Справа № 263/12656/20
Провадження № 3/263/3729/2020
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2020 року м.Маріуполь
Суддя Жовтневого районного суду м. Маріуполя Донецької області Томілін Олексій Миколайович, при секретарі Астаховій О.В., за участю прокурора Куцоконя Є.Ю., розглянувши адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянки України, яка зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ч.1 ст. 172-6 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Національним агентством з питань запобігання корупції встановлено факт несвоєчасного подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, суб`єктом декларування ОСОБА_1 про що повідомлено Донецьке управління ДВБ НПУ для складання протоколу та її притягнення до адміністративної відповідальності.
Так, 07.11.2015 наказом ГУ НП в Донецькій області № 63 о/с ОСОБА_1 прийнято на службу до Національної поліції України, та призначено на посаду інспектора Маріупольського відділу поліції ГУНП в Донецькій області з присвоєнням спеціального звання «лейтенант поліції».
06.01.2017 наказом Головного управління Національної поліції з Донецькій області № 14 о/с ОСОБА_1 призначено на посаду інспектора сектору інформаційної підтримки Центрального відділу поліції ГУ НП з Донецькій області.
Відповідно до ст. 61 Закону України «Про Національну поліцію» на поліцейських поширюються обмеження, визначені Законом України «Про запобігання корупції», цим та іншими законами України.
ОСОБА_1 , будучи поліцейським, відповідно до пп. «з» п. 1 ч. 1 ст. 3, ч. 1 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції» є суб`єктом декларування та суб`єктом відповідальності за корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення.
28.08.2019 старшого лейтенанта ОСОБА_1 згідно з наказом Головного управління Національної поліції в Донецькій області № 390 о/с звільнено з Національної поліції України відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 77 Закону України «Про Національну поліцію» (за власним бажанням) з 02.09.2019.
Частиною 2 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, зобов`язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік, шляхом її заповнення на офіційному веб-сайті НАЗК до 1 квітня.
Таким чином, після звільнення зі служби в поліції 02.09.2019 та припинення діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави, у ОСОБА_1 виник, передбачений нормативно-правовими актами України, обов`язок своєчасно подати в наступному, після припинення такої діяльності, році декларацію суб`єкта декларування, який припинив діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування за минулий рік, шляхом її заповнення на офіційному веб-сайті НАЗК у період з 00 год. 00 хв. 01 січня до 00 год. 00 хв. 01 квітня 2020 року.
17.03.2020, у зв`язку із поширенням коронавірусної хвороби (СОУГО-19), Законом України № 530, серед іншого, внесено зміни до Закону України «Про запобігання корупції», якими встановлено, що декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно до статті 45 цього Закону подаються за минулий суб`єкти декларування подають до 1 червня.
Тобто, ОСОБА_1 була зобов`язана в 2020 році подати декларацію суб`єкта декларування, який припинив діяльність, пов`язану з виконанням дій держави або місцевого самоврядування за минулий рік, шляхом і заповнення на офіційному веб-сайті НАЗК у період з 00 год. 00 хв. 01 січня до 0 год. 00 хв. 01 червня 2020 року.
Згідно зі ст. 57 Конституції України Закони та іншими нормативно-правовими актами, що визначають права і обов`язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом. Виходячи зі змісту вказаної норми прямої дії, в Україні діє презумпція знання нормативно-правових актів всіма громадянами, якщо вони доведені до їх відома шляхом офіційного оприлюднення. Крім того, статус поліцейського сам по собі презюмує оюізнаність щодо неухильного дотримання вимог Закону і обов`язок такого затримання.
Закон України «Про запобігання корупції» оприлюднено в офіційному друкованому виданні - газеті «Голос України» від 25.10.2014 № 206, тобто доведений до відома населення, що відповідає загальним вимогам ст. 57 Конституції У країни.
Статтею 68 Конституції України закріплено, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Для реалізації положень фінансового контролю НАЗК забезпечує суб`єктам декларування відкритий цілодобовий доступ до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі Реєстр), через глобальну інформаційну мережу інтернет з використанням персонального електронного кабінету після ідентифікації без жодних обмежень провайдера або сегмента, а відповідно точки доступу. При цьому Реєстр забезпечує моніторинг відвідувань та дій з даними Реєстру його користувачами, що передбачено п. 6 Розділу І Порядку, затвердженого Рішенням НАЗК №3 від 10.06.2016 (далі Порядок).
