Справа № 203/3342/20
Провадження № 3/0203/2246/2020
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2020 року м. Дніпро
Суддя Кіровського районного суду м. Дніпропетровська Вусик Є.О., розглянувши у судовому засіданні в м. Дніпрі, за участю представників Дніпровської митниці Держмитслужби Козія І.М. та Романенко І.М., справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Пологи, громадянина України, працюючого охоронцем ПрАТ «Пологівський ОЕЗ», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.471 МК України, -
ВСТАНОВИЛА:
Згідно протоколу про порушення митних правил №0242/11000/20 від 13 серпня 2020 року вбачається, що 13 серпня 2020 року о 15 год. 15 хв. в зоні митного контролю залу «на приліт» міжнародного аеропорту м. Запоріжжя (вул. Блакитна, 4) під час оформлення у митному відношенні пасажирів рейсу №7152 «Шарм-Ель-Шейх - Запоріжжя» громадянин України ОСОБА_1 самостійно обрав для проходження митного контролю «зелений коридор», де митний контроль здійснюється у спрощеному порядку (без заповнення митної декларації). Після перетину громадянином «зеленої смуги», та спрацювання службового собаки «Балу» під час проведення митного контролю виявлено, що у дорожній валізі, поряд з особистими речами, без ознак приховування, знаходиться медичний препарат «1.2.3» у кількості 10 (десять) блістерів по 10 (десять) пігулок в кожному загалом 100 пігулок, що містить прекурсор «псевдоефедрин» у кількості 30 мг в одній пігулці, у сумарній кількості 3 г., який віднесений до списку 1 таблиці ІV Постанови Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770. Довідка медичного закладу на дані препарати відсутня.
Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 порушив порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, а саме перемістив через «зелений коридор» предмети, обмежені до переміщення через митний кордон України.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст. 471 Митного кодексу України.
В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про дату та час розгляду справи належним чином повідомлений. Під час складання протоколу про порушення митних правил, ОСОБА_1 надав пояснення, в яких вказав, що не знав з приводу заборони ввезення медичного препарату «1.2.3» в України, оскільки придбав його в Єгипті без рецепту. Одночасно просив розглядати справи про порушення митних правил без його участі.
Представники митниці в судовому засіданні зазначили, що вважають викладені обставини в протоколі доведеними та просили накласти на ОСОБА_1 стягнення у виді штрафу в дохід держави з конфіскацією вилученого товару, а також стягнути витрати на зберігання товару.
Суд, заслухавши пояснення представників Дніпровської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали адміністративної справи, приходить до наступного висновку.
Статтею 471 МК Українипередбачена відповідальність за порушення встановленого цим Кодексом порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, тобто переміщення через митний кордон України особою, яка формою проходження митного контролю обрала проходження (проїзд) через "зелений коридор", товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, або товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України.
Відповідно до ч. 1ст. 458 МК України,порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ч. 1ст. 365 МК України, громадяни за умови дотримання вимог цьогоКодексута інших актів законодавства України можуть переміщувати через митний кордон України будь-які товари, крім тих, що заборонені до ввезення в Україну.
Відповідно до ч.ч. 5, 6ст.366МК України встановлено, що обрання «зеленого коридору» вважається заявою громадянина про те, що переміщуванні ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановленні законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території та свідчать про факти, що мають юридичне значення. Громадяни, які проходять (проїжджають) через «зелений коридор», звільняються від подання письмової митної декларації. Звільнення від подання письмової митної декларації не означає звільнення від обов`язкового дотримання порядку переміщення товарів через митний кордон України.
Відповідно доПостанови КМУ №770 від 06.05.2000 «Про затвердження переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів», прекурсор «псевдоефедрин» відноситься до психотропних препаратів, обіг яких є обмеженим і стосовно якого встановлено заходи контролю.
Відповідно до ч. 2ст. 366 МК Україниканал, позначений символами зеленого кольору "зелений коридор", призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню.
Факт вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил підтверджується протоколом про порушення митних правил №0242/11000/20 від 13 серпня 2020 року, квитанцією про отримання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, вилучених з незаконного обігу №38 від 14 серпня 2020 року, описом предметів №89 від 14 серпня 2020 року та письмовими поясненнями самого громадянина ОСОБА_1 , де він не заперечував, що в Єгипті, м. Шарм-ель-Шейх, ним було придбано лікарський засіб «1,2,3» у кількості 10 блістерів по 10 пігулок у кожному.
Вказані докази в своїй сукупності підтверджують, що ОСОБА_1 вчинив дії, якими порушив порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, а саме перемістив через «зелений коридор» предмети обмежені до переміщення через митний кордон, чим вчинив порушення митних правил, передбаченест. 471 Митного кодексу України.
Таким чином, суд приходить до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у скоєнні митного правопорушення, передбаченого ст. 471МК України.
Разом з тим, вважаю за можливе звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 471 МК України за малозначністю, оголосивши йому усне зауваження, оскільки діяння вчинене ним, хоч і містило в собі усі об`єктивні і суб`єктивні ознаки, що характеризують правопорушення за вказаною статтею МК України, однак його дії не завдали шкоди охоронюваним законом інтересам, не спричинили та не могли спричинити істотної шкоди громадським або державним інтересам, оскільки лікарський засіб було придбано в невеликій кількості та для особистих потреб.
Виходячи з принципу справедливості, який є одним із основних принципів правосуддя, вирішальним у визначенні як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права є пропорційність відповідальності вчиненому правопорушенню.
Відповідно допостанови Пленуму Верховного суду України від 03.06.2005 № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», суддя вправі вирішувати питання про можливість звільнення особи від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення на підставіст. 22 КпАП. При цьому слід враховувати не лише вартість, а й кількість предметів правопорушення, а також мету, мотив і спосіб його вчинення.
У відповідності до ст. 22 КУпАП, при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений розглядати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
За нормами ч. 2 ст. 284 КУпАП, при оголошенні усного зауваження виноситься постанова про закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення.
На підставі вищевикладеного, враховуючи характер вчиненого правопорушення, ступінь вини особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, відсутність відомостей про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за аналогічні правопорушення, а також відсутність обставин, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, вважаю, що до останнього можливо застосувати положення ст. 22 КУпАП та звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 471 МК України, за малозначністю, оголосивши йому усне зауваження, а провадження у справі закрити.
На підставі положень ст.520МК України та ст. 40-1 КУпАП, витрати у справі про порушення митних правил та судовий збір стягненню не підлягають.
Вилучені в даній справі предмети порушення митних правил слід конфіскувати, як товари переміщення яких через митний кордон України обмежено.
Керуючись ст.ст.3, 355, 356, 489, 495, 527, 528 МК України, ст.ст. 22, 252, 283, 285, 294 КУпАП, суддя -
ПОСТАНОВИЛА:
Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винуватим в порушенні митних правил, передбачених ст. 471 Митного кодексу України.
Звільнити ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від адміністративної відповідальності, передбаченоїст. 471 МК України, відповідно до ст. 22 КУпАП.
Провадження усправі провчинення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,адміністративного правопорушення,передбаченого ст. 471 МК України, закрити.
Предмети правопорушення, товари,вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил №0242/11000/20 від 13 серпня 2020 року, конфіскувати.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Кіровський районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Є.О. Вусик