open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 139/642/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2020 року смт Муровані Курилівці

Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області в особі судді Коломійцевої В.І., розглянувши за правиламиспрощеного позовного провадження без виклику сторін цивільну справу за позовом керівника Могилів-Подільської місцевої прокуратури Кравченка Євгенія Григоровича в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Вінницькій області та Рівненської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області до ОСОБА_1 про відшкодування шкоди, завданої навколишньому природному середовищу внаслідок вирубування дерев, -

ВСТАНОВИВ:

Керівник Могилів-Подільської місцевої прокуратури Кравченко Є.Г. звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Вінницькій області та Рівненської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області до ОСОБА_1 про відшкодування шкоди, завданої навколишньому природному середовищу внаслідок вирубування дерев.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 18.04.2019 ОСОБА_1 здійснив знищення захисних лісових насаджень, а саме, здійснив незаконну порубку 8 дерев породи дуб в лісозахисній смузі на околиці с. Рівне на території Рівненської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області, неподалік кварталу 68, виділ 8 ДП «Мурованокуриловецький райагроліс» ВОКСЛП «Віноблагроліс» за що його 19.08.2019 постановою державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Вінницької області № 06/268 було визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, а справу закрито на підставі ст. 38 КУпАП у зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення. Згідно розрахунків розмірів лісопорушення та заподіяної ним шкоди, загальна сума спричинених збитків складає 123319 грн 27 коп., які прокурор і просив стягнути з відповідача на користь держави, а також вирішити питання по судових витратах.

Ухвалою Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області від 10.08.2020 було прийнято до розгляду позовну заяву керівника Могилів-Подільської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Вінницькій області та Рівненської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області до ОСОБА_1 про відшкодування шкоди, завданої навколишньому природному середовищу внаслідок вирубування дерев та відкрито провадження у справі. Розгляд справи проводиться за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Відповідач копію ухвали суду від 10.08.2020 та доданих до неї матеріалів позовної заяви отримав 14.08.2020, відзив до суду не направив. Жодних заяв чи клопотань від нього не надходило (а.с. 40).

Відповідно до ч. 8 ст. 178 ЦПК України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов до таких висновків.

Відповідно до ст. 66 Конституції України, кожен зобов`язаний не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки.

За змістом ст. 40 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, організаціями здійснюється з додержанням обов`язкових екологічних вимог, зокрема, щодо раціонального і економного їх використання, здійснення заходів щодо запобігання псуванню, виснаженню природних ресурсів та негативному впливу на стан навколишнього природного середовища.

Згідно з ст. 40 Закону України «Про рослинний світ», порушення законодавства про рослинний світ тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законами України. Відповідальність за порушення законодавства про рослинний світ, зокрема, несуть особи, винні у протиправному знищенні або пошкодженні об`єктів рослинного світу.

Статтею 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" та статтями 105, 107 Лісового кодексу України передбачена відповідальність за порушення лісового законодавства, яка покладається на осіб, винних у незаконному вирубуванні та пошкодженні дерев і чагарників. Підприємства, установи, організації і громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними лісу внаслідок порушення лісового законодавства, у розмірах і порядку, визначених законодавством України.

Відповідно до ст. 69 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Судом встановлено, що 15 серпня 2019 року відносно відповідача Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області було складено протокол про адміністративне правопорушення № 010343 за ст. 65-1 КУпАП згідно якого в вину ОСОБА_1 було поставлено те, що він 18 квітня 2019 року здійснив знищення захисних лісових насаджень, а саме: здійснив незаконну порубку дерев в лісозахисній смузі на околиці с. Рівне, на території Рівненської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області, неподалік кварталу 68 виділ 8 ДП «Мурованокуриловецький райагроліс» ВОКСЛП «Віноблагроліс», що є порушенням ст.ст. 67, 69 Лісового кодексу України (а.с. 16).

Постановою Державної екологічної інспекції у Вінницькій області № 06/268 від 19.08.2019 було встановлено, що ОСОБА_1 за обставин, викладених у зазначеному вище протоколі вчинив правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.ст. 105, 107 Лісового кодексу України, однак справа про адміністративне правопорушення була закрита на підставі ст. 38 КупАП (а.с. 17).

Згідно розрахунку розмірів лісопорушення та заподіяної ним шкоди у відповідності з листом СВ Мурованокуриловецького ВП Могилів-Подільського ВП ГУНП у Вінницькій області від 12.06.2019, проведеного у відповідності з додатком № 1 до постанови КМУ від 23.07.2008 № 665 «Про затвердження такс для обчислення шкоди, заподіяної лісу», розмір збитків завданих ОСОБА_1 у зв`язку з порубкою ним дерев становить 123319 грн 27 коп. (а.с. 19).

18.11.2019 відповідачу Державною екологічною інспекцією було направлено претензію з пропозицію добровільно сплатити вказані кошти до місцевого бюджету Мурованокуриловецького району (а.с. 18).

Разом з тим, згідно довідки Рівненської сільської ради № 66 від 09.06.2020, кошти в бюджет сільської ради від громадянина ОСОБА_1 за період 2019-2020 років не надходили (а.с. 20).

Відповідно до ст.ст. 12, 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених Кодексом. Доказування не може ґрунтуватись на припущеннях.

Таким чином, суд вважає, що прокурором відповідно до ст.ст. 12, 81 ЦПК України доведено позовні вимоги, а відповідачем не надано належних доказів на спростування позовних вимог та жодним чином не спростовано його вини у спричиненні шкоди.

Статтею 11 Закону України "Про державний бюджет на 2020 рік" установлено, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2020 рік у частині доходів є надходження, визначені частиною третьою статті 29 Бюджетного кодексу України, з урахуванням особливостей, визначених пунктами 17 і 43-2 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України.

Відповідно до п. 7 ч. 3 ст. 29 Бюджетного кодексу України джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині доходів є, зокрема, 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 69-1 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать, зокрема, 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об`єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад - 50%, обласних бюджетів та бюджету АРК-20%, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70%.

В главі 4 Порядку казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.01.2013 р. №43, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.02.2013 за №291/22823, передбачено, що платежі, які відповідно до Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України є доходами спеціального фонду державного бюджету, крім власних надходжень бюджетних установ, зараховуються на відповідні рахунки, відкриті в Казначействі на ім`я відповідного органу Казначейства у розрізі територій та кодів класифікації доходів бюджету.

Таким чином, заподіяні відповідачем збитки підлягають стягненню на користь держави до спеціального фонду Державного бюджету України відповідно до норм розподілу вказаних сум між державним бюджетом та місцевим бюджетом Рівненської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області.

Аналізуючи вищевикладене, дослідивши обставини справи, перевіривши їх доказами, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, виходячи з принципів розумності, виваженості та справедливості, суд дійшов висновку про підставність та обґрунтованість позовних вимог керівника Могилів-Подільської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Вінницькій області та Рівненської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області, а тому вважає за необхідне їх задоволити у повному обсязі.

Крім того, судом враховано, що згідно повідомлення Державної екологічної інспекції у Вінницькій області № 1545/12/20 від 05.05.2020, інспекція не зверталася до суду із позовною заявою про стягнення збитків з ОСОБА_1 у примусовому порядку у зв`язку з відсутністю фінансування на сплату судового збору (а.с. 14).

У зв`язку з цим, з відповідним позовом до суду звернулася саме прокуратура, якій у відповідності до положень ст. 56 ЦПК України та ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» надані відповідні повноваження.

Згідно з ч. 1 ст. 141 ЦПК України, з відповідача на користь прокуратури Вінницької області слід стягнути 2102 гривні сплаченого судового збору.

На підставі викладеного, керуючись ст. 66 Конституції України, ст.ст. 105-107 ЛК України, ст.ст. 29, 69-1 БК України, ст.ст. 40, 68, 69 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ст. 40 Закону України «Про рослинний світ», ст.ст. 2, 10, 12, 13, 81, 89, 141, 263 ЦПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 шкоду, завдану навколишньому природному середовищу незаконною порубкою дерев, в сумі 123319 гривень 27 копійок, які зарахувати на рахунок УК у Мурованокуриловецькому районі/ с. Рівне/ 24062100/ код ЄДРПОУ 37629070, банк: казначейство України (ЕАП), UA328999980333159331000002377 (за порушення вимог природоохоронного законодавства).

Стягнути з ОСОБА_1 на користь прокуратури Вінницької області (рахунок UA568201720343110002000003988) 2102 гривні сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Апеляційна скарга подається до Вінницького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач-1: Державна екологічна інспекція у Вінницькій області, код ЄДРПОУ: 34939477, місцезнаходження: м. Вінниця, вул. 600-річчя, 19.

Позивач-2: Рівненська сільська рада Мурованокуриловецького району Вінницької області, код ЄДРПОУ: 04327071, місцезнаходження: Вінницька область, Мурованокуриловецький район, с. Рівне, вул. Центральна, 6.

Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , зареєстрована адреса проживання: АДРЕСА_1 .

Рішення складено 12.10.2020.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 92147558
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку