Справа № 136/246/20
провадження № 2/136/60/20
РІШЕННЯ
іменем України
"05" жовтня 2020 р. м. Липовець
Липовецький районний суд Вінницької області в складі:
головуючого судді Кривенка Д.Т.,
за участю секретаря судового засідання Марчук Н.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Липовець цивільну справу за позовом Приборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 про визнання права власності на земельні ділянки, визнання недійсними та скасування наказів, скасування рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на земельні ділянки, витребування з чужого незаконного володіння земельних ділянок, -
ВСТАНОВИВ:
Приборівська сільська рада Липовецького району Вінницької області (далі позивач) звернулась до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 (далі відповідачі), яким просить вирішити наступні вимоги:
1 Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області під час видання Наказів «Про затвердження технічної документації на земельні ділянки для індивідуального садівництва» за рахунок частини земельної ділянки за кадастровим номером 0522285200:04:000:1032, яка знаходиться в межах Приборівської сільської ради і відноситься до земель житлової та громадської забудови на земельні ділянки з кадастровими номерами:
-0522285200:04:000:1203, яка належить на праві власності ОСОБА_6 ;
-0522285200:04:000:1204, яка належить на праві власності ОСОБА_4 ;
-0522285200:04:000:1207, яка належить на праві власності ОСОБА_2 ;
-0522285200:04:000:1208, яка належить на праві власності ОСОБА_1 ;
-0522285200:04:000:1209, яка належить на праві власності ОСОБА_5 ;
-0522285200:04:000:1211, яка належить на праві власності ОСОБА_7 ;
-0522285200:04:000:1212, яка належить на праві ОСОБА_8 ;
-0522285200:04:000:1213, яка належить на праві власності ОСОБА_3 .
2 Визнати право власності територіальної громади Приборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області на земельні ділянки з кадастровими номерами - 0522285200:04:000:1203, 0522285200:04:000:1204, 0522285200:04:000:1207, 0522285200:04:000:1208, 0522285200:04:000:1209, 0522285200:04:000:1211, 0522285200:04:000:1212, 0522285200:04:000:1213, як таке, що не визнається ОСОБА_6 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9
3 Визнати протиправним та скасувати Наказ Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 20.01.2020 року № 2-1569/15-20-сг «Про затвердження технічної документації на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1203».
4 Скасувати Рішення Державного реєстратора Липовецької районної державної адміністрації Вінницької області Чубарюк Олени Романівни від 03.02.2020 року № 50948113 «Про державну реєстрацію прав та їх обмежень (з відкриттям розділу)» на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1203, зареєстровану за ОСОБА_6 .
5 Витребувати з чужого незаконного володіння ОСОБА_6 на користь територіальної громади Приборівської сільської ради Липовецького району Віннницької області земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1203.
6 Скасувати Рішення Державного кадастрового реєстратора «Про формування земельної ділянки та присвоєння кадастрового номеру» на земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1203.
7 Визнати протиправним та скасувати Наказ Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 18.01.2020 року № 2-1549/15-20-сг «Про затвердження технічної документації на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1204».
8 Скасувати Рішення Державного реєстратора Липовецької районної державної адміністрації Вінницької області Чубарюк Олени Романівни від 31.01.2020 року № 50904523 «Про державну реєстрацію прав та їх обмежень (з відкриттям розділу)» на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1204, зареєстровану за ОСОБА_4 .
9 Витребувати з чужого незаконного володіння ОСОБА_4 на користь територіальної громади Приборівської сільської ради Липовецького району Віннницької області земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1204.
10 Скасувати Рішення Державного кадастрового реєстратора «Про формування земельної ділянки та присвоєння кадастрового номеру» на земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1204.
11 Визнати протиправним та скасувати Наказ Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 20.01.2020 року № 2-1568/15-20-сг «Про затвердження технічної документації на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1207».
12 Скасувати Рішення Державного реєстратора Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області Мельник І.А. від 27.01.2020 року № 50814985 «Про державну реєстрацію прав та їх обмежень (з відкриттям розділу)» на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1207, зареєстровану за ОСОБА_2 .
13 Витребувати з чужого незаконного володіння ОСОБА_2 на користь територіальної громади Приборівської сільської ради Липовецького району Віннницької області земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1207.
14 Скасувати Рішення Державного кадастрового реєстратора «Про формування земельної ділянки та присвоєння кадастрового номеру» на земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1207.
15 Визнати протиправним та скасувати Наказ Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 18.01.2020 року № 2-1547/15-20-сг «Про затвердження технічної документації на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1208».
16 Скасувати Рішення Державного реєстратора Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області Мельник І.А. від 29.01.2020 року № 50868564 «Про державну реєстрацію прав та їх обмежень (з відкриттям розділу)» на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1208, зареєстровану за ОСОБА_1 .
17 Витребувати з чужого незаконного володіння ОСОБА_1 на користь територіальної громади Приборівської сільської ради Липовецького району Віннницької області земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1208.
18 Скасувати Рішення Державного кадастрового реєстратора «Про формування земельної ділянки та присвоєння кадастрового номеру» на земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1208.
19 Визнати протиправним та скасувати Наказ Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 18.01.2020 року № 2-1550/15-20-сг «Про затвердження технічної документації на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1209».
20 Скасувати Рішення Державного реєстратора Виконавчого комітету Вінницької міської ради Шуляк А.О. від 05.02.2020 року № 50978250 «Про державну реєстрацію прав та їх обмежень (з відкриттям розділу)» на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1209, зареєстровану за ОСОБА_5 .
21 Витребувати з чужого незаконного володіння ОСОБА_5 на користь територіальної громади Приборівської сільської ради Липовецького району Віннницької області земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1209.
22 Скасувати Рішення Державного кадастрового реєстратора «Про формування земельної ділянки та присвоєння кадастрового номеру» на земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1209.
23 Визнати протиправним та скасувати Наказ Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 20.01.2020 року № 2-1563/15-20-сг «Про затвердження технічної документації на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1211».
24 Скасувати Рішення Державного реєстратора Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області Мельник І.А. від 27.01.2020 року № 50816335 «Про державну реєстрацію прав та їх обмежень (з відкриттям розділу)» на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1211, зареєстровану за ОСОБА_7 .
25 Витребувати з чужого незаконного володіння ОСОБА_7 на користь територіальної громади Приборівської сільської ради Липовецького району Віннницької області земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1211.
26 Скасувати Рішення Державного кадастрового реєстратора «Про формування земельної ділянки та присвоєння кадастрового номеру» на земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1211.
27 Визнати протиправним та скасувати Наказ Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 20.01.2020 року № 2-1565/15-20-сг «Про затвердження технічної документації на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1212».
28 Скасувати Рішення Державного реєстратора Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області Мельник І.А. від 27.01.2020 року № 50816860 «Про державну реєстрацію прав та їх обмежень (з відкриттям розділу)» на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1212, зареєстровану за ОСОБА_8 .
29 Витребувати з чужого незаконного володіння ОСОБА_8 на користь територіальної громади Приборівської сільської ради Липовецького району Віннницької області земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1212.
30 Скасувати Рішення Державного кадастрового реєстратора «Про формування земельної ділянки та присвоєння кадастрового номеру» на земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1212.
31 Визнати протиправним та скасувати Наказ Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 18.01.2020 року № 2-1546/15-20-сг «Про затвердження технічної документації на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1213».
32 Скасувати Рішення Державного реєстратора Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області Мельник І.А. від 28.01.2020 року № 50838460 «Про державну реєстрацію прав та їх обмежень (з відкриттям розділу)» на земельну ділянку для індивідуального садівництва з кадастровим номером 0522285200:04:000:1213, зареєстровану за ОСОБА_3 .
33 Витребувати з чужого незаконного володіння ОСОБА_3 на користь територіальної громади Приборівської сільської ради Липовецького району Віннницької області земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1213.
34 Скасувати Рішення Державного кадастрового реєстратора «Про формування земельної ділянки та присвоєння кадастрового номеру» на земельну ділянку з кадастровим номером 0522285200:04:000:1213.
Обґрунтовуючи заявлені вимоги позивач зазначив, що 21.12.2017 року 23 сесія 7 скликання Приборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області затвердила Генеральний план та план зонування с. Приборівка із змінами меж населеного пункту площею 405,312 га (далі Генеральний план). На підставі Генерального плану до земель комунальної власності увійшла частина земель, які знаходились за межами населеного пункту і після їх включення стали землями житлової та громадської забудови.
Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області погодило при розробленні проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Приборівка включення в межі населеного пункту земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, в тому числі і за рахунок земельної ділянки за кадастровим номером 0522285200:04:000:1032. Отже, згідно Генерального плану до меж с. Приборівка увійшла частина земельної ділянки за кадастровим номером 0522285200:04:000:1032, яка на підставі ст. 38, 39 ЗК України стала відноситись до земель житлової та громадської забудови. Відомості про зміни меж с. Приборівка Липовецького району Вінницької області було внесено до Державного земельного кадастру 23.01.2020 року.
Ігноруючи погодження зміни меж с. Приборівка, в листопаді-грудні 2019 року ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області видало накази, якими надало ОСОБА_10 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 дозволи на розроблення проектів землеустрою в межах норм безоплатної приватизації для індивідуального садівництва за рахунок частини земельної ділянки за кадастровим номером 0522285200:04:000:1032, яка згідно Генерального плану увійшла до с. Приборівка. Після розроблення і затвердження технічної документації відповідачі зареєстрували за собою право власності на земельні ділянки, а саме:
-0522285200:04:000:1203 належить на праві власності ОСОБА_11 ;
-0522285200:04:000:1204 належить на праві власності ОСОБА_4 ;
-0522285200:04:000:1207 належить на праві власності ОСОБА_2 ;
-0522285200:04:000:1208 належить на праві власності ОСОБА_10 ;
-0522285200:04:000:1209 належить на праві власності ОСОБА_5 ;
-0522285200:04:000:1211 належить на праві власності ОСОБА_7 ;
-0522285200:04:000:1212 належить на праві власності ОСОБА_8 ;
-0522285200:04:000:1213 належить на праві власності ОСОБА_3 .
Позивач вважає, що ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області не мало право без відповідного рішення/погодження органу місцевого самоврядування розпоряджатись землями територіальної громади, які відносяться до земель житлової та громадської забудови. Вказане стало приводом для звернення позивача до суду з даним позовом, оскільки поновити права в інший спосіб є неможливим.
Ухвалою Липовецького районного суду Вінницької області від 12.03.2020 року у справі відкрито провадження (за правилами загального позовного провадження).
Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області подало суду відзив на позовну заяву в якому вказало на безпідставність і необґрунтованість позовних вимог. Аргументуючи свої заперечення відповідач вказав, що земельні ділянки виділялись із земель державної власності, тому погодження органу місцевого самоврядування не вимагалося. Накази ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою" та "Про надання у власність" були видані до реєстрації у Державному земельному кадастрі зміни меж території адміністративно-територіальної одиниці с. Приборівка. Отже, спірні землі не знаходилися в розпорядженні територіальної громади Приборівської сільської ради на момент розпорядження ними ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області, що свідчить про правомірність рішень відповідача. Розпорядження КМУ від 31.01.2018 року №60, яким врегульовано питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад, не може бути застосоване до спірних правовідносин, оскільки Приборівська сільська рада не увійшла до складу об`єднаної територіальної громади.
Відповідачі - ОСОБА_5 , ОСОБА_10 та ОСОБА_8 подали до суду відзиви на позову заяву в яких вказали на необґрунтованість позовних вимог, у зв`язку з чим просили суд в їх задоволення відмовити. Доводи відповідачів ґрунтуються на тому, що накази Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області були видані до реєстрації у Державному земельному кадастрі зміни меж території адміністративно-територіальної одиниці с. Приборівка, тому право приватної власності на землю правомірно набуто кожним із відповідачів, які є добросовісними набувачами.
Ухвалою Липовецького районного суду Вінницької області від 28.04.2020 року повернено заяву Приборівської сільської ради про зміну предмета позову.
Ухвалою Липовецького районного суду Вінницької області від 25.05.2020 року повернено заяву Приборівської сільської ради про забезпечення позову.
Ухвалою Липовецького районного суду Вінницької області від 14.07.2020 року задоволено заяву Приборівської сільської ради про забезпечення позову шляхом накладення арешту на земельні ділянки та заборонено їх відчуження до набрання чинності рішенням суду у даній справі, в решті заяви про забезпечення позову - відмовлено.
Ухвалою Липовецького районного суду Вінницької області від 28.07.2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 02.10.2020 року.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
31.01.2017 року 15 сесія 7 скликання Приборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області надала дозвіл на розроблення Генерального плану та плану зонування території с. Приборівка. Розробленням Генерального плану передбачалося включення в межі села 183,38 га., в тому числі земель сільськогосподарського призначення державної власності.
Рішенням 23 сесії 7 скликання Приборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області від 21.12.2017 року було затверджено містобудівну документацію «Генеральний план та план зонування с. Приборівка».
25.06.2018 року ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області погодило перелік земельних ділянок державної власності сільськогосподарського призначення, які передбачаються включити в межі с. Приборівка Липовецького району Вінницької області.
08.11.2019 року 30 сесія 7 скликання Липовецької районної ради затвердила встановлення (зміну) меж адміністративно територіального утворення с. Приборівка Липовецького району Вінницької області.
23.01.2020 року Державний кадастровий реєстратор внесла відомості до Державного земельного кадастру про зміну меж адміністративно територіальної одиниці с. Приборівка.
Судом також встановлено, що Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області за рахунок частини земельної ділянки з кадастровим номером 0522285200:04:000:1032 надало ОСОБА_10 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 дозвіл на розроблення проекту землеустрою в межах норм безоплатної приватизації для індивідуального садівництва. Після розроблення і затвердження технічної документації відповідачі зареєстрували за собою право власності на земельні ділянки, а саме:
-0522285200:04:000:1203 належить на праві власності ОСОБА_11 ;
-0522285200:04:000:1204 належить на праві власності ОСОБА_4 ;
-0522285200:04:000:1207 належить на праві власності ОСОБА_2 ;
-0522285200:04:000:1208 належить на праві власності ОСОБА_10 ;
-0522285200:04:000:1209 належить на праві власності ОСОБА_5 ;
-0522285200:04:000:1211 належить на праві власності ОСОБА_7 ;
-0522285200:04:000:1212 належить на праві власності ОСОБА_8 ;
-0522285200:04:000:1213 належить на праві власності ОСОБА_3 .
Позивач вважає, що ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області не мало право без відповідного погодження/рішення органу місцевого самоврядування розпоряджатись землями територіальної громади, які відносяться до земель житлової та громадської забудови, що призвело до незаконного набуття права власності на вказані землі фізичними особами.
Встановивши вказані обставини, суд встановив відповідні їм правовідносини.
Статтею 173 Земельного кодексу України (далі ЗК України) визначено, що межа району, села, селища, міста, району у місті - це умовна замкнена лінія на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста, району у місті від інших територій.
Межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Проекти землеустроющодо змінимеж населенихпунктів розробляютьсяз урахуваннямгенеральних планівнаселених пунктів. Включення земельних ділянок у межі району, села, селища, міста, району у місті не тягне за собою припинення права власності і права користування цими ділянками, крім земельних ділянок, визначених частиною четвертою цієї статті.
Землі та земельні ділянки державної власності, включені в межі населеного пункту (крім земель, які не можуть передаватися у комунальну власність), переходять у власність територіальної громади. Рішення про встановлення меж населеного пункту та витяги з Державного земельного кадастру про межу відповідної адміністративно-територіальної одиниці та про відповідні земельні ділянки, право власності на які переходить до територіальної громади, є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.
Рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які входять до складу відповідного району, приймаються районною радою за поданням відповідних сільських, селищних рад (ч.2 ст. 174 ЗК України).
Межі адміністративно-територіальних одиниць встановлюються в порядку та відповідно до закону (ст. 175 ЗК України).
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначені положеннями Закону України «Про регулювання містобудівної документації» (далі Закон №3038-VI).
Згідно ст. 1 ч.1 п.2 Закону №3038-VI, генеральний план населеного пункту це містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.
Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них (ст. 16 Закону №3038-VI).
У статті 17 Закону №3038-VI вказано, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад є замовниками, організовують розроблення, внесення змін та подання генерального плану населеного пункту на розгляд відповідної сільської, селищної, міської ради. Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада (ч.5, 6 ст. 17 Закону №3038-VI).
Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою визначені положеннями Закону України «Про землеустрій» (далі Закон №858-IV).
У статті 46 Закону №858-IV вказано, що для встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних одиниць розробляються проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж відповідних адміністративно-територіальних одиниць. Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж сіл, селищ, міст розробляються за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради. Відомості про встановлення (зміну) меж адміністративно-територіальних одиниць вносяться до Державного земельного кадастру.
Статтею 55 Закону №858-IV визначено, що встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) проводиться відповідно до топографо-геодезичних і картографічних матеріалів.
Встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на основі технічної документації із землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
З наведеного слідує, що межі населеного пункту вважаються встановленими, а органи місцевого самоврядування набувають права розпоряджатися земельними ділянками, які відповідно до розроблених проектів щодо встановлення меж відповідної сільської, селищної, міської ради включаються до їх території, після встановлення (винесення) меж території населеного пункту в натурі (на місцевість), закріплення меж території межовими знаками та внесення відомостей про земельну ділянку до державного земельного кадастру.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що Приборівська сільська рада набула прав на розпорядження землями територіальної громади з 23.01.2020 року, тобто дати внесення відомостей до Державного земельного кадастру про зміну меж адміністративно територіальної одиниці с. Приборівка.
Згідно з частиною другою статті 14Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до пункту "б" частини першої статті 121Земельного кодексуУкраїни (далі - ЗК України) громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення садівництва не більше 0,12 гектара.
Частина четверта статті 122 ЗК України визначає, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
31.01.2018 року КМУ прийняв Розпорядження «Про передачу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад» (далі Розпорядження №60-р). Відповідно до розпорядження Держгеокадастру доручено забезпечити здійснення до передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності під час передачі в користування (виключно шляхом проведення аукціонів) або у власність за погодженням з об`єднаними територіальними громадами (шляхом прийняття відповідною радою рішення згідно із статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Згідно ст. 3, 4 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад», об`єднана територіальна громада це добровільне об`єднання мешканців декількох розрізнених сіл, селищ чи міст в один адміністративний центр. Після об`єднання створюється новий адміністративний центр.
Як встановлено судом, територіальна громада с. Приборівка Липовецького району Вінницької області не приймала участі в об`єднанні з суміжними територіальними громадами. Таким чином, положення Розпорядження №60-р не можуть бути застосовані до спірних правовідносин, оскільки територіальна громада с. Приборівки не є суб`єктом об`єднаної територіальної громади.
Частиною шостою статті 118ЗК України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно із частиною сьомою статті 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Таким чином, частина сьома статті 118ЗК України визначає вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки і розширеному тлумаченню не підлягає.
Як встановлено судом, на час прийняття ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області наказів про надання фізичним особам (відповідачам) дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення садівництва, відомості до Державного земельного кадастру про зміну меж адміністративно територіальної одиниці с. Приборівка не були внесені, що вказує на відсутність підстав для відмови у наданні дозволів, які визначені ч.7 ст. 118 ЗК України.
З урахуванням встановлених обставин, суд вважає заявлений позов необґрунтованим, оскільки до 23.01.2020 року надання земельних ділянок поза межами населеного пункту с. Приборівка, встановлених відповідно до законодавства, відносилось до повноважень ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області, а не Приборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області. Отже, ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області діяло в порядку і спосіб визначений законом.
В задоволенні решти позовних вимог також слід відмовити, оскільки заявлені вимоги є похідними.
Розподіл судових витрат здійснити відповідно до Глави 8 ЦПК України.
Керуючись ст. 12, 13, 76, 259, 263, 268, 273, 354 ЦПК України, суд -
УХВАЛИВ:
У задоволенні позовуза позовом Приборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області (код ЄДРПОУ 04329122, місцезнаходження: вул. Некрасова, буд. 24, с. Приборівка, Липовецький р-н., Вінницька обл.,) до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 39767547, місцезнаходження: вул. Келецька, буд. 63, м. Вінниця, Вінницька обл.,), ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ), ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_2 ), ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 , місце проживання: АДРЕСА_3 ), ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_4 , місце проживання: АДРЕСА_4 ), ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_5 , місце проживання: АДРЕСА_5 ), ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_6 , місце проживання: АДРЕСА_6 ), ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_7 , місце проживання: АДРЕСА_7 ), ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_8 , місце проживання: АДРЕСА_7 ) про визнання прававласності наземельні ділянки,визнання недійснимита скасуваннянаказів,скасування рішеньпро державнуреєстрацію правта їхобтяжень наземельні ділянки,витребування зчужого незаконноговолодіння земельнихділянок - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Вінницького апеляційного суду через Липовецький районний суд Вінницької області протягом 30-ти днів.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом 30-ти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у ч. 2 ст. 358 ЦПК України.
Повний текст рішення суду складено 12.10.2020.
Суддя Д.Т. Кривенко