ЧЕРКАСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
Номер провадження 22-ц/821/1459/20Головуючий по 1 інстанціїСправа №697/87/20 Категорія: 311020000 Льон О. М. Доповідач в апеляційній інстанції Сіренко Ю. В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 жовтня 2020 року :
м. Черкаси
Черкаський апеляційний суд у складі колегії суддів:
Вініченка Б.Б., Новікова О.М., Сіренка Ю.В.,
секретар: Попова М.В.
учасники справи:
позивачі - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,
відповідачі Таганчанська сільська рада об`єднаної територіальної громади Черкаської області,
терті особи відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації, Канівська районна державна адміністрація, Канівська міська організація профспілки працівників освіти і науки України,
особа, яка подала апеляційну скаргу представник Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області Невкритий Валерій Михайлович,
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження апеляційну скаргу представника Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області Невкритого В.М. на рішення Канівського міськрайонногосуду Черкаськоїобласті від 30червня 2020року у справі за об`єднаними позовами ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області, треті особи: відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації; Канівська районна державна адміністрація, Канівська міська організація профспілки працівників освіти і науки України, про стягнення заборгованості по заробітній платі та інших платежів, пов`язаних з трудовими правовідносинами, -
в с т а н о в и в:
У січні2020року ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 звернулися досуду з позовними заявами доТаганчанської сільськоїради об`єднаноїтериторіальної громадиЧеркаської областіпро стягнення заборгованості по заробітній платі та інших платежів, пов`язаних з трудовими правовідносинами.
Ухвалою Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 21 лютого 2020 року цивільні справи об`єднані в одне провадження.
В обґрунтування своїх вимог позивачі вказували, що вони працюють в Таганчанській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка.
ОСОБА_3 з 15 серпня 1978 року займає посаду вчителя біології 4-10 класів Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка.
ОСОБА_4 з 1 вересня 2005 року займає посаду вчителя початкових класів Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка.
ОСОБА_2 з 15 серпня 1983 року займає посаду вчителя математики Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка.
ОСОБА_1 з 3 вересня 2018 року займає посаду вчителя англійської мови Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка.
Згідно рішення сесії Таганчанської сільської ради ОТГ від 9 грудня 2019 року навчальний заклад перебуває в процесі припинення.
Відповідно до інформації з ЄДРПОУ засновником навчального закладу є Таганчанська сільська рада об`єднаної територіальної громади Черкаської області.
На час звернення до суду, позивачам було нараховано за період з вересня 2019 року по листопад 2019 року, але не виплачено заробітну плату, а саме: ОСОБА_3 в сумі 18498, 27 грн.; ОСОБА_4 в сумі 21579,15 грн.; ОСОБА_2 в сумі 23885,13 грн., ОСОБА_1 в сумі 14321,97 грн.
На неодноразові колективні та особисті звернення відповідач в повній мірі не реагує, заробітну плату не виплачує. У зв`язку з цим позивачами та іншими працівниками навчального закладу було подано заяву про злочин до правоохоронних органів.
Враховуючи вищевикладене, просили стягнути з Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області заборгованість по заробітній платі на користь:
- ОСОБА_3 в сумі 18 498,27 грн., компенсацію втрати частини заробітку, починаючи з жовтня 2019 року по день фактичної виплати заробітної плати 37,00 грн. та моральну шкоду у розмірі 10000 грн.;
- ОСОБА_4 в сумі 21579,15 грн., компенсацію втрати частини заробітку, починаючи з жовтня 2019 року по день фактичної виплати заробітної плати 43,16 грн. та моральну шкоду у розмірі 10000 грн.;
- ОСОБА_5 в сумі 23885,13 грн., компенсацію втрати частини заробітку, починаючи з жовтня 2019 року по день фактичної виплати заробітної плати 47,77 грн. та моральну шкоду у розмірі 10000 грн.;
- ОСОБА_1 в сумі 14 321,97 грн., компенсацію втрати частини заробітку, починаючи з жовтня 2019 року по день фактичної виплати заробітної плати 28,76 грн. та моральну шкоду у розмірі 10000 грн.