Згідно з послідовністю дій, користувач ОСОБА_1 , зареєструвалась в Реєстрі 26.03.2017, але протягом визначеного Законом строку з 1 січня до 1 червня 2020 року до свого персонального кабінету не заходила та жодних дій спрямованих на виконання свого обов`язку з подання декларації суб`єкта декларування, який припинив діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, не вчиняла.
Незважаючи на наявність попереднього досвіду подання декларації, обізнаність у відповідних нормативних актах, за відсутності поважних причини, які б мали вплинути на своєчасність подання декларації, ОСОБА_1 , усвідомлюючи протиправний характер своєї бездіяльності, передбачаючи її шкідливі наслідки та свідомо допускаючи їх настання, в строк з 00 год. 00 хв. 01 січня до 00 год. 00 хв. 01 червня 2020 року, визначений ч. 2 ст. 45 та п. 2-1 Розділу XIII Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції», не подала декларацію особи, яка припинила діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.
Лише 17.06.2020 о 12 год. 45 хв., поза строком визначеним Законом, ОСОБА_1 , будучи зобов`язаною податі декларацію у зв`язку із проходженням служби в територіальному підрозділі поліції Центральному ВП ГУНП в Донецькій області за адресою м. Маріуполь, вул. Фонтанна, буд. 8, несвоєчасно без поважних причин, подала до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, декларацію суб`єкта декларування, який припинив діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, чим ворушила вимоги фінансового контролю.
Таким чином, 17.06.2020 колишній інспектор сектору інформаційної підтримки Центрального відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області старший лейтенант поліції ОСОБА_2 , порушуючи вимоги ч. 2 ст. 45 та п. 2-1 Розділу XIII Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно без поважних причин подала декларацію суб`єкта декларування, який припинив діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
У судове засідання ОСОБА_1 надала заяву в якій вину в інкримінованому правопорушенні визнала, просила суворо не карати, призначити мінімальний штраф. Розгляд справи просила провести за її відсутності.
Прокурор у судовомузасіданні підтримав викладені у протоколі обставини, просив визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративного правопорушення та призначити покарання у вигляді штрафу у мінімальному розмірі, передбаченому санкцією статті.
Вислухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали справи, суддя приходить наступного висновку.
Відповідальність за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП настає у разі несвоєчасного подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування - тягне за собою накладення штрафу від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до примітки вищезазначеної статті, суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Відповідно до ч.1 ст. 61 Закону України «Про Національну поліцію» на поліцейських поширюються обмеження, визначеніЗаконом України"Про запобігання корупції", цим та іншими законами України.
Відповідно до п.п. «з» п. 1 ч. 1 ст. З Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є поліцейські.
Відповідно до ч. 2 ст. 45 ЗУ «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пункті 1,підпунктах "а"і"в"пункту 2частини першоїстатті 3цього Закону,які припиняютьдіяльність,пов`язану звиконанням функційдержави абомісцевого самоврядування,подають деклараціюособи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування,за період,не охопленийраніше поданимидеклараціями. Особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену упідпунктах "а"і"в"пункту 2 частини першої статті 3, зобов`язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
Протокол № 1202005960-20 про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП, складений 15.10.2020 старшим оперуповноваженим в ОВС Донецького управління ДВБ Національної поліції України Боженком А.В. відповідає вимогам ст. 255 КУпАП.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусноїхвороби (COVID-19)» встановлено, що декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно до статті 45 цього Закону подаються за минулий рік до 1 квітня, у 2020 році суб`єкти декларування подають до 1 червня.
Відповідно до наказу начальника ГУ НП в Донецькій області №63 о/с від 07.11.2015 ОСОБА_1 прийнято на службу до Національної поліції України, та призначено на посаду інспектора Маріупольського відділу поліції ГУНП в Донецькій області з присвоєнням спеціального звання «лейтенант поліції».
Відповідно до наказу т.в.о. начальника ГУ НП в Донецькій області №14 о/с від 06.01.2017 ОСОБА_1 призначено на посаду інспектора сектору інформаційної підтримки Центрального відділу поліції ГУ НП з Донецькій області.
