв`язку, адресу електронної пошти, якщо такі є;

3) прізвище, ім`я, по батькові (найменування) суб`єкта оскарження, його місце проживання чи офіційну контактну адресу (юридичну або поштову адресу), а також номер засобу зв`язку, адресу електронної пошти, якщо такі відомі суб`єкту звернення;

4) суть порушеного питання;

5) виклад обставин і зазначення доказів, якими суб`єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги;

6) чітко сформульовані вимоги із зазначенням суті рішення, ухвалення якого вимагається від суб`єкта розгляду скарги;

7) перелік документів і матеріалів, що додаються;

8) підпис суб`єкта звернення зі скаргою чи особи, яка уповноважена представляти відповідного суб`єкта, із зазначенням дати підписання.

Частинами 1 та 2 ст. 70 ВК Уукраїни передбачено, що скарга, оформлена з додержанням вимог цього Кодексу, розглядається відповідною виборчою комісією на її засіданні. На засідання виборчої комісії з розгляду скарги обов`язково запрошується суб`єкт звернення зі скаргою, суб`єкт оскарження, заінтересовані особи, зазначені у скарзі.

Стаття 72 ВК України встановлює, що рішення суб`єкта розгляду скарги повинно бути законним і обґрунтованим.

Під час розгляду по суті скарги щодо рішення суб`єкта оскарження виборча комісія вирішує:

1) чи мало місце прийняття оскаржуваного рішення суб`єктом оскарження;

2) чи було оскаржуване рішення прийнято суб`єктом оскарження на законних підставах;

3) чи було оскаржуване рішення прийнято в межах повноважень та відповідно до визначеної законом процедури;

4) чи підтверджуються викладені у скарзі вимоги наданими доказами;

5) які правові норми належить застосувати до цих правовідносин;

6) чи належить задовольнити кожну з вимог суб`єкта звернення зі скаргою, чи відмовити в їх задоволенні;

7) чи належить поновити порушені права чи законні інтереси суб`єкта звернення зі скаргою в інший спосіб;

8) які рішення слід зобов`язати прийняти чи які дії, що випливають із факту скасування рішення, вчинити.

Виборча комісія, встановивши, що рішення, дії чи бездіяльність не відповідають законодавству про вибори, задовольняє скаргу. При задоволенні скарги виборча комісія може задовольнити усі або частину вимог суб`єкта звернення зі скаргою.

Відповідно до пункту 10.2. Постанови Центральної виборчої комісії «Про Порядок розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів» №192 від 21.08.2020 року» (далі також - Порядок №192), за результатами розгляду скарги виборча комісія на засіданні ухвалює рішення у формі постанови.

Згідно п.6.2 розділу 6 Постанови Центральної виборчої комісії «Про Порядок підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці» №386 від 15.10.2020 (далі також Порядок №386), за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами в депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами місцевих організацій політичних партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих організацій політичних партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах (п.6.5 Постанови №386).

Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії з урахуванням положень статті 250 Кодексу та цього Порядку (п.6.6 Постанови №386).

Територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці за формою, затвердженою постановою Центральної виборчої комісії від 24 вересня 2020 року № 296 (п.6.7 Постанови №386).

VI. Оцінка суду

Наведене правове регулювання та встановлені обставини дають підстави для висновку, що позивач в даних правовідносинах реалізує надані йому Законом повноваження та має підстави на пред`явлення до суду даного позову, оскільки вказує на наявність, на його думку, порушень вимог чинного законодавства, які можуть порушувати його права та охоронювані Законом інтереси як суб`єкта виборчого процесу.

Відповідно ч. 9 ст. 254 Виборчого кодексу України за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Згідно ч. 12 цієї статті повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій.

Таким чином, закон чітко визначає умови прийняття територіальною виборчою комісією рішення про повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці, серед яких є наявність скарг або заяв, наявність актів, які підтверджують порушення вимог Виборчого кодексу України під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, вказані порушення ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці.

Судом встановлено, що позивач звернувся до Вороньківської сільської територіальної виборчої комісії Бориспільського району із скаргами на дії та бездіяльність дільничних виборчих комісіях №320164, №320176, №321425, №320143, №320151, №320144.

27.10.2020 протокольним рішенням №3 Вороньківської сільської територіальної виборчої комісії Бориспільського району скарги кандидата у депутати Вороньківської сільської ради від Київської обласної організації політичної партії «Пропозиція» ОСОБА_1 на дії та бездіяльність дільничних виборчих комісіях №320164, №320176, №321425, №320143, №320151, №320144 задоволено частково; призначено перерахунок голосів на 14:00 год. 28.10.2020.