Ухвалою Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 21 лютого 2020 року залучено до участі у даній справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору - відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації, Канівську районну державну адміністрацію та Канівську міську організацію профспілки працівників освіти і науки України.
Рішенням Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 30 червня 2020 року позов задоволено частково.
Стягнуто з Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області на користь ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі у розмірі 14321,97 грн. без утримання з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів, компенсацію втрати частини доходів у зв`язку з порушенням термінів їх виплати у розмірі 28,76 грн. з утриманням з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів та моральну шкоду у сумі 6000 грн., понесені витрати на сплату судового збору у розмірі 701,98 грн. та правничу допомогу у розмірі 3760,65 грн., а всього на суму 24813,36 грн.
Стягнуто з Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області на користь ОСОБА_3 заборгованість по заробітній платі у розмірі 18498,27 грн. без утримання з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів, компенсацію втрати частини доходів у зв`язку з порушенням термінів їх виплати у розмірі 37,00 грн. з утриманням з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів та моральну шкоду у сумі 6000 грн., понесені витрати на сплату судового збору у розмірі 722,23 грн. та правничу допомогу у розмірі 3869,10 грн., а всього на суму 29126,60 грн.
Стягнуто з Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області на користь ОСОБА_4 заборгованість по заробітній платі у розмірі 21579,15 грн. без утримання з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів, компенсацію втрати частини доходів у зв`язку з порушенням термінів їх виплати у розмірі 43,16 грн. з утриманням з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів та моральну шкоду у сумі 6000 грн., понесені витрати на сплату судового збору у розмірі 711,22 грн. та правничу допомогу у розмірі 3810,15 грн., а всього на суму 32143,68 грн.
Стягнуто з Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області на користь ОСОБА_2 заборгованість по заробітній платі у розмірі 23885,13грн. без утримання з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів, компенсацію втрати частини доходів у зв`язку з порушенням термінів їх виплати у розмірі 47,77 грн. з утриманням з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів та моральну шкоду у сумі 6000 грн., понесені витрати на сплату судового збору у розмірі 740,96 грн. та правничу допомогу у розмірі 3969,45 грн., а всього на суму 34643,31 грн.
Рішення суду в частині стягнення заробітної плати звернуто до негайного виконання, але не більше ніж за один місяць.
Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, Таганчанська сільська рада об`єднаної територіальної громади Черкаської області подала апеляційну скаргу, в якій посилаючись на те, що воно є незаконним, та як висновки суду не відповідають обставинам справи та винесене з порушенням норм матеріального права, просила скасувати рішення Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 30 червня 2020 року та ухвалити нове про відмову в задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування апеляційної скарги вказує, що заборгованість по заробітній платі позивачів утворилась в результаті того, що відділом освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації Черкаської області, як роботодавця та Канівської районної державної адміністрації Черкаської області, як головного розпорядника коштів районного бюджету, не була відображена заборгованість по заробітній платі в первинних документах (табель робочого часу, тарифікації), в меморіальному ордері № 5, в Головній книзі та не була зареєстрована кредиторська заборгованість в органах казначейства.
Також, вказує, що Таганчанська сільська рада об`єднаної територіальної громади Черкаської області не є належним відповідачем у даній справі.
8 вересня 2020 року голова Канівської міської організації Профспілки працівників освіти і науки України ОСОБА_6 подав відзив на апеляційну скаргу, в якому вказує, що вимоги викладені в апеляційній скарзі є необґрунтованими, судом першої інстанції при ухваленні оскаржуваного рішення вірно застосовано норми матеріального права, а тому просив залишити його без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Також, 9 вересня 2020 року представник позивача ОСОБА_3 - ОСОБА_7 подала відзив на апеляційну скаргу Таганчанської сільської ради ОТГ Черкаської області, в якому посилаючись на те, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, прийнятим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, просила залишити його без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Інші учасники справи своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу не скористались.
Заслухавши учасників справи, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає до залишення без задоволення, виходячи із наступного.
Із матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_3 призначено на посаду вчителя біології 4-10 класів Таганчанської середньої школи ім. С.К. Федоренка, правонаступником якої є Таганчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка, з 15 серпня 1978 року, що підтверджується записом у трудовій книжці серії НОМЕР_1 (т.1 а.с.9).
ОСОБА_4 призначено на посаду вчителя початкових класів до Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка по переводу з Таганчанського дитячого дошкільного навчального закладу «Ромашка» з 1 вересня 2009 року, що підтверджується записом у трудовій книжці серії НОМЕР_2 (т.1 а.с.102) .
ОСОБА_2 призначено на посаду вчителя математики 4-10 класів Таганчанської середньої школи ім. С.К. Федоренка, правонаступником якої є Таганчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка, з 15 серпня 1983 року, що підтверджується записом у трудовій книжці серії НОМЕР_3 (т.1 а.с.194 т.1).
ОСОБА_1 прийнято на посаду вчителя англійської мови Таганчанської загальноосвітньої школи ім. С.К. Федоренка з 2 вересня 2018 року, що підтверджується записом у трудовій книжці серії НОМЕР_4 (т.2 а.с.7 т.2).
Згідно листів в.о. начальника відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації № 09-02/873, № 09-02/875, № 09-02/866, № 09-02/877 від 05 грудня 2019 року адресованих позивачами, станом на 05 грудня 2019 року відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської РДА не має можливості забезпечити виплату заробітної плати педагогічним працівникам за вересень, жовтень, листопад 2019 року у зв`язку відсутністю міжбюджетного трансферту від Таганчанської ОТГ до Канівської РДА. Заробітна плата за вказаний період не зареєстрована в органах державного казначейства і не відображена у Додатку 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у «Звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» за вересень, жовтень 2019.
Заробітна плата за вересень, жовтень, листопад 2019 року нарахована відповідно наданих табелів обліку використання робочого часу, тарифікаційного списку працівників Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка. Заборгованість по невиплаченій заробітній платі відображена у довідці про доходи (т.1 10, 103, 195, т.2 а.с.8)
З довідки в.о. начальника відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації № 95 від 5 грудня 2019 року вбачається, що ОСОБА_3 дійсно працює у Таганчанській ЗОШ І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Канівської районної ради Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації за основним місцем роботи та займає посаду вчителя біології. За вересень, жовтень та листопад 2019 року ОСОБА_3 нараховано 23268,27 грн. заробітної плати, з яких до сплати 18498,27 грн.(т.1 а.с.11).
З довідки в.о. начальника відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації № 99 від 5 грудня 2019 року вбачається, що ОСОБА_4 дійсно працює у Таганчанській ЗОШ І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Канівської районної ради Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації за основним місцем роботи та займає посаду вчителя початкових класів. За вересень, жовтень та листопад 2019 року ОСОБА_4 нараховано 27143,58 грн. заробітної плати, з яких до сплати 21579,15 грн.(т.1. а.с. 104).
З довідки в.о. начальника відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації № 94 від 5 грудня 2019 року вбачається, що ОСОБА_2 дійсно працює у Таганчанській ЗОШ І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Канівської районної ради Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації за основним місцем роботи та займає посаду вчителя математики. За вересень, жовтень та листопад 2019 року ОСОБА_2 нараховано 30044,19 грн. заробітної плати, з яких до сплати 23885,13 грн. (т.1 а.с. 196).
З довідки в.о. начальника відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації № 102 від 5 грудня 2019 року вбачається, що ОСОБА_1 дійсно працює у Таганчанській ЗОШ І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Канівської районної ради Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації за основним місцем роботи та займає посаду вчителя іноземної мови. За вересень, жовтень та листопад 2019 року ОСОБА_1 нараховано 17865,24 грн. заробітної плати, з яких до сплати 14321,97 грн. (т.1 а.с.9).
Відповідно дост. 94 КЗпП Українизаробітна платаце винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Згідно ч. 1ст. 115 КЗпП Українизаробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцять календарних днів та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.
Статтею 61 Закону України "Про освіту" визначено, що оплата праці педагогічних і науково-педагогічних працівників здійснюється за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджетів, коштів засновників, власних надходжень закладів освіти, грантів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
23 грудня 2018 року на території Канівського району було утворено Таганчанську об`єднану територіальну громаду Черкаської області.
У своїйапеляційній скарзі,Таганчанська сільськарада об`єднаноїтериторіальної громадиЧеркаської області,як напідставу дляскасування рішення судупершої інстанції, вказує щодо неналежностівідповідача Таганчанської сільськоїради об`єднаноїтериторіальної громадиЧеркаської області,з якогомісцевий судстягнув коштина користьпозивачів. Розмір нарахованої та невиплаченої заробітної плати не оспорюється відповідачами.
Згідно ч.ч. 1, 2ст. 367 ЦПК Українисуд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.
З метою утримання та забезпечення належних умов функціонування закладів освіти, що обслуговують громаду Таганчанської ОТГ, у тому числі Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка, між Таганчанською сільською радою ОТГ та Канівською районною радою було укладено наступні договори.
Відповідно до договору № 1 від 15 січня 2019 року, укладеного між виконавчим комітетом Таганчанської сільської ради ОТГ Черкаської області та Канівською районною радою, передбачено надання іншої субвенції відповідно до статей 93,101 Бюджетного кодексу Українидля забезпечення належних умов функціонування, зокрема, закладів освіти, що входять до об`єднаної територіальної громади Таганчанської сільської ради. Відповідно до п. 2.2 цього Договору виконавчий комітет Таганчанської сільської ради ОТГ Черкаської області зобов`язується перераховувати районному бюджету іншу субвенцію на проведення видатків, зазначених у п. 1.1 Договору, в обсягах, затверджених у сільському бюджеті, та вносити у разі необхідності, зміни до визначеної договором суми видатків (т.2 а.с.150).
Відповідно до договору № 2 від 15 січня 2019 року, укладеного між виконавчим комітетом Таганчанської сільської ради ОТГ Черкаської області та Канівською районною радою, вбачається надання та використання у 2019 році, зокрема, освітньої субвенції з державного бюджету, передбаченої в сільському бюджеті на утримання Таганчанської загальноосвітньої школи. Відповідно до п.3.1 цього Договору сума субвенції передбаченої в сільському бюджеті на 2019 рік становить 5500800 грн., в тому числі: освітня субвенція - 4205700 грн.
Пунктом 4.1.1. Договору передбачено обов`язок Надавача протягом 2019 року профінансувати субвенцію з сільського бюджету Канівському районному бюджету в обсягах передбачених в сільському бюджеті на 2019 рік (т.2 а.с.159).
Відповідно до додаткової угоди № 1 від 2 вересня 2019 року про зміни до договору № 2 від 15 січня 2019 року, сторони внесли зміни до договору № 2, а саме: п. 3.1 викладено в наступній редакції: Сума субвенції передбаченої в сільському бюджеті на 2019 рік становить 4015405,36 грн., в тому числі: освітня субвенція за фактичним використанням 2720305,36 грн. (т.2 а.с. 146 зворот, 147).
Таким чином, вищевказаною додатковою угодою № 1 від 2 вересня 2019 року зменшено суму субвенцій до фактично наданих (використаних) Таганчанською ОТГ.
Згідно Акту узгодження проблемних питань по Таганчанській ОТГ від 20 листопада 2019 року вбачається, що комісією встановлено заборгованість (зарплата з нарахуваннями) по освітній субвенції (педагогічні працівники) за вересень-жовтень 2019 року. Визначено необхідність здійснення нарахування заробітної плати педагогічним працівникам за листопад 2019 року.
Також, вказано про необхідність Таганчанській сільській раді ОТГ для виплати заробітної плати за вересень-листопад 2019 року передати міжбюджетний трансферт до Канівського району у обсязі необхідному для виплат, оскільки школи у вересні-листопаді не були прийняті у власність громади. Канівському району та Таганчанській ОТГ внести відповідні зміни до рішень про місцеві бюджети на 2019 рік. Таганчанській ОТГ здійснити заходи щодо перерахування міжбюджетних трансфертів Канівському району до 27 листопада 2019 року. Канівському району забезпечити виплату заробітної плати до 5 грудня 2019 року (т.2 а.с.152).
З листа Державної казначейської служби від 3 листопада 2017 року № 16-08/1011-18370 «Щодо зобов`язань, взятих учасником бюджетного процесу» вбачається надання роз`яснення, відповідно до яких розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов`язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов`язань минулих років, узятих на облік органами Казначейства (т.2 а.с.155).
Листом голови Канівської РДА від 21 січня 2020 року № 148/01-01-45 адресованого голові Таганчанської сільської ради ОТГ доведено про необхідність усунення заборгованості по заробітній платі педагогічним працівникам за вересень-листопад 2019 року на загальну суму 400636,69 грн. під час процесу передачі закладів освіти до об`єднаної територіальної громади (т.2 а.с. 155 зворот, 156).
Згідно з ч. 3 ст. 8-3 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.
Бюджет об`єднаної територіальної громади розробляється з урахуванням особливостей підготовки місцевих бюджетів, визначених бюджетним законодавством. До завершення періоду окремого виконання бюджету територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, функції головного розпорядника, розпорядника бюджетних коштів територіальної громади, що приєдналася, продовжують здійснювати відповідні бюджетні установи в особі сільського, селищного, міського голови об`єднаної територіальної громади, інших керівників бюджетних установ.
Відповідно до частини 4статті 77 Бюджетного кодексу Українимісцеві радипри затвердженні відповідних бюджетів мають враховувати у першочерговому порядку потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати.
Пунктом 6 частини першої, частиною другоюстатті 97 Бюджетного кодексу Українивизначена освітня субвенція, як трансферт місцевим бюджетам, що може передбачатися у Державному бюджеті України. Порядок та умови надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам визначаються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно достатті 103 2 Бюджетного кодексу України освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників за типами.
Пунктом 3 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6, передбачено, що субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів освіти.
Відповідно до ч. 13ст. 8 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад»щодо передачі бюджетних установ зазначено, що до завершення процесу передачі фінансування бюджетних установ, що здійснювалося за рахунок районних бюджетів, продовжує здійснюватися за рахунок відповідних районних бюджетів.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст.93та ч. 2 ст.101 БК Українимісцева рада може передати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншій місцевій раді у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету. Передача коштів між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін, і укладання договору. Верховна Рада Автономної Республіки Крим та місцеві ради можуть передбачати у відповідних бюджетах міжбюджетні трансферти, зокрема, субвенції на утримання об`єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об`єктів спільного користування, дотації та інші субвенції. Умови надання зазначених субвенцій визначаються відповідним договором сторін, якщо інше не встановленоБК України.
Згідно з пунктом 8 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженогопостановою кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6, відповідні місцеві ради мають право передавати кошти субвенції та залишки субвенції минулих років у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам; перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції між відповідними типами закладів та установ освіти, що визначені устатті 103 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов`язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам; розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків закладів та установ освіти, що визначені устатті 103 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов`язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства.
Тобто, з часу утворення Таганчанської ОТГ та прийняття бюджету до об`єднаної територіальної громади надходив фінансовий ресурс, що повинен був бути спрямований на здійснення видатків у сфері освіти. Фінансування закладів освіти передбачалось за рахунок районного бюджету з коштів Таганчанської об`єднаної територіальної ради.
Враховуючи, що заклад освіти не був переданий з власності Канівської РДА у власність громади, на підставі договорів від 15 січня 2019 року, виплата заробітної плати працівникам навчального закладу здійснювалось відділом освіти Канівської РДА після отримання міжбюджетного трансферту від Таганчанської об`єднаної територіальної ради.
Затримка у виплаті заробітної плати позивачам за період з вересня по листопад 2019 року виникла у зв`язку з відсутністю міжбюджетного трансферту з бюджету Таганчанської об`єднаної територіальної ради до районного бюджету. Відділ освіти Канівської РДА не мав можливість виплачувати заробітну плату з причин відсутності відповідних бюджетних асигнувань на такі цілі.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, вірно прийшов до висновку, що з часу утворення Таганчанської ОТГ та прийняття бюджету, до об`єднаної територіальної громади надходив фінансовий ресурс, що спрямовувався на здійснення видатків у сфері освіти, тому фінансування закладів освіти, зокрема, Таганчанської загальноосвітньої шкоди І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка, повинно було здійснюватися з районного бюджету за рахунок коштів Таганчанської об`єднаної територіальної громади. Затримка у виплаті заробітної плати позивачам за вересень - листопад 2019 року виникла з підстав відсутності міжбюджетного трансферту з бюджету Таганчанської ОТГ до районного бюджету.
Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого та вмотивованого висновку на підставі належних та допустимих доказів, що Таганчанська сільська рада об`єднаної територіальної громади Черкаської області є належним відповідачем у даній справі, а тому підстав для скасування рішення суду першої інстанції, із наведених мотивів в апеляційній скарзі, колегія суддів не вбачає.
Також, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції стосовно того, що не можуть бути взяті до уваги такі докази, як Акт інспекційного відвідування від 03 січня 2020 року та довідка ГУ ДПС у Черкаській області документальної позапланової виїзної перевірки від 14 лютого 2020 року, як підтвердження відсутності порушення трудового законодавства зі сторони ОТГ, оскільки вони не вказують на проведення перевірки саме за період з вересня 2019 року по листопад 2019 року.
Доводи, викладені в апеляційній скарзі, стосовно того, що заборгованість по заробітній платі позивачів, за період з вересня по листопад 2019 року утворилась внаслідок неконструктивних дій Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації Черкаської області, як роботодавця, та Канівської районної державної адміністрації Черкаської області, як головного розпорядника коштів районного бюджету, які не відобразили заборгованість по заробітній платі в первинних документах (табелі робочого часу, тарифікації), та в меморіальному ордері № 5, Головній книзі не зареєстрували кредиторську заборгованість, не можуть бути прийняті судом апеляційної інстанції, як підстава для скасування рішення суду, оскільки Таганчанській сільській раді об`єднаної територіальної громади Черкаської області виділялися кошти на здійснення видатків у сфері освіти.
Розмір заборгованості із заробітної плати та розмір компенсації втрат частини доходів у зв`язку з порушенням термінів виплати заробітної плати, скаржником не оскаржується в апеляційній скарзі.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не дають підстав вважати, що рішення суду першої інстанції є необґрунтованим й таким, що не відповідає фактичним обставинам справи, прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 374 ЦПК України суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити судове рішення без змін, а скаргу без задоволення.
Статтею 375 ЦПК України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що постановлене у справі рішення є законним та обгрунтованим і підстав для його зміни чи скасування за наведеними у скарзі доводами колегія суддів не вбачає, оскільки їх доводи суттєвими не являються, носять суб`єктивний характер, не відповідають обставинам справи і правильності висновків суду не спростовують.
Керуючись статтями 374, 375, 381, 382, 383, 384 ЦПК України, апеляційний суд,
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області залишити без задоволення.
Рішення Канівськогоміськрайонного судуЧеркаської області від 30червня 2020року у даній справі, залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів.
Повний текст постанови складено 22 жовтня 2020 року.
Судді: Б.Б. Вініченко
О.М. Новіков
Ю.В. Сіренко