Згідно з наказом т.в.о. начальника ГУ НП в Донецькій області №390 о/с від 28.08.2019 ОСОБА_1 звільнено з Національної поліції України відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 77 Закону України «Про Національну поліцію» (за власним бажанням) з 02.09.2019.
Отже, ОСОБА_1 , будучи суб`єктом декларування, у 2020 році була зобов`язана у порядку частини другої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції», подавати декларацію особи, що припинила діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий 2019 рік шляхом заповнення електронної форми на офіційному веб-сайті Національного агентства через власний персональний електронний кабінет суб`єкта декларування у системі Реєстру до 1 червня.
Відповідно до публічної частини Реєстру ОСОБА_1 подала, шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства через власний персональний електронний кабінет суб`єкта декларування у системі Реєстру, декларацію особи, що припинила діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування за 2019 рік лише 17.06.2020 о 12:45 годині, а отже несвоєчасно.
Відповідно до ст.280 КУпАП, при розгляді справи про адміністративне правопорушення орган (посадова особа) зобов`язані з`ясувати, зокрема, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні.
Відповідно до ст.251 КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Орган (посадова особа) при розгляді справ про адміністративне правопорушення оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи у їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, як це визначено ст. 252 КУпАП.
Відповідно до матеріалів справи ОСОБА_1 до 15 червня 2020 року дій для заповнення щорічної декларації за 2019 рік не вчиняла. Заповнення декларації ОСОБА_1 розпочала лише 15 червня 2020 року о 09:41 годині та 17 червня 2020 року о 12:45 годині успішно її подала.
Крім того, ОСОБА_1 неодноразово у попередні роки подавалася щорічна декларація, тобто остання була обізнана про порядок подачі щорічної декларації. Також, 23.07.2017 ОСОБА_1 подавала декларацію після звільнення (посада - головний спеціаліст), 02.09.2019 ОСОБА_1 подала декларацію перед звільненням (посада інспектор СІП Центрального ВП ГУНП в Донецькій області).
Отже, судом встановлено, що ОСОБА_1 заздалегідь достеменно було відомо про необхідність подати відповідну декларацію до 01.06.2020. У ОСОБА_1 існувала реальна можливість виконати свій обов`язок, однак вона розпочала певні дії лише 15.06.2020 о 09:41 годині. Наведене прямо та беззаперечно вказує на усвідомлення ОСОБА_1 характеру та значення своїх дій (бездіяльності).
Датою виявлення правопорушення є факт встановлення складу правопорушення, пов`язаного з корупцією згідно з протоколом № 1202005960-20 від 15.10.2020.
За таких обставин, оцінивши докази у справі у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням та з точки зору належності, допустимості та достатності для висновку про вчинення особою адміністративного правопорушення, вважаю, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП доведена повністю.
При обранні виду адміністративного стягнення щодо ОСОБА_1 суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь її вини.
Пом`якшуючих та обтяжуючихвідповідальність обставин, передбачених ст.34, 35 КУпАП, немає.
Враховуючи викладене, наявний висновок, що необхідним та достатнім щодо ОСОБА_1 є вид адміністративного стягнення у виді штрафу у мінімальному розмірі, передбаченому санкцією статті.
Також з ОСОБА_1 на підставі Закону України Про судовий збір, підлягає стягненню судовий збір на користь держави у розмірі 420,40 гривень.
На підставі викладеного та керуючись ст.172-6, 221, 275- 280, 283-287 КУпАП, суд -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі п`ятдесяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 850 гривень.
На підставі п.5 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» стягнути з ОСОБА_1 судові витрати на користь держави в сумі 420 гривні 40 копійок.
Штраф має бути сплачений не пізніше, як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження або опротестування такої постанови не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення.
У разі несплати штрафу у вищезазначений строк постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби.
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення стягується подвійний розмір штрафу, а також витрати на облік вчиненого правопорушення.
Строк пред`явлення постанови до виконання - 3 місяці.
Постанова по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Донецького апеляційного суду через Жовтневий районний суд міста Маріуполя Донецької області.
Суддя О.М.Томілін