Із вставлених обставин слідує, що о 14:00 год. 28.10.2020 мав бути проведений повторний підрахунок голосів виборців на вищевказаних виборчих дільницях.

Разом з цим, в ході розгляду справи судом встановлено, що за результатом розгляду скарги кандидата в депутати до Вороньківської сільської ради від ПП «Свобода» ОСОБА_2 , Бориспільською районною територіальною виборчою комісією прийнято постанову №3, якою скасовано протокольне рішення №3 засідання Вороньківської сільської територіальної виборчої комісії Бориспільського району від 27.10.2020 та відмовлено у задоволенні скарги кандидата у депутати Вороньківської сільської ради від Київської обласної організації політичної партії «Пропозиція» ОСОБА_1 на дії та бездіяльність дільничних виборчих комісіях №320164, №320176, №321425, №320143, №320151, №320144, у зв`язку з відсутністю доказів, передбачених статтею 71 Виборчого кодексу України.

У судовому засіданні позивач стверджував, що у Бориспільської районної територіальної виборчої комісії відсутність повноважень в останньої скасовувати рішення сільських територіальних виборчих комісій.

Суд критично ставиться до таких посилань позивача, з огляду на наступне.

Статтею 33 Виборчого кодексу України визначено статус виборчих комісій. Приписами статті 33 ВК України визначено, підпорядкованість виборчих комісій, де визначається, що Центральна виборча комісія є комісією вищого рівня, окружні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій у межах відповідних територіальних округів загальнодержавних виборів, територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

Стаття 65 ВК України містить визначення предмету та суб`єкта оскарження до виборчої комісії та суб`єктів розгляду скарг.

Відповідно до ч. 1, п. 1 ч. 4 ст. 65 ВК України, суб`єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути: 1) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах. Від імені кандидата суб`єктом звернення зі скаргою може бути також довірена особа кандидата, представник кандидата у Центральній виборчій комісії, територіальній виборчій комісії; 2) партія (організація партії) - суб`єкт відповідного виборчого процесу в особі її керівника, уповноваженого представника, уповноваженої особи партії (організації партії) чи іншої особи, уповноваженої рішенням центрального керівного органу партії (керівного органу організації партії); 3) офіційний спостерігач від кандидата, партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу, громадської організації; 4) виборець, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта оскарження.

До територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, може бути подана скарга на: 1) рішення, дії чи бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює підсумки голосування з відповідних місцевих виборів.

З аналізу вищевикладених норм судом встановлено, що територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо територіальних виборчих комісій, які встановлюють підсумки голосування з відповідних місцевих виборів, відповідно якою є Вороньківська сільська територіальна виборча комісія, а отже, до повноважень такої виборчої комісії входить розгляд скарг суб`єктів виборчого процесу щодо дій, бездіяльності та рішень прийнятих виборчими комісіями, які встановлюють підсумки голосування на місцевих виборах. За наслідками розгляду скарг приймає рішення про задоволення повністю або частково чи відмови у задоволенні скарги суб`єкта звернення. При цьому, суд констатує, що рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов`язковим для виконання.

Отже, Бориспільська районна територіальна виборча комісія при прийнятті рішення про скасування протокольного рішення №3 від 27.10.2020 діяла у межах та у спосіб передбачений чинним законодавством України.

Будь-які належні та допустимі докази, що підтверджують оскарження рішення Бориспільської районної територіальної виборчої комісії №36 від 28.10.2020 до комісії вищого рівня або до суду, в матеріалах справи відсутні.

Із наведеного правового регулювання та встановлених обставин судом встановлено, що твердження наведені позивачем не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи, відтак відсутні правові підстави для висновку про допущення відповідачем протиправної бездіяльності у зв`язку із невиконанням протокольного рішення №3 від 27.10.2020, а отже, Вороньківська сільська територіальна виборча комісія діяла у межах повноважень, передбачених законодавством України.

VIII. Висновок суду

Згідно із частиною першою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Відповідно до статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, межі заявлених позовних вимог, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

ІX. Розподіл судових витрат

Відповідно до частин 1-5 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для їх розподілу, у зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 273-277 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Леонтович А.М.

Дата виготовлення та підписання повного тексту рішення - 31 жовтня 2020р.

Джерело: ЄДРСР 92535892
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку